BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En mä nyt sit tiedäkään siitä tasoittumisesta. 😁
Screenshot_20230401_064537.jpg
 
@Magnoliae no ohoh onpas nyt nousua! Toivotaan että ovis pian tulee ja sitä kohden tasoittuisi.

Täällä on joko mittavirhe tai jotain muuta.
Testejä ei tietenkään ole kun eilen olin aivan varma menkkojen lähestymisestä. No eiköhän ne huomenna ala jos alkaakseen. Tissikipu yleensä hellittää jo parina viimeisenä kierron päivänä mutta nyt ei, mitään muita oireita ei ainakaan ole ilmaantunut.

Screenshot_20230401_065730.jpg
 
@anita1 ihanko totta! Onpa kurja että jos tulee keskenmeno niin "resetoituu" toi vuoden laskuri 😥 Hmmm mielenkiintoinen toi sun lämpökäyrä! Mutta joo huomennahan sen näkee jos sama jatkuu vai putoaako kunnolla ja menkat alkaa.

@Magnoliae oho! No mut 0.1C hyppy ei oo vielä valtava, katotaan miten homma etenee ja mitä OPK sanoo 😅

Täällä taas pientä tummentumista havaittavissa easy@homessa ja oneplussan viiva selkenee. Kerään noita easy@homen testejä myös kuivuneena vertailtavaksi värisuoraksi, voin laittaa siitä myöhemmin tänään kuvaa jos sekin kiinnostaa 😇

IMG_8245.jpg

IMG_8256.jpg


Lämmöissä vähän dippiä, mutta heräsin myös tuntia aikaisemmin ja jouduin muuttamaan tuota BBT arvoa, joten siitäkin johtuu.

Screenshot 2023-04-01 at 8.02.03.png
 
@lepus timidus pakko tulla tänne onnittelemaa❤️ ihania uutisia ja hyvältä kuulostaa, että sikiö vastaa kokoaan. Mulle ainakin gyne sano, et ku syke näkyy js vastaa kokoaan niin km prosentit tippuu heti alemmas. Oon kyllä niin onnellinen sun puolesta❤️ kaikkea hyvää teille!

@Aloy ehit jo poistua salasests ryhmästä. Oon syvästi pahoillani teiän puolesta💔 valtavasti voimia sinne ja toivottavasti tutkimukset tois vastauksia. Ivf ei lainkaan huono ajatus ja alkiodiagnostiikka.

Kaikille muillekin tänne toivotan onnea ja menestystä vauvantekopuuhiin ja lempeäå kärsivällisyyttä, sitä näissä hommissa välillä tarvitaan. Täällä toistaseks kaikki ok, 10+1 nyt viikot ja 8+0 viimeks syke näkyny ja 7+3 vastas päivällee viikkoja. Jännitys silti ainakin nt-ultraan asti mikä on 18.4.
 
@lepus timidus pakko tulla tänne onnittelemaa❤️ ihania uutisia ja hyvältä kuulostaa, että sikiö vastaa kokoaan. Mulle ainakin gyne sano, et ku syke näkyy js vastaa kokoaan niin km prosentit tippuu heti alemmas. Oon kyllä niin onnellinen sun puolesta❤️ kaikkea hyvää teille!

@Aloy ehit jo poistua salasests ryhmästä. Oon syvästi pahoillani teiän puolesta💔 valtavasti voimia sinne ja toivottavasti tutkimukset tois vastauksia. Ivf ei lainkaan huono ajatus ja alkiodiagnostiikka.

Kaikille muillekin tänne toivotan onnea ja menestystä vauvantekopuuhiin ja lempeäå kärsivällisyyttä, sitä näissä hommissa välillä tarvitaan. Täällä toistaseks kaikki ok, 10+1 nyt viikot ja 8+0 viimeks syke näkyny ja 7+3 vastas päivällee viikkoja. Jännitys silti ainakin nt-ultraan asti mikä on 18.4.
Kiitos :Heartred meillä se syke ei ole taannut mitään koskaan, mut toi että vastaa heti ekassa ultrassa kokoaan niin nostaa kyllä toivottavasti onnistumismahdollisuuksia. Varsinkin jos vielä kahden viikon päästä uusintaultrassa kasvaa edelleen sen ikäisenä kuin on, niin alan luottamaan siihen, että kasvaa ehkä loppuun saakka normaalisti :Smiling Face With Smiling Eyes:
Oi hitsi ku oot jo pitkällä ja kohta jo nt-ultra! Tuuhan kertoilemaan miten siellä meni :Hugging Face:
 
@anita1 Jännäksi menee. Voisihan tuo olla vasta kiinnittymistä enteilevää ja plussa vielä näkyisi parin päivän päästä 🌈 Testiosotoksille vaan jo menkat ei nyt ala.

@Magnoliae Täällä vähän sama meno, lämmöt nousussa ja epätavallisen korkealla. Mulla tosin tämä korona voi vielä vaikuttaa lämpöisiä, on todella flunssainen olo.
Mutta jospa lämmöt putoaisi vielä molemmilla oviksen kyttöysasemiin pian. Mikä kp sulla tyypillisesti on ovis?

@Metun viivat ne vaan vahvistuu ja punertuu 😍🌈 Vaikea sitä on tosiaan tuossa vaiheessa tajuta olevansa raskaana, kun ei muita merkkejä juuri muutoksesta ole kuin voivat tikussa.

@Juliet92 Ihana kuulla että siellä porskutellaan vahvasti jo kohti nt-ultraa 😍 Tuu sit kertoo mitä näkyy ja kuuluu 🌈
@Jossu123: lle leppoisaa äitiyslomaa ☀️😍

Täällä tosiaan koronasta toipuminen otti vielä vöhön takapakkia ja on kyl todella flunssainen olo, mikä näkyy lämmöissökin. Onneksi vielä viikon verran aikaa toipua ennen ovista.
Tein eilen se toisen hedelmällisyystestin, joka oli sekin odotetusti nega, huh. Testiviiva oli vähän haaleampi kuin kp4. Alkuun näytti että se on positiivinen niin kuin kp4:kin näytti, kun viiva piirtyy selvästi mutta jos niitä kerran tulkitaan samoin kuin ovistestejä, niin ei ne kumpikaan ole kyllä lähelläkään positiivista.

Huvittavaa kun niistä Amazonin easy@home testeistä tuli jo ilmoitus että kuljetetaan kotiovelle 😆 Toimituskulut oli ilmaiset ja silti tämä tärkeä pikkupaketti kiikutetaan kotiin asti.
Nyt on kyl sitten testejä joilla läträtä kun ehdin jo ennen tuota 70 kpl pakettia tilata Sofin testejä 21+6 ja vielä 10 kpl:n digiovistestit 😅
Jos näillä varustetuilla ei saa ovista kiinni niin ei sit millään. Katotaan vaan niin nyt sattuu kuitenkin sit ovuloimaton kierto tähän 🤦🏼‍♀️

53385038-1B85-45EC-A8FB-84978D38B167.jpeg
2E96215C-8218-4F9E-9AC8-20AEF7835D24.jpeg
 
@Magnoliae aika hauskat lämmöt 😄 mielenkiinnolla odotan miten reagoi ovikseen!

@anita1 katotaan miten käy, lähteekö sittenki uuteen nousuun vai tuleeko uus kierto! :) Toivotaan ensimmäistä 😄

@Metu tosi hyvältä näyttää! Ja kiinnostaa kyllä se värisuorakuvakin! :)

@Juliet92 komppailen muita että ihan kohta on jo nt-ultra! Jee 😍 ja voi @Jossu123 mitä vauhtia sulla etenee! Ihanaa äitiyslomaa!! 🥰

@Summerwalk äh, inhottavaa että flunssa jatkuu 😩 onneks vielä tosiaan aikaa ennen ovista! Ja onpa luksusta kyl tuo Amazon 😆

Täällä tuskin vielä tänään menkkoja näkyy lämpöjen perusteella. Vähän epäilen täl hetkel että tuo FF:n ovisarvaus on liian aikasin. Mut ostin jo Puhdin kautta itelleni testosteroniverikokeet kun HUS ei vaikuttanu olevan niistä tällä saraa kiinnostunu, mutta ne pitäs ottaa kierron 5.-8. päivä, että nyt malttamattomana odottelen että sinne pääsis 😄

Screenshot_20230401-120519.png
 
Tännekin tulin eilisen ultran tulosta kertomaan..
Eli ne "runsaasti folleja" sai nyt konkreettisemmat tiedot; yhteensä 18 follia kasvamassa. Koot vähän heittelee ja hitaasti kasvavat, mutta punktio sovittiin ens torstaille ja sit pääsiäisen jälkeen tiistaina siirtoon. (Jos onnistuu taaskaan..)

Kuvan vielä liitän meidän hoito kartasta, siinä näkyy follien koot ja määrät, sekä koko stimulaatiokierto 😅.
20230331_190128.jpg
Ja lopuksi sitten tämän aamun lämpökäppyrä.
Screenshot_20230401-122327_Flo.jpg
 
@Nurppu noi sun testopohdinnat on ollut tosi mielenkiintoisia! Ja kun laitoit noita kaikkia oireita mitkä sulla sopis siihen niin sain itellä myös samat osumaan itseeni ja mietin että pitää ne ottaa Dextralla puheeksi nyt kun on lääkäriaika tulossa. Pidä sit ajantasalla miltä näytti!

@Metu meille sanottiin ekan keskenmenon jälkeen että luomutärppi ei vaikuta siihen vuoden laskuaikaan mutta nyt kun pyysin lähetettä lapsettomuuspuolelle toisen km:n jälkeen kun meillä nyt vuosi yritystä takana niin sain vastaukseksi ” te ette kärsi lapsettomuudesta koska hedelmöityt ja kukaan ei pysty auttamaan siinä asiassa että raskaus saataisiin jatkumaan”.
 
@Harmi89 jee, kuulostaa tosi hyvältä mun korvaan! ☺️ Toivotaan hyvää ja tasaista kasvamista palleroisille!

@Kuuttituutti joo pidän ajan tasalla! Pyysin vielä HUSilta että saisko puhua lääkärin kans tästä puhelimessa, kun kuulemma sieltä portaalin kautta ei voida alkaa hoitosuunnitemmia muuttaa, katotaan mitä siitä tulee. Mut tosiaan jo ostin nuo verikokeet että siltä osin asia tulee selviteltyä kyllä! Mielenkiintosta nähdä mitä on tulos, koska luin pari tutkimusta missä oli todettu että yleensä AMH ja androgeenit korreloi naisilla positiivisesti, eli korkea AMH meinaa korkeaa testosteronia myös. Eli jos se testo olis alhainen niin selkesti sillon joku on poikkeavaa. Mutta toisaalta ymmärrän HUSin kulman että jos  yleensä on noin niin eivät välttämättä nää tarvetta epäillä mitään muuta.
 
@Nurppu toivottvasti pääset puhumaan lääkärin kanssa myös asiasta ja mielenkiintoista tietää, että yleensä korkea AMH viittaisi myös korkeaan testoon. Mun AMH on 3,51 eli ei myöskään matala.
 
@anita1 Jännäksi menee. Voisihan tuo olla vasta kiinnittymistä enteilevää ja plussa vielä näkyisi parin päivän päästä 🌈 Testiosotoksille vaan jo menkat ei nyt ala.

@Magnoliae Täällä vähän sama meno, lämmöt nousussa ja epätavallisen korkealla. Mulla tosin tämä korona voi vielä vaikuttaa lämpöisiä, on todella flunssainen olo.
Mutta jospa lämmöt putoaisi vielä molemmilla oviksen kyttöysasemiin pian. Mikä kp sulla tyypillisesti on ovis?

@Metun viivat ne vaan vahvistuu ja punertuu 😍🌈 Vaikea sitä on tosiaan tuossa vaiheessa tajuta olevansa raskaana, kun ei muita merkkejä juuri muutoksesta ole kuin voivat tikussa.

@Juliet92 Ihana kuulla että siellä porskutellaan vahvasti jo kohti nt-ultraa 😍 Tuu sit kertoo mitä näkyy ja kuuluu 🌈
@Jossu123: lle leppoisaa äitiyslomaa ☀️😍

Täällä tosiaan koronasta toipuminen otti vielä vöhön takapakkia ja on kyl todella flunssainen olo, mikä näkyy lämmöissökin. Onneksi vielä viikon verran aikaa toipua ennen ovista.
Tein eilen se toisen hedelmällisyystestin, joka oli sekin odotetusti nega, huh. Testiviiva oli vähän haaleampi kuin kp4. Alkuun näytti että se on positiivinen niin kuin kp4:kin näytti, kun viiva piirtyy selvästi mutta jos niitä kerran tulkitaan samoin kuin ovistestejä, niin ei ne kumpikaan ole kyllä lähelläkään positiivista.

Huvittavaa kun niistä Amazonin easy@home testeistä tuli jo ilmoitus että kuljetetaan kotiovelle 😆 Toimituskulut oli ilmaiset ja silti tämä tärkeä pikkupaketti kiikutetaan kotiin asti.
Nyt on kyl sitten testejä joilla läträtä kun ehdin jo ennen tuota 70 kpl pakettia tilata Sofin testejä 21+6 ja vielä 10 kpl:n digiovistestit 😅
Jos näillä varustetuilla ei saa ovista kiinni niin ei sit millään. Katotaan vaan niin nyt sattuu kuitenkin sit ovuloimaton kierto tähän 🤦🏼‍♀️

View attachment 120771View attachment 120772

Jee hienoa että hedelmällisyystestin tulos oli toivotunlainen @Summerwalk!

Joo nää on nyt hassut nää lämmöt mut ei ole tietty mitään mihin verrata. 😁 Voi myös olla et se peruskuumemittari millä mittasin ihan ekat päivät oli vaan sus.

Tänä yritysaikana oon vasta kahdessa kierrossa ehtinyt tikuttaa ovulaatiota, kerran tuli plussa kp 17 ja kerran kp 14. Tätä ennen tuntemusten ja menkkojen alkamisajan perusteella luulen oviksen olleen välillä kp 17-19.

Esikoisen yritysaikana ovis+ tuli aina kp 14 paitsi tärppikierrossa kp 12. Mutta siitä nyt on aikaa se kolme vuotta. Ja vissiin imetyksen päätyttyä & kierron käynnistyttyä uudelleen jokin on muuttunut kun ovis on ton verran myöhästynyt. 🤔
 
Täällä lämmöt vain heittelee. Toki olen ollut muutaman päivän nyt flunssassa. Huomasin, että lämmöt alkoivat heittelemään enemmän, kun aloitin suun kautta mittaamisen. Pitäisiköhän siirtyä takaisin kainalomittaamiseen? Saatan nimittäin nukkua useasti suu auki, joka voi varmaan vaikuttaa tulokseen? 🤔 ov tikuissa näkynyt nyt pari päivää haaleaa viivaa. Kolme pöivää sitten ei näkynyt mitään. Onkohan se ovis taas tulossa muutaman pöivän päästä. Ainakin viime kierrossa viivat alkoivat tummumaan mitä lähemmäs mentiin ja lopulta tuli se plussa. Tosin en tiedä voiko tää flunssa vaikuttaa jotenkin ovulaation?
 

Liitteet

  • EFDD3D73-A342-4127-A374-5E0B077532F7.jpeg
    EFDD3D73-A342-4127-A374-5E0B077532F7.jpeg
    345.2 KB · Katsottu: 51
Mulla kun on tota Oura-dataa pidemmältä ajalta ja kolmesta kemiallisesta/varhasesta keskenmenosta, ni kattelin vähän lauantain ratoks että missä arvoissa noi on näkyny.

Mulla ainakaan ei oo leposykkeessä eikä HRV:ssä näkyny noi hetkelliset raskaudet yhtään mitenkään. Mulla ei näissä kahessa arvossa oikeestaan näy toi kuukautiskierron vaihtelukaan juurikaan! Vaikka täällähän monella näyttää näkyvän? Eli näiden osalta taitaa olla aika henkilökohtasta näkyykö vai ei 🤔 mulla näkyy näissä enemmän että oonko ollu fyysisesti aktiivinen vai laiskamato.

Mulla näkyy kuukautiskierto lämmön lisäks vaan tossa hengitystiheydessä mistä ennenki oon puhunu. Ei yhtä hyvin ku lämmöissä, ja jännästi joka kierrossa se ei mulla nouse luteaalissa. Mut tosiaan jossain määrin raskaudet on näkyny siinä. Esim se ei oo koskaan noussu niin korkeelle ku se nousi tossa joulukuussa ku raskaus kesti hetken pidempään (16.8). Samoin se on noussu tosi korkeelle (16.4-16.5) noissa kahdessa lyhyemmän ajan näkyneessä plussassa. Mutta tolle tasolle se on noussu muutaman kerran sellasissaki kierroissa missä en ollu raskaana, eli toi taso ei vielä oo mikään varma merkki. Sanoisin että tuo korkea hengitystahti taitaa mulla olla vähän niinku se kiinnittymisdippi - niissä kierroissa on korkeempi todennäkösyys olla raskaana, mutta se ei oo mikään takuu siitä 😄 ken ties, ehkä mun kohdalla se on merkki että jotain tapahtui mikä on mun kropassa esiehto raskaudelle, mut mitä ei joka kierrossa tapahdu 🤷🏼
 
Mulla kun on tota Oura-dataa pidemmältä ajalta ja kolmesta kemiallisesta/varhasesta keskenmenosta, ni kattelin vähän lauantain ratoks että missä arvoissa noi on näkyny.

Mulla ainakaan ei oo leposykkeessä eikä HRV:ssä näkyny noi hetkelliset raskaudet yhtään mitenkään. Mulla ei näissä kahessa arvossa oikeestaan näy toi kuukautiskierron vaihtelukaan juurikaan! Vaikka täällähän monella näyttää näkyvän? Eli näiden osalta taitaa olla aika henkilökohtasta näkyykö vai ei 🤔 mulla näkyy näissä enemmän että oonko ollu fyysisesti aktiivinen vai laiskamato.

Mulla näkyy kuukautiskierto lämmön lisäks vaan tossa hengitystiheydessä mistä ennenki oon puhunu. Ei yhtä hyvin ku lämmöissä, ja jännästi joka kierrossa se ei mulla nouse luteaalissa. Mut tosiaan jossain määrin raskaudet on näkyny siinä. Esim se ei oo koskaan noussu niin korkeelle ku se nousi tossa joulukuussa ku raskaus kesti hetken pidempään (16.8). Samoin se on noussu tosi korkeelle (16.4-16.5) noissa kahdessa lyhyemmän ajan näkyneessä plussassa. Mutta tolle tasolle se on noussu muutaman kerran sellasissaki kierroissa missä en ollu raskaana, eli toi taso ei vielä oo mikään varma merkki. Sanoisin että tuo korkea hengitystahti taitaa mulla olla vähän niinku se kiinnittymisdippi - niissä kierroissa on korkeempi todennäkösyys olla raskaana, mutta se ei oo mikään takuu siitä 😄 ken ties, ehkä mun kohdalla se on merkki että jotain tapahtui mikä on mun kropassa esiehto raskaudelle, mut mitä ei joka kierrossa tapahdu 🤷🏼
Supermielenkiintoista kyllä! 🤩
 
@Oikku95 mittaatko kielen alta ja aina samalta puolelta sitä kielijännettää? Jännää siksakkia siellä kyllä meneillään. Mä kyllä miettisin et oisko sit toi alakautta mittaaminen paras jos suusta ei syystä tai toisesta onnistu🤔 kun sitähän myös on yleisesti suositeltu.

Täällä keho ehkä tekee mitä pitääkin ja lämmöt on laskusuuntaiset wuhuu ! Mulla on kyllä niin kovat odotukset seuraavalle kierrolle että vähän pelottaa. Jännittää myös se letrojen vasteultra että kun siellä nyt ekaa kertaa ikinä tsekataan koko reservi että miltä siellä oikeasti näyttää. Meillähän on molemmat aiemmat tärpit tulleet aina kolmannesta kunnon kierrosta eli tällä hyvin tieteellisellä ennustusmatikalla plussa tulis ”vasta” kesäkuussa.
 

Liitteet

  • 02330E52-E5E0-4913-B6B2-F14AB439232E.jpeg
    02330E52-E5E0-4913-B6B2-F14AB439232E.jpeg
    198.5 KB · Katsottu: 57
Kyllä se eilinen tais olla vaan mittavirhe viikonlopun unet niin erilaiset. Lämpö laskenut taas ja nyt myös tissikipu hävisi, joten odotan kp1 alkavan huomenna. Turhauttaa ja ärsyttää taas, kun näytti niin lupaavalta. Mutta myös se että en sitten tehnyt niitä ovistestejäkään vahvistaakseni sitä päivää, vaikka lämpöjen puolesta ovuloinkin. Vaikka olisi ovis ollut 1-2 pv myöhemmin kuin mitä FF ennusti olis tallettelut pitänyt riittää. Kai sitä vois varovaisesti miehelle puhua hänen mahdollisesta simppa tutkimuksesta sitten.

Screenshot_20230402_075204.jpg
 
@Summerwalk onpa kurjaa että flunssa vieläkin vainoaa teitä! Mutta hyvä että hedelmällisyystestistä tuli hyviä uutisia, ja toivotaan että koronasta huolimatta ovulaatio tapahtuis silti, mutta annetaan sun keholle armoa jos se ei samaan syssyyn pysty 🌈

@Nurppu luin noista muista langoista kanssa sun tilanteesta, toivottavasti ne Puhdin arvot antaa selvyyttä hommaan ja HUSsissa otetaan vakavasti jos siellä jotain hypoteesia todistavia löydöksiä on ❤️ Ja joo toi Ouran data on tosi mielenkiintoista, en vaan ite osaa sanoa korrelaatioista oikein mitään kun on ollut niin vähän aikaa käytössä 😅

@Harmi89 toivottavasti onnistuis niin että mahdollisimman moni jossa on munasolu sisällä kasvais sopivaan kokoon ja punktio ja kaikki menis hyvin! Kun tuossa on vaan yks vähän isompi ja muut on enemmän samaa luokkaa niin toivois että sieltä tulis sopiva saalis ❤️

@Kuuttituutti no onpa kyllä ihan hanurista tollanen vastaus, ihan ku ei tietäis että asiakaspalveluduunissa ovat ja myötätunto ois tärkeää >_< Toivottavasti letrot toimii sulla hyvin ❤️

@Oikku95 mä kans suosittelisin ennemmin sitä alakerrasta mittaamista kuin kainaloa, jos suu ei toimi sulle 🙈

@anita1 Harmi että kävi tässä kierrossa näin, mutta hyvä että kierto nyt sitten otti päättyäkseen eikä pitkittynyt sen enempää. Toivottavasti miehen kanssa juttelu menee hyvin ❤️

Omassa navassa olin tänä aamuna ihan hermona kun testissä ei ollut tänään selkeää tummentumaa ja viikkodigikin näyttää vain 1-2 kun toivoin 2-3:sta. Tirautin aiheesta jo itkuakin, mutta nyt kun kunnolla yritin vertailla noita kuvia ei tilanne näytäkään niin pahalta kuin miltä se alkuun tuntui – ei heitetä vielä kirvestä kaivoon.

IMG_8245.jpg

IMG_8256.jpg

IMG_8262.jpg


Tässä myös kuivavertailu, tässä kohtaa uusin testi on 1,5h vanha:

IMG_8263.png
 
Takaisin
Top