BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on niin jänniä hetkiä täällä että pakko tulla kommentoimaan taas! :smiling face with heart-eyes:

@Summerwalk Noi e@h/premom eivät kyl yleensä annan turhia haamuja ja ihan selkeästi näen sulla tuossa tän päiväisessäkin punaista! :red-heart: Mulla tuli tommonen haamunoletus dpo10, kun katsoin kuvia mun värisuorista. Noissa värit tummuu tosi hitaasti eli ei hätää :Smiling Face With Smiling Eyes:
@Malttamaton145 Nyt te molemmat, mars digitesti ostoksille! :smiling face with heart-eyes: Jännää!
 
@Malttamaton145 no nyt kyllä!!! Mikä hullu ylläri, huhhuh!! 😆😍🥰 Paljon onnea plussasta! Melkeen mäki arvaisin samaa ku @lepus timidus että vähän myöhäisempi ovis oli! Onpa hurja juttu kyllä!

@Summerwalk joo mun pitiki laittaa jo aiemmin testikuva mut unohtu kun eksyin puutarhatöihin! Ihanaa ku on taas vähän enemmän virtaa pitkän sairauden jälkeen :) tässä siis tämmönen dpo7/8/9/10 vitivalkonen medigoo taas :D

PXL_20230423_094052652.jpg
 
Onnittelut @Malttamaton145 😮😍🌈 mikä ihana uutinen! Voisko tosiaan olla noin, kuten Lepus sanoi, että olisi ollut kaksosraskaus joista toinen mennyt kesken ja siitä ”menkat”? Tuttavalla kävi juuri näin, veren vuodolle ei koskaan löydetty muutakaan syytä. Toivotaan että siellä kaikki hyvin 🌈

@Summerwalk mä kyllä edelleen nään e@h testissäkin viivaa 🙈 ja kuten täällä aiemminkin todettu niin ne tummuu hitaasti, en ihan vielä heittäisi kirvestä kaivoon tän suhteen 🌈🌈
 
Nyt alkushokin laskeuduttua ehtinee vastailla.

Ensiksi @Summerwalk minäkin näen haamulaisia testeissäsi. Toivotaan nyt kovasti että siitä lähtisi vahvistumaan 🥰🌈

@Empsu94 samaa itsekin ihmettelen että mitä täällä tapahtuu. Sainkin nuo lämmöt yhdisteltyä kun muutin menkat tiputteluksi. Toki selvä muutoshan tuossa käyrässä oli kun menkat alkoi

@Harmi89 Kiitos. Todellakin villi tilanne! Juuri miehellekin noiden menkkojen myötä sanoin ettei sitten tälle vuodelle sitä vauvaa saada ja tuskailin että kohta (Okei vasta syksyllä) tulee se vuosi, kun julkisella pääsee johonkin tutkimukseen. Ja kuinkas nyt sit kävikään 😅

@lepus timidus varteenotettava vaihtoehto tuo että olisi kaksoisraskaus ollut ja toinen meni kesken. Nyt kun miettii taaksepäin niin ei ollut mitään perus menkkajomotteluja lainkaan 🤔

@Däumeline tänään yritinkin metsästellä digitestiä muttei löytynyt 😳 tai siis sellaisia ei raskaana/raskaana oli. Mut olisin halunnut viikkodigin. Kai apteekista löytyis josko huomenna sellaisen sieltä löytäis. Muutoin täytyy lähteä merta edemmäs kalaan 🤭

@Kwv Kiitos 🙂 kiva kuulla näitä kokemuksia. Ahdistavaa kun päivä kerrallaan mennään eikä osaa iloita vielä. Aion kyllä huomenna soitella neuvolaan ja kysellä että mitä tehdään vai odotellaanko vain 😅
 
Jaahas, täällä näyttää tältä. Eli kaipa sitä odotetaan menkkoja alkavaksi tänään 😕 HRV nousi myös huippulukemiin, mitä näkyy mun kaikissa käyrissä kp1. Tää tuli päivän aikaisemmin kuin odotettua, toki voi olla että ovis tapahtui kp 15.

Ja samalla alkaa yritystauko kun mies on toukokuun reissussa, eli kesäkuussa uudestaan sitten…

Toivottavasti saadaan myös hyviä uutisia tänne ketjuun tänään! ❤️
 

Liitteet

  • AD150033-CC74-4A3D-810F-4BAF844B52A4.jpeg
    AD150033-CC74-4A3D-810F-4BAF844B52A4.jpeg
    652.8 KB · Katsottu: 71
Wau, miten upeaa, @Malttamaton145 ! 😍😍 Ihana kuulla näitä iloisia uutisia, näitä lisää!🤩

Mun lämmöt lähti nyt nousuun tuttuun tapaan ja natural cycles muutti ovulaation paikkaa kp13 —> kp 22, positiivisesta cb-tuloksesta huolimatta. Eli varmaankin juuri noin on käynyt, kuten muutama arvelikin, että jotain tapahtunut siellä kp11 päivän tienoilla, kun cb:ltä hymynaama, mut sit ei kuiteskaan tarpeeks. 😞 Ja nyt sit tapahtunu taas jotain. Ei kyl must mitenkään lupaavaa tämmönen outous, varmaan pirautan lääkärille saadakseni jonkun selityksen.

IMG_0505.png
 
Onko muuten muillakin tää foorumin kello tunnin jäljessä? Tai mulla näkyy joka päivä että oisin kirjoittanu viestin aikaisemmin ku mitä oikeesti oon. (Esim toi mun viimeisin käyrä, näyttää että oisin kirjoittanu 6:52, vaikka heräsin 7:30 😄)
 
Onko muuten muillakin tää foorumin kello tunnin jäljessä? Tai mulla näkyy joka päivä että oisin kirjoittanu viestin aikaisemmin ku mitä oikeesti oon. (Esim toi mun viimeisin käyrä, näyttää että oisin kirjoittanu 6:52, vaikka heräsin 7:30 😄)
Mulla se näyttää niin, mut koska mä olen asettanut aikavyöhykkeen niin, koska asun täällä Saksassa :Grinning Face With Smiling Eyes:
Sen saa muutettua tuolta omista asetuksista.
 
@Malttamaton145 ootko tänään kokeillu näkyykö testeissä tummumista? Entä @Summerwalk , miltä tänään näyttää?

@Empsu94 höh lämpöpudotukselle 😔 ja harmi että tulee tauko, mut toivottavasti saat sit vaikka vähän lepuutettua mieltä tällä saralla sen aikaa ❤️ mul oli kans ajat täällä väärin ennen ku kävin muuttaa asetuksista.

@Madeleine 83 joo, lääkärin kanssa kantsii keskustella! Mutta kyllähän tuota tosiaan joillain tapahtuu, että keho vaatii useamman LH huipun ennen ku saa ovuloitua. Epäilen että letrot saattaa auttaa siihen 🤔

Täällä pysy lämmöt ourassa miinuksella taas vaikka vähäsen toki tosta käyrästä näkyy että koholla alkukiertoon nähden ovat. En tiiä mikä tää sit on, mut näillä mennään 🤔 varmaan jotenki liittyy tohon tautiin, mut erikoista tosiaan että matalammat lämmöt sen kunniaks! Mut kun sormesta mittaa, niin voihan se tosiaan olla että ääreisvetenkierrosta tingitään kun keskivartaloa pitää puolustaa.

Screenshot_20230424-114158.png

Ja tässä tän päivän nega-medigoo:

PXL_20230424_085119153.jpg
 
Oli kiireinen aamu ja testailut tuli taas vähän hätäisesti suoritettua. Ensin ei näkynyt mitään ja luulin jo negaksi sitten 10 min. kohdalla vilkaisin uudelleen ja katsoin et ohhoh, nyt näkyy jotain (eka kuva), mut kuvasta zoomaamalla näki että oli vaan värikertymä. Vähän sit kuivuttuaan näytti tältä (toka kuva). Vähön tökerö kuva salamalla otettuna mutta kyllä siitä edelleen haamun tai viivanpaikan erottaa.
Lämmöt on kuitenkin laskussa ja menkkaolot vaan voimistuu. Taidan pikkuhiljaa ottaa nöyrästi askeleen takavasemmalle ja valmistautua huomenna alkavaan vuotoon.
Selvää on että jotain yritti tapahtua, mut ei ollut meidän vuoro tälläkään kertaa.
@Nurppu tuossa jo aiemmin kyseli oonko tehnyt jotain toisin kun nyt kahdessa peräkkäisessä kierrossa haamuillut, niin enpä keksi mitään erityistä. Jos jotain pitää kaivamalla kaivaa niin oon pari kuukautta syönyt kasvispainotteisesti. Nämä kaksi kiertoa poikkeaa myös sillä että ovat olleet 35 päiväisiä, mikä vastaa enemmän mun normikiertoa. Siitä asti kun menkat teininä alkoi mun luonnollinen kierto on ollut aika tasaisesti 34 päivää. Nyt parin viime vuoden ajan se on pyörinyt 30-32 päivässä. Ehkä siis myöhäisempi ovis ja pidempi kierto on mun kohdalla hyvä juttu. En tiedä voisiko liittyä jotenkin munasolujen hitaaseen kypsymiseen?! 🤔
Mut kaiken kaikkiaan nämä kiinnittymisyritykset vahvistaa sitä minkä jo tiesin. Meidän kohdalla ei todennäköisesti ole kyse etteikö sukusolut kohtaisi tai alkio kiinnittyisi vaan siitä että mun vanhat munasolut on vaan jo niin heikkolaatuisia ja on todella pieni todennäköisyys että se kehittymiskykyinen yksilö sattuu kohdalle. Mutta ei auta kuin lotota ja uskoa ihmeeseen 🙏🏻😁

9385B61C-09CD-488E-B04F-9F764761797C.jpeg


A5B506C1-E2DA-4AC6-AC64-0FE36B28097E.jpeg

7C46E392-C952-41C9-B8AC-659F73FD2803.jpeg
 
Hmmm.. 🤔 Kieltämättä @Summerwalk toi sun pähkäily kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Ja haamu tosiaan pilkottaa tokassa kuvassa edelleen. Vaikka kuinka haluaisin tsempata vielä optimismiin plussasta, niin en ole oikein taipuvainen sellaiseen. Pahasti näyttää kemialliselta 😔 Oon tosi pahoillani!
(Mutta liityn kyllä onnittelemaankin, jos tämä tästä siihen suuntaan vielä muuttuu! 💚)
 
Hmmm.. 🤔 Kieltämättä @Summerwalk toi sun pähkäily kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Ja haamu tosiaan pilkottaa tokassa kuvassa edelleen. Vaikka kuinka haluaisin tsempata vielä optimismiin plussasta, niin en ole oikein taipuvainen sellaiseen. Pahasti näyttää kemialliselta 😔 Oon tosi pahoillani!
(Mutta liityn kyllä onnittelemaankin, jos tämä tästä siihen suuntaan vielä muuttuu! 💚)
Realismi on ihan tervetullutta, kun oon jo itsekin vahvasti kääntämässä nokan kohti uusia pettymyksiä 😎 Ihan ok fiilikset vaikka harmittaahan tämä.

Ovistestejäkin aloin kp29 uudestaan tekemään josko niissä olisi näkynyt vahvistumista. Alkuun vähön näyttikin vahvistuvan mut sitten jämähti paikoilleen.

E3CFFDEF-D50B-451A-B9C0-0E272B641AF1.png
FCF98EEF-0EF5-4720-A991-88427FCCB130.jpeg
 
@Summerwalk ja @Harmi89 kallistun teidän kanssa realismin puolelle, oletan että kolmessa päivässä olis pitäny vähän jo tummua jos normaalisti siellä kasvais alkio... Mut selkeästihän siellä jotain tosiaan on taas tapahtunu! Näin on, tää on muutenkin ihan kauheeta lottoa, ja sit jos on lisäks joku erityisvaikeusaste (niin ku iäkkäät solut) ni sitä lottoa saa jatkaa vielä kauemmin. Mut on kyl tosi lupaavaa että ainaki kaks kertaa nyt tosiaan on jo noi pitkälle päästy, kyl siitä tulee ainaki mulle optimistinen olo, että jos muuta ongelmaa ei oo ni joku kerta ne nopat vielä osuu kaikki samaan asentoon :)
 
@Malttamaton145 siis vautsi mitä uutisia! Löytyikö digitestiä vielä?

@Summerwalk tuo on kyllä harmillista kun tulee haamulaisia eikä tiedä onko ne testivirheitä vai todellisia noissa liuskoissa. Mäkin nään vielä haamun tuossa tokassa kuvassa, mutta valitettavasti näyttää hyvin valkoiselta eikä punertavalta ainakaan kuvassa. Tuollaisia olen itsekin joskus saanut.

Täällä on lämmöt ylhäällä edelleen, mutta enhän tiedä mikä dpo, FF mukaan olis dpo6 mutta tosiaan itse arvelin jo pari päivää aiempaa ovista. Eilen vielä kn tuntui kiinni olevalta, tänään jo avoimelta, että olikohan tämä kierto nyt tässä, valmistautuuko keho jo menkkoihin.. Kyllä taas turhauttaa niin paljon 😭
 
@Nurppu tänään testattu aamulla sekä nyt illalla ja vahvaa viivaa edelleen. Ehkä aavistuksen tummempaa.

@anita1 just tänään ostin digin ja aattelin sen huomisaamuun säästää🙂

Tänään ollut surullinen päivä kun mummu saateltu viimeiselle matkalleen.🕊️

Yhtään ei nyt tätä oloa helpota se että äsken pyyhittäessä tuli paperiin haaleaa tuhrua 😔 Ei pysty ajattelemaan mitenkään järkevästi, tämä ei voi päättyä näin. Tiedän toki että toivoa on vielä. 🙏

Neuvolaankin soitettu ja aika saatu ultraan ensiviikon keskiviikolle 3.5
 
Täällä meneillään kp4 ja polilta suunnitelmana PAS luonnolliseen kiertoon.
Eli ilman lääkitystä mennään ja kp10 alkaa oviksen metsästys. Kp12 ultrataan ja katotaan, onko mikä meno kohdussa PASia ajatellen.
Ovis on ollut tosi vaihtelevasti kp14-kp20 välillä.
Saa nähdä mihin nyt osuu, vai tuleeko ollenkaan... Pessimisti ei pety 😅
 
@Malttamaton145 isot osanotot suuren surun keskellä 😞💔 viivan vahvistuminen kuulostaa kuitenkin hyvältä, ja ultrakin on pian ❤️

@Harmi89 hurjaa vauhtia se hoito sit etenee ku päästään itse asiaan! Toivotaan että ovis tulee optimaaliseen aikaan ja että olosuhteet on erinomaiset 🌈
 
No nyt on kummallista. Eilen illalla tuli vähän limaista verivuotoa. Otin Buranaa ja laitoin kuukupin yöksi koska olin varma että yöllä hanat aukeaa ja kivut käy niin koviksi ettei saa nukuttua kunnolla.
No yö meni ihan hyvin, vuoto ei jatkunut, kivut oli hävinnyt ja aamulämpö yhtäkkiä 37:ssä 😱 ei ollut tarkoitus enää testaa ja lugetkin jätin eilen jo laittamatta mutta kun tilanne oli niin eri aamulla kuin mitä odotin niin uitinpa tikun kuitenkin ja mitä mun uniset silmät näkeekään?? Voiko tuo olla plussa vai onko viallinen testi?!? Mun on pakko lähtee kohta töihin ja mietin kuumeisesti et laitanko vielä lugen nyt kuitenkin sisään vai mitä ihmettä?!?
Vähän jopa ahdistavaa kun juuri olin täysin valmistumassa uuteen kiertoon. Pakko tänään käydä hakemassa digi tai jotain muita testejä ellei nyt hanat aukea kunnolla päivän aikana. Huh..olipa ylläri.

177E4EA3-D18A-41CC-861D-DCD93FFFD206.jpeg

72386A5E-1FBD-46F1-8F7A-46EE54B0B207.jpeg
B9D61FA4-E5C3-4C0A-B6B0-46C10ECA9460.jpeg
 
Takaisin
Top