BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kwv kiitos kysymästä, täällä on pennun kanssa paljon vilskettä! 😄 Ihana pentu on, ja nukkuu yöt hienosti putkeen! Herää vaan vielä liian aikaisin meidän luonnolliseen rytmiin nähden, mutta ihan ymmärrettävää kun ei tuon ikäinen vielä pysty pidättämään kovin kauaa 😄 eli nyt väsyttää! Kakkahätäänsä se aina herää ja herättää. Yleensä se osaa kakkahädän kohdalla alkaa vinkumaan erilailla, minkä tunnistaa ja ehtii viedä ulos. Ei kyllä päivisin aina, vielä tulee torttuja lattialle ja toissapäivänä ekan kerran mies astui miinaan 😄 eli pentu pitää kiireisenä! Mutta osaa hienosti viihdyttää itseään omilla leluillaan myös! ❤️

Vieläkin on ihanasti onnistunu olee suurimmaks osaks irti tästä yrittämisestä! Ajatuksissa on jopa alkanu hyväksyy vähän sitä ajatusta että voihan olla että meille ei yhteistä lasta tuu ja meijän elämä on tällästä. Monta vuotta mahdollista vielä onnistaa tottakai, ja julkisellakin kaks IVFää vielä, mutta musta tuntuu itestä ihan hyvältä että pystyy myös ajattelemaan sitä totuutta että aika paljon jo erilaisia juttuja tässä yritetty ilman tulosta. Meidän elämä olis oikein hyvää myös näin. :)

@Kwv oho, mikähän lie paine siellä. Ikävän kuulonen :/ ja ikävä myös että vuoto on erilaista kun yleensä. Toivotaan että ultrassa kuitenkin olis kaikki ihan normaalisti!

Se on muuten jännä kun kuukautisten koostumuksesta tulee harvemmin keskusteltua, ja joskus paljastuu että itellä on joku erilailla ku muilla. Seuraavaksi tiedossa graafista vuodon kuvailua, vielä voi skipata jos ällöttää 😄 Mulle joskus täällä foorumilla paljastu esim että ei kaikilla oo semmosia paksumpia hyytymiä kuukautisten seassa, mulla on aina ollu siellä sellasia paksumpia tummia klimppejä mukana. Ilmeisesti yleisempää jos on runsaat kuukautiset. Mulla myös se koostumus on sellanen tumma ja paksu, tulee kuukupista usein sellasena tummana isompana klimppinä. Seassa myös vähän sellasta kirkasta punasta, mutta suurimmaks osaks on hyvin tummaa. Mut kyllä se paperilla pyyhkiessä on sit kirkkaan punasta kuitenki 🤔 voihan se olla sekin että kuukupissa se veri ehtii vähän hyytymään aina ja siks on tummempi? Enpä tiedä 🤔

@Kuuttituutti jos on mahollisuus mennä yksityiselle niin kyl se vaan on ehdottomasti kannattavampaa ku julkiselle! On se jotenkin outoo et me on nyt 1,5v aktiivisesti oltu julkisella hoidossa ja tänä aikana on ollu 2*inssi ja 1*IVF. Pelkkää jonottamista koko homma, ja ilman tota painostressiäkin saa kyllä mielenterveys olla kireellä kun ikinä ei tiiä mahtuuko nyt hoitoon vai ei ja mikä loma nyt esti hoidot. Yäk. Ja uuh, otan osaa noroon, onneks on ohi nyt!

@Empsu94 ihana treffi-ilta, toivottavasti suju hyvin! 😄 Ja toivottavasti pieni etäily on auttanu ottaa vähän suorituspaineita pois sielläki! :)

@Däumeline apua mikä tuo gynekäynti! Voi kamala, kun vielä oikeen oli niin korkeasti suositeltu tyyppi 😔 ja siihen päälle tuo lapsen sairaalareissu tulossa vielä. Ei oo mitään syytä tuntea oloaan syylliseksi tuon tilanteen aiheuttamien tunteiden keskellä, täysin ymmärrettävää että tuollaiset jutut pyörii mielessä. Mutta se on kyllä ihanaa että tuo vaiva voidaan tosiaan operoida pois ja muuten on terve lapsi! Vaikka nyt on varmasti raskaita aikoja niin ei aikaakaan kun tämäkin on vaan yks muisto muiden joukossa mistä tytön kanssa puhutte, muistelette sitä kun teitte sitä ja tätä siellä sairaalassa yhdessä :) teidän yhteinen kahden viikon retki.

@anita1 onnea miehen hienosta näytteestä, ja osanotot siitä että syytä ei löytynyt ❤️ täällä toinen selittämätön. Kyl sitä kaikille toivois että joku selvä syy olis minkä vois korjata. Harmillisesti kaikkia lapsettomuuden syitä ei vielä tunneta ja siks monet jää selittämättömiks. Kokoajan tietysti tiede ja tutkimus etenee, mutta eipä se paljoa riemastuta kun jokasella omalla kohdalla tää lisääntymisikkuna on lopulta aika lyhyt, jos pitää odotella jotain tieteellisen konsensuksen muodostumista... Kun ainakaan julkisella eivät mitään kokeellisempia hoitoja suostu antamaan, ainoastaan vahvojen tulosten tukemia hoitoja. Jännä sulla toi FF:n keksimä ovis, eipä kai auta ku seurailla et miten etenee 🤔

Täällä varmaan ovis limojen ja lämmön perusteella lähipäivinä. Eilen tein testin, ei ollu plussa mutta kenties sinne päin matkalla! Lämmöissä gäppejä kun oura on alkanu tekee mulle källejä, keskellä yötä antanu nukkumaanmenon jälkeen ilmotuksen että muista ladata ennen nukkumaanmenoa 🤦 ja sit ei anna tuloksia siltä yöltä ku akku loppunu. Pitää kai alkaa ladata vähän ahkerammin.

Screenshot_20230702-094514.png
 
@Kwv kiitos kysymästä, täällä on pennun kanssa paljon vilskettä! 😄 Ihana pentu on, ja nukkuu yöt hienosti putkeen! Herää vaan vielä liian aikaisin meidän luonnolliseen rytmiin nähden, mutta ihan ymmärrettävää kun ei tuon ikäinen vielä pysty pidättämään kovin kauaa 😄 eli nyt väsyttää! Kakkahätäänsä se aina herää ja herättää. Yleensä se osaa kakkahädän kohdalla alkaa vinkumaan erilailla, minkä tunnistaa ja ehtii viedä ulos. Ei kyllä päivisin aina, vielä tulee torttuja lattialle ja toissapäivänä ekan kerran mies astui miinaan 😄 eli pentu pitää kiireisenä! Mutta osaa hienosti viihdyttää itseään omilla leluillaan myös! ❤️

Vieläkin on ihanasti onnistunu olee suurimmaks osaks irti tästä yrittämisestä! Ajatuksissa on jopa alkanu hyväksyy vähän sitä ajatusta että voihan olla että meille ei yhteistä lasta tuu ja meijän elämä on tällästä. Monta vuotta mahdollista vielä onnistaa tottakai, ja julkisellakin kaks IVFää vielä, mutta musta tuntuu itestä ihan hyvältä että pystyy myös ajattelemaan sitä totuutta että aika paljon jo erilaisia juttuja tässä yritetty ilman tulosta. Meidän elämä olis oikein hyvää myös näin. :)

@Kwv oho, mikähän lie paine siellä. Ikävän kuulonen :/ ja ikävä myös että vuoto on erilaista kun yleensä. Toivotaan että ultrassa kuitenkin olis kaikki ihan normaalisti!

Se on muuten jännä kun kuukautisten koostumuksesta tulee harvemmin keskusteltua, ja joskus paljastuu että itellä on joku erilailla ku muilla. Seuraavaksi tiedossa graafista vuodon kuvailua, vielä voi skipata jos ällöttää 😄 Mulle joskus täällä foorumilla paljastu esim että ei kaikilla oo semmosia paksumpia hyytymiä kuukautisten seassa, mulla on aina ollu siellä sellasia paksumpia tummia klimppejä mukana. Ilmeisesti yleisempää jos on runsaat kuukautiset. Mulla myös se koostumus on sellanen tumma ja paksu, tulee kuukupista usein sellasena tummana isompana klimppinä. Seassa myös vähän sellasta kirkasta punasta, mutta suurimmaks osaks on hyvin tummaa. Mut kyllä se paperilla pyyhkiessä on sit kirkkaan punasta kuitenki 🤔 voihan se olla sekin että kuukupissa se veri ehtii vähän hyytymään aina ja siks on tummempi? Enpä tiedä 🤔

@Kuuttituutti jos on mahollisuus mennä yksityiselle niin kyl se vaan on ehdottomasti kannattavampaa ku julkiselle! On se jotenkin outoo et me on nyt 1,5v aktiivisesti oltu julkisella hoidossa ja tänä aikana on ollu 2*inssi ja 1*IVF. Pelkkää jonottamista koko homma, ja ilman tota painostressiäkin saa kyllä mielenterveys olla kireellä kun ikinä ei tiiä mahtuuko nyt hoitoon vai ei ja mikä loma nyt esti hoidot. Yäk. Ja uuh, otan osaa noroon, onneks on ohi nyt!

@Empsu94 ihana treffi-ilta, toivottavasti suju hyvin! 😄 Ja toivottavasti pieni etäily on auttanu ottaa vähän suorituspaineita pois sielläki! :)

@Däumeline apua mikä tuo gynekäynti! Voi kamala, kun vielä oikeen oli niin korkeasti suositeltu tyyppi 😔 ja siihen päälle tuo lapsen sairaalareissu tulossa vielä. Ei oo mitään syytä tuntea oloaan syylliseksi tuon tilanteen aiheuttamien tunteiden keskellä, täysin ymmärrettävää että tuollaiset jutut pyörii mielessä. Mutta se on kyllä ihanaa että tuo vaiva voidaan tosiaan operoida pois ja muuten on terve lapsi! Vaikka nyt on varmasti raskaita aikoja niin ei aikaakaan kun tämäkin on vaan yks muisto muiden joukossa mistä tytön kanssa puhutte, muistelette sitä kun teitte sitä ja tätä siellä sairaalassa yhdessä :) teidän yhteinen kahden viikon retki.

@anita1 onnea miehen hienosta näytteestä, ja osanotot siitä että syytä ei löytynyt ❤️ täällä toinen selittämätön. Kyl sitä kaikille toivois että joku selvä syy olis minkä vois korjata. Harmillisesti kaikkia lapsettomuuden syitä ei vielä tunneta ja siks monet jää selittämättömiks. Kokoajan tietysti tiede ja tutkimus etenee, mutta eipä se paljoa riemastuta kun jokasella omalla kohdalla tää lisääntymisikkuna on lopulta aika lyhyt, jos pitää odotella jotain tieteellisen konsensuksen muodostumista... Kun ainakaan julkisella eivät mitään kokeellisempia hoitoja suostu antamaan, ainoastaan vahvojen tulosten tukemia hoitoja. Jännä sulla toi FF:n keksimä ovis, eipä kai auta ku seurailla et miten etenee 🤔

Täällä varmaan ovis limojen ja lämmön perusteella lähipäivinä. Eilen tein testin, ei ollu plussa mutta kenties sinne päin matkalla! Lämmöissä gäppejä kun oura on alkanu tekee mulle källejä, keskellä yötä antanu nukkumaanmenon jälkeen ilmotuksen että muista ladata ennen nukkumaanmenoa 🤦 ja sit ei anna tuloksia siltä yöltä ku akku loppunu. Pitää kai alkaa ladata vähän ahkerammin.

View attachment 123544

Tästä verenvuodon laadusta! Mä osallistun sellaiseen syklisen naiseuden -valmennukseen, jossa opitaan ymmärtää kuukautiskierron neljää eri vaihetta ja miten omaa oloaan ja kiertoaan kuunnellaan, jotta voisi hyvin. Ja isona aiheena on tulkita vuodon laatua ja ymmärtää, mitä keho yrittää sillä sanoa. (Ymmärrän toki, että tää aihe ei puhuttele kaikkia, joten jos ei tunnu omalta, niin ei tarvitse sen kummemmin jäädä miettimään. :red-heart:) Mutta tän mukaan isot hyytymät on merkki liiallisesta estrogeenista kehossa. Pienet hyytymät on normaaleja. :) Ei liity kuukautisvuotoon, mutta mulla oli esim. talvi-keväällä aina ovulaation aikaan päänsärky, ja mietin silloin että jes, joku merkki että ovuloin! Mutta opin tässä matkan varrella, että sekin voi olla merkki liiallisesta estrogenista, kun se saavuttaa huippunsa ovulaation aikaan eikä pääse kehosta pois kuten pitäisi.

Mutta tosiaan, tätä tietoa kannattaa ottaa "with a pinch of salt", ja tunnistan itsekin, että yliopistomieli kyseenalaistaa vähän kaikkea. Mutta oon päättänyt heittäytyä ja kokeilla. :)

Pääpointtina kuitenkin se, että otetaan itsemme vastaan tällaisina kuin ollaan, ja iloitaan sitä naiseutta, ja iloitaan sitä kun se vuoto alkaa, sillä se antaa meille viestiä siitä miten keho voi - minkä värinen se on, onko hyytymiä, onko niukka/runsas, onko kipuja...
 
Viime kierrosta oppineena mittasin nyt ihan perus kuumemittarilla la, su ja ma aamulämmöt, jotta sais vahvistusta ovulaatioon. La ja su aamu tuttu follivaiheen numero 35,7 ja eilen päivällä krampit oikella puolella. Tänään oli tuttu luteaalivaiheen numero 36,2 🎉 Kyllä se mittaaminen vähän helpotti nyt tässä, ei tarvi miettii tuliko ovis vai ei…

Meillä meni ekaa kertaa koko yritysaikana yhdynnät nappiin. Pankissa on nyt dpo 0, -2, -4 ja -6 😅
 
Kyllä mä nyt veikkaan et täällä oli ovis tuossa kp 16-17 aikoihin, vaikkei tullut lämmöissä pudotusta ja lämpöjen nousukin tosi hidasta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Varmaan tää viime viikkoinen stressi sekotti kehoa liikaa? 🤔:Grimacing Face: Kuitenkin perjantai aamulla oli tummimmat viivat testissä.

Eilen oli esikoisen päiväkodin aloituksen infoilta. Kerrottiin siellä ettei meidän aloitus ole niin varmaa tulevan operaation takia, tai et jossain vaiheessa joudutaan pitämään monta viikkoa taukoa päiväkodista :sad-face: Ihanasti sanoivat, että voin tulla esikoisen kanssa silloin silti päiväkotiin, vaikka neiti olisikin kipsissä ja ei pystyisi liikkumaan, kunhan olen itse mukana avustamassa :red-heart:
Täällä on ihan normi, et vanhemmat tulee päiväkotiin mukaan pidemmiksi ajoiksi. Päiväkodin aloituskin hoituu tottumisjaksolla, jolloin vanhempi on mukana 2-6 viikkoa päiväkodissa joka päivä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mitä pienempi lapsi, sitä pidempi tottumisjakso, toki riippuu myös lapsen luonteesta miten tottuu. Uudet lapset aloittavat pienissä ryhmissä (2-3 uutta lasta per viikko) siksi, ettei kaikilla olis vanhemmat mukana samaan aikaan. Meidänkin päiväkoti ryhmään tulee 9 uutta lasta elokuussa. Täällä täytyy myös itse tuoda oma aamupala lapselle mukaan päiväkotiin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230704_081741.jpg
    Screenshot_20230704_081741.jpg
    514.4 KB · Katsottu: 58
  • Screenshot_20230704_081654.jpg
    Screenshot_20230704_081654.jpg
    308.1 KB · Katsottu: 62
Täällä ollaan otettu kesä rennosti. Alkukierto mennyt tosi nopeasti, kun kerrankin saanut ajatukset pois tästä kaikesta. Muutenkin loma tehnyt/tekee hyvää💛 Tänään tein ekaa kertaa ov testin, koska ei aiemmin kiinnostanut testata. Se oli plussa. Katsotaan lähteekö lämmöt nousuun vai ei. Mukavaa kesää kaikille🌞
1688471474215.jpeg
 
Hei, onks kellää ollu punasta pistettä FF:ssä? 😄 Mietin et osuko mun käsi johonki vahingos mikä olis laittanu sen punaseks mut mistää en löytäny mitää 😄 äsken siis merkkasin viimeyön lämmön tonne ja FF laitto punasena sen pisteen.

Screenshot_20230704-231917.png
 
Hei, onks kellää ollu punasta pistettä FF:ssä? 😄 Mietin et osuko mun käsi johonki vahingos mikä olis laittanu sen punaseks mut mistää en löytäny mitää 😄 äsken siis merkkasin viimeyön lämmön tonne ja FF laitto punasena sen pisteen.

View attachment 123585
Jännä, en ole nähnyt! Muutitko mittausajan aamuksi? Jos se luulee sun mitanneen tälleen myöhään illalla…
 
Hei, onks kellää ollu punasta pistettä FF:ssä? 😄 Mietin et osuko mun käsi johonki vahingos mikä olis laittanu sen punaseks mut mistää en löytäny mitää 😄 äsken siis merkkasin viimeyön lämmön tonne ja FF laitto punasena sen pisteen.

View attachment 123585
Vähän sivusta huutelen, kun en ole täällä ollut aktiivisena moneen kuukauteen, mutta mulla oli sama tässä kierrossa. En tiedä onko kyse uudesta toiminnallisuudesta, vai liittyykö jotenkin siihen millainen käyrä on ollut, mutta siis merkkaa lämmön nousua. Mulla se ilmestyi viime viikon lopussa, dpo1, ja sit seuraavat päivät oli myös, kunnes ovis vahvistettu. Mun tän kierron käyrä on ihan siksakkia, kun saavuttiin Suomeen just kp1, niin alkuun oli elämä sekaisin jetlagin takia ja sit ollaan vaihdettu majapaikkaa (=nukkumisolosuhteita) pitkin kiertoa, joten en tiedä näkyisikö niitä palluroita jos olis tasaisempaa käppyrää. Sulla kans ollut tässä kierrossa muutamia puuttuvia lämpöjä ja jonkun verran nousuja, mutta tahtoisiko se sanoa, että ovis saattoi olla jo?

DDAE176F-F3EB-4D55-8F80-26923EC31160.jpeg
 
En ole minäkään huomannut tuollaista pistettä. Mulla hävisi aiempi ovis arvio kun nyt on vv muuttunut ja olen kn kokeillut niin ennustelee ovista parin päivän päähän 😍 ja kerrankin ollaan talletuksia tehty myös paremmin kuin aiemmin ja tänään yritän saada miehen innostumaan iltasella. Nyt en puhu hänelle oviksesta mitään, hän siis luulee että se on mennyt jo. Josko se ei nyt sitten stressaa häntä kuten aiemmin. Jos ei tässä kierrossa tärppää niin sit lähdetään hakemaan syitä siihen.

@Nurppu josko se ennakoi ovista ja vahvistaa 3 pv päästä jos lämmöt pysyneet ylhäällä?

@Däumeline onnea hieno painon pudotus! Voi kun saisi itseä niskasta kiinni ja pudotettua myös. Mitkä sun supervinkit on pudotukseen? ☺️

Screenshot_20230705_112729.jpg
 
En ole minäkään huomannut tuollaista pistettä. Mulla hävisi aiempi ovis arvio kun nyt on vv muuttunut ja olen kn kokeillut niin ennustelee ovista parin päivän päähän 😍 ja kerrankin ollaan talletuksia tehty myös paremmin kuin aiemmin ja tänään yritän saada miehen innostumaan iltasella. Nyt en puhu hänelle oviksesta mitään, hän siis luulee että se on mennyt jo. Josko se ei nyt sitten stressaa häntä kuten aiemmin. Jos ei tässä kierrossa tärppää niin sit lähdetään hakemaan syitä siihen.

@Nurppu josko se ennakoi ovista ja vahvistaa 3 pv päästä jos lämmöt pysyneet ylhäällä?

@Däumeline onnea hieno painon pudotus! Voi kun saisi itseä niskasta kiinni ja pudotettua myös. Mitkä sun supervinkit on pudotukseen? ☺️

View attachment 123597

Hihi oon kokeillut myös kerran tuota "ovis meni jo, nyt tekee vaan mieli", vaikka näin ei ollu, ja se toimi hyvin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ihanaa, että ovis sittenkin vasta tuloillaan ja kierto normaali. Hauskaa iltaa :blowing:
 
@anita1 Kaikki lähtee tietysti motivaatiosta laihduttamiseen. Jos sitä ei ole asennoitunut hoitamaan hommaa kotiin, niin ei sitä jaksa kuin sen viikon tai pari. Se on kuitenkin elämäntapojen muutoksia, dieetti on väärä sana, koska jos palaa myöhemmin takas vanhoihin tapoihin niin paino palaa rytisten. Sitä täytyy haluta terveellisempää elämää.
Kyl sitä on tässä huomannu miten oon syöny ja eläny miten sattuu viimeisen vuoden, eikä ihme et painoa on tullu. Oon kyllästyny olee väsynyt ja nivelkipuinen, kun tässä on joutunu nyt muutenkin kokee kaikkea raskasta. Haluan olla energinen äiti esikoiselle ja näyttää mallia hyvistä elämäntavoista. Mun lapsuuden kodissa ei pahemmin välitetty mitä suuhun pistettiin ja se näkyy vahvasti kaikkien painossa, kotoa opitut huonot elintavat. Mieheni vanhemmat on täysin vastakohta ja heidän perheessä kaikki on normaalipainoisia. Mieheni vanhemmat elävät myös tosi aktiivista elämää vaikka ikää on.

Mulla on lähinnä nämä muutokset toiminu:
- Juon vain vettä ja paljon. Mä pyrin juomaan ainakin 2litraa päivässä.
- Vihannesten runsas lisääminen (melkein joka aterialle).
- Täysjyvä tuotteita ja muutenkin silmäilen terveellisempiä vaihtoehtoja, mahdollisimman puhtaita ruokia/ainesosia. Enemmän proteiinia, vähemmän hiilihydraattia. Kevyitä vaihtoehtoja.
- Ostan kerran viikossa itelleni jonkun pienen herkun, esim. tummasuklaalevyn. Muuten herkuttelen vesimelonilla, mansikoilla jne.
- Syön vaan niin et on täys olo/olo et jaksan, ei ähkyä. Syön 2-3 tunnin välein. Koitan ajatella et ruoka on lähinnä kehon polttoaineeksi tarkoitettu.
- Pyrin kävelemään 10 000 askelta päivittäin, jos en millään jaksa niin 8000 on myös riittävä. Täytyy osata olla armollinen itseään kohtaan ettei pala loppuun, mut myös tiedostaa et kaikki aktiivisuus on edistystä. Koitan käydä reippailla kävelylenkeillä 4-5 kertaa viikossa. 30-60min.
- Unta n.8t joka yö.
Eiköhän tossa ne tärkeimmät :Smiling Face With Smiling Eyes: Mä korvaan yhden/pari ateriaa päivässä ateriankorvikeshakeillä. Nekin suklaan makuisia nii pysyy herkkuhimot kurissa. Motivaatiota on tuonu aktiivisuuskello (mulla Garmin merkkinen) sekä lenkkeiluvaatteiden uusiminen. Mulla on myös kaveri, jolla samankaltainen projekti päällä niin raportoidaan toisillemme päivittäin edistystä.
 
Seurailen teitä rakkaat kanssamittaajat edelleen, harmittavasti tää ei näytä aina uusia kommentteja niin välillä reagoinnit tulee tooosi myöhään. Harmille edelleen onnea plussasta ja myös Nurpulle karvaisesta nelijalkaisesta, muillekin mittaajille paljon tsemppiä ja jaksamista yritystaipaleelle, toivon kaikille plussaa asap ♥ Ja Däumeline, arvostettava pudotus, tuo armollisuus itseä kohtaan on hyvä muistaa aina! :Ok Hand Sign:

Meillä oli tänään rakenneultra vihdoinkin. On ollut vähän jänniä hetkiä, kun neuvoloissa ei ole kuulunut sykettä ja oli pitkä aika, ettei nähnyt toista ruudulla. Tai ainakin ikuisuudelta se tuntui. Pieni epäusko hetkittäin kalvanut edelleen, mutta uskomatonta mutta totta, sydän sykkii edelleen ja rakenteellisestikin todettu nyt että kaikki hyvin! :red-heart: ja 100% varmasti poika tulossa, mikä olikin salainen toive! 😍🚼
IMG_20230705_124444.jpg
 
@lepus timidus voi vitsi siellä ollaan jo pitkällä! 🤩 ihan mieletöntä. Hurjan paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista🧡
Kiitos ♥ Joo tosiaan, puoliväli jo nippanappa ylitetty, meinaa ihan unohtua! Jotain monotustakin silloin tällöin illalla nukkumaan mennessä alkanut jo ehkä tuntumaan, mutta kun on istukka ja myooma edessä, niin vaimentaa turhankin tehokkaasti iskut :dead:
 
@anita1 Kaikki lähtee tietysti motivaatiosta laihduttamiseen. Jos sitä ei ole asennoitunut hoi

Aivan samantyyppinen tilanne, minulla perheessä on aina syöty terveellisesti ja vahdittu painoa. Nyt viime vuodet miehen myötä olen kerryttänyt painoa ja se ei tunnu millään lähtevän. Itse asiassa minulla hyvin samantapainen lista kuin sinulla. Herkkujen syönti on loppunut lähes täysin ja herkuttelemme enemmän itse tehdyillä kuin valmiilla kaupan herkuilla. Luulenpa että itse tarvitsen vain enemmän sitä liikuntaa, mikään liikunta ei vain oikein motivoi tällä hetkellä. Olen kaivannut sitä, että olisi ystävä joka hoputtaa lenkille, mutta kun asuu kaukana kaikista ei se lähteminen ole helppoa ja helposti jää vain kotiin. Miestäkään en saa yhteiseen harrastukseen mukaan.
 
Kiitos punaisen pisteen spekuloinnista! Epäilen ehkä nyt että on joku uus feature kun @Aloy :lla oli sama! Mulla tänään taas putos lämmöt, ja eilinen punanen piste katos. Eli uskon että se oli FF:n tapa osottaa että tää saattais ehkä olla nyt luteaalin alku, mutta tulevat päivät vasta vahvistaa sen :)

Ihania uutisia @lepus timidus !!! 😍🥰🥳 Ja ihana kuva pienestä pojasta!! 😍😍 Voi miten ilonen oon noin hyvistä uutisista! ❤️

Tässsä vielä käyrää:

Screenshot_20230705-140632.png
 
@anita1 Ymmärrän hyvin, meillä Suomessa asuessa mies sai reilusti painoa mun kokkausten/elämäntapojen takia :No Evil Monkey:Aina Saksan reissuilla hänen vanhemmat kauhisteli miten mies on kerryttänyt painoa.
Mulle on aina ollu ihan normaalia jojottaa painoa plusmiinus 5kg, kun koko elämän kokeillut erilaisia dieettejä ja saanut niistä hetkellisesti apua. Oon pari kertaa laihduttanut yli 10kg, mut paino tullut takas, koska elämässä tapahtuneet muutokset (raskaus jne.) ovat saaneet mut palaamaan entiseen tyyliin.
Nyt olis tarkoitus pitää tämä fiksuna ja pysyvänö elämäntapa muutoksena. Ei oo mitään tavoitepainoa, kuhan vaan etenen eteenpäin, kunnes on hyvä olla.

Mulle noi lenkit tuo myös henkistä hyvinvointia, omaa aikaa vaan itseni kanssa. Kuuntelen musiikkia/podcasteja ja käppäilen metsäreittejä ja käyn läpi omia ajatuksiani. Niiden aloitus tuntu nihkeeltä ja monesti alussa piti tsempata itseään et nonniin, kuhan kävelen edes 2km, sekin jotain.. Mut sit useesti kävelinki 4-5km ja niiden jälkeen tuli aina ihan mahtava olo et kyl mä tähän pystyn, olisin voinu kävellä enemmänkin. Kävely on helppoa ja oikeesti tosi tehokasta.
 
@Kuuttituutti kiitos kysymästä, hyviä ja huonoja uutisia sain. Hyvää se että letrot oli toimineet, huonoja se että väärään aikaan. 🥲 ovis oli tullut kesken vuodon, kp4. Lääkäri totesi että edellisen kierron letrot toimineet hyvin hitaalla viiveellä, ja terot aloitettu siihen päälle koska vasteultrassa todettiin että mitään ei kasva. Kroppa on ollut terolutista aivan sekaisin, ja pukannut oviksen kesken vuodon.
Keltarauhasen tilalle oli kasvanut vähän isomman golfpallon kokoinen keltarauhaskysta. Urheilukieltoa tuli kaksi viikkoa, koska kyseessä sen verran iso kysta että lääkärin huolena että poksahtaa. Ja nyt vuodon alkaessa ultrataan, että onko kysta hävinnyt. Ei ihme, että on ollut pirullisia kipuja. On sattunut jopa kävellessä ja istuessa munasarjaan viimeisen viikon.
Hyvä uutinen kuitenkin oli se, että ovis oli tullut, letroista saattaa sittenkin olla apua ellei ollut taas tuuria mukana. Ja seuraava kierto alkaa todennäköisesti itsellään jo viikon päästä, eli kp17.

Huoh.

Ja todettakoon vielä että raskaus poissuljettu verikokeella, eli ei ole mahdollinen. Ei sielä myöskään olisi voinut mitään kiinnittyä vuodon aikana.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top