BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Empsu94 siis eikös sun nyt yhteisen hyvän vuoksi pidä testata jo huomenna? 😂 kamalaa odottaa lauantaihin!
@Oikku95 ja @Nurppu on kyllä hyvännäköiset käyrät, paljon riittää jännitettävää seuraaviin päiviin!

Ja joo meillä on myös säännöllisesti plussa tullut että nyt ois kyllä taas plussan aika mutta saa nähdä 😅 Meillä on ennätykselliset viisi arpalipuketta vetämässä niin ehkä saadaan heinäkuun ylläri! Ois aika iso juttu kun ekasta plussasta tulee tässä se vuosi niin ois aika mahtavaa saada pysyvä plussa tähän samaan.


@Misa toivotaan että saatte jonkun lottokupongin tähän kierrokseen mukaan. Ihana asenne myös että ei turhia paineita 😊
 
Siis apua, huomasin että mulla on säärikarvat yhtäkkiä tummentunu ja lisääntyny ihan järkyttävästi😂 Samoin myös reisissä on karvoja, jotka selvästi huomaa ja ei oo aiemmin ollu näin tummat😱 Mistä tää johtuu?
 
Siis apua, huomasin että mulla on säärikarvat yhtäkkiä tummentunu ja lisääntyny ihan järkyttävästi😂 Samoin myös reisissä on karvoja, jotka selvästi huomaa ja ei oo aiemmin ollu näin tummat😱 Mistä tää johtuu?
Varmaan hormoonimuutoksia kun oot lopettanu muistaakseni aika vastikää ne pillerit! Mut onks sulla ikinä ollu muita PCOS tyyppisiä oireita (esim epäsäännölliset kuukautiset)? En oo asiantuntija, mut tuo tummien karvojen kasvu on yks tyypillinen PCOS oire. Ja nopeen googletuksen perusteella yhdistelmäehkäisyvalmisteet helpottaa niitä oireita, eli vois olla että niiden lopettaminen palauttais oireita? Ehkä joku PCOS:stä enemmän tietävä osais paremmin arvailla 🤔
 
Ei oo ollu sillai mitenkään erityisesti epäsäännölliset luomukierroilla. Aikalailla päivällä tai parilla heittänyt. Nyt söin putkeen pillereitä eikä menkkoja ollut sinä aikana ollenkaan (6kk) ja ennen sitä välillä söin pillereitä ja välillä sit lopetin, kun ei sopinut, niin kierto oli niitten takia sekaisin.

Mulla alko nyt taas jotkut menkkamaiset kivut, ei mitkään kovat mutta ei kauhean lievätkään, siltä väliltä😁
 
@Misa hyvä että ette ota paineita :) hauskaa kyl kun tuo kuulostaa kovin tutulta että ennen oli puuhailut aamulla mut enää ei onnistu. Meillä samaa tuon koiranpennun kanssa 😄 ennen makoiltiin aamulla pitkään yhdessä ja sillon helposti sit joskus eteni siitä muuhun. Nyt aina toisen pitää nousta aamusta koiran kanssa. Meillä tosin odotettavissa varmaan paljon nopeammin se hetki millon tilanne helpottaa 😅 en tiiä auttaako yhtään tai onko tarpeen teillä ollenkaan, mut mainitsen et me päädyttiin tosiaan just vastikään alottaa sellanen että aina illalla ku mennään nukkuu ni hetki vaan halaillaan ja silitellään sängyssä toisiamme ilman sen kummempia taka-ajatuksia. On ollu tosi ihanaa että saa lisää läheisyyttä sillä lailla :)

@Empsu94 voi kunpa ei alkaisi vuoto!

@Kuuttituutti voi kunpa siellä tärppäis joku arpa! 😄 saat nyt pari päivää vielä vietellä rauhallisempia piinapäiviä siel!

Mul on nyt kyl oikeen esimerkillisen näkönen käyrä tässä kun tänään nousi lämmöt taas 😄 FF:kin taas vihjailee että saatto olla luteaalidippi. Mut ainakin eilen oli testi ihan nega vielä 😅 ja kyl siitä pettyny olo vähän tuli, harmi, oli kyl kivaa se kun ei näitä miettiny 😄 mietin että voihan olla että olosuhteet olis kohdussa erityisen otolliset mut jos ei oo solut löytäny toisiaan ni sit ei voi mitään 🤔 ku ei tehty mitää pakkotalletteluja ni tuli tollanen tauko just ennen ovista noihin talletteluihin ja sit osu just ovispäivälle yks. Että meni parhaat päivät sivu suun 😄

Screenshot_20230714-081922.png
 
Oioi, täällähän on jännät päivät monella! Pidän niiiiiin kovasti peukkuja teille @Empsu94 @Kuuttituutti @anita1 @Nurppu @Oikku95 😍 oispa kunnon plussa-aalto luvassa! Kesätaikaa tähänkin ryhmään. Tosi lupaavia oireita ja käyrät näyttää hyvältä.

Täällä odotellaan edelleen uuden kierron käynnistymistä. Lämmöt on tosi matalalla mutta ei näy eikä kuulu. Jännä nähdä mitä tapahtuu kehossa seuraavaksi kun kp4 ollut ovis viime kierron letroista. Mietin onkohan tämän kierron letrot menneet ’hukkaan’ vai tulisiko tässä kuitenkin välissä vielä ovis? Valkovuoto ainakin on lisääntynyt. Tuntuu että keho ei toimi yhtään kuten gyne yrittää ennustaa. Ei uskalla ainakaan talletteluja lopettaa ennen kuin vuoto alkaa. Jotenkin en luota enää yhtään mihinkään, ovis voi tulla tai olla tulematta ihan koska vaan 🤷‍♀️🙄
Toivoisin kyllä että alkaisi vuoto ja pääsisi ihan tyhjästä aloittamaan uudelleen. 😩
 

Liitteet

  • IMG_7963.jpeg
    IMG_7963.jpeg
    729.7 KB · Katsottu: 57
Täällä jännityksellä odotan piinailijoiden testejä, eikös @Empsu94 ainakin luvannut testata tänään?

@Nurppu jäi aiemmin kommentoimatta että toi sun teoria estrogeeneistä pitää varmasti paikkansa. Uitin ekan tikun jo kp 8 kun ajattelin et kerrankin oon ajoissa ja saan ajoissa myös vilkkuvan tauluun mutta Katin kontit 😅 mulla on myös joissain muissa kierroissa tullut ”esilimoja” ja perus ovislimat sitten vasta tyyliin 5 päivää myöhemmin kun on ollut ovis.

@Kwv tätdet sympatiat ja lämmin halaus sinne. On varmasti turhauttavaa vaan odottaa ja miettiä ja yrittää ens vähän ennakoida mitä se keho oikein tekee.

Onko @Misa siellä lähtenyt testit tummenemaan ja miten muiden piinailijoiden käyrät?

Mua jotenkin hämää kun nopealla vilkaisulla näyttää et lämmöt ois matalammat kuin muissa kierroissa, no ei ne oo mutta kun tässä kierrossa ne ei menny missään vaiheessa niin alas kun aiemmin niin toi matalimman ja korkeimman väli on vaan pienempi. Hauskaa porrasmaista nousua nyt havaittavissa.
 

Liitteet

  • IMG_5508.jpeg
    IMG_5508.jpeg
    136.9 KB · Katsottu: 57
Menkat päivän myöhässä mutta r-testi täysin nega 😔 Taitaa siis keho tehdä kepposensa. Huoh.

Oon toki yrittänyt myös pidentää omaa lyhyttä luteaalia, eli josko se nyt ois tän kierron voitto sit… tänään dpo 13, vaikea uskoa että miksikään enää muuttuu.

Tässä vielä kaikkien iloksi ja tiirailtavaksi tää nega
 

Liitteet

  • IMG_1067.jpeg
    IMG_1067.jpeg
    1.9 MB · Katsottu: 91
@anita1 sulla näyttää hyvälle kans! :) Toivotaan että testihimon iskiessä olis toinen viiva odottamassa, vaikka se ymmärrettävästi tuntuukin myös pelottavalta!

@Kwv onpa kyllä tuskallista, otan osaa! :( Tuon lämpölaskun perusteella kyllä vois kuvitella että olis loppunu se edellinen kierto jo tossa ku lämmöt tullu alas, ja nyt odoteltas uutta ovista tulevaks 😮 tää on niitä tilanteita missä toivois että olis kotona ultralaite että vois joka päivä tarkastella että mikä se tilanne siellä ny oikeen on 👀 onko nyt suunnitelma odotella seuraavat menkat vaan? Vai onko tarkotus alottaa sit väkisin taas pillereillä luteaali ja sitä kautta saada menkat aikaseks?

@Kuumeilija:) onko jo kipu helpottanu? Mikähän ihme oli sit :/

@Kuuttituutti joo silmät kyllä helposti hämääntyy siitä jos se ero on pienempi 😄 hyvältä siellä näyttää kuitenki!

@Empsu94 eikä, mikä kepponen 😭 otan osaa negasta 💔😔

Mäki eilen testasin tyylipuhtaan negan ja kyl se tuntu pahalta taas 😔 Mulla noi medigoot tosiaan aiemmin näyttäny haamua jo tosi varhain, niin tuntuu että se oli nyt varma tuomio. Varmaan testaan kyllä vielä tänään silti, kylhän ne haamut joskus tulee myöhemmin vasta. Mut toiveikkuus katos eilisen negan myötä.

Screenshot_20230715-085052.png
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa. Oon kyllä välillä käynyt kurkkimassa mitä teille kuuluu, mutta muuten aika rennosti ottanut tämän touhun. Lämpöjä mittailen, kun olen siihen aivan koukussa 😆 Ja uitinpa muutamat kaapissa lojuvat ovistestitkin, tottakai. Tallettelut on muiden kiireiden vuoksi jäänyt aika vähiin, mutta parilla aika huonolla lipukkeella tässä nyt jännäillään nämä arpajaiset. Nyt ei kyllä lämpöjen eikä kyllä oireidenkaan perusteella tarvi oviksen ajankohtaa arvailla, selvästi oli eilen.

@Empsu94 Pahoittelut negasta, vaikka kyllä mun viivasilmät siinä haamun näkee 👀 Tai vähintään viivanpaikan.

@Nurppu pahoittelut myös negasta. Lupaavat merkit ja ”se tunne” oli ilmassa mut harmi jos ei näy testissä ❤️ Sula on kyl ollut tosi varhaisia plussia aiemmin niin ymmärrettävästi vertaat niihin ja toiveikkuus hävisi, mutta silti oon optimistinen tämän päivän testin suhteen vielä. Upea luteaalidippi 😍 ja käyrä kokonaisuudessaan. Meillä on samat arpalipukkeet.

@Kwv On kyllä mystinen tilanne. Varmasti ahdistavaa kun mikään ei oikein ole ennustettavissa 😞 Toivotaan että pääset uuteen kiertoon pian ja tulis jotain selkeyttä.

@Kuuttituutti Hyvän näköinen portaikko 👍🏻 Ja sullakin selkeä oviksen paikka.

@anita1 lla myös selkeä oviksen paikka ja hyvää nousua. Kaunis käyrä, testihimoa odotellessa 😁

@Kuumeilija:) Tervetuloa mittailijoiden joukkoon! Käyrä hyvän näköistä. Toivottavasti mahakipu hellittää ja ei ole mitään mistä pitäisi huolestua.

IMG_8179.jpeg
 
@Kuuttituutti on kyllä hienon näköiset portaat 🙈 voi kun nyt olisi sielläkin tähtien asennot ja muut kohdillansa niin että tärppäisi 🌈

@Empsu94 voi ei 😢 olipa inhottava kepponen. Voimahalit sinne 🩷

@Nurppu eikä! Halaus sinne myöskin 🩷 miten kurjaa. Niin kovasti toivoisi jo teidän vuoroa!
Joo tuo on käynyt monesti mielessä, että oispa kotona ultralaite niin olisi vähän enemmän kartalla mikä tilanne 😂 Mulla kun ei nyt ole mitään hajua missä mennään. Toki 250€ kun maksaisi gynelle niin äkkiähän sen näkisi. Nyt ajattelin ihan odottaa seuraavia oikeita menkkoja ilman terolutia, menipä siihen sitten aikaa kuinka paljon vaan. Tuntuu että keho on jo niin sekaisin lääkkeistä että en halua sotkea sitä nyt yhtään enempää. Sitten vasta kun kierto alkaa niin uuteen yritykseen. Toki koitetaan nyt tallettelua säännöllisesti josko tässä oliskin ovis seuraavaksi luvassa.

@Summerwalk on kyllä selkeä oviksen paikka. Mun nähdäkseni ihan hyvillä lipukkeilla osallistumassa arpajaisiin, ei ollenkaan huono tilanne 🌈

@Oikku95 tsemppiä! Tiedän tuon tunteen, mutta varmasti ei ole keho rikki. 🩷 vielä on toki toivoa. Siellä ainakin niin selkeä käyrä, että ovis on tapahtunut, mutta jostain syystä nyt ottaa aikaa. 😞

Tänään kp19 ja lämmöt sinkosi takaisin ylöspäin. Odotellaan odotellaan 😅
 

Liitteet

  • IMG_7966.jpeg
    IMG_7966.jpeg
    742 KB · Katsottu: 41
Tjaah, vielä on kuluttajakäyttöön suunnatuilla ultralaitteilla hintaa se +1100e mitä kiinalaisia katsoin. Vähän liikaa minun kukkarolle ainakin. Ja ehkä siinä on sekin et jos sellaisen sattuisi omistamaan, niin malttaisikohan sitten olla ultraamatta koko ajan. Yksittäiset ultraamiset kun tuskin ovat vahingollisia, mutta entä jos altistuksia olisi päivittäin? Noh, onneksi ei tarvitse pidemmälle miettiä. Mutta ehkäpä se on tulevaisuuden äitien pohdittavissa kun hinnat tulevat alas.

Tsemppiä piinapäiviin ja plussatuulia!
 
Kirjoittelen nyt ihan lyhyesti kun ollaan mökillä ja meillä on vieraita täällä 🙂

@Nurppu tuo iltahalailu/silittely on kyllä mukavaa! Voitaisiin mekin ottaa kyllä jokailtaiseksi tavaksi 😊 Ja voi kunpa vielä plussa sieltä tulisi! ❤️

@Kuuttituutti ei ole tummenneet, päinvastoin… 😅

IMG_5986.jpeg


IMG_5987.jpeg


Nyt vasta tajusin että Premomin kameralla kuvatessa suoraan välttyy testikuvan ärsyttävältä asettelulta. Mutta joo, en usko että ovulaatiota on vielä ollut, jos on edes tullakseen koko kierrossa. Mutta seuraillaan!

Mietityttää myös imetyksen vaikutukset, ja jos jotenkin onnistuisinkin raskautumaan, niin miten raskaushormonit vaikuttaisi imetykseen. Ja minkä verran imetys nostaa keskenmenoriskiä. Nopealla googlauksella ei paljoa, mutta saattaa joillain lisätä supistelua, joten riski on olemassa. Mutta useimmiten kaikki menee ilmeisesti ihan hyvin. 🤔 Haaveillaan pienestä ikäerosta joten siksi haluaisin antaa raskaudelle mahdollisuuden, mutta tietty jos ei onnistu ilman hoitoja, niin sitten vasta imetyksen loputtua joskus ensi vuonna hakeudutaan taas hoitoihin.
 
No höh, mites niin hyvät käyrät oli vaan negoja :sad-face: Voimahalit kaikille negatiivisen testanneille :red-heart:

Täällä saatiin päätökseen ensimmäinen normaali kierto synnytyksen/kaavinnan jälkeen ja tässäpä tämä käyrä, luteaali oli 13pv. Normaalisti mulla ollu 14pv, tosin tuossa synnytyksen jälkeisessä kierrossa jossa en (kai?) ovuloinut kunnolla oli vain 12pv.
Nyt oli kierto 29pv, normaalisti vaihtelee 29-32, yleensä on tuo pitempi. Nyt ollu stressitön kuukaus ja oon tsempannu ruokailun/kuntoilun suhteen niin kaipa johtuu siitäkin, oon tyytyväinen :Smiling Face With Smiling Eyes: Mukava et nyt on myös dataa ihan normaalistakin kierrosta niin sit voi vertailla paremmin, kun aloitetaan yrittäminen.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230715_120104.jpg
    Screenshot_20230715_120104.jpg
    366.8 KB · Katsottu: 41
Takaisin
Top