BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vielä piti tulla ihmettelemään että kun lisäsin merkinnän tämän päivän tiputtelusta, muuttaa ff oviksen taas päivää aikaisemmaksi 🤔 Mikähän logiikka tässä oikein on? Eilinen tiputtelumerkintä ei muuttanut oviksen paikkaa 🤷‍♀️ Onko jollain joku pätevä selitys tälle ilmiölle? 🤣

A6C74444-0771-4DFA-A57D-197B4CD9CECE.jpeg

@Summerwalk oho, ei mitään arvausta 😅 joskus olis kiva kun FF:stä sais jotain selitystä noihin. Mullaki on nyt se "Early pregnancy signs" 20 eli matalin mitä voi, vaikka mun silmään noi mun lämmöt näyttää ihan hyvältä 😄 en tiiä mistä seki johtuu!

@Summerwalk oho, ei mitään arvausta 😅 joskus olis kiva kun FF:stä sais jotain selitystä noihin. Mullaki on nyt se "Early pregnancy signs" 20 eli matalin mitä voi, vaikka mun silmään noi mun lämmöt näyttää ihan hyvältä 😄 en tiiä mistä seki johtuu!
Joo oon kaivannut myös FF:een että tulisi joku selitys sille mitkä merkit vaikuttaa todennäköisyyksiin, kun usein oireita lisätessä raskauden todennäköisyys yhtäkkiä romahtaa vaikka mielestäni ihan normaaleja luteaalioireita. Ja tätä tiputtelun vaikutustakaan ei selitetä mitenkään. Mietin et jos se vertaa mun kiertohistoriaan tätä, mut kun katoin taaksepäin kiertoja niin tiputtelun alkaminen vaihtelee kyllä dpo0-dpo5:een, joten ei sekään selitä. Ellei nyt sit jotain keskiarvoa laske milloin tiputtelu mulla alkaa ovulaatiosta laskien. Mene ja tiedä, mystistä on. Mutta eipä tuo yhden päivän heitto suuntaan tai toiseen niin merkittävä ole.

En ymmärrä mitä tuo FF säätää. Tänään kun lisäsin aamulämmön niin palautti taas oviksen tuohon kp19. Vaikkei se nyt eilinenkäån tulkinta lämmöistä johtunut 🤷‍♀️ Ärsyttävää kun ei ymmärrä tätä logiikkaa. Vaikka oikeestihan se on ihan sama kummassa kohtaa se ovis on ollut 🤣
F98050D6-5A80-46A4-A18E-CB8A6C88310A.jpeg

Mites @Nurppu jäikö lämmöt ylös vai oliko drinkkien aikaansaama lämpöpiikki? Vieläkö testailet?

Mikä on @Juliet92 olo? Alkaako turvotus hellittää?

Missä @lepus timidus menee? Onko oviksen paikka selkiintynyt? Vai luovutitko jo mittailujen suhteen? Toivotaan ettei oo ovuloimaton kierto niin pääset nopeemmin seuraavaan yrityskiertoon.

Joko @Empsu94 aloittaa pian oviksen tikuttamisen? Vai tikutatko ollenkaan?

@Summerwalk Joo ota näistä selvää miten ne päivät siirtyy tossa ffssä 🙈 Sulla onkin tossa kp18-kp20 tyylikäs porrastettu nousu. Mitä päivää itse epäilet? Miten sun tiputtelu?

Täällä kp10 ja testailut lähestyy. Oon kaikki kierrot saanu ovisplussan testiin kp14-kp15, joten olettaisin oviksen olevan loppuviikosta.

Hyvään aikaan tuo ovis, miehellä on tiistaina sisäänpääsykoe, jota stressaa. Eli onneksi se on sitten ohi. Mulla on keskiviikkoaamulle gynen vuosikontrolli. Ajattelin olleeni viisas kun varaan sen pari päivää ennen ovista, kun saisi ehkä jotain tietoa miltä tilanne näyttää. Samalla huomaan miettiväni, että kannattaako tallattelusta pidättäytyä tiistai-iltana? 🙈 Tosin kyllähän ne gynet nyt varmasti sellaiseenkin ovat tottuneet…..

Ja käyrä näyttää tältä! On pitänyt vähän karsia lämpöjä pois tässä alkukierrossa. Huomaan, että juominen on paljon stressittömämpää nää kp1-kp10, ja nyt tähän osui kahdet juhlat, joissa on tullut nautittua vähän enemmän kun ei tarvi miettiä mahdollista raskautta tms. Lämmöt sen mukaiset kanssa. Flunssa nosti myös alkukierrossa lämpöä. Mutta tänään oltiin perus 35,90 lämmössä 😁

Liitteet

• 2507A48F-F06A-4DC1-9EEE-7FFF42205F78.jpeg
    2507A48F-F06A-4DC1-9EEE-7FFF42205F78.jpeg
    537.7 KB · Katsottu: 56
@Summerwalk nojoo, eilen se oli kuitenkin sulla epävarma (katkoviiva) ja nyt se on yhtäkkiä varma (yhtenäinen viiva) 😆 heheh!

@Empsu94 kuulostaa hyvältä ajotukselta ovikselle! Ja gynekin kuulostaa hyvältä ajotukselta :) mä oon näissä hoidoissa heivannu kaikki tollaset häveliäisyydet roskiin kun tottakai siinä yrittää hoitojen ohella (erityisesti insseissä siis) usein omatoimisestikki tehdä tulosta ni kyllä saa olla lääkärit tottunu siihen 😆 ei kannata sitä liikaa miettiä, mutta ymmärrän että sellanen mietityttää sillon kun ei oo turtunu siihen vielä!

@Metu ehkä! Mä ite seurailisin tilannetta ja jos huomaisin että se vääristää jotain sen FF:n analyysiä ni diskardaisin. Toisaalta jos ei vaikuta ni saattasin antaa olla vaan. Mut todennäkösesti siis on tosiaan vääristyny arvo jos on huonosti nukuttu yö ja myöhempi herätys!

Mulla palautu joo lämmöt drinksujen jälkeen takas 😄 mut tänään ekaa kertaa vähän nousi se hengitystahti koholle. Viime kierrossahan se ei mulla noussu tässä kohtaa ollenkaan. Ei se vielä sillee kunnolla noussu mut sillon heinäkuussa se lähti just dpo8 varovaisesti nousuun (ja nyt olis siis dpo8 ton myöhemmän mahdollisen oviksen mukaan 😄). Eilen oli nega testi, tänään en vielä oo testannu.

Screenshot_20230205-120558.png

Heipä hei, täällä aktiivisesti seuraan teidän keskusteluja, vaikka itsellä ei mitään uutta raportoitavaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kp12 kemiallisen/keskenmenon jälkeen, lämmöt matalaa peruskauraa, ovistestit niin halaaleita kuin olla voi. Tässä nyt kuvat Flo ja Premom (käyrä+ovistestit) sovelluksista. Yleensä se ovulaatio on ollut kp16, eli ensiviikon torstaina. Saas nähdä miten tässä kierrossa menee.

Mulla ollut nyt tosi heikko olo tosta verien holahtamisesta asti. Aluksi luulin, et on jotain paniikkikohtausta, koska melkein pyörryin kaupassa. Eilen tajusin, et taitaapi johtua kutomisesta; oon nyt kutonut urakalla rentoutuakseni ja nyt on niska/hartiat ihan kipeänä/jäykkänä. Eilen tuli taas pyörryttävä olo kaupassa ja silloin katsoin kaupassa alahyllylle, jolloin äkkäsin et vois johtua mun hartioista. Pistän miehen hieromaan ja toivon et helpottaa :folded: Mulla stressi&ahdistus vaikuttaa tosi paljon kierron kulkuun/pituuteen niin toivon, et nyt ei oo tapahtunu jo muutosta tän olon takia. Eipä sitä tosiaan muutenkaan tiedä mimmonen kierto on tän kemiallisen jälkeen, enhän oo edes varma kierron päivistä :rolleyes:

Liitteet

• Screenshot_20230205_121753.jpg
    Screenshot_20230205_121753.jpg
    270.3 KB · Katsottu: 74
  • Screenshot_20230205_121820.jpg
    Screenshot_20230205_121820.jpg
    268 KB · Katsottu: 63
  • Screenshot_20230205_122203.jpg
    Screenshot_20230205_122203.jpg
    319.6 KB · Katsottu: 68
Muokattu viimeksi:
@Däumeline lämmöt sullakin tollee vähän siksakkaa, mahtaakohan sullakin liittyä keskenmenoon? Tai siis kun omalla kohdalla oon havainnu että keskenmenon jälkeen on ollut lämmöissä havaittavissa sellasta. Voihan olla muutakin tietysti :) onpa tosi ikävä toi heikotus kyllä! 😔 Toivottavasti hieronta auttaisi siihen ❤️

Tein äsken taas testin ja puhdas nega oli. Mut mä täällä kattelin Ourassa noita lämpöjä ja tältä nää siellä näyttää:

Screenshot_20230205-141909.png

Tarkemmista tiedoista löyty vielä että Oura epäilee menkkojen alkavan 5 päivän päästä. Mikä meinais että nyt on dpo10. Mikä ei vastaa FF:n (dpo11) eikä mun (dpo8) arvausta 😄 hehhee! Kaikilla ihan oma mielipide 😆 nyt kyl veikkaan et joko FF tai Oura oikeessa varmaan, koska ovistestiki sopi siihen ja ovat tollee aika samaa mieltä. Mut jee, näillä näkymin päästään ens viikolla ilmottautumaan PASiin!! :)

@Däumeline Mulla hyvinkin negatiivinen ovistesti voi ihan hetkessä muuttua positiiviseksi, joten en olisi ollenkaan huolissani, vaikka kp12 näyttää noin haaleeta. Toivottavasti se ovis sieltä tulisi, ja että keho on keskenmenon jälkeen valmis ❤️

:

View attachment 119006

Tarkemmista tiedoista löyty vielä että Oura epäilee menkkojen alkavan 5 päivän päästä. Mikä meinais että nyt on dpo10. Mikä ei vastaa FF:n (dpo11) eikä mun (dpo8) arvausta 😄 hehhee! Kaikilla ihan oma mielipide 😆 nyt kyl veikkaan et joko FF tai Oura oikeessa varmaan, koska ovistestiki sopi siihen ja ovat tollee aika samaa mieltä. Mut jee, näillä näkymin päästään ens viikolla ilmottautumaan PASiin!! :)

Mitä fiiliksiä nega herättää? Kuulen sun osittain iloitsevan tuota PASia 🥰

// edit: vai pitääkö teidän välttää luomuraskautta tää kierto? Anteeksi jos nää on ihan tyhmiä kysymyksiä 🙃

Vitsit sulla on tyydyttävän tasaisen näköinen tuo Ouran käppyrä 😄. mun käppyrä tuntuu kaoottiselta kun vihreät palkit menee ylös alas, en kauheasti kattele sitä…

Liitteet

• 30CE31DB-7CD6-4AF2-A6FA-3F3D2C304DC4.jpeg
    30CE31DB-7CD6-4AF2-A6FA-3F3D2C304DC4.jpeg
    457.8 KB · Katsottu: 55
Mitä fiiliksiä nega herättää? Kuulen sun osittain iloitsevan tuota PASia 🥰

// edit: vai pitääkö teidän välttää luomuraskautta tää kierto? Anteeksi jos nää on ihan tyhmiä kysymyksiä 🙃

Vitsit sulla on tyydyttävän tasaisen näköinen tuo Ouran käppyrä 😄. mun käppyrä tuntuu kaoottiselta kun vihreät palkit menee ylös alas, en kauheasti kattele sitä…
No ei nää negat oo oikeestaan tuntunu missään! En kai sit ollu asettanu kauheesti toiveita tälle kierrolle 😄 oon kauheen realisti ja mietin todennäkösyyksiä, ja meidän historialla luomuplussat on sen verran harvinaisia että se olis toki ilonen yllätys mutta en oleta sellasta tulevan. Lisäks tiedostan hyvin että ei tuolla PASillakaan mitkään hurjan korkeet prossat oo onnistua, vaikka onkin paljon korkeemmat kuin luomuna. Ja meillä kuitenkin se ainut alkionsiirto tähän mennessä tuotti plussan, vaikka menikin kesken, eli siihen laitan kyllä kuitenkin toivoa erilailla :)

Hehee, hauska nähdä miltä muiden Ourassa näyttää! Mulla ei ihan näin tasasta yleensä kyl oo ku nyt, mut aika tasasta kuitenki :)

@Empsu94 Hyvältö kuulostaa tuleva ovisviikko sulla, ajoituksen suhteen ennen kaikkea. Antakaa vaan palaa tiistaina jos siltä tuntuu. Varmasti gynelle aivan peruskauraa kaikki eritteet 🙊 Ja varsinkin kun on yritys päällä.
Mutta ymmärrän nuo ajatukset kyllä, kaikkea kummallista sitä ihminen ajatteleekin ja huomio. Vähän sama kuin siivotaan koti ennen kotisiivoojan tuloa 😅
Tehdäänkö sulle ultrakin gynekäynnillö?

@Metu Mulla ainakin vaikuttaa merkittävästi lämpöihin aamuyön katkonainen uni, torkkuminen ja normaalia myöhempi herääminen. Mutta ehkä sä voit vielä katsoa miten tuo yks korkeampi lämpö suhteutuu seuraaviin ja sit discardaa sen jos todella poikkeava. Mä kyllä usein varsinkin alkukiertoon ihan mielenkiinnosta jätän nuo poikkeuslämmöt, kun niitäkin on mielenkiintoista tarkastella miten mikäkin vaikuttaa.

@Däumeline Ikävää tuollainen niska-hartiakipu. Mulla on nyt kahdessa peräkkäisessä kierrossa ollut alkukierrossa, heti kuukautisten jälkeen paha niska-hartiajumi ja päänsärky, ja oon miettinyt onko vaan sattumaa että sattuu alkukiertoon vai voiko olla hormonaalistakin. Mut tuo himokutominen toki selittää sun tilannetta 😅 Toivottavasti helpottaa. Ja mullakin tuon vahvuisesta Ovistestiviivasta on yleensä yllättävän lyhyt matka plussaan. Toivotaan viivojen vahvistumista!

@Nurppu Tuon sun Ouran diagrammin mukaanhan sun Dpo8 hypoteesi olisi hyvinkin todennäköinen. Mut Oura vissiin käyttää jotain muutakin dataa ennusteeseen?
No pianhan se nähdään. Hengitystiheys ainakin lupaava merkki ja aikaista olisi näkyäkään vielä testissä jos ovis ollut tuolloin myöhemmin.

Mulla nyt tänään tiputtelu loistaa poissaolollaan. Taitaa luget alkaa vaikuttaa suotuisasti ✌🏻

@Summerwalk Viime vuoden tarkastuksessa tekivät pyytämättäkin ultran alateitse, oletan sen johtuvan pienen myoman takia. Viime vuonna havaitsivatkin sitten lisääntyneen määrän rakkuloita, mutta ei vielä silloin riittänyt PCOS tasoille. Oletan, että tänä vuonna ultraavat taas pyytämättä noiden seurauksena 🤔

”Kevennys”: Mulle tuli muuten yllätyksenä toi, että kaikkia ei ”by default” ultrata alateitse. Mun toi myoma löydettiin jo monta vuotta sitten, ja aina ku käyn tarkastuksessa, niin se ultradildo (kutsun sitä sopimattomasti tällä nimellä, anteeksi) on käytössä. Viime vuonna sitten kaverille puhuin tästä ihan arkisesti ja hän pysäytti minut ja kysyi että anteeksi mikä ultradildo. Häntä ei oltu koskaan ultrattu alateitse, ja hän oli yllättynyt että sellaista tehdään ja mä olin yllättynyt ettei se ollutkaan normikäytäntö. 🤣

”Kevennys”: Mulle tuli muuten yllätyksenä toi, että kaikkia ei ”by default” ultrata alateitse. Mun toi myoma löydettiin jo monta vuotta sitten, ja aina ku käyn tarkastuksessa, niin se ultradildo (kutsun sitä sopimattomasti tällä nimellä, anteeksi) on käytössä. Viime vuonna sitten kaverille puhuin tästä ihan arkisesti ja hän pysäytti minut ja kysyi että anteeksi mikä ultradildo. Häntä ei oltu koskaan ultrattu alateitse, ja hän oli yllättynyt että sellaista tehdään ja mä olin yllättynyt ettei se ollutkaan normikäytäntö. 🤣
Oho! Mä taas en ole ikinä kuullut että ketään ultrattais normaalilla gynekäynnillä mitenkään muuten kuin alakautta! Raskaana joo, mut normaalilla gynekäynnillä oon kuvitellu että pitää tehdä alakautta että on oikeanlainen näkyvyys!

Oho! Mä taas en ole ikinä kuullut että ketään ultrattais normaalilla gynekäynnillä mitenkään muuten kuin alakautta! Raskaana joo, mut normaalilla gynekäynnillä oon kuvitellu että pitää tehdä alakautta että on oikeanlainen näkyvyys!

Hmmmm! Eli onkohan mun kaverilla vaan ollut aina ultraamattomia käyntejä 🤔 Tai siis siltä kuulostaa.

Hmmmm! Eli onkohan mun kaverilla vaan ollut aina ultraamattomia käyntejä 🤔 Tai siis siltä kuulostaa.
Mä päättelisin tuosta joo että kaveri ei oo koskaan käyny sellasella gynekäynnillä missä tehtäs tarkempaa tutkimusta! Eihän ne aina sitä ultraa tosiaan tee jos ei oo syytä epäillä mitään häikkää, sillon usein riittää vaan sellanen perustarkastus 🤔

En ymmärrä mitä tuo FF säätää. Tänään kun lisäsin aamulämmön niin palautti taas oviksen tuohon kp19. Vaikkei se nyt eilinenkäån tulkinta lämmöistä johtunut 🤷‍♀️ Ärsyttävää kun ei ymmärrä tätä logiikkaa. Vaikka oikeestihan se on ihan sama kummassa kohtaa se ovis on ollut 🤣
View attachment 118993

Mites @Nurppu jäikö lämmöt ylös vai oliko drinkkien aikaansaama lämpöpiikki? Vieläkö testailet?

Mikä on @Juliet92 olo? Alkaako turvotus hellittää?

Missä @lepus timidus menee? Onko oviksen paikka selkiintynyt? Vai luovutitko jo mittailujen suhteen? Toivotaan ettei oo ovuloimaton kierto niin pääset nopeemmin seuraavaan yrityskiertoon.

Joko @Empsu94 aloittaa pian oviksen tikuttamisen? Vai tikutatko ollenkaan?
@Summerwalk kiitos kysymästä, paino oli jo 1,2kg eilisestä tippunu, eli nesteet alkaa poistua ja turvotus vähän helpottamaan. Toki vielä selvästi turvotusta löytyy, mutta olo muuten mainio😊

@Nurppu kiinnostavaa ja jännää toi hengitystahdin nousu👌 ymmärrän kyllä, että mieli jo tulevassa pas:issa. Toivottavasti sit osuu ovis kohilleen vkl yms huomioiden.

@Empsu94 talletteluja vaan, kyl ne gynet tosiaa tottunu kaikkee näkee😅

Takaisin