BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Harmi89 siellä jo hyvillä dpo päivillä, olikos sun luteliaali kuinka pitkä yleensä? Voi kunpa mulla vahvistuis dpo3 huomen ni en kauheen montaa päivää tulis perässä👌toivon kyllä kerrankin extra lyhyttä luteliaalia😅 joskus esikoista yrittäes oli 7 päivää yhes kierros. Nyt viime kierros oli 12 päivää, mut yleensä se 1010-11.
Mulla yleensä menkat alkaa dpo14-15, eli pitäis alkaa sunnuntaina tai maanantaina.
Meidän eripituiset luteaalit siis kivasti tasottaa sitä hoitojen aloituspäivää 😉.

Jaa, josko lähtis tästä sängystä pissaamaan kippoon dpo9:n kunniaks 😁
Käppyrä näyttää tänä aamuna tältä:
Screenshot_20230110-062735_Flo.jpg

Nyt on kunnon vaaleanpunaiset viivalasit, -kiikarit ja -okulaarit päässä, kun olen livenä ajoittain havaitsevinani jonkun viivanpaikan, mitä ei oo tän reilun kahden vuoden aikana havaittu kertaakaan.. 🤓🧐
Kuvissa ei luonnollisestikaan näy mitään 😅
Noh, katsotaan huomenna uudestaan. 🙂

Kuva vielä.
20230110_065557.jpg

Nyt on kunnon vaaleanpunaiset viivalasit, -kiikarit ja -okulaarit päässä, kun olen livenä ajoittain havaitsevinani jonkun viivanpaikan, mitä ei oo tän reilun kahden vuoden aikana havaittu kertaakaan.. 🤓🧐
Kuvissa ei luonnollisestikaan näy mitään 😅
Noh, katsotaan huomenna uudestaan. 🙂

Kuva vielä.
View attachment 118313
Mustakin tuntuu kuin näkyis jotain väriä!! Voi huisia, toivotaan että huomenna näkyis kunnolla! 🤩

Eilen oli kuitenki tullu kuukuppiin vähän verta! Mut ei oo tänään lämmöt viel pudonnu ja ei oo kivut ja vuodot jatkunu et se oli vaan joku pieni välivuoto. Ehkä mulle tulee ny keskenmenon jälkeen kuvioihin tiputteluvuoto ennen menkkoja.

Screenshot_20230110-100154.png

Mulla yleensä menkat alkaa dpo14-15, eli pitäis alkaa sunnuntaina tai maanantaina.
Meidän eripituiset luteaalit siis kivasti tasottaa sitä hoitojen aloituspäivää 😉.

Jaa, josko lähtis tästä sängystä pissaamaan kippoon dpo9:n kunniaks 😁
Käppyrä näyttää tänä aamuna tältä:
View attachment 118312
Joo toi luteliaalin pituus vähän tasottaa👌
Mun huonot viivalasit ei viel nää mitään, mut josko huomenna näkisin minäki, jännää jos sun ei tarttiskaa lähtee toisee ivf hoitoo😍

Mulla vahvisti nyt oviksen ja samoin flo. Erikoisen maltilliset ja matalat nousut kyllä mutta noi mun alkukierronki lämmöt ollu suht maltilliset nyt ku mones kierros aika korkeetakin siksakkia vetäny. Mistä lie johtuu? Voisko stressitasot olla vähän laskenu ja sitä myötä myös lämmöt? Uskaltaakohan tohon nyt luottaa et olis ollu sit ovis? Olotilatkin tukee sitä et ovis olis ollu.

@Nurppu onko teillä tärppimahdollisuus? Jospa olis jotain kiinnittymisvuotoa? Mullakin kyllä km jälkeen menkat alkanu epämääräsemmin kuin ennen. Ennen alko suoraa niagaral, sit km jälkee pitkää sillee et ennen kp1 edellisen päivän pyyhkies tullu paperii mut ei siteesee asti. Nyt nää menkat alko kyl perinteisel niagaral.

Liitteet

• Screenshot_20230110-101937_FF App.jpg
    Screenshot_20230110-101937_FF App.jpg
    370.5 KB · Katsottu: 62
Joo toi luteliaalin pituus vähän tasottaa👌
Mun huonot viivalasit ei viel nää mitään, mut josko huomenna näkisin minäki, jännää jos sun ei tarttiskaa lähtee toisee ivf hoitoo😍

Mulla vahvisti nyt oviksen ja samoin flo. Erikoisen maltilliset ja matalat nousut kyllä mutta noi mun alkukierronki lämmöt ollu suht maltilliset nyt ku mones kierros aika korkeetakin siksakkia vetäny. Mistä lie johtuu? Voisko stressitasot olla vähän laskenu ja sitä myötä myös lämmöt? Uskaltaakohan tohon nyt luottaa et olis ollu sit ovis? Olotilatkin tukee sitä et ovis olis ollu.

@Nurppu onko teillä tärppimahdollisuus? Jospa olis jotain kiinnittymisvuotoa? Mullakin kyllä km jälkeen menkat alkanu epämääräsemmin kuin ennen. Ennen alko suoraa niagaral, sit km jälkee pitkää sillee et ennen kp1 edellisen päivän pyyhkies tullu paperii mut ei siteesee asti. Nyt nää menkat alko kyl perinteisel niagaral.
Musta sulla on ihan selkeen näkönen nousu eikä matala! Näitä aina tulkitsee niin eri silmin kun kattoo omiaan vs. muiden :D

Mä en oikeestaan yhtään tiiä onko tärppimahista. En jaksanu kirjaa ylös seksikertoja eikä talleteltu mitenkään tallettelumielessä. Mut esim se hengitystahti on niin alhanen kuin ei olis koko ovulaatiota ollukaan että en usko tärppiin. Odotan vaan menkkoja kiltisti, sekä viestiä hoitopolulta että ollaanko me menossa PASiin siis nyt tulevista menkoista vai vasta seuraavista!

Musta sulla on ihan selkeen näkönen nousu eikä matala! Näitä aina tulkitsee niin eri silmin kun kattoo omiaan vs. muiden :D

Mä en oikeestaan yhtään tiiä onko tärppimahista. En jaksanu kirjaa ylös seksikertoja eikä talleteltu mitenkään tallettelumielessä. Mut esim se hengitystahti on niin alhanen kuin ei olis koko ovulaatiota ollukaan että en usko tärppiin. Odotan vaan menkkoja kiltisti, sekä viestiä hoitopolulta että ollaanko me menossa PASiin siis nyt tulevista menkoista vai vasta seuraavista!
Joo no mä vertaan aikasempiin kiertoihin ja niiden lämpöihin😅 mut onhan tän kierron lämpöihin selkeä nousu, vaikka asteittaisempi. Max. 10 päivää pitäs sit olla seuraavien menkkojen alkuun😍

No ymmärrän, ettei oo jaksanu seksikertoja merkkailla tässä kohtaa. Mä oon ite merkkaillu ihan omast mielenkiinnost et kui aktiivist meil ollu😅 ihana silleen rento vaikka tylsä loppukierto kun ei oo mitään jännäiltävää. Voi kunpa pääsisitte nyt sitten alkavista menkoista pasiin eikä osuis väärälle päivälle ovis👌

Ihan kuin @Harmi89 jotain näkyis 👀 Ensin kun avasin kuvan isommaksi näkyi muka heti jotain selvästi mutta sitten kun yritti tihrustaa niin ei enää näkynytkään. Ihan sama kuin oliko se nyt @Emna n testikuvsn kanssa syksyllä ja sehän sitten vahvistui seuraavina päivinä plussaksi 😍 Jospa tämä on nyt samanlainen haamuilija 🙏🏻

@Juliet92 No nyt on selkeä oviksen paikka. Eiku antoisaa luteaalia ja kumittomia leikkejä 😉

@Nurppu n kanssa mennään aika samoilla päivillä. Lämpöjen perusteella voisi tosiaan vaikka kiinnittymisvuodoksikin tulkita sun tiputtelun. Mutta jos on jo uuden kierron alkua niin toivottavasti saat pian tiedon mihin kiertoon PAS tehdään, niin voit sen suhteen ottaa rennommin.

Toivottavasti @NM90 pääsitte nyt hyödyntämään oviksen ✨🙏🏻

Mua nauratti tämä ihana optimistisuus täällä kun @Empsu94 veti pahoittelutkin takaisin kun näki @Kultahippi n käyrän 😂🥰
On kyllä vaan todettava että lämmöt on tosi huonot ennustamaan yhtään mitään, oviksenkin ne todentaa vasta jälkikäteen. Ja usein menkatkin näkyy lämmöissä vasta kun on jo aika ilmiselvää että ne on alkanut 🤪 Ja saman näköinen käyrä eri ihmisillä tai samalla ihmisellä eri kierroissa voi tarkoittaa aivan päinvastaisia asioita
Ja silti pitöis lailla kieltää tulla tänne esittelemään plussahaaveet jo haudanneelle piinaajalle omia plussakäyriään jotka nostattaa taas toiveet uudelleen pintaan 😜 No ei, vaan kiva kun piipahdit @Kultahippi , tule ihmeessä kertomaan meille sitten ultrakuulumiset 😍

Mulla ei vuoto sittenkään alkanut, ei edes tiputtelu. Eilen oli koko päivän ihmeellisen kovat menkkakivut ja jatkui vielä yölläkin, mutta tänään ollut paljon parempi olo, lähinnä selkää vaan vähän särkee. Lämmöt nousi takaisin ylemmäksi, joten kai tässä sitten vielä jatketaan jännäilyä torstaihin asti. Aamun PC oli nega.

D2E322EE-55B6-4602-A822-EC2C0FA73DE5.jpeg

@Summerwalk joo tää osaa olla raskasta puuhaa kun ihan kaikesta löytyy aina esimerkkitapaus missä olikin tärppi käyny 😅 menkat, krampit ja lämmöt putos? Salee löytyy esimerkkitapauksia missä silti oli raskaana 😌 hulluks tulee jos liikaa yrittää toivoa herätellä! Mut hauskaa että sulla nousikin lämmöt kuopastaan :D

@Kultahippi minkälaisia kuulumisia oli ultrassa? :)

Tänään tuli sieltä hoitopolulta vahvistus että yhet normaalit menkat pitää siis olla tässä välissä ennen ku päästään PASiin. Eli vielä tän jälkeen odotellaan yks kierto. Mut tosiaan, oon ilonen kun nyt voin täysin ilman huolia ens viikon torstaina olla siellä yhessä kokoontumisessa! 😊 Se on sellanen harvinaisempi kokoontuminen ni kiva että voi olla rauhaisin mielin :)

Tänä aamuna dpo10 ei ollu viivalaseja päässä, vaan ihan puhdas nega näkyi. 😁
Ja ei tunnu onneks edes pahalta, koska ens kierto on hoitokierto 🙂
View attachment 118346
View attachment 118347
No niin minäkin näen ja ilman mitään tihrustamisia 😍 Nyt @Harmi89 ne viivalasit takaisin päähän, joku siellä kummittelee 👀

Pääasia @Nurppu ettö sait nyt vahvistuksen välikierrosta niin voit hyvillä mielin tehdä muita juttuja tässä välissä 🥰 Alkoiko sulla jo menkat vai vieläkö piinailet?

Mulla lämmöt vielä ylhäällä, ei tiputtelua eikä erityisemmin olojakaan. En jaksanut tehdä testiä nyt aamulla, ehkä illalla sitten, kun pitäisi päättää haenko vielä paketin lugeja kun enää tämän päivän annos jäljellä. Toisaalta jo Dpo13 ja testi ollut nega, joten ehkä ei enää syytä pitkittää tätä kiertoa niillä 🤔

1F0768DC-F835-4010-B00A-B96A33F9B262.jpeg

Minäki kuvittelen näkeväni @Harmi89 lla haamun 🧐
@Summerwalk millon ajattelit testata? 🤩

Tää mun käppyrä on melko säälittävä. 🤣 Ff heitti tänään taas oviksen olleen kp 14, vaikka noi on mun ihan normilämpöjä. Eilen en tuntenut mitään ovikseen viittaavaa ja olo on ku saharan autiomaalla. Onpa nyt hankalaa. 😒

Liitteet

• Screenshot_2023-01-11-07-39-27-856-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2023-01-11-07-39-27-856-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    276 KB · Katsottu: 65
Muokattu viimeksi:
Munki viivalasit kuvittelee näkevänsä jotain @Harmi89 :n tänpäiväsessä testissä 😄 seurataan vielä tilannetta!

@Summerwalk mä varmaan lopettaisin dpo13 negaan luget, vai oliko sulla joku ohjeistus siihen? Lämmöt sulla ainaki toistaseks viel hyvät vaik eihän se lugejen kanssa välttämättä kaikkea kerro!

@NM90 jaa onpa hankalaa! En ny muista, onko toi FFn arvaama jollain tapaa uskottava muuten?

Mul näyttäis lämpöjen perusteella vahvasti siltä että tänään alkaa menkat! Päätä myös särkee, mikä mulla yleensä tulee vasta menkkojen loppupuolella, mut hormonaalinen se selkeesti kuitenki on. Voihan se olla merkki siitä et vielä on vähän hormonit sekasin.

Pitää kans kertoo: Eilen illalla harrastettiin seksiä ja aamulla heräsin yhtäkkiä kauhuissani ku tajusin että mullahan oli kuukuppi sillon 😱 ei huomattu mitään! No sit kauhuissani heti kokeilin, mut siel se kiltisti oli vielkin. Joskus jonkun kauhutarinan luin missä kuukuppi oli jossain vastaavassa episodissa eksyny kohtuun! Sitä pelkäsin! Onneks ei mitään pahaa käyny! Mut en kyl saanu unta enää sen säikähdyksen jälkeen 😄 en tajuu miten kumpikaan ei huomannu mitään! 😆

Screenshot_20230111-092823.png

Säädin näytön kirkkautta ja ehkä jotain hailua nään nyt iteki. Mielenkiinnolla lähteekö vahvistuu😍 @Harmi89 jännää ja toivotaan, ettei tarvis sun toisee ivf lähtee.

@Nurppu hahah, tekevälle sattuu, onneks ei jääny jumii😅 lyhyttä ja nopeaa välikiertoa sinne, nyt voit tosiaan rauhas nauttia siitä kokoontumisesta.

@NM90 no onpas nyt epäselvä ja jännä käyrä siellä🤔 kumma, et ff tulkitsee oviksen tohon. Jatkaisin ehkä itse joka toine päivä talletteluja varuiks jos vaan pystyy.

@Summerwalk lämmöt pysyy näköjään sitkeesti ylhääl, kiva et tiputtelut pysyny poissa. Ite en ehkä enää jatkais lugeja tossa kohtaa, uutta testiä vaan jos ei muutaman päivän päästä vuoto ala.

Tääl lämmöt pysyy maltillisina aikasempiin luteliaaleihin nähden. Yleensä pyöriny siin 36,6-36,9. Noh onhan noi alkukierronkin lämmöt matalempia ku muis kierrois. Ja täytyy nyt luottaa ja uskoo et se ovis oli jo kun käyrä näyttää tolta😊

Liitteet

• Screenshot_20230111-114809_FF App.jpg
    Screenshot_20230111-114809_FF App.jpg
    381.2 KB · Katsottu: 69
Piti ruveta veivaamaan ihan vaan kevyesti kuvan valotusta, kirkkautta sekä kontrastia, niin löytyyhän sieltä se toinenkin viiva, mitä en nähny aiemmin. 🤓
Eli 100%:n varmuudella tämä on nyt plussa ja voin varata neuvolan.. (Pienellä sarkasmilla höystettynä.. 🤣)

Ei vaan, katsotaan taas huomenna, mikä on meininki 😊
20230111_122937.jpg

Piti ruveta veivaamaan ihan vaan kevyesti kuvan valotusta, kirkkautta sekä kontrastia, niin löytyyhän sieltä se toinenkin viiva, mitä en nähny aiemmin. 🤓
Eli 100%:n varmuudella tämä on nyt plussa ja voin varata neuvolan.. (Pienellä sarkasmilla höystettynä.. 🤣)

Ei vaan, katsotaan taas huomenna, mikä on meininki 😊
View attachment 118361

No kyllä siinä näkyy hämärästi jotain, vau!! 🌈❤️😍🥰

Takaisin