BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kuuttituutti Mä oon tykännyt tosi paljon tuosta dual hormone digistä joka antaa sen neljä hedelmällistä päivää. On mielenkiintoista tarkkailla esteogeenin nousuakin ja miten se ajoittuu suhteessa ovikseen. Ainoa miinus on hinta niissä 🤯 Tää kierto oli mulla pitkästä aikaa ilman näitä digejä. Onnea oviksen bongaukseen sulle 💫

@Kwv Kiva jos meidän(kin) iloksi jatkat lämpöjen mittailua. On kyllä tosi mielenkiintoista nähdä miten ne käyttäytyy tässä sun kierrossa nyt 🧐 Ja samaa mieltä koukuttavuudesta. Ihme juttuihin sitä ihminen voi hurahtaa 🤪

@Nurppu Onnea ovisplussasta, vaikka meinasikin mennä tyystin ohi 😆 Kertoo sopivan rennosta otteesta ✌🏻
Onpa kiva että lääkärit nyt todella näkivät vaivaa asian selvittämiseen 😍 Harmi tietysti etteivät antaneet toivotunlaista vastausta. Mutta hyvä että sait siunauksen sille että voit kokeilla kuuria ominpäin joka tapauksessa. Saako DHEA-valmistetta siis ilman reseptiäkin? Joskus itsekin googlailin mut jäin käsitykseen että reseptillä vaan.

@Oikku95 Nyt on kyllä epämääräinen tilanne sulla 🤔 Todella korkea päivälämpö kyllä 😱 Mitähän ihmettä se nyt meinaa, jos et kipeenä oo kuitenkaan?! Periaatteessa tuosta käyrästä FF voisi tehdä tulkinnan oviksesta tuon dipin perusteella, mut ei kai ole tehnyt?

@Magnoliae Onhan tuokin FF:n tulkinta ihan mahdollinen 🤔 Onneksi tallettelut riittää siihenkin 🌈

Täällä myös meni tämä kierto ihan reisille 😫
Ovis päätti tulla aikaisin tällä kertaa ja huonoimpaan mahdolliseen saumaan tietenkin 😠 Eilen oli alkuillasta jo melkein plussa ja myöhemmin illalla olis jo varmasti ollut plussa mutta en testannut. Nyt aamulla selvä plussa.
Toissapäivänä oli reippaampaa veristä vuotoa hetken ja ne kovemmat kivut tosiaan mitä ihmettelin. Tänään lämmöt lähti jo nousuun ja pahoin pelkään että tikut tuli vähön jälkijunassa ja ovis oli ja meni jo. Kahdessa edellisessä kierrossa ovis vasta kp22 niin en odottanut nyt näin aikaista ovista. Tosin eggikset oli aika hurjat jo vkonloppuna ja eilen jo selvästi kuivempaa.

Mut ne tallettelut prkl 😠 Viimeisin sunnuntaina ja alkuviikosta ei yksinkertaisesti ehditty eikö ole ollut teineiltä rauhaa. Eilen nukkumaan mennessä olis ollut mahdollisuus mut miehellä ei henki kulkenut, luultiin että allergiaa mut sitten nousi kuume 😫 Sovittiin että nyt aamulla kukonlaulun aikaan uusi yritys, mutta tuolla tuo raatona makaa eikä kyennyt. Vielä yksi mahdollisuus mun piiiiiitkän työpäivän jälkeen nukkumaan mennessä tänään, mutta pahoin pelkään että yritykseksi jää sekin ja on myöhäistä anyway, jos lämpöihin on uskominen 😞 No voipahan ottaa loppukierron rennosti kun ei tarvi piinailla 😎

IMG_7338.jpeg


IMG_7339.jpeg
IMG_7336.jpeg
 
@Kuuttituutti hauskaa että lämmöt dippaili sen aikaa ku oli vuotoa ja palautu siitä 😄

@Summerwalk voi harmi että ovis osui huonosti! 😩 Ja mieskin kipeänä 😔 onhan tuokin tallettelu onneksi aika hyvä ❤️ Sen yhden tilaston valossa tokaks paras päivä sen dpo-2 jälkeen! Siis jos meni oikein tulkinta että toi olis ny ollu dpo-3, mutta dpo-4:kin on vielä parempi ku se että itse ovispäivänä vaan olis tehny 😄 tähän vielä taas tää kuva kun nyt on holleilla:

Muokattu_Raskaus yhdyntäpäivä.jpeg


Mä en tiiä lähtikö tänään lämmöt jo vähän nousuun vai oliko randomia vaihtelua, katotaan. Eilen tosiaan oli nippailut jo illasta. Ja ei tullu enää eilen talleteltua, miehellä oli vähän tukala olo illasta ja en alkanu mäkää sit vonkaa. Huomas taas että on kyllä nyt oikeesti ainakin hetkellisesti rennompi olo koko homman suhteen, ei yhtään haitannu eikä vielkää haittaa että eilen ei tullu varuiks talleteltua! Yks lottokuponki on pankissa, riippuen millon se ovis ny on ni ehkä just dpo-2/3/4. Sillä mennään :D tuntuu lähinnä siltä että mikään ei vielä tähän kiertoon oo muuttunu, eli miks olis eri tulokset nyt. Mut sen lisäks tuntuu että joskus parin kuukauden päästä voi jo olla alkanu vaikuttaa se DHEA ja sillon saattaa olla erilailla toivoa yhtäkkiä, en tiiä. Katotaan!

Screenshot_20230511-103400.png
 
@Nurppu hyvä että vihdoin sait vastauksen lääkäristä asiaan, ja voit ainakin rauhassa kesälomailla eikä tarvitse sitä asiaa miettiä. Toivottavasti kuurista olisi teille hyötyä 🤞 varmasti vähän alkaa herättää toivoa! Varmasti siellä erityisesti tuo pettymykseen turtuminen on tuttua. Jotenkin en olisi voinu koskaan ikinä kuvitella että lapsen saaminen on näin pitkä prosessi joka vaan venyy ja venyy tekispä mitä vaan. But here the f*** we are. 🤷‍♀️😂

@Summerwalk kuten nurppu tossa sanoi niin eihän tuokaan tallettelu ihan toivoton ole, vaan voi olla hyvinkin riittävä. 👌 toivottavasti siellä olisi tsemppi päällä vielä tänään.

Täällä ei ainakaan vielä näy mitään lämmöissä, niinkuin ei pitäisikään. Jännä nähdä mihin tämä tästä kehittyy, vetääkö siksakkia koko kierron. Menis nyt vaan nopeasti nämä päivät, ja pääsisi uuteen kiertoon. Terot aloitan su aamuna, ja toivottavasti uusi kierto alkaisi heti 10 päivän päästä 🤞 mun ainut toivo on se, että ensi kierrosta taas johtofolli kehittyy vasemmalla puolella, kun sielä oli hyvä vaste ekassa kierrossa. Jos oikealta niin heitän kirveen kaivoon heti.
 

Liitteet

  • 835E4BB9-EC63-449F-B788-87B148FA99B8.jpeg
    835E4BB9-EC63-449F-B788-87B148FA99B8.jpeg
    683.5 KB · Katsottu: 50
@Summerwalk Jep! En ole kipeänä. Hitaasti nää lämmöt nousee😖 FF ei ole merkannut ovulaatiota vielä minnekään. Liekö sitä edes tapahtunut. Tuo plussa kyllä toi toivonkipinän, mutta tää lämpöjen hidas nousu romutti kaiken.
1683794101052.jpeg
 
@Oikku95 oliko niin että et testannut tuossa dipissä kp18? Jospa olis ollu plussa jo aiemminkin. Kylhän noi testit joskus pysyy pitkäänki plussalla. Kokeileppa merkata nuo kaksi korkeampaa lämpöä kp16&17 discardatuiksi ja katso mitä FF sanoo 🤔
 
@Oikku95 oliko niin että et testannut tuossa dipissä kp18? Jospa olis ollu plussa jo aiemminkin. Kylhän noi testit joskus pysyy pitkäänki plussalla. Kokeileppa merkata nuo kaksi korkeampaa lämpöä kp16&17 discardatuiksi ja katso mitä FF sanoo 🤔
1683794847881.jpeg

Juu en testannut kp 17 ja 18 ollenkaan, kun luulin ettei ovulaatiota tule. Discardasin tuon kp16 ja 17. FF pisti ovulaation tuohon toiseen plussaan.
 
@Nurppu kiitos kuvasta ja optimismista 😆 Samoin @Kwv. Enpä kyllä oikeesti edes ajatellut enkä laskenut että onhan tuossa pieni teoreettinen mahdollisuus tosiaan kun -dpo3-4 osui. Mulla sama yksi lottokuponki vetämässä kuin @Nurppu sulla, näillä mennään tällä kertaa 💫😆
Jatkaako lämmöt nousuaan sulla @Nurppu?
@Kwv Hyvä ettei sulla lämmöt nouse (jos nyt näin saa toivoa) niin ei mee ihan luotto näihin mittailuihin. Toivottavasti terot pitää kierron oikean pituisena ja pääset pian uuteen yritykseen. Pidetään peukkuja sille vasemmalle puolelle 🤞🏻

@Oikku95 Hyvä idea @Nurppulta. Onhan tuossa kuitenkin selvää nousua, joskin hidasta ja ovis täysin mahdollinen noilla paikkeilla 🌈

Täällä nyt ovis selvästi ohi. Oli niin tasaiset alkukierron lämmöt ettei tätä nyt voi mitenkään muutenkaan tulkita kuin keltarauhasen tekosiksi. Oli ne su-ma kovat kivut sit kuitenkin oviskipuja. Jännä että testien ja lämpöjen perusteella vasta ke olis ollut ovispäivä. Kivut tuli etukäteen ja testit jopa vähän myöhässä.
Eilen testit oli jo illalla haalennut ja tänään entisestään. Laitoin ekan plussan jo keskiviikoksi koska olen varma että digi olis näyttänyt illalla plussaa ja tikkukin myöhemmin illalla, mut en enää testannut.
Jännä nyt nähdä mihin luetaalin pituuden perusteella ovis sijoittui, jonnekin ma-to akselille. Aikaisin joka tapauksessa mun normikiertoon nähden.
Ei enää eilen saatu talleteltua kun mies niin flunssainen, mutta myöhäistä se olisi ollut joka tapauksessa, niin ei haittaa. Nyt voi jatkaa rentoa otetta loppukierron, kun toiveet ei oo erityisen korkealla.

IMG_7341.jpeg
IMG_7342.jpeg
 
@Summerwalk hei kiva kuulla kokemusta että oot tykännyt niistä testeistä. Onhan ne tyyriitä kyllä mut ajattelin jos käytän niitä harkiten. Onpa tosi kurja että siellä meni tää kierto reisille 😫 se on jotenkin niin turhauttavaa kun odottaa et nyt taas on mahdollisuus ja sit tuleekin muuttujia matkaan.

@Nurppu toivotaan että se DHEA kuuri toisi toivottua tukea ja ehkä se toisi luomuplussan taas heinäkuulle (nyt paremmalla lopputuloksella). Jännä nähdä miten sun lämmöt lähtee nyt käyttäytymään. Ihan mahtava ilmaus tuo että lottokuponki vertaus 😂

@Kwv niiin allekirjoitan ton, että en ikinä ois aatellut että tää ois näin vaikeeta. Tai siis olin valmistautunut kyllä että hieman tässä voi kestää mut se että ollaan kahdesti jo palattu lähtöruutuun niin kyllä se syö naista.

Täällä eilen tuli ihan selkeitä ovislimoja useammalla vessareissulla ja laitoin miehelle mayday viestin mutta sit tänä aamuna digitesti näytti tyhjää ympyrää eikä tikkutestikään mitenkään tumma ollut, vaikka selkeä toinen viiva siihen tuli että en tiedä mikä väärä hälytys oli kyseessä😅 no ainakin on tallettelut aloitettu.
 

Liitteet

  • IMG_3937.jpeg
    IMG_3937.jpeg
    142.2 KB · Katsottu: 55
Jos @Kuuttituutti uitit ekan digin niin tiedoksi että se näyttää aina ekalla testauskerralla tyhjää ympyrää, eikä siis kerro tilanteesta mitään. Ainoastaan siinä tapauksessa että olisikin jo lh-huippu, se näyttää suoraan pysyvää hymynaamaa eka testauskerralla. Joten hyvin voi jo mayday olla paikallaan 😆🌈
 
Jos @Kuuttituutti uitit ekan digin niin tiedoksi että se näyttää aina ekalla testauskerralla tyhjää ympyrää, eikä siis kerro tilanteesta mitään. Ainoastaan siinä tapauksessa että olisikin jo lh-huippu, se näyttää suoraan pysyvää hymynaamaa eka testauskerralla. Joten hyvin voi jo mayday olla paikallaan 😆🌈
Siis mitä! Niinkö 😂 miksi ihmeessä se näin toimii?😅 no sithän se pitää taas uittaa huomenna niin tilanteen vakavuus selviää 😂
 
@Kuuttituutti joo noissa digitesteissä on se ongelma että niiden kanssa testaaminen pitää aloittaa tosi aikaisin kierrossa ja jatkaa sit väh joka toinen päivä tai tulokset ovat täysin epäluotettavia 🥲 tai no, kyllä sen LH-piikin sieltä saa, mutta estrogeeniominaisuus ei tuu niin hyvin
 
@Oikku95 näyttää mun silmään uskottavalta :) katotaan miten etenee, mut melkoseks mysteeriks uhkaa jäädä noi kaks korkeampaa lämpöä sit 🤔

@Summerwalk onpas jännä että kivut, testit ja lämmöt meni tollee ristiin 🤔 ja mielenkiintosta että ovis oli ny sun normaaliin nähden ajoissa! Hyvää rauhallista piinailua :)

@Kuuttituutti joo hyvä että hälytit miehen 😆 mulla sillon viimeks kun digiä käytin tuli ekana päivänä se tyhjä ja tokana heti plussa, eli alotin liian myöhään ja missasin ne huippuhedelmälliset päivät kokonaan 😄 mäki tykkään noista kovasti, mut käytän vaan hoitokierroissa kun poli käskee käyttää, kun on nii kalliita 😰

Täällä ei lämmöt noussu, mulla on ruvennu olee tätä et kaikki vaikuttaa silt et ovis menny mut lämmöt nousee vast myöhäs 🤔 tää iski vasta sen IVF:n jälkeen. Sekottikohan se jotenki mun elimistöä. Ja kerranhan siellä PAS ultrassakin todettiin että ovis oli tosiaan menny vaikka lämmöt ei vielä ollu noussu.

Ollaa oltu laiskoja ny tallettelujen kanssa, kohta lottoarpakin menee vanhaks tässä, ehkä pitää tänään varmistaa vielä 😅

Screenshot_20230512-100635.png
 
@Kuuttituutti Ei missään nimessä ylidramatisointia 🤣 Miltä digi tänään näytti?

@Nurppu Outo kyllä tuo sun hidas lämpöjen nousu, mikä lie sitä sekoittaa? Hankaloittaa oviksen todentamista ja aina vasta jälkiviisaana voi paikantaa sen.
Saitteko päivitettyä lottokupongin?

@oikku Ihan järkeenkäyvältä tuo tosiaan nyt näyttää. Ehkä ne oli jotain poikkeuslämpöjä tai mittausvirheitä ne korkeat ennen ovista.
Hauska kun meillä on kaikilla täällä nyt tämmöinen rennompi piinailu kun odotukset ei kovin korkealla.

Mulle FF todensi oviksen odotetusti keskiviikolle kp16. Kauniin selkeä käppyrä kyllä tällä kertaa. Tallettelut osui siis todennäköisesti -dpo3. Outoa on se että tissit on hyvin vähän vaan arat. Yleensä on heti oviksen jälkeen aivan kosketusarat. Ja tässä kierrossa oli pitkästä aikaa poikkeuksellisen runsaat limailut 🤣 Jännä miten nämä oireet vaihtelee. Ja ärsyttävää kun ei keksi mitään syitä ja selityksiä 😆

IMG_7347.jpeg
 
@Summerwalk näyttää kyllä oikein selvältä käyrältä! :) Joo, mullakin vaihtelee kierrosta toiseen oireet, joskus on tissit tosi kipeet ja joskus ei yhtään 😄 ja sama homma, haluaisin ymmärtää että miks! Mutta pitää vaan hyväksyä että ei voi hallussa olevilla keinoilla tietää 😄 pitäs hankkia töiden ohessa joku laboranttitutkinto ja pystyttää kotiin joku minilabra ni vois ite ottaa ja analysoida verikokeita?! 😆

Joo, eilen saatiin uus lottokuponki vetämään, tosin mä jotenkin uskon että ovis oli ja meni jo vaikka lämmöt ei vahvistanu 😄 ei taas voi muuta ku laskee sit taaksepäin menkoista. Tänään meni lämmöt ourassa 0,01 astetta plussan puolelle minkä nyt ainaki toistaseks lasken vahvistukseks oviksen menosta 😄 katotaan missä vaiheessa FF herää vai herääkö ollenkaan 🤔 voihan se myös olla että oliskin ollu tällä kertaa failannu ovulointiyritys mullakin 🤔

Screenshot_20230513-101143.png
 
@Summerwalk näyttää kyllä oikein selvältä käyrältä! :) Joo, mullakin vaihtelee kierrosta toiseen oireet, joskus on tissit tosi kipeet ja joskus ei yhtään 😄 ja sama homma, haluaisin ymmärtää että miks! Mutta pitää vaan hyväksyä että ei voi hallussa olevilla keinoilla tietää 😄 pitäs hankkia töiden ohessa joku laboranttitutkinto ja pystyttää kotiin joku minilabra ni vois ite ottaa ja analysoida verikokeita?! 😆

Joo, eilen saatiin uus lottokuponki vetämään, tosin mä jotenkin uskon että ovis oli ja meni jo vaikka lämmöt ei vahvistanu 😄 ei taas voi muuta ku laskee sit taaksepäin menkoista. Tänään meni lämmöt ourassa 0,01 astetta plussan puolelle minkä nyt ainaki toistaseks lasken vahvistukseks oviksen menosta 😄 katotaan missä vaiheessa FF herää vai herääkö ollenkaan 🤔 voihan se myös olla että oliskin ollu tällä kertaa failannu ovulointiyritys mullakin 🤔

View attachment 122146
Tuli tosta mieleen et välillä on tissit kipeet ennen menkkoja ja välillä ei ni kun kävin joskus gynellä ennen ekaa raskautta ns. tarkistamassa että olosuhteet on kunnossa, niin kysyi multa, että aristaako rinnat ennen kuukautisia ja sanoin että joo, johon sanoi, että hyvä, se kertoo suht luotettavasti siitä että siinä kierrossa on ovulaatio tapahtunut 👀 toki ei varmasti päde aina ja kaikkiin, mutta näin hän sanoi 😊
 
Mä oon nyt ihan tippunut kärryiltä muiden kuulumisista, mutta summaten voisi ainakin sanoa että taitaa olla nyt monta piinailijaa täällä jo / ihan kohta. 🤞 Toivotaan täysosumaa kaikkien lottokupongeille. 😄

Täällä dpo 7 (tai 8, jos uskon niitä kipuja). Eipä mitään tuntemuksia, tietenkään. Yhdet lämmöt jäi mittaamatta kun olin yön yli työreissussa eikä ollut mittari mukana.

Katsellaan. Vähän mietin että josko yrittäisin pitää testit kaapissa tässä kierrossa. Vituttaa negatestien näkeminen nimittäin jo valmiiksi, olisko sit vaan vaihteeks helpompaa odottaa että alkaako menkat vai ei.

Screenshot_20230513_133206_FF App.jpg
 
Takaisin
Top