BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Kuuttituutti Olisiko tuo nyt se estrogeenin aiheuttama dippi đŸ€” HyvĂ€ltĂ€ vaikuttaa. Toivottavasti huomenna lĂ€htee uuteen nousuun 🌈

@Malttamaton145 TsemppiĂ€ piinailuun 🌈 Nyt on kaikki voitava tehty ja voi jÀÀdĂ€ seurailemaan tilannetta 🧐 Hyvin lĂ€htenyt nousuun lĂ€mmöt.

@Nurppu Harmi ettÀ ff veti luteaalidipin pois. Mulla samanlaista siksakkia. Outoa, kun ennen ovista mulla oli niin tasaiset lÀmmöt, mut kai tuo keltarauhasen toiminta on epÀvakaata, kun ei oo progetuki kÀytössÀ.

Tikkuja on uitettu eilen ja tÀnÀÀn. Eilen aivan tyylipuhdas nega, mutta tÀnÀ aamuna h@e haamuili taas. Luulen ettÀ nuo testit ei oikein toimi mulla ja haamuilee herkÀsti kun tÀnÀÀn samasta aamupissasta uitettu PC oli aivan nega. Mutta jatkan testailua rauhalliseen tahtiin. KyllÀ se nÀkyy jos on nÀkyÀkseen.
Mulla on tyypillisesti yöhikoilua dpo10 ja dpo11 vĂ€lisenĂ€ yönĂ€, mut viime yönĂ€ ei ollut ja aloin miettimÀÀn olisiko se sittenkin vasta dpo10 niin kuin FF arvelee. Ainoa outo oire oli viime yön spontaani orgasmi kesken unien 🙊 SitĂ€ sattuu tosi harvoin mutta raskauksien aikana ihan tavallista mulla. Ja ei siis liity edes mihinkÀÀn seksiuniin vaan tulee vaan out of the blue 😅Onko muilla ollut vastaavaa â˜ș?

IMG_7486.jpeg


IMG_7482.jpeg

IMG_7485.jpeg
 
@Kuuttituutti uu, hyvĂ€ dippi! 😄 Toivotaan ettĂ€ tietĂ€is oikein otollisia kiinnittymisolosuhteita, jos se siitĂ€ estrogenista vaikka tuli!

@Malttamaton145 hyvĂ€n nĂ€könen nousu! 🌈

@Summerwalk oho mitĂ€, kyllĂ€ on selkeetĂ€ haamua taas! đŸ˜± Mut en mĂ€kÀÀn oikeen tossa PCssĂ€ nÀÀ mitÀÀn. Onpa kumma! No, ei tosiaan auta ku seurailla ja ihmetellĂ€ :O

MĂ€ meinasin jotenki muodon vuoks eilen illalla testailla, mut sit totesin et ÀÀh, sÀÀstetÀÀn testi ku ei nappaa 😄 aiemmin oon antanu itteni testailla aina ku siltĂ€ tuntunu, vaikka olis joku dpo5, ni nyt annan itteni olla testailematta ku ei siltĂ€ tunnu. Sillon dpo9 testasin ja oli ihan puhdas nega. Ei mikÀÀn (lĂ€mmöt, hengitystiheys) indikoi mitÀÀn tĂ€rpin suuntasta, eikĂ€ tĂ€ssĂ€ vaiheessa oo ehtiny vaikuttaa se DHEAkaan vielĂ€, ni ei oo sillee yhtÀÀn tĂ€rppiolo. Plus, henkisesti on nyt vĂ€hĂ€n irtautunut olo tĂ€stĂ€ hommasta. Nyt marsujen menetyksen jĂ€lkeen oon vakavissani alkanu harkitsee koiranpennun hankintaa, ja se ajatus hallitsee tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ ajatuksia :)

Screenshot_20230521-110125.png
 
Tikkuja on uitettu eilen ja tÀnÀÀn. Eilen aivan tyylipuhdas nega, mutta tÀnÀ aamuna h@e haamuili taas. Luulen ettÀ nuo testit ei oikein toimi mulla ja haamuilee herkÀsti kun tÀnÀÀn samasta aamupissasta uitettu PC oli aivan nega. Mutta jatkan testailua rauhalliseen tahtiin. KyllÀ se nÀkyy jos on nÀkyÀkseen.
Mulla on tyypillisesti yöhikoilua dpo10 ja dpo11 vĂ€lisenĂ€ yönĂ€, mut viime yönĂ€ ei ollut ja aloin miettimÀÀn olisiko se sittenkin vasta dpo10 niin kuin FF arvelee. Ainoa outo oire oli viime yön spontaani orgasmi kesken unien 🙊 SitĂ€ sattuu tosi harvoin mutta raskauksien aikana ihan tavallista mulla. Ja ei siis liity edes mihinkÀÀn seksiuniin vaan tulee vaan out of the blue 😅Onko muilla ollut vastaavaa â˜ș?

View attachment 122379

View attachment 122380
View attachment 122381
No mutta, sullahan taas haamuilee ihan selkeÀsti! MikÀ tuon easy@homen herkkyys on? Luksukselle kuulostais spontaani orgasmi kesken unien :Relieved Face: empÀ oo ikinÀ kuullut tuollaisesta, ettÀ vois olla r-oire, mut toisaalta miksei jos se on ollut ennenkin raskauksissa :Eyes:

@Nurppu pahoittelut marsujen poismenosta, on se vaan aina kamalaa kun lemmikki menehtyy ja varsinkin jos menee vielÀ perÀjÀlkeen. MinÀhÀn minun hiiriherraakin aikoinaan itkin kuin pikkulapsi, kun reilu 3-vuotiaana kuoli syliin. Ja kuinka paljon onkaan kyyneliÀ tullut koirien menehtymisien vuoksi, edelleen. Koira(npentu) kuulostaa hyvÀlle idealle ja varsinkin jos on otollinen hetki nyt, niin eikun kasvattajia selailemaan ja kyselemÀÀn. KÀsittÀÀkseni aikamoisia jonoja voi olla pentuihin edelleen rodusta riippuen, ellei halua ottaa trokarilta. Just huomasin, ettÀ yks tunnettu trokari se jaksaa edelleen.. kuudennet pentueet hakenut jo tÀnÀ vuonna Suomeen myytÀvÀksi ja vielÀ oma tuotanto pÀÀlle, mut vaikka siitÀ on ilmoiteltu elsuille ja varoiteltu jo lÀhes 25 vuotta , niin kauppa edelleen kukoistaa :(
 
Muokattu viimeksi:
No mutta, sullahan taas haamuilee ihan selkeÀsti! MikÀ tuon easy@homen herkkyys on? Luksukselle kuulostais spontaani orgasmi kesken unien :Relieved Face: empÀ oo ikinÀ kuullut tuollaisesta, ettÀ vois olla r-oire, mut toisaalta miksei jos se on ollut ennenkin raskauksissa :Eyes:
Sama 25 on herkkyys noissa kuin PC:ssĂ€kin. Joten pitĂ€isi nĂ€kyĂ€ molemmissa jotta olisi luotettava. Siksi ei nyt oikein jaksa taas innostua nĂ€istĂ€ 😆
 
@lepus timidus voi kamala, en kyllĂ€ ikinĂ€ pentutehtailua haluaisi tukea 😞 oon ajatellut, ettĂ€ kennelliiton kautta jos hakee, niin löytyy isolla todennĂ€köisyydellĂ€ luotettavat kasvattajat - osaatko sanoa onko oletus oikea? Jos noidenkin joukosta pitĂ€isi vaan tietÀÀ ettĂ€ kuka on luotettava ja kuka ei, niin menee aika vaikeeksi 😬 oon aatellu ettĂ€ trokarit myy varmaan jossain tori.fi:ssĂ€ tms. MĂ€ jo alustavasti yhden pentueen perÀÀn oon kysellyt, ja mun korvaan vaikuttaa ihan hyvĂ€ltĂ€, saa tulla katsomaan pentuja ennen luovutusta kunhan ovat tarpeeksi vanhoja jne.
 
@Summerwalk en ookaan kuullut aikaisemmin sponttaanista orgasmista kesken unien, mielenkiintoista! HerÀÀtkö siihen aina? Jos saan kysyÀ. Ja mielenkiintoinen myös tuo selkeÀ haamu, haamuiliko vielÀ tÀnÀÀn?

@Nurppu meillĂ€ on ollut myös enemmĂ€n ja vĂ€hemmĂ€n koirakuumetta ja oon seurannut just hanki koira sivustolta vĂ€hĂ€n mitĂ€ rotuja on mitenkÀÀn saatavissa niin kyllĂ€ siellĂ€kin aika valitettavasti muutamassa rodussa tietyllĂ€ kasvattajalla on aina pentuja 😞 mut sieltĂ€ sit nĂ€kyy tĂ€yttÀÀkö ne pentueet tietyt ehdot ja sukupuut kannattaa tsekata ettĂ€ mikĂ€ on sukusiitosprosentti (jos oli oikea termi). Mutta @lepus timidus tietÀÀ nĂ€istĂ€ kyllĂ€ varmasti paremmin ja osaa korjata mun uskomukset 😅

@Malttamaton145 meidĂ€n hoitolapset on 4 ja 7 vuotiaat eli aika samanikĂ€iset 😊

Ja niin ne lÀmmöt lÀhtivÀt nousuun. Edelleenkin mieli on tosi rauhallinen ja tyyni eikÀ testaaminen pyöri mielessÀ 24/7 ainakaan vielÀ.
 

Liitteet

  • IMG_4179.jpeg
    IMG_4179.jpeg
    109.3 KB · Katsottu: 64
@Kuuttituutti nyt on vielĂ€ huominen pĂ€ivĂ€ tĂ€n aamun jĂ€lkeen terokuuria jĂ€ljellĂ€. Toivon tosissaan ettĂ€ alkaisi heti ke-to uusi kierto đŸ€žNo nyt siellĂ€ on ainakin kunnon dippi ja lupaavan nĂ€köinen nousu 🌈🌈 Kauanko sulla letrojen kanssa jatketaan jos tĂ€stĂ€ ei tĂ€rppÀÀ? Ilmeisesti hyvĂ€ vaste ollut ainakin?

@Summerwalk onpa jĂ€nnĂ€ ja toivottavasti hyvÀÀ lupaava tuo e@h haamu! 🌈 ja jĂ€nnĂ€ myös toi orkku kesken unien, en oo ikinĂ€ kokenut 😂

@Nurppu hyvĂ€ ettĂ€ meet testailussa oman fiiliksen mukaan. Ja tuo koiranpennun hankinta vie varmasti positiivisessa mielessĂ€ ajatuksia hyvin pois tĂ€stĂ€ mikĂ€ tekee varmasti hyvÀÀ đŸ„°

MĂ€ laitoin FF progesteronin nyt terolutin tilalle, ja sitten hĂ€visi ovisennuste ✌ eli nyt pitĂ€is nĂ€yttÀÀ ihan oikein. JĂ€nnĂ€ kyl tĂ€mĂ€ kĂ€ppyrĂ€ đŸ€” Ja yllĂ€ttĂ€vĂ€n korkealla huitelee lĂ€mmöt vaikka olikin vĂ€lissĂ€ tuo yksi alemman lĂ€mmön aamu.
 

Liitteet

  • CCC212B1-7962-47B0-973A-FD4DEC34F486.jpeg
    CCC212B1-7962-47B0-973A-FD4DEC34F486.jpeg
    731.7 KB · Katsottu: 51
@Kwv no meillehÀn lÀÀkÀri ennusti ettÀ tÀrppi tulisi 3-4kk kuluessa, koska paperilla kaikki nÀyttÀÀ niin hyvÀltÀ. Mulla on lÀÀkkeitÀ silleen et pÀrjÀÀn niillÀ kesÀn loppuun ja sit ollaan Dextralle yhteydessÀ jos ei oo raskautta alkanut. Sit yritÀn kyllÀ survoa meidÀt tavalla tai toisella julkiselle. MinkÀlainen jatkosuunnitelma teillÀ on?
 
@Kuuttituutti jee, on lupaava nousu! 😍 Ja kiitos pienimuotoisista koiravinkeistĂ€ :) ainakaan ei oo mitÀÀn sukusiittosuutta tĂ€llĂ€ pentueella mitĂ€ katoin, ja ihan uskottava sukupuu. VĂ€hĂ€sen ehdin ihastua jo, kun kuulin ettĂ€ pentueessa on tyttöpentu jolla on hĂ€ntĂ€mutka, mikĂ€ estÀÀ kaiken nĂ€yttely- ja jalostuskĂ€ytön. Muhun vetoaa kovasti tĂ€llĂ€set muka vialliset yksilöt 😄 teininĂ€ meille hankittiin koira jolla oli liian pieni pÀÀ eikĂ€ siks voinu kĂ€yttÀÀ tollasiin. Sit aikuisena yks ekoista marsuista minkĂ€ hankin oli muuten upea muotovalio rotunsa edustaja, mutta toinen silmĂ€ sokea mikĂ€ esti nuo. Ni auttamatta menetin ny heti sydĂ€meni tĂ€lle mutkahĂ€nnĂ€lle.

@Kwv ainiijuu sulla proget kĂ€ytössĂ€, se selittÀÀ tuon lĂ€mmönnousun kun sehĂ€n on se syy niihin lĂ€mmönnousuihin luteaalissakin! Hassua kyl et oli tuo dippi siel 😄

TĂ€nÀÀn mĂ€ tein testin kun alko pÀÀtĂ€ sĂ€rkee, puhdas nega oli. Hassua, nyt vĂ€hĂ€sen myös pelkĂ€sin plussaa, kun mies olis varmasti torpannu mun koirahaaveet jos olis plussa ny pĂ€rĂ€htĂ€ny đŸ€Ł se jo yritti toppuutella sanoin "eikö kannattais ensin vĂ€hĂ€n kattoa miten tĂ€ssĂ€ toisessa projektissa kĂ€y..." mut mĂ€ en kyl sitĂ€ perustelua ottanu vastaan, koska kiesus, miten kauan tĂ€ssĂ€ on nyt jo tĂ€tĂ€ kateltu 🙈 sitĂ€paitsi, koira taloudessa on toditetusti yhteydessĂ€ vĂ€hempÀÀn mÀÀrÀÀn allergioita lapsella, se olis kyllĂ€ kovin suotavaa! 👍 Terveisin Nurppu joka tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ keksii kaikki hyvĂ€t perustelut miksi pitĂ€is hankkia koira 👍

Screenshot_20230522-184429.png
 
@Nurppu tÀÀllĂ€ foorumilla on musta useampkin plussannut sen jĂ€lkeen kun on hankkinut koiran ettĂ€ sehĂ€n on tĂ€ydellinen peruste miehelle! Ja tuommoiset muiden mielestĂ€ ”vialliset” yksilöt vie aina myös mun sydĂ€men 😍
 
Nyt vasta ehdin tÀnne kirjoittelemaan kun oon aikaisesta aamusta asti ollut menossa koko pÀivÀn.

Tein aamulla testit. E@h:ssa haamu oli vahvistunut, ilmestyi heti nĂ€kyviin kun testi kastui. PC aika lailla nega, ehkĂ€ todella hyvĂ€llĂ€ mielikuvituksella voi jotain siinĂ€ kuvitella nĂ€kyvĂ€n. Mutta totta @Metu nuo e@h:t on herkkyydeltÀön 10. En tiedĂ€ mistĂ€ sain pÀÀhĂ€ni ettĂ€ olis 25. Se tietty vĂ€hĂ€n tuo toiveikkuutta, mutta koska tĂ€mĂ€ on nyt kolmas kierto perĂ€kkĂ€in jossa haamuilee niin en tosiaan okein jaksa innostua nĂ€istĂ€ vielĂ€. Huomenna uudet testit ja uudet tulkinnat đŸ€žđŸ»TĂ€nÀÀn kyllĂ€ ollut kovaa alamahapolttelua ja turvotusta ja vĂ€hĂ€n kuumeinen olo, vaikkei kuumetta. Tissit on ihan jĂ€rkyttĂ€vĂ€n kipeet. Kaikki voi yhtĂ€ hyvin olla pms oireita. Yöhikoilu on ihme kyllĂ€ pysynyt poissa. Se on negakierroissa kyllĂ€ ollut hyvin luotettava menkkoja enteilevĂ€ oire 2-3 pĂ€ivÀÀ ennen menkkoja. Mut katsellaan 🧐

@Jossu123 Onnea pienestĂ€ pojasta â€ïžđŸ„°!

@Kuuttituutti HyvÀÀ dipin jĂ€lkeistĂ€ nousua siellĂ€ 🌈 EiköhĂ€n ne testit ala jo pian polttelee kaapissa kun kĂ€yrĂ€ nĂ€yttÀÀ niin lupaavalta 😆
Joo siitĂ€ yöllisestĂ€ orgasmista..havahdun kyllĂ€ sikeĂ€stĂ€ unestakin siihen. Joskus niiin kuin tĂ€llĂ€kin kertaa se on niin voimakas ettĂ€ se tuntuu enemmĂ€n kivuliaalta kuin nautinnolliselta. Se on mulla liittynyt niin vahvasti alkuraskauteen ettĂ€ luulisi sen jotenkin liittyvĂ€n kohdussa tapahtuviin muutoksiin tai sukuelinten verenkierron kiihtymiseen kun tosiaan siihen ei liity psyykkisistĂ€ tai fyysistĂ€ kiihottavaa Ă€rsykettĂ€. Heh..luulin kyllĂ€ ettĂ€ muutkin kokee niitĂ€ vĂ€lillĂ€, mutta taidankin vaan itse olla kummajainen 🙊

@Nurppu Pahoittelut negasta ❀ Mut me kyllĂ€ kaikki tÀÀllĂ€ ostetaan nuo sun perustelut ja markkinapuheet koiran hankkimisen puolesta 😁 MutkahĂ€ntĂ€ kuulostaa aivan liian söpöltĂ€ 😍

@Kwv JĂ€nnĂ€ kyllĂ€ tuo sun kĂ€yrĂ€. Vailla parempaa tietoa olisi voinut kyllĂ€ mennĂ€ tĂ€ydestĂ€ se FF:n tulkinta oviksen ajankohdasta đŸ€”

IMG_7563.jpeg
IMG_7533.jpeg
IMG_7532.jpeg
 
Onnittelut pojasta @Jossu123 đŸ„°

@Kuuttituutti Kuulostaa hyvĂ€ltĂ€, ettĂ€ letrot toimii ja luotetaan tĂ€rppÀÀmiseen ja kaikki nĂ€yttÀÀ hyvĂ€ltĂ€đŸ‘Œ Tosi hienoa, toivottavasti nyt tĂ€mĂ€ ois se teidĂ€n kierto eikĂ€ tarvis odottaa kesĂ€kuuhun 🙈 lupaava on kyllĂ€. MeillĂ€ piti myös kokeilla letroja 3-4kk mutta jos ei seuraavassakaan ultrassa nĂ€y vastetta niin en aio nĂ€itĂ€ kyllĂ€ enÀÀ syödĂ€ vaan pyydĂ€n pistettĂ€vĂ€n oi-hoidon. Samalla kertaa pyydetÀÀn myös jo lĂ€hete julkiselle, niin sielĂ€ pÀÀsisi sitten heti kesĂ€tauon jĂ€lkeen alottamaan.

@Nurppu pahoittelut negasta 😞 mutta onneksi sulla on nyt toi koirahaaveilu kesken viemĂ€ssĂ€ ajatuksia vĂ€hĂ€n mukavampiin juttuihin. TÀÀllĂ€ myös kahden ”viallisen” koiran omistaja, toinen meillĂ€ nimenomaan kans mutkahĂ€ntĂ€inen, ja voin lĂ€mmöllĂ€ suositella haha! 😍😍

@Summerwalk nĂ€kyy kyllĂ€ jo selvĂ€sti tuossa e@h testissĂ€! Vitsit kuinka jĂ€nnittĂ€vÀÀ, tÀÀllĂ€ seuraillaan toiveikkaana tilannetta 🌈
 
Moi taas, palailen takaisin lukumoodista vĂ€hĂ€n aktiivisemmaksi. Voi @Summerwalk nyt on jĂ€nnittĂ€vĂ€t paikat siellĂ€, pidetÀÀn peukkuja ❀❀

TÀÀllĂ€ oli kuukauden tauko kun mies oli reissussa ovulaation aikaan. LĂ€mmöt olivat todella nĂ€tit. Estrogeeninousu nĂ€kyy myös hyvin tuossa dpo 4:ssa 😄 Kierto ja luteaali jĂ€i tosin yllĂ€ttĂ€en aika lyhyeksi.

Nyt on kp3, mulla osuu tĂ€n kierron ovis tasan mun syntymĂ€pĂ€iville - oisko se merkki tĂ€rppikierrosta? 😇
 

Liitteet

  • IMG_0732.jpeg
    IMG_0732.jpeg
    602.1 KB · Katsottu: 68
@Summerwalk Oon niin onnellinen sun haamulaisesta! :Heartred 🌈 Nyt hirmuisesti tarrasukkia! :stinkyfeet: (En tiedĂ€ mitĂ€ tÀÀ hymiö meinaa, mut se nyt kovasti ojentaa sulle sukkia đŸ€Ł)

MÀ kÀvin tÀnÀÀ jÀlkitarkastuksessa: kohtu palautunu takas alkukokoonsa, kohdun limakalvo myös siisti ohut (ei endometrioosia). Mulla oli jo loppu se jÀlkivuoto, mut eilen alko hieman taas ja tÀnÀ aamuna herÀsin verilÀtÀköstÀ. LÀÀkÀrin mukaan kohtu tyhjÀ, ei verta siellÀ. TÀÀ veri on kirkasta nii vaan kuiva toosa ja ei tykÀnny siitÀ et hypin vÀhÀn rajusti trampoliinilla eilen esikoisen kanssa, kun muuten palautuminen vielÀ kesken.
LÀÀkÀrin mukaan tÀytyy odottaa vain yhdet kuukautiset ja saadaan yrittÀÀ uudestaan. Sunnuntaina viimeks testasin raskaustestillÀ ja oli tosi haalea haamu, vastas mun dpo11. Toki me nyt odotellaan myös niitÀ geenitestin (napanuorasta ja istukasta) tuloksia, pitÀis valmistua kesÀkuun puolivÀliin mennessÀ. Mulle on varattu aika naistenlÀÀkÀrille 28.6 niin silloin viimeistÀÀn kÀydÀÀn tulokset lÀpi, uskon kyllÀ diagnoosin perusteella et on ollu vaan huonoa tuuria.
 
@Summerwalk no nyt kyllÀ haamuilee mun mielestÀ vahvemmin! Toivotaan vahvistumista edelleen :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

@Jossu123 oi ihanaa, onnea niin paljon, odottelinkin jo milloin pÀÀsee kuulemaan pojan syntymÀstÀ :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

@DÀumeline "ihana" kuulla kuulumisia ja ettÀ olet ainakin fyysisesti melko hyvin jo palautunut. :Heartred jos ei ole liian tungettelevaa, niin tulehan kertoilemaan sitten pienen enkelin geenitestin tulokset. :Heartred vaihdatko/vaihdoitko nyt kokonaan sitten sitÀ lÀÀkÀriÀ joka ei nÀhnyt missÀÀn vaiheessa ongelmia?

@Nurppu joo @Kuuttituutti on oikeilla jÀljillÀ mitÀ kannattaa katsoa! Sori muille OT -varoitus nyt! :D

MinÀhÀn siis ihan haka setvii koirien sukutaulut ja maratonkasvattajat nÀen jo kaukaa. Oon tehnyt elÀinsuojelun kanssa ns. yhteistyötÀ ikÀni ja kÀrÀyttelen kaikki kaltoinkohtelijat ja varoittelen epÀmÀÀrÀisistÀ "kasvattajista" kuin kerrostalokyttÀÀjÀ :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: en toki ilman todisteita, mut tunnistan tosiaan trokarit ja huonommat kasvattajat, kun vuosikymmeniÀ myynti-ilmoituksia ja jalostunettiÀ seuraillut. Uuden koiraihmisen kannattaa aloittaa koiraharrastus Kennelliiton kasvattajasta, koska sieltÀ saa varmemmin eettisen pennun ja niillÀ on muukin vastuu kuin perÀvalotakuu. ItsellÀ on aina ollut sekarotuinen rotukoiran rinnalla, mutta osaan selata ns. oikean vahinkopentueen "toistuvista vahinkopentueista". Uudelle se on tosi hankalaa, koska yleensÀ sydÀn vie, mut kannattaa aina googletella myyjÀn nimi/puh.nro oli kyse sitten seropista tai rotukoirasta ja jos ei pÀÀse nÀkemÀÀn tai emÀ on jossain muualla tms., niin huono juttu. Joskus saattaa yllÀttÀÀ mitÀ kaikkea googlettelemalla löytyy. Ja terveysasiat kannattaa kysyÀ oli rotu tai rodut mitkÀ tahansa.

JalostusnetistÀ voi katsoa kasvattajan kennelnimellÀ suoraan pentuemÀÀrÀt. 0-3 pentuetta vuodessa on mun mielestÀ kohtuullinen kasvatusmÀÀrÀ ja mitÀ enemmÀn terveystuloksia ja rodusta riippuen rodunomaisia tuloksia, niin aina parempi. SieltÀ nÀkee myös montako kertaa samaa emÀÀ/isÀÀ kÀytetÀÀn ja omasta mielestÀ ei ole jÀrkevÀÀ pennuttaa samaa yhdistelmÀÀ heti perÀÀn uudestaan, ennen kuin edellisestÀ pentueesta on jotain nÀyttöÀ, esim. terveys. Kannattaa katsoa myös mihin kasvatteja on kuollut. Varsinkin maratonkasvattajilla kasvatteja kuolee paljon luusto- ja kÀytösongelmiin, tai jos kasvattajalla on 700 pentua teetetty ja 1% on terveystuloksia, niin ehkÀ ei kasvatus tapahdu terveys edellÀ. JÀrkevÀ kasvattaja osaa olla yhdistÀmÀttÀ uudestaan sellaista yhdistelmÀÀ, josta on tullut huonolonkkaisia ja/tai luonnehÀiriöiden takia jo nuorena lopetettuja, mutta valitettavasti kaikki virallisetkaan kasvattajat ei tÀtÀ halua ymmÀrtÀÀ, koska luultavasti raha painaa enemmÀn kuin laatu.

@Kuuttituutti ohhoh nĂ€yttÀÀpĂ€s hyvĂ€lle sunkin kĂ€ppyrĂ€ 🌈
 
Muokattu viimeksi:
@lepus timidus ihan super paljon kiitoksia erinomaisista vinkeistĂ€! Ollaan ens viikko miehen kanssa lomalla joten ehkĂ€ pitÀÀ myös itse alkaa nostamaan puheeksi pennun hankinta taas. Mun veljelle tuli just koiranpentu ja hĂ€n on kyllĂ€ aivan syötĂ€vĂ€n suloinen 😍

@Empsu94 welcome back! Todellakin toivotaan ettÀ ovis synttÀreiden aikaan toisi hyvÀÀ onnea!

Mielenkiintoista nÀhdÀ @Summerwalk ettÀ miten sielÀ haamu kehittyy.

@Kwv anteeksi mĂ€ en yhtÀÀn muista mutta kauanko teillĂ€ oli nyt yritystĂ€ takana? Toivon todella ettĂ€ saatte taistelematta lĂ€hetteen eteenpĂ€in jos sille nĂ€yttĂ€ytyy tarvetta đŸ™đŸ» ja jĂ€nnĂ€ nĂ€hdĂ€ minkĂ€lainen vaste tulee letroista seuraavaan kiertoon, muutettiinko siihen annostusta?

@DÀumeline kiva, ettÀ jÀlkitarkastuksessa oli kaikki hyvin vaikka muuten kehon palautuminen onkin vielÀ kesken. Toivottavasti saatte testitulokset pian niin on kivempi sitten lÀhteÀ uuteen yritykseen.

TÀnÀÀn jatkoi lÀmmöt kuuraketin lailla nousuaan. Edelleen oon aika tyyni. Jotenkin oon löytÀnyt sellaisen zen rauhan ettÀ uskon ettÀ meillÀ tÀssÀ kohtapuolin tÀrppÀÀ (se ei oo kuitenkaan missÀÀn vaiheessa ollut ongelma), kaikki jÀnnitys alkaakin sitten tÀrppÀÀmisen jÀlkeen ettÀ miten toisen saa pysymÀÀn matkassa mut murehdin sitÀ sitten.
 

Liitteet

  • IMG_4186.jpeg
    IMG_4186.jpeg
    180 KB · Katsottu: 61
Takaisin
Top