BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uskallan tämän aamuisen testin myötä hilpasta helmikuisten puolelle, syteen tai saveen. 🙈😅
 

Liitteet

  • IMG_20230609_102457.jpg
    IMG_20230609_102457.jpg
    694.4 KB · Katsottu: 87
@NM90 onnittelut plussasta ❣️

@Kwv on kyllä hauska kuinka samassa meidän kierrot menee. Toivon todella, että sieltä tulisi ultrassa tällä kertaa hyviä uutisia 🙏🏻

Täällä kp 10 ja digitesti näytti negaa. Osaakohan fiksummat sanoa että näyttääkö se aina uuden kierron alussa negaa? Samaa masiinaa on aiemmin jo käyttänyt. Lämmöt on olleet aika tasaiset, toivotaan että se ois hyvä merkki. Tavallista pidempään tuli pyyhkimisvuotoa että ehkä ovis tulee tässä kierrossa vähän myöhemmin.
 

Liitteet

  • IMG_4861.jpeg
    IMG_4861.jpeg
    135.8 KB · Katsottu: 52
Suuret onnittelut @NM90 ❤️❤️

@Kuuttituutti Oliko nyt siis eka tikku minkä käytit tähän kiertoon? Jos oli niin kyllä vain aina näyttää ekassa tikussa tyhjää palloa.

Mä tein muutamassa kierrossa noilla testeillä niin että tein liuskatestejä ihan oviksen tienoille ja sit vasta päivä ennen arvioitua ovisplussaa otin noi käyttöön. Siispä eka testi tyhjä pallero ja seuraavana päivänä heti suoraan pysyvä vilkkunaama.

(Säästelin testejä niin siksi näin.)


Oma käppyrä tämmönen, nyt dpo 7. Odotellaan odotellaan. Kiire ollut niin en ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan.

Screenshot_20230610_084039_FF App.jpg
 
Tuunpa viikonlopun kunniaks vähän taas kommentoimaan :) selkeesti ny jääny tää yritys taka-alalle elämässä ja huomaa monia muutoksia. Tuntuu siltä ku olis taas joku ote elämästä, vähän ku olis taas oma itsensä vuosien jälkeen. Vaikee kuvailla. Oikeen kiva juttu 😄

@NM90 jee ihanaa, paljon onnea plussasta!! 🥰

@Kuuttituutti onnea plussan metsästykseen! Tasaset lämmöt kuulostaa hyvältä :) ja joo tosiaan, aina eka testi näyttää tyhjää (tai pysyvää naamaa, jos satut alottaa just plussapäivänä). Mul kans viimeks ku käytin (PAS kierto) kävi niin että eka testi oli tyhjä ja toka sit jo pysyvä naama. Aiemmin onnistunu ajotus niin että saanu pari vilkkuvaakin kii!

@Magnoliae sulla on totiset piinapäivät käynnissä ny 😄 tsemppiä odotteluun!

@Harmi89 voih, oon pahoillani koiravanhuksen menetyksestä 💔😔 mut ihana kuulla että valmistuminen häämöttää! :) Mulla vähän sama, oon niin ilonen et hain ja pääsin opiskelee tohtoriks melkeen heti ku alotettii yrittäminen, nyt on jo huikeen pitkälle edenny! Ainakin nyt siis omasta kokemuksesta suosittelen lämpimästi tälläsessä tilanteessa sitä että hakee vaan opiskelemaan jos haluaa, ja kattoo mitä elämä tuo tullessaan, sen sijaan että laittaa elämänsä tauolle yrityksen takia... Mutta jokasen elämä on omanlaisensa ja jollekulle muulle varmasti toimii joku muu ratkasu :)

Katotaan miten kaikki tässä menee, mutta saattaa olla niin et viikon päästä olis jo pieni karvapallero uudessa kodissaan! ❤️ Oon ahminu täällä foorumilla suositeltua pennunkoulutuskirjaa ja kovasti jo odotan että pääsen toteuttaa oppimiani koulutusvinkkejä 😄

Töissä on ollu kovin kiireistä ja piti pyytää esimieheltä voidaanko koittaa vähentää vähän mun palavereja että ehtis töitäki tehdä. Hän järkkäs sit uuden palaverin että voidaan keskustella mun jaksamisesta 😆 totesin että joo, tuolla tosiaan on noiden muiden palaverien välissä yks puolen tunnin sloti missä ei vielä ollu mitään, siinä voidaan keskustella... 😄 mut keskustelun seurauksena sain vähäsen sentään vähennettyä päivittäisten palaverien määrää. Toivotaan että nyt vähän helpottaa.

Ovista ei oo kuulunu 🤔 oon kyl etukäteen jo lukenu että se DHEA on monilla myöhästyttäny oviksen tuloa. Toki voi vaikuttaa nyt tää työstressikin. Välillä oon ovistestejä tehny ja negoja ne on ollu kaikki, ei mitään selvää yritystäkään niissä näkyny. Tosin tossa alkuviikosta oli kyl vähän limoja ja kohonneita haluja, sillon kyllä olin varma että ihan pian olis tuloillaan. Mut eipä sit tullukaan! Voihan tää toki jäädä ovuloimattomakskin, mut kuten varmaan oon ennenki sanonu ni kertaakaan ei oo ollu (lämmöistä päätellen) ovuloimatonta kierrosta vielä tässä Ouran omistamisen aikana, eli... Noo, moneen vuoteen! Toki, voishan se DHEA sen saada aikaseks 😄 mun oli tarkotus käyä mittaa testosteronitasot uusiks kuukauden käytön jälkeen, mut ne pitäs alkukierrosta mitata ja multa meni se jotenki ihan ohi. Ehkä ens kierrossa sit 😄

Screenshot_20230610-095016.png
 
@Kuuttituutti ihana että on kiertokamuja 🙈 täällä myös tänään kp10! Ja täälläkin tosiaan tässä kierrossa vuotoa pidempään. Lämpökäyrätkin on melkein samanlaiset mutta vaan peilikuvana 😂 Onko siellä vielä vasteultra tulossa? Olikos tämä se maaginen kesäkuun kierto? toivon niin kovasti teille myös tärppiä 🌈

@Nurppu voi että, kiva että siellä on muuta ihanaa tiedossa, niin yrittämisen suhteenkin voi ottaa välillä rennommin. Onpa jännä ettei vielä oo ovista näkynyt. Toivotaan että ois dhea:n aiheuttamaa ja tulis myöhässä, sitten ainakin ois jotain vaikutusta jo kuurilla 🌈

Mä ajattelin maanantaina vasteultran yhteydessä kysästä gyneltä, osaako sanoa mistä nuo erilaiset lämpökäyrät johtuu. Tuskin sille on mitään selkeää selitystä mutta kiinnostais kovasti miksi tässä kierrossa ollut ihan erilainen kun kaikissa muissa. Mulla ei myöskään vielä nyt oo ollut mitään limoja eikä kauheasti oviskipujakaan. Enemmän menkkamaista painetta koko alavatsaan seudulla. Aiemmin ollut selkeästi jommalla kummalla puolella. 😞 odotukset ei kovin korkealla taas ole.
 

Liitteet

  • IMG_7749.jpeg
    IMG_7749.jpeg
    508.6 KB · Katsottu: 49
@NM90 onnea todella paljon!

Täällä nyt kiirusta, kun ei olla edes kotosalla niin ei ole mittarikaan mukana, yleensä raahaan sen joka paikkaan mut nyt unohdin enkä muistanu koko asiaa ennen kuin näin @Harmi89 sun viestin miltä näyttää. Tältä näyttää nyt
Screenshot_20230611_083802.jpg


Ei siis mitään ihmeellistä, huomenna varmaan testaan lämpöä ja katson mihin suuntaan on mennyt. Ovis tuskin näillä tiedoilla vahvistuu ja tämä on vielä sama kemiallisen jälkeinen kierto, joten ei mitään tietoa mitä tapahtuu. Tissikipuja on kuten yleensäkin oviksen aikaan alkaneet, joten sen puoleen olen toiveikas.
 
Täällä melko tasaista nousua.
Ensiviikolla lähdetään ulkomaille. Mietin otanko mittarin mukaan vai en? Eipä tämä mittailu ole mitenkään stressannut tai haitannut tällä hetkellä. Kaipa sen voisi mukaan ottaa ja jos tuntuu siltä että häiritsee lomaa niin eihän sitä ole pakko käyttää 😅
1686462718504.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
@Nurppu aivan ihanaa että teille saapuu pian uusi perheenjäsen 😍 varmasti tekee hyvää saada ajatukset muualle yrityksestä ja uppoutua ihan uudenlaiseen asiaan. Ikävä että työt on ollut niin kuormittavaa ja onhan tuo vähän hauskaa että palavereja kun pitää karsia niin järjestetään palaveri karsimisesta 😂

@Kwv ollaan salaiset kiertokaksoset koska täälläkään ei oo ollut tuttuja nipistelyjä eikä vielä limoja ja ne vähän mietityttää😅 vasteultraa mulla ei oo enää tulossa. Joo tää ois se maaginen kolmas kierto mutta ei tunnu kyllä yhtään maagiselta 😂 yritän asennoitua että ehkä nyt kesän aikana sit. Mun hyvältä ystävältä tuli juuri vauvauutisia ja se kyllä vähän kirpaisi ja sai miettimään sitä että milloin on meidän vuoro.
 
@Nurppu Ihanaa, karvapallero 🥰🥰 Ja toivottavasti saat töissä kuormitusta kevennettyä!

@Kwv Mitäs tuumasi lääkäri lämpökäyrästä, ja miten meni ultra? 🤞

@Kuuttituutti Toivotaan että tämä kierto pääsisi yllättämään positiivisesti! 🤞 Mitäs on tikut sanoneet nyt? 😊

@Harmi89 Tsemppiä siirron odotteluun hurjasti ❤️

@anita1 Miltäs nyt on lämmöt näyttäneet? 😊

@Oikku95 Hienoa nousua! Ja ihanaa reissua ☀️😎

Täällä dpo 9, tältä päivältä jäi lämmöt ottamatta kun lapsi kipeänä ja meni yö häntä hoitaessa, ei tullut aamulla mittari mieleenkään.

Eka tikku kuitenkin jo uitettu koska miksikäs ei, puhdasta negaa näyttää eikös totta? 😄😄 Mä en vaan näemmä osaa olla testaamatta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230612_134253_FF App.jpg
    Screenshot_20230612_134253_FF App.jpg
    394.4 KB · Katsottu: 74
  • 20230612_124441.jpg
    20230612_124441.jpg
    949.2 KB · Katsottu: 74
@Magnoliae Eipä tuossa vielä mitään näy, mutta vielä on päiviä ja toivoa 🌈 :red-heart:

Täällä flunssa suht selätetty, yhä hieman räkäisyyttä muttei muuten sairasta oloa enää. Nyt dpo8, ekoja kuukautisia yhä odotellessa, toivottavasti alkavat viikon päästä ellei aiemmin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230612_072427.jpg
    Screenshot_20230612_072427.jpg
    435.5 KB · Katsottu: 49
Kiitos @Magnoliae kun laittelet kuvia! :smiling face with heart-eyes: Mä tein myös tänään aamulla testin, vaikka pitäisi olla vasta joku dpo7-8 (+-1?). :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Testasin näin aikaisen sen takia, että mulla alkoi eilen aamulla jatkuva röyhtäily, joka on jatkunut ihan nyt tähän hetkeenkin asti - ja tää oli mun ainoa raskausoire silloin kemiallisessa raskaudessa helmikuussa. Joten jäin miettii, että oisko nyt sittenkin jo joku dpo9 tms, että oireita tuntuu. Mutta siis täysin puhdas negahan se oli. En sit tiedä voiko oireita tulla ennen plussaa?

Mutta kieltämättä toiveet nousi pintaan.
 
Jösses, olin tosiaan näköjään niin irti tästä yrittämisestä edellistä viestiä kirjottaessa että @Harmi89 :n kohdalla muistin kommentoida vaan koira- ja opiskelujuttuja, ja unohin kokonaan että jännät paikat ku siirto tulossa! 😅 Jee, kovasti onnea tulevaan siirtoon! 🥳 Toivotaan että kaikki menee niin ku strömssössä!!

@Kwv toivottavasti vasteultrasta tulis hyviä kuulumisia! 🤞

@Magnoliae no siis, kyllä mun viivalasien läpi mukamas taas aamulla näky jotain tossa sun testissä kun ekan kerran katoin 😆 nyt en enää oo yhtä varma ku sillon 😄 nooh, toivotaan että sieltä lähtis ny tummumaan! 🤞

@Däumeline onneks on tauti selätetty :) toivotaan pikaisia menkkoja!

@Empsu94 voi, toivotaan että olis hyvä enne! 🌈 Mä oon ennen aina ollu vahvasti sitä mieltä et ei kai niit oireita voi tulla ennen plussaa - mut toisaalta joillain muilla elämän saroilla kyllä voi huomata miten pienellä altistuksella voi tulla selvää oireilua jostain aineesta, niin miks ei joissain tilanteissa vois olla sama homma raskaudessa että jo ihan varhasessa vaiheessa se tuotettujen hormonien muutos aiheuttais jotain oireita 🤔

Mulla oli eilen yllättävä lämpöpiikki, tänään putos takas alas. Mut yllättäen tänään FF koki löytäneensä ovulaation aiemmilta päiviltä ja sano et tänää olis jo dpo5 😄 on kyllä niin alhaset lämmöt että en tiiä uskoakko, en saanu ovistestiinkään plussaa, mutta jos en olis lämpöjä mittaillu enkä testejä tehny ni limojen ja oireiden perusteella arvaisin varmaan samaa 🤔 lisäks en oo enää jaksanu miettiä sitä et missä mun Oura-käsi on yöllä, oon antanu sen olla huoletta peiton ulkopuolella ku ennen tarkkaan koitin pitää sen peiton alla. Se vois teoriassa vaikuttaa siihen että lämmöt vähän epävarmat ny.

Jos kiinnostais kauheesti ni varmaa vois pistää pätäkkää tiskiin ja käyä mittaa progesteroniarvot. Mut ei jaksa kiinnostaa nii paljoo 😄

Screenshot_20230612-152452.png
 
@Magnoliae täytyy kyl sanoa kun tuon testi kuvan avasin et hetken ainakin kuvittelin että jotain näin. Tsemppiä nyt piinailuun! Lisää testejä esille 😁
Lämmöt on tavallista alhaisemmat, yleensä on 37 tai vähän yli. Ovista ei vahvistu FF mukaan, on jäänyt mittailu ja välistäkin. Odotellaan nyt vaan, ekan kemiallisen jälkeen mun kierto kesti yli 50 pv, toisaalta nyt tää tissikipu kyl enteilee kierron loppupuolta. Lisäksi on pms oireet aika rajut olleet, mieliala heittelee, nukun huonosti ym.

Screenshot_20230612_183211.jpg
 
@Kuuttituutti Toivottavasti ei olla kiertokaksosia kuitenkaan tässä tuloksessa, toivottavasti sielä osuisi paremmin 🤞 tiedän niin tuon fiiliksen kun lähipiiriin osuu tärppi ja se kieltämättä aina kirpaisee. ❤️ onneksi on tää ryhmä! Oletko testaillut ovista? Miltä lämmöt näyttää?

@Empsu94 kuulostaa kyllä lupaavalta! Oispa 🤞 mäkään en tiedä voiko oireita tulla ennen plussaa, ei se varmasti mahdoton ajatus ole, mutta jospa ois ollut testi joku maanantaiversio, ja muuttuisi vielä 🌈

@Magnoliae hyvältä näyttäis lämpökäyrä, ja vielä tosiaan on aikaa muuttua plussaksi 🌈

@Nurppu ihan mielenkiintoiset lämmöt on kyllä tuon oviksen jälkeen, mutta ylhäällä kuitenkin 🤞 Mä en olekaan koskaan miettinyt missä pidän sitä kättä yöllä, missä mun Applewatch on 😂 sehän saattaisi selittää siksakin.

@anita1 toivottavasti uusi kierto alkaa pian jos ei oo tärpännyt🤞 ootko tehnyt raskaustestiä? oiskohan niin että FF ei vahvista ovista jos jäänyt välistä mittailu.

Täällä tosiaan eilen ja tänään plussa ovistestiin, mutta gynellä todettiin että ei ole yhtään mitään tapahtunut. Isoimmat follit 7-8mm. Letrokuuri loppunut 5 päivää sitten niin olisi pitänyt olla jo paljon isompi. Tämä oli odotettavissa kun ei mitään kipuja ole ollut. 😢 terolutit taas huomisesta käyttöön ja uutta kiertoa kohti. Nostetaan taas annosta mutta en jaksa uskoa että on mitään vaikutusta.
Tulipa tosiaan todettua että itsellä nuo ovistestit ei toimi kun munasolut ei kasva vaikka plussaa näyttää. Jätän ne siis suosiolla ihan kokonaan pois. Säästyy ainakin muutama euro tässä lapsettomuuskonkurssissa 🤣

Onko mitään suosituksia, mitä arvoja kannattaisi käydä mittauttamassa, mistähän voisi olla hyötyä?
 

Liitteet

  • IMG_7787.jpeg
    IMG_7787.jpeg
    385.3 KB · Katsottu: 61
  • IMG_7788.jpeg
    IMG_7788.jpeg
    539.2 KB · Katsottu: 57
Kiitos @Magnoliae kun laittelet kuvia! :smiling face with heart-eyes: Mä tein myös tänään aamulla testin, vaikka pitäisi olla vasta joku dpo7-8 (+-1?). :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Testasin näin aikaisen sen takia, että mulla alkoi eilen aamulla jatkuva röyhtäily, joka on jatkunut ihan nyt tähän hetkeenkin asti - ja tää oli mun ainoa raskausoire silloin kemiallisessa raskaudessa helmikuussa. Joten jäin miettii, että oisko nyt sittenkin jo joku dpo9 tms, että oireita tuntuu. Mutta siis täysin puhdas negahan se oli. En sit tiedä voiko oireita tulla ennen plussaa?

Mutta kieltämättä toiveet nousi pintaan.

Haa, mä kans röyhtäilin koko ekan kolmanneksen kun odotin! 😄 Toivotaan hyvää ennettä 🤪🤞
 
@Kuuttituutti Toivottavasti ei olla kiertokaksosia kuitenkaan tässä tuloksessa, toivottavasti sielä osuisi paremmin 🤞 tiedän niin tuon fiiliksen kun lähipiiriin osuu tärppi ja se kieltämättä aina kirpaisee. ❤️ onneksi on tää ryhmä! Oletko testaillut ovista? Miltä lämmöt näyttää?

@Empsu94 kuulostaa kyllä lupaavalta! Oispa 🤞 mäkään en tiedä voiko oireita tulla ennen plussaa, ei se varmasti mahdoton ajatus ole, mutta jospa ois ollut testi joku maanantaiversio, ja muuttuisi vielä 🌈

@Magnoliae hyvältä näyttäis lämpökäyrä, ja vielä tosiaan on aikaa muuttua plussaksi 🌈

@Nurppu ihan mielenkiintoiset lämmöt on kyllä tuon oviksen jälkeen, mutta ylhäällä kuitenkin 🤞 Mä en olekaan koskaan miettinyt missä pidän sitä kättä yöllä, missä mun Applewatch on 😂 sehän saattaisi selittää siksakin.

@anita1 toivottavasti uusi kierto alkaa pian jos ei oo tärpännyt🤞 ootko tehnyt raskaustestiä? oiskohan niin että FF ei vahvista ovista jos jäänyt välistä mittailu.

Täällä tosiaan eilen ja tänään plussa ovistestiin, mutta gynellä todettiin että ei ole yhtään mitään tapahtunut. Isoimmat follit 7-8mm. Letrokuuri loppunut 5 päivää sitten niin olisi pitänyt olla jo paljon isompi. Tämä oli odotettavissa kun ei mitään kipuja ole ollut. 😢 terolutit taas huomisesta käyttöön ja uutta kiertoa kohti. Nostetaan taas annosta mutta en jaksa uskoa että on mitään vaikutusta.
Tulipa tosiaan todettua että itsellä nuo ovistestit ei toimi kun munasolut ei kasva vaikka plussaa näyttää. Jätän ne siis suosiolla ihan kokonaan pois. Säästyy ainakin muutama euro tässä lapsettomuuskonkurssissa 🤣

Onko mitään suosituksia, mitä arvoja kannattaisi käydä mittauttamassa, mistähän voisi olla hyötyä?

Voi ei, pahoittelut sinne, onpa kurja tilanne. 🫤 Oliko kuitenkin niin et ekassa letrokierrossa oli vastetta vai muistanko omiani? ❤️
 
@Kwv harmillista, mutta todella hyvä havainnointi, että ovistesti ei kaikkea kerro. Miten sun lämmöt tuosta yleensä on lähteny nousuun ovisplussaa jälkeen?
 
@Empsu94 Mä olen nyt näissä kahdessa tän vuoden puolella tulleessa plussassa tienny ennen sitä plussaa olevani raskaana, oireet on olleet semmoset et en ole niitä varmasti kuvitellut, muistaakseni silloin täälläkin siitä mainitsin 😆:Relieved Face: Oireet alko tosi varhain, jopa dpo6 jos oikein muistan 🤔 Toivotaan et sullakin nyt näin! 🌈:red-heart:
 
Takaisin
Top