BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@anita1 onneksi on aika nyt tiedossa! Ja aika pian tulee jo! :)

@Misa kuvittelen että ei haittaa jos yhtäkkiä alat vaan raportoida tarkemmin niitä lämpöjä! Sen kierron käyrä vaan sit yhtäkkiä muuttuu vähäsen eläväisemmäksi mut en usko et mitään haittaa on :) ja jee sille ettei vääriä positiivisia ainakaan vielä! 🥳

@Kwv hyvä että kivut helpottelee, kyl varmaan siellä golfpallo nyt pienenee! Ja hienoa että lähete mennyt myös eteenpäin! :)

@Kuuttituutti hehee, kyllä vie koira aika tehokkaasti ajatuksia muuhun! 😄 Kivaa reissua! :) Olipa hassu että suoraa pomppas testi tyhjästä pysyvään naamaan 😅 ja varsinki jos selkeet eggiksetki viel! Komppaan että mitähän vattua 😆 onneks tuli pysyvä naama, tallettelut osunu todella passelisti!

@Empsu94 ohoo, toivotaan että erilainen vuoto on hyvä merkki! :)

Niin ku @Kuuttituutti sanokin ni mäkin oon täällä kelannu et alkas olee taas aika seuraavalle kemialliselle / varhaselle keskenmenolle 😅 ei tunnu enää realistiselta ajatukselta että se joskus jatkuis sitä pidemmälle. Sinä aikana mitä oon yritysaikana harrastanu testailua ni aika tarkasti puolen vuoden välein tullu plussaa testiin. Sitä ennen siis meni pari vuotta yritystä niin että en tehny melkeen yhtään testiä vaikka menkat olis ollu yli viikon myöhässä, että eiköhän niitä sillonki oo ollu.

Tässä on nyt pari kiertoa ollu tosi vahvasti sellanen olo et ei oo plussannu, eikä oo siks ollu mitään kiinnostusta testailuunkaan. Ja jännästi näkyny lämmöissä myös se että hämmentävän matalat lämmöt ollu. Tää kierto oli pitkästä aikaa sellanen et oviksen jälkeen yhtäkkiä tuliki erilainen olo, sellanen ku yhtäkkiä taas olis mahis plussalle. Kohdun alue tuntuu vähän erilailla, vähän nipistelee, ja välillä vähän ku olis sellasia etäsiä pieniä menkkakipuja. Ja näkyy lämmöissäki toi että täl kertaa oli selvä nousu taas. Että katotaan jatkuuko teema 😄

Screenshot_20230711-152414.png
 
Moikka! Oon uus täällä ja nyt kiinnostunut seurailemaan lämpöjä. Voisko joku tulkita mulle tätä? Pillerit lopetin noin pari kuukautta sitten, että ihan alussa yrittämisessä ollaan ja aattelin mielenkiinnosta nyt kokeilla näitä seurata😄 Laitan tähän myös viime kierron tiedot joka oli ensimmäinen kierto pillerien jälkeen
 

Liitteet

  • IMG_5485.png
    IMG_5485.png
    766.2 KB · Katsottu: 87
  • IMG_5486.png
    IMG_5486.png
    544.1 KB · Katsottu: 93
Moikka! Oon uus täällä ja nyt kiinnostunut seurailemaan lämpöjä. Voisko joku tulkita mulle tätä? Pillerit lopetin noin pari kuukautta sitten, että ihan alussa yrittämisessä ollaan ja aattelin mielenkiinnosta nyt kokeilla näitä seurata😄 Laitan tähän myös viime kierron tiedot joka oli ensimmäinen kierto pillerien jälkeen
Tervetuloa joukkoon! :) Ainakin näyttää lupaavasti tän päivän lämmöt siltä ku olis saattanu ovis olla ja ny dpo 1! Mut sithän sen vasta parin päivän jälkeen voi nähdä oikeesti 😄 mitä sulla muuten meinaa toi kun on kaks eri käyrää, ja myös toinen käyrä on merkattu olevan BBT? Mittaatko kahella eri mittarilla, tai kahteen eri aikaan, tms?
 
Kiitos! Ja mulla on apple watch joka mittaa rannelämpöä, sit joku erillinen sovellus(entiedä onko paikkaansa pitäviä) joka muuttaa ne celsius-asteiksi, ja siitä siirtyy sit iphonen omaan terveysappiin kuukautiskierron seurantaan😄 Oon käyttäny nyt tota ff-sovellusta pari päivää niin en ihan varma oo onks toi toinen sitten just se rannelämpö kun synkronoin ainakin sen terveyssovelluksen tonne😄
 
Huomenta, vielä nyt ajattelin että mittailen, kun mieli taas rauhoittuu kun tosiaan se aika saatiin ensikäynnille varattua. Tässäpä käppyrää. Katsotaan nyt nappaisko ovista kiinni. Tallettelut jäi nyt sit noihin päiviin, kun kaikkea hässäkkää taas meneillään näin kesäaikaan.

@Kyfi2793940 hyvän näköiset lämmöt on ja sanoisin samaa kuin Nurppu eli dpo1 näyttäis olevan siellä.

Screenshot_20230712_084856.jpg
 
Täällä näyttää kierron käppyrä tältä, kuukautiset odotettavissa sunnuntaille, tänään dpo11. Kolmisen kertaa puuhailtiin tässä kuussa ilman ehkäisyä, mutta tarkoituksellisesti hedelmällisiä päiviä ennen/jälkeen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Esikoisen leikkauksesta ei mitään uutta, kuultiin vaan että jono on 6-8kk eli leikkaus mahdollisesti ensivuoden alkupuolella, huoh. Ei me kyllä siihen asti haluta odotella yrityksen suhteen..
Alkuperäisen suunnitelman mukaan mennään nyt ainakin, eli katsotaan et esikoisen päiväkoti saadaan alkuun elo-syys vaihteessa ja samalla pidän yllä mun kuntoprojektia. Sen jälkeen aloitetaan yritys, kun siltä tuntuu.
Pysyn kuitenkin yhä täällä taustalla, laittelen dataa näistä mun kierroista ja tsemppaan teitä muita :red-heart:
 

Liitteet

  • Screenshot_20230712_082032.jpg
    Screenshot_20230712_082032.jpg
    379.3 KB · Katsottu: 63
Tää terveys-sovelluksen oma käyrä (rannelämpö) näyttää tältä, ja arvioi että ovis ois ollut tossa kp19. Ja huomaa tuossa eron niihin ”digitaali”lukemiin että ei ihan täsmälleen paikkaansa pidä varmaan😄 Lisään vielä että mulla oli lauantaina 8.7, tosi kova menkkamainen mahakipu. Kesti ehkä 1-2 tuntia. Alko semmosena lievänä eka ja paheni ja sitten vaan loppu, oiskohan voinut olla ovis silloin?
 

Liitteet

  • IMG_5516.jpeg
    IMG_5516.jpeg
    144.2 KB · Katsottu: 53
Muokattu viimeksi:
@Kyfi2793940 Tervetuloa joukkoon! :Two-hearts: Joo kylhä seki voi olla et se sun ovis oli tossa kp19-kp20 🤔 Kattelin et sun viime luteaali oli 13pv ja kierto 30pv, sen perusteella sun ovis olis voinu nytkin olla tossa kp17-kp18. Toki pillerien lopetuksesta ei ole kauaa eli voi vielä muuttua kierron pituudet.
 
Oli jotenkin sekasin merkattu noi lämmöt ja nyt menee aikalailla rannelämmön kanssa samaa kaavaa niin jos olisi suurinpiirtein oikein nää🤔Ja tietojakin päivitty tonne nyt lisää😱 Tarvii varmaan harkita kuumemittarilla mittaamista seuraavaks, että sais tarkempaa tulosta😂
 

Liitteet

  • IMG_5535.jpeg
    IMG_5535.jpeg
    364.4 KB · Katsottu: 68
@Nurppua mitähän vattua ajatus vahvistui vielä eilen koska aivan selkeästi oli myös ovis illalla, hetkeen ei oo ollut kyllä niin kivuliasta ja tän aamun lämmöt lähti varmentamaan asiaa. On nää kropat kummia 😅 siellähän on kohta testailuhetket käsillä! Jännä kyllä ettäsiellä säännöllisesti on noita kemiallisia /varhaisia keskenmenoja tullut. Toivon koko sydämestäni että pian ois teidän vuoro pysyvään plussaan 🧡
 

Liitteet

  • IMG_5493.jpeg
    IMG_5493.jpeg
    151.6 KB · Katsottu: 81
Siis mihin mä heräsin tänä aamuna 🥺
Ei vaan ole toiveet kovin korkealla, kun menettämisen pelko on korkeampi. Tiedän, että nyt pitää olla positiivinen ja yrittää jaksaa viikonlopun yli ottaa rennosti. Onneksi on kivaa tekemistä tiedossa ja siinä helposti unohtaa nämä asiat. Nyt taas haluan jatkaa mittailua loppu kierron, jotta mikäli vain niin käy, että tästä raskaus alkaisi ja tulisi se kemiallinen taas niin näkisin miten ne lämmöt käyttäytyy.

Screenshot_20230713_070940.jpg
 
@Däumeline suunnitelma kuulostaa hyvältä :) lämpöjen puolesta ainakin näyttää kaikki hyvältä!

@kyfi... Hyvältä näyttää! Komppaan että voi olla että kuumemittarilla tulee selkeämpiä tuloksia! Mut mä oon ite nyt menny pari vuotta tällä mun Oura sormuksella mittaillen, en oo kertaakaan oikeesti aamulla mittarilla mitannu 😄 mulla on pääsääntösesti ainaki toiminu hyvin tää, osannu näyttää ovulaation ajankohdan hienosti :) pystysitkö muuten vaihtaa käyttäjätunnuksen asetuksista johonkin helpommin muistettavaan, noi automaattisesti asetetut on niin vaikeita 😄

@Kuuttituutti no kylhän se ihan selkeeltä ovikselta siellä kuulostaa 😄 ihme homma että jäi vilkut välistä! Onkohan mahollista et sul olis ollu estrogeenit sit koholla jo sillon ku ekan kerran mittasit 🤔 erikoista kyl ku muistelen että ihan hyvissä ajoin mittasit! Mut en oikeen keksi muutakaan kun sanoit että kunnon limatkin oli ennen ovista mikä tuntuu selkeesti viittaavan siihen et kyl ne estrogeenit oli koholla 😅

@anita1 jee, onnea oviksen löytymisestä! 😊 Ymmärrän täysin pelot ja otan osaa 😔❤️ itellä ei just nyt niitä oo, mut vähän samalla lailla on ihan selkeä olo että jos tulee plussa niin se menee kyllä myös pois. Mun päässä se vaan just nyt tuntuu sellaselta varmalta asialta eikä jotenkin sen takia pelota, koska tuntuu et ei oo muita vaihtoehtoja. Et ei nouse toivoa onnistumisesta ni ei tarvi pelätä sen onnen menetystä. Nää on jänniä nää mielen suojautumismekanismit.

Täällä mukaillaan hassusti vuoden takaista plussakiertoa ja tänään dpo8 kunnon dippi 😅 mielenkiintosta nähä että oonko pettyny jos ei tuukaan plussaa, kun aika varma olo nyt näiden merkkien jälkeen et plussa tulis taas 😄 ku siis toisaalta nyt viime aikoina oon ollu niin irti yrittämisestä että ne harvat kerrat ku oon tehny testin ei oo nega tuntunu missään enää. Nyt varmaan tuntuu 😄

Screenshot_20230713-085513.png
 
@Nurppu Joo musta tuntuu et mä meen kans tolla apple watcilla😂 en varmaan muistais mitata aamusin kuumemittarilla, mutta voi sitä silti jossain vaiheessa kokeilla onnistuisko😁 Ja kiitos huomiosta, en ite edes tajunnut😂 Vaihdoin sen.
Täällä näyttää tänään tältä😄
 

Liitteet

  • IMG_5553.jpeg
    IMG_5553.jpeg
    333.5 KB · Katsottu: 62
@Nurppu nyt jännätään ja toivotaan parasta ☺️ Noilla päivillä itselläni oli helmikuisen plussakierrossa myös nipistelyn tunnetta! Ja jospa tuo dippi meinaisi kiinnittymistä 😍 Hyvän näköinen käyrä, toivon että ovis näkyisi itselläni myös yhtä hienosti lämmöissä ☺️

@Kuumeilija:) mulla edellisessä kierrossa oli myös kovat menkkakrampit jotka myöhemmin paljastui oviskivuiksi, joten voi hyvinkin olla! 😊

@Kuuttituutti pidän peukkuja myös teidän pysyvän plussan puolesta ❤️

@anita1 hyvin kyllä osunut tallettelut kohdilleen! 🤩 Pidetään peukkuja että nyt tärppäisi, pysyvästi ❤️ Tiedän tuon keskenmenon jälkeisen pessimistisen fiiliksen, toivon että et joudu niitä enää kokemaan.

Eilen hain uuden mittarin postista, ja testailin heti kotona. Sain vanhan ja uuden mittarin eroksi 0,5 astetta (vanhalla mittasin kainalosta, uudella suusta) joten muokkasin kaikkia aiempia mittaustuloksia puoli astetta korkeammaksi, että voin aloittaa uuden mittarin käytön heti 😊 Eilen oli vähän vahvempi viiva ovistestissä muttei plussa kumminkaan. Illalla huomasin myös ovislimoja, mutta niitä oli välillä aiemmassakin kierrossa vähän eri vaiheissa, joten eivät ehkä tarkoita mitään. Tänään testi oli taas hiukan haaleampi ja lämmöistäkään nyt ei varmaan voi sanoa juuta eikä jaata toistaiseksi 😄

Tallettelut jääneet tosi vähiin. Ennen helmikuista tykättiin touhuilla aamuaikaan, mutta vauvan kanssa ei oikein onnistu. Yleensä herää päikkäreiltä aina kesken kaiken 😕 Turvallisin aika olisi illalla klo 23 jälkeen, silloin on yleensä jo yöunilla eikä enää herää ennen aamua, mutta noin myöhään ollaan itsekin jo ihan puhki. Äsken koitettiin onneamme vauvan päikkäreiden aikaan mutta heräsi ennen kuin päästiin loppuun asti, joten turha tuota merkata edes FF:iin. Mutta eipä oteta paineita, jos tämän kierron mahikset menee sivu suun niin ei se haittaa 😊

IMG_5957.jpeg


IMG_5958.jpeg
 
Täällähän tuntuu olevan toiveikasta tuulta ja positiivisen jännittäviä tunnelmia! ❤️🌈🌈 Kesätaikaa nyt monelle meistä tänne! ja tervetuloa mukaan @Kuumeilija:) ja @Misa !

Täällä dpo11, huomenna pitäisi alkaa vuoto. Pakko sitä on olla rehellinen ja todeta, että pettymys on kova, jos ei nyt tärppää. Osui niin nappiin yhdynnät (tosin onhan nääkin lopulta ihan lottopeliä, tuntuu ettei oo mitään väliä onko pankissa neljät yhdynnät versus yksi yhdyntä ennen ovista…), ja nyt on rinnat arat ja keltainen valkovuoto jatkunut.

Otin mökille mukaan 2 PC testiä 🙈 Mutta testaan vaan lauantaina, jos huomenna ei ala menkat. (Yritän parhaani 😆)
 
Takaisin
Top