BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen illalla tuli pyyhkiessä hieman verta paperiin, tänään tulee jo paremmin. Silti ei ole vielä tullut kunnolla siteeseen asti, mut eiköhän se tästä kunnolla ala myöhemmin tänään eli kaavinnan/synnytyksen jälkeinen kierto oli siinä 🤩
Sen verran vielä et kyl mä nyt vähän epäilen tota FF:n ovista. Selkeä lämpödroppi tossa on, mut kun tunsin noita ovispistoja pari päivää aiemmin ja silloin oli limojakin. Nyt kun laskee luteaalia tuosta dropista niin ei tule kuin 11pv, ja mulla normaalisti se 14. Tästä päättelen et noi mun muut tuntemukset on lähempänä totuutta.. Ja sitä vielä pohdin et olikohan edes kunnollinen ovis, koska tikut ei tummuneet kunnolla, niin senkin puolesta tämä epämääräinen data kävisi järkeen et lämmöt dropanneet vasta ovisyrityksen jälkeen.

Nyt näyttäisi siltä et seuraava ovulaatio tapahtuu heti heinäkuun alussa. Sitä ei hyödynnetä, koska haluan antaa keholle vielä aikaa parantua ja nyt hyvä vauhti tässä elämäntaparempassa menossa. Tämä tarkoittaa sitä, että seuraavakin ovis täytyy skipata.. Siihen onkin vähän tylsempi syy: Muuten hyödynnettäis, mut meidän ainoa tukiverkko (appivanhemmat) menee lomailemaan ensivuoden toukokuussa koko kuukaudeksi niin toukokuista ei saisi tulla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Nyt on kierrot taas tosi tyhmästi, jos skipataan tämä heinäkuun ovis niin seuraavista kahdesta kierrosta laskettuaika vois olla huhtikuun loppupuolella tai siitä seuraavassa toukokuun loppupuolella. Esikoisesta meni viikolla yli niin tuo toukokuun loppupuoli olis turvallisempi vaihtoehto, hyvällä tuurilla siitä tulis kesäkuinen.. Eli tässä nyt skipataan kaksi seuraavaa ovulaatiota yrittämisestä ainakin.

Olen silti täällä päivittelemässä lämpöjä/kiertoja/tilannetta ja myös vaikka elämäntaparemonttiakin, et paljonko saan painoa putoamaan parin kuukauden yritystauolla :Grinning Face With Smiling Eyes: Positiivisin mielin tässä kuitenkin ollaan!
Toki viihdyn täällä myös tsemppaamassa teitä muita yrittämisessä :red-heart:🌈
 

Liitteet

  • Screenshot_20230616_081724.jpg
    Screenshot_20230616_081724.jpg
    267 KB · Katsottu: 50
Oijoi @Harmi89 nyt kovasti onnea Kielolle! ❤️

@Magnoliae ihanaa, toivotaan kovasti että viiva jatkaa tummumistaan!! 🌈

@Summerwalk kiva kuulla sunkin kuulumisia ja kiva kuulla että oot saanu kans vähän irrottauduttua tästä! 🌈 Onnea arpalipukkeelle!

Muillekin kaikille hurjasti tsemppiä! Mä oon ny vähän siirtyny toistaseks tälläseks taustailijaks mutta lueskelen kyllä täällä vielä aktiivisesti tätä ketjua :)

Mulla häröt nää tän kierron lämmöt, mut uskon et suurin vaikutus on se ku en ny mieti enää missä kättä pidän yöllä, plus se että on niin kuuma.

Screenshot_20230616-103142.png
 
Kiva kuulla @Summerwalk susta ❤️

@Däumeline Hienoa että uusi kierto vaikuttaa nyt alkavan! 🥰 Tsemppiä pohdintoihin yrittämisen jatkamisesta. Eipä kuulosta hassummalta keskittyä omaan hyvinvointiin, sulla on ollut kohtuuttoman raskas vuosi kyllä tähän saakka. 😭

@Nurppu Kiva että tulit moikkaamaan 😊

@Oikku95 Äh tiputtelua. On se syvältä. 😥 Mikä tänään tilanne?

Kiitos kaikille vielä onnitteluista. ❤️ Mä nyt päätin että en enää mittaa lämpöjä eli käppyröitä ei enää tule (toivottavasti 🤞). Mut jos mä nyt vielä jonkin aikaa täällä päivittelen testien tilannetta ja muutenkin höpöttelen. 😊

Tänään dpo 14 eli 4+0. Tänään olisi menkkojen alkamispäivä eli jännän äärellä ollaan. Toki eilen olis pitänyt jo alkaa tiputtelu, ei ole sitä nyt näkynyt eli so far so good. Ei mitään oireita, paitsi ehkä tissit vähän oudot. Sama juttu oli esikoisesta.

Hitaasti tummenee e@h testi (kollaasissa alempi tältä aamulta) mutta sit taas eilen Pregcheckiin (ylempi kuva) jo mun mielestä aika hyvä viiva kolmen tunnin pidätyksellä. 🧐 Päivä kerrallaan.

20230617_063454-COLLAGE.jpg
 
@Magnoliae Varmasti hyvä päätös olla mittaamatta jos lämmöt tuottaa stressiä. Siellä se viiva vahvistuu! ❤️

Täällä raskaustesti täysin blanco yhä. Ja älysin, että johtuisiko röyhtäily siitä, että vaihdoin kahvin teehen, siltä vaikuttaa. Eli sinne meni oma toiveikkuus 😅 Mut selkeesti ovis tuli myöhemmin kuin normaalisti, normikierrossa menkkojen olisi pitänyt alkaa jo 3 päivää sitten. Mutta ovis taisi tulla 3-4 päivää myöhässä, eli tällä matikkapäällä menkkojen tulisi alkaa nyt viikonloppuna. Mulla loppu nyt r-testit ja päätin olla ilman, kyl toi negatiivisen tuijottelu harmittaa 😅 Tänään dpo9-11.
 
Piinailu alkaa olla mun kohdalla ohi. Lämmöt vihdoin laskussa ja pääsee uuteen normaaliin kiertoon mahd. tänään tai huomenna 😌

Kurkin mun aikaisempia lämpö käyriä ja huomaan sen että mulla korkein lämpötila on yleensä dpo8-10 ja sen jälkeen laskee. Eli juuri silloin kun pitäisi kiinnittymisen tapahtua. Törmäsin myös yhteen artikkeliin, jossa mainittiin tutkimuksesta, jossa kerrottiin että vain hyvin pienellä osalla lämpö nousee heti ovulaation tapahduttua ja monesti nousee 2-3 päivän kuluessa ja on täysin normaalia. Tätä kun olen itse ihmetellyt kohdallani että miksi lämpö ei heti nouse ja FF ei tunnista ovista.

Koitan saada miehen varaamaan sen simppa tutkimuksen piakkoin, jotta saadaan varmistus niistä.

Screenshot_20230618_065715.jpg
 
@anita1 kiva kuulla tosta artikkelista että se on ihan normaalia että lämmöt nousee hitaasti. Mulla siis ollut samaa ja monesti miettinyt että onko se normaalia. Hurjasti tsemppiä seuraavaan yritykseen!

@Oikku95 miltä siellä näyttää tänään lämmöt? Sun lämpökäyrä on ollut kyllä lupaava.

@Empsu94 mikäs siellä on tilanne?

Täällä lämmöt nousee tasaisesti kohti ylöspäin 😊 ei oikein erityistä raportoitavaa😅
 

Liitteet

  • IMG_4935.jpeg
    IMG_4935.jpeg
    160.7 KB · Katsottu: 58
@Magnoliae ja @NM90 tuhannesti onnea plussista❤️ @Metu myös jos en oo muistanu onnitella. ❤️ kaikille tänne plussia hartaasti toivon❤️

Aika menee huisin nopeeta. Täällä 21+3 ja valmistuin just sairaanhoitajaks. Rakenneultra oli viikko sit ja siel varmistettiin olevan terve tytteli❤️

Stressin ja ahdistuksen määrä täytyy elämässä kuitenkin ilmeisesti olla vakio kun ahdistusta aiheuttaa tällä hetkellä sit muut jutut. Mm. Työnantajan nahkea reaktio raskauteen (olin rv 7 haastattelussa ja sain myös samantein paikab" ja kerroin vasta nyt rakenneultran jälkeen. Lisäks tietty painetta tuo olla tuore sairaanhoitaja ja omaksua ja oppia paljon kaikkea mahdollisimman nopeasti ja hyvin. Ja mun opinnot oli aika pirstaleiset kun olin tossa melkeen pari vuotta kotonakin välissä esikoisen kanssa.

Ja mies joutuu yllättäen nyt sydämen läpän vaiholeikkaukseen heinäkuun lopussa. Tietenkin jännitän miehen puolesta kun iso leikkaus kyseessä ja tää leikkaus tulee hankaloittamaan arkeakin jopa pariksi kuukaudeksi koska sen jälkeen mies ei voi ajaa autoa tai nostella esikoista 2kk jos leikkaus tehdään avoleikkauksena. Eipä siinä mitään jos tekis päivätyötä, mutkun tekee iltaa ja aamua ja vkl ja työnantajalta ei saanut mitään helpotetta tähän asiaan😔

Anteeksi vuodatus. Oon onnellinen meiän tulevasta lokakuisesta mut harmittaa et onnea nyt monikin asia varjostaa. Posina loppuun, et ollaan menossa ens helmikuussa naimisiin ristiäisten yhteydessä❤️

Hedelmällistä kesää kaikille❤️
 
@anita1 Onnea uuteen kiertoon, toivottavasti se koittaa pian. 🤞

Pahoittelut @Empsu94 😥

Ja harmi juttu @Oikku95 että lämmöt laskussa 😥

@Kuuttituutti Hyvän näköistä nousua, tsemppiä piinaan ❤️

Ihana kuulla @Juliet92 että ru:ssa kaikki hyvin! 🤩 Huh, melkoisen stressaavalta ja huolentäyteiseltä kuulostaa nyt sun tilanne. Hurjan kuuloinen toi leikkaus, toivottavasti kaikki menee hyvin 🤞❤️

Kaikille muillekin tsempit omiin tilanteisiin! ☀️

Tämän aamun viivasuorat, molemmissa testiseteissä alin tältä aamulta. Nyt siis 4+2 (dpo 16). Teen liuskatestit loppuun ja sit vielä yhden digin joskus n. viikon päästä. Sit saa loppua testaaminen jos vaan kaikki menee hyvin. 🤞

Varhaisultra varattu 7.7., eipä siihenkään enää ole kauheasti aikaa!

20230619_072950.jpg
 
voimahalaus uusista kierroista ❤️ olikos täällä vielä muita piinailijoita jäljellä?

Flo vahvisti oviksen ja sen mukaan tänään dpo 4. Tosin kovimmat kipuoireet oli keskiviikkona eli voisi olla jo dpo 5. No perjantaina testaan anyways ja sunnuntaina uudestaan 😊 keltarauhanen on nippaillut jonkin verran, mutta muuten ei mitään mainittavaa. Eilen olin syvissä vesissä tän yrittämisen kanssa mut on tuo mun puoliso vaan sellainen kallio että pitää mut pystyssä oli tilanne mikä tahansa.
 

Liitteet

  • IMG_4955.jpeg
    IMG_4955.jpeg
    160.6 KB · Katsottu: 44
Eilen aamulla heitin jo kirveen kaivoon dpo9/pp3, enkä tänä aamuna sitten testannut. Lämmötkin heitti kunnon alamäen..
Joku vihulainen kuitenkin päässä usutti iltapäivällä töiden jälkeen pissimään tikkuun..
Ja Kielo prkl, minkä menit tekemään!!! 🥰 Istutus näyttää ainakin toistaiseksi onnistuneen! 😍

Eli täällä dpo10 ja pp4, päiväpissi antoi tällaisen tuloksen. 🥹
20230619_160529.jpg
Screenshot_20230619_164504_Flo.jpg
Tässä kierrossa oli muutenkin outo tuo PASin jälkeen parin päivän ruskea vuoto. Mielessä kävi, että saattaisko olla kiinnittymiseen viittaavaa, kun ei mulla oo ollu tapana vuotaa mitään ennen menkkoja, ja varsinkaan noin aikasin. Tai sit oli vaan siirtoon liittyvää, mutta joka tapauksessa täällä eletään jännittävämpi aikoja sitten herran aikoihin!
Eka oikee plussa koko yrityksen aikana! 😍
 
Eilen aamulla heitin jo kirveen kaivoon dpo9/pp3, enkä tänä aamuna sitten testannut. Lämmötkin heitti kunnon alamäen..
Joku vihulainen kuitenkin päässä usutti iltapäivällä töiden jälkeen pissimään tikkuun..
Ja Kielo prkl, minkä menit tekemään!!! 🥰 Istutus näyttää ainakin toistaiseksi onnistuneen! 😍

Eli täällä dpo10 ja pp4, päiväpissi antoi tällaisen tuloksen. 🥹
View attachment 123234
View attachment 123235
Tässä kierrossa oli muutenkin outo tuo PASin jälkeen parin päivän ruskea vuoto. Mielessä kävi, että saattaisko olla kiinnittymiseen viittaavaa, kun ei mulla oo ollu tapana vuotaa mitään ennen menkkoja, ja varsinkaan noin aikasin. Tai sit oli vaan siirtoon liittyvää, mutta joka tapauksessa täällä eletään jännittävämpi aikoja sitten herran aikoihin!
Eka oikee plussa koko yrityksen aikana! 😍


NO NYT Kielo!!! 🤩🤩🤩🤩
 
Takaisin
Top