BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Super ihana juttu @lepus timidus 😍 uskotaan ettĂ€ kaikki menee loppuun asti yhtĂ€ hienosti!

@Metu kiitos kysymĂ€stĂ€, gynellĂ€ meni ihan todella hyvin! Ultrassa löytyi PCO, ja siitĂ€ johtuu toi jatkuva anovulatorinen kierto. Seuraavasta kierrosta letrot kĂ€yttöön ja sitten vasteultraanđŸ€ž Gyne oli sitĂ€ mieltĂ€ ettĂ€ kaikki on muuten hyvin ja kun olen normaalipainoinen niin ennuste ”ei oo pahimmasta pÀÀstĂ€â€ 🙈 nyt vaan uutta toivoa kohti!
Sulla nĂ€yttÀÀ hyvĂ€ltĂ€ noi tummuneet testit ja ettĂ€ lĂ€mmöt pompsanneet ylöspĂ€in! Pikkutyypille nyt vaan paljon tarrasukkia! TĂ€nne vaan testikuvia jatkossakin haha 😄

Ja nyt odotellaan ettĂ€ se kp1 alkaisi mahdollisimman pian.. lĂ€mmöt on edelleen tosi alhaalla eli hetkenĂ€ minĂ€ hyvĂ€nsĂ€. Eka kerta varmaan kun oikeasti odottaa uutta kiertoa 😂
 
Oikein paljon onnea @lepus timidus hyvistĂ€ ultrakuulumisista; tÀÀ on nyt teidĂ€n kerta, uskotaan niin! 💗🙏

Ja onnea myös @Metu, viivat vahvistuu hienosti!

MĂ€ varmaankin palailen tĂ€nne taas jossain vaiheessa
 TĂ€nÀÀn (9+5) todettiin ultrassa kkm: ei sykettĂ€ ja kehitys loppunut 8+6. Eli se parin pĂ€ivĂ€n kasvun laahaminen edellisessĂ€ ultrassa oli siis (tĂ€llĂ€kin kertaa) huono merkki. Maanantaina aika naistenpolille ja sieltĂ€ sit resepti kourassa kotiin tyhjentĂ€mÀÀn.

MeidÀn pitÀÀ jutella vielÀ miehen kanssa lisÀÀ, ettÀ jatketaanko yritystÀ edelleen nÀin, vai hakeudutaanko tÀssÀ kohtaa IVF:ÀÀn ja alkiodiagnostiikkaan. Maanantaina selviÀÀ, ettÀ tehdÀÀnkö tÀlle sikiölle kromosomitutkimus, varmaan riippuu vÀhÀn sen tuloksista.

TsemppiĂ€ meille kaikille omiin tilanteisiin! 💗
 
Oikein paljon onnea @lepus timidus hyvistĂ€ ultrakuulumisista; tÀÀ on nyt teidĂ€n kerta, uskotaan niin! 💗🙏

Ja onnea myös @Metu, viivat vahvistuu hienosti!

MĂ€ varmaankin palailen tĂ€nne taas jossain vaiheessa
 TĂ€nÀÀn (9+5) todettiin ultrassa kkm: ei sykettĂ€ ja kehitys loppunut 8+6. Eli se parin pĂ€ivĂ€n kasvun laahaminen edellisessĂ€ ultrassa oli siis (tĂ€llĂ€kin kertaa) huono merkki. Maanantaina aika naistenpolille ja sieltĂ€ sit resepti kourassa kotiin tyhjentĂ€mÀÀn.

MeidÀn pitÀÀ jutella vielÀ miehen kanssa lisÀÀ, ettÀ jatketaanko yritystÀ edelleen nÀin, vai hakeudutaanko tÀssÀ kohtaa IVF:ÀÀn ja alkiodiagnostiikkaan. Maanantaina selviÀÀ, ettÀ tehdÀÀnkö tÀlle sikiölle kromosomitutkimus, varmaan riippuu vÀhÀn sen tuloksista.

TsemppiĂ€ meille kaikille omiin tilanteisiin! 💗
Kiitos, ehkÀ kutsun tÀtÀ pientÀ palleroa nimipÀivÀkalenterityyliin (josta @Nurppu lle saatiin nimet myös kÀyttöön) Uskoksi, ja sen myötÀ pitÀisi vain uskoa ettÀ ehkÀ kaikki tÀllÀ kertaa menee hyvin
icon_king.gif


Olen todella pahoillani tilanteestanne 😱 mĂ€ jos kuka tiedĂ€n miten perseestĂ€ tuo on, ettĂ€ viedÀÀn kesken kaiken toinen pois ja vielĂ€ useampaan kertaan.. Aloy, paljon voimia tyhjennykseen ja jatkoon.:Heartred
 
@Metu hienoa ettÀ viivat vahvistuu ja lÀmmöt kohoo.

@Kwv hyvÀ ettÀ tutkimuksissa löytyi syy vaikka ikÀvÀ onkin, mutta helpompi sitten hoitaa. Nyt vaan ens kiertoon odottavaisin mielin. MinkÀlaisella tutkimuksella totesivat?

@lepus timidus ihan mahtavat ultrauutiset, tuli oikein iloinen mieli sun puolesta ❀

@Malttamaton145 hienoo ettÀ ovis bongattu! Jatkakaa jos vaan jaksatte, meillÀ ainakin on jÀtetty aina tallettelut siihen oviksen ajankohtaan kun ei enÀÀ jaksa monen pÀivÀn jÀlkeen mut vÀlillÀ mietin olisko siitÀ ollut ratkaisu asiaan jos se munasolu sit kuitenkin irtoo myöhempÀÀn.
Sulla nÀyttÀÀ ovis tulleen vasta tuossa kun lÀmmöt jo nousseet, mietin onko itellÀ omaa kÀyrÀÀ katsoessa sama juttu kun tuo FF ei edes vahvista ovista mulle. Nyt taas harmittaa jÀlkikÀteen etten tehnyt ovistestejÀ.

@Aloy oon tosi pahoillani menetyksestĂ€ ❀

DPO12: oma kierto lÀhenee loppuaan. Kuten katsoin edellistÀ kÀyrÀÀ niin kyllÀ on lÀmpö lÀhtenyt laskuun dpo12. Eilen siis tÀysi nega ja en oikein tiedÀ mitÀ pitÀis ajatella kun lÀmpöjen perusteella ovis tulee mutta miks raskaus ei vaan ala. Tekisi mieli itsekin jo mennÀ tutkimuksiin mutta mitÀ ne siellÀ aluksi tutkii? Onko jotain mitÀ voin vielÀ itse kÀydÀ yksityisellÀ tekemÀssÀ verikokeiden lisÀksi? Ja kun ultrissa aiemmin sanottu ettÀ munasarjat on kauniit niin ei kai niissÀ sitten mitÀÀn vikaa ole? Kovasti mietityttÀisi se amh arvo mutta sekin tietty kallis tutkimus itse kÀydÀ teettÀmÀssÀ. Tuntuu ettÀ on ihan pattitilanteessa. Ja ne 2 raskaustestiÀ tosiaan kÀytin jo eli en aio nyt testailla kun ei ole tarvetta. TÀÀ lÀmpöjen seurailu pitÀÀ rauhallisena vaikka ajattelin ettÀ tuleeko liikaa stressiÀ. Kelloa en ole öisin pitÀnyt, enemmÀn se aiheutti stressiÀ kun nÀki huonoja sykkeitÀ ja arvioita unista ja palautumisesta.

Ja joo nyt kun vertasin omia kÀyriÀ esim @Malttamaton145 köyrÀÀn niin hÀnellÀkin plussa tullut vasta kun lÀmmöt jo nousseet et jos minullakin kÀy nÀin niin ollaan jo myöhÀssÀ talletusten kanssa ja sit luteaali jÀÀ liian lyhyeksi mikÀ selittÀisi asiaa. Nyt harmittaa etten testaillut ovista tÀssÀ kierrossa kun luotin lÀmpöihin.

Screenshot_20230331_062708.jpg
 
Muokattu viimeksi:
@Kwv tosi hyvĂ€ ettĂ€ gynellĂ€ löyty vastauksia ja pÀÀsette nyt eteenpĂ€in sua tukevien lÀÀkkeiden ja hoitojen kanssa ☀

@Aloy voi kuinka hanurista, osanottoni đŸ˜”â€ïž

@lepus timidus ihana Usko ❀ millĂ€ perusteella nimipĂ€ivĂ€pĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ oli valittu? 😄

@anita1 joo sieltĂ€hĂ€n se lĂ€mpötilan dippi tuli kuten ounastelit 🙁 jos yksityiselle menee gynelle, mulle tehtiin perus verikokeita + sukupuolitautitestit ja ultrattiin. Sulla ongelma ei vaikuttais olevan ovulaatiossa, joten en oikein tiedĂ€ ettĂ€ jos aiemmin on katottu munasarjat ja kohdun limakalvo niin ettĂ€ mitĂ€ muuta ne siellĂ€ tekis ellei mee ihan hedelmĂ€llisyyskliniikalle asti hoitoihin.
 
@Kwv tosi hyvĂ€ ettĂ€ gynellĂ€ löyty vastauksia ja pÀÀsette nyt eteenpĂ€in sua tukevien lÀÀkkeiden ja hoitojen kanssa ☀

@Aloy voi kuinka hanurista, osanottoni đŸ˜”â€ïž

@lepus timidus ihana Usko ❀ millĂ€ perusteella nimipĂ€ivĂ€pĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ oli valittu? 😄

@anita1 joo sieltĂ€hĂ€n se lĂ€mpötilan dippi tuli kuten ounastelit 🙁 jos yksityiselle menee gynelle, mulle tehtiin perus verikokeita + sukupuolitautitestit ja ultrattiin. Sulla ongelma ei vaikuttais olevan ovulaatiossa, joten en oikein tiedĂ€ ettĂ€ jos aiemmin on katottu munasarjat ja kohdun limakalvo niin ettĂ€ mitĂ€ muuta ne siellĂ€ tekis ellei mee ihan hedelmĂ€llisyyskliniikalle asti hoitoihin.
Eilen (eli eilinen ultrauspÀivÀ) oli Uskon nimipÀivÀ :rolling:
 
@Metu tÀmÀpÀ juuri kun verikokeita on tehty pitkin ja olen itsekin kÀynyt arvot mittaamassa. Sukupuolitautitestit tehtiin n. 2 v sitten. Kohdun limakalvoa ei kai erikseen ole katsottu tai siitÀ ei ole mulle mitÀÀn mainittu. Vain edellisen kkm jÀlkeen kun kÀvin jÀlkitarkastuksessa niin gyne totes ettÀ on kauniit munasarjat. Mutta mÀ en edes löydÀ nÀitÀ kaikkia tietoja mun oma kannasta enÀÀ joten en pÀÀse katsomaan mitÀ huomioita on ollut. Eikö naistenpolin kirjaukset siellÀkin nÀkyisi. Varmaan ainoa mitÀ voin tehdÀ on mittauttaa progesterooni mutta en haluaisi itsekseen sitÀ lÀhteÀ mittaamaan kun siitÀ ei ole hyötyÀ jos lÀÀkÀriÀ ei konsultoi joka tapauksessa. EhkÀ vain mentÀvÀ yksityisen kautta ja selitettÀvÀ tilanne mikÀ on.
 
@anita1 mites onko puolison simpat tarkastettu? Muusta en osaa oikein tarkemmin sanoa, mutta kannattaa varmasti tarkistaa ettÀ onko jotain hÀikkÀÀ siellÀ pÀÀssÀ ennen kuin menee isoihin tutkimuksiin, noihin saa jotain kotitestejÀkin vissiin mutta en tiedÀ niistÀ sen tarkemmin.

TĂ€mĂ€n pĂ€ivĂ€n testitulokset nĂ€yttĂ€vĂ€t edelleen hyviltĂ€ đŸ€© Nyt jopa oneplussassa on selkee viiva.

Oon yrittĂ€nyt saada mun tajuntaan sitĂ€ ettĂ€ oon nyt raskaana, vaikka ei voi tietÀÀ saako pientĂ€ syliin asti, niin mĂ€ oon oikeasti raskaana! Ei vaan mee tajuntaan, en tajua 😂 EttĂ€ ei kyllĂ€ tullut ekassakaan testissĂ€ sitĂ€ perus sosiaalisen median hetkeĂ€ jossa pillittĂ€is ja ois sekaisin onnesta/huolesta ku oon vaan seuraillu sillĂ€ ajatuksella ettĂ€ tĂ€ssĂ€ on vielĂ€ isot todennĂ€köisyydet ettĂ€ tĂ€stĂ€ ei tuu mitÀÀn.

IMG_8230.jpg

IMG_8235.jpg

IMG_8241.jpg

IMG_8245.jpg


LĂ€mmöissĂ€ Oura ja BBT-mittari pÀÀttivĂ€t taas olla samaa mieltĂ€ :D Tissikipu tuli kuin tulikin pari pĂ€ivÀÀ sitten mun luteaalikaveriksi vaikka sitĂ€ ei sitĂ€ ennen kuulunut! FF ei myöskÀÀn hyvĂ€ksynyt mun dippiĂ€ Luteal Dipiksiâ„ąïž, joten en vielĂ€kÀÀn tiedĂ€ mitĂ€ se vaatis 😂

Screenshot 2023-03-31 at 7.45.05.png
 
@lepus timidus Ihania ultrakuulumisia! 😍 TÀÀllĂ€kin taka-alalla jĂ€nnitetty sun puolesta

@Aloy Oon pahoillani tilanteesta 💔

@anita1 mielenkiintoista tuo miten plussa tulikin vasta lĂ€mpöjen nousun jĂ€lkeen. Viime kierrossahan en ovista tikkuihin bongannut, nyt kun mietin niin lopetin testaamisen silloin liian aikaiseen. đŸ€”

MitĂ€ talletteluihin tuli, emme sitten eilen enÀÀ innostuneet ja tĂ€llĂ€ kertaa oikeastaan ihan hyvillĂ€ mielin eikĂ€ tullut ns. pakkoa. MiehellĂ€ ruvennut olemaan suorituspaineita jos perĂ€kkĂ€isinĂ€ pĂ€ivinĂ€. EhkĂ€ sitten tĂ€nÀÀn vielĂ€ voisi 😁 LĂ€mmötkin pieneen nousuun lĂ€htenyt, josko tĂ€stĂ€ sitten alkaisi piinailut.

Kovin suuria toiveita ei tĂ€lle kierrolle ole, ajatukset ollut nyt niin paljon muualla. Jokseenkin ehkĂ€ hieman helpottavaakin ettei ihan koko ajan ole tĂ€mĂ€ yrittĂ€minen mielessĂ€. 🙏
 

Liitteet

  • Screenshot_20230331_075043.jpg
    Screenshot_20230331_075043.jpg
    173.2 KB · Katsottu: 45
No jep! Mut ei kuulema ole perusteita :think005 mut toivotaan ettÀ se Terolut sai kiinnittymÀÀn niin lujasti kiinni, ettei tuulessa ja tuiskussa nyt irtoa :Heartred
Todellakin toivotaan ettĂ€ Terolut on tehnyt tehtĂ€vĂ€nsĂ€! Toivon ettĂ€ se toimii mulla sit yhtĂ€ tehokkaasti kuin on toiminut sulla 😅 jospa vihdoin ens viikolla alkaisi uusi kierto kun tĂ€nÀÀn on testattu dpo 10 puhdas nega ja sit pÀÀsisi tĂ€ssĂ€ hommassa oikeesti eteenpĂ€in đŸ™đŸ» lĂ€mmöt elelee vielĂ€ kauniisti ylhÀÀllĂ€.
 

Liitteet

  • FE0F6FCE-324A-483A-A9B0-EE0D9F3FD3EB.jpeg
    FE0F6FCE-324A-483A-A9B0-EE0D9F3FD3EB.jpeg
    184.9 KB · Katsottu: 50
@Aloy voi kamala, pahoittelut ja paljon tsemppiĂ€ sinne đŸ˜ąâŁïž

@anita1 mulla tosiaan todettiin tuo pco ihan ultrauksella. Munasarjoissa nÀkyi selkeÀsti ettÀ ovat monirakkulaiset ja sen vuoksi ovulaatio ei tapahdu normaalisti.
Mietin samaa kuin Metu, ettÀ onko sinun miehen simppa tutkittu? Ainakin tuo nÀyttÀÀ hyvÀltÀ toi lÀmpö sulla, ettÀ ovulaatio varmaankin normaalisti tapahtuu. Onko teillÀ koska yritys alkanut? Onko milloin mahdollista hakeutua julkiselle tutkimuksiin? MÀ kyllÀ lÀmpimÀsti eilisen perusteella suosittelen myös yksityisen gyneÀ joka erikoistunut lapsettomuuteen, jos ei mahdollista vielÀ pÀÀstÀ julkiselle.

@Metu ihana juttu ettĂ€ testit vahvenee 😍 tuo on varmaan ihan uskomaton fiilis ja varmaan kestÀÀ kyllĂ€ ettĂ€ sen itse sisĂ€istÀÀ.

Miten @Empsu94 jakselee? âŁïž
 
@Metu ja @Kwv ei ole simppoja tutkittu. Juuri löysin kesÀn muistiinpanot omakannasta olihan ne siellÀ ja kaikki tosiaan niiden perusteella normaalit. Yritykset alkoi jo 11/21 mutta kemiallisen ja kkm vuoksi nyt ollaan tÀssÀ tilanteessa. Syyskuussa varmaan pÀÀstÀisiin julkiselle mutta en tiedÀ jaksanko odottaa. KesÀlomakin edessÀ ja olisi mukava saada tietoja vaikka ennen sitÀ ettÀ voisi rauhassa lomankin viettÀÀ.
 
Muokattu viimeksi:
@Aloy suuret pahoittelut ja voimia teille. â€ïžđŸ˜­

@Kwv Mahtavaa ettÀ oli noin hyödyllinen gynekÀynti! Varmasti antaa toivoa tulevaan!

@lepus timidus Hurjasti onnea ihanista uutisista, ihanaa ettĂ€ Uskolla kaikki hyvin nyt ❀

@Metu Jee, tosi hyvĂ€ltĂ€ nĂ€yttÀÀ viivojen vahvistuminen! đŸ„° Muistan ton epĂ€todellisen fiiliksen ja epĂ€varmuuden jatkumisen niin hyvin. PĂ€ivĂ€ kerrallaan ja mahdollisimman paljon luottoa siihen ettĂ€ asiat voivat mennĂ€ hyvin. ❀

@anita1 Voi harmi ettĂ€ nĂ€yttÀÀ ettei nyt tĂ€rpĂ€nnyt. 😭 Toivottavasti löytĂ€isitte apua tai lisĂ€selvyyttĂ€ pian!

Omaa napaa: kp 8 meneillÀÀn, ajattelin aloittaa ovulaatiotikkujen dippailun kun niitĂ€ on. đŸ€Ș LĂ€mmöt taitaa olla tasaantumassa. Kiinnostavaa!
 
@Aloy eikĂ€, oon niin pahoillani teidĂ€n puolesta 😭💔 toivotaan ettĂ€ kromosomitestaus tehtĂ€isiin, siitĂ€ saa kuitenkin lisĂ€tietoa...

@Metu tosi hyvin tummuu, ihanaa!! 😍

Mul jatkuu siksak kuitenkin, vĂ€hĂ€n loivenpana vaan nĂ€köjÀÀn 😅 eilen tuli taas ihan vĂ€hĂ€n jotain veristĂ€ limakalvon palaa ja oli lieviĂ€ menkkamaisia kramppeja. Ja testi nega, ettei tuu vÀÀriĂ€ kuvitelmia 😄 mĂ€ kuitenkaan en uskois ettĂ€ vielĂ€ alkais menkat. EttĂ€ tÀÀ on vaan jotain kohdun sekoilua. Toivottavasti ohimenevĂ€ vaiva eikĂ€ uus normi!

Screenshot_20230331-101407.png
 
@Malttamaton145 hyvÀ ettÀ saatte vedettyÀ ilman pahempaa stressiÀ, jos saatte tÀnÀÀn talleteltua niin se on ihan super, mutta ei oo lainkaan pakollista jos ovulaatio tapahtuu tÀnÀÀn (muuttuis arvokkaammaksi jos ovulaatio ei tapahdukaan ajallaan)

@Kuuttituutti toivotaan ettÀ saat toivomasi ja sit ens kierto ois jo rauhallisempi ja sÀÀnnöllisempi eikÀ niin voimakasta siksakkia :red-heart:

@anita1 miks pÀÀsisitte vasta syksyllĂ€, eikös se riitĂ€ ettĂ€ on vuosi yritetty? đŸ€” En kyllĂ€ ole varma noista. Mutta miehen simpat ois tosi hyvĂ€ saada tarkastettua kun sulle tehdyissĂ€ tarkastuksissa ei oo nĂ€kynyt mitÀÀn ongelmaa!

@Magnoliae nÀytÀ kÀyrÀÀ kans vaikka huomenna sit niin pÀÀstÀÀn mekin ihailemaan lÀmpöjen tasottumista :Face Throwing A Kiss:

@Nurppu no voihan siksak 😂 Toivotaan ettĂ€ kohtu sais palauduttua pian, onneks sulla on viimeistÀÀn tollon toukokuussa sit tutkimuksia ja sitĂ€ ennen ehtii vielĂ€ tasottua jos jotain pientĂ€ hĂ€ikkÀÀ siellĂ€ on :red-heart:
 
@Metu kun luomuna tulee raskaaksi ja keskeytyy niin se yritysaika aloitetaan alusta. Tai sitten kolmannen keskenmenon jÀlkeen ottavat tarkempiin tutkimuksiin mutta en usko ettÀ kemialliset vÀlttÀmÀttÀ lasketaan siihen mukaan.
 
Takaisin
Top