BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Empsu94 pahoittwlut uuteen kiertoon joutumisesta ❀ varsinkin kun tuli erityiset toiveet oireiden perusteella niin onhan siinĂ€ taas kasattavaa. Ja Ă€h @Nurppu niin vÀÀrin ettĂ€ siellĂ€kin oli testi nega 😞 @Oikku95 en usko ettĂ€ keho on rikki mutta joskus nÀÀ asiat vaan vie aikaa ja se jos mikĂ€ on maailman turhauttavinta. Se ettĂ€ raskautumisen normaali aika on ekasta kerrasta vuoteen niin onhan se aivan saakelinmoinen aikaikkuna ja varsinkin kun tuntuu ettĂ€ meidĂ€n lĂ€hipiirissĂ€ kenellĂ€kÀÀn ei ol mennyt 4kk kauempaa ja me pyöritÀÀn tĂ€ssĂ€ karusellissa vielĂ€ 1,5 vuoden jĂ€lkeen. Pointti, on aivan saakelin turhauttavaa mutta varmasti myös teidĂ€nkin vuoro tulee vielĂ€ 🧡

@Summerwalk kiva kuulla susta! Parasta mahdollista onnea arpalipukkeille ja ihana ettÀ oot pystynyt ottamaan siellÀ rennommin.

@Kuumeilija:) siellÀ on ollut vÀhÀn siksakkia kÀyrÀssÀ, miltÀ nÀyttÀÀ tÀnÀÀn? EntÀs @anita1 n kÀyrÀ?


@Kwv mĂ€ oon miehelle ehdottanut myös kotiultraa, se helpottais niin paljon raskauden seurannassakin mut ihan vielĂ€ se ei oo lĂ€mmennyt ajatukselle 😂

Mun kĂ€yrĂ€ on kyllĂ€ tasaisin mitĂ€ se on koskaan ollut. Lomalla olo on tehnyt hyvÀÀ ja vĂ€lillĂ€ pitÀÀ ihan miettiĂ€ mikĂ€ viikonpĂ€ivĂ€ on menossa 😅
 

Liitteet

  • IMG_5513.jpeg
    IMG_5513.jpeg
    147.6 KB · Katsottu: 68
@Kuuttituutti tĂ€nÀÀn lĂ€mmöt laskenutđŸ„ș
Miten pitkÀ luteaali sulla yleensÀ on? Tuohan voi olla vaikka kiinnittymisdippi :folded:

@Nurppu pöh ♄ mut en mĂ€ vielĂ€ heittĂ€isi kirvestĂ€ kaivoon, vaikka toki helpommin sanottu kuin tehty. Eikös se sen 2-3 pĂ€ivÀÀ aina mene ennen kuin hailuraa haamua alkaa vasta testit nĂ€yttÀÀ (ainakin mulla sofeilla) vai nĂ€yttikö se medigoo sit aikaisemmin jo haamua?
 
Miten pitkÀ luteaali sulla yleensÀ on? Tuohan voi olla vaikka kiinnittymisdippi :folded:

@Nurppu pöh ♄ mut en mĂ€ vielĂ€ heittĂ€isi kirvestĂ€ kaivoon, vaikka toki helpommin sanottu kuin tehty. Eikös se sen 2-3 pĂ€ivÀÀ aina mene ennen kuin hailuraa haamua alkaa vasta testit nĂ€yttÀÀ (ainakin mulla sofeilla) vai nĂ€yttikö se medigoo sit aikaisemmin jo haamua?
Viime kierrossa oli 13 pÀivÀÀ
 
Voi ei, sori ku pidin jĂ€nnityksessĂ€ @Harmi89 😄 lĂ€hettii eilen telttailee ni en tajunnu raportoida, mut tein ennen lĂ€htöÀ uuen puhtaan negan valitettavasti. Mut tĂ€l kertaa ei enÀÀ tuntunu samalla tavalla pahalta, koska se edellinen nega oli jo vakuuttanu mut siitĂ€ et ei nyt tullu tĂ€rppiĂ€ 😄

PitÀÀ hankkia kyl uus makuupussi, oli koko yön kauheen kylmĂ€ ja tuli nukuttua tosi huonosti sen takia. LĂ€mmöissĂ€ tietty hurja pudotus mutta nyt on tiedossa et siitĂ€ ei kannata pÀÀtellĂ€ yhtÀÀ mitÀÀn 😄

Screenshot_20230716-130819.png
 
@Kwv onko siellĂ€ uusi kierto jo alkanut? Mites @anita1 ootko testannut? Olikos meitĂ€ vielĂ€ muita luteaalivaiheessa đŸ€” @Summerwalk taisi myös olla.

Mun kĂ€yrĂ€ssĂ€ ei mitÀÀn uutta ja yllĂ€ttĂ€vÀÀ. Aina joko dpo7 tai dpo 8 tullut korkein lĂ€mpö j sen jĂ€lkeen kĂ€yrĂ€ ollut laskusuuntainen. YhdessĂ€ kierrossa pysyi muutaman pĂ€ivĂ€n ylhÀÀllĂ€. KyllĂ€ tÀÀ odottavan aika on pitkĂ€ 😅
 

Liitteet

  • IMG_5604.jpeg
    IMG_5604.jpeg
    154.9 KB · Katsottu: 66
@Kuuttituutti Luteaalia tÀÀllÀkin eletÀÀn, ihan tavanomainen kÀyrÀ. Nyt ei kyllÀ ole jostain syystÀ vÀhÀÀkÀÀn tÀrppiolo. EhkÀ kun tissitkÀÀn ei ole kipeytynyt ollenkaan vaikka normaalisti heti oviksen jÀlkeen kipeytyvÀt kunnolla.
En kyllĂ€ aivan ymmĂ€rrĂ€ tĂ€tĂ€ kropan toimintaa. Oon vuoden murehtinut luteaalitiputtelua ja hankin lugetkin sitĂ€ varten kun epĂ€ilin keltarahasen toimivan heikosti. No nyt ei viime ja tĂ€ssĂ€ kierrossa tiputtelua olekaan luteaalissa, mutta sen sijaan tiputteli koko alkukierron ovikseen asti đŸ€” Ota tĂ€stĂ€ nyt selvÀÀ. Voisi ehkĂ€ viitata estrogeenin vĂ€henemiseen mutta ainakin dualhormone digi tunnisti estrogeenihuipun aivan oppikirjan mukaan paria pĂ€ivÀÀ ennen ovista.
Alkukierron tiputtelu on ehkÀ vÀhÀn vielÀ ÀrsyttÀvÀmpÀÀ kun sitÀ ei voi millÀÀn hoitaa. Luget on auttanut luteaalitiputteluun, mutta enpÀ taida niitÀkÀÀn nyt aloittaa kun ei ole tarvetta.
HyvĂ€ltĂ€ nĂ€yttÀÀ lĂ€mmöt @Kuuttituutti. Eikö huomenna olis jo ihan perusteltu testauspĂ€ivĂ€ 😁 @anita1 lla myös mukavan nousujohteinen kĂ€yrĂ€ edelleen đŸ€© toivottavasti joudut vielĂ€ lĂ€htemÀÀn testikaupoille.

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumiseen @Empsu94 @Kuumeilija:) @Oikku95 ❀
@Nurppu pahoittelut negasta! Mua vĂ€hĂ€n nauratti tuo raportointi telttaretkeltĂ€. Itsekin viime kierrossa nukuin pari yötĂ€ ulkona ja varusteina oli tottakai vesipullo ja lĂ€mpömittari 😆 ja aivan turhaan kun tottakai lĂ€mmöt romahti 12 asteen lĂ€mpötilassa, mutta sainpa kerrankin kunnon luteaalidipin 😂

IMG_8227.jpeg
 
@anita1 mĂ€ meinasin testata torstaina eli dpo9 ja sit perjantaina 😊

@Summerwalk onpa kyllĂ€ erikoista ettĂ€ tiputtelu on nyt sitten siirtynyt alkukiertoon ja loppukierto on sitten kunnossa. VĂ€hĂ€n kuin ongelmien mÀÀrĂ€ pitÀÀ olla aina vakio 😅 ettĂ€ kun yhdestĂ€ pÀÀsee niin toinen tulee tilalle. LĂ€mmöt siellĂ€ nĂ€yttÀÀ hyviltĂ€!
 
@Summerwalk hyvĂ€n nĂ€köinen kĂ€yrĂ€! 👍 Tosi harmi, ettĂ€ tiputtelu on nyt siirtynyt vaan toiseen pÀÀhĂ€n kiertoa. 😑

@anita1 SiellÀkin hieno kÀppyrÀ. Ja hienoa ettÀ pystyt olemaan testailematta jos siltÀ ei tunnu.

@Kuuttituutti on kyllĂ€ lupaavan nĂ€köinen kĂ€yrĂ€ 🌈 toivotaan ettĂ€ tĂ€llĂ€ kertaa ei tipahda lĂ€mmöt! TestiĂ€ odotellessa 🌈

Ja kiitos kysymĂ€stĂ€, tÀÀllĂ€ odotellaan edelleen uutta kiertoa, ei mitÀÀn merkkejĂ€ siitĂ€ ole. Paitsi lĂ€mmöt on toosi matalalla đŸ„Č jotain ihan pienenpientĂ€ tuntemusta ollut muniksissa, ja ihan vĂ€hĂ€istĂ€ sitkeÀÀ valkovuotoa. Mietin voisiko se ovis tĂ€ssĂ€ vielĂ€ tupsahtaa. TĂ€ytyy jatkaa kropan kuulostelua ja ehkĂ€ ostaa ovistestejĂ€. PelkkÀÀ odottelua tÀÀ touhu 🙄
 

Liitteet

  • IMG_7968.jpeg
    IMG_7968.jpeg
    712.1 KB · Katsottu: 59
@Kwv tuo kĂ€yrĂ€ on kyllĂ€ mielenkiintoinen sik sak. Mut onpa kyllĂ€ harmi ettĂ€ uusi kierto vielĂ€ odotuttaa itseÀÀn 😞 mut se on totta ettĂ€ tÀÀ homma on kyllĂ€ hyvin pitkĂ€lti vaan odottelua, odottelin kohde vaan vaihtuu.
 
@Kwv on kyllÀ hurja kÀppyrÀ! MikÀ sun mittaustekniikka oli?

@Summerwalk jÀÀkö sulla tiputtelu pÀÀlle itse vuodosta vai onko siinÀ mitÀÀn taukoa?

Lueskelin tÀnÀÀn mistÀ voisi johtua tuo pidempi follivaihe, ja jotain syitÀ olivar alhainen D-vitamiini (todettu mulla) ja samoin e-pillerit mutta niiden lopetuksesta on kyllÀ jo 2,5 vuotta.

Huomenna testaan aamulla PC liuskalla. SiitÀ riippuu sitten viikonlopun suunnitelmat. Toki voi olla aikaistakin vielÀ, mutta kun pÀÀtöksiÀ menoista on tehtÀvÀ.
 
@anita1 mulla on lĂ€mpötilan mittaamiseen apple watch 8. Tuohan on keskiarvo koko yön mittauksesta, mutta luotan siihen 🙈
Oi, tÀÀllĂ€ jĂ€nnitetÀÀn huomisen testin puolesta 🌈

Pakko tulla heti raportoimaan, nimittĂ€in 🆘. Äsken tuli vessassa kĂ€ydessĂ€ sellainen iso, sitkeĂ€ ja kirkas limaklimppi, ettĂ€ ehkĂ€pĂ€ mun ennustukset on oikeassa ja sieltĂ€ pukkaakin seuraavaksi ovis 😳 Nyt myös illasta ollut enemmĂ€n tuntemuksia vasemman puolen munasarjassa. Oispa! 🌈 TestejĂ€ en nyt tietysti tĂ€hĂ€n hĂ€tÀÀn ehtinyt saamaan mistÀÀn.
 
Takaisin
Top