BBT - basal body temperature

@Magnoliae Porukka on itse lisänneet noita leposykkeitä ja muita juttuja ”Custom Datan” kautta, joka löytyy Data -välilehdeltä! (Kuvassa)

Ja, täällä laski lämmöt nyt alle luteaalirajan, alkaakohan tänään kp1 🙃🙃🙃 Testi myös nega.
 

Liitteet

  • 124E0BD7-0AA6-4A12-82D3-5FA7A14F9802.jpeg
    124E0BD7-0AA6-4A12-82D3-5FA7A14F9802.jpeg
    595.5 KB · Katsottu: 45
  • A6021406-F316-4BC9-9C4F-37655DBB0CBB.jpeg
    A6021406-F316-4BC9-9C4F-37655DBB0CBB.jpeg
    626.9 KB · Katsottu: 41
Voi ei @Empsu94 😞 tsemppiä! Toivotaan että uuteen kiertoon sitten pian.. voihan harmi.

Täällä myös tän aamun lämmöt pisti toivon laskemaan kuin lehmän häntä. Eiköhän myös ole kp1 alkamassa to-pe kun terolut-kuuri loppuu 😞 seuraava kierto viimeinen ennen hoitoon pääsyä. 😭
 

Liitteet

  • 5A8BFF0B-BACA-4F96-AC30-4554CD245126.jpeg
    5A8BFF0B-BACA-4F96-AC30-4554CD245126.jpeg
    732.8 KB · Katsottu: 40
@Kwv mun periaate tähän menneessä on ollut että aloitan testaamaan aikaisintaan dpo10 (mielummin dpo12) tai 2 päivää kiinnittymisdipistä, ja sillä mennään edelleen! Voi harmi että sun lämmöt jäi nyt alas, olitko siis just lopettanut terolutin ennen kuin lämmöt droppas? 🥲 koska jos niin, niin sit varmaan ovista ei tapahtunut jos muistan oikein että aloitit terot ennen kuin lämmöt nousi yli luteaalirajan 😥

@anita1 joo varmasti on keho sulla yrittänyt kovasti ovuloida, mutta onneksi se onnistui, ei ne lämmöt muuten noin korkeiksi ois noussut ilman kipeänä oloa tms! Ja tallettelutkin onnistui lopulta niin hyvin, joten piinailu on sallittua, ja kohta tulevat testailupäivätkin. Toivotaan teille nyt hyvää tulosta joka kestää loppuun saakka ❤️

@Empsu94 voi eeeei että näyttää kp1:sen lähestymiseltä - voishan se teoriassa olla kiinnittyminenkin mutta sen näkee siitä että alkaako menkat sit vai ei 😭 toivotaan parasta 🤞🏻

@Magnoliae se RHR löytyy Specifics -kategorian alta, mutta voi tosiaan olla VIP-ominaisuus. Hyvä käyrän alku! Koeta mahdollisuuksien mukaan mitata lämpö puolen tunnin sisään samaan aikaan aamulla niin lämmöt ovat luotettavampia, nyt FF näyttää noita kolmioita kun osa mittauksista oli selvästi myöhemmin.

Täällä BBT ja Oura taas yksimielisiä ja tää näyttää mun silmään tosi paljon kiinnittymisdipiltä, vaikka Oura on aiemminkin dippaillut 🤔 tän perusteella en sit testaakaan huomenna vaan vasta ke tai jos oikein maltan odottaa niin to, koska jos torstaina ei näy mitään sitten ei myöskään tule mitään nähtävää.

Näin unta siitä että testasin tänä aamuna, sain positiivisen ja tulin teille siitä kertomaan 😂 mutta tän lämpötilan perusteella testaaminen on aivan liian aikaista, joten en sitä nyt oikeassa elämässä kuitenkaan tehnyt 💁🏻‍♀️

FB1D7A51-3BA2-4758-B885-1BD61BD23CF4.jpeg
 
@Metu laitoin tähän viel näkyviin terolutin, otan sen iltaisin eli lämmöt noussut juuri ja juuri tuolta dipistä ennen terokuurin alkua, ja vielä olisi tän päivän lisäksi kolme päivää syötävä niitä. Eli ainakaan tuo lämmön tippuminen ei johdu terolutista 😞 Mietin juuri samaa että tapahtuiko sitä ovista vai ei.
Siellä näyttää nyt kyllä erittäin lupaavalta tuo tämän päiväinen 🤞 torstain testiä odotellessa! 🤭
 

Liitteet

  • E5704F8A-5A2A-4BD4-8389-9B79471840CF.jpeg
    E5704F8A-5A2A-4BD4-8389-9B79471840CF.jpeg
    758.2 KB · Katsottu: 27
Onpas täällä kummallinen aamu kun kaikki viimeisten päivien piinailijat on dipissä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tai toivotaan nyt tietty, että kyseessä olisi kiinnittymisdipit @Kwv ja @Metu!

Ja @Metu , mulla näytti plussakierto itseasiassa joo täältä. Eli tuli toi dippi dpo12-dpo13 ja olin ihan varma että menkat alkaa, koska luteaali 11/11 ja dippi tuli ajallaan. Mut sit plussasinkin, ja lämpö nousi. Mut no, eihän toi päätynyt hyvin, et en tiedä lohduttaako tää nyt ollenkaan että lämpö laskee ja nousee uudestaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 

Liitteet

  • 1679893642886.png
    1679893642886.png
    49.3 KB · Katsottu: 51
Onpas täällä kummallinen aamu kun kaikki viimeisten päivien piinailijat on dipissä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tai toivotaan nyt tietty, että kyseessä olisi kiinnittymisdipit @Kwv ja @Metu!

Ja @Metu , mulla näytti plussakierto itseasiassa joo täältä. Eli tuli toi dippi dpo12-dpo13 ja olin ihan varma että menkat alkaa, koska luteaali 11/11 ja dippi tuli ajallaan. Mut sit plussasinkin, ja lämpö nousi. Mut no, eihän toi päätynyt hyvin, et en tiedä lohduttaako tää nyt ollenkaan että lämpö laskee ja nousee uudestaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Olikohan se Nurppu jolla oli se tutkimus siitä että miten kiinnittymiset jotka tapahtuu dpo8-10 on ne joilla on pienin riski keskenmenoihin ja dpo11 ja sen jälkeen tulevat kiinnittymiset ois isompi riski mennä kesken, että sen perusteella tää dpo10 dippi ois edellistä lupaavampi! Toivotaan että se siitä nousis!

@Kwv hmm oli se lämpö noussut sieltä syvyyksistä joo, mutta ei vielä yli luteaalirajan ennen kuin oli terolutit 😥 noh, ei voi oikein varmaksi sanoa. Toivotaan parasta!
 
@Kwv mun periaate tähän menneessä on ollut että aloitan testaamaan aikaisintaan dpo10 (mielummin dpo12) tai 2 päivää kiinnittymisdipistä, ja sillä mennään edelleen! Voi harmi että sun lämmöt jäi nyt alas, olitko siis just lopettanut terolutin ennen kuin lämmöt droppas? 🥲 koska jos niin, niin sit varmaan ovista ei tapahtunut jos muistan oikein että aloitit terot ennen kuin lämmöt nousi yli luteaalirajan 😥

@anita1 joo varmasti on keho sulla yrittänyt kovasti ovuloida, mutta onneksi se onnistui, ei ne lämmöt muuten noin korkeiksi ois noussut ilman kipeänä oloa tms! Ja tallettelutkin onnistui lopulta niin hyvin, joten piinailu on sallittua, ja kohta tulevat testailupäivätkin. Toivotaan teille nyt hyvää tulosta joka kestää loppuun saakka ❤️

@Empsu94 voi eeeei että näyttää kp1:sen lähestymiseltä - voishan se teoriassa olla kiinnittyminenkin mutta sen näkee siitä että alkaako menkat sit vai ei 😭 toivotaan parasta 🤞🏻

@Magnoliae se RHR löytyy Specifics -kategorian alta, mutta voi tosiaan olla VIP-ominaisuus. Hyvä käyrän alku! Koeta mahdollisuuksien mukaan mitata lämpö puolen tunnin sisään samaan aikaan aamulla niin lämmöt ovat luotettavampia, nyt FF näyttää noita kolmioita kun osa mittauksista oli selvästi myöhemmin.

Täällä BBT ja Oura taas yksimielisiä ja tää näyttää mun silmään tosi paljon kiinnittymisdipiltä, vaikka Oura on aiemminkin dippaillut 🤔 tän perusteella en sit testaakaan huomenna vaan vasta ke tai jos oikein maltan odottaa niin to, koska jos torstaina ei näy mitään sitten ei myöskään tule mitään nähtävää.

Näin unta siitä että testasin tänä aamuna, sain positiivisen ja tulin teille siitä kertomaan 😂 mutta tän lämpötilan perusteella testaaminen on aivan liian aikaista, joten en sitä nyt oikeassa elämässä kuitenkaan tehnyt 💁🏻‍♀️

View attachment 120612


AAA siksi tuli noita kolmioita! No se selittää! 😄 Kiitos. 😊 Yleensä herään joka ikinen aamu samaan aikaan (esikoisen päiväkodin alkamisajan takia, ja viikonloppuisinkin lapsi on näemmä ohjelmoitu heräämään 6:45) mut nyt en tiedä mikä ihme aamusekoilu lapsella on ollut tässä pari aamua niin on mennyt ihan miten sattuu heräämiset. 😄 Jospa se tästä tasoittuu.
 
@Empsu94 oho, harmi että putosi 😔 mites pitkä sun luteaali on ollu, eikö oo varhasta vielä? Jos se huomenna pinkasee sit ylös kunnon dipin jälkeen 🤔

@Kwv toivotaan että sielläki vielä palautuisi lämmöt ylös! Mulla oli yks kieto missä oli progesteronituki mutta ei ehtiny tulla ovis ennen ku alotin, lämmöt pysy sillon ylhäällä koko kuurin ajan vaikka vähän heitteli toki. Toivotaan että pudotus on just se estrogeenidippi :)

En muista oliko täällä viime aikoina siitä "kiinnittymis"-dipistä tarkemmin puhetta. Ainakaan viimeksi kun asiaan perehdyin, ei sille ollu selvää tieteellistä syytä löytynyt, mutta niitähän tosiaan tulee kyllä ilman kiinnittymistäkin. Yksi epäily on ollut, että joillain naisilla / joissain kierroissa siinä kohtaa tulee isompi estrogeeniryöppy, joka helpottaa kiinnittymistä ja joka näkyy käyrässä sinä dippinä. Sen takia tilastoissa näkyy se, että lämpökäyrät, joissa on se kunnon dippi, on useammin raskauskäyriä kuin käyrät, joissa ei oo dippiä. Silti siis käyrät, joissa on se dippi, suurimmaksi osaksi ei oo raskauskäyriä. Koska raskaaksi tulemisessa on paljon muotakin steppejä mitkä voi epäonnistua kuin se kiinnittyminen. Ehkä siittiö ei löytänyt munasolua, tai ehkä alkio ei ollut geneettisesti sellainen että se tuottaisi ehjän ihmisen. Sit ei auta että kiinnittymiselle otollisella hetkellä olis ollu kiva estrogeeniryöpsähdys. Ite sen takia tykkään enemmän nimityksestä "estrogeenidippi" minkä joskus jossain artikkelissa näin. Mutta kiinnittymisdipiksihän sitä netissä yleisemmin kutsutaan 😄

@Metu kyllä varmaan vielä pinkasee sieltä ylös, hyvältä näyttää! :) Toivotaan että oli enneuni 😄 ja joo, tää oli se kuva mikä oli siitä tutkimuksesta:

Screenshot_20220812-175737.png


Mulla palautu tänään lämmöt ylös taas 🌈

Screenshot_20230327-093457.png
 
Kylläpäs täällä lämmöt dippailee synkassa. Toivottavasti ovat niitä hyvälaatuisia dippejä, eikä enteilisi vielä uuden kierron alkua 🌈
Mites @anita1 ja @Nurppu? Jännää kun on näin paljon piinailijoita kerralla 😃

@Magnoliae sen leposykekäyrän saa näkyviin Chart duo -kohdasta. En tosin tiedä onko se VIP-ominaisuus. Mullakin Garminin kello ja IPhone tuo automaattisesti tuon sykedatan tuonne customiin. Mutta ei oo tosin iso vaiva lisätä manuaalisestikaan.
Hengitystiheys olisi myös mielenkiintoinen seurata, mutta Garmin ei anna lukemaa desimaalien tarkkuudella niin se on aika turha. Pysyy samana mulla läpi kierron.

Täällä ehkä nyt uskaltaa jo toivoa koronan helpottaneen kun eilen oli eka kuumeeton päivä ✌🏻 Olipa kyllä tauti 🥵! Edelleen kova yskä riesana. Lämmöt normaalimmat. Menkat oli oudot ja normaalia runsaammat, eilen piti olla viimeinen vuoropäivä, jolloin yleensä vuoto tosi niukkaa mut nyt oli aika runsasta hyytymineen, oli tunne kuin menkat olis uudelleen alkamassa. Nyt kuitenkin vuoto loppunut. Vaikuttaakohan tämä tauti tai kuume jotenkin?!

4B112F38-DC2F-48E5-86A8-AD24CFCEBE55.jpeg
 
@Nurppu hyvä nousu lämmöissä taas, toivotaan parasta! Ja hyvä huomio tosta implantaatiodipin syistä! Estrogeeni tuntuu järkevältä selitykseltä sen perusteella mitä tietää noista hormoneista ja vaikuttavista tekijöistä 🤔 Löysin tän tutkimuksen jonka FertilityFriend oli tehnyt ja heidän löydöksissään oli tällainen käyristä joista löytyy FF:n certified Luteal Dip™️:

Screenshot 2023-03-27 at 10.30.51.png


@Summerwalk jeee ihanaa että korona rupee olemaan ohi ja menkat hiljalleen kans. Mä oon gynen kyselyiden perusteella ymmärtänyt että korona on vaikuttanut monen kiertoon / ovulaatioon tosi sekoittavasti, niin voi olla että tauti on just vaikuttanut 🤔
 
@Metu joo musta toi FF:n tutkimus on "hyvä" kun niillä on paljon dataa! :) siinä on kuitenkin tää lisämaininta:

Screenshot_20230327-104717.png


En tiiä mitä kaikkea ne vaatii siltä dipiltä että ne laskee sen, en heti muista onko tässä keskustelussa mun läsnäolon aikana kukaan ikinä saanu FF:ltä hyväksyntää omalle dipilleen 😄 ainakaan toi mun eilinen dippi ei kelpaa!

@Summerwalk ihanaa että korona helpottaa! Ja joo, muistan kuulleeni että korona on aiheuttanu kaikenlaisia outoja kuukautisoireita, että varmaan tuo voi sen piikkiin mennä!
 
@Metu joo musta toi FF:n tutkimus on "hyvä" kun niillä on paljon dataa! :) siinä on kuitenkin tää lisämaininta:

View attachment 120622

En tiiä mitä kaikkea ne vaatii siltä dipiltä että ne laskee sen, en heti muista onko tässä keskustelussa mun läsnäolon aikana kukaan ikinä saanu FF:ltä hyväksyntää omalle dipilleen 😄 ainakaan toi mun eilinen dippi ei kelpaa!

@Summerwalk ihanaa että korona helpottaa! Ja joo, muistan kuulleeni että korona on aiheuttanu kaikenlaisia outoja kuukautisoireita, että varmaan tuo voi sen piikkiin mennä!
Joo ois kiva tietää että mitä FF vaatii että Luteal Dip hyväksytään, mutta katotaan tuleeko jostain näistä meidän dipeistä Luteal Dippejä vai ei, voihan olla että FF vaatii tiettyä lämpötilatasoa n päivää ennen ja jälkeen ennen kuin merkkaa Luteal Dipiksi esmes :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Onko kenelläkään tietoa siitä voiko kiinnittymisen onnistumiseen vaikuttaa itse millään tavalla? Esim. ruokavaliolla? 😅 vai onko ainut tapa lääkinnällinen? En tiedä miten näitä ongelmia hoidetaan lapsettomuushoidoissa tai onko kaikkeen edes hoitokeinoja. Kunhan mielenkiinnosta vain mietiskelen🤭
 

Liitteet

  • B7D97958-40BB-453F-8CF2-EC66609BBCB9.jpeg
    B7D97958-40BB-453F-8CF2-EC66609BBCB9.jpeg
    262.8 KB · Katsottu: 26
@Oikku95 ei voi vaikuttaa, sehän se ongelma onkin että siihen ei pysty vaikuttamaan itse. 😞Varmaan kuitenkin kaikki mikä tukee kohdun ja elimistön hyvinvointia saattaa toki edesauttaa. Mutta en usko että nekään itse kiinnittymiseen vaikuttaa.
 
Muokattu viimeksi:
Anteeks tuun yhtään viestiä lukematta tänne nyt kesken kaiken omanapailemaan, mut pakko tulla kertomaan että SAIN TÄNÄÄN DIGIIN 3+ JA MUN HCG OLI TÄNÄÄN 5360 !!! :loudlycrying: Ja täähän on siis ihan perkeleen hyvä uutinen, koska tänään on rv 5+6 ja viimeks sain rv 6+2 vasta sen 3+:n ja hcg oli silloin vaatimattomat 3565 eli onkohan tästä tosiaan tulossa onnistunut raskaus ! 🙏:Heartred
IMG_20230327_125254.jpgIMG_20230327_124757.jpg
 
@Oikku95 mitään muuta "selkeetä" en oo lukenu kuin että ibuprofeiinin jne. syöminen vaikuttaa heikentävästi mahdollisuuksiin. Veikkaan just että terveet elämäntavat parantaa mahdollisuuksia ylipäätään onnistua, mut en tiiä muuten. Kaikenlaisiahan uskomuksia on.

@lepus timidus ihan mega-ihanaa 😍 sormet ristissä että saisit pienen syliin asti 🤞

@anita1 tasanen on hyvä, dippi ehtii vielä tulla jos tulee ja jos sitä ei tule, voi silti olla raskaana :red-heart:
 
Takaisin
Top