BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin oli muuten aika jännä toi edellinen kierto, kun oikeestaan missään muussa mittarissa kuin lämmöissä ei näkynyt mitenkään ovulaatio! Yleensä kaikki arvot vähän muuttuu luteaalissa huonommiksi. Nyt kaikki muut pysy normaalilla tasolla paitsi lämpö. Ehkäpä se oli merkki siitä että keho ei vielä ollut valmis raskauteen? Kun lääkärit sanoo että keskenmenon jälkeen voi yrittää vaikka heti, koska alkio ei sit vaan kiinnity jos keho ei oo valmis. Ehkäpä toi oli sit sitä 🤔

@Nurppu juu ei oo enää onneks kaukanu hoito😍 kieltämättä ruvennut nyt vähän jännittämään oma onnistuminen, kun lukenut nyt vähän huonommista onnistumisista ivf hoidoissa😔 mulla kyllä pitäs arvojen puolesta ja muutenkin olla kaikki kunnossa, mutta sen näkee sit. Mä haaveilen, et tulis 10-20 välillä niitä folleja ku just sitä katoa käy ja et pääsis mieluusti tuoresiirtoo ja pakkaseenkin sais edes pari.
Just itseasiassa kuulostellu oloja ja ei niin minkäänlaisia, perus lieviä keltarauhasjomoja ja tota pientä toosatuntemusta mut sekin tuntuu ehkä lievemmältä. Tekeekö sit mieli niin paljon omaansa vai onko mun keho jotenkin vaan nyt ottanu rennommin tms? Toisaalta lämpöjen puolesta vasta dpo6 ja yleensä pahimmat pms oireilut sit vast vähä myöhemmin.

@Summerwalk pahoittelut kp1 ja onnea seuraavaan kiertoon! Mulla oletettavasti hyhvä ferri (toukokuus 59 luokkaa) ja hb ollut hyvällä tasolla aina mitattaessa (140-150) ja ei oo tiputteluja. Välillä itsekin menkkojen aikaan ottanu lisärautaa. Kannattaa käydä mittauttamassa👌 onneks noist yksityisist labroist saa suht edullisesti ilman lähetettä. Mut voihan se liittyä hormoonitasoihinkin.

@Harmi89 hei upeeta! Kiva kun suostuivat ton Ovumian suunnitelman mukaan menemään. Toivotaan, että tuo hyvän tuloksen😊 mikäs dpo sulla menossa? Millon odotat menkkoja alkavaks? Mulla tosiaan dpo6 ja odotan menkkoja torstaina alkaviks, viimestään viikon päästä. Jos alkaa to ni pääsen jo pe pistelee, jos pe ni vasta sunnuntaina.

Lämpökäyräkin taas jotenkin niin eri näköinen kuin muissa kierroissa, tasaista nousua ylöspäin, ei siksakkia eikä vaakatasos menevää käyrää😅 jos olis tärppimahdollisuus niin varmaan toivokin vois vähän herätä😅

Liitteet

• Screenshot_20230113-135720_FF App.jpg
    Screenshot_20230113-135720_FF App.jpg
    407.6 KB · Katsottu: 65
Muokattu viimeksi:
@Nurppu Lyhyellä kaavalla mennään taaskin ja lääkitykset muuttu jonkin verran, suurin muutos oli ehkäpä tuossa, kun Gonal-f vaihdettiin Pergoverikseen (kaksoishormoni) ja sitä lähdetään heti alkuun pistään isolla annoksella.

Muuten tais olla aika samat; eli jarruna Fyremadel ja luteaalitukena Cyclogest (ja uutena lisäksi Terolut).

Toi (uutena tullut) Zumenon, joka menee nyt tämän loppukierron ajan, buustaa jotain vaihetta jo tulevaan kiertoon, mutta en muista mitä 😅

@Juliet92 Nyt on mulla dpo12 ja menkat alkaa yleensä dpo14(su) tai viimeistään dpo15(ma).
Eli pistokset alkaa kp2 joko maanantaina tai tiistaina.

@Juliet92 Mä kävin viime keväänä just yksityisellä ottamassa kaikki mahdolliset veriarvot ja silloin olo hemoglobiini 123 ja ferroiini 33 eli molemmat viitearvojen alarajoilla. En kuitenkaan silloin aloittanut vielä raudan syömistä vaan vasta kesällä kun tuntui että vuoto vaan runsastuu eikä varmasti ainakaan parempaan suuntaan ole arvot mennyt. Lapsettomuusklinikan lääkäriltä vielä kysyin syksyllä asiasta ja kehotti jatkamaan säännöllistä raudan syömistä ja tosiaan nyt joulukuuhun asti jatkoin. Ja koko sen ajan kun rautaa oon syönyt on ollut välimuotoja, paitsi nyt kun jätin pois. Varasin ens viikolle verikokeen ja tarkistan ferritiinin ja jos on parempi kuin viime keväänä niin jätän toistaiseksi raudan kokonaan pois niin näen onko sillä vaikutusta vuotoihin. Mutta jos ferrit on alhaalla niin pakko kai sitä raudan syöntiä on jatkaa.

@Nurppu Annoin taas itselleni yhden kierron verran armonaikaa tehdä päätöksiä hoitojen suhteen. Jotenkin mitä enemmän lukee ihmisten kokemuksia, sitä epävarmempi olo tulee niihin lähteä. Se on niin valtava henkinen, taloudellinen ja fyysinenkin panostus ja mitään takuita ei onnistumisesta ole, että en tiedä mikä olis parasta. Toivoa luomuihmettä ja luopua ajatuksesta sitten pikkuhiljaa jos/kun sen aika on vai laittaa kaikki peliin ja mahdollisesti pettyä raskaasti ja kohdata kerralla se tosiasia että ollaan tultu tien päähän asian kanssa 🤷‍♀️ Edelleen kyllä pohdin sitä vaihtoehtoa että lähtisin vähintääkin munien keröämiseen ja pakastamiseen ja saataisiin sillä lisäaikaa, mutta katsotaan. Kp1 ei ehkä ole paras mahdollinen ajankohta näitä pohtia kun kaikki tuntuu niin synkältä ja epätoivoiselta. Muutaman päivän päästä on taas vähän kirkkaampi mieli.
Mutta TGIF 🥳 Rentouttavaa viikonloppua kaikille 🥰

@Juliet92 Mä kävin viime keväänä just yksityisellä ottamassa kaikki mahdolliset veriarvot ja silloin olo hemoglobiini 123 ja ferroiini 33 eli molemmat viitearvojen alarajoilla. En kuitenkaan silloin aloittanut vielä raudan syömistä vaan vasta kesällä kun tuntui että vuoto vaan runsastuu eikä varmasti ainakaan parempaan suuntaan ole arvot mennyt. Lapsettomuusklinikan lääkäriltä vielä kysyin syksyllä asiasta ja kehotti jatkamaan säännöllistä raudan syömistä ja tosiaan nyt joulukuuhun asti jatkoin. Ja koko sen ajan kun rautaa oon syönyt on ollut välimuotoja, paitsi nyt kun jätin pois. Varasin ens viikolle verikokeen ja tarkistan ferritiinin ja jos on parempi kuin viime keväänä niin jätän toistaiseksi raudan kokonaan pois niin näen onko sillä vaikutusta vuotoihin. Mutta jos ferrit on alhaalla niin pakko kai sitä raudan syöntiä on jatkaa.

@Nurppu Annoin taas itselleni yhden kierron verran armonaikaa tehdä päätöksiä hoitojen suhteen. Jotenkin mitä enemmän lukee ihmisten kokemuksia, sitä epävarmempi olo tulee niihin lähteä. Se on niin valtava henkinen, taloudellinen ja fyysinenkin panostus ja mitään takuita ei onnistumisesta ole, että en tiedä mikä olis parasta. Toivoa luomuihmettä ja luopua ajatuksesta sitten pikkuhiljaa jos/kun sen aika on vai laittaa kaikki peliin ja mahdollisesti pettyä raskaasti ja kohdata kerralla se tosiasia että ollaan tultu tien päähän asian kanssa 🤷‍♀️ Edelleen kyllä pohdin sitä vaihtoehtoa että lähtisin vähintääkin munien keröämiseen ja pakastamiseen ja saataisiin sillä lisäaikaa, mutta katsotaan. Kp1 ei ehkä ole paras mahdollinen ajankohta näitä pohtia kun kaikki tuntuu niin synkältä ja epätoivoiselta. Muutaman päivän päästä on taas vähän kirkkaampi mieli.
Mutta TGIF 🥳 Rentouttavaa viikonloppua kaikille 🥰
Ymmärrän tuon epävarmuuden hoitoihin lähdöstä. Itsellekin oli kovan mietinnän paikka. Ivf-jonoon liityin vasta vuoden päästä siitä, kun oltaisiin voitu jo päästä. Halusin itsekin kokeilla ensin kaiken muun, enkä ollut varma mihin kaikkeen olisin valmis. Enkä edelleenkään varma, vaikka jonossa ollaan.

Mittari näyttää nyt päivisin lähes 37 astetta, mikä on mulle aika paljon. Ja nousi nuo aamulämmötkin, en tiedä olisko ovis muka ollut kp 22, vai mitä tässä tapahtuu. Ihme sekoilua. 😅

Liitteet

• Screenshot_2023-01-13-20-09-58-691-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2023-01-13-20-09-58-691-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    262.8 KB · Katsottu: 87
Ymmärrän tuon epävarmuuden hoitoihin lähdöstä. Itsellekin oli kovan mietinnän paikka. Ivf-jonoon liityin vasta vuoden päästä siitä, kun oltaisiin voitu jo päästä. Halusin itsekin kokeilla ensin kaiken muun, enkä ollut varma mihin kaikkeen olisin valmis. Enkä edelleenkään varma, vaikka jonossa ollaan.
Ei nämä helppoja päätöksiä ole kenellekään ja kaikilla tietysti omat ja erilaiset taustat. Itsestä se tuntuu niin lopulliselta tuomiolta, jos hoitoihin lähtee eikä onnistu. Ja ikäni vuoksi joudutaan menemään yksityiselle ja sen kalleimman vaihtoehdon kautta, eikä armonaikaa empimiselle oikeastaan olisi enää ollenkaan.
Mutta ihanaa @Onnenomena että rohkaistuit lähtemään ivf jonoon. Siinä ei ainakaan mitään häviä ja toivotaan ettei teidän niihin tarvisi koskaan lähteäkään ❤️🌈

Mittari näyttää nyt päivisin lähes 37 astetta, mikä on mulle aika paljon. Ja nousi nuo aamulämmötkin, en tiedä olisko ovis muka ollut kp 22, vai mitä tässä tapahtuu. Ihme sekoilua. 😅
Saattaa hyvin ollakin ainakin lämpöjen suhteen. Jännä nähdä miten lämmöt tuosta kehittyy. Osuiko tallettelut hyvin tuohon oletettuun kp22 ovikseen?

UGH mikä kaamosolo!! 😡 Voisin leiriytyä peiton alle pariksi viikoksi.

Mitäs tänne kuuluu? Täällä kp14 ja lämmöt olleet poikkeuksellisen alhaalla melkein viikon (< 35,8) 🤔 Toivottavasti ovisplussaa pärähtää tänään.

Screenshot_20230116-085517.png

Turhauttaa.. Ootin että eilen tai viimeistään tänään alkais menkat ja huomenna olis päässy alottaan piikitykset, mutta ei tietenkään. 😖

Nyt jo dpo15 eikä edes pientä tippaa ole verta tullu ja r-testikin edelleen nega. Ehkä siellä tosiaan oli joku yritys kiinnittyä, ja nyt sitten sen takia menkat viipyilee? 🤔

Lämmöt onneks jo lähti laskuun, että kaipa se vuoto sieltä vielä joskus alkaa 🥴 Ei ole maltti minun hyveeni todellakaan..
Screenshot_20230116-173228_Flo.jpg

Tai ettei vaan se Zumenon nyt viivästytä menkkoja? 😱
Ei hitsi.. Pitäisköhän vaan huomenna lopettaa ne, koska menkkojen olis jo pitäny alkaa.. 🤔

@Empsu94 Toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä 🌈

@NM90 Lämmöt on kyl selvästi nousussa kp22 jälkeen. Ehkä se ovis tosiaan oli silloin 😃 Hyvä että sattui tuuri tallettelujen kanssa 🌈

@Harmi89 Tietenkin siinä käy aina niin että sen kerran kun menkkoja odottaa niin ei kuulu ei näy 😡 lämmöt kyllä tosiaan ennustaisi vuodon alkavan. Mihin tuo Zumenon vaikuttaa? Voiko estää vuodon alkamisen? Tuntuis oudolta että aloitetaan semmoinen lääke jo loppukierrosta jos on vaikutus. Mutta moni lääke kyllä toimii eri tavalla eti ihmisillä, joten mistä noista koskaan tietää.

Mulla kp4 ja ei mitään raportoitavaa, paitsi että on se vaan uskomatonta miten kroppa on niin täydellisessä lepotilassa näin alkukierrossa verrattuna luteaaliin. Leposyke todella matala, yöllä 40 ja sykevälin vaihtelu ihan täydellistä päivälläkin, ihan kuin olisin lepotilassa 24/7. Kummallisia nuo naisen kuukautiskierron hormonimylläkät, kun niillä kuitenkin hyvä ja elämää edistävä tarkoitus mutta älyttömän kuormittavaa elimistölle.

Tuli noista sykkeistä mieleen, että tuleeko teillä oviksen jälkeen mitään sydänoireita?
Itellä välillä tuntuu, että sydän tulee rinnasta ulos ja välillä jättää lyöntejä välistä. 😅

Otin tuolta yhden liian myöhään tehdyn mittauksen pois ja ff yllätti jälleen. 🤣 Ehkä mä vaan jään odottelemaan menkkoja ja lopetan lämpöjen mittailun tässä kierrossa. 😅

Liitteet

• Screenshot_2023-01-17-08-56-51-578-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2023-01-17-08-56-51-578-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    269.1 KB · Katsottu: 79
Tuli noista sykkeistä mieleen, että tuleeko teillä oviksen jälkeen mitään sydänoireita?
Itellä välillä tuntuu, että sydän tulee rinnasta ulos ja välillä jättää lyöntejä välistä. 😅

Otin tuolta yhden liian myöhään tehdyn mittauksen pois ja ff yllätti jälleen. 🤣 Ehkä mä vaan jään odottelemaan menkkoja ja lopetan lämpöjen mittailun tässä kierrossa. 😅

En tiedä onko tää mututuntumaa, mutta muistelisin että hengästyn tosi kovaa oviksen aikana ja jälkeen. 🥲

Kova kaamosväsymys jatkuu, nyt odotellaan oviksen vahvistumista. Tän aamun lämpö on noussut odotetusti vähän, jospa se ois merkki oviksesta tänään. En itse luota tuohon NCn ennustamaan huomiseen ovikseen.

Eilen saatiin tallattelut tehtyä, mutta olipa suorittamista. Mies oli todella väsynyt ja stressaantunut töistä, mutta tehtiin homma siitä huolimatta. Oltiin ennen sitä myös ystävän luona, joka kokkasi meille illallisen häälahjaksi. Tuntui ihan viimeiseltä ehtoolliselta, oli niin paljon raakaa kalaa, pehmeitä juustoja ja viiniä. 😆

Screenshot_20230117-093813.png

No on kyllä kertakaikkiaan hankala käppyrä!! 😅

No on kyllä kertakaikkiaan hankala käppyrä!! 😅
Joko vuoto alkanu? Aika samoilla päivillä taidetaan sit päästä pistelee kuitenkin, odotan menkkoja ke-pe akselilla. Tänään dpo10. On kyllä ollu levollisempi ja oireettomampi luteliaali et pakko todeta et mieli varmaan myös keksii ja ylianalysoi joka oloa kun tärppiä toivoo. Oon vähän ollu ny laiska mittailee lämpöi, tänäänkin jäi mittaamatta.

@Summerwalk tiedän tunteen. Noi hormoobivaihtelut on perseestä ja jännä et tarvii tommosta olla lisääntymisen kannalta. Itellä alkukierto on kyllä paljon helpompi oloineen kuin loppukierto.

@Empsu94 toivotaan, et ovis sielt vahvistuis ja hyvä et saitte talleteltua väsystä huolimatta. Tiedän ton tunteen, kun varsinkin toinen osapuoli joutuu ns. Vähän väkisin vääntämään. Helpottavaaa nyt itsellä kun ei enää tarvitse.

Väsyttää täälläkin ja turvottelee. Menkkajomoakin ollu jo muutaman päivää. Huomen olis aika bueno päivä alkaa menkat👌

Muokattu viimeksi:
Takaisin