BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Mimossa kokeilin tuota, ja arvio poistui kokonaan
 đŸ€” PitÀÀ ehkĂ€ parin pĂ€ivĂ€n pÀÀstĂ€ kokeilla uudelleen, jos arvio oviksesta silloin vaihtuisi (eikĂ€ katoaisi).

Premom arvioi ettÀ tÀnÀÀn on dpo1, tosin sinne en ole syöttÀnyt lÀmpöjÀ.

Mulla on ollut pientĂ€ lomaa tĂ€ssĂ€ ja tÀÀllĂ€ kĂ€yminen vĂ€hĂ€n jÀÀnyt. Esikoinen isĂ€llÀÀn niin ollut muutaman pĂ€ivĂ€n lapsivapaata😄 Mulla menkat loppui, neljĂ€ pĂ€ivÀÀ kesti, eilen ei mitÀÀn ja tĂ€nÀÀn tuli tositosi vĂ€hĂ€n vuotoađŸ€” nyt sit ootellaan taas ovista😂 VĂ€lillĂ€ kĂ€yn tÀÀllĂ€ lukemassa teidĂ€n juttuja ja oon henkisesti mukana! PidĂ€n teille kaikille peukkuja pystyssĂ€đŸ©·

Helpottunut olo, lĂ€mmöt oli tĂ€nÀÀn yhĂ€ nousussa. Eilinen ovistesti myös oli ihan haaleanhaalea, joten lopetan tĂ€hĂ€n niiden tekemisen toistaiseksi 😊

IMG_6122.jpeg

HyvĂ€ltĂ€ nĂ€yttÀÀ nousu @Misa đŸ‘đŸ» Nyt vaan kĂ€rsivĂ€llisyyttĂ€ piinailuun 🌈

KÀrsivÀllisyyttÀ myös oviksen odotteluun @Kuumeilija:) Toisaalta tuo on kiva, rento vaihe kun ei tarvi kytÀtÀ oireita ja uitella tikkuja.

@Oikku95 Mulla sama kuin @Mimossa lla ettÀ se tiputtelu johon sain keltarauhastuen alkoi jo heti ovulaation jÀlkeen ja jatkui koko luteaalin.

MinĂ€ testasin turhat toiveet pois nega-testillĂ€. On kyllĂ€ erikoisen poikkeava kierto. Leposykekin on pysynyt matalalla vaikka yleensĂ€ aina nousee luteaalissa. NĂ€nnit ehkĂ€ ihan vĂ€hĂ€n arat tĂ€nÀÀn mutta ei mitÀÀn verrattuna siihen miten kipeet ne normaalisti on. Voisin epĂ€illĂ€ etten ovuloinut ollenkaan mutta lĂ€mmöt kyllĂ€ puhuu muuta. Ja tiputtelua ei ole ollenkaan âœŒđŸ»Toisaalta tuo negatestikin on periaatteessa hyvĂ€ juttu, kun usean kierron haamuilut alkoi jo huolestuttaa, ettĂ€ on merkki alkavista vaihdevuosisista.
Eilen ilmeni outo uusi oire. Toinen korva meni koko ajan lukkoon. VĂ€hĂ€n naureskellen googlailin oiretta, ja kuinka ollakaan se on melko yleinenkin raskausoire, usealla jopa ainoa ensioire 😆 EnpĂ€ tiennytkÀÀn. Itse en kyllĂ€ muista ettĂ€ olisin tuosta vaivasta kĂ€rsinyt raskauksissa, tai en ainakaan ole osannut sitĂ€ raskausoireeksi tulkita.

IMG_8295.jpeg
IMG_8302.jpeg

@Summerwalk antaako tuo e@h testi tuollaisen viivanpaikan? MinĂ€ meinaan nĂ€en selvĂ€sti haamulaisen. 🙈🌈🌈 Testaahan parin pĂ€ivĂ€n pÀÀstĂ€ vielĂ€ uusiksi!! đŸ«ą

@Misa lupaavalta nĂ€yttÀÀ! Hienoa ettĂ€ lĂ€mmöt edelleen nousee 🌈

@Kuumeilija:) tsemppiÀ oviksen odotteluun!

TÀÀllĂ€ nyt vihdoin lĂ€mmöt nousussa, ja toivon ettĂ€ pysyisi ylhÀÀllĂ€! 👍 jos ovis sattui tuohon kp26, niin pankissa olisi vain dpo-3, dpo-4 ja dpo-6. 🙈 Mulla kyllĂ€ on vĂ€hĂ€n sellainen jĂ€nnĂ€ olo, ettĂ€ ovis olisi kumminkin ollut jo tuossa kp22, jolloin olisi tallettelut dpo0 ja dpo-2. Oireet sopisi paremmin sinne. Saa nĂ€hdĂ€. Tuo jĂ€nnĂ€ tasaisempi pĂ€tkĂ€ lĂ€mmöissĂ€ oli tosi erikoinen. Nyt vaan jĂ€nnĂ€tÀÀn tuleeko lĂ€mmöt samalla rytinĂ€llĂ€ alas.

Liitteet

• IMG_8001.jpeg
    IMG_8001.jpeg
    669.5 KB · Katsottu: 64
Muokattu viimeksi:
Ja omat lÀmmöt nÀyttÀÀ tÀltÀ, pientÀ droppia muyya testissÀ havaittavissa kuitenkin vahvistusta, joten odotellaan. TÀnÀÀn olisi arvioitua kierron viimeinen pÀivÀ, ettÀ mitÀ vaan voi vielÀ tapahtua vaikka testit positiivisia ovatkin.

Screenshot_20230723_105645.jpg

@Summerwalk antaako tuo e@h testi tuollaisen viivanpaikan? MinĂ€ meinaan nĂ€en selvĂ€sti haamulaisen. 🙈🌈🌈 Testaahan parin pĂ€ivĂ€n pÀÀstĂ€ vielĂ€ uusiksi!! đŸ«ą

@Misa lupaavalta nĂ€yttÀÀ! Hienoa ettĂ€ lĂ€mmöt edelleen nousee 🌈

@Kuumeilija:) tsemppiÀ oviksen odotteluun!

TÀÀllĂ€ nyt vihdoin lĂ€mmöt nousussa, ja toivon ettĂ€ pysyisi ylhÀÀllĂ€! 👍 jos ovis sattui tuohon kp26, niin pankissa olisi vain dpo-3, dpo-4 ja dpo-6. 🙈 Mulla kyllĂ€ on vĂ€hĂ€n sellainen jĂ€nnĂ€ olo, ettĂ€ ovis olisi kumminkin ollut jo tuossa kp22, jolloin olisi tallettelut dpo0 ja dpo-2. Oireet sopisi paremmin sinne. Saa nĂ€hdĂ€. Tuo jĂ€nnĂ€ tasaisempi pĂ€tkĂ€ lĂ€mmöissĂ€ oli tosi erikoinen. Nyt vaan jĂ€nnĂ€tÀÀn tuleeko lĂ€mmöt samalla rytinĂ€llĂ€ alas.

Kp22 myös mahdollinen joo, jospa toi kp25 olisi se estrogeenipiikki joka tulee dpo3-4 ja aiheuttaa hetkellisen lĂ€mmön laskun â€ïžđŸŒˆ

Joo on kyllĂ€ toisaalta rentoa just kun ei tarvitse tikutella tai mitÀÀn seurailla muutenkaan niin paljoa😄 mĂ€ en toki ole milloinkaan ovista tikutellut. Aattelin jos koittais tĂ€n kierron olla ottamatta stressiĂ€ mistÀÀn ja koittaa olla kyttĂ€ilemĂ€ttĂ€ lĂ€mpöjĂ€ tai koska arvioitu ovis olisi. Saa nĂ€hĂ€ onnistuuko😂

😅 Unohdin lisĂ€tĂ€ omaan tekstiin, ettĂ€ joo kyllĂ€ siinĂ€ jotain nĂ€kyy, mutta itse tulkitsen selvĂ€ksi viivanpaikaksi. NiitĂ€ on valitettavasti nĂ€illĂ€ testeillĂ€ ennenkin nĂ€kynyt. Vasta jos nĂ€kyy edes vĂ€hĂ€n vĂ€riĂ€, voisin haamuksi laskea.
Toivon tietysti olevani vÀÀrĂ€ssĂ€, mutta sehĂ€n selviÀÀ aivan nĂ€inĂ€ pĂ€ivinĂ€. Jatkan toki testailua, vaikkei erityisen toiveikas olo olekaan 🧐

@Kwv Olen samaa mieltĂ€ kuin @Empsu94, kp25 sopis ajallisesti hyvin estrogeenipiikkiin 🌈 Toivotaan ettĂ€ nĂ€in on, niin tallettelut ajoittui mainiosti. Nyt on kyllĂ€ hyvĂ€n nĂ€köistĂ€ nousua đŸ‘đŸ»

@anita1 HyvĂ€llĂ€ tasolla lĂ€mmöt edelleen vaikka vĂ€hĂ€n heittelee. PÀÀasia ettĂ€ testit vahvistuu 🌈💕

@Summerwalk Mulla ei oo koskaan tullu mitÀÀn turhia viivoja nĂ€illĂ€ testeillĂ€ 🌈 :smiling face with heart-eyes: MĂ€hĂ€n testasin hormonit pois myös nĂ€illĂ€ sen kaavinnan jĂ€lkeen niin et tuli selkeĂ€ nega.

TÀÀllÀ ei mitÀÀn uutta, kuukautiset oli ja meni. Ensiviikolla testillaan taas ovista. Painoa pudonnut nyt 7,5kg toukokuun lopulta. Keskityn edelleen vaan kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ja pian pitÀis ruveta shoppailemaan esikoiselle vaatteita ja tarvikkeita pÀivÀkotiin :Smiling Face With Smiling Eyes:

Liitteet

• Screenshot_20230723_132155.jpg
    Screenshot_20230723_132155.jpg
    458.5 KB · Katsottu: 54
😅 Unohdin lisĂ€tĂ€ omaan tekstiin, ettĂ€ joo kyllĂ€ siinĂ€ jotain nĂ€kyy, mutta itse tulkitsen selvĂ€ksi viivanpaikaksi. NiitĂ€ on valitettavasti nĂ€illĂ€ testeillĂ€ ennenkin nĂ€kynyt. Vasta jos nĂ€kyy edes vĂ€hĂ€n vĂ€riĂ€, voisin haamuksi laskea.
Toivon tietysti olevani vÀÀrĂ€ssĂ€, mutta sehĂ€n selviÀÀ aivan nĂ€inĂ€ pĂ€ivinĂ€. Jatkan toki testailua, vaikkei erityisen toiveikas olo olekaan 🧐

@Kwv Olen samaa mieltĂ€ kuin @Empsu94, kp25 sopis ajallisesti hyvin estrogeenipiikkiin 🌈 Toivotaan ettĂ€ nĂ€in on, niin tallettelut ajoittui mainiosti. Nyt on kyllĂ€ hyvĂ€n nĂ€köistĂ€ nousua đŸ‘đŸ»

@anita1 HyvĂ€llĂ€ tasolla lĂ€mmöt edelleen vaikka vĂ€hĂ€n heittelee. PÀÀasia ettĂ€ testit vahvistuu 🌈💕
MĂ€ oon kĂ€yttĂ€nyt noita testejĂ€ viimeiset 3 vuotta, sinĂ€ aikana kolme raskautta, ja koskaan en ole saanut mitÀÀn turhia viivoja tai viivan paikkoja. On siis mun kokemuksella ollut luotettava testi. Joten, jospa se olisikin sitten raskaus kun siellĂ€ haamuilee! đŸ€žđŸ™

@Summerwalk miltĂ€ nĂ€yttÀÀ tĂ€n aamun testi? 🌈

@Kwv ja @Misa hienosti on lÀmmöt ylhÀÀllÀ!

MĂ€ pidin muutaman pĂ€ivĂ€n taukoa kun piti vĂ€hĂ€n puhaltaa ja sulatella. Kuvat dpo 10 n. 3 tunnin pidĂ€tys, dpo12 4 tunnin pidĂ€tys ja lĂ€mpökĂ€yrĂ€. Pysy mukana pikkuinen ❀

Liitteet

• IMG_5724.jpeg
    IMG_5724.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 162
  • IMG_5677.jpeg
    IMG_5677.jpeg
    3.4 MB · Katsottu: 156
  • IMG_5725.jpeg
    IMG_5725.jpeg
    140.4 KB · Katsottu: 152
@Kuuttituutti eikÀÀÀ!! đŸ˜đŸ€©đŸ€©đŸ€©đŸ©·đŸ©·đŸ˜­kuinka ihana uutinen! Nyt pysy mukana pieni. Niin kovasti tarrasukkia! On kyllĂ€ niin selkeĂ€ viiva ja lĂ€mmöt hienot.

Siis katsokaa, sain ihan ensimmĂ€isen ovisviivan FF ja just niille kohdille mihin itse ajattelin sen tapahtuneen. Kaikki aiemmat olleet katkoviivalla. Oon niin vitsin tyytyvĂ€inen ettĂ€ kuuntelin omaa kroppaa enkĂ€ uskonu lÀÀkĂ€rin ennustuksia kolme viikkoa sitten, ettĂ€ menkat seuraavaksi kahden viikon sisÀÀn. Onneksi jatkettiin talletteluja. On oikeasti edes mahdollisuus raskauteen. 😌 Ei tĂ€mĂ€ kierto varmaan raskautta tuo, mutta nyt ei edes niin paljoa haittaa. Letrot toimii!
Arpalipukkeet dpo0, dpo-1 ja dpo-3. 🌈

Liitteet

• IMG_8003.jpeg
    IMG_8003.jpeg
    673.4 KB · Katsottu: 63
Muokattu viimeksi:
@Kwv vauuuu!!! Mahtavaa! 🎉 🎉 Muistan sen kerran kun itsekin sain ekan tasaviivan ovikseen FFssĂ€. Hurjasti tsemiĂ€ nyt ja toivotaan kovasti plussaa teillekin!!

@Kuuttituutti hyvin on vahvistunut đŸ€© ja lĂ€mmöt nĂ€yttÀÀ hyvĂ€lle!! Aiotko jatkaa lĂ€mpöjen mittailua vielĂ€?

@Summerwalk odottelen myös miltĂ€ testi nĂ€yttÀÀ? â˜ș

Dpo14. Omat lÀmmöt nÀyttÀÀ tÀltÀ ja menkkojen oletettu alkamispÀivÀ olisi tÀnÀÀn.

Screenshot_20230724_090004.jpg

Takaisin