BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nyt on kummallista. Eilen illalla tuli vähän limaista verivuotoa. Otin Buranaa ja laitoin kuukupin yöksi koska olin varma että yöllä hanat aukeaa ja kivut käy niin koviksi ettei saa nukuttua kunnolla.
No yö meni ihan hyvin, vuoto ei jatkunut, kivut oli hävinnyt ja aamulämpö yhtäkkiä 37:ssä 😱 ei ollut tarkoitus enää testaa ja lugetkin jätin eilen jo laittamatta mutta kun tilanne oli niin eri aamulla kuin mitä odotin niin uitinpa tikun kuitenkin ja mitä mun uniset silmät näkeekään?? Voiko tuo olla plussa vai onko viallinen testi?!? Mun on pakko lähtee kohta töihin ja mietin kuumeisesti et laitanko vielä lugen nyt kuitenkin sisään vai mitä ihmettä?!?
Vähän jopa ahdistavaa kun juuri olin täysin valmistumassa uuteen kiertoon. Pakko tänään käydä hakemassa digi tai jotain muita testejä ellei nyt hanat aukea kunnolla päivän aikana. Huh..olipa ylläri.

View attachment 121506
View attachment 121503View attachment 121504

Onhan siinä selkeästi kyllä viiva, ja onkohan se jopa tummunut? Todella vaikea sanoa, itsekin ajattelin että kemialliselta vaikuttaisi alunperin 😔 Mutta nyt on taas vaikea sanoa!
 
No nyt on kummallista. Eilen illalla tuli vähän limaista verivuotoa. Otin Buranaa ja laitoin kuukupin yöksi koska olin varma että yöllä hanat aukeaa ja kivut käy niin koviksi ettei saa nukuttua kunnolla.
No yö meni ihan hyvin, vuoto ei jatkunut, kivut oli hävinnyt ja aamulämpö yhtäkkiä 37:ssä 😱 ei ollut tarkoitus enää testaa ja lugetkin jätin eilen jo laittamatta mutta kun tilanne oli niin eri aamulla kuin mitä odotin niin uitinpa tikun kuitenkin ja mitä mun uniset silmät näkeekään?? Voiko tuo olla plussa vai onko viallinen testi?!? Mun on pakko lähtee kohta töihin ja mietin kuumeisesti et laitanko vielä lugen nyt kuitenkin sisään vai mitä ihmettä?!?
Vähän jopa ahdistavaa kun juuri olin täysin valmistumassa uuteen kiertoon. Pakko tänään käydä hakemassa digi tai jotain muita testejä ellei nyt hanat aukea kunnolla päivän aikana. Huh..olipa ylläri.

View attachment 121506
View attachment 121503View attachment 121504
Ohoh onhan tuo tummentunut aivan hurjasti varsinkin jos vertaat toissa päiväiseen! :smiling face with heart-eyes: Digiä kehiin huomenna tai ylihuomenna?
 
Heh..tungin paniikissa lugen sisään ja kuukupin perään ja lähdin töihin 🤣 En tiedä olisiko enää pitänyt lugeilla kiertoa sotkea, mutta sinne nyt meni 🙈 Nuo tärisevin käsin tänne liitetyt kuvat ei edes oikein tee oikeutta sille miltä se livenä näytti. Viiva oli siis jopa ilman lukulaseja hyvin selvästi näkyvä paljain silmin ja aivan huomattavasti tummunut edellisistä. Tuossa vielä yksi kuva. Tein nyt tuon testin ekaa kertaa ensimmäisestä aamupissasta kun oon olettanut että toka olis parempi ja en tiedä olisiko ollut vahvempi viiva jo aiemminkin jos olisin tehnyt heti aamulla herättyäni. Edelleen siis kyllä vahvasti kemialliseen uskon varsinkin kun vuotoakin vähän jo oli, mutta nuo lämmöt, varsinkin kun eilen en enää lugeja laittanut, hämäsivät nyt pahasti. Nyt on taas olo että hanat aukeaa kohta. Mutta katsellaan nyt rauhassa. Jos huomenna ei vielä vuoto ole alkanut niin teen digin.

@Empsu94 Pahoittelut uuteen kiertoon päätymisestä ja tsemppiä taukoiluun ❤️ Nopeasti se kesäkuu jo tulee. Toivottavasti saat ajatuksia nyt hetkeksi hyvin muualle ja nautit muista asioista.

@Malttamaton145 Osanotto ja voimia suureen suruun ❤️ Täällä on yllättävän monella ollut surullisia tapahtumia viime aikoina. Onneksi myös näitä onnen aiheita. Toivottavasti sulla vuoto on harmitonta, niin kuin kunnon menokatkin oli. Onneksi pääset pian ultraan tarkistamaan tilanteen. Käytkö verikokeessa myös?

@Harmi89 lle kaikki tähdet nyt oikeisiin asentoihin jotta kierto etenee odotetusti ja siirto sujuu mallikkaasti. Nyt on kyllä extrajännittävää seurata sun oviksen metsästystä 🧐🌈

Mikä @anita1n tilanne tänään, onko merkkejä alkavista menkoista vai oliko väärä hälytys?

@Nurppun päivän medigoota myös odotellaan 🧐🌈 Mulla myös heti koronan jälkeen kuumeen laskiessa lämmöt tipahti hetkellisesti tosi alas ja alkoi sitten pikkuhiljaa kohoamaan. Jotenkin se varmaan kehon puolustusreaktioon liittyy varmaan.

CC7AED62-8A57-4BD1-9B22-38614A2AE329.jpeg
 
@Summerwalk Ompas jännää! Ihan selkeä viiva on. Toivotaan nyt parasta 🤞😍🤩 kiitos osanotosta. Lohduttaa paljon että mummu ehti vielä kuulla ja ymmärtää uutiset. En muistanut kysyä verikokeista mitään! 😬🙈 No, katotaan miten hyvin tässä jaksaa ensi viikkoon odotella. Se on varmaa että testejä tuun uittamaan paljon. Aiemmis kierroissa kun niitä panttasin niin nyt voi läträtä 😅

@Empsu94 Tsemppiä uuteen kiertoon. ❣️ Tauko tekee varmasti hyvää täältä ja pystyy keskittymään paremmin ihan muihin asioihin. Itekin kun pidin taukoa niin ei tullut edes ajatelleeksi koko vauvantekohommaa ja ehkä sen myötä stressitaso tätä asiaa kohtaan oli paljon pienempi.

Kiitos kaikille osanotosta 💗

Tälle aamulle tein digitestin, eikä paperiin ole nyt tullut mitään. Nyt täytyy vain yrittää saada stressitasot alas. Uskallauduin siirtyä tuonne joulukuisiin, mutta kuitenkin täälläkin taustalla hengailen ☺️ Plussatuulia kaikille!
 

Liitteet

  • IMG_20230425_074246.jpg
    IMG_20230425_074246.jpg
    2 MB · Katsottu: 74
@Summerwalk oijoijoiii!! Kyllä nyt nousi toivo taas takaisin! 😄 Voi miten ihanaa olis että viivat tästä jatkais tummumista!!

@Empsu94 osanotot uudesta kierrosta 😞 koita nauttia tauosta!

@Malttamaton145 ihana digi!! Hurjasti onnea, toivottavasti jäätkin sinne joulukuisiin! 🥰

Täältä tulee @Summerwalk :in pyynnöstä päivän medigoo mut ei täs mitään tiirailtavaa valitettavasti oo 😄

PXL_20230425_083431115.jpg

Lämmöt pysyy alhaalla mut tänään sentään plussan puolella ourassa. Lisäks on pitkäst aikaa tissit tosi herkkinä ja vatsalla tuntuu pientä nipistelyä ja alavatsan vatsalihakset tuntuu yskiessä ihmeen herkiltä (tauti on muuten jo pois mutta hakkaava yskä on jääny jälkeen). Mä veikkaan et se tauti oli korona ja se sekotti hormoneita ehkä jotenkin ja nää oireilut liittyy siihen 🤔 mies tulee vähän jälkijunassa tautinsa kanssa ja tänään kysy multa et maistuuko kahvi todella oudolta. Ihan normaalilta se mulle maistu 😌 mul onneks kesti ne harhamaut ja hajut vaan päivän, toivottavasti miehelläki menee pian ohi.

Screenshot_20230425-113820.png
 
@Summerwalk no jopas! Selkeä tummuminen tapahtunut ja lämpöjen pompsahdus ylöspäin näyttää lupaavalta! Toivotaan kovasti vahvistumista viivalle eikä nyt olisi mikään kemiallinen.

@Malttamaton145 noniin siellä digi vahvistelee asiaa, aivan mahtavaa ja kovasti niitä tarrasukkia nyt!

@Empsu94 pahoittelut uudesta kierrosta. Täällä lähtee seuraavaksi yk14 enpä ollut koskaan edes miettinyt montako kertaa sitä on tässä tullut yritettyä. Meilläkin taitaa tuo seuraava kierto mennä ohi ja sitten siirrytään jo kesään.

Mä olen sitä kohdunnapukkaa tutkaillut niin ainakin tänään aamulla oli laskeutunut alas ja tuntui hieman avoimelta ei kuitenkaan yhtä avoin kuin oviksen aikana. Lämpö pysyttelee tavanomaiseen tapaan 37 asteen hujakoilla aamuin illoin.

Screenshot_20230425_182009.jpg
 
@Summerwalk kyllä nyt näkyy jo niin selkeästi että ei tarvitse tihrustaa! Jatkahan testailua ja toivotaan edelleen tummumista. Mä ainakin olen hyvin toiveikkaana että sielä joku kyytiläinen nyt on mukana 😍

@Empsu94 pahoittelut uudesta kierrosta 😮‍💨 toivottavasti tosiaan siellä tauon aikana saat mietittyä muita juttuja ja sitten ihan uudella energialla vauvajuttuihin kesäkuussa 🌈💘

@Malttamaton145 niin paljon onnea 💞 ihana juttu!

Täällä pitäisi huomenna Flo:n mukaan olla kp1, rinnat on todella todella kipeät mutta mitään muita oireita ei ole, ja lämmötkin singahti tänään takaisin ylös. Alkaispa nyt pian vaan 😒
 

Liitteet

  • 07F8095E-A3D0-47DE-8808-5141ACF97AD5.jpeg
    07F8095E-A3D0-47DE-8808-5141ACF97AD5.jpeg
    841.1 KB · Katsottu: 58
@Malttamaton145 toivottavasti vuoto olisi jo rauhoittunut! ❤️ Vuoto voi tosiaan olla ihan täysin vaaratonta. Mulla viime joulukuun plussassa vuosi verta monta viikkoa putkeen ilman kipuja, ja hCG kasvoi sinä aikana hienosti. Sit yks päivä vuodon seassa oli hyytymiä ja tuli kunnon menkkakivut, ja sillon se meni kesken. Mut edes noi ei ole varmoja merkkejä siitä että olis menny kesken, on niitäki joilla on tullu hyytymiä ja menkkakipuja ja silti kaikki ok 🤷🏼 sitä ei tos vaihees tiiä ennen ku varmistaa asian jotenki. Mulla lähti heti haalenee voimakkaasti raskaustestit vaikka oli ollu jo kunnon leffaviivat jopa epäherkimmässä RFSU:ssa, ja myös verikoe vahvisti asian. Mut jos on vähästä vuotoa vaan, niin uskon että se on kyl harmitonta!

Mul hitusen käänty lämmöt ja hengitystiheys tänään ylöspäin, vihdoin vähän normaalimmissa luteaaliarvoissa. Testii en viel kerenny tekee!

Screenshot_20230426-081301.png
 
Mulla oli taas kiire aamu kun piti olla aikaisin töissä. Elän nyt siinä uskossa että tänään on jo kp2. Eilen vuoto jatkui ja iltaa kohden oli jo niin selvää menkkavuotoa että julistin uuden kierron alkaneeksi. Tämän aamun testiä en vaivautunut enää edes kuvailemaan koska niin haalea oli viiva enää että piti taas ihan tihrustaa että mitään näki. Kemialliseksi siis jäi taas. Harmittaa kyllä kun juuri tuli vuosi täyteen yrittämällä yritystä, mutta ainakin eilisen perusteella voi olla nyt varma että jotain siellä tapahtui eikä jäänyt mielikuvituksen varaan. Aamulämpö vähän laski eilisestä (37) mutta vielä jäi luteaalirajoille 36.87. Ehkäpä huomenna on jo selvästi alempana.

@Nurppu Nyt näyttää normaalimmalta, peli ei siis olekaan menetetty. Testejä taa tihrustettavaksi 🌈

@Kwv Toivottavasti sielläkin nyt aloitellaan jo pian uutta kiertoa 🌈 Jännästi sullaki loppua kohden lämmöt vielä pomppas ylös.

@anita1 Hyvältä näyttää tilanne edelleen 🌈 Miten testailut?

@Malttamaton145 Vuoto aina kyllä pelottavaa, mutta tuossa määrin varmasti aivan harmitonta. Voihan olla vielä ”menkkojen” jälkihöyryjä tai sitten tulla vaan ihan kohdunsuulta, joka on herkkä vuotamaan alkuun. Varsinkin kirkas, vähäinen vuoto voisi hyvin viitata siihen. Voimia ja rauhaa piinaavaan tilanteeseen. Onneksi ultra on jo pian! ❤️🌈
 
@Summerwalk voi harmi 😞💔 oon tosi pahoillani. Mulla kävi viime kesän kemiallisessa muuten kans niin, että viivat eka pysähty ja vähän haaleni, sit tuli tummin ikinä, ja sit alko menkat. Hämärä muistikuva et sillon jostain luin että se on joku juttu, että just ennen kesken menemistä tulee joku piikki. Mut ei mul siihen lähdettä oo. Mut samaa mieltä, että ei tuota kyllä enää epäillä voi, jotain siellä yritti tapahtua!

Tässä mun dpo 10/11/12/13 nega vielä! Mut nyt en taida enää jaksaa näitä postailla, uskon että tästä kierrosta ei nyt arpaonni osunu kohdalle.

PXL_20230426_070327342.jpg
 
@Summerwalk ja @Malttamaton145 voi itku teidän molempien puolesta 😭 kovasti jaksamista uusiin kiertoihin.

@Summerwalk pääsettekö nyt joka tapauksessa tutkimuksiin? Ei kai sitä kemiallista mitenkään voida laskea mukaan, jos ei virallisia testejä ehditty tekemään tai ilmoititko asiasta jo jonnekin?

Ei ole mitään tuntemuksia mitkä viittaisi mahdolliseen raskauteen joten ei ole mitään mielenkiintoa edes testaukseen tällä hetkellä ja FF mukaan kuitenkin vasta dpo8.
Screenshot_20230426_145535.jpg
 
@Malttamaton145 Mkä siellä on tilanne? Selvisikö lääkärikäynnillä mitään uutta? Voi kunpa ei nyt menisi kesken ❤️😥

@anita1 Oireettomuus ei välttämättä ollenkaan huono juttu 😉 Lämmöt on kyl tasaiset 🌈
Meillä ei ole enää ikäni puolesta mahdollisuuta hoitoihin kuin yksityisen kautta ja siellä tutkimukset onkin jo tehty mutta hoitoihin ei toistaiseksi päädytty.

@Nurppu Tosi mielenkiintoinen tuo havainto että sullakin viiva tummunut just ennen vuodon alkamista. Yritin googletella mistä voisi johtua mutta en nyt nopeella selaamisella heti löytänyt. Eikä ole heti hatusta vedettävissäkäön mitään selitystä 🤣
Harmi jos ei ollut teidänkään kierto tämä ❤️ On näiden tyhjien arpojen vetäminen kyllä turhauttavaa puuhaa 😞 Jospa kuitenkin pääsisitte siirtoon ensi kierrosta 🌈

Täällä menkat oikein kunnolla päällä, kunnon verilöyly 😣 Tässä kohtaa tulee aina väsähtäminen ja tuntuu ylivoimaiselta aloittaa taas sama rumba alusta ja tekisi mieli heittää pyyhe kehään. Mutta kyllä se yleensä mieli taas muuttuu kun ovis lähestyy. Vielä on joitain arpoja vetämättä jopa meilläkin 🌈

C1AC2780-EFC1-4E0A-AF73-6C195B5C33EA.jpeg
 
@Summerwalk kiitos kysymästä. Ja pahoittelut uudesta kierrosta. 💔

Kivut oli jo melko kovia siinä ennen lääkäriä, mutta särkylääkkeen avulla meni sitten ohi, eikä toistaiseksi ole palannut. Vuotokin edelleen niukkaa eikä hyytymiä tms havaittavissa.

Kuinka ollakkaa lääkäri sattui olemaan myös neuvolalääkäri ja siellä oli ultra!
Kohdunulkoista epäiltiin toispuolisen kivun vuoksi. Mutta selvää merkkiä ei löytynyt. Myöskään kohdussa ei näkynyt muuta kuin paksuuntunut limakalvo ja sanoikin moneen kertaan että ei näillä viikoilla ja heidän laitteilla välttämättä näkyisikään mitään. Ja että tuo limakalvo juuri tarkoittaa että jotain on tapahtunut tai tapahtuu.

Sain nyt nyt sitten verikokeet tälle päivälle, huomiselle ja maanantaille 🤞 ja seurantalinja kipujen ja vuotojen kanssa. Keskustelevat vielä lääkärien kesken että onko aiheellista sitten laittaa eteenpäin gynekäynnille.

Eli tällä hetkellä pieni toivonpilkahdus on eikä lääkärikään mitenkään suoraan puhunut keskenmenosta ❣️

Kerta kaikkiaan oli mahtava käynti vaikka lopulta ei silti paljoa selvinnyt mutta osasi kuunnella ja otti tosissaan 🙏

Hups, tulipa pitkä teksti 😅
 
Muokattu viimeksi:
@anita1 mukavan tasaiset lämmöt siellä ainakin! :)

@Summerwalk ääh, ikävä verilöyly 😬 toi menkkasynkkyys on kyl perseestä. Mä tänään just mietin et nyt just on ihana hetki kun on jotenkin aktiivinen olo eikä synkistytä yhtään. Myös siis jotenkin sellanen olo että vähän onnistunu henkisesti jättämään tän yrityshomman taka-alalle ja se tuntuu hyvältä. Mut pelkään jo sitä ku menkat alkaa, että iskeekö sit taas synkkyys. Tyhmät hormonit!

@Malttamaton145 hyvä kuullu että tilanne ei viel oo menetetty! Toivotaan että verikokeissa näyttää hyvältä!

Mul tänään meni lämmöt selvästi alaspäin. Yleensä tää olis merkki siit et menkat ehkä alkaa, mut tuntuu et tässä kierrossa ei meinaa yhtään mitään 😄 mut jos FF olis oikeassa ja ovis olis ollu jo ennen ovisplussa (eihän se voi ees olla mahollista...?) eli kp 11, sit tänään olis ihan uskottava menkkojen alotuspäivä. Eli koitan olla tarkkaavaisena 😄

Screenshot_20230427-112116.png
 
Tuun tänne vähän omanapailemaan ultrakuulumisia! Kävin tänään ekassa varhaisultrassa ovulaation perusteella lasketuilla päivillä 7+5, ja sieltä löytyi pieni oikeasta paikasta, sykkivällä sydämellä ja toimivalla napanuorallakin vielä 🤩

B06A5E7A-A771-4F5B-8A0C-521E3410D04A.jpeg


Kätilö arvioi koon perusteella viikoiksi jo 8+0, ja kattelin tässä että kyllä sekin ois ihan mahdollista että ovis ois ollut kaks päivää aiemmin, kun sopis ovitrellen perusteella noin vaikka FF lämpöjen takia toisin arvioikin 😅 Tässä vielä tuota kuvaajaa:

99273825-626E-48CE-A730-DF4F0D052DB9.jpeg


Voi @Summerwalk, onpa ikävää että nyt tulee sit kunnolla kärsimystä, pidä huolta itsestäsi ❤️

@Malttamaton145 hyvä että olivat noin aktiivisia ja sait hyvän seurannan nyt sitten, että tulis selvyyttä tilanteeseen ❤️

@Nurppu hyvä että oot pystynyt ottamaan tän kierron vähän armollisemmin, toivotaan hoitokierrosta sit hyvää 🤞🏻 oliks sulla nyt edelleen IVF toukokuun kierrosta vai siirtyikö se koronan takia?
 
Pikainen juttu tältä päivältä: FF mukaan dpo9, mutta voi olla myös dpo11. Tänään tullut limaista hyvin haalean punertavaa paperiin yhdellä pyyhkäisyllä, mulla ei yleensä ole tiputtelua, joten mietin onko mahdollista kiinnittymisvuotoa nyt vai menkkojen alkua. Yleensä vuoto kyllä tulee kertaheitolla eikä ala tällä tavalla ainakaan. Paskinta on se, että on reissua tiedossa, en tiiä pääsenkö mittailee lämpöjä, saati sitten pissimään tikkuihin seuraavat 4 päivää. Tässä vielä käppyrää ja kohdunnapukan dataa myös merkattuna.

Screenshot_20230427_180718.jpg
 
Takaisin
Top