BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@lepus timidus juu pc:llä jatkan! Testailisin kyllä medigoolla jos niitä olis, mut mä en saa niitä muualta ku netistä tilaamalla ja en tähän hätään ehi niitä saada kuitenkaan 😄 kyllä näilläki näkyy jos on näkyäkseen. Ja pc on kyllä herkkä, mähän sain aika selvän haamun näihin kun verikoe näytti 9,0 hCG. Ja noniin, siellähän on oikee megaovis ny! 😆

@Metu joo vielä aattelin pari päivää varmaan testailla kuitenki! Mut koen että nyt alkaa olee plussan mahikset jo alhasemmat. Ja okei joo, kiva että kohta voit vähän läträillä niillä raskaustesteillä, ja jos niistä ei mitään löydykään niin ensikierrossa on ihan uudella lailla toivoa sit! 😊

@lepus timidus wautsi mikä vahvuus tuossa viimisessä! Oliko ne kaksi edeltävää siis milloin tehty? Nekin näyttää plussilta. Jos sanotaan että testaus pitäisi ekaan plussaan lopettaa, mulla käy myös noin että sieltä jossain kohtaa tulee tuo huippu että on tummempi, kai se ovis siitä kuului sitten laskea 24-36h vai mitä nyt olikaan. Mielenkiinnolla odottelen mitä itsellä parin viikon päästä taas liuskat näyttää.

@Empsu94 voih 😞 siinä on miehes oikeassa kyl et se on jo tosi iso juttu että sukusolut on löytäny toisensa ja yrittäny kiinnittyä. Vaikka ei sellanen kuitenkaan kauheesti iloa tuo sillä hetkellä ku viivat ei vahvistu :sad001 otan kovasti osaa vaikeeseen tilanteeseen 😞💔 ja joo, se Puhti oli oikeen toimiva, mehiläisellä näkivät sieltä tulleen lähetteen ja tuloskin tuli mehiläisen appiin (mulla oli se jo valmiiks käytössä).

Oon huomannu et osa noist pc:n testeist on huonompilaatusia ku muut 🤔 ne tunnistaa uittovaiheessa siitä että ne imee paljon hitaammin ku normaali pc. Ja sit siin testis on kuivuessaanki viel jotai punakkuutta mikä aiheuttaa reippaalle viivantiiraajalle näköharhoja. Sellanen tuli äsken taas kohalle. Aattelin teijänki iloks laittaa 😄 mut sen verran ny tiiraillu et ei täs kyl mun mielest viivaa oo, tässä vaan toi punakkuus siinä viivanpaikan ympärillä meinaa aiheuttaa jotain harhoja.

View attachment 119744
@Nurppu toivotaan että vielä ehtisi plussa ilmestyä 🙏 mä olen huomannut saman noista että ne pysähtyy siihen palkkikohtaan ja se jää vaaleaksi hetken aikaa kunnes se testi menee loppuun asti ja sit se vaan haalenee siitä pois. Joskus jää paljon punaista pitkäksi aikaa reunoille ja sitä odottaa tapahtuuko mitään testissä. Olen käyttänyt niitä rfsu herkkiä testejä myös ja viime raskaudessa paljastui niillä ajoissa jo ja iltapissasta vielä.

Palaan tänne, kun ultrassa tänään todettiin keskeytynyt keskenmeno. Kaksi siellä olisi ollut, mutta molempien syke oli just sammunut. 💔
Miten lämmöt käyttäytyy keskenmenossa, palaa takas alas, kun raskausmateriaali on poistunut?

Palaan tänne, kun ultrassa tänään todettiin keskeytynyt keskenmeno. Kaksi siellä olisi ollut, mutta molempien syke oli just sammunut. 💔
Miten lämmöt käyttäytyy keskenmenossa, palaa takas alas, kun raskausmateriaali on poistunut?
Otan osaa, voimia tulevaan :red-heart::Broken Heart:

Tässä nämä mun pari keskeytynyttä. Ekassa (lääkkeet, tyhjeni melkein kerrasta kokonaan, ainoastaan kohdunkaulaan jumiin jäänyt istukan pala piti repäistä pois) lämmöt palasi hitaasti normitasolle. Plussaa näytti vielä kp9. Sen jälkeen heti perään meinasi tulla ovis, mutta sitten lopulta kierto venyi koska oviskin tuli kuitenkin myöhemmin. Aika siksak.
Tokassa kierrossa lääkkeet, raskausmateriaali (kaamea sana..) poistui jo ekana päivänä, jälkivuoto vain jäi viikoksi. Alaspäin normaalitasolle palasi siis lähes heti, liekö siksi kun kaikki tuli pois kerrasta. Eka nega r-testiin tuli kuitenkin vasta kp18. Tuosta kierrosta en tosin osaa sanoa oliko ovista ollenkaan, mutta kierto venyi vain muutaman päivän yli normaalin.
Seuraavat kierrot on olleet kummankin jälkeen täysin normaalit. Sehän mua välillä "naurattaa", että keskenmenot tää kroppa osaa hoitaa hyvin aina, mut ei sit ylläpitää :Angry Face:
km1.jpgkm2.jpg

Muokattu viimeksi:
Saatiinkin vielä talletukset tehtyä vaikka myöhäiseksi meni.🤗 Nyt voi alkaa piinailemaan kun mieskin lähtee taas reissuun .
@anita1 alin oli eilispäivä, toisiksi alin eilisaamu ja se kolmanneksi alin sitä edeltävä ilta. Lasken sen ekaksi plussaksi, koska yleensä kiljuvat plussat tulee mulla ovispäivänä. Ei vaan koskaan ihan noin vahvaa oo tullut :joyful:

feb-14-2023.jpg

@Nurppu mikäs tilanne tänään :Eyes:

@Metu jes, saadaan tiirailtavaa lisää siis ihan kohta :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Muokattu viimeksi:
Voi miten surullista @NM90 😢 Osanottoni ❤️ Menee varmasti hetki palautuessa niin kropalta kuin mieleltäkin. Voimia ❤️

Sain eilen vihdoin ovispakettini ja ah sitä tunnetta kun sai tutut liuskat käyttöön 😆 Jotenkin ihan orpo-olo vieraiden testien kanssa kun johonkin on tykästynyt ja tottunut. Sofit antaa kyllä selkeää viivaa ja niitä on helppo tulkita. Eilen illalla Sofissa viivat aika linjassa PC:n kanssa. Ei vielä lähimainkaan plussaa. Tänä aamuna vielä haaleampi viiva ja digi edelleen tyhjä ympyrä. Oletin että olis tummunut kun eilen ja tänään on kuitenkin ollut selviä ovistuntemuksia. Mutta ei sitten 🤷🏼‍♀️ Täytyy illalla tehdä uudet testit. Sinänsä hyvä kun ei tänään luultavasti ehditä talletella niin huomennakaan ei ole liian myöhäistä.

EFEB1C0B-DEB0-42D6-95CF-A594C7B0FC5F.jpeg

@NM90 oon tosi tosi pahoillani ❤️❤️❤️❤ on taa kyllä niin perseestä

Täällä lämmöt romahti nyt kunnolla. Tunsihan sen kylmävilun jo yölläkin, niin ei yllättänyt. Saas nähdä alkaako tänään vuoto :) Ihmeen seesteinen olo, ottanut enemmän hermoille tää epävarmuus ja on vaan toivonut jotain ratkaisua tähän.

Liitteet

• B45E7877-CE57-47CF-8D5A-77DB81D7D500.jpeg
    B45E7877-CE57-47CF-8D5A-77DB81D7D500.jpeg
    554.8 KB · Katsottu: 97
@NM90 voi ei, hurjan isot pahoittelut 😞💔

@lepus timidus jee, siellä on ny erittäin hyvät pohjat piinailulle sit 😊

@Summerwalk hienoo että tutut testit saapu! :) Lämmöt ainaki lupaavasti alhaalla!

@Empsu94 okei, voi että 😞💔 ymmärrän täysin että epävarmuus käy hermoille enemmän ku selvä loppu. Mulla joulukuun keskenmenossa vuosi kuukautismaisesti verta joku 3 viikkoa putkeen sen raskauden aikana ja se oli koko matka sen takia sellasta epäilyä että nytkö meni kesken. Sen takia oli myös tietyllä tapaa rauhottava hetki kun tiesi että nyt se sit varmasti meni kesken, kun enää ei tarvinnu pelätä sitä joka hetki vaan tiesi varmaksi että pelko toteutui.

Mä oon ny todennu että tästä PASista ei tullu tulosta. Eilen oli tosi tummasta iltapäiväpissasta kirkas valkonen negatesti. Lämmöt jatkaa nättiä kaartamista alaspäin. Viikonlopun jälkeen ei oo ollu mitään kohtutuntemuksia, sitä ennen tuntu selvästi koko ajan. Ja Ourassa kaikki muut arvot myös "normaaleissa" tasoissa eikä viittaa mitenkään raskauteen. Ei ees tee mieli testata enää, into meni koska hyväksyin päässäni että näin ny kävi. Eli ekasta IVF:stä tuloksena oli kaks alkionsiirtoa, joista toisesta tuli varhainen keskenmeno. On seki aika paljon kuitenki. Ny sit ehkä jään odottelee virallista testipäivää (9.3) jonka jälkeen saadaan tietää koska päästään seuraavan kerran IVF:ään ilmottautumaan. Mieli ei oo tällä hetkellä mitenkään huono, tuntuu jotenki myös ihan vapauttavalta, jotenkin siltä että voi vähän rentoutua! :)

Screenshot_20230301-080635.png

Voi onpa täällä paljon huonoja uutisia tänä aamuna 😔

@NM90 voi kurja, osanottoni :Broken Heart:

@Empsu94 voi kuinka ikävää :( jos se vuoto on sit alkaakseen niin alkais nyt sit pian kunnolla :Broken Heart:

@Nurppu voi harmi että nyt ei näytä siltä että pikku pallero ois kiinnittynyt :( On se vielä mahdollista että se tapahtuu myöhemmin, mutta eihän se enää ole ihan super todennäköistä. Mutta ainakin on se testipäivä josta sitten alkaa seuraavat askeleet tällä (hoito)polulla :red-heart:

@lepus timidus jes, nyt on kyllä tosi hyvät ajoitukset sulla piinailua varten 😁

@Summerwalk jeeee kiva että ne ovistestit vihdoinkin saapuivat! Lämpö on vielä nätisti alhaalla niin ehkä nyt sitten tänään ois tummumista ovistesteissä!

Mulla edelleen tätä tylsää samaa eli lämmöt pysyvät ylhäällä (lääkkeillä). Tänään on vika päivä kun syön Teroluttia, ja huomenna rupeen sitten uittamaan liuskia jos siellä ois kaikesta epäuskosta huolimatta silti tapahtunut joku ovulaatio josta ois voinut alkaa raskaus :D Ja sit jos ei niin viikonloppuna pitäis alkaa menkat ja lähen apteekkiin ostamaan letrot >:)

Screenshot 2023-03-01 at 8.39.53.png

Otan osaa, voimia tulevaan :red-heart::Broken Heart:

Tässä nämä mun pari keskeytynyttä. Ekassa (lääkkeet, tyhjeni melkein kerrasta kokonaan, ainoastaan kohdunkaulaan jumiin jäänyt istukan pala piti repäistä pois) lämmöt palasi hitaasti normitasolle. Plussaa näytti vielä kp9. Sen jälkeen heti perään meinasi tulla ovis, mutta sitten lopulta kierto venyi koska oviskin tuli kuitenkin myöhemmin. Aika siksak.
Tokassa kierrossa lääkkeet, raskausmateriaali (kaamea sana..) poistui jo ekana päivänä, jälkivuoto vain jäi viikoksi. Alaspäin normaalitasolle palasi siis lähes heti, liekö siksi kun kaikki tuli pois kerrasta. Eka nega r-testiin tuli kuitenkin vasta kp18. Tuosta kierrosta en tosin osaa sanoa oliko ovista ollenkaan, mutta kierto venyi vain muutaman päivän yli normaalin.
Seuraavat kierrot on olleet kummankin jälkeen täysin normaalit. Sehän mua välillä "naurattaa", että keskenmenot tää kroppa osaa hoitaa hyvin aina, mut ei sit ylläpitää :Angry Face:
View attachment 119777View attachment 119776
Kiitos tästä infopläjäyksestä. 🤗
Saispa nyt vaan kohdun tyhjäksi, niin pääsis taas yrittämään.

Ainiin @Summerwalk , nuo ovistestit on Sofin liuskoja, täältä oman käsityksen mukaan edullisimmin ja nopeiten. 56kpl 20eurolla +1e postareita, ei paha lainkaan :rolling: halleluja posti toi testit perille! Sun käppyrä näyttää siltä, että se on valmistautumassa ovikseen, paljon tallettelujen iloa ja toivotaan kunnon o-plussaa testeihin pikimiten :folded:

@Empsu94 harmi homma, olen pahoillani :sad001 jostain olin ehkä lukevinani, että sulla oli r-testikin lähtenyt jo haalistumaan? Mut ihan kunnon kiinnittymisyritys tuossa on ollut! Todellakin ymmärrän ton epätietoisuuden, nyt ei ainakaan enää tarvitse arpoa.

@Nurppu eikä, onpas tänään nyt huonoja uutisia :crying-face: mä niin toivoin että ois lähtenyt pakkaspallero kasvamaan, mutta hyvä jos mieli on silti seeisteinen ja seuraava IVF jo siintää lähitulevaisuudessa! Jostain olin lukevani, että joka kolmas siirto johtaisi onnistuneeseen raskauteen? Kun sulla on km ja nega jo alla, niin eikös vaihtoehdoksi jää siis enää vain onnistunut raskaus 🌈:Baby Symbol:

@Metu joo viime kierrossa ei ollut lainkaan yritystä ja nyt pitäs olla laskujen mukaan dpo0, dpo-1 ja dpo-2 alla, joten ehkä voi jo yrittämiseksi tän kierron laskea :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: sun käppyrä ei ole tosiaan mikään menetetty tapaus, joten testiä odotellessa! Haamulainen kelpaa tulkittavaksi myös jos ei heti pärähdä leffaviivoja :Speak No Evil Monkey: Onko mitään oireiksi tulkittavaa?

@NM90 mikä rv sulla ois nyt ollut? :sad-face:

@lepus timidus sanoisin jopa että Erittäin Paljon Yrittämistä kun on kaikkina kolmena hedelmällisimpänä päivänä talletettu :D En sanois et mul on mitään oireita, tissit on vähän herkät mutta ei mitenkään superkovat tai turvonneet tai muuta.

@Empsu94 ja @Nurppu laitoin sen Ouran nyt tilaukseen kun sain töistä boonuksia työkavereiden tekemistä tunnustuksista :No Evil Monkey:

Muokattu viimeksi:
@lepus timidus sanoisin jopa että Erittäin Paljon Yrittämistä kun on kaikkina kolmena hedelmällisimpänä päivänä talletettu :D En sanois et on mitään kunnon oireita, tissit on vähän herkät mutta ei mitenkään superkovat tai turvonneet tai muuta.

@Empsu94 ja @Nurppu laitoin sen Ouran nyt tilaukseen kun sain töistä boonuksia työkavereiden tekemistä tunnustuksista :No Evil Monkey:
Oi jee, ihana että sait tunnustusta työkavereilta!! 🤩 Toivottavasti tykkäät Ourasta! :)

Voih, osanotot @Empsu94 että kemialliseksi jäi 😞

Mä tein tänää kuitenki viel varuiks yhen testin ja nega oli sekin. Mä en nyt enää toivo että muuttuu positiiviseks, vaikka ymmärrän tietysti kauniin ajatuksen taustalla jos toivoo toiselle että kääntyisi vielä plussaksi myöhemmässä vaiheessa. Muistan lukeneeni jotain tutkimuksia siitä että mitä myöhemmin kiinnittyy, sitä isompi määrä menee kesken, ja täs vaiheessa jos kääntyy plussaks niin ollaan jo siinä alueella missä suurin osa menee kesken. En halua sitä huolta itelleni. Löysinkin tän tutkimuksen, tässä kuva:

Screenshot_20230301-163313.png

Lähde: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejm199906103402304

Jännä muuten, Oura anto mulle tänään kuukausiraportin missä näky vahvasti viime kierron luteaali korkeana leposykkeenä ja alhasena HRV:nä. Mutta sitä samaa ei ollu ollenkaan huomattavissa tässä kuussa! Tässä kuussa näyttäs ihan ku olis pelkkää follikkelivaihetta! Mitähän ihmettä 🤔

Voi pahoittelut @Empsu94 ❤️ Mutta hyvä sentään edes se ettei tarvi epätietoisuudessa elää pidempää. Ja antaa toivoa tulevalle kierrolle, kun joku käväisi jo todistetusti kiinnittymässä 🌈. Hienosti kyllä oli lämmöt tilanteen tasalla. Se tuo tähän mittailuun taas enemmän luottoa.

Ja pahoittelut @Nurppu negoista ❤️ Sulla on kuitenkin omakohtaista kokemusta siitä että sulla plussat on näkynyt ajoissa, joten ymmärrettävästikään et pidä myöhäistä kiinnittymistä todennäköisenä 😣 Mutta kuten @lepus timidus taisi mainitakin, kolmas kerta toden sanoo ihan jo tilastojenkin valossa 🌈❤️
Ja kyllä jos itse pitäisi kahdesta pahasta valita niin valitsisin myös tuon ettei kiinnity ollenkaan mieluummin kuin että on epävarmat ja stressaavat lähtökohdat raskaudelle jo alusta alkaen. Mutta tietysti näihin juttuihin liittyy niin paljon muuttujia että eihän näistä koskaan tiedä ja kaikenlaisia ihmeitä tapahtuu koko ajan. Mutta lämmöt näyttää hyviltä ja tasaisilta. Mikähän on ettei leposyke tässä kierrossa nouse, kun progetuenkin pitäisi sitä periaatteessa nostaa 🤔 Mystisiä juttuja.

@lepus timidus Joo tuolta juuri minäkin Sofin testit aina tilaan 👍🏻 Hyviä ja halpoja testejä. Pitäisi varmaan kerralla tilata tuo 20€m setti niin ei tarvi koko ajan olla tilailemassa.

@Metu Toivotaan vielä että ovis olis tapahtunut salaa ja tulis yllätystärppi 👍🏻🌈 Semmosta iloista ihmettä me nyt tähän ketjuun vähän kaivattaisiinkin. Toki sulla on toiveita herättävät suunnitelmat myös seuraavaan kiertoon joten uuteen kiertoon päötyminenkään ei niin huono juttu.

Täällä ei ovistestin viivat ole tummentunut ollenkaan 🙄 Odottavan aika on piiiitkä. Parin edellisen kierron perusteella sen pitäisikin aikaisintaan tulla pe iltana ja todennäköisimmin lauantaina, joten ei tässä vielä pidä hätäillä. Jospa digi alkaisi huomenna vilkkumaan 🙏🏻 Huomenna pitää taas saada lounastreffit miehen kanssa järjestettyä 🍆😅

@Empsu94 pahoittelut kp1:stä, mutta sentään hyvä että alkoi pian eikä tarvinnut tän enempää odotella :Broken Heart:

@Nurppu mielenkiintoinen toi tutkimus, etenkin siinä valossa että oon just lukenut että yleensä implantaatio on 8-10dpo, ja toi kuvaaja näyttää samaa. Mutta tohon vielä että koska implantaatio on yleensä 8-10dpo, siitä kestää yleensä vielä n. 2 päivää että herkissä testeissä näkyy (tieto täältä: https://wholesomechildren.com/hcg-levels-after-implantation-in-early-pregnancy/, taulukko alla), niin testeissä pitäis sen perusteella yleensä näkyä jotain 10-12dpo kohdilla. Mutta toki joillain implantaatio tapahtuu aiemmin ja sen takia näkyykin aiemmin, ja vastaavasti joillain sit myöhemmin (jolloin tää todennäköisyys että menee kesken nousee sun linkkaaman tutkimuksen mukaan).

Screenshot 2023-03-01 at 19.05.27.png

@Summerwalk buuu että ei lähtenyt vielä tummenemaan, mutta ehtii todellakin vielä :tears: hyvä että aloitatte jo tallettelut niin on paremmat mahikset :Winking Face:

@Empsu94 pahoittelut kp1:stä, mutta sentään hyvä että alkoi pian eikä tarvinnut tän enempää odotella :Broken Heart:

@Nurppu mielenkiintoinen toi tutkimus, etenkin siinä valossa että oon just lukenut että yleensä implantaatio on 8-10dpo, ja toi kuvaaja näyttää samaa. Mutta tohon vielä että koska implantaatio on yleensä 8-10dpo, siitä kestää yleensä vielä n. 2 päivää että herkissä testeissä näkyy (tieto täältä: https://wholesomechildren.com/hcg-levels-after-implantation-in-early-pregnancy/, taulukko alla), niin testeissä pitäis sen perusteella yleensä näkyä jotain 10-12dpo kohdilla. Mutta toki joillain implantaatio tapahtuu aiemmin ja sen takia näkyykin aiemmin, ja vastaavasti joillain sit myöhemmin (jolloin tää todennäköisyys että menee kesken nousee sun linkkaaman tutkimuksen mukaan).

View attachment 119801

@Summerwalk buuu että ei lähtenyt vielä tummenemaan, mutta ehtii todellakin vielä :tears: hyvä että aloitatte jo tallettelut niin on paremmat mahikset :Winking Face:
Joo oon kans tuon saman nähny! En sit tiä mikä aiheuttaa sen että mulla esim on aika varhain näkyny, dpo8 jo haamua. Ehkä mulla nousee tosi nopee alussa se hCG tai jotai, tuossa sun laittamassakin on tuo et joillain on jo 1 päivä implantaatiosta yli 11. Onhan näis paljon eroja.

Takaisin