BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Empsu94 jännä pomppu ja jännä että samalle tasolle ennenki pomppinu! Hyvä että gyne oli rauhottava :) mulla oli mun mielest joskus inssissä jopa 25-27mm folli, ja muistelen että kasvavat keskimäärin ~pari mm päivässä, että voi kai mennä teoriassa parikin päivää vielä tuolla! On kyl jännää seurata sitä ovisplussan ja oviksen ajotusta tuolla pohjatiedolla!

@Summerwalk ooh, jännät paikat, jee! Ymmärrän testihimon niin hyvin 😆 voi kun oliskin plussa muhimassa!

@Metu mun silmään näyttää aika normaalilta kuviolta :) toivotaan että ainakin lämmöistä sais selkoa oviksesta!

@lunni kiva että uskaltauduit ottamaan osaa keskusteluun! :) Oon tosi pahoillani keskenmenosta 😞 Jännä kuulla kuitenkin että sullakin oli plussakierrossa lämmöt luteaalissa siksakilla! Kun mulla on ollut jo kaks kertaa sama juttu. Kolmesta plussasta(/haamusta) se kierto missä oli progesteronituki luteaalissa oli ainut missä lämmöt ei heittäny siksakkia. Ei toki estäny keskenmenoa.

Jännityksellä odottelen @Juliet92 :n uutisia siirrosta! 😊

Mulla lämmöt nyt aika tasaset. Pää vähän kipee vielä. Tästä eteenpäin alkaa jännitys että mikä päivä ne menkat sit alkaa ja pääsee ilmottautuu PASiin :D

View attachment 119073

Ooh kiitos tiedosta. Gyne vaan sanoi että irtoaa yleensä 20mm kokoisena 🤔 Mulla on muissa kierrossa ovistesti näyttäny plussaa kp14 (tänään 13), toivotaan että ois huomenna. 🤭

Ja korkealla pysyy lämmöt! Kuinka pitkälle PAS menee ilmoittautumisesta? saako sen jo seuraavalle kierrolle?

@Summerwalk Tsemppiä testailuun, näyttää hyvältä sun tilanne! :smiling face with heart-eyes:
@Empsu94 Loistavia uutisia gyneltä! :Clapping Hands Sign:

Tänään ovistesti näyttää samaa kuin eilen illalla, saas nähdä mitä tänään illalla näyttää. Tänään kp15 (edelleenkin epävarma tieto kemiallisen jälkeen missä kiertopäivässä oikeasti mennään..) ja jos normaalin kaavan mukaan mentäis niin huomenna olis ovulaatio. Nää testit on kyl viel niin vaaleita et en tiedä tulisko yllättäen niin tummaks kuitenkaan :Grimacing Face: No, koitan pitää toivoa yllä et ovis olis ehkä ylihuomenna sitten..

Liitteet

• Screenshot_20230208_093202_edit_599959029747902.jpg
    Screenshot_20230208_093202_edit_599959029747902.jpg
    178.2 KB · Katsottu: 65
  • Screenshot_20230208_093147_edit_599938451963795.jpg
    Screenshot_20230208_093147_edit_599938451963795.jpg
    341.9 KB · Katsottu: 67
Onko teillä toi Fertility friendin VIP jäsenyys ? 😁 Onko ollut hintansa arvoinen ? Katoin ettei se kovin kallis ole, toki vuodeksi pitäis ottaa kerralla mut ilmeisesti pystyy laittaa tauolle jos onnistuu raskautuun ennen..

Ooh kiitos tiedosta. Gyne vaan sanoi että irtoaa yleensä 20mm kokoisena 🤔 Mulla on muissa kierrossa ovistesti näyttäny plussaa kp14 (tänään 13), toivotaan että ois huomenna. 🤭

Ja korkealla pysyy lämmöt! Kuinka pitkälle PAS menee ilmoittautumisesta? saako sen jo seuraavalle kierrolle?
Joo, sillon kun ilmottaudutaan PASiin, ilmottaudutaan niistä kyseisistä menkoista alkavaan kiertoon. Eli sit olis siirto siinä seuraavan ovulaation jälkeen +5pv jos onnistuu :)

Noniin täällä käyty nappaamassa kyytiin yks 5 päivänen alkio😍 5 laitettu jo pakkaseen ja 3 vielä jatkoviljellään eli pitäs olla hyvä sato.
Nyt sit alkaa piinailu, et tarraako kyytii ja pysyykö mukana👌

Lämpöjä en aamulla saanu mitattua ku esikoinen heräs jo ennen mittailuja vaippa märkänä🙈 mut huomen sit pistän ajois soimaa kellon.

@lunni tervetuloa mittailemaan! Täällä ilmaisversio käytös. Silläkin pärjää vaiks ilmeisesti moni "herkku ominaisuus" maksullises versios.

@Empsu94 hyvä, että helpotti gynekäynti. Ja kuulostais et ovis lähel. Mul oli yhes kierros tos syksyl ovisplus päivänä sopivasti gyne🤣 folli oli 20mm, plussa tuli just sen käynni jälkee ja seuraavana aamuna kovat kivut.

@Däumeline lupaavasti ovis lähestyy!

@Nurppu vähän nåköjää laskenu lämmöt jo, mahtaakoha kohta uus kierto pärähtää? No pääset ainakin nyt pas kiertoo😍 en tiedä onko sulla menny nopeesti tää kierto, mut omasta mielestä aika menny nopee!

@Summerwalk lupaavat nousut lämmöissä ja hyvä kun ei enää tiputellut😍 millo testailet?

Muokattu viimeksi:
Ihanaa @Juliet92 !! Nyt oot toistaiseksi varmuudella raskaana! 😍🥰 Ja tosi hieno saldo tosiaan ollut teillä! :) Toivotaan että vielä jatkaisi joku jatkoviljellyistäkin kehitystä!

Mä täällä haaveilen menkoista, vaikka näillä lämmöillä tuskin tänään alkaa 😄 yleensä putoo kunnolla sinä päivänä! Mut jo pieniä toivoa herättäviä nippasuja ollu tänään 😆

Ihanaa @Juliet92 !! Nyt oot toistaiseksi varmuudella raskaana! 😍🥰 Ja tosi hieno saldo tosiaan ollut teillä! :) Toivotaan että vielä jatkaisi joku jatkoviljellyistäkin kehitystä!

Mä täällä haaveilen menkoista, vaikka näillä lämmöillä tuskin tänään alkaa 😄 yleensä putoo kunnolla sinä päivänä! Mut jo pieniä toivoa herättäviä nippasuja ollu tänään 😆
Joo raskaana kunnes toisin todistetaan😍 saa nähä mihin asti malttaa olla testailemata🤣

Voi kunpa siel sit alkais pian👌.niin pääsisit sit menkat lusimaan ja sen jälkee ovista metsästää. Tehtiinkö Husis la siirtoja kans?

Joo raskaana kunnes toisin todistetaan😍 saa nähä mihin asti malttaa olla testailemata🤣

Voi kunpa siel sit alkais pian👌.niin pääsisit sit menkat lusimaan ja sen jälkee ovista metsästää. Tehtiinkö Husis la siirtoja kans?
Joo mähän just en edes miettiny että millon testaan vaan joka päivä testasin niin ei tarvinnu miettiä 😆 tsemppiä piinailuun! Blastolla onneks pari päivää vähemmän piinailua ku kakspäiväsellä 😆 huisia että raskautumishetkellä on jo dpo5!

Mä en oo varma tehdäänkö PASeja viikonloppuna HUSilla! Mut sellanen muistikuva että joku olis tuol IVF puolel sanonu et tehään, eli ehkä siis :) ja tajusin just tuossa vanhoja käyriäni kattellessa että kyllä mulla näköjään onkin menkat yleensä alkanu dpo14! Eli näillä näkymin ainakin tää FF:n arvaus olis väärin kun ei tänään näyttäis alkaneen :D Oura näyttää epäilevän todennäkösimmäks alkupäiväks perjantaita. Joka tapauksessa ensimmäisestä kunnolla positiivisesta ovistestistä on tänään 15 päivää. Kattelin että mulla menkat yleensä alkanu 15-17 päivää positiivisesta ovistestistä. Eli oon luottavainen että tässä parin päivän sisään pääsee ilmottautuu, toivotaan että mahtuu hoitoihin 😊

Mä menin vähän lueskelee mun inssikiertojen kantaraportteja :D

Ekassa inssissä oli ollu ovistestit negoja mutta folli ultrassa 22mm. Lääkärin kommentti: ei voi tietää millon ovuloi, jatka testaamista 🤷🏼 sillon illalla tuli liuskatestiin plussa, seuraavana aamuna digitesti plussa ja samana päivänä inssi -> nyt folli 25mm eli kasvo 3mm päivässä. Oviskivut iski muistaakseni seuraavana yönä.

Tokassa inssissä ei oo lääkäri kirjannu ylös follin kokoa kontrolliultrassa, ja inssissä se oli jo puhjennu. Sillon siis tuli muistaakseni lauantai-iltana liuskaan plussa, sunnuntaiaamuna digitestiin plussa ja maanantaina aamupäivällä inssissä oli jo menny ovulaatio.

Eli noiden pohjalta ainakin vaikutti että mulla ovulaatio olis noin vuorokauden päästä liuskaplussasta, ja samana päivänä digiplusaan kanssa (kun niitä kuului aamun ekasta pissasta tehdä). Mut vissiin näissä kuitenkin pientä vaihtelua.

Kyselenpä täältä, kun olette mittausihmisiä. Nouseeko teillä aina leposyke ovulaation jälkeen? Olen vähän laiska mittaamaan lämpöjä, mutta yleensä lämpömittari näyttää ennen ovista vähän alle 37 ja oviksen jälkeen vähän päälle 37 (mittailen ihan mihin aikaan sattuu, mutta silti näkyy tuo lämpötilaero ihan hyvin). Lämmöt ovat nytkin nousseet oviksen jälkeen, mutta leposyke on laskusuunnassa (nyt on dpo3). Heti sitten tietysti miettii, onkohan tämä huono merkki. 😬

Joo mähän just en edes miettiny että millon testaan vaan joka päivä testasin niin ei tarvinnu miettiä 😆 tsemppiä piinailuun! Blastolla onneks pari päivää vähemmän piinailua ku kakspäiväsellä 😆 huisia että raskautumishetkellä on jo dpo5!

Mä en oo varma tehdäänkö PASeja viikonloppuna HUSilla! Mut sellanen muistikuva että joku olis tuol IVF puolel sanonu et tehään, eli ehkä siis :) ja tajusin just tuossa vanhoja käyriäni kattellessa että kyllä mulla näköjään onkin menkat yleensä alkanu dpo14! Eli näillä näkymin ainakin tää FF:n arvaus olis väärin kun ei tänään näyttäis alkaneen :D Oura näyttää epäilevän todennäkösimmäks alkupäiväks perjantaita. Joka tapauksessa ensimmäisestä kunnolla positiivisesta ovistestistä on tänään 15 päivää. Kattelin että mulla menkat yleensä alkanu 15-17 päivää positiivisesta ovistestistä. Eli oon luottavainen että tässä parin päivän sisään pääsee ilmottautuu, toivotaan että mahtuu hoitoihin 😊
Joo ite en jaksanu lähtee päivittäi testailee, sen yhen testasin mielenkiinnosta maanantaina😅 periaatteessa ens ma vois jo dpo 10 testata, mut ehkä en viel sillon viittis sortua. Toisaalta esikoisesta oli se oletettu dpo10 ja maanantai sillonkin niin jos vaikka onnea tois🤔😅 joo tää blastojännäys vähän lyhkäsempi.

Ihan kiva sillee noi lauantait et olis sit vaa yks mahollinen huono päivä ovikselle👌 toi tuo kyllä oman lisäjännityksensä, et mahtuuko hoitoihin. Oliko husissa siirrossa kui liukuhihnatunnelma? Taysis valitettavasti oli vähän turhanki. Eilen taas "omalääkäri" Satasairaalast olis tuntunu jaarittelevan pidempäämpin ku ite🤣

Kätevää kyl tää lämpöjen mittaus ku pystyy jos ton luteliaali ja ovikse varmistaa ja helppo arvioida menkkojen alku. Toki täs kierros sul ollu vähä haasteellisemmat lämmöt.
Ja näköjään vaihtelua on follien koos milloin puhkee. Olihan mullakin tuolla punktios toisaalta aika erikokosia folleja ja 17 kypsää kuitenkin.

@Empsu94 kiitoksia😍 toivotaan erityisen tahmaisia tarrasukkia juu😍

@Jadine mä en kyllä valitettavasti oo niin tarkkaa seurannu noita leposykkeit, mut itel kyl esikoisen raskaudes ei ihan heti kyl sykkeet noussu yleisest vaan vasta myöhemmin. Liikkues kyl huomasin jo varhases vaihees et esim. Koiran kanssa lenkillä sykkeet nous korkeemmalle helpommin.

@Jadine mulla ei aina nouse luteaalissa sykkeet. Joskus nousee mut vasta vähän myöhemmin. Plussakierroissa en oo nähny mitään merkittävää poikkeamaa normaalista omalla kohalla. Mut jotkut toiset tuntuu huomaavan siinä omalla kohdalla enemmän vaihtelua.

@Jadine Selasin mun Ouraa sun kysymyksen myötä, enkä näe mitään eroa mun sykkeissä. Tuntuu siltä, että sykkeisiin vaikuttaa niin paljon muita asioita. Paljon on juonut, kuinka myöhään söi, lukiko ennen nukkumaan menoa kirjaa vai katsoi kännykkää (!!!) jne jne.

Kyselenpä täältä, kun olette mittausihmisiä. Nouseeko teillä aina leposyke ovulaation jälkeen? Olen vähän laiska mittaamaan lämpöjä, mutta yleensä lämpömittari näyttää ennen ovista vähän alle 37 ja oviksen jälkeen vähän päälle 37 (mittailen ihan mihin aikaan sattuu, mutta silti näkyy tuo lämpötilaero ihan hyvin). Lämmöt ovat nytkin nousseet oviksen jälkeen, mutta leposyke on laskusuunnassa (nyt on dpo3). Heti sitten tietysti miettii, onkohan tämä huono merkki. 😬
Mulla nousi sykkeet pääsääntöisesti luteaalissa, mutta ei kuitenkaan aina! Enkä löytänyt siihen mitään logiikkaa 😅Raskauden alussa leposyke selkeästi nousi ja pysyi ylhäällä (en muista kyllä nousiko silloin heti ovulaation jälkeen vai vasta alkionsiirron jälkeen) ja aloin sit aika nopeesti ottaa kellon ranteesta pois yöksi kun ärsytti se muistuttelu huonoista yöunista 😁
Edit. Oli pakko kurkata Polar flowsta vanhoja leposykkeitä ja siis ne nousikin raskaudessa kunnolla vasta muutama päivä sen jälkeen kun olin tehnyt ekan haamutestin! Sitä ennen ne heitteli vähän suuntaan jos toiseen mutta sitten yhtäkkiä pompahti ylös ja sinne jäi.

Muokattu viimeksi:
Kiitos vastauksista! Sykkeisiin tuntuu kyllä vaikuttavan suunnilleen planeettojen asennotkin. 😅 Ei näin dpo3 tietysti voisi olla oireita vielä muutenkaan. Lähinnä mietin, että kai se ovis on tapahtunut, kun lämmöt ovat kuitenkin kohonneet, vaikka sykkeet menevätkin alaspäin.

Kiitos vastauksista! Sykkeisiin tuntuu kyllä vaikuttavan suunnilleen planeettojen asennotkin. 😅 Ei näin dpo3 tietysti voisi olla oireita vielä muutenkaan. Lähinnä mietin, että kai se ovis on tapahtunut, kun lämmöt ovat kuitenkin kohonneet, vaikka sykkeet menevätkin alaspäin.
Joo, kyllä mä ennemmin lämpöihin uskoisin! :)

Omalla kohdalla ovis kyllä näkyi aina selkeästi lämmöissä. Leposykkeissä ei oo ollu normikierroissa suuriakaan vaihteluita, mutta plussakierrossa leposyke alkoi pikkuhiljaa nousta oviksen jälkeen, tosin dpo3 kohdalla ei ollut vielä mitään selkeää nousua vaan hieman sen jälkeen.

@Juliet92 Ihan huippuja uutisia 🌈❤️🥰 Kyytiläiselle toivotaan nyt vaan hyviä pesänrakennuspäiviä, jotta tarraa oikein lujasti kiinni 🌈 Pakkasessakin nyt hieno määrä palleroita!

@Empsu94 Kärsivällisyyttä oviksen metsästämiseen 🥰. Lähellä se jo on, se on varma. Mulla ei joka kierrossa digi oo vilkkuvat ollenkaan vaan pärähtää suoraan plussa.
Harmi kun en nyt tähän löytänyt sitä FF:n artikkelia ja kaavioita siitä miten se vaihtelee yksilöittäin, milloin lh-huippu on ja milloin ovis tapahtuu. Siinä kuvattiin että se ovis voi myös tapahtua jopa ennen lh-huippua. Joten ei nuo nyt ihan satavarmoja mittareita nuo ovistestitkään oo. Enemmän luottaisin oireisiin ja lämpöihin.

@Metu minunkin silmään näyttää ihan normaalilta sun alkukierron lämmöt, pieni siksakki kuuluu asiaan. Kuitenkin näyttävät pysyttelevän selkeesti ”samalla leveleillö” 👍🏻

@lunni Tervetuloa joukkoon ja pahoittelut keskenmenosta ❤️ Selkeän näköinen käppyrä sulla tässä kierrossa 👍🏻

@Jadine Mä oon täällä paljon höpötellyt leposykkeistö, kun mulla ne hyvin selkeästi nousee (lämpököyröö mukaillen) luteaalussa. Ja laskee juuri ennen menkkojen alkua. Mun yön ka leposyke on alkukierrosta 40-47 ja luteaalissa 50-57. Olinkin jo ihan kauhuissani että menkat alkaa kun Dpo6 oli vuotoa ja leposyke laski. Mutta sen jälkeen se on noussut ja oli viime yönä jo ihan ennätyskorkealla. Mutta esim. Tässä kierrossa se alkoi nousta jo vähön ennen ovista ja ekat dpo:t vielä siksakkia ja nyt myöhemmin vasta selkeesti korkeammalla.

@Nurppu sun mysteerikierto vaan jatkuu. Laita sitten käyrä vielä kerran näkyviin kun lopputulos selviöö niin voidaan vielä kerran jälkiviisaina arpoa sitä oviksen ajankohtaa 😆
Sun kohdalla nyt uskaltaa jo hyvillä mielin jo toivoakin uutta kiertoa alkavaksi kun siihen on hyvät suunnitelmat valmiina 🥰🌈

@Däumeline Toivottavasti viivat nyt tummuis. Onko sulla ekaa kiertoa nuo testit käytössä vai ootko aiemmin saanut tasavahvat viivat niihin. Tuosta ei kyl enää pitkä matka plussaan olis. Oudon pitkäksi aikaa on vaan jämähtänyt tuohon vahvuusasteeseen 🤔

Tein aamupissasta ekan negan Sofin ei herkällä liuskalla. Muita ei nyt taaskaan ollut tarjolla kun en eilen ehtinyt ostamaan enkä taida tänäänkään ehtiä. Mun plussaushistorialla on todellakin aikaista mitään näkyäkään, mut onhan se silti aina pettymys. Mutta silti uteliaisuus vie voiton kärsivällisyydeltä 😅
Lämmöt näyttää oikein hyvältä ja leposyke jatkaa nousuaan joten en nyt toivoani vielä ole menettänyt ✨

DA846213-FF09-4254-8AFD-E4DC8572D1BC.jpeg

Takaisin