BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Palailen tänne pienen joulutauon jälkeen :) kyllä tuli todellakin tarpeeseen. Pää ei keskenmenon jälkeen kestänyt yhtään koko yrittämisen miettimistä. Kätevää kun Oura mittaili silti lämmöt, niin pystyi jälkikäteen laittamaan ne FF:n! Nyt alkaa jo olemaan parempi mieli ja optimistisempi olo taas tulevasta :)

Kiva saada uusi Oura-mittailija tänne, tervetuloa @Empsu94 ! Heti kysyn että oletko kiinnittänyt huomiota siihen, missä käsi on yöllä? Mulla lämmöt veti ihan älytöntä siksakkia aluks vaikka sen ovulaation silti sieltä bongaskin, ja sit tajusin että johtu siitä että välillä pidin kättä peiton ulkopuolella ja välillä sisäpuolella :D aloin kiinnittää huomiota siihen että erityisesti pyrin pitämään kättä peiton sisäpuolella, se tasoitti pahimmat heittelyt. Tosin mulla on siitä huolimatta välillä kunnon siksakkia. Omalla kohdalla se tuntuu erityisesti liittyvän tilanteisiin missä kohdun limakalvolle tapahtuu jotain mitä elimistön pitää korjailla. Esim. kemialliset raskaudet / keskenmenot, tai kun poistettiin polyyppi hysteroskopiassa.

@Summerwalk jännää, toivotaan että olis tärpänny! Huomenna meinasit testailla? :)

@Harmi89 llä hyvän näköset lämmöt taas! Ja toivotaan että @Juliet92 :lla lämmöt lähtee nousuun nyt! Ihanaa että molemmilla on ihan just kulman takana tositoimet!! :)

Mulla on keskenmenon jälkeen lämmöt ollu enemmän kujalla ku ikinä ennen. Mä en oikeesti yhtään tiiä millon mulla on ollu ovis, mutta luulen että on ollu 😅 25.12 mulla oli kovat oviskivut ja seuraavana yönä hullu lämpödippi, mutta lämmöt ei siitä kuitenkaan selkeesti noussu oviksen jälkeisiin. Ilman lämpöjä olisin varmasti olettanu että se oli ovis. Ehkä se oli epäonnistunut ovulaatioyritys, ei olis mikään ihme ku edellisessä kierrossa oli se punktio ja keskenmeno! Reppanakeho vielä yritti palauttaa mieleen että miten tää homma toimikaan.

Ourassa kun katsoo lämpötrendiä, mikä on kyllä melkeen aina ollu oikein, näyttäis siltä että nyt olis dpo 10. FF:n mielestä on dpo 5. Oviskipujen perusteella on dpo 12. Eli ei mitään hajua. Eikä mitään hajua miten hyvin on tallettelut osunu eli onko edes mitään teoreettista mahista. Myöskään ei just nyt oo mitään haluja varhaseen testailuun 😅 mul on kotona vaan yks super-epäherkkä rfsu liuska. Eikä meidän onnistumishistorialla oo nyt mitään luomutärppiä tulossa. Odotan vaan innolla seuraavia menkkoja, toivon että seuraava kierto on tasasempi, ja sen jälkeen päästään ilmottautumaan PASiin meidän yhden pakastetun viispäiväisen alkion kanssa! 😊

Screenshot_20230107-132259.png

@Summerwalk toivottavasti siel olot helppais tai ainakin ois hyvä syy oloille. Vielä lämmöt hyvissä lukemissa👌

@Nurppu tervetuloa takaisin, tauko teki varmasti hyvää❤ toivottavasti sieltä sit pian uusi kierto alkais ja kroppa palautuis pian. Jännät noi sun lämmöt kieltämättä. Näyttää kyl siltä, ku kroppa olis aikasemmin yrittäny ovulaatioo ja tullu sit myöhemmin. Tai sit ollu toi aikasempi ja alkukierron korkeet hämää? Vähän kyllä nyt vaikeatulkintainen.

Täällä paraikaa semmoset alavatsan ja lantion paineentunne poltteet et jos ei ovis ole tänään ni en tiiä mikä o😅 tärinä ja tissikipua myös ja mahaki nii turvoksissa. Tismallee sama olotila oli viime kierrossa ovispäivänä. Nousis nyt sit ne lämmöt.

Lämmönnousua 0,2 astetta eilisee, huominen kertoo taas lisää. Viimekierrossa dpo1 nous vaan 0,1 ja sit dpo2 enempi et pidän toivoa yllä, et eilen oli ovis👌 tässä myös viime kierron lämpökäppyrä. Eikös välillä ja toisilla toi lämmönnousu oo asteittaista oviksen jälkeen?

Liitteet

• Screenshot_20230108-094538_FF App.jpg
    Screenshot_20230108-094538_FF App.jpg
    360.2 KB · Katsottu: 71
  • Screenshot_20230108-094526_FF App.jpg
    Screenshot_20230108-094526_FF App.jpg
    341.1 KB · Katsottu: 71
@Juliet92 toivotaan että se siitä huomenna pinkasee kunnolla ylös! Aika samalta näyttää ainakin alku ku sulla viime kierrossaki ollu :)

Mä discardasin nyt monta noista alkukierron lämmöistä ja nyt FF arvioi kans että on dpo11 mikä sopis siihen miltä Ouran "trend"-näkymä näyttää kans. Eli lämpöjen perusteella ovis ilmeisesti ollu 2-3 päivää niiden kovien oviskipujen ja lämpödipin jälkeen. Katotaan sit menkkojen perusteella että missä se oikeesti oli :P

Lämmöt on tässä kierrossa alemmat ku mulla yleensä luteaalissa, ja se mun aiemmin hehkuttama hengitystahti on kans alhanen. Ehkä keltarauhasessa jotain häikkää sit vielä viime kierron jäljiltä.

Screenshot_20230108-130122.png

@Juliet92 Viittaatko tähän kun pohdit noita lämpöasteita? https://www.fertilityfriend.com/Faqs/Triphasic-Pattern-and-Pregnancy.html . Toi sun edellinen käyrä näyttää tuon tyyppiseltä. 🤔 En oo ite koskaan omilla lämmöillä saanut sellaista aikaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Nurppu Tervetuloa takaisin levon ja loman jäljiltä. :red-heart: Toivotaan, että keho pääsee taas pian normitapaansa toimia ja sun lämmötkin palaa entiselleen. Hurjat nämä lämpöerot ihmisten välillä, jossa sun luteaali on reilusti yli 37,0 (ja silti tavallista alhaisemmat?), kun mun luteaali liikkuu 36,3-36,4 paikkeilla. Kiitos Oura -vinkistä! Oon pohtinut huoneen lämpötilaa, mutta en niinkään missä se käsi on. En ihan tiedä kuinka hyvin voin hallita käden sijaintia yön ylitse. Sitä edeltävä kierto oli toki tasaisempi, eli en sitten tiedä onko tuo edellinen kierto ollut kemiallinen raskaus tms, testiin asti se ei ainakaan näkynyt.
Oletko muuten huomannut hengitystahdin olevan jotenkin kytköksissä kiertoon? Merkitsetkö sitä ylös jotenkin?

Täällä kp6 ja menkat on nyt taputeltu 🥳

@Empsu94 ei mun lämpötilat varmaan oikeesti oo noin korkeet 😅 mä siis lasken tonne FF:ään lämmöt niin että jos Ouran mukaan oli lämpö esim +0,22 niin merkkaan 37,22. Oon vaan valkannu 37,0 siks 0-kohdaks kun on helpompi laskea :D FF:ssä ei kai oo väliä niillä tarkoilla numeroilla muuta kuin että miten ne on suhteessa aiempiin, siihen tää toimii ihan hyvin. Ja joo, mäkin heräilen usein siihen että käsi olikin peiton ulkopuolella 😅 mut paljon vähemmän jostain syystä sen jälkeen kun aloin erityisesti miettimään asiaa. Mulla kävi mielessä sekin että alkasin pitää jotai hanskaa siinä Oura-kädessä nukkuessa 😆 mut siihen en oo vielä menny!

Ja joo, mä oon ollu huomaavinani että mun kohalla se hengitystahti ehkä näyttäis raskauden paremmin ku lämmöt! :D ei se kyllä mikään varma mittari oo, mutta mulla se on plussakierroissa noussu tavallista ylemmäs ja keskenmenon kohdalla putos. Mut mulla on myös diagnosoitu astma (vaikka onkin nyt oireeton) niin varmaan siihen kans liittyy että keuhkot reagoi herkemmin hormoneihin!

@Empsu94 ei mun lämpötilat varmaan oikeesti oo noin korkeet 😅 mä siis lasken tonne FF:ään lämmöt niin että jos Ouran mukaan oli lämpö esim +0,22 niin merkkaan 37,22. Oon vaan valkannu 37,0 siks 0-kohdaks kun on helpompi laskea :D FF:ssä ei kai oo väliä niillä tarkoilla numeroilla muuta kuin että miten ne on suhteessa aiempiin, siihen tää toimii ihan hyvin. Ja joo, mäkin heräilen usein siihen että käsi olikin peiton ulkopuolella 😅 mut paljon vähemmän jostain syystä sen jälkeen kun aloin erityisesti miettimään asiaa. Mulla kävi mielessä sekin että alkasin pitää jotai hanskaa siinä Oura-kädessä nukkuessa 😆 mut siihen en oo vielä menny!

Ja joo, mä oon ollu huomaavinani että mun kohalla se hengitystahti ehkä näyttäis raskauden paremmin ku lämmöt! :D ei se kyllä mikään varma mittari oo, mutta mulla se on plussakierroissa noussu tavallista ylemmäs ja keskenmenon kohdalla putos. Mut mulla on myös diagnosoitu astma (vaikka onkin nyt oireeton) niin varmaan siihen kans liittyy että keuhkot reagoi herkemmin hormoneihin!
Mielenkiintoista, voisi katsoa miten toi hengitys suhtautuu kiertoon. Yritin leikkiä niitä numeroita pari viikkoa sitten FFiin mutta en ihan osannut rakentaa sitä trendiä tonne taulukkoon. 🙄

@Juliet92 Viittaatko tähän kun pohdit noita lämpöasteita? https://www.fertilityfriend.com/Faqs/Triphasic-Pattern-and-Pregnancy.html . Toi sun edellinen käyrä näyttää tuon tyyppiseltä. 🤔 En oo ite koskaan omilla lämmöillä saanut sellaista aikaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Nurppu Tervetuloa takaisin levon ja loman jäljiltä. :red-heart: Toivotaan, että keho pääsee taas pian normitapaansa toimia ja sun lämmötkin palaa entiselleen. Hurjat nämä lämpöerot ihmisten välillä, jossa sun luteaali on reilusti yli 37,0 (ja silti tavallista alhaisemmat?), kun mun luteaali liikkuu 36,3-36,4 paikkeilla. Kiitos Oura -vinkistä! Oon pohtinut huoneen lämpötilaa, mutta en niinkään missä se käsi on. En ihan tiedä kuinka hyvin voin hallita käden sijaintia yön ylitse. Sitä edeltävä kierto oli toki tasaisempi, eli en sitten tiedä onko tuo edellinen kierto ollut kemiallinen raskaus tms, testiin asti se ei ainakaan näkynyt.
Oletko muuten huomannut hengitystahdin olevan jotenkin kytköksissä kiertoon? Merkitsetkö sitä ylös jotenkin?

Täällä kp6 ja menkat on nyt taputeltu 🥳
Tarkotin lähinnä noita kolmea ekaa lämpöä oviksen jälkeen, et ei suoraan nouse reilusti lämpö vaan pienin harppauksin. Mut kieltämättä vähän jo mietin viime kierrossa et näyttää just tolta sun linkkaamalta jutulta ja kun oli se outo yksittäinen vuotokin niin innostuin jo tärpistä, mut dpo10 ja ja 11 ei haamun haamua ja dpo13 käänty kp1. Mietin sillon et olisko voinu olla joku todella hentonen yritys kiinnittyä ja ehkä saattanu dpo9 näkyä testis? Mun kemiallinen 21 joulukuud oli semmonen, et näky yhtenä päivänä näky toodella himmeesti testis ja sit ei enää seuraavana päivänä. Oireitakin oli. Noh jää mysteeriks.

Nyt ei oo tärpin mahdollisuutta/pelkoa. Tunnollisesti ollaan kumeja käytetty. Mielenkiintosta nähdä millasen käyrän tällä kertaa piirtää. Ja millaset luteliaalioireet kun ei mieli tuo mukaan omia mausteitaan😅 vähän sillai tylsää sit loppukierto kun ei oo jännättävää ja odottaa vaan vuotoa.

On kans kyl mielenkiintosta miten ihmisil on niin erilaisia lämpöjä. Ja itsellä ainakin esikoisen raskausaikana oli alkuraskauden päivälämmöt ihan samaa kun joka loppukierrossa muutenkin. Aamulämpöjä en harmikseni just siin tärppikierros mittaillu kun oli semmonen rennompi kierto.

@Nurppu toivotaan! Haluisin päästä aloittamaan "aamukamman" hoitoa varten😅 ja kans loppukierron ilman kumeja, sit ku 3-4 päivää ollu luteliaalitasol lämmöt.
Nyt näyttää kyllä käppyrä selkeemmältä kun "poistelit" noita alkukierron korkeempia lämpöjä. Eli kohta pitäs siel sit hope so kans uusikierto alkaa👌

Täällä dpo10 ja PC nega. Lämmöt ihan normaalit näille päiville ja mainittavia oireita ei oikein ole mihinkään suuntaan. Vielä on aikaa testailla, aika neutraali olo testaustenkin suhteen. Ehkä loma ja pieni taukoilu näistä asioista teki mullekin hyvää.

A0966A35-B4EC-4BD0-B788-83AD94FF8851.jpeg

Tervetuloa takaisin @Nurppu! Kiva kuulla että tauko teki hyvää ja mieli taas vähän valoisampi. Kieltämättä vähän vaikeasti tulkittava käyrä sulla, mutta tuo korjailtu versio näyttää ihan loogiselta. Jännä kun mainitsit tuosta hengitystiheydestä ja mulla taas se leposykekäyrä on myötäillyt lämpökäyrää ja leposyke tipahtaa alas ennen lämpöjä kun menkat lähestyy, mutta tässä kierrossa leposyke on ollut oudon matala luteaalissa. Oon ihmetellyt mistä johtuu poikkeus aiempiin kiertoihin. Joka kierto aina yllättää jollakin tavalla. Kunpa joskus positiivisestikin.

@Juliet92 Kyllå mullakin usein ovineen jälkeen nousu on asteittaista tai välillä lämpö alkaa hiipimään ylöspäin jo ennen ovista. Mutta kun tikuttaa ovista niin on tietty helpompi määrittää missä se todellisuudessa on.
Mutta etteköhän te jo pian ole turvallisilla vesillä touhuilujen suhteen 😁

Lämmöt tipahti alkukierron lukemiin ja vähän menkkajomotteluja. Tämä kierto oli siis näköjään tässä. Torstaina pitäisi vasta menkat alkaa, mutta luulen että alkaa nyt jo aiemmin.

View attachment 118296

Pahoittelut ❤️ Tässä lämpöjen seurailussa on kyllä se perseestä, että heti aamulla näkee lämmöistä uuden kierron lähestyvän. En toisaalta tiedä kumpi on ikävämpi merkki uudesta kierrosta: nähdä heti aamulla lämmön laskun vai vasta se kun itse vuoto saapuu.

Täällä dpo10 ja PC nega. Lämmöt ihan normaalit näille päiville ja mainittavia oireita ei oikein ole mihinkään suuntaan. Vielä on aikaa testailla, aika neutraali olo testaustenkin suhteen. Ehkä loma ja pieni taukoilu näistä asioista teki mullekin hyvää.

View attachment 118291

Tervetuloa takaisin @Nurppu! Kiva kuulla että tauko teki hyvää ja mieli taas vähän valoisampi. Kieltämättä vähän vaikeasti tulkittava käyrä sulla, mutta tuo korjailtu versio näyttää ihan loogiselta. Jännä kun mainitsit tuosta hengitystiheydestä ja mulla taas se leposykekäyrä on myötäillyt lämpökäyrää ja leposyke tipahtaa alas ennen lämpöjä kun menkat lähestyy, mutta tässä kierrossa leposyke on ollut oudon matala luteaalissa. Oon ihmetellyt mistä johtuu poikkeus aiempiin kiertoihin. Joka kierto aina yllättää jollakin tavalla. Kunpa joskus positiivisestikin.

@Juliet92 Kyllå mullakin usein ovineen jälkeen nousu on asteittaista tai välillä lämpö alkaa hiipimään ylöspäin jo ennen ovista. Mutta kun tikuttaa ovista niin on tietty helpompi määrittää missä se todellisuudessa on.
Mutta etteköhän te jo pian ole turvallisilla vesillä touhuilujen suhteen 😁
Joo vähän vaihtelua tässä itselläkin. Joskus nousee jo ennen ovista, joskus melko jyrkästikin ja välillä asteittain. Nyt näyttää kyllä nousujohteista lämpökäyrää, mut hidasta nousua kyllä🤔 huominen sitten varmistanee lisää.

No höh siellä oli kyllä lupaavan näköinen käyrä. Voisko vielä lähtee uuteen nousuun kuitenkin? Tossa kohtaa voi olla dippejä tuli plussa tai ei?

@Empsu94 noh itsellä monessa kierrossa lämmöt ollut viel korkeel vuodon alkaes, et ehkä toisaalta laskevat lämmöt olis reilumpia ku se et turhaa toivoa tuo korkeel olevat lämmöt🙈

Liitteet

• Screenshot_20230109-104738_FF App.jpg
    Screenshot_20230109-104738_FF App.jpg
    371.3 KB · Katsottu: 64
@Juliet92 Aika selkeeltähän sulla nousu näyttää nyt 👍🏻 Huomenna ehkä jo todentuu ovis.

@Empsu94 Mullakin niin kuin @Juliet92 mainitsi on useassa kierrossa nyt lämmöt ollut vielä aamulla korkealla vaikka vuoto sitten alkaa ja laskenut vasta päivän-parin viiveellä. Mutta näin päin ei kyllä koskaan ole käynyt että lämmöt tipahtaisi mutta vuoto ei ala. Vielä ei minkäänlaista tiputtelua havaittavissa mutta olo kyllä niin tuskainen että ihme on jo ei vrk:n sisään ala. En siis usko lämpöjen lähtevän enää uuteen nousuun.
Luget vielä käytössä mutta mulla alkanut tiputtelu lugejen läpi edellisissä kierrossa kun nenkat lähestyy.

Ihmettelen kyllä että just tämä kierto jossa oviksen jälkeen ei oo ilmennyt yhtään mitään tiputteluvuotoja, on sitten lämpöjen suhteen näin heittelehtivä. Voisi kuvitella että jos se tiputteluvuoto johtuu keltarauhasen vajaatoiminnasta, niin tässä kierrossa tilanne olis sen suhteen parempi ja lämmöt tasaisemmat kuin aiemmissa kierroissa, mutta ei. Ei mitään logiikkaa tässä 🤦🏼‍♀️

Ihanaa @Nurppu kun teit paluun, oot ollu tosi paljon mielessä! 💚 Toivottavasti pääsette PASiin nopeasti, eikä tarvitsisi vielä yhtä kiertoa "lusia"..

Nyt näyttää käppyrä hyvältä @Juliet92 ! Eiköhän se ovis siis ollut ja mennyt! 😍 Nyt vaan lyhyt luteaali ja sit menoks!

@Summerwalk illa olis kyllä ollu hyvännäköinen käyrä ja flunssanoireet herätti mussa kyllä optimistin sun kiertoa kohtaan. Harmi, jos ne menkat sieltä alkaakin! 😣 Toivotaan nyt vielä, että ei alkaiskaan 🙏🙏

@Juliet92 Mulla nousee aina oviksen jälkeen asteittain lämpö. 👍🏻
@Nurppu kiva kun olet taas täällä. 🥰

Ei se ovis ollut sillon viime tiistaina, mutta nyt taitaa huomiselle tulla. On sen verran liukas meno. 😌🙈
Nyt vaan sormet ristiin ja kuu&tähdet oikeisiin asentoihin, että noi lapset menis nätisti nukkumaan ja nukkuisi! Hirveetä hulinaa ollut, kun ollaan sairastettu enemmän ja vähemmän joulusta asti.

Liitteet

• Screenshot_2023-01-09-15-05-50-840-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2023-01-09-15-05-50-840-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    264.9 KB · Katsottu: 58
Mulla kans yleensä nätisti laskee lämmöt ennen menkkoja. Mut muistan silti erittäin hyvin sen että @Kultahippi :n plussakäyrässä oli kanssa selvä lämpöjen pudotus kun menkkojen piti alkaa, paitsi ettei alkanukaan 🤷🏼 ja sit ne nous takas ylös. Että kyllä se keho osaa siinäki hämätä ja mihinkään ei voi varmuudella luottaa 🙈 mut on se silti hauska yrittää päätellä juttuja :D

Mul oli vähän menkkakipui jo tänään ja vähän innostuin että olisko ne näin ajoissa 😆 ku ei noista lämmöistä varmuutta saa. Pistin varuiks kuukupinkin sit. Mut kivut ei pahentunu niinku menkoissa käy, eli tuskin alkokaan vielä vaan oli vaan jotain valmistautumista. Lämmötkään ei vielä tehny menkkapudotusta. Jos ne mun kuvittelemat oviskivut olis ollu oikeesti se ovis ni huomenna pitäs alkaa. Mut toistaseks vielä uskon että tää FFn nyt näyttämä on varmaan oikein, ja torstaina alkaa.

En tiiä nyt yhtään et päästäänkö PASiin seuraavista menkoista vai pitääkö odottaa viel toiset. Ja just nyt oikeestaan ei niin haittaakaan jos venyis 😅 ens viikon to on yks hauska isompi kokoontuminen mihin haluaisin päästä ilman että tarvii kokoajan pelkää että sieltä saa jonkun koronan mikä peruuttaa PASin. Kahtellaan!

Screenshot_20230109-181716.png

Täältä taustalta kommentoin, että lämpöjen seurailu on kyllä välillä niin turhauttavaa kun samanlaiset nousut/laskut voi tarkoittaa ihan yhtä hyvin raskautta kun lähestyviä menkkoja, ihan arpapeliä 😅 tuntuu että leposyke tai muut vastaavat arvot/tuntemukset joskus toimii vaan paremmin!
Täs viel uusiksi tää mun plussakäyrä jonka ihanainen @Nurppu mainitsi:
Screenshot_2023-01-09-19-21-32-53_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Lämpöjen dropattua alkoi tiputtelu ja menkkakivut voimistui ja olin täysin varma ettei haamulainen kestä mukana, mutta toisin vaan kävi!
Nyt siis 11+5 ja ylihuomenna ultraan jännäämään!
Ei mulla muuta, paljon haleja ja pusuja ja positiivisia ajatuksia kaikille ❤️❤️

Täältä taustalta kommentoin, että lämpöjen seurailu on kyllä välillä niin turhauttavaa kun samanlaiset nousut/laskut voi tarkoittaa ihan yhtä hyvin raskautta kun lähestyviä menkkoja, ihan arpapeliä 😅 tuntuu että leposyke tai muut vastaavat arvot/tuntemukset joskus toimii vaan paremmin!
Täs viel uusiksi tää mun plussakäyrä jonka ihanainen @Nurppu mainitsi:
View attachment 118309
Lämpöjen dropattua alkoi tiputtelu ja menkkakivut voimistui ja olin täysin varma ettei haamulainen kestä mukana, mutta toisin vaan kävi!
Nyt siis 11+5 ja ylihuomenna ultraan jännäämään!
Ei mulla muuta, paljon haleja ja pusuja ja positiivisia ajatuksia kaikille ❤️❤️

No jopas, kiva nähdä tällaisiakin käyriä! :red-heart: Eli @Summerwalk perun pahoitteluni kunnes toisin todistetaan! 🌈

@Summerwalk huominen lämpötila vähä jännittää, jos laskeeki ni vähä epäselväks jää😅 nyt taas kolottelee, mut mul kolotteleee kyl koko luteliaalin aikalail. Ja mulla oli kans tohon @Kultahippi käyrään viitaten päivälämmöissä esikoisen plussakierrossa oletettuna dpo13 dippi. Toivotaan, et plussaa pukkais siel. Mut tiedän myös ettei liikaa viitsi elätellä toiveita, ennenku se plussa näkyy testis tai menkat myöhäs.

@Harmi89 siellä jo hyvillä dpo päivillä, olikos sun luteliaali kuinka pitkä yleensä? Voi kunpa mulla vahvistuis dpo3 huomen ni en kauheen montaa päivää tulis perässä👌toivon kyllä kerrankin extra lyhyttä luteliaalia😅 joskus esikoista yrittäes oli 7 päivää yhes kierros. Nyt viime kierros oli 12 päivää, mut yleensä se 10-11.

@NM90 lohduttavaa kuulla, ettei oo aina selkee jyrkkä nousu. Huomenna ollaan viisaampia. Kunpa sielläkin ovis tulis, extra liukkaus kuulostaa lupaavalta👌

@Nurppu niin ne ei oo viel vastannu polilta sulle siitä välikierto asiasta? No hööööh. Joka tapauksessa kuulostaa lupaavalta, et menkat tekee siel tuloaan ja jokatapauksessa uusi kierto vie lähemmäs hoitoa. Ei kannata liikaa pelätä koronaa tai muita tauteja vaikka ymmärrän, että ne hoitoihin pääsyyn vaikuttaa. Itse en oo niistö liikaa jaksanut stressata ja niille ei vaan voi mitään jos tulee, eikä sitä viitsi ja voi liikaa eristäytyä. Ite oon kyl tyytyväinen, et marraskuussa tuli sairastettua lievänä, tuskin tulee heti uudestaan. Olin tossa loppuvuoden päikyssä töissä ja se on kyl sellanen pöpöpesä, et onneks en enää siel oo töissä hoitojen alkaes. Mut koitetaan pysyy silti kaikki terveenä❤ ei kipeenä kivaa oo olla ja just kun peruu/viivästytttää sit hoitoja, mut itse uskon et ei liikaa myöskään pidä kaikkia tapahtumia ja kontakteja välttää. Ja tarkotus ei ollu paasata vaan rohkasta❤ Mut kuulostaa mukavalta tapahtumalta ja tekee varmasti mielelle hyvää😊

@Kultahippi tuu ihmees kertomaan kuulumisia ultrasta😍

Muokattu viimeksi:
Takaisin