BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja suunta on ylöspäin kohti luteaalilämpöjä. Nyt toivon, että tässä kierrossa luteaalilämmöt ei tee hurjaa siksakkia, vaan pysyisi suht tasaisesti ylhäällä. Mututuntuma, että peli oli samantien pelattu viime kierrossa sen lämmönheittelyn takia.

Screenshot_20230118-083754.png

Valitus auttoi. 👌 Menkat kurvasi tuossa iltapäivällä paikalle, joten huomenna illalla pääsee pistelemään itteensä 💉🤩
Tällä kertaa voi sanoa sit, et onnittelut kp1😍 "antoisaa" pistelyä tai sanotaan, että tuloksellista sellaista😊

Mä vielä odottelen menkkoja dpo11 tänään. Alkaispa huomenna niin pääsis perjantaina pistelee. Jos vasta perjantaina alkaa niin pääsen vasta sunnuntaina pistelemään 🙄

@Empsu94 näyttäs silt et ovis oli ja toivotaan tasasempia lämpöjä sinne👌

Tällä kertaa voi sanoa sit, et onnittelut kp1😍 "antoisaa" pistelyä tai sanotaan, että tuloksellista sellaista😊

Mä vielä odottelen menkkoja dpo11 tänään. Alkaispa huomenna niin pääsis perjantaina pistelee. Jos vasta perjantaina alkaa niin pääsen vasta sunnuntaina pistelemään 🙄

@Empsu94 näyttäs silt et ovis oli ja toivotaan tasasempia lämpöjä sinne👌

Oliko niin että sulla on normisti lyhyemmät luteaalit vai onko yleensä alkanut dpo11 paikkeilla? 🤞🤞

Oliko niin että sulla on normisti lyhyemmät luteaalit vai onko yleensä alkanut dpo11 paikkeilla? 🤞🤞
Noh 10-11 päivää yleensä ollu ilman lugeja, viime kierrossa oli 12 päivää (en käyttäny lugeja mut alkukierrosta vedin letroja). Nyt ei tosiaan mitään oo ollu käytössä. Et varmaan perjantaina alkaa viimestään. Mieluummin sit alkais la eikä pe ku mul joku ajatus pääs et kp2 olis parempi päästä jo pistelee.

Ekaa kertaa omassa lyhyessä mittaushistoriassa suorastaan vituttaa nyt koko homma. Miten tällainen lämmön lasku voikaan masentaa näin paljon. 🙄 Fertilityfriend veti mielenkiintoisen luteaalilinjan tohon nyt sen takia, Natural Cycles näyttää omaansa.

Huoh.

Screenshot_20230119-081441.png

Screenshot_20230119-081919~2.png

Ekaa kertaa omassa lyhyessä mittaushistoriassa suorastaan vituttaa nyt koko homma. Miten tällainen lämmön lasku voikaan masentaa näin paljon. 🙄 Fertilityfriend veti mielenkiintoisen luteaalilinjan tohon nyt sen takia, Natural Cycles näyttää omaansa.

Huoh.

View attachment 118516

View attachment 118517
Minun mielestä vallan normaalin näköistä käppyrää, älä masennu! 😊

Moiiiii kaikki ihanat pitkästä aikaa!

Nyt on käyty verikokeiden tulokset läpi ja tsekattu paikat taas ihan kunnolla. Sain sellaisen diagnoosin että OLLAAN TÄYSIN TERVEITÄ JA SAATIIN KÄSKY YRITTÄÄ uudestaan vaikka heti! 😍🥳 Kuulema voinut käydä vaan huono säkä, ettei raskaudet ole jatkunut, koska ei mitään selittävää löytynyt, mutta on silti hyvät edellytykset edelleen loppuun saakka kestävään raskauteen sillä hyvän näköisiä munarakkuloita erinomaisesti jäljellä! 🤗

Alan heti lämpöjä mittaamaan tauon jälkeen ja sit tikuttelee ovista kunhan nää tällä hetkellä olevat tyhjennyksen jälkeiset ekat menkat ohi! Tänään alan lukemaan hurrrrjan kasan uusia viestejä mitä ootte kirjottanu sitten viime palstalla käynnin! 🤓

Moiiiii kaikki ihanat pitkästä aikaa!

Nyt on käyty verikokeiden tulokset läpi ja tsekattu paikat taas ihan kunnolla. Sain sellaisen diagnoosin että OLLAAN TÄYSIN TERVEITÄ JA SAATIIN KÄSKY YRITTÄÄ uudestaan vaikka heti! 😍🥳 Kuulema voinut käydä vaan huono säkä, ettei raskaudet ole jatkunut, koska ei mitään selittävää löytynyt, mutta on silti hyvät edellytykset edelleen loppuun saakka kestävään raskauteen sillä hyvän näköisiä munarakkuloita erinomaisesti jäljellä! 🤗

Alan heti lämpöjä mittaamaan tauon jälkeen ja sit tikuttelee ovista kunhan nää tällä hetkellä olevat tyhjennyksen jälkeiset ekat menkat ohi! Tänään alan lukemaan hurrrrjan kasan uusia viestejä mitä ootte kirjottanu sitten viime palstalla käynnin! 🤓
Ihana kuulla susta ja, että kaikki kunnossa❤️ toivotaan, et pian olis teidän vuoro❤️

@Empsu94 ihan normaalilta käyrä näyttää munkin silmään👌

Mulla on nyt joku laiskuus mittailla lämpöjä kun saa nukkua pidempään, kun meillä toi esikoinen nukkuu hyvin aamulla. Noh ei tässä kohtaa kiertoa ookkaa niin merkityst, mut tietty olis ollu hauska nähdä, et olisko ollu kunno dippejä.

Dpo12 täällä eikä vieläkää merkkejä menkoista🙄🙈 on se nyt ärsyttävää kun kerrankin sais olla lyhyt luteliaali niin keltarauhanen porskuttaa vaan vielä.

Äh kiitos lohdutuksen sanoista @Harmi89 ja @Juliet92 , kai sitä asettaa itsellensä liian kovat odotukset että sen lämmön pitäisi nousta heti korkeammalle kuin follikulaarivaiheen lämmöt, jossa ainakin vielä on korkeammat arvot kuin luteaalissa 🙃

Ja tervetuloa tänne takaisin @lepus timidus 🌈🥰 Ihanaa, että sait hyviä uutisia!

Äh kiitos lohdutuksen sanoista @Harmi89 ja @Juliet92 , kai sitä asettaa itsellensä liian kovat odotukset että sen lämmön pitäisi nousta heti korkeammalle kuin follikulaarivaiheen lämmöt, jossa ainakin vielä on korkeammat arvot kuin luteaalissa 🙃
Mullakin nous melko hitaasti tässä kierrossa lämmöt oviksen jälkeen. Lämmöt elää välil omaa elämäänsä😅 ja omista lämmöistå aina niin kriittinen

Täällä lämmöt lähti laskuun ja menkat tekee tuloaan. Viime kierrossaki lämmöt laski paria päivää ennen menkkoja. Huomenna todennäköisesti sitte kp1. Jännä lähtä nyt vertaamaan käppyröitä ens kierrossa, ku sai nyt tän lämpöjen seurannan aluilleen 🤭
IMG_20230119_183444.jpg

@Mimossa Upea käppyrä! Alkoiko sulla kp1? ❤️

@Juliet92 Ja entäs siellä? 🤞

Mä jatkan masistelua vaikka voisin yhtä hyvin vaan antaa asian olla kun ei tähän oo mitään kontrollia. NaturalCycles ei edes suostu vahvistaa ovulaatiota vielä kun lämpö ei nouse tarpeeksi. Pyysin miestä aamulla tuomaan mulle sänkyyn ihan kainalomittarin. "Etkö sä luota sun Ouraan?" se kysy. Sanoin en, ja mittasin kainalosta myös sen 35,9 🙄 Mun ongelma on varmaan se että vertaan tätä kiertoa edellisiin, jossa luteaalissa nousi ylös 36,3-36,4 paikkeille. Mut ehkä mun ei pitäis liikaa vertailla kiertoja vielä keskenään, ne hakee varmaa muotoaan ton 10 vuoden epilleriurakan jäljiltä... Vasta 3-4kk ilman pillereitä kuitenkin.

Screenshot_20230120-082131.png

@Empsu94 Minunkin silmään sun käppyrä näyttää ihan hyvältä, mutta ymmärrän kyllä tuon turhautumisen. Mullakin lämmöt nousee välilä ärsyttävän hitaasti ja eroa kiertojen välillä on paljonkin, mikä sen peruslämmön taso on. Monesti vasta dpo5-6 alkaa lämmöt olla selvästi ylempänä.

@Juliet92 Joko on merkkejä kierron päättymisestä? Toivottavasti pääset jo piikittelemään 🙏🏻

@lepus timidus Loistavia uutisia teillä 🌈 Nyt sitten vaan uudella innolla lämpöä mittailemaan ja yritykset käyntiin 😍

@Harmi89 on jo vissiin päässyt kunnolla piikittelyn makuun jo?

@Mimossa Pahoittelut lämpöjen laskusta mutta hyvän näköistä käppyrää sait ja siitä on hyvä jatkaa seuraavaan kiertoon ja mittailuihin. On tosiaan mielenkiintoista vertailla eti kiertojen käyriä keskenään.

Täällä kp8 ja ei mitään jännää lämmöissä, tavallisen alhaalla pysyttelee. Ferritiini arvo olo noussut 33 —> 45. Eihän se nyt kovin huikee nousu oo kun 5kk säin rautalisää päivittäin mutta on se kuitenkin niin turvallisesti anemiarajan yläpuolella että uskallan jättää raudan syönnin tauolle ja katsoa onko vaikutusta välivuotoihin.

Kp1 antaa nyt kuitenki vielä odotella itseään 😓 Mulla luteaali on ollu aika säännöllisesti 15-16 päivää eli sen perusteella alkaiskin vasta huomenna tai sunnuntaina.

@Empsu94 Mulla tais olla vasta dpo5 ku FF vahvisti ovulaation. Ehdin jo itekki turhautua lämpöihin, vaikka olin kuitenki vahvistanu ovis+ testillä 🙈

@Summerwalk mielenkiintoinen teoria tuo rautalisän vaikutus tiputteluun. Mulla oli viime kierrossa tiputtelua melkein puolen vuoden tauon jälkeen. Ennen tuota tiputtelua olin just nostanu reilusti rauta-annosta. Toisaalta mulla on tiputellu jo useemman vuoden ilman sitä rautalisääkin. Nyt sain vihdoin lähetteen ferritiinin tarkastukseen. Viimeksi katottu reilu vuosi sitte, jollon se oli 37.6.

Takaisin