Tervetuloa
@Mimossa Lämpöjen mittailu on kyllä koukuttavaa! Mulla oli myös tässä kierrossa poikkeuksellisen sahaavia luteaaliajan lämmöt ja luulen että loma ja rytmin vaihdokset vaikutti asiaan.
@Juliet92 Mulla oli esikoisen kohdalla tosiaan se kummallisen myöhäinen kiinnittyminen ja la siirtyi ultrassa 12 päivää eteenpäin aiemmasta kuukautisista lasketusta. Ja silloin odottelin tuskaisen kauan plussaa, en nyt tarkkoja dpo:ita muista mutta varmasti oli ainakin jo dpo20 kun ensimmäisen kerran erotin viivan testissä. Toisen kanssa aloitin testaamisen dpo 10 mutta sain haalean plussan vasta dpo16. Kolmannen raskauden aavistin vasta kun menkat oli viikon jo myöhässä ja silloin tuli haaleahko mutta selkeä toinen viiva testiin. Eli oletettavasti olen myöhäinen plussaaja, mutta eihän näistä koskaan tiedä, niin paljon muuttujia. Eikä tällä kertaa ole kyllä mitään raskauteen viittaavia oireita ja lämmötkin laskemaan päin, mutta kun siitä asti kun otin käyttöön nuo luget niin tämä on tullut mieleen ja arvon niiden lopettamista nyt joka kierrossa. Aiemmissa luge-kierrossa kuitenkin pientä vaaleanpunaista vuotoa on alkanut ilmenee paria päivää ennen menkkoja lugejen läpi ja siksi nyt tämä totaalinen vuodottomuus hämäsi.
Kerronpa nyt tännekin pohdintani tähän kiertoon ja vuodottomuuteen liittyen, mitä olen pannut merkille. Viimeksi siis kesä-heinäkuussa ollut kierto jossa ei ollut tiputtelua oviksen jälkeen ja ennen menkkoja. Pahimmillaan vuotoa on siis ollut koko luetaalin ajan, mutta luget toi tähän vähön helpotusta. Eli kyse jonkinlaisesta hormonihäiriöstä. Kolme muuttujaa keksin, mitkä oli tässä kierrossa samat kuin kesällä mutta erit kuin syksyn kierroissa. En käyttänyt tässä kierrossa kuukuppia (otin käyttöön heinäkuun menkoista). Vähensin raudan syöntiä huomattavasti joulukuussa (aloitin päivittäisen raudan syönnin heinäkuun menkoista). Ja aloitin tämän kierron alussa kovemman aerobisen liikunnan, lähinnä säännölliset juoksulenkit. Liikun kyllä aktiivisesti ja käyn 3-4 kertaa viikossa salilla, mutta juokseminen ja kunnon hikiliikunta ja sykkernnosto jäi jostain syystä tauolle juurikin tuolloin heinäkuusta alkaen.
Ja jos nyt yrittää jotenkin loogisesti päätellä niin kuukupilla ja raudan syönnillä ei pitäisi olla ainakaan negatiivisia vaikutuksia hormonitoimintaan, joten ainoaksi selittäjäksi jää aerobinen liikunta, jolla toki onkin todettu olevan positiivinen vaikutus hormoneihin, kunhan liikunta ei ole liian kuormittavaa. Joten juoksulenkit jatkukoon seuraavankin kierron
Toki myös loman tuoma stressittömyys oli tässä luteaalissa oli selvä ero aiempaan.
Tulipa pitkä analyysi, anteeksi siitä
Mutta aina pitää kierron päätteksi joku yhteenveto tehdä että tietää miten jatkaa eteenpäin