Aurinkoista viikon alkua tänne, oon lueskellut taustalla viestejä mutta oli taas tarve mennä pienemmällä vaiheella.
Oon tässä enimmäkseen oivaltanut mun kierron luonteesta suhteessa energiatasoihin ja mielialaan. Luteaalivaiheet käy aina tosi koville, en tiedä onko psyykkistä, vai onko mulla muutenkin luteaalissa veto vähissä ja liikunta on todella todella raskasta. Mutta ilmeisesti ihan tyypillistä tuolle kierron vaiheelle, koska hormonit. Oon ollut iloinen mun ilmeisesti toipuvasta kehosta. Lopetin siis e-pillerit lokakuussa, ja mun neljä seuraavaa vuotoa ovat olleet tosi niukkoja ja tumman ruskeita. Kemiallisen jälkeen ja nyt tämä viimeisin vuoto ovat sitten olleet ihan eri luokkaa, eli runsaat ja kirkuvan punaista. Oivalsin tässä nyt siis sen, että ilmeisesti tasoittunut hormonituotanto ja etenkin riittävä progesteronin tuotanto aiheuttaa tällaisen kirkkaan vuodon, eli mun vuoto olisi nyt terve, eli keho on toipumassa e-pillereistä.
Tuli myös nyt aidosti sellainen olo, että tää kierto en tikuta ovulaatiota. Lämmöt tulee automaagisesti Ouran kanssa, mutta aika mitäänsanomattomat nää ekat 6 kiertopäivää.
@Metu On ollut ihana seurata sun vahvistuvia viivoja tässä päivän aikana, sellainen aito onni toisen puolesta ollut todella läsnä
ihailen sun tahdonvoimaa olla menemättä varhaisultraan
Oisko nt-ultra eka ultra sitten? Täällä Espoossa ei varmaan ultrata neuvolassa?
@Nurppu Aikasmoinen siksak -jännitys sulla ollut luteealin ajan. Oliko niin että meillä ei nyt ole teoriaa mistä siksak johtunee, vai liittyikö tää testosteronikeskustelu just siihen (oletan että ei..?). Mietin tota testosteronia, oisko parempi sit miatata jopa pääsiäisen
jälkeen, ei ennen? Tai voisko jostain kysyä, oisko kp4 tai kp9 parempi.
@Oikku95 Hyviä ovisplussahommailuja, teillä on kyllä hyvät tallettelut jo valmiiksi pohjalla. Sikaoudot siksakit kyllä, mutta kiitos kun oot empiirisen datan nimissä testaillut eri mittaustyylejä
Ja tsempit myös uusiin kiertoon joutuneille
@Kwv ja
@anita1 , toivottavasti pääsette kuitenkin tekemään hauskoja ja rentouttavia hommia pettymyksen keskelle. Ja täällähän on ollut hienot tärpit letrokuurien myötä, toivotaan
@Kwv samoja tuulia siis sinne
Ja mites
@Summerwalk sun flunssalle kuuluu? Toivotaan nyt kuitenkin että se noro pysyisi kaukana. Mullakin osui viime vuonna ensin noro, sitten korona. Ei kiitos enää.