BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Misa Kyllä tosi lupaavat lämmöt siellä tässä vaiheessa 🌈 mulla ei oo tota FF:n vippiä käytössä, mutta kiinnostaisi kyllä noi charts like mine myös. Ehkäpä pitää vielä hankkia 🙈 Jos mulla olikin ovis vasta tuossa kp25 niin mennään ihan samassa dpo:ssa! Testailen jo lauantaina, kun ei varmuutta oviksesta. Testaa ihmeessä sunnuntaina, jos jotain jo näkyisi 🌈🫢

Lämmöt nousussa vielä 🫢 tänään siis dpo9 tai dpo7.
Nyt täältä on lähtenyt niin monta aktiivista plussannutta, että toivottavasti tulisi uusia keskustelijoita tai vanhoja takaisin 🩷
 

Liitteet

  • IMG_8036.jpeg
    IMG_8036.jpeg
    664.6 KB · Katsottu: 64
@Kwv mulla FF mainosti alea, 24,99e vuosi, joten oli pakko ottaa. 😄 Tuonhan saa sitten pauselle jos vaikka raskautuu, niin voi sitten jatkaa käyttöä sen jälkeen. Ei mene maksetut päivät hukkaan 😊 Hyvältä näyttää lämmöt! 🌈

Ja jep toivottavasti saadaan tänne lisää porukkaa, kun plussa-aalto vei niin monet mennessään! 😄

Tänään heräsin 5:45 kovaan alavatsakramppiin, enkä heti saanut unta uudelleen. Tuli mieleen kiinnittymiskipu, mutta toisaalta on vaikea uskoa että niin pieni solurykelmä voisi kiinnittymisellään aiheuttaa tuollaisen kramppauksen. Mutta se tosiaan jäi siihen yhteen kramppiin 😄

Kyllä mä varmaan sunnuntaina testaan, kun oon niin malttamaton.

IMG_6223.jpeg
 
Täältä yks aiemmin plussannut palaa raportoimaan hyviä uutisia 🙋🏻‍♀️

Tänään oli rakenneultra, lasketusta ajasta viikkoja 21+4 ja kaikki oli hyvin, istukka on takaseinässä, pieni pyöriskeli lapsivedessä ja kosketti varpailla nenäänsä ❤️ Selvisi myös että meille on tulossa joulukuussa pieni tyttö 🥰

IMG_9580.jpeg
 
Hyvältä näyttää siellä molemmilla! 🌈

Minä täällä nyt ainakin hengaan vielä monta kiertoa eteenpäin :rolling:
Täällä ovis päivän parin päästä. Vielä ei ovistestit oo tummunu kummemmin, mut lämmöt putos jo mukavasti.

Esikoisen leikkauksesta vihdoin päivitystä sen verran, et saatiin konsultaatioaika yksityiselle klinikalle ensikuun 7.päivä. Mahdollisuus siis kuitenkin päästä leikkaukseen vielä tänä syksynä 🤞 Päiväkodin aloitus olis elo-syyskuun vaihteessa, mut saas nähdä meneekö sen suhteen suunnitelmat nyt uusiksi.
Pidetään ainakin vielä kiinni siitä et aloitettais sisaruksen yritys syys-lokakuussa. Edelleen päivä kerrallaan ja katsotaan sit tilannetta taas paremmin tuon konsultaatiokäynnin jälkeen, jos saatais silloin tietää leikkauksen ajankohta. Mulle olis ideaali et saatais se leikkaus&jälkihoito ja päiväkodin aloitus pois alta ennen sisaruksen yritystä.
Jatkan yhä vaan näitä kiertojen seurailuja ja hyvinvointiprojektin ylläpitämistä :Smiling Face With Smiling Eyes:
 

Liitteet

  • Screenshot_20230728_103050.jpg
    Screenshot_20230728_103050.jpg
    491.4 KB · Katsottu: 43
Täällä myös taustaillaan, ja näköjään jo kp10 menossa! Oon kesälomalla ja onneks näköjään ihan ulalla kierron käytöksestä, en ees ollu raportoinu lämpöjä FF:n :D onneks Ouralla saa kaivettua historialliset tiedot!

Jos pelkkiä lämpöjä kattois ni arvaisin että olis ollu kemiallinen täälläki kuitenki viime kierrossa. Lämmöt pysy näköjään nimittäin normaalia korkeampina jonkun viikon ajan kierron alusta. Lopetin testailut sillon kun koin että onnistunutta raskautta ei enää voi tulla, eli kenties olis voinu tulla myöhänen haamu jos olis jatkanu testailua. Periaatteessa oon tosi ilonen että en oo sellasia nähny, koska se epävarmuus on ihan kamalaa, kun tietää että haamu tuli "liian myöhään" eikä tummu halutulla tavalla, mutta silti kovasti toivoo että huonoista todennäkösyyksistä huolimatta oliskin onni matkassa. Mut vähän ku oura&lämmöt, haluisin kuitenkin että nyt voisin nähdä testien tulokset jälkikäteen, koska tahtoisin tietää kuitenkin jos niitä kemiallisia tulee! Kun on kuitenkin hyvin eri asia se että ikinä ei edes hedelmöitys tapahdu, vs. että tapahtuu mutta aina jää heti alussa kehitys kesken.

Tässä tätä lämpökäyrää nyt kp 10 kohdalla! Jos tuo oli kemiallinen, niin voi olla että ovulaatio tulis myöhässä nyt sit, eli vasta sen mukaan että millon lämmöt on pudonnu kunnolla.

Screenshot_20230728-121021.png
 
Otin eilen buranan ja muistin ettei saisi, vaikuttaakohan se nyt jotenkin😕 oli 600mg
Eihän sitä yleisesti suositella, mutta teratologisesta palvelusta minulle kerrottiin, että voi alkuraskaudesta ottaa tarpeeseen. En kyllä itse suosittele toisille silti näin keskustelupalstalla, että syökää vaan, mutta varmasti tämä yksi vahinko ei ole haitaksi.
 
Eihän sitä yleisesti suositella, mutta teratologisesta palvelusta minulle kerrottiin, että voi alkuraskaudesta ottaa tarpeeseen. En kyllä itse suosittele toisille silti näin keskustelupalstalla, että syökää vaan, mutta varmasti tämä yksi vahinko ei ole haitaksi.
Anteeksi kamalasti, minulla tuli ajatuskatkos, mikä ketju oli. 😰🥺 Vastasin ihan vierestä. 😔
 
Joo en ees tajunnut sitä siinä, oli niin kamala hammassärky. Syön tosi harvoin särkylääkkeitä ja oikeastaan syönyt vaan panadolia jos tarvinnut, mutta nyt joku aivopieru tuli sitä buranaa ottaessa.
 
@Kuumeilija:) ibuprofeeni voi tosiaan vaikuttaa ovulaatioon (ainakin viivästyttää sitä), mutta mulle lääkäri sanoi että siihen tarvitaan isoja annoksia, kuten 800mg kolmesti päivässä. Mutta jokaisen kroppa tietty reagoi siihen eri tavoin. Joka tapauksessa ei kannata murehtia tuota! 😊

@Metu onnea hyvistä rakenneultakuulumisista ja tyttölupauksesta! 😍

@Däumeline hurjan kuuloinen kyllä se leikkaus, tsemppiä kovasti sen odotteluun ja itse leikkaukseen myös! ❤️ On aina raastavaa kun oma lapsi menee leikkaukseen. 😔 Meidän poikakin ollut jo kolmesti, ekan kerran 4 päivän iässä. Vielä yksi leikkaus tulossa ensi vuonna. Molemminpuolinen hydronefroosi. Mies on aina saattanut pojan leikkaussaliin, kun itse en itkuiltani ole pystynyt olemaan hyvä saattaja.

@Nurppu toivotaan ettei ovulaatio myöhästy ainakaan kauheasti! Lämmöt kyllä tosiaan mielenkiintoiset. Mutta tosiaan ehkä psyykkeen kannalta parempi ettei niitä testiviivoja nähnyt, jos oli kemiallinen. 🙂

Itse vaan odottelen huomista tässä. 🙂

IMG_6242.jpeg
 
Mä voisin vielä laittaa tähän tän tärppikierron lämpökäyrän jos jotain kiinnostaa 😊 Lopetin mittailut siihen päivään kun menkkojen piti alkaa. Verrattuna negakiertoihin lämmöt pysyi tasaisempaba alkukierrosta. Myös tuollainen pieni ”kiinnittymisdippi” on havaittavissa ja oviksen jälkeen tasaista nousua.
 

Liitteet

  • IMG_5827.jpeg
    IMG_5827.jpeg
    158.9 KB · Katsottu: 110
@Misa kuulostaa kyllä lupaavalta tuo yksittäinen kramppi. Kiinnittymiskipua se varmasti voisi olla 🙈 sopisi tuohon dpolle hyvin. Toivotaan toivotaan 🌈 Huomisen testiä odotellessa!

@Metu ihana kuulla kuulumisia! Toivottavasti siellä menee kaikki yhtä hienosti loppuun asti 🩷 onnea tyttölupauksesta! Onko sielä vointi ollut hyvä? 🥰

@Däumeline toivottavasti saatte leikkauksen syksylle, ja kaikki menisi hyvin niin pääsee varmasti sitten rennommin aloittamaan taas sisaruksen yritystä 🥰 lämmöt kyllä vaikuttaa siltä tosiaan että ovis on pian!

@Nurppu on kyllä mielenkiintoinen käppyrä siellä. Tuo on kyllä ihan kiinnostava tieto jos olisi kemiallinen, ja jostain syystä ei vaan pysy kyydissä pidempään kun taas itsellä ei yhtään plussan plussaa, ei kemiallisia eikä mitään niin syy voi vielä olla todella monessa jutussa. Eniten pelottaa, ettei vain solut sovi yhteen vaikka se kai onkin aika harvinaista. Kiinnostavaa nähdä mihin kohtaan siellä ovis asettuu. Onko teillä nyt suunnitelmia jatkon suhteen, oliko niin että syöt sitä DHEA:ta vielä ja jossain kohtaa uusi ivf? 🙂

Täällä puhdas nega testattu. Tänään siis dpo8 tai dpo10. Vielä ehkä maanantaina tai tiistaina uusi testi. En usko että se tuosta mihinkään muuttuu 😅 lämmöt tosin vielä ainakin ylhäällä, mutta rintojen arkuus hävisi ja muitakaan oireita ei ole. Ya herkkä testi.

IMG_8040.jpeg
 

Liitteet

  • IMG_8041.jpeg
    IMG_8041.jpeg
    653.3 KB · Katsottu: 67
Muokattu viimeksi:
@Kwv höh, pahoittelut negasta! 😔 Toivotaan että vielä muuttuisi, etenkin jos on dpo8, niin on ihan hyvät mahdollisuudet.

Eipä mullakaan nyt mitään oireita ole ollut tänään, joten en usko tärppiin. Katsoin Flosta helmikuisen varhaisia oireita, silloin oli kohdun nipistelyä ja muita tuntemuksia, sekä lievää päänsärkyä iltaisin ja/tai aamuisin. Nyt ei ole mitään, joten aika varma oon negasta. Sinänsä ei se haittaa, mutta se harmittaa, että seuraavaan ovikseen on varmaan taas 4 viikkoa 🙄 Ollapa 28 päivän kierto, niin olisi mahiksia paljon useammin…
 
Heräsin taas aikaisin aamulla (4:50) pissahätään kuten eilenkin, mikä on vähän poikkeuksellista. Mutta negaa näytti pc. Taskulampun valolla tihrustellessa viivanpaikka näkyi valkoisempana kuin muu liuskan pinta, eli ei todella mitään haamun haamua siellä 😄 Täytyy testailla vielä tulevina aamuina uudelleen.

IMG_6256.jpeg


IMG_6257.jpeg
 
@Misa @Kwv Tsemppiä sinne molemmille :sad-face::red-heart:

Täällä oletettavasti dpo0. Lämmöt oli alhaalla perjantaina, eilen aamulla ovistesti tummin eli sen perusteella ovis tänään. Eilen illalla oli tosi tukala olo oviskipujen kanssa. Yöllä pyörisin ja hyörisin sängyssä, todella levotonta menoa. Ja nyt aamulla päänsärky kaverina :Grimacing Face: Mulla lämmöt nousee hitaasti ovulaation aikana/jälkeen, mut googlettamalla ilmeisesti ihan normaali ilmiö.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230730_091930_edit_1082083957670081.jpg
    Screenshot_20230730_091930_edit_1082083957670081.jpg
    246 KB · Katsottu: 63
  • Screenshot_20230730_091913.jpg
    Screenshot_20230730_091913.jpg
    583.5 KB · Katsottu: 64
@Kwv mä veikkailisin lämpöjen perusteella, että siellä olis vasta tuo kp 8. Jännätään siis vielä huomisen tai tiistain testiä 🌈

@Misa harmi ettei sielläkään testi haamuillut. Tsemppiä uuden kierron odotteluun ❤️

Täälläkään ei plussaa tullu 😪 testailin jo loppuviikosta, mutta en aiemmin ehtiny täällä kirjotella. Eilen lämmöt lähti jo laskuun ja tänään kohdunnapukka oli pehmennyt. Huomenna tai tiistaina pitäis menkkojen alkaa.

IMG_20230730_132548.jpg
 
Takaisin
Top