BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Magnoliae tĂ€ytyy kyl sanoa kun tuon testi kuvan avasin et hetken ainakin kuvittelin ettĂ€ jotain nĂ€in. TsemppiĂ€ nyt piinailuun! LisÀÀ testejĂ€ esille 😁
LÀmmöt on tavallista alhaisemmat, yleensÀ on 37 tai vÀhÀn yli. Ovista ei vahvistu FF mukaan, on jÀÀnyt mittailu ja vÀlistÀkin. Odotellaan nyt vaan, ekan kemiallisen jÀlkeen mun kierto kesti yli 50 pv, toisaalta nyt tÀÀ tissikipu kyl enteilee kierron loppupuolta. LisÀksi on pms oireet aika rajut olleet, mieliala heittelee, nukun huonosti ym.

View attachment 122988
Noi pms-oireet oireet on kyllĂ€ yks naisena olemisen vi**umaisimmista asioista! MinĂ€ en pĂ€rjÀÀ niiden kanssa ku jatkuvalla mielialalÀÀkityksellĂ€ 😕 Aiheuttaa mulla jopa itsetuhoisuutta 😖
TÀmÀ meillÀ siis myös tÀmÀn yrityksen osalta tuo sen, ettÀ kun lapsettomuushoidot lopetetaan (2 PASia siis enÀÀ jÀljellÀ), niin lopetan myös mielialalÀÀkityksen. Ja se tarkoittaa sitÀ, ettÀ pakko aloittaa ehkÀisy, jotta pÀrjÀtÀÀn mun pmdd-oireiden kanssa.
Ei voida siis saada edes luomuyllĂ€riĂ€ enÀÀ. 😕
 
@Magnoliae juu ekassa kierrossa letroilla kypsyi munasolu, mutta lÀÀkĂ€rin mukaan saattoi olla myös oma kierto sopivassa vaiheessa avustamassa letrojen toimintaa, koska nyt ollut niin huono vaste. Tarkkaan ei siis tietenkÀÀn varmuutta oliko pelkĂ€stÀÀn letrojen aiheuttamaa, kun mulla pco:sta huolimatta itsellĂ€kin oli jonkinlainen kierto olemassa 🙈

@anita1 kyllĂ€ mulla saattaa ovis+ jĂ€lkeen lĂ€mmöt nousta, mutta tarkaksi en osaa sanoa johtuuko sitten vain terolut-kuurista. FF olisi kyllĂ€ aina heittĂ€mĂ€ssĂ€ oviksen johonkin kohtaan. 😄

@Harmi89 joo seuraava kierto mennÀÀn vielĂ€ letroilla, isommalla annoksella ja sitten jos ei vastetta niin siitĂ€ seuraavaan joku pistettĂ€vĂ€ oi-hoito, luultavasti gonal-f. 🙂
 
@Harmi89 onpa todella ikĂ€vĂ€ tilanne 😭 mulla ei ole ihan noin pahoja oireita ollut, pillerit mulla taas teki sitĂ€ ettĂ€ niistĂ€ meni pÀÀ sekaisin, toki vaihtamalla merkkiĂ€ löytyi parempia. YllĂ€ttĂ€vÀÀ oli ettĂ€ lopettamisen jĂ€lkeen (siitĂ€ nyt 2,5v aikaa) mieliala ei heitellyt pahasti kuin vasta nyt viimeisen 8 kuukauden ajan ja uskon ettĂ€ siihen on vaikuttanut nÀÀ toistuvat keskenmenot myös. B-vitamiinilisĂ€n aion ottaa taas kĂ€yttöön, huomasin ettĂ€ se auttoi mieltĂ€ rauhoittumaan.

@Kwv Okei eli sekÀÀn ei kerro mitÀÀn. KyllÀ tÀÀ yrittÀminen on vaikeaksi tehty.

Kamalinta on ettÀ tÀssÀ parin vuoden aikana vaikka kuinka moni tuttu on saanut lapsen ja itse painii vielÀ yritysvaiheessa. Jokainen raskausuutinen ottaa koville.
LĂ€mmöt nousi ylös. Ovista tuskin vahvistuu tĂ€llĂ€ vajaalla kĂ€yrĂ€llĂ€. Tissikipu oikein yltyi eilen, pelkĂ€stÀÀn liikkuminen sattuu ja turvotusta on. YleensĂ€ mulla tissikipu jo hiipuu loppukiertoa kohti, nyt toisin pĂ€in. Mutta mikÀÀn oire ei saa mun toiveita enÀÀ nousemaan ja testausintoa ei ole. 🙄

Screenshot_20230613_064154.jpg
 
@Kwv Kurja tilanne, muttei kuitenkaan kuulosta toivottomalta 🌈 Mulla ei itsellĂ€ ole pco:ta, mutta nyt tĂ€ssĂ€ mun kuntoprojektissa tuli vastaan tosi mielenkiintoinen podcast, joka sivuaa aihetta. Spotifysta vinkkina "Pursuit of wellness" ja jakso "Glucose goddess jotain jotain..". Mulla itsellĂ€ni tĂ€ssĂ€ nyt tavoitteena pudottaa (reilusti) painoa ennen raskautumista ja koitan kerĂ€tĂ€ kaikenlaista tietoa eri lĂ€hteistĂ€. TÀÀ oli tosi mielenkiintoinen, siinĂ€ haastatellaan tĂ€tĂ€ naista, joka on tosi tunnettu tutkija maailmalla verensokeripiikkien (ei pelkĂ€t diabeetikot!) hoidossa, koska ne on yleensĂ€ taustalla pco:ssa ja kuukautiskierto-ongelmissa. EikĂ€ kyse ole siitĂ€ et tĂ€ytyis ruveta jollekkin ihmedieetille vaan pieniĂ€ muutoksia ruokavalioon. TestiryhmĂ€ssĂ€ nĂ€iden muutoksien johdosta tosi moni pco:n kanssa kamppaillut sai hormonitoimintaa kuntoon ja jopa raskautui đŸ€©

@anita1 Nuo lĂ€mmöthĂ€n nĂ€yttÀÀ oikein lupaavilta! đŸŒˆđŸ€ž
 
@Kwv Aivan. đŸ€”đŸ«€ Toivotaan ettĂ€ löytyy apu munasolujen kypsyttĂ€miseen. ❀

@anita1 Jopas on lupaava kĂ€ppyrĂ€ ja oireet. đŸ€© TsemppiĂ€ sinne, ymmĂ€rrĂ€n noi fiilikset kyllĂ€. đŸ«€

@DĂ€umeline Onpas mielenkiintoista! đŸ€© Mullakin olis toiveena pudottaa painoa jonkin verran. Nyt BMI 30 tuntumassa, matkaa ennen raskautta olleeseen painoon n. 8 kg ja se olis mulle kyllĂ€ sellainen hyvĂ€n olon paino (BMI jossain 27 tuntumassa, normaalipainoa en edes tavoittele). Paino nousi heti kun lopetin imetyksen, imetys vei multa aikoinaan kaikki raskauskilot vaikka tĂ€ysimetyksellĂ€ ei koskaan pÀÀsty ja vedin herkkuja kaksin kĂ€sin. Vissiin se herkkujen kaksin kĂ€sin vetĂ€minen on sit jÀÀnyt pÀÀlle jossain mÀÀrin tai muuten elĂ€mĂ€ntavat pyllyllÀÀn kun ei tunnu paino tippuvan vaikka yritystĂ€ on. No, jos nyt edes saisi niitĂ€ ferritiinejĂ€ nostettua.

Mielenkiintoinen havainto kyllĂ€ ettĂ€ viimeiset pari viikkoa olen nukkunut sairaan hyvin (pl. lapsen sairastaminen) ja leposyke laskenut melkein 10 lyöntiĂ€ tasan kuukauden takaisista. đŸ€”đŸ§ En tiedĂ€ mikĂ€ syynĂ€, uusi työ on vĂ€hemmĂ€n stressaava kuin aikaisempi (ainakin toistaiseksi) ja rautalisĂ€n aloitin kolme viikkoa sitten. Muuten ei elĂ€mĂ€ntavoissa muutosta mihinkÀÀn suuntaan. 😄 No, oikein hyvĂ€t muutokset nĂ€mĂ€.

TÀmÀn aamun testi (dpo 10) vielÀ valkoisempi nega kuin eilen. Nyt yritÀn olla testaamatta muutaman pÀivÀn, jos dpo 13 vielÀ lÀmmöt ylhÀÀllÀ niin sit testaan (yleensÀ silloin dipannut).

Perus munisjomotus ja tissikivuttomuus lĂ€snĂ€ kuten aina tĂ€ssĂ€ kohtaa kierrossa. Ei röyhtĂ€ilyĂ€kÀÀn. đŸ€Ș

Screenshot_20230613_083244_FF App.jpg
 
@Magnoliae MÀ laihdutin ennen esikoisen raskautta 13kg. SehÀn tuli sit tuplana raskaudessa, koska en silloin osannu yhtÀÀn miettiÀ ruokavaliota, yritin vaan selviytyÀ raskaudesta/pahoinvoinnista. SynnyttÀessÀ olin 30kg painavampana :Grimacing Face:
20kg sain pudotettua vauvavuonna/imettÀessÀ.
Sit muutettiin tĂ€nne Saksaan esikoisen ollessa 1,5v syksyllĂ€.. Tuntuu et sekin aika meni vaan selviytyessĂ€ uudesta arjesta. Ulkoilu vĂ€heni huonon talvisÀÀn vuoksi ja sit aloitettiin toi sisaruksen yritys.. Tuli syksyn/talven/raskauksien aikana taas 10kg lisÀÀ 🙄
No mutta nyt sain jo 5kg alas kuukaudessa (nesteitĂ€ niissĂ€ myös toki), eli ihan hyvĂ€ alku đŸ€© TÀÀ projekti on nyt pitĂ€ny mua ton menetetyn raskauden jĂ€lkeen kasassa ja pÀÀtin pyhittÀÀ tĂ€n kesĂ€n hyvinvoinnilleni, eli siksi vielĂ€ vĂ€hĂ€n auki et hyödynnetÀÀnkö seuraava ovis vai annetaanko vielĂ€ aikaa. Tarkotus olis saada niin pysyvĂ€ elĂ€mĂ€ntapamuutos aikaseksi, et pystyn noudattamaan sitĂ€ jotenkuten myös seuraava raskauden aikana, jottei tulisi hirveĂ€sti painoa. Suurimpana tavoitteena olis pudottaa ainakin toiset 5kg ennen raskautumista.
Sen voin jo sanoa, et tÀllÀ on ollu jo suuri vaikutus mun henkiseen hyvinvointiin ja selkÀkivutkin hellittÀneet. Oon nyt syöny suht puhtaasti vÀhÀkalorisella ruokavaliolla ja kÀvelly pÀivittÀin lenkkejÀ (4-7km) normi aktiivisuuden lisÀksi.
TÀllÀ hetkellÀ BMI 34,7, taisin ennen esikoista olla juurikin 30 tuntumassa. En siitÀ kyllÀ niinkÀÀn vÀlitÀ, kehot kun on tosi erilaisia, mulla mm. ongelmana todella isot rinnat, jotka haluan pienennyttÀÀ, kun lapsiluku tÀynnÀ. Mulla ei ole rinnat muuttunut painon myötÀ/raskauksien myötÀ pahemmin, tÀÀ on valitettavasti meidÀn suvun naisten vitsaus..
 
@Magnoliae MÀ laihdutin ennen esikoisen raskautta 13kg. SehÀn tuli sit tuplana raskaudessa, koska en silloin osannu yhtÀÀn miettiÀ ruokavaliota, yritin vaan selviytyÀ raskaudesta/pahoinvoinnista. SynnyttÀessÀ olin 30kg painavampana :Grimacing Face:
20kg sain pudotettua vauvavuonna/imettÀessÀ.
Sit muutettiin tĂ€nne Saksaan esikoisen ollessa 1,5v syksyllĂ€.. Tuntuu et sekin aika meni vaan selviytyessĂ€ uudesta arjesta. Ulkoilu vĂ€heni huonon talvisÀÀn vuoksi ja sit aloitettiin toi sisaruksen yritys.. Tuli syksyn/talven/raskauksien aikana taas 10kg lisÀÀ 🙄
No mutta nyt sain jo 5kg alas kuukaudessa (nesteitĂ€ niissĂ€ myös toki), eli ihan hyvĂ€ alku đŸ€© TÀÀ projekti on nyt pitĂ€ny mua ton menetetyn raskauden jĂ€lkeen kasassa ja pÀÀtin pyhittÀÀ tĂ€n kesĂ€n hyvinvoinnilleni, eli siksi vielĂ€ vĂ€hĂ€n auki et hyödynnetÀÀnkö seuraava ovis vai annetaanko vielĂ€ aikaa. Tarkotus olis saada niin pysyvĂ€ elĂ€mĂ€ntapamuutos aikaseksi, et pystyn noudattamaan sitĂ€ jotenkuten myös seuraava raskauden aikana, jottei tulisi hirveĂ€sti painoa. Suurimpana tavoitteena olis pudottaa ainakin toiset 5kg ennen raskautumista.
Sen voin jo sanoa, et tÀllÀ on ollu jo suuri vaikutus mun henkiseen hyvinvointiin ja selkÀkivutkin hellittÀneet. Oon nyt syöny suht puhtaasti vÀhÀkalorisella ruokavaliolla ja kÀvelly pÀivittÀin lenkkejÀ (4-7km) normi aktiivisuuden lisÀksi.
TÀllÀ hetkellÀ BMI 34,7, taisin ennen esikoista olla juurikin 30 tuntumassa. En siitÀ kyllÀ niinkÀÀn vÀlitÀ, kehot kun on tosi erilaisia, mulla mm. ongelmana todella isot rinnat, jotka haluan pienennyttÀÀ, kun lapsiluku tÀynnÀ. Mulla ei ole rinnat muuttunut painon myötÀ/raskauksien myötÀ pahemmin, tÀÀ on valitettavasti meidÀn suvun naisten vitsaus..

Tosi hyvĂ€ltĂ€ kuulostaa sun projektin aloitus, go you đŸ‘ŒđŸ€©đŸ‘

MĂ€ oon nyt kovasti yrittĂ€nyt vĂ€hentÀÀ herkuttelua ja liikkua enemmĂ€n. EhkĂ€ pari kiloa olen nyt saanut kevÀÀn aikana pois. Alku sekin. 🙃
 
Tosi hyvĂ€ltĂ€ kuulostaa sun projektin aloitus, go you đŸ‘ŒđŸ€©đŸ‘

MĂ€ oon nyt kovasti yrittĂ€nyt vĂ€hentÀÀ herkuttelua ja liikkua enemmĂ€n. EhkĂ€ pari kiloa olen nyt saanut kevÀÀn aikana pois. Alku sekin. 🙃

Kiitos samoin! :smiling face with heart-eyes: Ja juuri noin, hiljaa hyvĂ€ tulee! YleensĂ€ pysyvĂ€mpiĂ€ tuloksia! đŸ€©
Mulla vaa siks nyt tÀÀ tiukka/kova tahti, ku ollu niin paljon ahdistusta koko alkuvuonna, tarvitsin kunnon muutoksen tĂ€hĂ€n touhuun :sad-face:🌈
 
@DÀumeline ja @Magnoliae mÀ olen herkuttelun saanut kuriin paremmalla ruoalla ja sÀÀnnöllisellÀ ateriarytmillÀ. Paino ei vaan tipu millÀÀn kun pitÀisi liikuntaa saada lisÀttyÀ myös. Lomakilot lÀhti nopeasti, mutta muuten ei tipu mitÀÀn. LievÀÀ ylipainoa on painondeksi nyt 27, mutta toki se vatsan ja lantion alue on mulle hankala kiinteyttÀÀ kun siihen kaikki kertynyt, huomaa ettei edes viime vuoden takit mee kiinni enÀÀ. TsemppiÀ sinne teille!
 
Ja taas yhdet vauvauutiset lĂ€hipiiriin. V. 2020-2021 lĂ€hipiiriin tuli kuuteen perheeseen esikoinen, me ollaan nyt sit yhtĂ€ toista pariskuntaa (kenelle ei yritys vielĂ€ ajankohtainen) lukuunottamatta ainoat kenelle ei pikkusisarusta ole vielĂ€ tulossa tai jo sylissĂ€. KyllĂ€ kirpaisee vaikka ei saisi. đŸ˜„
 
@DĂ€umeline kuulostaa mielenkiintoiselta, tĂ€ytyy tutustua tuohon aiheeseen lisÀÀ. Jonkin verran olenkin kyllĂ€ lukenut tuosta ruokavalion vaikutuksesta raskautumiseen mutta verensokeripiikit uusi asia. ItsellĂ€ni BMI on 24 pinnassa, normaali siis. Lihasmassaakin on jo ihan mukavasti niin uskon ettĂ€ BMI ei ihan kerro totuutta. Pakollista laihdutettavaa ei siis hirveĂ€sti ole, toki syön herkkuja ja ne jĂ€mĂ€htÀÀ keskivartaloon, mutta en kovin huolissani ole. Aina voi varmasti olla parempi ja erityisesti kyllĂ€ tuon ruokavalion kanssa, liikunta mulla tulee jo selkĂ€rangasta. 🙂
Hienosti sielĂ€ kiloja lĂ€htenyt ja kuulostaa tosi hyvĂ€ltĂ€ pyhittÀÀ aikaa omalle hyvinvoinnille ❀ paljon tsemppiĂ€ projektiin, ainakin asenne on kohdillaan!
 
Mites siellĂ€ @Magnoliae menee? đŸ„°

Ja pahoittelut @Kwv 😔 Oliko siis niin ettĂ€ edellisessĂ€ kierrossa folli oli puhjennut liian aikaisin ja nyt sitten taas kypsyi liian hitaasti?

TÀÀllĂ€ röyhtĂ€ily jatkuu ja pakko myöntÀÀ, ettĂ€ toiveet on tosi korkealla, mikĂ€ tietty jĂ€nnittÀÀ 😔 RaskaustestissĂ€ ei vielĂ€ nĂ€y mitÀÀn. Oletan oviksen olleen viime viikon ma tai ti, eli tĂ€nÀÀn olisi dpo9 tai 8. Jostain syystĂ€ otin jĂ€ljellĂ€ olevat ovistikut kĂ€yttöön. TĂ€mĂ€n pĂ€ivĂ€n tummempi kuin eilinen đŸ€

PlÀÀÀÀÀh
 

Liitteet

  • IMG_0860.jpeg
    IMG_0860.jpeg
    1.5 MB · Katsottu: 81
Mites siellĂ€ @Magnoliae menee? đŸ„°

Ja pahoittelut @Kwv 😔 Oliko siis niin ettĂ€ edellisessĂ€ kierrossa folli oli puhjennut liian aikaisin ja nyt sitten taas kypsyi liian hitaasti?

TÀÀllĂ€ röyhtĂ€ily jatkuu ja pakko myöntÀÀ, ettĂ€ toiveet on tosi korkealla, mikĂ€ tietty jĂ€nnittÀÀ 😔 RaskaustestissĂ€ ei vielĂ€ nĂ€y mitÀÀn. Oletan oviksen olleen viime viikon ma tai ti, eli tĂ€nÀÀn olisi dpo9 tai 8. Jostain syystĂ€ otin jĂ€ljellĂ€ olevat ovistikut kĂ€yttöön. TĂ€mĂ€n pĂ€ivĂ€n tummempi kuin eilinen đŸ€

PlÀÀÀÀÀh

JĂ€nnĂ€t paikat siellĂ€ đŸ„°đŸ„° Toivotaan ettĂ€ pian nĂ€kyy raskaustestissĂ€kin jotain! 😍

En ole nyt eilisen jÀlkeen testannut. Dpo 11, ajattelin tosiaan odottaa nyt dpo 13 lÀmmöt ja sit katsoa taas testiÀ jos lÀmmöt silloinkin ylhÀÀllÀ, toistaiseksi tilanne hyvÀ sen suhteen (mutta niin on ollut aiemminkin vielÀ tÀssÀ vaiheessa kiertoa).

Mieli yllĂ€ttĂ€vĂ€n maassa nyt nĂ€istĂ€ lĂ€hipiirin vauvauutisista. Tuplasti huono mieli: ensinnĂ€kin kateus/suru siitĂ€ ei ole vielĂ€ ollut meidĂ€n vuoromme, ja sit hĂ€peĂ€ siitĂ€ ettĂ€ on kateellinen. Kun ei toisten vauvat ole itseltĂ€ pois. Kyl te tiiĂ€tte. 😔
 
MÀ oon tÀssÀ taas vÀhÀn enemmÀn taustaillut mutta tuun vÀhÀn pÀivittÀmÀÀn. TÀnÀÀn tuli ovisplussa testiin, ja siis jotenkin kunnon paineen tunne on koko alavatsalla ettÀ tuntuu myös kÀvellessÀ mut uskon ettÀ ovis tulee vasta huomenna. Eilen oli digissÀ vilkkuva hymynaama. LÀmmöt on ollut tosi tasaiset ja tallettelut on mennyt taas hyvin. Jotenkin aika sellainen turta olo. Tai turtakin on vÀÀrÀ sana, tÀstÀ on vaan tullut niin sellainen rutiini ettei oikein aiheuta tunteita suuntaan eikÀ toiseen.

@Kwv oon todella pahoillani ettÀ siellÀ meni tÀÀ(kin) kierto hukkaan. Onneksi on suunnitelmia ja toivotaan ettÀ niistÀ löytyy apu. Onko sulla ollut ovisoireita? Sanoitkin ettÀ nippailuja ei oo ollut mut entÀs limoja? Mullakaan ei nyt alkukierrosta nippaillut niin kun yleensÀ mut selkeitÀ limoja on kyllÀ nyt tullut.

@Magnoliae tutut tunteet ja fiilikset. Mun paras ystÀvÀ just sano, ettÀ ollaan tosi paljon hÀnen mielessÀ ja hÀnestÀ tuntuu meidÀn puolesta pahalta. se on kiva kun porukka sanoo mut jos ei oo kÀynyt tÀtÀ samaa lÀpi niin ei voi kyllÀ samaistua miten pyllystÀ tÀÀ homma on.

@Empsu94 lle peukut pystyssĂ€, toivotaan pian raskaustestiin kahta viivaa🌈
 
TÀÀllĂ€ nĂ€yttÀÀ tĂ€ltĂ€. Suht tasaista menoa. 😅
1686736830429.jpeg


MeillĂ€kin ollut lĂ€hipiirissĂ€ vauvauutisia ja olen enemmĂ€n kuin innoissani😍 PÀÀsee sylittelemÀÀn ja hypistelemÀÀn vauvojađŸ„° Samalla sitĂ€ hirmuisesti toivoisi omalle kohdalle tĂ€rppiĂ€, ettĂ€ saisi lĂ€hipiirin kanssa suht saman ikĂ€istĂ€ leikkikaveriađŸ€­đŸ˜… Saas nĂ€hdĂ€ tuleeko tapahtumaan
.
 
@Empsu94 tĂ€ssĂ€ eikĂ€ edellisessĂ€ kierrossa ole ollut mitÀÀn vastetta letroilla, eli ei oo kypsynyt mitÀÀn. Ekassa kierrossa letroilla oli, mutta tosiaan lÀÀkĂ€ri epĂ€ili ettĂ€ osasyynĂ€ voi olla ettĂ€ oma kierto myös avusti siinĂ€, koska nyt ei ole ollut mitÀÀn vastetta. Oma kiertohan mulla toimi joskus harvoin, mutta ei kummiskaan ihan kuollut ollut 😅
Toivottavasti siellĂ€ nĂ€kyisi pian plussaa testissĂ€ 🌈 lupaavat oireet ja kyllĂ€ noi ovistestit myös lupaa hyvÀÀ! Toivotaan! đŸ€ž

@Kuuttituutti ihana juttu ettĂ€ sielĂ€ ovis ihan ovella, tosi paljon peukkuja tÀÀltĂ€ tĂ€lle kierrolle đŸ€ž tottahan tuo on, ettĂ€ niin rutiinia tĂ€stĂ€ alkaa tietyssĂ€ vaiheessa tulla.
Ei mitÀÀn tuntemuksia muniksissa. Ei sielÀ varmastikaan mitÀÀn kasva. Limoja oli tosi selkeÀsti ennen letroja, vaikka ovista ei tapahtunut. Nyt ei ole ollut letrojen jÀlkeen liman limaa.

@Oikku95 hyvĂ€ltĂ€ nĂ€yttÀÀ lĂ€mmöt 🌈

Terot nyt taas aloitettu, joten lÀmmöt ei ihan kaikkea kerro, mutta tÀssÀ kuitenkin.
 

Liitteet

  • IMG_7790.jpeg
    IMG_7790.jpeg
    547.8 KB · Katsottu: 45
@Kuuttituutti Hienoa ettĂ€ ovis pian siellĂ€, toivotaan onnea matkaan. ❀ NiinhĂ€n se on ettĂ€ into karisee ja vaihtuu... johonkin muuhun. Ei sille oikein mitÀÀn voi.

YmmÀrrÀn ton sun fiiliksen siitÀ ettÀ muitten kommentit tuntuu vÀhÀn vaikeilta ottaa vastaan. MeillÀ ei ole ollut tÀtÀ matkaa vielÀ takana kuin tÀmÀ pian puoli vuotta mutta silti en pysty puhumaan tÀstÀ oikein kenellekÀÀn, kun kaikilla on lapset tulleet niin helposti ja huoletta.

Kaikki heidĂ€n hyvÀÀ tarkoittavat tsemppinsĂ€ ja neuvonsa vaan Ă€rsyttĂ€vĂ€t ja/tai kuulostavat sÀÀliltĂ€. SÀÀliĂ€ en kaipaa enkĂ€ myöskÀÀn ei-mihinkÀÀn perustuvaa kirkasotsaista toiveikkuutta. đŸ«Ł Yksille hyville ystĂ€ville sain kerrottua ettĂ€ yritetÀÀn mutta samaan syssyyn sanoin ettĂ€ sori, en pysty sit ottamaan vastaan mitÀÀn tsemppejĂ€. 😄🙂 Onneksi he ymmĂ€rsivĂ€t.

@Oikku95 Ihana asenne! ❀ Ja mainio kĂ€ppyrĂ€ đŸ„°
 
KyllÀ tÀssÀ nyt kuitenkin pieni toivonkipinÀ taas herÀsi, kun lÀmmöt ylhÀÀllÀ, tissit kipeenÀ, vÀsymystÀ/palelua, alavatsan turvottelua, vaikka oviksesta ei varmuutta ole eikÀ varmasti tulekaan ellei sitten plussa ilmaannu raskaustestiin, tÀnÀÀn menin ja tein vitivalkoisen negan. Harmi ettÀ meillÀ taas meni nuo tallettelut huonoon kohtaan. TÀssÀ kÀppyrÀÀ. Eilen ainakin kn oli tosi korkeella ja niin kiinni kuin olla voi, en muista aiemmista kierrosta samaa huomiota.

Screenshot_20230614_151122.jpg
 
Takaisin
Top