BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Summerwalk jospa siellä olisi kiinnittymiskipuja 🤩

Jaa-a taas kerran..
Ei oo tuttua oviskipua ollut, eilen ja toissapäivänä oli kyllä muuten alavatsakipuilua, mutta ei sellasta kyljestä repimistä mitä ovulaatio aiheuttaa. Limoja tuli eilen vielä vähän, ja loppui siihen. Lämmötkään ei kauheesti tsemppaa.

Lapset on pitänyt illat ja yöt huolta, ettei äiti ja isi pääse lisääntymään, hirveetä hulinaa ja valvomista kokoaika. 😒 Eli viimeks ollaan päästy tallettelemaankin maanantai iltana. Ja vasta seuraavaks taas maanantaina on mahis. 😪

Liitteet

• Screenshot_2023-01-05-11-57-06-089-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2023-01-05-11-57-06-089-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    279.1 KB · Katsottu: 59
Lisään vielä omaa valitusvirttä. 😅
En pääse siis nyt loppu viikkoon mittaamaan lämpöjä. Testasin kuitenkin, että vaikka huomenna ois samanlaiset lämmöt kun tänään, niin ff heittää oviksen tohon kp 14, eli tiistaille. Sillon on ollut toi dippi. Olispa ollut!

Tai sitten toi kp 14 dippi on se mun dippi mikä tulee aina viikkoa ennen ovista. Vihaan tälläsiä mysteerejä, miks kroppa ei voi toimia ku kello. 🤪

Normitilanteessa voisin innostua näistä oireista ja dipistä, mutta tällä kertaa liittynee aika varmasti lomareissuun, ilman lämpötilojen ja unirytmin muutoksiin. Ja kiinnittyminenkin näin varhain olisi mulle poikkeuksellista. Mutta onhan tässä vielä luteaalia jäljellä oireiden tarkkailuun 🧐🤪

Onpas @NM90 ja @Juliet92 vaikeasti tulkittavat käppyrät ovineen suhteen. Ehkä se on vasta tuloillaan. @NM90 lle toki toivotaan että ovis oli jo kp14 🙏🏻 ja toki @Juliet92 llekin lyhyttä kiertoa!

Heippa, ajattelin tässä kierrossa alkaa mittailemaan kunnolla lämpöjä, tänään kp1, onkohan riittävä, jos mittailee vasta menkkojen loputtua? Millasella mittarilla mittailette & mistä olette mittarin hankkineet?

Heippa, ajattelin tässä kierrossa alkaa mittailemaan kunnolla lämpöjä, tänään kp1, onkohan riittävä, jos mittailee vasta menkkojen loputtua? Millasella mittarilla mittailette & mistä olette mittarin hankkineet?
Tervetuloa mittauksen maailmaan! 🤩 Riippuu tietysti kierron ja kuukautisten pituudesta (esim jos ovulaatio sattuisi olemaan heti menkkojen jälkeen, mut harvalla on näin), mutta voit aloittaa kuukautisten päätyttyä! Kunhan sen mittaamisen kanssa on semi-säännöllinen, ja mittaa suunnilleen samaan aikaan joka päivä, niin siitä se lähtee.

Mulla on Oura joka mittaa sormesta automaattisesti, mutta ennen Ouraa olin hankkinut ihan oman mittarin apteekista, jolla mittasin lämmön kielen alta. Oma siinä mielessä että mies ei saanut käyttää sitä. 😆 Kannattaa myös hankkia mittari jossa on kaksi digiä (eli näyttää esim 36,14 eikä 36,1).

Mutta muut mittareita käyttävät voivat varmaan kertoa enemmän, käytin niin vähän aikaa sitä ennen Ouraa.

Sen voisin myös lisätä, että tarvitset myös paikan johon merkkaat ne lämmöt. Aika moni täällä käyttää fertility friendiä netissä, jonne lämmöt kirjatessa se alkaa hahmottaa käyrää. Toki jos haluaa voi itsekin piirtää vihkoon asteikon ja piirrellä sinne. :-)

Mulla on nyt uusi kierto rakentumassa. Ja menestys, ei ole haitaraa enää - vielä. :rolling: En tiedä mitä ihmettä tapahtui edellisessä kierrossa.

1672944463068.png

Itse käytin seurantaan Natural Cyclesia, tilasin niiltä sovelluksen oston yhteydessä lämpömittarin ja erinäisiä ovis- ja raskaustestejä. Mielestäni olen kuitenkin nähnyt Raskauskeijulla tai vastaavassa verkkokaupassa noita kahden desimaalin mittareita.

Mä taas oon käyttäny vähän vähemmän tarkempaa digimittaria, näyttää just tyylii 36.8. Itsellä se on ihan toiminut, mutta on varmaa noi tarkemmat parempia. Ja mittaan kainalosta. Pyrin mittaamaan samoihin aikoihin, mut joskus voi olla isompaakin heittelyä. Alkuun kannatta koko kierto mittailla, mutta sitten kun alkaa tuntemaan omat kiertonsa ja lämpönsä niin menkkojen aikana aika turha mittailla ainakaan joka päivä. Tervetuloa mittailemaan ja pikaista käyntiä tässä ketjussa😊

Itse käytin seurantaan Natural Cyclesia, tilasin niiltä sovelluksen oston yhteydessä lämpömittarin ja erinäisiä ovis- ja raskaustestejä. Mielestäni olen kuitenkin nähnyt Raskauskeijulla tai vastaavassa verkkokaupassa noita kahden desimaalin mittareita.

Mullakin on NC, tykännyt tosi paljon :)

Mä oon itse tilannut kotitesti.fistä kahden desimaalin kuumemittarin, se ei maksanut kun jonkun alle 5e, ja muutama euro postikuluja päälle. On ollut hyvä ja toimiva. 😊

Mä oon itse tilannut kotitesti.fistä kahden desimaalin kuumemittarin, se ei maksanut kun jonkun alle 5e, ja muutama euro postikuluja päälle. On ollut hyvä ja toimiva. 😊
Mulla tuo sama mittari, oon tykännyt 👍🏻 Alustana käytän fertility friend appia ja se toimii kyllä hyvin, paljon ominaisuuksia joita tarkastella ja näyttää nuo base linet, ovisviivat ja luteal linet tosi kätevästi.
Mittaan lämmön aamulla heti herätessäni suusta kielen alta yleensä aina samaan aikaan +/- 45 min.

Täällä taas lämmöt tapissa ja ihan älytön väsymys, palelu ja edelleen jyrän alle jäänyt olo. Kunpa nämä olisi raskausoireita, mutta on kyl valitettavan vahvasti tunne, että kipeeksi oon vaan tulossa 😨

Liitteet

• 63A6973E-CF37-45CA-A989-BCFD99960E24.jpeg
    63A6973E-CF37-45CA-A989-BCFD99960E24.jpeg
    385.2 KB · Katsottu: 60
Kp13 ja alkaa turhautuminen iskeä😅 joo tiedän et ei oo isot kp viel, mut ovikseen viittaavia oloja ollut jo useampi päivä, mut lämmöt vetelee matalal viel. Toivottavasti ei mitään megakiertoa vedä ja kahen aikasemman kierron letrot sekota ny pakkaa. Toivon nyt et pian tulis, et pääsis tosiaa laskee päiviä uuteen kiertoon.

@Summerwalk toivotaan ettet kipeeks olis tulos vaan raskaus aiheuttas😍 ärsyttävää kyllä kun kieltämättä noi olot voi johtua kyllä mistä vaan, mut aika hyvä olla ripaus toivoa. Nättti dippi ja nousu kyllä👌

Liitteet

• Screenshot_20230106-095447_FF App.jpg
    Screenshot_20230106-095447_FF App.jpg
    362.5 KB · Katsottu: 58
Mulla tuo sama mittari, oon tykännyt 👍🏻 Alustana käytän fertility friend appia ja se toimii kyllä hyvin, paljon ominaisuuksia joita tarkastella ja näyttää nuo base linet, ovisviivat ja luteal linet tosi kätevästi.
Mittaan lämmön aamulla heti herätessäni suusta kielen alta yleensä aina samaan aikaan +/- 45 min.

Täällä taas lämmöt tapissa ja ihan älytön väsymys, palelu ja edelleen jyrän alle jäänyt olo. Kunpa nämä olisi raskausoireita, mutta on kyl valitettavan vahvasti tunne, että kipeeksi oon vaan tulossa 😨

Upea nousu joka tapauksessa! Pysy terveenä 🌈🌈🌈 Oletko testausihmisiä vai odotatko kuukautisten poisjäämistä ennen testailua?

@Empsu94 Ehdottomasti testausihmisiä 🙊 Kun nyt edes sunnuntaihin malttaisi kun silloin dpo10. Aiemmissa raskaudet näkynyt tosi myöhään mulla ja kaapissa ei oo yhtään herkkää testiä, niin turha aloittaa liian aikaisin.. kai 🤪

@Juliet92 Ärsyttävää tuo oviksen odottaminen. Mulla kans tässä kierrossa oli vahvasti tunne että ovis tulee etuajassa ja sitten tulikin kaksi päivää normaalia myöhemmin, ihan ku kiusallaan. Se kaks extrapöivää tuntui ikuisuudelta kun oli jo viikon odotellut saapuvaksi. Sulla ei tietty nyt talletteluajoituspaineita, mutta sitäkin suuremmalla syyllä lyhyt kierto olisi suotavaa. No jospa ne lämmöt huomenna lähtis jo nousuun 🙏🏻

Nyt on aikas kuumottavat päivät @Summerwalk illa! 😍Toivottavasti olis raskausoireita! 🙏

Ja kyllä sais nyt @Juliet92 ovista pukata, että päästään samoille päiville hoitoja alottaan! 😊

Minullakin käytössä kahden desimaalin mittari ja aamuisin heti kun herään niin suusta kielen alta mittaan.
Flo -appi käytössä ja kieltämättä tuo fertility friend näyttää hyvältä apilta, mutta en jaksa enää vaihtaa. Flo on ollut käytössä jo sen reilu kaks vuotta, niin olkoon jatkossakin.

Täällä dpo5 ja lämmöt on noussu normaaliin luteelilämpöön. 👌
Screenshot_20230106-131216_Flo.jpg

Kp14, josko tänään vihdoin ovis? Eilen oli aikas kipee maha taas, lämmöt tipahti 0,1 ja seksituntuma oli ihan yli liukas🙈😅 noh näkee lähteekö huomenna nousemaan. Olis kiva päästä @Harmi89 kanssa suht samoilla päivillä pistelemään ja jännäilemään. Mulla luteliaali max. Ollu 12. Nyt kädet ristii, et huomenna lähtis lämmöt nousuu.

Liitteet

• Screenshot_20230107-105555_FF App.jpg
    Screenshot_20230107-105555_FF App.jpg
    366.9 KB · Katsottu: 58
@Harmi89 :lla selkeä käppyrä ✌🏻Oppikirjamainen ovisdippi 🤩
Pidetään @Juliet92 nyt peukkuja et huomenna lämmöt lähtee nousemaan. Niin tasaista käppyrää että luulis hyvin näkyvän ovis kun sen aika koittaa. Toivottavasti tänään!

Täällä ei ihmeempää raportoitavaa. Yöllä oli kovat vatsanväänteet ja vatsa aivan sekaisin. Ei siis mikään luteaali/raskausoire. Palelee ja on kuuma vuorotellen, ei ehkä kovin hyvä merkki. Hormonitoiminta sekaisin 🤔😬
Lämmöt pysyy kuitenkin luteaalitasolla.

7CED4372-0830-4A80-8708-2E893C585C84.jpeg

Teillä on jännittäviä ovis- ja luteaali -käppyröitä täällä, hiljaa stalkkailen ja intoilen niitä täällä 😍

Mulla on kp5 joten ei kummempaa raportoitavaa. Harjoittelen tän "tylsän" kp1-kp10 välin nauttimisesta. Tänään teatteriin ja ravintolaan, hyvä puoli näin aikaisissa kp:ssä että voi stressaamatta nauttia drinkin eikä teatterissa tarvitse tulkita kehon merkkejä, voi vaan nauttia näytöksestä. 🥂 Hiihtäessä uskalsi mennä mäkiä ja kaatuilla kun ei kyytiläistä ole mukana. 😆

Takaisin