BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Nurppu Voi toki johtua keskenmenostakin toi siksakki tai sit siitä et täs ollut myös pari huonompaa yötä :side_tear: Esikoinen heräilee pari kertaa öisin, jotain 2v unitaantumaa kai. Yleensä nukahtaa heti uudestaan kun peittelee, mut pari yötä sitten jouduin istumaan tunnin sängyn vieressä et jatkoi unta.
Mulla muutenkin vähän hakusessa viel tää lämpöjen mittailu. Koitan mitata aina suht samaan aikaan klo 6-7 ja heti heröttyäni. Ekaa lukemaa en kirjoita ylös, koska se näyttää aina jotain 35.2-35.4.. Kirjoitan ylös toisen mittaamani lukeman. Mut kerran taisin kirjoittaa kolmannen mittaaman, koska tokakin näytti super alhaista. Mut pyrin nyt ottamaan aina sen tokan luvun.

@Summerwalk Mullakin ollut tässä myös päänsärkyä tän heikon olon/hartiakipujen kaverina. Toki veikkaan et siihen liitty se, et yritin lopettaa kahvin juontia ja iski vieroitusoireet päälle. Ei auttanu Burana, mut kun keitin pienen kupin kahvia nii lähti päänsärkykin. Koitan juoda vaan yhden pienen kupin päivässä tai joka toinen päivä vaan.
Mies hieroi hartioita tossa hetki sitten, saas nähdä onko huomenna kevyempi olo :Grinning Face With Smiling Eyes:

@Däumeline Mä oon tosi herkkä kofeiinille ja kun puoli vuotta sitten vähensin kahvin juonnin yhteen kuppiin päivässä (aamuisin), oli hetken aikaa päänsärkyjö, mutta nopeasti elimistä tottui ja nyt pärjää hyvin sillä yhdellä. Aina ei edes maistu se aamukahvi. Iltapäivisin ja iltaisin juon vihreää teetä jos tekee mieli lämmintä juomaa.

Hyvä kuulla @Juliet92 että olo mainio 🥳 Enää kaksi yötä siirtoon sitten. Miten siellä on pallerot lähteneet kehittymään? Saitko vkonloppuna mitään infoa? Jännät hetket sulla käsillä. Ootko lämpönä vielä muttaillut?

@Empsu eipä mullekaan oo koskaan ultradildoa perusgyneköynneillä käytetty 🤣 Vasta kun tutkimukset liittynyt raskautumiseen tai yritykseen. Mut varmaan jos jotain olis ollut syytä epäillä kohdussa niin olisi tullut dildo tutuksi aiemmin.

Mulla oli yöllä taas ollut tiputtelua 😠 Lämmöt tasaiset mutta keskimääräistä alemmat kuin edellisissä kierroissa. Mut ei kai sillä niin väliä kun on noin selvästi kuitenkin korkeammat kuin alkukierrossa.

E086227B-FE46-419D-B335-8A0AE24DA59A.jpeg

@Däumeline nää ihan BBT-lämpömittarit kestää laadusta riippuen 90s-3min ennen kuin antaa mittaustuloksen, eli luulen et normimittarillakin olisi hyvä odotella pidempään!

@Empsu94 mulla on joskus YTHS:llä ollut ainoastaan ehkäisyyn liittyviä käyntejä joilla ei ultrattu, mut kun meni työterveyden kautta niin aika usein ihan ehkäisyynkin liittyen ne ovat tehneet sen höllemmin kuin mitä julkisella siihen lähtis 😅

@Summerwalk toivottavasti lupaavannäköisenä alkanut luteaali jatkuu!

Täällä oli vähän järkevämmin nukuttu yö (vaikka heräsin edelleen vähän yleistä myöhempään) ja lämpötila näyttää heti vähän järkevämmältä 😄
89326F4E-AC85-4736-ADD8-B43CD0B46381.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Metu Okei hyvä tietää 🤔 Otan sit aina sen toisen lukeman niin on ollut sit tarpeeks kauan suussa. Hirveen pitkään en ehdi aamulla sängyssä makoilemaan, kun esikoisella on nyt ollut tapana et herättyään tulee itkien meidän sängyyn "Mama haliiiiiii" :Grimacing Face: Miehen kanssa ollaan sovittu, et hän menee aamulla esikoista vastaan niin mun ei tarvi heti nousta sängystä.
Jos ei tässä kierrossa tärppää niin sit mietin tommosen kunnon BBT-mittarin ostamista. Ajattelin varautua ensikiertoon myös digi ovistesteillä.

@Däumeline joo varmasti vaikuttaa kans noi epäsäännölliset yöunet! Toivotaan että tänään olis parempi olo :)

@Summerwalk ääh tiputtelu 😔 lämmöt on kuitenki ainakin mukavan tasaset!

@Metu joo järkevältä näyttää taas! :)

Mulla pysyy lämmöt aika samoissa kans. Ei mitään erityisen merkittävää raportoitavaa 😅 paitsi että eilen oli illasta vähän synkempi olo, tuntu hormonaaliselta koska sille ei oikeen ollu mitään järkiperästä syytä. Liekö jo PMS? Ei mul yleensä ennen menkkoja tuu. Pari finniä kans pamahtanu lärviin ja toinen tissi kipeenä että ehkä ne hormonit näiden lisäks voi hyvin sitä mieltä liikutella.

Screenshot_20230206-104503.png

@Däumeline joo varmasti vaikuttaa kans noi epäsäännölliset yöunet! Toivotaan että tänään olis parempi olo :)

@Summerwalk ääh tiputtelu 😔 lämmöt on kuitenki ainakin mukavan tasaset!

@Metu joo järkevältä näyttää taas! :)

Mulla pysyy lämmöt aika samoissa kans. Ei mitään erityisen merkittävää raportoitavaa 😅 paitsi että eilen oli illasta vähän synkempi olo, tuntu hormonaaliselta koska sille ei oikeen ollu mitään järkiperästä syytä. Liekö jo PMS? Ei mul yleensä ennen menkkoja tuu. Pari finniä kans pamahtanu lärviin ja toinen tissi kipeenä että ehkä ne hormonit näiden lisäks voi hyvin sitä mieltä liikutella.

View attachment 119026
Taitaa FF pitää sulla raskauden mahdollisuutta aika todennäköisenä kun tuo käyrä on kokonaisuudessaan selvästi nousujohdanteinen? PMS oireet dpo12 voisi käydä järkeen mut Dpo9 viittaisi todennäköisemmin muuhun hormonaaliseen muutokseen. Jännäksi käy miten ja milloin tämä mysteeri ratkeaa 🧐

Taitaa FF pitää sulla raskauden mahdollisuutta aika todennäköisenä kun tuo käyrä on kokonaisuudessaan selvästi nousujohdanteinen? PMS oireet dpo12 voisi käydä järkeen mut Dpo9 viittaisi todennäköisemmin muuhun hormonaaliseen muutokseen. Jännäksi käy miten ja milloin tämä mysteeri ratkeaa 🧐
Hehee, ei FF usko raskauteen, arvosana on vieläki se 20 eli pohjalukema 😆

Hehee, ei FF usko raskauteen, arvosana on vieläki se 20 eli pohjalukema 😆
Heh..no onpa merkillistä 🤔😆 Ehkä se tulkitsee noi oireet sitten selviksi PMS-oireiksi 🤷‍♀️ pelkkien lämpöjen perusteella luulis hehkuttavan todareita raskaudesta 😅

@Summerwalk piinaavaa kun ei mitään tietoo saa mistää niist soluist ja niiden tilanteest. Omakannas ei mitää merkintää ja eivät erikseen soittele ellei oo huonoja uutisia. Mut olis ny jotain väliraporttia kiva saada. 🙄 eilen mittailin lämpöjä, mut tänä aamuna jäi välistä, ku esikoinen heräilly läpi yön ku on tosi tukkonen. Luteliaalilukemissa on😅 eilen alko terolutit ja tänään alotan viel illal lugesteronit.

@Nurppu kutkuttava käyrä ja jännää et sulla tässä kohtaa pms jos ei sulla taipumusta semmoseen🤔

Liitteet

• Screenshot_20230205-080829_FF App.jpg
    Screenshot_20230205-080829_FF App.jpg
    342.2 KB · Katsottu: 55
@Däumeline mä voin suositella easy@home not-bluetooth bbt-mittaria, toimii tosi hyvin ja mittausaika on suht lyhyt bbt-mittariksi!

@Nurppu oispa hauskaa jos FF kertois et miks se on niin pessimistinen 😂

@Juliet92 toivottavasti tilanne selviäis pian ja ois hyviä uutisia! 🤞🏻

@Däumeline mä voin suositella easy@home not-bluetooth bbt-mittaria, toimii tosi hyvin ja mittausaika on suht lyhyt bbt-mittariksi!

@Nurppu oispa hauskaa jos FF kertois et miks se on niin pessimistinen 😂

@Juliet92 toivottavasti tilanne selviäis pian ja ois hyviä uutisia! 🤞🏻
Soittelin Taysiin ja en saanu muuta tietoa ku et 17 munasolua 18 on ollu kypsiä. Aika hyvä prosentti siis. Niin hyvä tuuri ei voi käydä et kaikki noist ois hedelmöittyny ja lähtee kehittyy normaalisti. 😅 mut rauhotteli et sieltä kyl kuuluis jos huono tilanne olis.

Hyviä uutisia nuokin jo @Juliet92 Ihme on jos useampi ei olis lähtenyt hedelmöittymäön ja kehittymään. Ja hyvä merkki ettei kuulu mitään, kun keräys oli jo kolme päivää sitten 🌈😍
Mut varmasti olo on kuin tulisilla hiilillä kun odottaa tulosta 🫣

Mä en nyt oikein tiedä mitä ajatella. Pieni vaaleanpunainen tiputtelu muuttui melko runsaaksi verensekaiseksi limaksi nyt päivällä. Mulla on viime aikoina alkanut menkat just näin, muistuttaa kp1 vuotoa ennen ku hanat aukeaa kunnolla 😔 Mutta just aamulla mietin että onpa ollut ihmeellisen oireetonta nämä viimeisimmät oviksen jälkeiset päivät, ei mitään mainittavia tuntemuksia tai merkkejä lähestyvistä menkoista. Paitsi nyt vasta kun havaitsin sen vuodon niin heti muka alkoi selässä tuntua vihlontaa. Ja aamulla ihmettelin kun yön leposyke oli yhtäkkiä alempi kuin muuten luteaalissa. Se ennakoi mulla usein menkkojen alkamista. Ei kyllä koskaan mun kiertohistorian aikana ole kp25 alkanut menkat. Taitaa lyhin kierto koskaan olla ollut 28 päivää ja niitäkin varmaan ollut korkeintaan 1-3, Jos nyt menkat alkaa lugeista huolimatta, ei voi kyllä olla hyvä merkki 😭 Lämmöistö ei kyl voi nyt päätellä mitään.

Hyviä uutisia nuokin jo @Juliet92 Ihme on jos useampi ei olis lähtenyt hedelmöittymäön ja kehittymään. Ja hyvä merkki ettei kuulu mitään, kun keräys oli jo kolme päivää sitten 🌈😍
Mut varmasti olo on kuin tulisilla hiilillä kun odottaa tulosta 🫣

Mä en nyt oikein tiedä mitä ajatella. Pieni vaaleanpunainen tiputtelu muuttui melko runsaaksi verensekaiseksi limaksi nyt päivällä. Mulla on viime aikoina alkanut menkat just näin, muistuttaa kp1 vuotoa ennen ku hanat aukeaa kunnolla 😔 Mutta just aamulla mietin että onpa ollut ihmeellisen oireetonta nämä viimeisimmät oviksen jälkeiset päivät, ei mitään mainittavia tuntemuksia tai merkkejä lähestyvistä menkoista. Paitsi nyt vasta kun havaitsin sen vuodon niin heti muka alkoi selässä tuntua vihlontaa. Ja aamulla ihmettelin kun yön leposyke oli yhtäkkiä alempi kuin muuten luteaalissa. Se ennakoi mulla usein menkkojen alkamista. Ei kyllä koskaan mun kiertohistorian aikana ole kp25 alkanut menkat. Taitaa lyhin kierto koskaan olla ollut 28 päivää ja niitäkin varmaan ollut korkeintaan 1-3, Jos nyt menkat alkaa lugeista huolimatta, ei voi kyllä olla hyvä merkki 😭 Lämmöistö ei kyl voi nyt päätellä mitään.
Aika hyvä määrä joo.ja luulis et tosta määrästä lähtis jotai kehittymäänki. Alle kals vuorokaut pitäs viel piinailla😅

Voihan vuotelut😪 ja noin aikasin. Voisko noin aikasin olla jotain kiinnittymiseen liittyvää? Noihin sykkeisiin en osaa oikein ottaa kantaa.

Hei vau, sehän on sit samaa merkkiä, kuin nää mun ovistestit (ja valmiina odottamassa olevat raskaustestit), eli kuuluu tän Premom-sovelluksen tuotteisiin :smiling face with heart-eyes::Clapping Hands Sign: Ite en oo viel yhtää katellu mimmosia mittareita markkinoilla niin kiitos tästä suosituksesta, sen ostan sit enskiertoa varten jos/kun täti tulee tässä kierrossa kylään.

Aika hyvä määrä joo.ja luulis et tosta määrästä lähtis jotai kehittymäänki. Alle kals vuorokaut pitäs viel piinailla😅

Voihan vuotelut😪 ja noin aikasin. Voisko noin aikasin olla jotain kiinnittymiseen liittyvää? Noihin sykkeisiin en osaa oikein ottaa kantaa.
Soittaako ne siis sulle vasta keskiviikkona tuloksista kun olisi siirtopäivä vai ollenkaan? Tuohan on ihan kidutusta 🫣🤔

Kiinnittymisvuodoksi voisin epäillä tätä, jos ei olisi ollut tuota tiputtelua muuten. Mutta nyt ei kyllä herätä toiveita ollenkaan tämä. No katotaan miten tämä tästä etenee ja varailen sitten lääkäriaikaa jos tämä kierto oli nyt tässä ja näin lyhyt, ja lugeista huolimatta vuotoa.

Soittaako ne siis sulle vasta keskiviikkona tuloksista kun olisi siirtopäivä vai ollenkaan? Tuohan on ihan kidutusta 🫣🤔

Kiinnittymisvuodoksi voisin epäillä tätä, jos ei olisi ollut tuota tiputtelua muuten. Mutta nyt ei kyllä herätä toiveita ollenkaan tämä. No katotaan miten tämä tästä etenee ja varailen sitten lääkäriaikaa jos tämä kierto oli nyt tässä ja näin lyhyt, ja lugeista huolimatta vuotoa.
Käsittääkseni keskiviikkona siirrossa kertovat alkioiden tilanteen. Vähän erilaista odottaa näitä tuloksia vs. Esim. Joku perus hemppa😅

Onks limakalvot mis kunnos, voiko tiputtelu tulla limakalvoilta? Gynekäyntiä kyllä suosittelen👌

Heräsin tänään tuntia myöhemmin kuin yleensä (olin heräillyt ja valvonut aamuyöllä) ja lämmöt pompsahti 🫣 onks tää nyt sellanen tilanne et discardaa lämpötilan..?View attachment 118995
Jos olen nukkunut hyvin, mutta herännyt normaalia aikaisemmin tai myöhemmin, niin mä käytän tätä bbt adjuster calculatoria! Esim. vime yönä nukuin tosi hyvin, mutta nousin ylös tuntia normaalia aikaisemmin. Syötin aamulämmön, epänormaalin heräämisajan ja normaalim mittausajankohdan tuohon, niin sain ns. "oikean" lukeman. Välillä käyttelen tota, ihan kätevä jos ei halua discardata lukemia :) sit jos nukkuu huonosti vaikkapa pyörien koko ajan tms. niin silloin oon jättänyt ko. aamun lämmön pois kokonaan tai en oo edes mitannut.

@Nurppu oho, ompas sulla nyt veikkauksia oviksesta moneen ajankohtaan :rolling: pahoittelut negasta :Heartred mut onneks tais olla kiva ilta ja mahtavaa jos pääsette ilmottautumaan PASiin! :smiling-eyes: kyllä näkisin toivoa siitä teille, koska plussa sieltä pärähti jo!

@Empsu94 heeei, puhuit myoomista/myoomasta, missä tarkalleen sulla on? Onko sulle puhuttu niiden vaikutuksista raskauteen mitään? Mulla löyty vuos sit varhaisultrassa parisenttinen intramuraalinen, joka kasvoi sit raskauden myötä tuplat, tuli toinen (subseroosinen) siihen kaveriksi myöhemmin viikkojen edetessä. Km myötä intramuraalinen pieneni, subseroosinen hävisi, ja nyt taas tässä viimeisimmässä subseroosinen tuli takaisin ja kumpikin kasvoi (mikä vissiin normaalia raskauksissa). Useamman kerran ultrattu (sil ultradildolla :rolling:) ja nyt viimeks jälkitarkissa katsoi parikin eri lääkäriä, että eivät pitäisi olla km:n syynä, koska puristavat vain virtsarakkoa välissään. Intramuraalisessa ei edes ollut verenkiertoa, jotain nekroosista höpisi . Ymmärsin, että se ois jotenkin "kuolemassa" pois 🤔

@Summerwalk jatkoni mittailua ja tulihan ne vähän ylös lämmöt, aika normaalia lukua nyt vihdoinkin näyttää. Surkeasta alusta huolimatta :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: voihan hitto tota sun tiputtelua. Tuleeko miten paljon m,äärällisesti? Jonnekin jo kerkes karata se sun viesti, missä vastasit mun Puhti-uteluihin, olitko siisprogetestit ottanut vai vasta ajattelit meneväsi? Nyt en tähän hätään muista :sorry: no mut jos kävit, millaisia arvoja sulla on ollut? Minä varmaan joudun sen puhdin progetestin unohtamaan, lähin Mehiläinen näyttää olevan 100km päässä ja jos pitäis käydä tyylii kolmen pvän välein, niin menee turhan vaikeaksi töiden suhteen.. mut pitää koittaa jos pitäis kesäloman pidemmässä pätkässä ja kävisi sitten, niin on aikaa ajella.

@Juliet92 vau, onnea kypsistä kavereista! :Heartred

Täs nyt käyrää, varmaan vähän laiskemmin mittaan loppukierron ja uudella innolla ja ehkä paremmalla onnella seuraavassa sitten.

jan-16-23.jpg

Mulla tuli vloppuna vähän surku, kun mietin että täytän 35 vuoden päästä ja olin oman pään sisällä päättänyt jo pari vuotta sitten, että siihen asti yritetään ja sit saa olla varsinkaan jos km:t jatkuu. Ja kun tää kierto meni taas ohi, miehellä pitkän matkan reissutyöt jatkuu varmaan kevääseen, ja mun "aika" vähenee, niin sitä harmittelin ääneen. Mies sit kysyi että minkäs ikäisenä Haukio sai lapsen? Sanoin kyynelten keskellä, että olikohan 40v.. Niin sit mies tokas että eikai me ennen sitä lopeteta yrittämistä, kyl hää ajatteli yrittää vähintään yhtä kauan jos minä vaan jaksan. Meillähän mies on kypsynyt lapsentekoon paljon hitaammin kuin minä, mut toi kommentti sai sit seuraavaksi volisemaan ja toine kahtoo et mikä nyt taas itkettää :D Sit mulle tulikin jo parempi mieli ja hautasin tuon omassa päässä keksityn "maksimi-iän" :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: On tää kyl yhtä tunteiden vuoristorataa :Smiling Face With Sunglasses:

@lepus timidus Oi mielenkiintoista, kiitos kun jaoit! Mulla lukee omakannassa myös toi ”intermuraalinen myooma”, mutta kokoa vaan 14mm. Usein sen perään on merkattu sana merkityksetön 😄 En oo sen takia miettinyt sitä. sen koko on niin pieni verrattuna esim. tohon sun parisenttiseen. Mielenkiintoista että sen koko vaihteli sulla tolleen. Toi myooma on ollut 5 vuotta sitten 10mm, eli aika pientä kasvua ollut.
viime kerralta mukaan tarttui mukaan vaan toi uusi lause ”hieman pco-tyyppiset ovariot” 😶

// edit: älysin vasta nyt että 14mm on noin puolitoista senttiä 😅 No, katsellaan mitä ylihuomenna gyne löytää ja sanoo.

// edit 2: piti myös kommentoida että sun mies sanoi ihanasti, upea asenne. Hyvä että toinen jaksaa kantaa toivoa sillä välin kun toinen kerää itseään hetken ❤️❤️❤️

@Juliet92 hienot tulokset! Toivottavasti sieltä nyt kourallinen hedelmöittyisi ja kaikki menis hyvin 😍

@Däumeline noniiin no sitten saa samaa sarjaa kaiken mahdollisen 😄

@Summerwalk voi harmi kun nyt noin tiputtelee! Mulla on ollut tiputtelun takia ja kierron tueksi terolut käytössä, lugestron on vissiin samaan käyttöön? Onpa ihme kun ei auta, en tiiä mitä toivoa sulle tässä tilanteessa paitsi että toivottavasti rauhoittuu ja selviää 😥

@lepus timidus kiitos neuvosta! Ja ihana toi sun miehen kannustava ajatus, tää on rankkaa vuoristorataa mutta ihana että hän on valmis käymään tätä sun kanssa vaikka menis pidempäänkin ❤️

Mulle soitti v i h d o i n se gyne ja arvot normaalit, saan reseptiin lisää teroluttia ja sit kans letrozoliin reseptin optiona jos haluun alkaa käyttää vaikka sit täytyy pulittaa vasteultra omasta pussista 🤔 täytyy harkita jos tästä kierrosta ei tärppää.

@Juliet92 hienot tulokset! Toivottavasti sieltä nyt kourallinen hedelmöittyisi ja kaikki menis hyvin 😍

@Däumeline noniiin no sitten saa samaa sarjaa kaiken mahdollisen 😄

@Summerwalk voi harmi kun nyt noin tiputtelee! Mulla on ollut tiputtelun takia ja kierron tueksi terolut käytössä, lugestron on vissiin samaan käyttöön? Onpa ihme kun ei auta, en tiiä mitä toivoa sulle tässä tilanteessa paitsi että toivottavasti rauhoittuu ja selviää 😥

@lepus timidus kiitos neuvosta! Ja ihana toi sun miehen kannustava ajatus, tää on rankkaa vuoristorataa mutta ihana että hän on valmis käymään tätä sun kanssa vaikka menis pidempäänkin ❤️

Mulle soitti v i h d o i n se gyne ja arvot normaalit, saan reseptiin lisää teroluttia ja sit kans letrozoliin reseptin optiona jos haluun alkaa käyttää vaikka sit täytyy pulittaa vasteultra omasta pussista 🤔 täytyy harkita jos tästä kierrosta ei tärppää.

Mitä arvoja kävitkään testauttamassa? 🥰 Oliko niin, että letrot mahdollistaa ovulaation (ja tarkoittaako tässä vasteultra sitä, että käy ultraamassa follien tilan tms?) Kysyn taas häikäilemättä täällä näitä….

// edit: jaa nyt luin sun viestin raskaaksi 23 ketjusta! 😄

Takaisin