BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Parin päivän ajan jo testaillu, ihan puhtaita negoja ollu 🙈

Musta tuntuu kyl et mul on täs kierros joku (lievä) häikkä tuol alakerrassa. On toi siksak lämpö, oli se pieni tiputtelu mitä ei yleensä oo, ja tänään ollu jotai lieviä menkkamaisia kipuja. Mun mielestä menkat ei oikee millää ilveellä viel voi alkaa (koska vielä kp10 oli erittäin nega ovistesti ja mulla luteaali n. 14 päivää, tänään kp 24). En tiiä, ehkä siinä PASsissa tapahtu jotai härkkimistä mitä pitää ny korjailla tuolla? 🤔
Vielä on aikaa , varsinkin jos oiskin dpo10 ollut kiinnittyminen
smiley-happy112.gif
ah toi toinen kommentti tuli näkyviin jälkikäteen. On tuo kyllä aikaisin jos menkat alkaisi. Pystyykö PASsissa tekemään jotain "vahinkoa"? Onko omakannassa mitään mainintaa? Mä ihmettelin sitä alhaista ferritiiniä miten siihen ei puututtu, mutta kappas vaan huomasin eilen, että olikin kantaan tullut teksti että voisin syödä raskausyrityksien takia lisärautaa 100-200mg joka toinen päivä. Tästä ei ollut tullut mulle mitään mainintaa ja se oli kirjoitettu jo lähes 2kk sitten :Smirking Face:

@Metu kurkkasin jo muualta että sun viivat on vahvistuneet tosi hyvin. onnea, pistähän tännekin näkyville! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

ps. mun eilinen hcg-arvo dpo28/rv 6+1 oli 8823 mIU/mL, eli ei ollut ihan tuplaantunut kahdessa päivässä.. (2pvän ero 66h) mut alusta laskien arvot menee kauniisti keskellä average-käyrää eikä alakantissa kuten aikaisemmin (näin laskettuna tuplaantumisaika 40h), ja vissiin rv 6/6000mIU/ml:n jälkeen se tuplaantumisaika pitenee joka tapauksessa (72-96h). Puolelta päivin ultra ja sit tietää mitä siellä on ja kaikista kiinnostavinta ja ratkaisevinta, vastaako viikkoja
smiley-whacky011.gif
 
Muokattu viimeksi:
Vielä on aikaa , varsinkin jos oiskin dpo10 ollut kiinnittyminen
smiley-happy112.gif
ah toi toinen kommentti tuli näkyviin jälkikäteen. On tuo kyllä aikaisin jos menkat alkaisi. Pystyykö PASsissa tekemään jotain "vahinkoa"? Onko omakannassa mitään mainintaa? Mä ihmettelin sitä alhaista ferritiiniä miten siihen ei puututtu, mutta kappas vaan huomasin eilen, että olikin kantaan tullut teksti että voisin syödä raskausyrityksien takia lisärautaa 100-200mg joka toinen päivä. Tästä ei ollut tullut mulle mitään mainintaa ja se oli kirjoitettu jo lähes 2kk sitten :Smirking Face:

@Metu kurkkasin jo muualta että sun viivat on vahvistuneet tosi hyvin. onnea, pistähän tännekin näkyville! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

ps. mun eilinen hcg-arvo dpo28/rv 6+1 oli 8823 mIU/mL, eli ei ollut ihan tuplaantunut kahdessa päivässä.. (2pvän ero 66h) mut alusta laskien arvot menee kauniisti keskellä average-käyrää eikä alakantissa kuten aikaisemmin (näin laskettuna tuplaantumisaika 40h), ja vissiin rv 6/6000mIU/ml:n jälkeen se tuplaantumisaika pitenee joka tapauksessa (72-96h). Puolelta päivin ultra ja sit tietää mitä siellä on ja kaikista kiinnostavinta ja ratkaisevinta, vastaako viikkoja
smiley-whacky011.gif
Mä tuun täältä sivusta huutelemaan, että omassa edellisessä raskaudessa luin kaiken tästä tuplaantumisesta ja sit löysin lähteitä että sit kun se arvo on ylittänyt sen 6000 niin se nousu tahti hidastuu eikä siis tuplaannu. En tosiaankaan muista minkäverran se hidastu mut tää oli mulle sellainen newsflash kun aina hoetaan sitä tuplaantumista. Tää tieto löytyi useammasta paikasta. Samoin kun se että hcg arvo ei oo kuulemma enää informatiivinen sen jälkeen kun sydän on alkanut lyömään. Ihan hurjasti tsemppiä @lepus timidus tähän päivään 🧡 toivon todella että pääsen lukemaan tänään hyviä uutisia sun osalta.
 
@Kwv hienoa että pääsette yksityiselle sieltä varmasti saakin nopeammin vastauksia

@Metu josko sun ei kohta tarvii enää pohtia näitä lämpöjä lainkaan mut miltä näyttää vielä?

@lepus timidus onpa kumma ettei ole mainittu rautalisästä erikseen. Mikä ferritiini arvo sulla oli? Mä olen nyt yli 2 kk syönyt lisärautaa aluksi 2kk ajan 50mg päivässä ja nyt nestemäinen 15mg missä pitäis olla niin hyvä imeytyminen ettei tarvi isompaa määrää.

Olo on kohentunut raudan syönnin aloituksesta. Ja edelleen pms oireet pysytelleet poissa tässäkin kierrossa paitsi tämä tissikipu ja vilu iltaisin.

Lämpö se jatkaa nousuaan mutta viime kierrossa oli myös pieni nousu dpo11 ja sen jälkeen lähti laskuun.

Screenshot_20230330_064506.jpg
 
@Kwv ihanaa että pääset käymään gynellä, kerro sitten miten meni! Toivottavasti sieltä saa apuja heti seuraavaan kiertoon :red-heart:

@Nurppu paha sanoa kun ei yhtään tiedä mut kuulostaa tosi ikävältä että PASsin jäljeltä huono tilanne :( Toivottavasti se nyt toipuis ens kiertoon viimeistään!

@lepus timidus okei okei laitan näkyviin, aattelin että en monta kertaa päivässä kehtaa laittaa tänne testejä 😂😅 Mut puuh tosi ärsyttävää että ei sanottu sulle selkeesti ferritiinistä, ehtiihän sitä vielä popsia vaikka ois ollu kiva tietää aiemmin 🙄 Toivottavasti ultra menee tänään hyvin, tuu sit kertomaan :red-heart:

@Kuuttituutti hyvä tietää noista tuplaantumisista!

@anita1 hmm hyvä huomio toi jos sulla yleensä nousee lämpö tossa kohtaa, mut näyttää lupaavalta edelleen – oliks testi tänäänkin negaa vai odotatko huomiseen tai ylihuomiseen?

Täällä taas suuri testivertailu, oon nyt todennut että noi oneplussan testit ei kyl millään yllä easy@homen tasolle kun niissä on edelleen vaan tommonen epämääränen hailura kun easy@homessa on jo viiva. Tänään on selkeesti tummentunut ja oon tosi iloinen!

IMG_8230.jpg

IMG_8235.jpg

IMG_8241.jpg


Lämmöt hyppäs taas ylöspäin, en tiedä mitä Oura meinaa mutta siinäkin nyt nousua. FF ei ole vieläkään päättänyt oliko tää luteal dip vai ei ja antaa tällä hetkellä 64/100 pistettä raskaudelle (pistemäärä laski taas kun laitoin eilen että oli stickyä valkovuotoa :D)

Screenshot 2023-03-30 at 7.53.35.png
 
@lepus timidus Vaikuttaa kaikki olevan nyt juuri niin kuin pitääkin, toivottavasti ultra vahvistaa vielä asian 😍 Ja pääset kunnolla nauttimaan raskaudesta 🌈

@anita1 Näyttää edelleen tosi hyvältä 😍 Ihan samannäköistä käyrää kun mulla kuopuksen kohdalla, tasainen 37 lämpö plussaan asti 🌈
Voi kun sieltä nyt plussa pärähtäisi!

@Nurppu Toivotaan ettei PAS olisi aiheuttanut mitään häikkää. Mutta jos on niin toivotaan pikaista uuden kierron alkua niin josko se nollaisi tilanteen. Onhan tuo siksakkailu vähän epäilyksiä herättävää 🤔 Hetken näytti jo tosi hyvältä oviksen jälkeen.

@Metu n viivat jatkaa upeasti tummumista 😍 Nyt jo selvä plussa. Kyllä tänne saa ja pitää laittaa testikuvia niin paljon kuin huvittaa 😆 Mielellämme me niitä tihrustetaan 🧐 On kyllä eroa testien välillä!

Täällä vielä hyvin flunssainen olo. Mutta jos jotain ”hyvää” tästä koronasta seurasi niin pääsiäissuuunnitelmat peruuntui ja todennäköisesti ollaan miehen kanssa kaksin ja ehkä hyvällä tuurilla ovis ajoittuu sinne. Kunhan vaan mies ei sairastu nyt ennen sitä.
Discardasin nuo kuumelämmöt käppyrästä jotta olis vähän selkeämpi.

28D1765F-7B6E-4997-AA87-761367424A0E.jpeg
 
@lepus timidus en usko et ne mitään isompaa vahinkoa olis tehny, mietin että jos joku asettimen kärki tms olis tökkässy siellä seinämää tai jotai... No ei sen kyllä pitäa näi kauas varmaa näkyä 😅 varmaan on jotain muuta. Innolla odotan ultrakuulumisia! ☺️ Sun nousu kuulostaa oikeen hyvältä, ja betabasenkin mielestä toi on ihan täysin normaali tuplaantumisvauhti: http://www.betabase.info/chart/doublingByBeta/13/Single

@anita1 onpa siellä hieno käppyrä kyl! :)

@Metu näyttää tosi hyvältä testit!! :) Toi easy@home näyttää olevan hyvä! Paljon ne maksokaan? 😄 Ja sieltä ne lämmötki kipuaa ylös! :)

@Summerwalk toivotaan tosiaan että mies välttyy taudilta! Ja toivotaan oikein pupuisaa pääsiäistä siis teille 😄

Mulla tänää ei siksak ollu nii tiukka ku pari päivää ollu. Mä en myöskään pidä tota FF:n ovisarvausta täysin lukkoon lyödyltä :P mut uskon että viimeistään tossa kp15 se oli. Mut plussahaaveet on jo hiipunu silti 😅 mä viime viikonloppuna löysin yhen tutkimuksen mikä anto mulle vähän toivoa, se kuulosti siltä että meijän ongelmat vois ehkä johtua siitä että mulla olis testosteronivaje (mikä aiheuttaa munasolujen heikontunutta laatua) ja sen vois korjata hormonilisällä. Odottelen että HUS vastais mun kysymyksiin aiheesta :)

Screenshot_20230330-094549.png
 
Hei taas kaikille, pitkästä aikaa!


Aluksi @Metu mikä ihana viiva siellä on?
Onnea! 😍😍😱

Täällä tänään selkeä ovisplussa!
Lämmöt sahaillut alkukierrossa miten sattuu, nyt alkaa tasoittua. Kai. 😅
Eilen illalla talleteltiin, riittäisikö se vai pitäiskö vielä tänään jaksaa innostua? 🤔
 

Liitteet

  • Screenshot_20230330_103153.jpg
    Screenshot_20230330_103153.jpg
    178.4 KB · Katsottu: 61
  • Screenshot_20230330_103917.jpg
    Screenshot_20230330_103917.jpg
    188.7 KB · Katsottu: 62
@Summerwalk ihanaa että flunssa helpottaa ja jotain hyötyä koronasta ees sit jos teillä on hyvin aikaa talletella hedelmällisillä päivillä 😅

@Nurppu Joo mä luinkin ton sun testosteroniteorian ja se kuulosti ainakin näin maallikon korvaan hyvältä, toivottavasti HUSsissa ollaan avuliaita sen suhteen! Mä tilasin noita easy@homeja sillai että tuli 100kpl niitä ovistestejä ja 20kpl raskaustestejä ja se oli 31,25€ + postit, yhteensä 41,14€. Noita pelkkiä raskaustestejä näyttäs saavan 9,99€/20kpl ja siihen tulee tietty postit päälle – että suosittelisin ehkä erityisesti jos haluaa tilata ovistikkuja samalla, kun niissä tulee yleensä se 20kpl raskaustestejä mukaan :D

@Malttamaton145 pitkästä aikaa! Hyvännäköinen ovisplussa, mä tallettelisin varoiks tänään tai huomenna, todennäköisyyksien mukaan eilinen ois dpo-2, mutta kun on nähnyt näitä että ovisplussa joskus tulee useamman kerran ennen ovulaatiota, mä jatkaisin vielä testailuja ja talletteluja joka toinen päivä kunnes lämmöt lähtee selkeeseen nousuun 🧐 Ja tosiaan parantaa mahiksia kuitenkin kun on enemmän talletteluja alla :D
 
Tuun tähän väliin nopeasti huutelemaan @Nurppulle että tilasin just noita easy@home testejä (amazon.de). 50 ovistestiä + 20 raskaustestiä maksoi yhteensä 18,59 € . Ilmainen toimitus ja pitäisi olla perillä jo 4.4.
Ajattelin ottaa nuo kokeiluun kun vaikuttaa hyviltä ja halpoja kuin saippua 😆
 
Tuun tähän väliin nopeasti huutelemaan @Nurppulle että tilasin just noita easy@home testejä (amazon.de). 50 ovistestiä + 20 raskaustestiä maksoi yhteensä 18,59 € . Ilmainen toimitus ja pitäisi olla perillä jo 4.4.
Ajattelin ottaa nuo kokeiluun kun vaikuttaa hyviltä ja halpoja kuin saippua 😆
Mä tilasin kans saman setin joku aika sitten. Tuli 6 päivässä perille! Ovistestit nyt testissä ja tykkään kyllä. Ovat selkeitä 😁
 
Tuun tähän väliin nopeasti huutelemaan @Nurppulle että tilasin just noita easy@home testejä (amazon.de). 50 ovistestiä + 20 raskaustestiä maksoi yhteensä 18,59 € . Ilmainen toimitus ja pitäisi olla perillä jo 4.4.
Ajattelin ottaa nuo kokeiluun kun vaikuttaa hyviltä ja halpoja kuin saippua 😆
Jep, sama tilaus tuli mulle tällä viikolla perille. 😄👌
 
*rumpujen pärinää*

Tänään on tosiaan rv 6+2. Pieni tyyppi oli kokoa 5.5mm ja vastasi viikkoja 6+2 eli on täysin oikean ikäinen ja kokoinen, mie romahan!
smiley-love017.gif
Kahden viikon päästä uusi ultra, jotta nähdään jatkuuko sama meno.
Edit. ja sykehän löytyi siis myös :red-heart:
 
Muokattu viimeksi:
*rumpujen pärinää*

Tänään on tosiaan rv 6+2. Pieni tyyppi oli kokoa 5.5mm ja vastasi viikkoja 6+2 eli on täysin oikean ikäinen ja kokoinen, mie romahan!
smiley-love017.gif
Kahden viikon päästä uusi ultra, jotta nähdään jatkuuko sama meno.
Vitsi mua on jännittänyt sun puolesta! Ihan super juttu! Päivän paras uutinen! Niiiiin mielettömästi onnea! 😍😍❤️🥳
 
Vitsi mua on jännittänyt sun puolesta! Ihan super juttu! Päivän paras uutinen! Niiiiin mielettömästi onnea! 😍😍❤️🥳
Tää herättää kyllä toivoa tulevasta :Smiling Face With Halo: tukilääkkeitä en vaan saanut vaikka yritin mankua, eivät koe tarpeellisena niitä kuitenkaan, koska ei voida poissulkea "huonoa tuuria" 🤔
 
Tää herättää kyllä toivoa tulevasta :Smiling Face With Halo: tukilääkkeitä en vaan saanut vaikka yritin mankua, eivät koe tarpeellisena niitä kuitenkaan, koska ei voida poissulkea "huonoa tuuria" 🤔
Onpa kyllä typerää että teidän taustalla et saanut tukilääkkeitä ollenkaan ja varsinkin kun ilmaisit omankin mielipiteen asiasta.
 
Takaisin
Top