BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Nurppu Täällä lämmöt suht samassa kuin eilen. Eli ylhäällä. Jänskää pysyvätkö ylhäällä vai eivät. 😅 Pysyykö lämmöt ylhäällä vain jos ovulaatio on tapahtunut vai voivatko nousta ylös ilman ovulaatiota?
1683189095854.jpeg
 
Alkaa vaikuttamaan kemialliselta testien perusteella.

View attachment 121850

View attachment 121851

Tämän aamun testissä ei juuri mitään nähtävillä, oli jo edeltävää päivää haaleampi, oletin että tänään olisi kunnon viiva mutta eipä olekaan. Tästä onkin kiva lähteä reissuun täysin tietämättömänä tilanteesta ja vastaan varmaan tulee sellaisia tilanteita joissa en tiedä miten toimia kun tää on niin epävarmaa. Aika surkea olo nyt kaikin puolin.

Pahoittelut 😭❤️ Ymmärrän kyllä että on todella vaikea tilanne. 🥺
 
@Nurppu Onhan se ihan mahdollista että vielä vaan taudin rippeet vaikuttaa lämpöihin. 🤔 Mielenkiintoista nähdä miten kehittyy!

@Oikku95 Lupaavasti kyllä pomppasi lämmöt ylös, olisko se ovis sit kuitenkin ollut tossa kp 15. Olis ainakin hyvät tallettelut tuolloin pankissa! 🤞🤞

Omaa napaa, täällä sittenkin ehkä ovis huomenna (/tänään?) testien ja ilmojen perusteella. 🤞 Tulevien päivien lämpöjä ja testejä odotellessa. Kiitos tsempeistä ja sympatiasta, nyt taas jo elämä voittaa ja päästään jotenkuten piinailemaan. 😁

Kummastuttaa kun nyt on varmaan jo kolmas kierto putkeen kun ovistuntemukset on vasemmalla. Mä jotenkin toivoisin että tulis välillä myös oikealle kun esikoinen tärppäsi sieltä & oikealla kivut on aina pahemmat = mun täysin aukottoman logiikan perusteella oikea munis tekee parempia munasoluja. 🤣🤪

Screenshot_20230504_222829.jpg
Screenshot_20230504_222802.jpg
 
@anita1 Voi ei, onpa ikävä tilanne elää epätietoisuudessa reissussa 😢 Ratkeaisi nyt edes johonkin suuntaan. Kyllähän tuo valitettavan vahvasti kemiallisesta vaikuttaa ellei nyt sitten ole vielä alun heittelyä hcg:ssa riippuen minkä vahvuista pissa on ollut testatessa.

@Magnoliae Ihanaa että pääsitte sit kuitenkin talletettupuuhiin ja nyt voit kyllä rauhallisin mielin jo piinailla. Kivan selkeä lh-huippu 👌🏻

@Oikku95 Kyllä sulla varmaan ovis oli jo vaikkei tikuissa näkynynytköön. On mullakin joitain kiertoja ollut joissa en oo tikkuun saanut ovista pyydystettyö mutta lämmöt on noussut ja lämpöjen perusteella lasketusta oviksesta luetaali ollut oikean pituinen. Hetkellisesti voi toki lämmöt nousta jostain muustakin syystä mutta jos ne selvästi jää luteaalitasolle niin kyllä se silloin on keltarauhasen aikaansaamaa 👍🏻🌈 Hyvät tallettelut alla. Eiku piinailemaan!

@Nurppu Kyllä virustauti voi sekoittaa kehon lämmönsäätelyjärjestelmän. Käytin kerran lastani lääkärissäkin sen vuoksi kun alkoi yhtäkkiä virustaudin jälkeen hikoilemaan ihan älyttömästi ja sitä kesti viikkoja, lämpö oli alhainen ja lääkäri totesi sen johtuvan juuri tuosta taudin jälkeisestä lämmönsäätelyn häiriöstä.

Mulla lämmöt poikkeuksellisen tasaiset ja leposyke tosi matala, kahden viime yön leposyke 43. Hereillä ollessakin pyörii 45-50. Mutta olo on ihan hyvä ja energinen joten ei kai siitä pidä huolestua. Aina mulla alkukierrosta on matalampi syke.

IMG_7285.jpeg
 
@Oikku95 hyvältä näyttää! Niin ku @Summerwalk sanokin niin onhan niitä joitain syitä että hetkeks nousis lämmöt, mutta jos sinne jää niin kyl siellä sit varmaan on keltarauhanen ylläpitämässä lämpöjä :)

@Magnoliae ihana kuulla että tilanne helpotti ja pääset oikein hyvillä talletteluilla piinailemaan! :) Ja se kipujen sijainti ei aina kerro kummalta puolelta ovis tulee, mulla ainakin joku kerta oli kivut selvästi toisella puolella ja ultra paljasti että ovis oli just siltä toiselta puolelta 😄 mun mielestä tästä on jotain tutkimusnäyttöäkin, että ne tuntemukset ei välttämättä oikeesti paljasta sitä puolta. Mulle lääkäri sano että joskus ne kivut vaan jotenki heijastuu sinne toiselle puolelle. Eli ehkä yritän rohkaista että älä menetä toivoo, se voi silti olla tulossa sieltä oikeelta 😄

@Summerwalk kiitos tiedosta, mielenkiintosta että voi tollee vaikuttaa! Mitenhän kauan sit kestää että palautuu normaaliks 😄 mut onneks se ei tähän BBT käyrään sinällään vaikuta, ihan selkeehän se muutos siinä oli viimekin kierrossa, vaikka Ouraa katsoessa tuntu tosi oudolta kun niin alhaalla lämmöt suhteessa normaaliin. Mut ette te varmaan olis mitään outoa nähny mun käyrässä ellen olis toitotellu että on oudon alhaset 😄 tosi jännää että sulla on nyt noin tasaset lämmöt ja rauhallinen syke! Ootko harrastanu enemmän hikiliikuntaa, tai onko joku fyysinen tai henkinen stressinaiheuttaja poistunu? Musta ainakin alhaset sykkeet kuulostaa oikeen positiiviselta. Mulla on tosi korkeet leposykkeet, aina ollu.

Mulla ei mitään jännää raportoitavaa, menkat loppu ja seuraavaks alkaa talletteluvaihe 😄 ja oon ny kolme viikkoa odotellu että lääkäri palais asiaan sen DHEAn osalta, ei oo palannu. Joten alotin syömään niitä omin nokkineni nyt. Viimeksi se lääkäri mainitsi kuitenkin että ei siitä haittaa oo, joten koen että haluan tän arvan kokeilla. Aion syyä noin kolmen kuukauden kuurin, mikä meinaa että kesätauon jälkeen elokuussa voidaan sit ilmottautua seuraavan kerran hoitoon. :)

Screenshot_20230505-110825.png
 
Kopsaan tänne taas saman tekstin ku hoitoketjuun laitoin:

Tänään oli kontrolliultra kp15. Nyt oli pientä edistystä tapahtunu, eli limakalvot oli 9.3mm ja johtofolli 15mm.

Lääkäri meinas, että ei muuta ku siirtoon vaan, kun ei se progesteroni-koe kertonut mitään, kun menkat alkoi heti seuraavana päivänä.

Tuumasin kuitenkin, että haluaisin pitää välikierron ja katsoa ne progesteroni-kokeet oikeeseen ajankohtaan ja samoilla luteeaalituilla kun tuoresiirrossakin oli. Niin eipähän jää sitten epäselväksi.

Tähän lääkäri suostu, joten nyt sitten välikierto tähän kohtaan. Harmillista, mutta enpä olis halunnu tuhlata alkiookaan näin epävarmaan tilanteeseen 🤷‍♀️
Screenshot_20230505-113537_Flo.jpg
Muoks. Lisäsin lämpökäppyrän ja Flo yrittää epätoivoisesti sanoa, että ovis olis tänään. Ei lähelläkään 😅
 
@Harmi89 hyvä päätös mun mielestä! Millos sulta nyt sit mitataan se progesteroni? Ja voi Flo 😄 olispa hyvä kun näihin appeihin vois jotenkin sanoa että ultrassa tilanne oli tämä, olet väärässä 😄
 
@Summerwalk Oho, onpas sulla matala leposyke. Mielenkiintoista!

@Nurppu Varmasti hyvä idea vaan tehdä oma päätös DHEA:n kanssa, jos siitä ei mitään haittaakaan ole mihinkään. Hyviä talletteluita 🤩🤞

@Harmi89 Hyvä kuulla että oli edistystä tapahtunut mutta ymmärrän kyllä hyvin että haluat nyt välikierron ja lisää selvittelyitä niin on sitten toivottavasti selkeämmät sävelet & tuet valmiina kun siirron aika on. ❤️🤞

Heh @Nurppu hyvä kuulla että ei se tuntemus varmuudella kerro kummalta puolelta on irtoamassa munasolu. 😁🤞 Nyt itse asiassa tänään klo 8-9 maissa veikkaan ovulaation lopulta olleen kun oli aamulla ennen sitä ihan vaikea olla kipujen kanssa ja sitten yhtäkkiä kipu hävisi. Ei ole moneen kiertoon ollut näin pahat kivut. Toivottavasti lupaa hyvää. 🤔

Tässä kuvapläjäys lämmöistä, PreMomin tikuista ja tämän aamun testeistä. 😁 Enpä tiiä ehditäänkö tänään enää tallettelemaan kun on illalla vieraita.

Kummaa että tänään jo lämmöt pomppasi kun olisin kyllä vakaasti väittänyt että vasta tänään munasolu irtosi. 🤔 Tiedäpä näistä. Joka tapauksessa piinailu alkakoon ja näillä talletteluilla nyt on mentävä.
Screenshot_20230505_120325.jpg
Screenshot_20230505_120258.jpg
20230505_063942.jpg
 
Ähhh. Täällä lämmöt laski. 😞 Ei se ovulaatio sitten tainnut tapahtua. Mitäs seuraavaksi. Voiko ovulaatio tulla myöhemmin vai tuleeko seuraavaksi kuukautiset. Ja vaikuttaako ovuloimattomuus kierron pituuteen jotenkin?
1683278792894.jpeg
 
@Oikku95 annan tylsän vastauksen, mutta voi olla että huomenna lämmöt taas nouseekin ja tämä oli vaan estrogeenituotannon nousun aiheuttama lämpödippi. Tai sit ne pysyy alhaalla ja ovulaatiota ei tapahtunu. Eli lämmöt voi heitellä joskus paljonkin, ja vasta jälkiviisaana pystyy analysoimaan että mitä tapahtui ja milloin... Jos ovulaatiota ei tapahtunu vielä, niin sittenki vastaus on vähän tylsä: voi olla että ovulaatio tulee kuitenkin vielä vähän myöhemmin, jollon sun kierto on sit pidempi, tai voi olla että ovulaatiota ei tuu ja jossain kohtaa elimistö päättää suorittaa tyhjennyksen. Jos ei ovulaatiota tuu ollenkaan, niin mä en osaa sanoa mikä sen vuodon lopulta saa aikaseks sit, eli en osaa sanoa kuinka todennäköstä on että kierto olis normaalin pitunen sit. Mun ymmärtääkseni on normaalimpaa että jos ovulaatiota ei tuu, niin kierto venyy kovin pitkäks.
 
@Oikku95 samaa mieltä kuin muut, tarkkaile vielä lämpöjä nouseeko sieltä takaisin ylös!🤞 toivottavasti ei olis osunut sinne ovuloimaton kierto, vaikka nekin valitettavasti normaaleja välillä 😞 jospa ne ponkaisee takaisin ylös ja pääset piinailemaan!

@Magnoliae ihana juttu että pääset piinailemaan ja tallettelutkin näyttää hyvin onnistuneen 🤞

@Harmi89 kuulostaa tosi hyvältä päätökseltä ja varmasti ihan oikea tähän paikkaan teille jos itsestä siltä tuntuu. Tauon jälkeen sitten uutta matoa koukkuun ellei nyt sitä ennen putkahtaisi ihan luomuplussaa 🙈

@Nurppu onpa harmi ettei lääkäri koskaan ollu yhteydessä. Toivottavasti kuurista olisi apua ja kesätauon jälkeen olisi plussaa luvassa. Varmaan joka tapauksessa tauko tekee hyvää.

Täällä ultra takana. Tällä kertaa johtofolli oikealla puolella, oli vasta 10mm joten ei läheskään samassa vauhdissa kypsynyt kuin edellisessä kierrossa vasen puoli. Muut oikean puolen follit 7mm ja alle, vasemmalla kaksi 8mm follia.
Nyt kp8 ja edellisessä kierrossa ovis kp10-11. Eli venyy pidemmäksi tämä. Maanantaina uudelleen ultraan ja toivotaan että kasvanut niin kuin pitää🙈 mun laskujen mukaan ovis olis sitten kp13-14.
Lämmöt jatkaa edellisen luteaalin perään hirveetä siksakkia.
 

Liitteet

  • 53A2F77C-A654-4132-87E8-19F131A8A7A9.jpeg
    53A2F77C-A654-4132-87E8-19F131A8A7A9.jpeg
    630.7 KB · Katsottu: 46
@Kwv kiva että tällä kertaa ei ollu munasarjat niin pinkeenä pukkaamassa ovista! Toivottavasti kasvaa optimaalisesti nyt ☺️

Mun Ourasta oli viime yönä loppunu akku kesken. Vähän härskisti vaan teki sen "muista ladata ennen nukkumaanmenoa!!" ilmotuksen siin vaiheessa ku olin jo ollu nukkumassa 3-4 tuntia 😌 luulen että syy tähän oli se että vähän aikaa sit pistin päälle sen happisaturaation mittauksen, kun tässä flunssan aikana alko tuntuu hengitys ikävämmältä. Olin aiemmin pistäny sen pois ku se syö akkua. Ja kyl se nyt oliki löytäny öisin multa sillon tällön jotain kohtia ku vähän huonommin kulki ilma, ei pahasti, mutta yleensä se ei oo löytäny mitää. Mut sit se veti tollasen yllätyskuoleman kesken yön, tyhmää. Pistin nyt taas pois sen mittauksen. Mut nyt jäi tänää lämmöt saamatta.
 
@Oikku95 miltä tänään näyttää? 🤞

@Kwv Hyvä että seurataan tilannetta ultrassa, ja hyvä että olette saaneet tallettelut aloitettua 🤩

Täällä nyt vähän sama tilanne kuin Oikulla. Lämmöt dippasi taas. Vaikea uskoa ettei ovis vielä ollut kun kivut & limat loistavat poissaolollaan. Voi olla et toi eilinen lämpö oli vähän turhan korkea kun yö meni lapsen heräilyjä hoitaessa & lopulta levottomasti taapero vieressä nukkuessa.
 
@Magnoliae Mä oon super hämmentynyt. En oo moneen päivään tehny ov testejä, koska meni motivaatio, mut tänään herätessä jotenkin tuli sellanen fiilis et teen huvikseen testin ja se näytti plussaa!? Olin jo ihan varma et tää on ovuloimaton kierto kun lämmötki laski alas….kaipa tää sit on vaan pitempi kierto. Riittääköhön jos tänään illalla tallettelee vai onko siinä kohin jo myöhäistä? 🫣😖
1683364075296.jpeg

1683364091100.jpeg
 
Tulen vähän päivittämään tilannetta. Tiistaina saan kohdunkaulan pehmentävän lääkkeen, siitä kahden päivän päästä (torstaina 14+4) menen synnyttämään meidän enkelin Cytotecien avulla, tähän voi mennä 24t. Kaavinta ei enää tässä kohtaa onnistunut vaan edessä synnytys, kaavinta vain jos istukka ei tule itsestään ulos.
Lohdutuksena lääkäri totesi, ettei tiedä yhtään tapausta, jossa sama toistuisi tulevissa raskauksissa. Meillä onneksi on tuo terve esikoinen.
Vielä ei ole sanottu mitään uudelleen yrittämisestä. Yhdessä infolapussa luki ettei ehkäisyä tule aloittaa, jos on yhä raskaushaave ja on lupa yrittää uudestaan heti. Siinä lapussa puhuttiin kylläkin vain kaavinnasta. Muualta olen lukenut, että täytyy odottaa jälkivuodon loppuvan ja negaa testiä (voi mennä 4 viikkoa). Eli palailen tänne aktiivisemmin kesäkuun puolella :smiling-eyes:
Voinnista voin sanoa, ettö voidaan henkisesti niin hyvin kuin tilanteessa voi, ollaan vahvoja ja positiivisia tulevaisuudesta :red-heart:
 
Kovasti jaksamista @Däumeline teille sinne raskaisiin hetkiin ❤️ Palailet sitten tänne kun tuntuu että yrittäminen taas ajankohtaista teille ❤️

@anita1 Pahoittelut sinnekin ❤️ Nämä on todella niitä ei toivottuja uutisia täällä.

@Kwv Hienoa että siellä nyt vähän rauhallisempi tahti tällä kertaa ja ehditte mukaan tallettelujen kanssa 🌈

Mites @Oikku95 ja @Magnoliae? Onko ovikset varmentunut lämpöjen perusteella? Ainakin selvät plussat molemmilla 🌈

@Nurppu Harmillinen tuo akun kuoleminen yllättäin. Minäkin mittailin happisaturaatiota koronassa ollessani mut pakko oli laittaa pois kun akku koko ajan kellosta lopussa. Eikä se kyllä mitään kovin kummoista dataa edes antanut sen happisatiraation suhteen joten vähän turha akun kuluttaja.

Täällä on tähän kiertoon keskittyminen ollut vähän vähemmällä. Ja tietenkin just silloin ovisoireet alkaa kolkuttelemaan poikkeuksellisen aikaisin. Nyt on jo kaks päivää ollut eggiksiä ja eilen ja viime yönä oli kovaakin jomottelua oikealla puolella muniksissa. Olisi kyllä historiallista että ovis tulis jo näin aikaisin kun kahdessa edellisessä kierrossa tullut vasta kp22. Mutta on näitä lyhyempiäkin kiertoja joskus harvoin ollut kun ovis tullut jo kp15-17.
Ovistikut alkoi jo kyl tummumaan mutta ei nyt vielä plussaa kuitenkaan näytä.
Talletettulujen suhteen vähön huono viikko mutta pitää yrittää järjestää johonkin väliin.

IMG_7298.jpeg
 
Takaisin
Top