BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Nurppu toki sekin voi olla mahdollista että ovis on tapahtunut myöhemmin, vaikka follin kasvu olikin ultrassa pysähtynyt tuossa kp11. FF heitti oviksen aikaisemmin tuohon kp17, jossa lämmöt olikin tippunut alemmas, ja siihen sopisi hyvin. Mutta siitäkin on kulunut jo 15 päivää, mun ymmärryksen mukaan olis pitäny menkat alkaa. Toki voi olla että lämmöissä ei ovis näy ja terolut on sekoittanut, jolloi ovis voi olla tapahtunut milloin vaan. Mitään limoja, kipuja, tuntemuksia eikä mitään oo ollut. 🥲 siksi itse epäilen vaan anovulatorista kiertoa ja se tosiaan meinaa että voi venyä helposti 70 päivään. Kun yhtään ei tiedä mitä pitäisi tehdä, aloittaa letrot, odottaa vai aloittaa uusi terolut/primolut kuuri? Onneksi selviää tiistaina kun soittoaika gynelle.

@Magnoliae olipa tökerö kommentti lääkäriltä! Onneksi sait kontrollin 🤞 toivottavasti rautalisä olisi se apu plussaan!
 

Liitteet

  • F653D53E-005A-4F6D-94AB-F30138D4DB9A.jpeg
    F653D53E-005A-4F6D-94AB-F30138D4DB9A.jpeg
    726.2 KB · Katsottu: 46
Täällä on myös tylsä vaihe kierron suhteen mutta muuten elämässä tapahtuu paljonkin, onneksi enimmäkseen myönteisiä asioita. Käynyt mielessä onko tätä projektia järkevää enää edes jatkaa vai pitäisikö vaan jo luovuttaa. Mut toisaalta tässähän nämä arpajaiset pyörii kuukausittain joka tapauksessa, joten eiköhän niihin osallistuta niin kauan kuin mahdollista.
Menkkojen viimeinen päivä menossa. Lämmöt ja leposyke laskee tavalliseen tahtiin.

@Empsu94 Onpas siksakkka 😖 Mikähän tuota nyt selittää. Jospa tasoittuisi vielä ennen ovista!

@Kwv Voihan kierto! Olisi luullut progetuen lopettamisen jälkeen menkkojen alkavan, oli ovuloimaton tai ei. Kärsivällisyyttä odotteluun!

@Nurppu Olipa harmi ettei gynekäynnistä ollut oikein hyötyä. No sentään follien suhteen tilanne hyvä.

@Oikku95 Toivottavasti toivut nopeasti taudista! Sopivasti ennen ovista.

@Magnoliae Olipas kommentti lääkäriltä 🤦🏼‍♀️ Toivotaan että rautalisä toimi sulla 🤞🏻

Mites @Kuuttituutti? Mitä sun kiertoon kuuluu? Ootko testannut?

IMG_7690.jpeg
 
Terkut kaikille täältä Välimeren rannalta! Dpo 9 ja dpo 11 vitivalkoiset negat eli viimeistään viikonloppuna uuteen kiertoon. Tuo progelääkitys on pidentänyt tätä luteaalia sen verran.

Hyvin oli @Summerwalk ilmaistu tuo arpajaisiin osallistuminen koska siltähän tää aina tuntuu. Mä oon tässä nyt monta päivää seurannut kuinka mun puoliso menee ja heittäytyy ja leikkii mun sisaruksen lasten kanssa täällä lomalla ja en voi kun aatella että hänestä tulee kyllä huikein isä. Sen voimalla jatketaan yritystä.

@Kwv onpa tosi kurja ettei siellä oo vielä kierto käynnistynyt. Tuntuu että tässä ketjussa oli muutenkin vähän plääh kuukausi niin ehkäpä nyt tähän seuraavaan saataisiin jokunen plussa mukaan.
 

Liitteet

  • IMG_4415.jpeg
    IMG_4415.jpeg
    186.9 KB · Katsottu: 47
Minäki täällä taustalla aina teidän menoa seurailen ja elän mukana. Kyllä olis jo aika tulla niitä plussia prkl kehiin!! 😤

Täällä käynnissä PAS-kierto ja kp6 menossa. Letroja popsin ovista tukemaan ja maanantaina ultraan katsomaan tilannetta.

Viime kierrossa tosiaan skippasin alkion siirron kun halusin kontrolloida sen progesteroniarvon luteaalivaiheessa. Ja ei, ei oo siinäkään häikkää. Ellei sitten haittaa, että nyt se arvo oli yli viiterajojen 🥴
Noh, eiköhän maanantaina lääkäri ota siihenkin kantaa. 🤷‍♀️
 
Pientä päivitystä pitkästä aikaa, heipähei kaikille! :smiling-eyes:
Minäkin nyt vielä lähinnä seurailen sivusta, mutta tämmöistä dataa täällä tähän mennessä, 20 päivää synnytyksestä. Vihdoin rupee hCG-testi näyttämään täysin tyhjää, tuosta tämän aamuisesta (sinisen ovistestin alla) olevasta voi vielä tihrustamalla erottaa jotain haaleaa, mutta kuivuessaan katoaa.
Nyt olen tehny joka aamu ovistestin, meinasin menetellä nyt näin kunnes tulee selkeämpi nousu, ja sitten teen aamuin illoin tai kolme kertaa päivässä.
Voi toki jäädä kokonaan ovuloimatta tässä kierrossa. Kuhan vaan tulee ne kuukautiset jossain vaiheessa niin on synnytyksen jälkeinen kierto taputeltu ja sais alkaa yritys. Normaalisti kierto 29-32pv niin eiköhän tämä kierto mene reippaasti 40pv pituiseksi.

Vähän ristiriitaiset fiilikset tulevasta yrityksestä. Haluan toki mahdollisimman nopeasti yrittää uudestaan, mutta aloitin nyt pienen kuntoprojektin ja kyllähän tässä on ollu surkeassa kunnossa.. Siksi mielelläni skippaisin vielä seuraavankin kierron, jotta keho sais rauhassa toipua ja olisin paremmassa kunnossa henkisesti ja fyysisesti. Tähän kuitenkin yksi mutta, appivanhemmat, meidän ainoa tukiverkko täällä, varasi kuukauden mittaisen matkan Ranskaan ensivuoden toukokuulle et toukovauvaa ei sais tulla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Eli pitäis jättää yrittäminen elokuussa/mahdollisesti kolmas kierto.. No, katson et miten tämä eka kierto päättyy ja siitä lasken sit noi tulevat ovulaatiot ja miten mahdollisten tärppien LAt osuisivat kalenteriin, sen enempää en vielä voi päätellä et milloin voi/kannattaa yrittää.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230530_082951.jpg
    Screenshot_20230530_082951.jpg
    308.5 KB · Katsottu: 63
  • Screenshot_20230530_083030.jpg
    Screenshot_20230530_083030.jpg
    169.4 KB · Katsottu: 67
  • IMG_20230530_071350_edit_277532415519753.jpg
    IMG_20230530_071350_edit_277532415519753.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 65
Samaa mietiskelin @Harmi89 , ollut kyllä aika synkkä tai pettymyksiä täynnä oleva kuukausi meille täällä. :red-heart: Onko tää tätä "kiertosynkkausta" :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ja @Däumeline :lle paljon sydämiä :red-heart: :red-heart: :red-heart: Varmasti ristiriitaiset fiilikset. Samalla tuo ajatus hoitaa kehoa ja mieltä kesän yli kuulostaa todella hyvältä. Jos energiaa ja intoa löytyykin yhtäkkiä yrittää, niin hyvä kuunnella itseään ja kehonsa viestejä.

Tää mun vahva siksakkailu on ihan perseestä ja itselle uutta, joten yritän kohdistaa huomion johonkin mukavaan. Synttäriviikonloppu lähestyy, jospa se vie ajatukset muualle. Huomenna kun on kp12 niin pitäisi alkaa valkovuodon, jos ovulaatio on tullakseen (vai tuleeko valkovuotoa vaikka ei ovuloisi?). Keho, mitä tapahtuu?

1685441313854.png
 
@Harmi89 toivotaan maanantaille hyviä uutisia ultrasta! 🌈🤞 oispa tuo väliin jäänyt kierto tehny hyvää. Plussa-aaltoa todellakin odotellaan.

@Däumeline hyvä että siellä alkaa kaikki olemaan pikkuhiljaa entisellään. ❤️ varmasti tiedät ja tunnet itse parhaiten milloin kannattaa aloittaa yritys uudelleen ja koska olet siihen valmis. Itsekin kyllä tulee paljon laskeskeltua aina menkkojen ja mahdollisen oviksen mukaan laskettua aikaa hyvissä ajoin 🙈🤭

@Empsu94 oho, sielläkin liityttiin tähän siksakkailijoiden kerhoon. Sun siksakki vetää kyllä silti paljon pienempää väliä kuin mun🙈 Ja tuohon valkovuotoon, mulla tuli tosi selkeät valkovuodot ja limat 10kk ajan ennen kuin aloitin letrot, eikä tosiaan ovista kertaakaan kuitenkaan tapahtunut. Eli saattais liittyä siihen että keho valmistautuu, estrogeenitaso nousee, mutta välttämättä ei kuitenkaan kerro tapahtuuko ovis vai ei. Edellisessä kierrossa jossa letrojen avulla ovis tapahtui, oli kuivaa kuin Saharan autiomaassa eikä mistään ois voinu päätellä oviksen tuloa 🫣😬 Mutta kun sulla ei ole lääkityksiä tukena eikä ilmeisesti pco:ta niin uskoisin että limat ennakoi ovista. Toivotaan sinne synttäritaikaa ❤️🌈

Omaa napaa! Soittoaika gynelle, sain ohjeen aloittaa terokuurin 2x 10mg päivässä 7 päivää ja sitten pitäisi alkaa uuden kierron. Sentään eteenpäin asiassa. Sitten mentäis jo maaliskuisiin jos tärppäisi 🌈
 

Liitteet

  • 4D109A4F-F3D1-4112-96BC-7436B38670DE.jpeg
    4D109A4F-F3D1-4112-96BC-7436B38670DE.jpeg
    721.4 KB · Katsottu: 49
@Magnolia no sepä oli mielenkiintonen ratkaisu ferrien hoitoon. 🙄😅
@Kuuttituutti ihanaa reissua teille ❣️

Mäki oon vähän pihalla näistä lämmöistä ja oviksesta. Lämpöjen mukaan ovis yllätti kp 13, kun taas lähes positiivisen ovistestin sain kp 14. 🤔 Varsinaisia oviskipuja ei oo ollut, mutta jotain vastaavaa juilintaa oli kp 15. Ja sitten eilen iskikin mahatauti. 😒
Yritä tässä sitten miettiä, että mihin luottais. 😅
 

Liitteet

  • Screenshot_2023-05-31-09-53-03-326-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2023-05-31-09-53-03-326-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    515.1 KB · Katsottu: 70
Helou täältä taustajoukoista. Päivittelen kuulumisia, tai no en nyt tiedä onko tässä mitään sen enempää päivittelemistä, kuin se että yk10 alkakoon kp1 johdosta. 💔

Mieli melko maassa tällä kertaa koska annoin odotusten olla melko korkealla. Tästä kierrosta testasin negan tänään ja hanat aukes. No, sentään käyrään oon tyytyväinen, että ihan nättiä käyrää keskenmenon jälkeen kuitenkin piirtyi.

Onneksi on kesä tuloillaan ja kesälomasuunnitelmiakin ☀️ Jatkan taustailua, koska se tuntuu nyt olevan itselle paras. Nyt toivotaan että kesä tuo tullessaan paaaljon plussia meille! 💓
 

Liitteet

  • Screenshot_20230531_210032.jpg
    Screenshot_20230531_210032.jpg
    316.2 KB · Katsottu: 64
@Malttamaton145 pahoittelut uudesta kierrosta 😰 toivotaan tosiaan että kesä tuo tänne paljon plussia!

Täällä tänään vihdoin kp1 ja yk13! Kierto jäi 34 päivään, onneksi ei sen pidempi. Toinen Terolut-kuuri jää kesken, ehdin pari päivää syömään isompaa annosta. Jee 🤩 toki nyt ei kyllä sitten osu tuo ultrapäivä mitenkään.. kp10 olisi tavoite ja kp12 vasta onnistui aika. Toivottavasti ovis ei olisi ohitse siihen mennessä 🤞😬
 
@Malttamaton145 Pahoittelut uudesta kierrosta :red-heart: Puhaltelen täältä kesäkuun plussatuulia sinne päin 🌈

@Kwv Uskois et noin pitkän kierron kanssa ei tulis ovulaatiota vielä sille ultrapäivälle, vai millä päivillä sulla yleensä ovulaatiot tulee? 🤔 Sormet ristissä täällä🤞🌈

Täällä alkoi eilen illalla ihan mahdottomat eggislimat. Aluksi yhdistin ne eiliseen iltalenkkiin, kun mulla on nyt tullut kohtuun jäänyttä verta tiputteluna aina lenkkien/aktiivisuuden jälkeen, vaikka muuten on synnytys-/kaavintavuoto jo loppunut. Aattelin et jaha, jotain epämäärästä limaa sieltä nyt tulee, kun verta ei enää tule.
Aamulla oli kuitenkin ovistesti tummunut hieman, eli varmaan oli ovislimoja kuitenkin, nyt kiertopäivä 22 synnytyksestä/kaavinnasta, normaaleissa kierroissa mun ovis on ollut siinä kp17-18 paikkeilla. Tänään pisteli myös pariin kertaan oikealta puolelta, eli eiköhän se ovis tule päivän parin päästä nyt. Teen tänään illalla toisen ovistestin, ehkä myös yhden jossain puolen päivän jälkeenkin, jos muistan.
Oliskohan tää kierto sit taputeltu kesäkuun puolen välin paikkeilla, et olis mahdollisuus yrittää raskautta uudestaan seuraavasta kierrosta 🌈:Sparkles: Vielä en ole päättänyt et mitä tehdään, hyödynnetäänkö tuo seuraava kierto vai jätetäänkö väliin.. 🤔
 

Liitteet

  • Screenshot_20230601_073013_edit_419427304277239.jpg
    Screenshot_20230601_073013_edit_419427304277239.jpg
    191 KB · Katsottu: 58
  • Screenshot_20230601_093550.jpg
    Screenshot_20230601_093550.jpg
    425.1 KB · Katsottu: 55
Mäkin oon nyt vähän pudonnut taustalle kun odotukset on matalalla ton ferritiinin takia, mut tuun nyt kuitenkin kertomaan kuulumisia.

Nyt kp 15 ja oli just se gynekäynti. Kaikki hienosti, ihana lääkäri kehotti ottamaan mahdollisimman rauhassa ja olemaan luottavainen koska kuulemma kaikki näyttää erinomaiselta. 😊

Näkyi iso johtofolli vasemmalla puolella, ei vielä puhjennut (en ihmettele, koska ovistikut vieläkin oudon hailakoita). Limakalvo mainio. Jospa huomenna tms olis ovis. 😊 Jännä että on myöhemmässä, viimeisimmissä kierrossa tullut plussa kp 14. 🤔

Antraalifollikkeleita laski 5+3 eli merkittävästi vähemmän kuin kolme vuotta sitten kun niitä viimeksi laskettiin (muistaakseni 8+7 silloin). Mutta ei pitänyt tätäkään mitenkään huolestuttavana, iästäkin kommentoi että ethän sinä ole mitenkään vanha. 😄

Joten nostellaanpas nyt ferritiiniä ja katsellaan kesän yli josko tulisi tärppiä. 😊

Ai niin, lämpökäppyrä yhtä siksakkia. 🤪

Screenshot_20230602_094228_FF App.jpg
 
@Däumeline Mulla siis tuo edellinen kierto oli anovulatorinen, siksi venähti (teroilla katkaistiin), aiempi kierto letroilla oli 26 päivää ja ovis just kp12 😅 nyt tässä viimeisimmässä ei vastetta letroilla. Joten hankala sanoa miten käy isomman annoksen kanssa. Toivon ettei tuo kp12 ultra oo liian myöhään..
Miltäpä siellä ovistestit tänään näyttäneet? Oispa tosiaan pian niin pääsisit normaalimpaan rytmiin 🤞

@Magnoliae hienoa että kaikki näytti hyvältä! Toivotaan että tuo ferritiinin nostaminen saisi plussan aikaan 🌈 oletko nyt syönyt pitkään rautalisää?

Mites @Harmi89 ultra sujui? Millaisia uutisia?
Joko @Empsu94 on bongannut oviksen? 🌈

Taas itsellä kovat odotukset tähän kiertoon, vaikka viimeisimmät 4 ultraa on ollut pelkkää pettymystä! 😅 jotenkin sitä silti aina kierron alussa toivo herää uudelleen pettymysten alta. Josko tää epäonnen numerolla varustettu yk13 kummiskin olis se.
 

Liitteet

  • 7BE05DB2-D9E2-4D18-8B4C-478EBF697E8C.jpeg
    7BE05DB2-D9E2-4D18-8B4C-478EBF697E8C.jpeg
    483.8 KB · Katsottu: 53
Muokattu viimeksi:
@Däumeline Mulla siis tuo edellinen kierto oli anovulatorinen, siksi venähti (teroilla katkaistiin), aiempi kierto letroilla oli 26 päivää ja ovis just kp12 😅 nyt tässä viimeisimmässä ei vastetta letroilla. Joten hankala sanoa miten käy isomman annoksen kanssa. Toivon ettei tuo kp12 ultra oo liian myöhään..
Miltäpä siellä ovistestit tänään näyttäneet? Oispa tosiaan pian niin pääsisit normaalimpaan rytmiin 🤞

@Magnoliae hienoa että kaikki näytti hyvältä! Toivotaan että tuo ferritiinin nostaminen saisi plussan aikaan 🌈 oletko nyt syönyt pitkään rautalisää?

Mites @Harmi89 ultra sujui? Millaisia uutisia?
Joko @Empsu94 on bongannut oviksen? 🌈

Taas itsellä kovat odotukset tähän kiertoon, vaikka viimeisimmät 4 ultraa on ollut pelkkää pettymystä! 😅 jotenkin sitä silti aina kierron alussa toivo herää uudelleen pettymysten alta. Josko tää epäonnen numerolla varustettu yk13 kummiskin olis se.


Toivotaan epäonnen kierrolle erityistä onnea!

Vasta reilun viikon olen syönyt rautalisää, eka kontrolli ihan kesäkuun lopussa. En odota että ihan heti lähtee nyt nousuun joten malttia nyt tarvitaan 😊
 
Heissulivei kaikille! Täällä on täytetty suonet tzatzikilla ja juustolla ja D vitskua otettu mahdollisimman paljon talteen. Nyt on kotiuduttu ja ajatukset voi siirtää tähän seuraavaan kiertoon. Hurjasti tsemppiä kaikille oviksen metsästykseen ja toivotaan tähän kesään plussa-aaltoa ❣️
 

Liitteet

  • IMG_4741.jpeg
    IMG_4741.jpeg
    132.6 KB · Katsottu: 60
Mä olen taas ollut poissa foorumilta, mutta lueskelen sitten kuitenkin kaikkien kuulumiset. Tänne ei sen kummempaa kuin odottelen menkkojen alkamista. Mies tuli kotiin silloin kun oletin oviksen olevan, testeihin en sitä napannut joten mietin myös jos oli mennyt jo. Kn testasin ja oli avoin ja limoja löytyi. Nyt kuitenkaan lämmöt ei lähteny nousuun ja veikkaan et sama juttu kuin edellisen kemiallisen jälkeen että en ovuloi ja kierrosta tulossa pitkä. Odottelua siis. Pohdinnassa myös jos menisin nyt uudelleen mittauttamaan ferritiinin, voisin työterveydestä myös kysellä pääseekö kokeisiin ihan vain väsymyksen vuoksi. Rautaa olen syönyt nyt 3 kk ajan mutta en aivan joka päivä, vielä voisin odotella ja yhden purkin tankata lisää.
Haluja on ollut enemmän tässä kierrossa, mutta voi myös vaikuttaa tuo erossa olokin asiaan mikä teki hyvää myös parisuhteelle kun ollaan niin tiiviisti yhdessä muuten. Tässä vielä käppyrää mutta aika kehnosti olen mittaillut.

Screenshot_20230603_082218.jpg
 
@Kwv Ahaa, se selvensi :thumbs-up: :smiling-eyes:

Kuulostaa kovin siltä et toukokuu oli monelle raskas, toivottavasti nyt kesäkuun aurinkoiset päivät olis toivoa täynnä :Black Sun With Rays:🌈

Joo täällä oli hieman tummempia ne ovistestit tuona yhtenä päivänä (torstaina), muttei kuitenkaan tummunut normaalin ovulaation tapaan siitä enempää. Seuraavana päivänä oli jo taas ihan haaleat eli veikkaan et pientä yritystä oli, mutta et tää synnytyksen/kaavinnan jälkeinen kierto jäi nyt ovuloimattomaksi. Niitä limoja oli kunnolla nuo kaavioon merkatut päivät, nyt nekin vähentyneet.
Luin monesta lähteestä et jotkut ovuloi, toiset taas ei, eikä sillä väliä, kun täytyy vaan odottaa niitä ensimmäisiä kuukautisia, ennen kuin saa yrittää uudestaan. Tänään kp24, normaalisti kierto 29-32pv, veikkaan et venyy kyl hieman tai en tiedä, ei oo koskaan ollu ovuloimatonta kiertoa. Tulispa ne kuukautiset pian.. :Upside Down Face:
 

Liitteet

  • Screenshot_20230603_092404.jpg
    Screenshot_20230603_092404.jpg
    283.7 KB · Katsottu: 54
  • Screenshot_20230603_082725_edit_549341012799192.jpg
    Screenshot_20230603_082725_edit_549341012799192.jpg
    291.5 KB · Katsottu: 57
Ihanaa @Kuuttituutti että oli onnistunut loma, sen voimalla tulevaan! 😍

@anita1 Ei varmasti huono idea yrittää saada ferritiinin mittauksia niin ainakin tietäisit missä mennään. Toivottavasti ei kierto veny hurjasti! 🤞

@Däumeline Toivotaan että menkat alkaa pian ja pääsette uuteen kiertoon ❤️

Täällä pärähti nyt plussa. Vaihtui lennosta testit kun loppui e@h testit. Näillä talletteluilla pitää nyt ehkä mennä kun tänään juhlia.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230603_104119_Premom.jpg
    Screenshot_20230603_104119_Premom.jpg
    185.3 KB · Katsottu: 66
  • Screenshot_20230603_104152_FF App.jpg
    Screenshot_20230603_104152_FF App.jpg
    201 KB · Katsottu: 67
@Magnoliae niin siis kävin 3 kk sitten mittauttamassa ja se oli jotain 32 muistaakseni. Yleensä sanotaan että min 6kk välein olisi hyvä käydä testaamassa jos tarvetta tietää kun raudan imeytyminen on hidasta. Mutta itse en tiedä miten oma keho imee rautaa joten ehkä nyt olisi hyvä hetki testata.
 
Takaisin
Top