BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo oon kans tuon saman nähny! En sit tiä mikä aiheuttaa sen että mulla esim on aika varhain näkyny, dpo8 jo haamua. Ehkä mulla nousee tosi nopee alussa se hCG tai jotai, tuossa sun laittamassakin on tuo et joillain on jo 1 päivä implantaatiosta yli 11. Onhan näis paljon eroja.
Joo ja oon lukenu (ei lähdettä, vaan geneeristä guuglausta) että implantaatio on lähes kaikilla haarukalla 6-12dpo (jossa se 8-10dpo yleisin), joten voi olla just että sulla on ollut aikaisemmin 6-7dpo implantaatio joten sit näkynyt jo 8dpo jotain! Tää on just kun näissä on paljon eroja eikä oikein tiedetä et mikä vaikuttaa siihen et milloin kelläkin se implantaatio tulee :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Vasta nyt illalla lueskelin viestit läpi ja kävin ♥ laittamassa sinne. Osanotot menetyksistä ja harmi että siellä taas uusia kiertoja alkanut vaikka taisi olla osittain hyväkin asia ❣️

Täällä malttamattomana ja tänään käyty verikokeissa mittauttamassa kaikki tärkeimmät arvot, niitä odotellessa nyt. Kp3 ja pientä kipuiluja vasemman puolen munasarjassa oli aamusella 🙄 voiko se ennakoida lyhyempää follivaihetta?

Voi pahoittelut @Empsu94 ❤️ Mutta hyvä sentään edes se ettei tarvi epätietoisuudessa elää pidempää. Ja antaa toivoa tulevalle kierrolle, kun joku käväisi jo todistetusti kiinnittymässä 🌈. Hienosti kyllä oli lämmöt tilanteen tasalla. Se tuo tähän mittailuun taas enemmän luottoa.

Ja pahoittelut @Nurppu negoista ❤️ Sulla on kuitenkin omakohtaista kokemusta siitä että sulla plussat on näkynyt ajoissa, joten ymmärrettävästikään et pidä myöhäistä kiinnittymistä todennäköisenä 😣 Mutta kuten @lepus timidus taisi mainitakin, kolmas kerta toden sanoo ihan jo tilastojenkin valossa 🌈❤️
Ja kyllä jos itse pitäisi kahdesta pahasta valita niin valitsisin myös tuon ettei kiinnity ollenkaan mieluummin kuin että on epävarmat ja stressaavat lähtökohdat raskaudelle jo alusta alkaen. Mutta tietysti näihin juttuihin liittyy niin paljon muuttujia että eihän näistä koskaan tiedä ja kaikenlaisia ihmeitä tapahtuu koko ajan. Mutta lämmöt näyttää hyviltä ja tasaisilta. Mikähän on ettei leposyke tässä kierrossa nouse, kun progetuenkin pitäisi sitä periaatteessa nostaa 🤔 Mystisiä juttuja.

@lepus timidus Joo tuolta juuri minäkin Sofin testit aina tilaan 👍🏻 Hyviä ja halpoja testejä. Pitäisi varmaan kerralla tilata tuo 20€m setti niin ei tarvi koko ajan olla tilailemassa.

@Metu Toivotaan vielä että ovis olis tapahtunut salaa ja tulis yllätystärppi 👍🏻🌈 Semmosta iloista ihmettä me nyt tähän ketjuun vähän kaivattaisiinkin. Toki sulla on toiveita herättävät suunnitelmat myös seuraavaan kiertoon joten uuteen kiertoon päötyminenkään ei niin huono juttu.

Täällä ei ovistestin viivat ole tummentunut ollenkaan 🙄 Odottavan aika on piiiitkä. Parin edellisen kierron perusteella sen pitäisikin aikaisintaan tulla pe iltana ja todennäköisimmin lauantaina, joten ei tässä vielä pidä hätäillä. Jospa digi alkaisi huomenna vilkkumaan 🙏🏻 Huomenna pitää taas saada lounastreffit miehen
Tämä, että ennemmin kahdesta pahasta se nega kuin kaamea epätietoisuus. Itse stressaan tosi paljon nimenomaan epäselvissä tilanteissa ja viime plussasta lähtien sitä epätietoisuutta oli koko ajan. Ja kuten noissa kiinnittymispäivistä riippuva keskenmenon % -osuus näkyy, niin oikeastaan vain odotin väistämätöntä eikä osannut nauttia lainkaan. Stressikierre oli valmis :Grinning Face With Smiling Eyes:

Noi Sofit on kyllä tosi jees hintaansa nähden, mun luottotestit ehdottomasti :thumbs-up:

@anita1 jaa-a, paha mennä sanomaan. Mulla on kaikenlaisia tuntemuksia ja elämää pitkin kiertoa, en ole koskaan ajatellut että voisivat merkitä esim. vaikka juuri follikkelivaiheen lyhyyttä. Joku muu saattaa osata sanoa enemmän :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla lämmöt nousi ja FF merkkasi jo oviksenkin kp14:sta, mutta testailin erilaisia lämpöjä huomiseksi ja FF siirtää oviksen silloin kp15:sta, joka itsestäkin tuntuisi loogisimmalle dpo0:lle ja vastaisi aikaisempia kiertoja. Sit testasin, että jos aloitan huomiseksi terot ja merkkaan FF:n proget, niin heittää heti oviksen epävarmaksi katkoviivoilla. Miksi se tekee näin? Aloitan kyllä terot huomenna enivei, mutta pitäskö sittenkin jättää merkkaamatta FF:n progesteroni, jotta ovis ei mene epävarmaksi :think005

feb-14-2023.jpg

Kuinka paljon lämmöt yleensä tipahtaa jos enteilee menkkoja?
Mulla käytössä ihan perus kuumemittari ja ajattelin kyllä hommata sen mikä näyttää tarkemmin jos tämä kierto menkkoihin päättyy.

Entä paljonko vaikuttaa jos joutuu mittaamaan n. Tuntia ennemmin kuin yleensä? Onko silloin lämmöt alhaisemmat 😁

Ajattelin testata vasta lauantaina, ellei menkat ennen sitä ilmoita tulostaan. 😬

Liitteet

• Screenshot_20230302_071915.jpg
    Screenshot_20230302_071915.jpg
    281.1 KB · Katsottu: 77
@lepus timidus olitko tehnyt opk-testejä? Toi kp14 näyttäis ihan mahdolliselta ovulaatiopäivältä noin lämpöjen perusteella, joten on vaikea sen perusteella sanoa. Katkoviivaahan FF antaa ovulaatiolle heti jos se ei saanut sitä kolmea selkeetä lämpö-korkeella-päivää ennen progestronin aloittamista, joten siitä ei kannata välittää että se ei oo enää varma ittestään siinä kohtaa imo

@Harmi89 Voi harmi että ovulaatiota ei tullut! Mutta se on normaalia (ilman keskenmenoakin) että tulee ovuloimattomia kiertoja 1-2 vuodessa. En osaa sanoa miten keskenmeno vaikuttaa että onko se todennäköisempää sen jälkeen vai ei. Voi myös olla että ovulaatio tapahtuu vielä myöhemmin, mutta se pitäis näkyy lämmöissä sit jos et halua enää aloittaa opk:lla mittaamista uudestaan.

@Malttamaton145 usein se putoaa tosi alas niillä joilla putoaa, eli ihan kunnon romahdus ovulaatiota edeltävälle tasolle. Ja joo lämmöt on vähän alemmat jos mittaa aikaisemmin, netistä löytyy sellaisia bbt adjuster calculatoreita jotka voi laskee sulle arviolta paljonko se ois jos oisit mitannu myöhemmin!

Oma aamu ei kyl alkanut oikealla jalalla, lämmöt romahti vaikka eilen illalla otin vielä viimeisen Terolutin, nenä alkoi vuotamaan verta ekaa kertaa vuosiin ja raskaustesti oli nega (mikä ei sinänsä ollut yllätys) 😪

Screenshot 2023-03-02 at 8.36.15.png

@Metu ai mikä on opk, yritin googlata ja antoi oma pikagooglaus että ne on ovistestejä ja niitähän mä tein vinon pinon 🤣 ja oon aika satavarma että ovis oli kp15, koska vasta ed iltana tuli plussa. Tarkoitin sitä että jos en merkkaa progesteronia, niin ovis on varmasti solidilla viivalla kp15, mutta jos merkkaan progesteronin, niin menee epäileville katkoviivoille. Ihmettelin siis sitä että miksi näin. Vai käykö siinä sama ilmiö kuin @Nurppu lla FF venkuloi, että FF:n mielestä ne on vain "keinotekoiset" lämmöt.

@Metu ai mikä on opk, yritin googlata ja antoi oma pikagooglaus että ne on ovistestejä ja niitähän mä tein vinon pinon 🤣 ja oon aika satavarma että ovis oli kp15, koska vasta ed iltana tuli plussa. Tarkoitin sitä että jos en merkkaa progesteronia, niin ovis on varmasti solidilla viivalla kp15, mutta jos merkkaan progesteronin, niin menee epäileville katkoviivoille. Ihmettelin siis sitä että miksi näin. Vai käykö siinä sama ilmiö kuin @Nurppu lla FF venkuloi, että FF:n mielestä ne on vain "keinotekoiset" lämmöt.

Muistelisin että täällä joo viikon sisällä oli keskustelua siitä, miten ff ei osaa arvioida asioita jos sinne syöttää lääkkeen 🤔 Ehkä tietävämmät kohta kommentoi!

Muistelisin että täällä joo viikon sisällä oli keskustelua siitä, miten ff ei osaa arvioida asioita jos sinne syöttää lääkkeen 🤔 Ehkä tietävämmät kohta kommentoi!
Joo @Nurppun kanssa käytiin hetki sitten tätä keskustelua ja mainitsin että merkkaan progetuen aina kierron päätteeksi vasta koska FF sekoaa siitä tiedosta ja sen mielestä mistään ei voi tulkita mitään koska lääke keinotekoisesti nostaa lämpöjä. Ja omasta mielestäni FF:n seuraaminen menettää merkityksen luteaalissa kun se vaan herjaa progetuen vaikutuksista koko ajan. Ovistakaan se ei pidä enää varmana kun ei tiedä onko lämpöjen nousu lääkkeistä aiheutuvaa vai ei. Mulla on kuitenkin ollut lämpöjen suhteen ihan samanlaista käyrää progetuella ja ilman. En tiedä onko FF:ssa myös joku oletus dpo, milloin progetuki yleisesti aloitetaan ja yrittääkö lääkkeen aloituksesta myös päätellä oviksen ajankohtaa?!. Mutta joka tapauksessa mun mielestä sekoittaa liikaa, enkä siksi merkitse. Paitsi kierron lopuksi, jotta datahistoria pysyy todenmukaisena.

@Metu Kylläpä harmeja mahtuu yhdelle aamulle ❤️ Toivotaan että lämmöt pomppais vielä takaisin ylös ja oli vaan hetkellinen dippi.
@Malttamaton145 On tosiaan aika yksilöllistä miten lämmöt käyttäytyy. Mulla yleensä lämmöt laskee selvästi vasta kp2-3, mutta usealla useamman kymmenyksen lasku tapahtuu jo päivää ennen menkkoja tai kp1.
Tästä linkistä pääsee yhteen laskuriin jolla voi tarkistaa mikä vaikutus sillä on jos heräämisajat on eipäsäännölliset.
@Harmi89 onpa ikävää että tuli noin epämääräinen kierto ainakin lämpöjen suhteen. Ehkä ne hoidot tosiaan vähän saanut kropan sekaisin. Tai sit vaan lämmöt sekoilee ja nousee pian takas luteaalitasolle.

Mulla digi vilkkui tänään odotetusti, jee 👍🏻 Ovis näköjään tuloillaan täsmällisesti oikeaan aikaan.

2633CA78-0613-45F6-B340-D9A355A3A45E.jpeg

@lepus timidus joo siis OPK eli ovistesti :D mut joo eli sulla oli niistä se varmistus että se ois kp15, sitä yritin kysyä :tears:

@Summerwalk oishan se kiva jos se nousis mutta en usko eikä se haittaa, sit päästään seuraavaks siihen ovulaation induktioon letrozolilla niin se on ihan ok! Hyvä neuvo toi et laittaa Terolutin vasta jälkikäteen, voisin soveltaa sitä ens kierrolle. Ja jeee että näyttäs ovis tulevan odotettuun aikaan! 🌈

No näinhän se olikin että tosta progesta olikin jo puhe hetki aiemmin. En osannut yhdistää tähän oman tilanteeseen, vaikka ihan samasta asiasta olikin puhe 🤣 kiitos @Summerwalk "uusinnasta" ja ratakiskosta vääntämisestä! 😄 On kyllä jännä miten FF ei ymmärrä tuota progea vaan muuttaa käytännössä koko kierron epävarmaksi jos sen merkkaa ylös. Pitäisikin vähän tutkia, että onko tuossa joku kikka kolmonen, esim just toi Summerwalkin mainitsema tietty dpo, koska eihän tossa muuten ole mitään järkeä oikeastaan. Testailin noita vaihtoehtoja miten nuo proget vois merkata järkevästi ilman että käppyrä menee sekaisin ja jos tekee medicationiin oman vaihtoehdon (ite kirjoitin nyt "terot 10mgx2" ihan että jää annostus muistiin itelle jos sitä tarvitsee muutella vielä), niin silloin se ei sotke lainkaan käyrää tai ala epäillä ovista, vaan merkkaa sen värillisenä ruutuna kuten oireetkin. Toki tuokin on vaihtoehto, että jälkikäteen merkkaa ne sit kun kierto ohi 👍

edit. tämmösen löysinkin FF:stä suoraan, eli se ei voi tietää mistä johtuu lämpöjen nousu, niin siksi se häröttää kaikkea. On kyllä tosi typerää, että se ei huomioi edeltäviä lämpöjä lainkaan vaikkapa just niitä kolmea jolla vahvistuu oviksen olemassaolo/sijainti, kun eikai se sitä ovista muuta jos ja kun alottaa proget vasta oviksen vahvistuttua. En ihan ymmärrä, miksi proget sit on edes vaihtoehtona, kun sille on annettu noin iso painoarvo että sotkee kaiken :No Evil Monkey:

@Summerwalk mahtavaa että sieltä ovis tulla jolkottaa oikeaan aikaan oletettavasti! Tallettelutkin jo pohjilla sopivasti aloitettuna. Oon niin kateellinen teidän lounastreffeille mitä saatte aina järkättyä 🤭 meillä vähintään 100km aina välissä niin ei saa tuollaisia kivoja piristyksiä päivään 😁

@Malttamaton145 omaat kyllä aika vahvan itsekurin, ei onnistus multa testaamattomuus tuossa vaiheessa 🤪 oon satavarma että sulla on kunnon plussa testissä jo nyt! Sen verran hyvät lämmöt 😊 Mulla myös yleensä romahtaa päivä ennen menkkoja vai menkkapäivänä lämmöt takaisin peruslämpöön tai hyvin lähelle sitä, jolloin ei jää epäselväksi uuden kierron alkaminen.

@Metu pahoittelut negasta 😔 jännä kuitenkin miten syke edelleen tuolla ylhäällä.

@Harmi89 entäs jos testaat ovistesteillä nyt, josko ovis olisikin nyt tulossa vasta? Mullahan tuota teki myös, että olevinaan tuli vaan ei tullutkaan kuin vasta vähän myöhemmin.

Muokattu viimeksi:
@Metu Kiitos. Pitääpä tutkia noita laskureita ihan mielenkiinnosta. Tässä ollutkin paljon nyt iltavuoroja, mutta huomenna sitten aamuvuoro jolloin pakostakin aamulämmön ottaminen aika istuu. Ja pahoittelut sinne negasta ❤️

@Summerwalk Kiitos, kätevän oloinen tuo laskuri!

@lepus timidus No viime viikonloppuna sitä itsekuria ei ollut yhtään ja tuli uitettua useampi testi 🙈😂 Siksi ajattelinkin että piru vie nyt odotellaan ja jos saiskin sitten heti kunnon viivat niin ei jäisi arvailujen varaan. Katotaan kuinka käy, enää huominen 🙈

Tänään töissä kyllä ollut melkoista, kun koko ajan pelkää että ne menkat alkaa yllättäen. Varmaan kohta työkaveritkin ihmettelee kun vessas ravaan jatkuvasti tarkistelemassa. Pelkään että alkais jotku supermegamenkat 😂

@lepus timidus en tiennytkään että tuo katkoviiva tarkoittaa epävarmaa ovista, mulla ainakin näyttää niin viime kierron, mistä lie johtunee.

@Malttamaton145 kyllä ne lähtee kunnolla laskuun, mutta mulla ainakin pari pv ajan saattaa olla maltillinen lasku kunnes vasta romahtaa

@miten kauan se digi yleensä vilkuttaa ennen kun on ovis?

Mä lueskelin jostain siitä että jos lämmöt ei nouse heti ylös vaan hitaasti niin voisi merkitä jotain ovisvaikeuksia. Tullut kyllä luettua kaikenlaista ja varmaan vähän liikaakin. Täällä saatu nyt ferritiinituloksia ja oli vain vähän yli 30 joten rautaa saa kyllä popsia reippaasti ja onhan tässä olokin virkistynyt kummasti viimeisen kuukauden aikana. Oli se sittenkin laskenut parin vuoden takaisesta ja syynä varmasti nuo runsaat vuodot keskenmenoista.

@Harmi89 entäs jos testaat ovistesteillä nyt, josko ovis olisikin nyt tulossa vasta? Mullahan tuota teki myös, että olevinaan tuli vaan ei tullutkaan kuin vasta vähän mymyöhemmin.
Näin aattelin toimia ja tänään oli ainakin nega. 3 päivää jäi nyt välistä tikuttamatta, mutta kylläpä sen lämmöistä näkee, jos ovis meni. 🤷‍♀️
Nyt vaan mielenkiinnolla seuraan, tuleeko enää plussaa, vai mitä tapahtuu.

Ja talletteluita pitää jatkaa kiltisti, vaikka vähän kyllä turhauttaa "pakkopulla"... Tulis ees ovishimot, mutta ei oo niitäkään näkyny. Limoista en juurikaan pysty mitään päätteleen, satun olemaan tyyppi, joka on het aina märkänä limailemassa 🙈😅

@lepus timidus en tiennytkään että tuo katkoviiva tarkoittaa epävarmaa ovista, mulla ainakin näyttää niin viime kierron, mistä lie johtunee.

@Malttamaton145 kyllä ne lähtee kunnolla laskuun, mutta mulla ainakin pari pv ajan saattaa olla maltillinen lasku kunnes vasta romahtaa

@miten kauan se digi yleensä vilkuttaa ennen kun on ovis?

Mä lueskelin jostain siitä että jos lämmöt ei nouse heti ylös vaan hitaasti niin voisi merkitä jotain ovisvaikeuksia. Tullut kyllä luettua kaikenlaista ja varmaan vähän liikaakin. Täällä saatu nyt ferritiinituloksia ja oli vain vähän yli 30 joten rautaa saa kyllä popsia reippaasti ja onhan tässä olokin virkistynyt kummasti viimeisen kuukauden aikana. Oli se sittenkin laskenut parin vuoden takaisesta ja syynä varmasti nuo runsaat vuodot keskenmenoista.
Juu ja sit voi käsittääkseni olla alhainen progetuotanto jos ei lähde kunnolla nousuun lämmöt oviksen jälkeen, mitä omalla kohdallani epäilen. Ovuloin melkein ympäri vuoden, niin monesti seurattu ja kierto hyvin säännöllinen ollut aina.

Mullahan oli ferritiini muistaakseni 21 tai 24 tammikuussa, enkä saanut ohjeita ottaa rautaa lisää, koska oli viitteissä 🙈 ja alhainen luku saattoi johtua juuri tapahtuneesta km-vuodosta, jotka mulla on ihan kunnon niagaroja aina, heikompaa hirvittäisi. Minkälaista rauta-annosta syöt? Ite syön mama monivitamiineja, koska siinä foolihappoa, mutta mietin just alkaisinko syödä ennen mamaa käyttämääni ferrofol c:tä taas. On ainut maman ohella mikä ei käy mahaan. Mamassa on vain 10mg rautaa ja tossa ferrofolissa edes 25mg plus toki foolihappoa, niin ei tarvitsisi sataa erilaista pilleriä popsia. Saan todella huonosti ja vain kakoen kaikki pillerit alas, niin yrittäisin mahd. miniminä pitää niiden määrän. 🤢

Muokattu viimeksi:
Näin aattelin toimia ja tänään oli ainakin nega. 3 päivää jäi nyt välistä tikuttamatta, mutta kylläpä sen lämmöistä näkee, jos ovis meni. 🤷‍♀️
Nyt vaan mielenkiinnolla seuraan, tuleeko enää plussaa, vai mitä tapahtuu.

Ja talletteluita pitää jatkaa kiltisti, vaikka vähän kyllä turhauttaa "pakkopulla"... Tulis ees ovishimot, mutta ei oo niitäkään näkyny. Limoista en juurikaan pysty mitään päätteleen, satun olemaan tyyppi, joka on het aina märkänä limailemassa 🙈😅
Dämn, oon kateellinen sun limoille 😄 totta joo, kylhän ne lämmöt sit kertoo lopulta. Monta kertaa päivässä yleensä testailet?

Mun lämmöt nyt näin tänään, taas on matalaa nousua, mut aloitin syömään Teroja joten mielenkiinnolla seuraan nostaako tuo pieni annos niitä yhtään ylemmäs. Ovis siirtyi tosiaan kp15, kuten arvelinkin ja olisi kaikista loogisin. Nyt vain odottelua 🤪

Screenshot_20230303_073509.jpg

@anita1 Mulla oli ferrit 33 vuosi sitten. Puolen vuoden päivittäisellä rautalisällä sain nostettua —> 45. Nyt oon aika laiskasti jaksanut ottaa rautaa kun vatsa ei siitä tykkää. Lähinnä menkkojen aikaan/jälkeen oon ottanut. En usko että mulla kovin korkeaksi rautavarastot edes luontaisesti nousee, joten olkoon nyt tuolla tasolla.
Tuo digi jossa on tuo vilkkuominaisuus reagoi estrogeenihuippuun jonka pitäisi tapahtua paria päivää ennen lh-huippua. Mulla yleensä se vilkkuu juuri tuon kaksi päivää ja kolmas on sitten plussa. Mutta joskus on vilkuttanut vaan yhden päivän tai jopa neljä päivää ennen plussaa.

@lepus timidus FF kuitenkin tunnistaa oviksen joten eiköhän tuo lämmönnousu ole ihan riittävä, vaikka hitaanlainen. Just selailin omia edellisiä kiertoja ja vähän mystistä on lämpöjen nousut. Näyttää että mulla useimmiten lähtee lämmöt nousuun jo ennen ovista, niin kuin tänäänkin. En ymmärrä mistä se johtuu?! Selailin charts like mine -käyriä FF:ssa niin aika tavallista tuo on, mutta en ymmärrä mikä sitä selittää. Sama kuin tuo hidas nousu, mistä se lie kertoo?! Kuitenkin kun keltarauhasen pitäisi olla se joka lämpöä nostaa 🤔 Estrogeenin sen sijaan pitäisi laskea lämpöjä. Tietty jos esteogeenihuippu on ollut mulla eilen kun digi alkoi vilkkumaan, voi sen määrä olla jo laskussa ja siksi lämmöt nousee jo ennen keltarauhastuen aktivoitumista. Sama selittäisi hitaan nousun oviksen jälkeenkin, eli että se alkunousu olisi estrogeenin laskua ja vasta muutaman päivä ovineen jälkeen näkyisi keltarauhasen aktivoituminen lämmöissä 🤔
Tämmöistä pohdintaa tähän aamuun 😅😆

Mulla siis digi vilkkui tänään toista päiväö, liuska selvästi negatiivinen ja ovistuntemukset tänään kovemmat kuin eilen. Toissapäivänäkin tosin oli jo oviskipuja selvästi. Eggiksiä ei oo käytännössä näkynyt lainkaan mutta hyvin kosteaa on silti alakerrassa, joten näillä nyt mennään. Mies tilattu taas lounastreffeille. Eilen meni aikataulut niin tiukoille, että piti tyyliin hypätä suorille jaloille ja töihin juosta samantien kun maalilippu heilahti. Joten tuskinpa lasti pysyi matkassa mukana 😆 Tänään pitää jäädä vähän laskeutumisaikaa 😅🙏🏻

1187D6ED-8D7A-4B03-894A-8E0E5E8CE2DD.jpeg

@lepus timidus joo tosiaan ferritiinin ""viitearvo"" on 10, mikä ei oo juuri mitään, mutta oikeestihan mikään alle 30 (tai 50 joidenkin mukaan) on jo et on raudanpuutetilassa, se ei oo vaan vielä yhtä paha kuin mitä ois jos ois alle 10. Ferritiini voi kans oikein hyvin olla paljon enemmän, vasta kun on yli 150 niin tulee ongelmaa. Mulla tutkittiin muista syistä ferritiiniä kaks vuotta sitten, eka arvo oli 24 ja 3kk kuukauden rautalisällä noussu vaan 29, mut siihen 5kk lisää rautaa ja sit oli 87. Mä rupesin tässä pari kuukautta sitten syömään taas rautaa, koska ton viimeisimmän mittauksen jälkeen on ollut taas pari eeppistä menkkaepisodia ja aattelin että kun kerran yläraja on 150 ja 8kk syönnillä nousi vasta ton verran, voin itselääkitä itteäni vaikka 4kk enkä oo viel vaarassa mennä yli 💁🏻‍♀️ Mä syön 100mg Fe++ tabletteja kerran päivässä (vasta iltapäivällä, koska juon aamupäivällä teetä ja teen kanssa rauta ei imeydy).

@Malttamaton145 en tiiä ooks kokeillu menkkapikkareita tai kuukuppia koskaan mutta voin suositella kumpaa tahansa, pystyy käyttämään huomaamattomasti eikä tuota roskaa se että laittaa vaikka päivän pari liian ajoissa ennen menkkoja varautumisen pystyyn :smiling-eyes:

@Harmi89 äh se on kyl superkurjaa kun seksi menee pakkopullaksi :disappointed-face: toivottavasti se ovis tulis pian niin vois nauttia siitä silloin kun oikeasti huvittaa :red-heart:

@Summerwalk hmm, mielenkiintoista toi että lämpö nousee eka 🤔 tuleeko sulla sit yleensä sinä päivänä vai milloin ovis? Ja söpöt teidän lounastreffit :tears::red-heart:

@Empsu94 täällä odottelen että kp1 tulis (veikkaan että huomenna alkais tiputtelu ja sunnuntaina aukeaa hanat) jotta alkais sit ensimmäinen kierto ystäväni letrozolin avustuksella. Se ois ens kierrosta sitten keskijoulukuun laskettu aika joka helposti venyis kahdella viikolla sit just siihen joulun päälle :No Evil Monkey: mut jos se on niin että se ois meidän vauva, niin sit se on niin, en oo valmis jättämään yhtään mahdollisuutta välistä koska todennäköisyydet on ettei se eka kierto välttämättä mitään tulosta aiheuta.

Screenshot 2023-03-03 at 8.31.19.png

Mul oli eilen pitkä toimistopäivä ni jäi päivittelyt välistä 😅 @Harmi89 tyhmää tollanen huijariovis 😞 ja kiitos @Empsu94 kysymästä :) mä päätin eilen lopettaa cyclogestit ku viikko siirrosta, testasin varuiks vielä negan pois alta ennen ku päätin jättää illan annoksen pois. Ohjehan olis että jatkais vielä tästä viikon eteenpäin. Ymmärrän että jos olis plussa muhimassa ni olis hyvä sitä alkua vähän tukea, mutta tässä tilanteessa nyt päädyin säästämään noita. Ehkä voisin omin nokkineni käyttää tässä luomukiertojen tukena noita myös, kun oli niin nätin tasaset lämmöt tässä kierrossa!

Päätin kans eilen tilata ison setin ovis- ja raskaustestejä netistä 😄 oon tovin menny kaupan testeillä (ku nii helppoa vaan poimia mukaan) mut se on ikävää ku kaupassa joskus törmää johki puolituttuihin ja yrittää hämätä ettei tyyppi huomaa et mul on kori pullollaan PC paketteja 🤦🤦 no eihän sitä onneks nopeella silmäyksellä paketista kyl tunnista et mikä kyseessä ellei oo ite ahkerasti samoja käyttäny 😄 mut silti, kivempi ku postimies tuo kotiin 😌 päädyin tilaa raskauskeijusta halpoja ovistestejä (ne toimi mulla joskus hyvin) ja nettiapteekista medigoota. Medigoo on nettiapteekissa yli puolet halvempi ku raskauskeijulla, erikoinen juttu 🤔 ei ees tullu postikuluja mun tilaukseen. Ja vitsi ku oli lähellä että olisin tilannu raskauskeijusta niitä superhalpoja mut superhuonoja onestep testejä, mutta muistutin itseäni että lupasin itelleni etten ikinä enää niitä osta 😄 medigoot on ollu todella luotettavia, niillä mennään! :)

Screenshot_20230303-101850.png

Takaisin