BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Harmi89 kyllä näyttää niin lupaavalta 👌😍 jos rfsu-testissä näkyy selkeä viiva niin se on jo selkeä plussa 🙈 tai näin olen ymmärtänyt, kun niin paljon jäljessä yleensä tuossa näkyy verrattuna muihin testeihin.

@Kuuttituutti Niinpä, onneksi täällä on samassa tilanteessa olevia tukijoukkoja. Täältä saa aina niin paljon voimia. Halauksia sinne myös ❤️😥 niin kurjaa, että tämä odotettu kierto ei osunut teille. Taas vaan peukut seuraavaan, tuohan olisi huippuihana laskettuaika bebelle. Kiva, että teillä on kuitenkin puolison kanssa selvät sävelet ja olette valmiita yhdessä menemään läpi kaikki mitä tarvitsee. Muistanko oikein, että sielä mentiin vielä syyskuuhun asti letroilla ja sitten uusi suunnitelma, jos ei ole tärpännyt?
 
Sain tänään naapurikunnasta pregchekkejä, eli voin heittää rfsu:t jorpakkoon, hallelujaa! 😅
Ja hcg-arvo oli verestä tänään 191, eli taitaa olla ihan ok.. Ei ehtiny tulos tulla päivän aikana, joten huomenna soittavat polilta varhaisultra-ajan.
Kollaasi kahden päivän välein pc-testeillä:
20230626_214307.jpg
 
Tuntuu vähän pahalta tänne näitä kuvia laittaa, mutta toivottavasti otatte nää vaan sillä tsempillä, että pitkä ja työläs yritys voi kuitenkin lopulta tuoda sen onnistumisen. ❤️
Seuraan vielä piiiiiitkään taustalla teidän kaikkien matkaa, koska ootte ollu se tärkein porukka tän yrityksen aikana! 😘
 
Jeee @Harmi89 hcg kuulostaa tosi hyvältä! 😍 Niiin ihanaa, oon tosi onnellinen teidän puolesta! 🥰😍🥳🎉 Paljon paljon onnea!! Mä ainakin oon vaan tosi ilonen nähdessäni sulla noin nätisti tummuvia viivoja että läimi tänne vaan! 😄
 
@Harmi89 Todellakin täällä vaan ollaan onnellisina muiden puolesta! :red-heart: Kaikilla meistä on ollu omat haasteensa, siksi tulee aina positiivinen olo, kun jotakuta täällä onnistaa :Sparkles:🌈:Grinning Face With Smiling Eyes: Ja aina saa tulla kertomaan kuulumisiakin! 🤩

Täällä tuli tänään illalla taas kunnon klimppi valkuaisia 🤯 Mitäköhän mun keho nyt sekoilee.. En kyl millään usko et ihan lähipäivinä tulis ovisplussaa 🤔
 
Onnea @Harmi89 hienosti tummuvista viivoista! ❤️😍

Tulin tänne nyt raportoimaan mun ferritiinin tilanteen kun täällä sitä sen mataluutta tuskailin silloin reilu kuukausi sitten. Tänään oli kontrolli.

- Arvo 17.5.: 18
- Arvo 27.6.: 33

😍😍

Olen tosi tyytyväinen että olen jo näin lyhyellä kuurilla saanut suunnan selkeästi ylöspäin! Pitää jatkaa rautalisän syöntiä vielä sitkeästi. 😊

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ☀️❤️
 
@Harmi89 todellakin, komppaan muita, että ehdottomasti ollaan iloisia sun puolesta ja kaikkien täällä plussanneiden 🥰 tänne vaan kuvia ja kuulumisia! Ihana miten hienosti siellä viiva tummuu.

@Magnoliae onpa hyvin noussut noin lyhyessä ajassa! 👍

@Däumeline onpa erikoista, toivottavasti saat selvyyden tilanteeseen. Jos ovistestit kuitenkin selkeästi negaa niin olisko joku muu syy mahdollinen, tulehdus tms? 🤔

Täällä kp1 vihdoin! ✌️🩸 alkoi ajoissa ja sain varattua ensi viikolle vasteultran. Jee 🌞 mulla ei kyllä ole mitään odotuksia tähän kiertoon kun letrot toimineet niin huonosti. Otan tän kierron ehkä vähän rennommalla mielellä seuraillen, ja seuraavaan sitten taas kaikki peliin kun letroista pääsee vihdoin eroon 🙈
 
@Harmi89 mahtavia uutisia ja kerro ihmeessä jatkoakin kun ultraan aika tulee, toivotaan että siellä menee kaikki hyvin loppuun asti ❤️

@Däumeline voisko olla aikaisempaa ovista tulossa? Joskus mullakin on jo tosi aikaisin valkuaista ja se vaan jatkuu ja jatkuu, en tiedä mistä johtuu.

@Magnoliae vitsi miten hyvin lähteny ferrit nousemaan, pitäis varmaan tosiaan itsekin varata uudet testit ja tarkistaa miten on noussut

Mies on käynyt tänään antamassa näytteen, tulos tulee kuulemma sähköpostiin, ja jos jotain niin soittavat sitten. Nyt jännittävää odottelua.
Tässäpä alkukuun käppyrää nyt uudella mittarilla, aika ylhäällä lämmöt mutta voi johtua myös nyt kesästä 🤔

Screenshot_20230628_201916_edit_1775735132687362.jpg
 

Liitteet

  • Screenshot_20230628_201916.jpg
    Screenshot_20230628_201916.jpg
    342.8 KB · Katsottu: 42
Siis mitä tämä FF nyt meinaa että ovis meni jo? Miehellä oli ke se näyte, tuloksia ei ole vielä tullut. En tosiaan tälläseen ollut varautunut lainkaan. Ja mitään limoja tai muutakaan ole tässä ollut.

Screenshot_20230630_063645.jpg
 
@anita1 onpa jännä, että ennustaa noin aikaista ovista. Olisiko se tuon ”right ovary pain” -merkinnän vuoksi? Itsellä ainakin tosi kovat kivut juuri ennen ovista. Jos nappaat sen pois, niin häviääkö tuo ovismerkintä?
Muistelisin että sulla oli normaalisti ovis kuitenkin vasta paljon myöhemmin? 🤔

Mitäs täällä porukalle kuuluu? 🌞
@Kuuttituutti oletko uudessa kierrossa? Ollaanko jälleen kiertokamuja?
@Empsu94 miten siellä menee?
@Däumeline onko siellä ovisplussaa bongattu, tuliko selvyyttä tilanteeseen?
@Nurppu mitä sinne pentuarkeen kuuluu?
 
@Kwv joo meillä suunnitelmana mennä nyt kolme kiertoa letroilla, sit hengähdetään ja sit hypätään syvään päätyyn ja mennään yksityiselle IVF:ään. En jaksa taistella siitä koska ollaan oikeutettuja ja mun BMI:stä joka roikkuu siinä rajoilla julkisen kanssa. Mun mielenterveys ei kestä sitä. Täällä tänään alkoi uusi kierto! Wuhuu. Mikäs päivä sulla on menossa? 😊 ja koska oli vasteultra? Käytössä yksi yksinäinen piste mutta yllättävän korkeella oli lämpö vielä tänään.
 

Liitteet

  • IMG_5114.png
    IMG_5114.png
    95 KB · Katsottu: 49
@anita1 Jännä tilanne siellä, onko huone ollut kesän takia erityisen kuumana nyt pari päivää? Toisaalta teillä näyttäisi olleen petipuuhia sopivasti muutenkin, jos raskautta tässä kuussa siis myös yrittäisitte. 🌈 Mutta @Kwv:llä hyvä huomio tuosta ovary pain -merkinnästä.

Ja kiitos kysymästä @Kwv , päivittäin lueskelen juttujanne mutta oman tilan kommentointi jäänyt taka-alalle - yritän uskotella itseäni siitä, että se vähentäisi suorittamista. :rolling: Mutta täällä elellään kp 13:sta, ja oviksen pitäisi nyt siis tulla sunnuntaina kp 15. Viime kierrossa ovis tuli vasta kp 17-18, joten en nyt sitten tiedä, mutta oikealla puolella alkoi tänään aamulla nipistelyt, eli jotain siellä kypsyy. :) Oon buukannu tänään treffi-illan miehen kanssa ja pyrin keskittyy heittäytymiseen ja unohtaa suorittaminen. :red-heart:

Mites sulla on mennyt uuden kierron kanssa? Sun ajatukset rennomasta menosta kuulostaa just sellaiselta mitä mä tarviin. :rolling:
 
@Kwv Kiitos kysymästä :red-heart:
Rehellisesti, mä en enää tiedä edes mitä kirjoittaisin, koska ollut pari niin käsittämätöntä päivää takana et olen ihan sanaton..

Keskiviikkona oli meidän uuden gynen tapaaminen.
Ensinnäkin, tämä lääkäri ei ollut saanut sairaalasta niitä dna-tuloksia, ei tiedetä miksi ja missä ne viipyy. Ei siis olla yhtään fiksumpia sen suhteen, mutta tämä uusikin lääkäri sanoi ettei tiedä tapausta jossa trisomia toistuisi ja on varma et oli vain huonoa tuuria. Pitäisi kai silti soitella sairaalaan ja kysyä tulosten perään, mut juuri nyt ei ole siihen voimavaroja. Tämän meidän uuden lääkärin vastaanotto oli todella omituinen. Kerrotiin hänelle tuosta edeltäneestä raskaudesta ja edellisen lääkärin virheistä (jotka myös muut meistä kopin ottaneet lääkärit tuomitsivat selvinä virheinä).

Tässä kohtaa tämä uusi lääkäri meni ihmeellisesti puolustuskannalle. Hän sanoi, ettei hänkään tule kaikkea näkemään laitteillaan ja moni on tullut hänelle jälkeenpäin sanomaan, että hänen olisi pitänyt huomata jotain. Hän sanoi, että pelkää meidän olevan hankalia asiakkaita ja että traumani takia syytettäisiin häntä, jos jokin menisi jälleen pieleen. Sanoi, että trisomiat on vain jäävuorenhuippu siitä mitä voi tapahtua, paljon pahempaa voi tapahtua ja kaikkia asioita ei voi edes diagnosoida kuin vasta syntymän jälkeen. Että meidän täytyisi ensin hankkia psykologista apua, ennen kuin yritetään uudestaan jotta voin tulla tämän lääkärin luokse rentoutuneena ilman pelkoa. Ettei mulla tule menemään sukset ristiin hänen kanssaan sen takia, että en koe luottoa häneen. 🤯

Oltiin miehen kanssa siinä hieman hämmentyneenä ja sanattomina, mitä ihmettä..? :Face Without Mouth:
Koitettiin sanoa, että tiedetään kyllä riskit, kaiken kokeman jälkeen. Ja että kaiken tämän trauman jälkeen osataan kyllä ottaa uudetkin pettymykset vastaan eikä me ketään syytellä ilman syytä, luotan kyllä edelleen lääkäreihin. Kerroimme ymmärtävämme, ettei näillä (raskauksia seuraavien) naistenlääkärien laitteilla kaikkea näe ja ollaan sen takia menossa kaikissa tulevissa raskauksissa myös sairaalan nt-ultraan omakustantaisesti. (Saksassa tosiaan NIPT-testi on kaikille ilmainen, nt-ultra ei ole). Meillä kun nyt on hyvät kontaktit päteviin ultralääkäreihin edellisen raskauden jälkeen.
Tämä keskustelu tuntui niin oudolta, me oltiin kuitenkin ihan rauhallisina siinä kokoajan. Onhan se vaikeaa selittää nopeasti englanniksi kaikkea tapahtunutta, niin en tiedä olettiko hän siksi meidän olevan edelleen jotenkin kiihtyneitä tapahtuneesta. Mieheni kuitenkin yritti vielä saksaksi saada meidän ajatusta perille.
Lopulta todettiin, että olemme päättäneet muutenkin pitää parin kuukauden taukoa yrittämisestä, toki muista syistä (esikoisen päiväkodin aloitus jne.) eli eiköhän se riitä meille hengähdystauoksi.. Huoh.

Nyt vaikuttaa kuitenkin et meidän yritystauko pitenee tuostakin..
Eilen käytiin meidän esikoisen kanssa ortopedillä. Hänellä oli vauvana valjashoito lonkkaluksaatioon ja viimeksi vuosi sitten röntgenissä kuultiin, ettei kaikki ole vielä kunnossa. Meitä käskettiin menemään röntgeniin uudelleen 2,5-vuotiaana, koska tilanne voisi vielä parantua kasvun myötä.
Nyt eilen oli siis tämä käynti:
Tilanne ei ole parantunut ja tuli tuomio. Esikoinen tarvitsee molempiin puoliin lonkkaa leikkaukset. Reisiluita täytyy lyhentää ja palat sijoitetaan uudelleen lonkkamaljaan. Joudun olemaan esikoisen kanssa sairaalassa (45min ajomatkan päässä kotoamme) kaksi viikkoa, koska ensin operoidaan vain toinen puoli ja viikon päästä toinen. Ja noiden kahden viikon jälkeen esikoisemme lonkka on kipsissä vielä viisi viikkoa kotona. Eli seitsemän viikkoa kipsissä, jolloin esikoinen pahemmin ei voi liikkua. Operaation ajasta ei ole vielä selvyyttä, onko pian vai vasta puolen vuoden päästä. Tämä sekoitti pakan täysin, koska esikoisen päiväkodin aloitussuunnitelmat menee nyt uusiksi, eikä mun kannata raskautua, koska olisi raskasta pitää huolta esikoisesta hänen ollessa taas täysin toimintakyvytön.
Eilen itkin et miten voi olla näin vaikeaa synnyttää terveitä lapsia, vaikka ei tuolla trisomialla ole mitään yhteyttä esikoisen diagnoosiin. Kauhean syyllinen olo näistä tunteista, koska esikoisen ongelma voidaan operoida pois toisin kuin jotkut muut ongelmat muiden lapsilla. Meidän esikoinen on muuten täysin terve ihana tyttö ja on jopa ikäisiään ketterämpi fyysisesti, vaikka tämä diagnoosi.
Miten itsekästä multa itkeä tätä, meillä kuitenkin on lapsi ja monilla muilla ei edes sitä. Nyt kaikki on vaan liikaa liian lyhyessä ajassa. Koitan kuitenkin ajatella positiivisesti.. Onneksi olen yhä vaan kotona enkä työelämässä niin voin olla esikoisen kanssa sitten sairaalassa.

Ovulaatio-kysymykseen: Eilen testi rupesi tummumaan, tänä aamuna oli tummin, muttei vielä vastaa ihan niitä viivoja, joita olen ovulaation huipun aikana saanut. Varmaan illalla taas tummemmat eli ovis huomenissa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230630_102800.jpg
    Screenshot_20230630_102800.jpg
    209.7 KB · Katsottu: 53
  • Screenshot_20230630_102817.jpg
    Screenshot_20230630_102817.jpg
    410.1 KB · Katsottu: 52
Muokattu viimeksi:
@Kwv vaikka nappaan sen merkinnän pois, ei tuo ovisarvio katoa. Toki nyt sen kemiallisen jälkeen on mahdollista että kroppa toimii taas hetken eri tapaan mutta en ihan näin aikaista ovista odottanut.

@Empsu94 onhan talossa kuuma mutta ei liian, ja nyt kun mietin oli pari päivää sitten tunne että kuumetta olisi, varmaankin johtui lämpöjen noususta. Yleensä näin on ollut oviksen aikana.

Miehen tulokset tulleet ja kuulemma kaikki ok, vielä en itse nähnyt niitä. Joten siinä mielessä yrityksestä ei ollut haittaakaan mutta oli tarkoitus panostaa tässä kierrossa yritykseen paremmin oviksen ajankohtana mutta minkäs teet kun kroppa tekee omiaan 🤷‍♀️
Nyt sitten mietin onko vika minussa, vai mahdollisesti siinä että kun ei olla pitkin kuukautta aktiivisia niin ei ole kovin käyttökelpoista tavaraa miehelläkään.
Ei se auta kuin piinailla nyt sitten vaan 😆 jos ei nyt tärppää tämä kierto niin sit lähden ottamaan yhteyttä että päästään tarkempiin tutkimuksiin.

Ovistesti nyt tämän näköinen 🤔 tiedä sitten onko haalenemaan päin vai vahvistumaan päin.

IMG_20230630_120821_edit_1810322256114376.jpg
 
@Däumeline , tsemppiä tulevaan!

Kuulostaa tosiaan että on hyvä pitää taukoa raskauden yrityksen kanssa ja varata paukut tulevaan. Onneksi olet kotirouvana, voit olla lapsesi tukena koko ajan ilman erityisiä järjestelyitä. Saahan sitä surra ja vähän pelätäkin tulevaa, vaikka kyse ei olisi kuin periaatteessa pienestä rutiinileikkauksesta. Elämä on yllättävää, eteen voi tulla kaikkea ja lasta ei kaikelta voi suojella.

Ehdotan silti että et hautaa raskaustoivetta, ei se ole ihan niin paha nakki olla alkuraskaana ja isomman lapsen tukena sairaalassa - been there done that. Voihan olla että raskaus alkaa kun et kiinnitä asiaan huomiota ja elät fiiliksen mukaan, stressi voi myös tehdä ylläriovulaatioita. Anna miehen lohduttaa kun siltä tuntuu.

Tsemppiä!
 
Huomasin et olin kirjoittanut väärin lonkkaluista, eli siis reisiluita lyhennetään ja palat sijoitetaan lonkkamaljaan huh huh, joo ei tässä pää pysy enää mukana :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Nepeta Cataria Joo, suunnitelma on nyt et pidetään taukoa ainakin tää kesä alkuperäisen suunnitelman mukaisesti. Odotellaan tietoa leikkauksen ajakohdasta, sen mukaan sit toimitaan jatkossa. Mun puolesta voitais hyödyntää ovulaatiot, joka osuu leikkauksen lähiaikoihin, mut ei hirveesti ennen sitä leikkausta. Kyl sitä kaikesta selviää, tähänki asti selvitty, päivä kerrallaan 🌈
 
@Empsu94 treffi-ilta miehen kanssa kuulostaa mahtavalta 😍

@anita1 ymmärrän ajatukset siitä että sitä alkaa miettimään itsestään vikoja mut niin monesti nää jää mysteeriksi mistä on kyse. Hurjasti tsemppiä 🧡

Täällä lämmöt jatkoi laskuaan. Eilen oli aivan kamala päivä kun sairastin aikuisiän ekan noron/vatsataudin, neljä tuntia olin niin poissa pelistä että huh. Nyt on jo taas uudesti syntynyt olo ja onneksi tauti ohi niin pysyy letrot sisällä 😊 viime kierrossa oli vähän pitkittynyttä pyyhkimisvuotoa menkkojen jälkeen että toivotaan että sitä ei nyt olisi.
 

Liitteet

  • IMG_5121.jpeg
    IMG_5121.jpeg
    127.3 KB · Katsottu: 51
@Kuuttituutti hyvä että on selkeä suunnitelma. Tuo on varmasti järkevää, jos tiedostaa ettei jaksa taistelua julkisella. Toivottavasti ei kuitenkaan tarvitsisi mennä sinne asti 🌈
Täällä nyt kp5! Tällä kerralla aloitin letrot jo kp2, katsotaan onko vaikutusta vai ei. Vasteultra on ensi viikon torstaina 6.7. Silloin kp10.

@Empsu94 treffi-ilta kuulostaa kyllä ihanalta, toivottavasti oli onnistunut 😍 toivottavasti myöskin ovis tulis ajallansa!
Mun toiveet rennosti ottamisesta meni ehkä vähän siinä, kun nyt ollut pari päivää oikeassa munasarjassa tosi kovaa painetta. Heti nousee odotukset. Vielä siellä varmastikaan ei mikään kasva kun on letrot käytössä, mutta jotain tapahtunee? Ehkä pitää taas palauttaa itsensä sinne rennompaan mieleen, kun viimeksi nuo kivut loppuivat kuin seinään letrojen loputtua eikä siellä tosiaan mitään kasvanut.

@Däumeline voi ei, kuulostaa hirveän raskaalta! 😕 paljon voimia sinne. Kaikki varmasti menee hyvin! 🌈 ja tauko varmasti tuo teille jotain hyvää.

@anita1 toivottavasti et syyllistä itseäsi liikaa, koska kuten mainittua, syy voi jäädä mysteeriksi. Tsemppiä!
Oletko vielä testaillut ovista, onko viiva haalennut vai tummunut?

Täälä tosiaan nyt pari päivää ollut aivan järkyttävä paine oikeassa munasarjassa, en tiedä mistä johtuu. Kyljellään makaaminen ja jopa käveleminen tehnyt pahaa. Huomenna viimeinen päivä tätä letrokuuria. Koko tämän kierron vuotokin ollut tosi tosi tummaa, mustaa tai tummanruskeaa, todella kaukana kirkkaasta verestä.
 

Liitteet

  • IMG_7885.jpeg
    IMG_7885.jpeg
    494.1 KB · Katsottu: 51
@Kwv voisiko olla, että ovis jo tuloillaan siellä aikaisemmin? @Kuuttituutti onneksi on tauti selätetty toi on ihan kamalaa, kun yks kaks iskee joku pöpö ja kaataa petiin.
Itselle se on vaikeeta ajatella sitä, että ei välttämättä koskaan tule saamaan vastauksia. Mietin vain että onko tosiaan niin huonoa tuuria, että menee kesken joka kerta. Silloin aikoinaan mietti että enhän minä voi kuulua siihen prosenttiosuuteen että se mahdollisuus kolmanteen keskenmenoon on niin pieni. No entäpä neljänteen. Nyt pelkään jo sitä, että mitä jos tulen nyt raskaaksi tässä kierrossa. Se pelko vaan kasvaa sen keskenmenopelon myötä.

Nyt en ole päässyt lämpöjä mittaamaan ja tänään heräsin liian myöhään. Ovista testasin eilen ja oli haaleampi kuin edellisenä päivänä. On kyllä tasaisempaa käyrää uuden mittarin kanssa ja piippauksen jälkeen pidän vielä sen 3 minuuttia. Itse asiassa edellisen mittarin kohdalla otin sen aina pois kun piippasi enkä antanut mitata loppuun asti, luulin siis että se on se oikea tulos 🙄 ehkä nuo aikaisemmat kierrot ei olekaan niin vertailukelpoisia.

@Däumeline luin tuota kirjoittamaasi tapahtunutta. On niin hurjan kuuloista toimintaa lääkäreiltä. Toivon kovasti että jatkossa saatte asianmukaista hoitoa ja tälläiset jäisi taka-alalle. Tosiaan se että nykyinen on myös psykologi voi vaikuttaa hänen mielipiteisiin, koska tottahan on että olette käyneet rankkoja aikoja läpi ja ehkä hänen näkökulmastaan on aiheellista se, että traumaattiset asiat käsitellään ammattiavun kanssa, vaikka itse tietysti tietää oman olonsa parhaiten. Joskus kuitenkin (ainakin omalla kohdalla) vakuutan kaiken olevan hyvin ja se suru ja tuska jää kalvamaan sisälle, kunnes se tulee ulos itsestään ja siinä kohtaa toteaa, että olisi voinut mennä aiemmin juttelemaan johonkin, jotta sitä olisi osannut käsitellä. Mutta siinä kohtaa vasta tuntuu itsestä inhottavalta mennä ja todeta ääneen, että en pärjännyt asian kanssa itsekseni. Kerran olen elämässäni käyttänyt psykologin palveluita kriisin keskellä ja siitä oli todella kova apu ja sen jälkeen olen hieman pyrkinyt muuttamaan juurikin sitä ajatusmaailmaa että pyydän ja otan apua vastaan vaikka ei sillä hetkellä siltä tuntuisi. Kovasti voimia teille ❤️



Screenshot_20230702_072737.jpg
 
Takaisin
Top