BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Mimossa kokeilin tuota, ja arvio poistui kokonaan… 🤔 Pitää ehkä parin päivän päästä kokeilla uudelleen, jos arvio oviksesta silloin vaihtuisi (eikä katoaisi).

Premom arvioi että tänään on dpo1, tosin sinne en ole syöttänyt lämpöjä.
 
Mulla on ollut pientä lomaa tässä ja täällä käyminen vähän jäänyt. Esikoinen isällään niin ollut muutaman päivän lapsivapaata😄 Mulla menkat loppui, neljä päivää kesti, eilen ei mitään ja tänään tuli tositosi vähän vuotoa🤔 nyt sit ootellaan taas ovista😂 Välillä käyn täällä lukemassa teidän juttuja ja oon henkisesti mukana! Pidän teille kaikille peukkuja pystyssä🩷
 
Helpottunut olo, lämmöt oli tänään yhä nousussa. Eilinen ovistesti myös oli ihan haaleanhaalea, joten lopetan tähän niiden tekemisen toistaiseksi 😊

IMG_6122.jpeg
 
Hyvältä näyttää nousu @Misa 👏🏻 Nyt vaan kärsivällisyyttä piinailuun 🌈

Kärsivällisyyttä myös oviksen odotteluun @Kuumeilija:) Toisaalta tuo on kiva, rento vaihe kun ei tarvi kytätä oireita ja uitella tikkuja.

@Oikku95 Mulla sama kuin @Mimossa lla että se tiputtelu johon sain keltarauhastuen alkoi jo heti ovulaation jälkeen ja jatkui koko luteaalin.

Minä testasin turhat toiveet pois nega-testillä. On kyllä erikoisen poikkeava kierto. Leposykekin on pysynyt matalalla vaikka yleensä aina nousee luteaalissa. Nännit ehkä ihan vähän arat tänään mutta ei mitään verrattuna siihen miten kipeet ne normaalisti on. Voisin epäillä etten ovuloinut ollenkaan mutta lämmöt kyllä puhuu muuta. Ja tiputtelua ei ole ollenkaan ✌🏻Toisaalta tuo negatestikin on periaatteessa hyvä juttu, kun usean kierron haamuilut alkoi jo huolestuttaa, että on merkki alkavista vaihdevuosisista.
Eilen ilmeni outo uusi oire. Toinen korva meni koko ajan lukkoon. Vähän naureskellen googlailin oiretta, ja kuinka ollakaan se on melko yleinenkin raskausoire, usealla jopa ainoa ensioire 😆 Enpä tiennytkään. Itse en kyllä muista että olisin tuosta vaivasta kärsinyt raskauksissa, tai en ainakaan ole osannut sitä raskausoireeksi tulkita.

IMG_8295.jpeg
IMG_8302.jpeg
 
@Summerwalk antaako tuo e@h testi tuollaisen viivanpaikan? Minä meinaan näen selvästi haamulaisen. 🙈🌈🌈 Testaahan parin päivän päästä vielä uusiksi!! 🫢

@Misa lupaavalta näyttää! Hienoa että lämmöt edelleen nousee 🌈

@Kuumeilija:) tsemppiä oviksen odotteluun!

Täällä nyt vihdoin lämmöt nousussa, ja toivon että pysyisi ylhäällä! 👍 jos ovis sattui tuohon kp26, niin pankissa olisi vain dpo-3, dpo-4 ja dpo-6. 🙈 Mulla kyllä on vähän sellainen jännä olo, että ovis olisi kumminkin ollut jo tuossa kp22, jolloin olisi tallettelut dpo0 ja dpo-2. Oireet sopisi paremmin sinne. Saa nähdä. Tuo jännä tasaisempi pätkä lämmöissä oli tosi erikoinen. Nyt vaan jännätään tuleeko lämmöt samalla rytinällä alas.
 

Liitteet

  • IMG_8001.jpeg
    IMG_8001.jpeg
    669.5 KB · Katsottu: 56
Muokattu viimeksi:
@Summerwalk antaako tuo e@h testi tuollaisen viivanpaikan? Minä meinaan näen selvästi haamulaisen. 🙈🌈🌈 Testaahan parin päivän päästä vielä uusiksi!! 🫢

@Misa lupaavalta näyttää! Hienoa että lämmöt edelleen nousee 🌈

@Kuumeilija:) tsemppiä oviksen odotteluun!

Täällä nyt vihdoin lämmöt nousussa, ja toivon että pysyisi ylhäällä! 👍 jos ovis sattui tuohon kp26, niin pankissa olisi vain dpo-3, dpo-4 ja dpo-6. 🙈 Mulla kyllä on vähän sellainen jännä olo, että ovis olisi kumminkin ollut jo tuossa kp22, jolloin olisi tallettelut dpo0 ja dpo-2. Oireet sopisi paremmin sinne. Saa nähdä. Tuo jännä tasaisempi pätkä lämmöissä oli tosi erikoinen. Nyt vaan jännätään tuleeko lämmöt samalla rytinällä alas.

Kp22 myös mahdollinen joo, jospa toi kp25 olisi se estrogeenipiikki joka tulee dpo3-4 ja aiheuttaa hetkellisen lämmön laskun ❤️🌈
 
Joo on kyllä toisaalta rentoa just kun ei tarvitse tikutella tai mitään seurailla muutenkaan niin paljoa😄 mä en toki ole milloinkaan ovista tikutellut. Aattelin jos koittais tän kierron olla ottamatta stressiä mistään ja koittaa olla kyttäilemättä lämpöjä tai koska arvioitu ovis olisi. Saa nähä onnistuuko😂
 
😅 Unohdin lisätä omaan tekstiin, että joo kyllä siinä jotain näkyy, mutta itse tulkitsen selväksi viivanpaikaksi. Niitä on valitettavasti näillä testeillä ennenkin näkynyt. Vasta jos näkyy edes vähän väriä, voisin haamuksi laskea.
Toivon tietysti olevani väärässä, mutta sehän selviää aivan näinä päivinä. Jatkan toki testailua, vaikkei erityisen toiveikas olo olekaan 🧐

@Kwv Olen samaa mieltä kuin @Empsu94, kp25 sopis ajallisesti hyvin estrogeenipiikkiin 🌈 Toivotaan että näin on, niin tallettelut ajoittui mainiosti. Nyt on kyllä hyvän näköistä nousua 👍🏻

@anita1 Hyvällä tasolla lämmöt edelleen vaikka vähän heittelee. Pääasia että testit vahvistuu 🌈💕
 
@Summerwalk Mulla ei oo koskaan tullu mitään turhia viivoja näillä testeillä 🌈 :smiling face with heart-eyes: Mähän testasin hormonit pois myös näillä sen kaavinnan jälkeen niin et tuli selkeä nega.

Täällä ei mitään uutta, kuukautiset oli ja meni. Ensiviikolla testillaan taas ovista. Painoa pudonnut nyt 7,5kg toukokuun lopulta. Keskityn edelleen vaan kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ja pian pitäis ruveta shoppailemaan esikoiselle vaatteita ja tarvikkeita päiväkotiin :Smiling Face With Smiling Eyes:
 

Liitteet

  • Screenshot_20230723_132155.jpg
    Screenshot_20230723_132155.jpg
    458.5 KB · Katsottu: 45
😅 Unohdin lisätä omaan tekstiin, että joo kyllä siinä jotain näkyy, mutta itse tulkitsen selväksi viivanpaikaksi. Niitä on valitettavasti näillä testeillä ennenkin näkynyt. Vasta jos näkyy edes vähän väriä, voisin haamuksi laskea.
Toivon tietysti olevani väärässä, mutta sehän selviää aivan näinä päivinä. Jatkan toki testailua, vaikkei erityisen toiveikas olo olekaan 🧐

@Kwv Olen samaa mieltä kuin @Empsu94, kp25 sopis ajallisesti hyvin estrogeenipiikkiin 🌈 Toivotaan että näin on, niin tallettelut ajoittui mainiosti. Nyt on kyllä hyvän näköistä nousua 👍🏻

@anita1 Hyvällä tasolla lämmöt edelleen vaikka vähän heittelee. Pääasia että testit vahvistuu 🌈💕
Mä oon käyttänyt noita testejä viimeiset 3 vuotta, sinä aikana kolme raskautta, ja koskaan en ole saanut mitään turhia viivoja tai viivan paikkoja. On siis mun kokemuksella ollut luotettava testi. Joten, jospa se olisikin sitten raskaus kun siellä haamuilee! 🤞🙏
 
@Summerwalk miltä näyttää tän aamun testi? 🌈

@Kwv ja @Misa hienosti on lämmöt ylhäällä!

Mä pidin muutaman päivän taukoa kun piti vähän puhaltaa ja sulatella. Kuvat dpo 10 n. 3 tunnin pidätys, dpo12 4 tunnin pidätys ja lämpökäyrä. Pysy mukana pikkuinen ❤️
 

Liitteet

  • IMG_5724.jpeg
    IMG_5724.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 148
  • IMG_5677.jpeg
    IMG_5677.jpeg
    3.4 MB · Katsottu: 144
  • IMG_5725.jpeg
    IMG_5725.jpeg
    140.4 KB · Katsottu: 141
@Kuuttituutti eikäää!! 😍🤩🤩🤩🩷🩷😭kuinka ihana uutinen! Nyt pysy mukana pieni. Niin kovasti tarrasukkia! On kyllä niin selkeä viiva ja lämmöt hienot.

Siis katsokaa, sain ihan ensimmäisen ovisviivan FF ja just niille kohdille mihin itse ajattelin sen tapahtuneen. Kaikki aiemmat olleet katkoviivalla. Oon niin vitsin tyytyväinen että kuuntelin omaa kroppaa enkä uskonu lääkärin ennustuksia kolme viikkoa sitten, että menkat seuraavaksi kahden viikon sisään. Onneksi jatkettiin talletteluja. On oikeasti edes mahdollisuus raskauteen. 😌 Ei tämä kierto varmaan raskautta tuo, mutta nyt ei edes niin paljoa haittaa. Letrot toimii!
Arpalipukkeet dpo0, dpo-1 ja dpo-3. 🌈
 

Liitteet

  • IMG_8003.jpeg
    IMG_8003.jpeg
    673.4 KB · Katsottu: 56
Muokattu viimeksi:
@Kwv vauuuu!!! Mahtavaa! 🎉 🎉 Muistan sen kerran kun itsekin sain ekan tasaviivan ovikseen FFssä. Hurjasti tsemiä nyt ja toivotaan kovasti plussaa teillekin!!

@Kuuttituutti hyvin on vahvistunut 🤩 ja lämmöt näyttää hyvälle!! Aiotko jatkaa lämpöjen mittailua vielä?

@Summerwalk odottelen myös miltä testi näyttää? ☺️

Dpo14. Omat lämmöt näyttää tältä ja menkkojen oletettu alkamispäivä olisi tänään.

Screenshot_20230724_090004.jpg
 
Takaisin
Top