BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä arvoja kävitkään testauttamassa? 🥰 Oliko niin, että letrot mahdollistaa ovulaation (ja tarkoittaako tässä vasteultra sitä, että käy ultraamassa follien tilan tms?) Kysyn taas häikäilemättä täällä näitä….

// edit: jaa nyt luin sun viestin raskaaksi 23 ketjusta! 😄
Joo siis listaan vielä mitä tähän menneessä on testattu:
- kilpirauhasarvot (normaalit)
- klamydia ja tippuri (negatiiviset)
- prolaktiiniarvot (normaalit)
Ja on ultralla katottu moneen otteeseen että kohtu ja munasarjat on normaalit, toisella puolella on ”iso mutta hyvälaatuinen” kysta.

Letrot huijaa elimistöä tuottamaan lisää FSH:ta että kypsyis munarakkuloita, ja vasteultrassa tarkistetaan mikä kehon vaste letrozolin siihen annostukseen on, koska sama määrä aiheuttaa eri reaktioita eri ihmisillä: joillain kypsyy tosi monta kerralla, jolloin on iso riski et tulee monikkoraskaus (jolloin pitäis käyttää ehkäisyä ja pienentää letrozol annosta seuraavaan kiertoon), joillain kypsyy just sopivasti 1-2, joillain ei tuu vastetta lainkaan ja annosta pitää suurentaa.

Soittaako ne siis sulle vasta keskiviikkona tuloksista kun olisi siirtopäivä vai ollenkaan? Tuohan on ihan kidutusta 🫣🤔

Kiinnittymisvuodoksi voisin epäillä tätä, jos ei olisi ollut tuota tiputtelua muuten. Mutta nyt ei kyllä herätä toiveita ollenkaan tämä. No katotaan miten tämä tästä etenee ja varailen sitten lääkäriaikaa jos tämä kierto oli nyt tässä ja näin lyhyt, ja lugeista huolimatta vuotoa.
Eli oletettavissa siis on kuitenkn että on jotain siirrettävää, jos asiaa pitää mennä oikein paikanpäälle ihmettelemään. Eli soittavat ennen sitä jos huonoja uutisia?! Kylläpäs hullua pidetään jännityksessä 🤪

En usko että limakalvoissa häikkää, kun limoja on enemmän kuin oviksen aikaan ja lugetkin kyllä melko tehokkaasti voitelee niitä aamuin illoin. Mutta katsotaan nyt mihin tämä etenee, ehkä noin puoli kuukupillista tänään tullut veristä limavuotoa, mutta nyt se taas iltaa kohden lakkasi. Saas nähdä mitä huomenna sataa 🌂🤨
@Summerwalk voi harmi kun nyt noin tiputtelee! Mulla on ollut tiputtelun takia ja kierron tueksi terolut käytössä, lugestron on vissiin samaan käyttöön? Onpa ihme kun ei auta, en tiiä mitä toivoa sulle tässä tilanteessa paitsi että toivottavasti rauhoittuu ja selviää 😥
Mullakin luget nimenomaan näihin välivuotoihin ja luteaalitueksi ja kolmessa aiemmassa lugekierrossa ne onkin auttanut mutta nyt jostain syystä ei.

@lepus timidus Ihana mies 😍 Positiivista asennetta ja uskoa tulevaan tässä hommassa totisesti tarvii. Aina ei oma usko riitä. Tässä alla se mun selostus noista labrakokeista. En oo vielä käynyt mutta ehkä nyt pitää seuraavassa kierrossa mennä.
Mä kävin omatoimisesti Lounan kautta ottaa kaikenmaailman arvot mm. sen AMH:n vuosi sitten keväällä ja otin sit syksyllä tulokset mukaan lapsettomuusklinikalle ja kyllä se lääkäri niitä tutkiskeli ihan kiinnostuneena ja kirjasi arvoja ylös. Oli toki yksityinen lääkäri mutta Ihan yhtä luotettaviahan nuo testit on kuin julkisen puolen lääkärin lähetteellä tehdyt. Mä oon kans miettinyt tuota progearvon mittauttamista omatoimisesti. Meinasin jo tässä kierrossa varata mutta sitten ajattelin että jos vuodot pysyy poissa niin ehkä ei tarvikaan. Mutta eipä pysynyt joten seuraavassa kierrossa tod.näk käyn ottaa ne. Mut sehän suositellaan otettavan kolmessa kohtaa kiertoa jotta on mihin verrata, joten saa ravata verikokeessa oikein kunnolla ja tietty maksaakin siitä ilosta triplasti tai ainakin tuplasti.

Eli oletettavissa siis on kuitenkn että on jotain siirrettävää, jos asiaa pitää mennä oikein paikanpäälle ihmettelemään. Eli soittavat ennen sitä jos huonoja uutisia?! Kylläpäs hullua pidetään jännityksessä 🤪

En usko että limakalvoissa häikkää, kun limoja on enemmän kuin oviksen aikaan ja lugetkin kyllä melko tehokkaasti voitelee niitä aamuin illoin. Mutta katsotaan nyt mihin tämä etenee, ehkä noin puoli kuukupillista tänään tullut veristä limavuotoa, mutta nyt se taas iltaa kohden lakkasi. Saas nähdä mitä huomenna sataa 🌂🤨

Mullakin luget nimenomaan näihin välivuotoihin ja luteaalitueksi ja kolmessa aiemmassa lugekierrossa ne onkin auttanut mutta nyt jostain syystä ei.

@lepus timidus Ihana mies 😍 Positiivista asennetta ja uskoa tulevaan tässä hommassa totisesti tarvii. Aina ei oma usko riitä. Tässä alla se mun selostus noista labrakokeista. En oo vielä käynyt mutta ehkä nyt pitää seuraavassa kierrossa mennä.
Juu kuhan ei huomenna kuulu soittoa, yhdeltä huomenna olis siirto.

Kumma, et luget ei pidä vuotoa poissa🤔 olis syytä kyllä tutkia tarkemmin, eihän tommonen oo mistään kotosi. Toivottavasti lakkais.

@lepus timidus ihanan rohkaseva ja uskoa valava mies😍 ymmärrän ton ikähomman ja itselläkin jo osittain paukkunut. Elämä ei valitettavasti aina mee suunnitelmien mukaa😪

Nyt pompsahti lämmöt kyl erikoisen ylös. Heräilin kyl melkosesti ja nostaakohan terolutit eri taval lämpöi🤔 luget ei ainakaan. Toivottavasti nyt ei mitään flunssaa pukkaa kun toi taaperokin on kipeä🙈 torstain jälkeiset låmmöt on ne kiinnostavat😅

Liitteet

• Screenshot_20230207-083043_FF App.jpg
    Screenshot_20230207-083043_FF App.jpg
    369 KB · Katsottu: 70
@lepus timidus ihana mies!! ❤️ Mulla ei oo päässä mitään ikärajoja lukittu. Oma äiti sai mut vähän vanhempana. Tottakai ymmärrän että todarit laskee kun aika kuluu, mutta se ei vaikuta mulla siihen etteikö yritettäs. Mutta hoitoja en tiedä kauan jatketaan jos julkisella ei onnistu. Joka tapauksessa jos raskaaks tulisin ja jatkuis niin meinataan kyl ottaa se NIPT verikoe millä yritetään minimoida kehityshäiriöiden riskiä, olin mä sit 35v tai 45v raskauden alkaessa 🤷🏼 (huh, hetken olin äsken ihan ulalla että minkäs ikänen mä nyt oonkaan, piti laskea 😆)

@Juliet92 hauska pompsahdus! Toivottavasti tosiaan ei flunssaa pukkaa!

Mulla tänään oli hetken FF:ssä lämpöjen merkkaamisen jälkeen se raskauden todennäkösyys arvosana jopa 43! Sit merkkasin että tissit on kipeet, niin laski 23:n 😆 pakko tästä on tulkita että niiden datoissa naisilla on täs kohtaa useammin tissit kipeenä jos ei oo raskaana! Aika jännää!

Screenshot_20230207-113708.png

Tämän päivän tiedot. Ovistesti vihdoin hieman tummempi, eiköhän se ovis sitten ole päivän parin päästä kuten pitäisi :Kissing Face With Smiling Eyes:
Eilen oli kovia vihlaisuja vasemmalta puolelta, sekin lupaavaa.

Liitteet

• Screenshot_20230207_102256_edit_541195643616412.jpg
    Screenshot_20230207_102256_edit_541195643616412.jpg
    178.9 KB · Katsottu: 69
@lepus timidus ihana mies!! ❤️ Mulla ei oo päässä mitään ikärajoja lukittu. Oma äiti sai mut vähän vanhempana. Tottakai ymmärrän että todarit laskee kun aika kuluu, mutta se ei vaikuta mulla siihen etteikö yritettäs. Mutta hoitoja en tiedä kauan jatketaan jos julkisella ei onnistu. Joka tapauksessa jos raskaaks tulisin ja jatkuis niin meinataan kyl ottaa se NIPT verikoe millä yritetään minimoida kehityshäiriöiden riskiä, olin mä sit 35v tai 45v raskauden alkaessa 🤷🏼 (huh, hetken olin äsken ihan ulalla että minkäs ikänen mä nyt oonkaan, piti laskea 😆)

@Juliet92 hauska pompsahdus! Toivottavasti tosiaan ei flunssaa pukkaa!

Mulla tänään oli hetken FF:ssä lämpöjen merkkaamisen jälkeen se raskauden todennäkösyys arvosana jopa 43! Sit merkkasin että tissit on kipeet, niin laski 23:n 😆 pakko tästä on tulkita että niiden datoissa naisilla on täs kohtaa useammin tissit kipeenä jos ei oo raskaana! Aika jännää!
Oon tullut siihen tulokseen että FF:lle ainoa raskauden todennäköisyyttä lisäävä merkki on täysi oireettomuus. Ihan sama minkä oireen lisäät niin aina romahtaa todarir 🤣 Mullakin tänään nousi sieltä 22 -> 54, mut en olekaan vielä tän päivän oireita lisännyt 🙄

Tosin melko oireeton päivä kaikenkaikkiaan onkin, ainoastaan tissikipu voimistui verrattuna aiempiin päiviin. Eilinen menkkamainen vuoto oli kyllä kummallinen kun tänään ei yhtäkkiä taas mitään vuotoa, ei edes tiputtelua.
Eilisen matala leposykekin nousi takaisin mun luteaalilukemiin ja lämmöt ylempänä kuin eilen 🤷‍♀️ Ei kai ne menkat sit alkanutkaan.

2183DE9E-1C87-4883-A58A-2B7257D76A2A.jpeg

Voi toivotaan nyt kovasti ettei @Juliet92 sulla lämpöjen nousu ennakoi flunssaa. Olisi kyllä todella huonoa tuuria 😞 Joko huominen jännittää kovasti?

@Däumeline Nyt on ovis jo ihan ovella. Hyvin näyttää ainakin talletettuja olleen alla 🌈

Edit: Nyt ff kuitenkin taas yllätti ja nosti todareita 54 -> 62 kun lisäsin tissikivun sinne🤪 Tutkimattomat on FF:n tiet.

Muokattu viimeksi:
@Summerwalk ai sulla nous se ennuste! 😆 Mä just raportoin FF:n että päätä särkee, niin se laski mun arvion vielä 23 -> 20 😆 mulla ei yleensä päänsärkyjä oo täs kohtaa, yleensä on joko oviksen ympärillä tai menkkojen aikana. Sillon tuoresiirto-plussassa oli dpo10&11 just tällänen päänsärky. Että jos tuo käyttäis jotain mun omia datoja päättelyyn niin luulis että olis nostanu tuon perusteella arvausta! Mutta testit on siis ollu puhtaan negoja tässä että ei tää raskaudesta kyllä johdu täl kertaa, että ihan oikein päättelee tuo FF, en vaan ymmärrä miten :D

@Däumeline jos oikein tulkitsen niin teil ei näyttäis ainakaan jäävän siitä kii etteikö tallettelut osuis oikeelle päivälle tolla tahdilla! 😄 Toivotaan että ovis tulee odotetusti ja kaikki menee nappiin! 😊

@Däumeline jos oikein tulkitsen niin teil ei näyttäis ainakaan jäävän siitä kii etteikö tallettelut osuis oikeelle päivälle tolla tahdilla! 😄 Toivotaan että ovis tulee odotetusti ja kaikki menee nappiin! 😊
Joo me talletellaan nyt joka ilta et ei ainakaan jäis siitä kiinni sit :tears: Oon kyl siitä positiivinen, koska viime kierrossakin toimi tää taktiikka. Toki alkaa olemaan jo hieman puuduttavaa puuhaa :Grimacing Face:

Mies ilmoitti et menee työmatkalle ensikuussa 14-18.pv. Katoin heti Flo:n kalenteria ja totesin et hyvin hei, jos tässä kierrossa ei onnistuta, mut kierto menee päivilleen kuten normaalisti niin ensikierron hedelmälliset päivät loppuu 13.3 (ovis olis about 11.3.). Siinä saan sit ovulaation jälkeisen viikon jännätä yksin kotona esikoisen kanssa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ihmeellinen kyl toi ffn raskausennuste. Teidän inspiroimana kävin katsomassa, ja näytti 36% - makes no sense ku on vasta follikulaarivaihe? 😄

Tän päivän gynevisiitti jännittää vähän. Tässä kierrossa mun valkovuoto on yllättäen ollut täysin erilaista kuin viime kierrossa. Tänään aamulla lämpö oli yhtäkkiä myös noussut. Ota tästä nyt sit selvää. LH testi eilen nega..

Lämpö nousi yhtä korkealle kuin noi aikaisemmat kaksi jotka oon mitätöiny (flunssa ja juominen). Nyt jäin miettii, että olikohan nekin lämmöt lopulta aiheellisia, ja onko mulla vaan siksak-meno päällä nyt taas.

Liitteet

• 66016921-D2CE-4514-A797-CE61C63842B6.jpeg
    66016921-D2CE-4514-A797-CE61C63842B6.jpeg
    515.3 KB · Katsottu: 63
Ihmeellinen kyl toi ffn raskausennuste. Teidän inspiroimana kävin katsomassa, ja näytti 36% - makes no sense ku on vasta follikulaarivaihe? 😄

Tän päivän gynevisiitti jännittää vähän. Tässä kierrossa mun valkovuoto on yllättäen ollut täysin erilaista kuin viime kierrossa. Tänään aamulla lämpö oli yhtäkkiä myös noussut. Ota tästä nyt sit selvää. LH testi eilen nega..

Lämpö nousi yhtä korkealle kuin noi aikaisemmat kaksi jotka oon mitätöiny (flunssa ja juominen). Nyt jäin miettii, että olikohan nekin lämmöt lopulta aiheellisia, ja onko mulla vaan siksak-meno päällä nyt taas.
Oliko ovistesti lähellä plussaa eilen? Entä tänään. Voisiko kuitenkin ovis olla tapahtunut vaikka yöllä? Mulla lh-testi tuntuu välillä vähön laahaavan jäljessä ja plussa tulee vasta kun ovis jo päällä. Lueskelin just ff artikkelia aiheesta ja ilmiö on ihan mahdollinen ja on yksilöllistä. Oliko sulla jo oviskipuja?
Tsemppiä gynekäynnille, toivottavasti siellä kaikki on niin kuin kuuluuki ja ehkä saat selvyyttä oviksen tilastakin 🌈🥰

Täällä heräs jopa vähän toiveikaskin olo, kun sen epätoivoa herättäneen Dpo6 vuodon ja oireiden jälkeen kehityssuunta onkin tämä. Ei pisaaraakaan tiputtelua enää ja leposyke nousi ihan uudelle levelille, on siis korkea siihen dpo6 romahdukseen verrattuna. Tässähän melkein alkaa testaaminen houkutella. Mutta taitaa olla vähän aikaista näillä päivillä vielä.

A905A0D3-C37F-4B07-911A-7779D3397E57.jpeg

@Summerwalk Mikä nousu 😍 Nyt sormet ristissä! Meinaatko testata vai odottaa oletettuun menkkapäivään?

Eilisen (ja sitä edellisen) lh testi selkeästi nega, eli oli enemmän haalea kuin tumma. Tein nyt testin ja ihan yhtä negatiivinen kuin eilisen 😊 No, ehkä tää selviää kello 10!
Kyllä mä varmaan aloitan testailun jo huomenna, vaikkakin se ehkä palauttaa ikävästi maanpinnalle. Mut en malta olla testaamattakaan, kun eihän tässä oo viikkoon saanut mitään tikkuja uittaa 😆

Onpas sulla kyllä nyt mystinen tuo lämmönnousu 🤔 No toivottavasti oot viisaampi kympin jälkeen 🌈

@Empsu94 toivottavasti gynellä menee hyvin ja tiiät tilanteesta sen jälkeen sit enemmän!

@Summerwalk hyvältä näyttää, mut on kyl aikaista! Kyl sitä huomenna voi mielenkiinnosta testaa mut tod näk siellä ei mitään vielä noin aikaiseen näy, että jos ei näy mitään ei kande viel heittää kirvestä kaivoon ❤️

Täällä lämpö vetää outoa kuviota, join eilen yhden oluen monta tuntia ennen nukkumaanmenoaikaa, voikohan se vaikuttaa noin vai onkohan normaalia poukkoilua… Vaikea sanoa kun tää on eka lämpötilaa mittaava kierto 😅

Jännitystä tuottaa myös se että ei oo tietoa milloin ovis tulee. FF veikkailee sunnuntaita joka ois kp14. Sen ainoon kerran kun oon jotain saanu näkyviin ovistesteissä (ei selkeetä positiivista) oli kp18-19 tienoilla… Saa nähdä miten nyt käy, ainakin on luottavaisempi olo että osais tarkemmin sanoa kun mittaa lämpöjä ja tarkkailee limoja testien lisäksi. Pitäis jaksaa olla kärsivällinen 🙉

15F35D5B-775D-4FE6-AD0B-3D2A5DA16B55.jpeg

@Summerwalk Oi sun testailuja odotellen ❤️

@Metu joo just toi että vaikea vielä ekasta kierrosta päätellä onko itselle normaalia vai ei, mutta siitäpähän ne käyrien määrä alkaa kasvaa ❤️😇 Jännittävää nähdä millaisen nousun sun ovis saa aikaan sitten! Milloin aloittelet yleensä lh-testit?

Täällä tuli käytyä gynellä, ja mielenrauhaa sain! Oli hyvä veto multa varata aika oletettuun ovisviikkoon, sieltähän se näkyi että oikealla puolella on vähän päälle 18mm folli, eli irtonee varmaan huomenna. Eli oikean puolen nipistelyt täsmänneet ☺️

Itselle suurin oivallus oli nyt se, että onkohan mulla ovis samana päivänä kun ovisplussa näkyy testissä - ei päivää myöhemmin. Mulla on tänään ovistesti niin negatiivinen kun vaan voi olla, mutta ovis silti tulossa. Nyt on jännä testailla milloin se plussa pärähtää.

Nyt on onneksi se maaginen -2 dpo saatu, opin vasta täältä että se ois kova ;) Jos vielä huomenna saan miehen sänkyyn niin sit on taas kaikkensa antanut.

Moikka! Mä oon täällä seuraillut keskustelua taustalla. Oon ihan hurahtanut tähän lämpömittailuun niin aattelin vihdoin ottaa osaa keskusteluun 🙊

Mulla on taustalla nyt kkm marras-joulukuussa, tänään alkoi toiset menkat km jälkeen. Lämpötilat on ollut luteaalissa tasaiset kierroissa missä ei oo raskautunut. Siinä kierrossa, mistä kkm tuli, heitti luteaalivaiheen lämmöt siksakkia enemmän, joten näistä osasinkin aavistaa että tuskin raskaana ollaan.. Uutta kiertoa kohti 🤞🏻
Screenshot_2023-02-08-10-35-12-33_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@Empsu94 oo ihanaa että noin hyviä uutisia! Hyviä talletteluita vielä tälle päivälle tai huomiselle niin on erinomaiset mahdollisuudet 😉

Mä aloitin eilen noi clearbluen digit mitä mulla on jäljellä, tossa näkyy nyt noi Mon (Monitor) - L (Low), eli tyhjää ympyrää vielä, ei edes vilkkuvaa. Aattelin nyt olla käyttämättä noita oneplussaa ollenkaan ja odottaa että mulle tulee ne easy@homen testit viimeistään perjantaina nii jos sieltä näkis sitä LH:n ounastelua enemmälti.

@lunni osanotot uudesta kierrosta ja tervetuloa joukkoon ❤️

@Empsu94 jännä pomppu ja jännä että samalle tasolle ennenki pomppinu! Hyvä että gyne oli rauhottava :) mulla oli mun mielest joskus inssissä jopa 25-27mm folli, ja muistelen että kasvavat keskimäärin ~pari mm päivässä, että voi kai mennä teoriassa parikin päivää vielä tuolla! On kyl jännää seurata sitä ovisplussan ja oviksen ajotusta tuolla pohjatiedolla!

@Summerwalk ooh, jännät paikat, jee! Ymmärrän testihimon niin hyvin 😆 voi kun oliskin plussa muhimassa!

@Metu mun silmään näyttää aika normaalilta kuviolta :) toivotaan että ainakin lämmöistä sais selkoa oviksesta!

@lunni kiva että uskaltauduit ottamaan osaa keskusteluun! :) Oon tosi pahoillani keskenmenosta 😞 Jännä kuulla kuitenkin että sullakin oli plussakierrossa lämmöt luteaalissa siksakilla! Kun mulla on ollut jo kaks kertaa sama juttu. Kolmesta plussasta(/haamusta) se kierto missä oli progesteronituki luteaalissa oli ainut missä lämmöt ei heittäny siksakkia. Ei toki estäny keskenmenoa.

Jännityksellä odottelen @Juliet92 :n uutisia siirrosta! 😊

Mulla lämmöt nyt aika tasaset. Pää vähän kipee vielä. Tästä eteenpäin alkaa jännitys että mikä päivä ne menkat sit alkaa ja pääsee ilmottautuu PASiin :D

Screenshot_20230208-111431.png

Takaisin