BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Dpo9, jaksaisitko tällä kertaa pysyä matkassa mukana 🥺

Screenshot_20230719_062430.jpg


IMG_20230719_062637.jpg
 
Täällä ei vieläkään ole näkynyt ovista, mutta nyt on ollut pientä satunnaista jomottelua vasemman munasarjan kohdalla. Joten uskon ja toivon että siellä joku folli kasvaa, hitaasti mutta varmasti…

Ja vauva on hulinoinut nyt monena päivänä pitkälle yöhön niin ettei vaan kertakaikkiaan olla jaksettu puuhailla 🥱 Tänään illalla uusi yritys.

IMG_6026.jpeg


IMG_6027.jpeg
 
Jäi nää kommentit matkasta 😅 Eli spämmään.

@Kuuttituutti voi kunpa huominen testaus toisi teille plussan! 🌈

@Kwv jospa se ovis sieltä nyt olisi tulossa! Harmi että letrot sekoitti kierron noin… 😕 Onko tarkoitus jatkaa niiden käyttöä silti vai todettiinko, ettei ne ole sulle paras vaihtoehto? Itse joskus kokeilin kahdessa kierrossa, toisessa tupla-annoksella, mutta mulla ne ei vaikuttaneet millään lailla 😒 Pistettävä Gonal-F sen sijaan toimi ja saatiin follit kasvamaan.
 
Uiiii mikä dpo 9 viiva @anita1 😍 Hurjasti onnea ja tarroja. Jospa nyt pysyisi kiinni 🥰
Oliko mitään oireita joista olisit osannut epäillä, muuta kuin lämmöt nätisti nousujohteiset?

Kysyit siitä alkukierron tiputtelusta. Se on mulla aika epäsäännöllistö. Periaatteessa jää päälle kk vuodosta mutta on siinä välipäiviäkin. Sitten ovista kohden runsastuu ja oviksen jälkeen loppuu. Kummallista! Niin kuin @Kuuttituutti osuvasti totesi ongelmien määrä on näköjään vakio 😅🙄 Yhdestä pääsee eroon niin toinen tulee tilalle, eikä hajuakaan miksi.

@Kuuttituutti melko maltillinen lämpöjen laskuhan tuo on. Ja hyvään aikaan, jos tuosta lähtee takaisin nousuun 🌈 Jännityksellä odottelemme huomista testausta 🫣

@Kwv Sehän vaikuttaa selvästi ovista pukkaavan 🌈🤩 On kyllä erikoinen kierto, täynnä yllättäviä käänteitä. Jospa tämä ovis nyt palauttaisi kierron raiteilleen. Harmi kun testit puuttuu.

@Misa Siellökin saattaisi hyvinkin olla ovis nurkan takana vaanimassa. Toivottavasti vauva antaisi nyt vanhemmilleen tallettelurauhan 🌈😅

Täällä ei mitään tavanomaisesta poikkeavaa, paitsi että tissit ei ole vieläkään kipeytyneet 🤔, se on erittäin harvinaista mulle.

IMG_8230.jpeg
 
Kiitos, nyt yritän pysytellä taas positiivisena. Ja positiivista on se, että tiputteluvuotoa ei ole ilmaantunut kuten kaikissa edellisissä alkaneissa raskauksissa. Myös rintojen arkuus on aivan minimaalista mikä on poikkeavaa ja siksi ajattelin että josko en ovuloinutkaan.

Tuosta viivan vahvuudesta en osaa sanoa, toki jos mun käyrä katsoo en tiedä olisko ollut mahdollisuutta oviksen ola aikaisemmin 🤔 ja muistelen kyllä että kemiallisessa voi alkuun tulla vahva viiva ja sitten alkaa hiipumaan.

@Summerwalk hyvät lämmöt on siellä! Voisko tiputtelu johtua alhaisesta estrogeenitasosta?

Ja ei ollut sellaisia oireita että olisin osannut plussaa odottaa, ihan negaa olin tänään testaamassa. Kahvin juonti on aiheuttanut huonoa oloa vatsalle muutaman päivän ajan, pientä närästystä (sekin normaalia mutta harvemmin mahanesteen pääsee ylös asti nousemaan nyt on pari kertaa käynyt niin), mielialamuutoksia (aika yleistä minulle) ja turvotusta (yleistä myös luteaalissa) mutta tällä kertaa tuntui että se turvotus alkaa ihan alavatsalta. Kuitenkin niin tavanomaisia oireita että en yhdistänyt niitä raskauteen.

Kai se on sitten peruttava ensi viikon ensikäynti lapsettomuustutkimuksiin liittyen ja toivottava ettei uutta tarvitse varata.

@Misa ihan hyvin voi ovis olla tuloillaan 🤩
@Kuuttituutti vielä voi lähteä nousuun 🤩
@Kwv miltä siellä näyttää tuliko ovis? 🤩
 
Muokattu viimeksi:
Oo @anita1 mitä uutisia tähän aamuun!! Paljon paljon tarrasukkia 🌈🩷 ihana juttu. Toivottavasti tosiaan ette tarvitse enää uutta aikaa polille!

@Misa oho, onpa sielläkin pitkä kierto tulossa kun ei ole ovista vielä ollut. Toivotaan että hitaasti mutta varmasti kasvaa jotain 😌 onko sulla yleensä kierrot kuinka pitkiä?
Joo, tai oikeastaan tämän kierron sekoitti terout ja huono tuuri. Terolut aloitettiin siis käynnistämään uutta kiertoa ihan liian aikaisin, kun ultrassa todettiin ettei follia kasva. Mutta olipa sitten kuitenkin kasvanut, ja tuli vuodon päälle ovis. Sinällään siis letroissa ei ollut edellisessä kierrossa ongelma, nyt pitää vielä testata uudelleen tupla-annoksella vaste. Jos ei edelleenkään vastetta niin sitten vaihdetaan gonal-f luultavasti 🙂

@Summerwalk milloin siellä on ajatus testailla? 🌈🙈 toivottavasti tuo rintojen arkuuden puuttuminen olisi hyvä merkki.

Täällä ei ainakaan vielä toistaiseksi tullut ovista, mutta lämmöt on kummasti tasaantuneet. Alkukierron siksakkiin nähden tosi erikoista 🤔 Täytyy tänään käydä vielä metsästämässä ovistestejä.
 

Liitteet

  • IMG_7972.jpeg
    IMG_7972.jpeg
    686.5 KB · Katsottu: 49
@anita1 varmaan päivää ennen olisi voinut olla ovis? Tai sitten vaan aikainen kiinnittyminen, niin on jo ehtinyt hyvin erittyä hcg:tä ☺️ Mulla kemiallisessa oli vaan hailuraa testissä ja se ei vahvistunut kunnolla, lopulta katosi näkyvistä kokonaan.

@Kwv aa tuo selittää! Toivottavasti tupla-annoksella ovis tulisi aiemmin 😊 Ja joo mulla on usein pitkiä kiertoja, ja pituus vaihtelee tooosi paljon. Johtuu mun PCOS:stä 🙄 Oon luullut etten edes ovuloi mutta viime kierrossa kävin kp41 ultrassa ja siellä näkyi keltarauhanen. Pari päivää myöhemmin alkoikin vuoto 😄 Joten siksi nyt oon optimistinen että ovis voisi olla tulossa, vaikka onkin jo näin myöhä.
 
Tässä nyt ihan vertailun vuoksi tämän aamuinen dpo9 ja edellisen kemiallisen testi, jonka tein ekan kerran dpo14 ja sen jälkeen haaleni. En siis tiedä oliko tuon tummempi ollutkaan mutta sitä on turha nyt arvailla. Siihen verrattaen on tumma nyt, mutta aika näyttää ☺️ lämpöjen seurailua ajattelin jatkaa

InShot_20230719_130856888.jpg
 
Aivan puhdas nega testattu. Ehkä ens kierrossa. Tai ei silloinkaan. On tää aivan pskaa hommaa suurimman osan ajasta. Ärsyttää myös se lääkäri joka totesi että joo sellainen 3-4kk menee uuteen plussaan että ei kauempaa. Ähäkutti, vaikka paperilla kaikki näyttää hyvältä niin käytäntö onkin aivan eri.
 

Liitteet

  • IMG_5645.jpeg
    IMG_5645.jpeg
    139.6 KB · Katsottu: 72
Pahoittelut negasta @Kuuttituutti ❤️ Ei varmasti lohduta, mutta totean sen silti, vielä on aikaista plussalle. Älä kokonaan menetä toivoa vielä. On tää kieltämättä turhauttavaa puuhaa, kaikki se valmistautuminen ja latautuminen ensin kolme viikkoa ja sitten palkintona pettymys. Mutta kun teillä paperilla kaikki hyvin, niin nämä yrityskierrot sopii vielä normaalivaihteluun eikä todennäköisesti kerro ongelmista. Toivotaan vielä että tämä kierto muuttuu plussaksi. Lämmöt edelleen tosi hyvät 🌈

@Misa Saitteko tallettelut järjestymään? Nopeasti tummui viiva ovistesteissä 🌈

@Kwv Mites siellä oviksen kanssa? Tasoittuneet lämmöt voisi myös hyvin viitata lähestyvään ovikseen 🌈

@anita1 On kyllä tumma viiva dpo9. Mahtavaa että tiputtelu on pysynyt nyt pois 🌈 Millä taktiikalla aiot jatkaa testailua? Kuva jos jatkat lämpöjen mittailua, se kiinnostaa erityisesti 🤓

Täällä ei mitään uutta. Lämmöt tasaiset, tiputtelu ja rintojen arkuus pysyy poissa edelleen.
Lueskelin tuosta estrogeenin vaikutuksesta kiertoon ja totesin ettei mulla ainakaan sen puutteeseen liittyviä oireita ole, ennemminkin estrogeenidominanssiin, mikä selittäisi aiemman luteaalitiputtelunkin. Tajusin että luteaalitiputtelu loppui kun lopetin kesän alussa D-vitamiinilisän syömisen. D-vitamiinin korkea pitoisuus ilmeisesti tehostaa estrogeenin tuotantoa. En tiedä onko näillä yhteys, mutta seuraan nyt tätä(kin) asiaa. Mulla on ollut tosi korkea D-vitamiinipitoisuus verikokeissa parina viime mittauskertana, joten varsinkin näin kesäaikaan syön ihan turhaan D-vitamiinia purkista.

IMG_8234.jpeg
 
@Kuuttituutti pajoittelut negasta, lämmöt on kyllä vielä tosi hyvät josko kääntyisi plussaksi vielä ❤️

@Summerwalk testasin aamulla ja yhtä vahva kuin eilenkin, oli tarkoitus vasta huomenna kokeilla mut ei pystynyt odottamaan. Tänään testikaupoille siis. Ehkä aavistuksen nopeammin piirtyi viiva testiin kuin eilen mutta ei todellakaan heti vaan sai hetken odotella ja sekös jännitti.
Jännä kyllä tuo D-vitamiini, voihan olla että minullakin nyt korkeampi taso ja sen vuoksi ei tiputtele, vaikka ei mulla yleensä muutenkaan tiputa paitsi noissa 3 edellisessä raskauden alussa. Nyt vaan sormet ristiin että sitä Dtä olis tankattu tarpeeks (otan 100 per päivä vaikka on kesä).

Ja lämmöt näyttää tältä, nyt on rintojen arkuus lisääntynyt, väsymys ja kylmyys myös.
Screenshot_20230720_100609.jpg
 
@Kuuttituutti pahoittelut negasta 😔💔 Mutta kuten muutkin jo todenneet, on vielä aikaista, toivotaan että muuttuisi plussaksi. Ymmärrän kuitenkin että toivo jo meni, kun on kokenut monta pettymystä, niin ei mikään ihme. ❤️

@anita1 hyvänkuuloiset oireet ja lämmötkin! 😊

@Summerwalk mielenkiintoista tuo D-vitamiinin vaikutus, en tiennytkään! 🤔 Joo nopeasti vahvistui ovistestin viiva. Ja onnistui eilen illalla tallettelut! 😊

Jänniä päiviä kyllä eletään. Äsken oli vielä räikeämpi ovisplussa 🙈 Lämmöistä oletin että ehkä ovis oli eilen, mutta ehkä ei ollutkaan? En tiedä kyllä yhtään. Tänään ei ole jomotellut vasemman munasarjan kohdalta enää. 🤔 Pissa oli kyllä vähän tummaa, mutta pidätysaika oli sama kuin eilen, vajaat 2,5h.

Mietin myös että vaikuttikohan se lämpöihin, kun palattiin mökiltä kotiin. Mökillä ollaan nukuttu muutama aste viileämmässä. Siellä herätessä oli joko sopiva tai vähän viileä, nyt tänään kotona herätessä oli vähän hiki. 🤷‍♀️

IMG_6045.jpeg


IMG_6046.jpeg


IMG_6044.jpeg
 
Niin ihanaa @anita1 !! Nyt tummumista viivalle! 😍 Oli kyl nii tumma et ite arvaisin et oliskin ovis ollu aiemmin jo! Sul on noi kaks hämyä peräkkäistä droppia kp20-21 mut mun arvaus olis että oli ovis ennen niitä jo 🤔 eli kp17-18 🤔

@Summerwalk jänniä noi tiputtelumysteerit! 🤔 En tiennykään tosta d-vitamiinin yhteydestä estrogeeniin. Sulla on taas nätit lämmöt :)

@Kuuttituutti eikä, olin myös tosi toiveikas teidän puolesta, oon tosi pahoillani 😞💔 jooh, ähäkutti ylioptimistinen lääkäri 😞 meilläki lääkäri julkisella ekalla hoitojensuunnittelukäynnillä ilmotti et ku ei löydy vikaa ni kyl me onnistuttas ilman hoitojakin ihan pian. Saakeli ku siinäki kohassa jo yli 2v ilman onnistumista, järki käteen lääkäri. Kaikella kunnioituksella, hieman keskisormea tekis mieli hänelle heilutella nyt.

@Misa jee, niin lupaavan kuulosta nyt! Oon tosi toiveikas että siel olis nyt tosiaan ovis tullu ja oikea positiivinen ollu! 😊

Tääl alko eilen menkat, laitan vielä kuvan lopullisesta kierrosta. Yks yö tossa lopussa unohin Ouran laturiin ni jäi taas lämmöt välistä. Usvaa putkeen taas ja kohti uutta kiertoa! Toivon kyllä kovasti oikeesti että pääsisin takas siihen välinpitämättömään tilaan, toiveikkuus satuttaa jos toivo on olematon 🙈

Screenshot_20230720-113622.png
 
Takaisin
Top