BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei varmaan voi esittää tyhmiä kysymyksiä, joten kysyn! @Juliet92 minkä takia luomuraskautta tulee välttää? Olen törmännyt samaan asiaan pariin otteeseen täällä foorumissa ivf-hoitokeskusteluiden yhteydessä, mutta vieras juttu itselle, mutta kiinnostaa ehdottomasti kuulla ja ymmärtää miksi näin on 😊🤓

Täällä sahailut jatkuu, hohhoijaa. Huomenna dpo8... Saas nähdä lähteekö nousuun vai oliko tää kierto tässä 😅

Screenshot_20221229-111346.png

@Summerwalk kuulostaa siltä, et ovis oli. Toivotaan, että tuottaa tulosta lomatouhuilut😍 päädyttiin siihen, et varmaa kumeil joudutaa leikkii just in case. Meil niin huono tuuri, et varuiks ennen ovista ei taida uskaltaa🙈 eka meinasin, mut toises ketjus oltiin sitä mielt et riski on olemas, vaikka hyvin pieni sellanen.

@Empsu94 olispa sahaus hyvä merkki, pari päivää ja voit testaa👌

Saa toki kysyä😅 meillä nyt välikierto ennen hoitokiertoa meneillään ja meillä siis tilanne, et mies saanut sytostaatteja tossa pari viikkoa sitten ja toinen annos ensiviikolla.(ei syövän takia vaan verenhyytymishäiriö sairauden hoitoon kun jotkut arvot liian koholla, iso tulppa riski) ja nää aiheuttaa 12kk luomuraskautumiskiellon. Mies kävi lokakuus valmiiks tallettamas spermaa pakkaseen. Sytostaatit vissiin vois aiheuttaa epämuodostumia sikiölle ilmeisesti kun moinen kielto.

Ivf hoidoissa taas on myös käsittääkseni luomuraskautumisriski ja kun vissiin niitä munasoluja voi punktion jälkeenkin vielä irrota itsekseen, niin voi olls monikkoraskausriski. Saa joku korjata jos selitän ihan omiani😅

Tuleeko teillä ennen ovista dippiä lämmöissä?
Ite oon nyt huomannut, että joka kierrossa tulee viikkoa ennen ovista samanlainen dippi, kun oviksessakin. 🤔

Tuleeko teillä ennen ovista dippiä lämmöissä?
Ite oon nyt huomannut, että joka kierrossa tulee viikkoa ennen ovista samanlainen dippi, kun oviksessakin. 🤔
Mulla tulee 1-2 päivää ennen ovista dippi joo :)

Tarkotin siis tälläistä hieman aiemmin tullutta notkahdusta. Tässä nykyinen kierto ja aiempi malliksi. 😁
Googlettelin muiden käyriä ja muutama löyty missä oli samanlainen, eli kai sekin on joku hormoneihin liittyvä juttu. 😁

Liitteet

• IMG_20230102_105041.jpg
    IMG_20230102_105041.jpg
    204.6 KB · Katsottu: 68
  • IMG_20230102_105059.jpg
    IMG_20230102_105059.jpg
    180.1 KB · Katsottu: 69
Noi on kyllä joo niin yksilöllisiä ja siihen voi vaikuttaa vaikka mitkä olosuhteet. Noiden kertaluontoisten notkahdusten takia ovulaatiota ei mun ymmärtääkseni voi vahvistaa - kunnes lämpö on pysynyt ylhäällä sen kolme päivää. Tästä mun käyrästä näkee, että on mullakin noita dippejä tossa ennen ovista. Toisaalta en tiedä, mun lämmöt on olleet ihan sika oudot tää kierto, ei oo ollut tällaista aikaisemmin. En oikeastaan edes tiedä oliko ovista, vaikka testi näytti plussaa? Kauheeta haitaria, en ymmärrä.

1672650382273.png

Tässä vertailuna mun edellinen kierto, joka näytti loogisemmalta (ennen ovista lämmöt tasaisesti matalalla, oviksen jälkeen tasaisesti ylhäällä ja lasku alkoi kun menkat tuli). Kierto oli negatiivinen.

1672650508715.png

Täällä vietetty vähä vapaaaikaa vauvajutuist ja lämpöjen mittailuista. Tänään taas mittailin ja oli tosi alhanen lukema vaikka toooodella huonosti nukuin. Voi ku olis jo ovis😍 mut tuskimpa ihan viel, kp10. Odotan vaan et sais oviksen varmistettua ni void kumit jättää laatikkoo ja pääsis laskee päiviä hoitokiertoo👌

Oli ihana hotelliyö ja kumitkaan ei onneks menoa latistanu😍 meil on miehenkaa joku ihmeellinen kiimakausi meneillää, ei ollu edes suhteen alus näi vilkast😅

Liitteet

• Screenshot_20230103-102259_FF App.jpg
    Screenshot_20230103-102259_FF App.jpg
    353.4 KB · Katsottu: 64
Täällä vietetty vähä vapaaaikaa vauvajutuist ja lämpöjen mittailuista. Tänään taas mittailin ja oli tosi alhanen lukema vaikka toooodella huonosti nukuin. Voi ku olis jo ovis😍 mut tuskimpa ihan viel, kp10. Odotan vaan et sais oviksen varmistettua ni void kumit jättää laatikkoo ja pääsis laskee päiviä hoitokiertoo👌

Oli ihana hotelliyö ja kumitkaan ei onneks menoa latistanu😍 meil on miehenkaa joku ihmeellinen kiimakausi meneillää, ei ollu edes suhteen alus näi vilkast😅

Ihanaa, nauttikaa täysillä 🥰🤩 Ja tervetuloa takaisin mittailun pariin, alkoi jo tulla olo etten kehtaa laittaa tänne lämpöjä kun höpisen muuten itsekseni täällä 😆 Kuinka matalalle sun lämmöt yleensä menee ennen ovista?

Täällä uusi kierto alkanut. Voi oispa lämmöt tää kierto tän ennusteen mukaisia. 🤣

Screenshot_20230103-104235.png

Ihanaa, nauttikaa täysillä 🥰🤩 Ja tervetuloa takaisin mittailun pariin, alkoi jo tulla olo etten kehtaa laittaa tänne lämpöjä kun höpisen muuten itsekseni täällä 😆 Kuinka matalalle sun lämmöt yleensä menee ennen ovista?

Täällä uusi kierto alkanut. Voi oispa lämmöt tää kierto tän ennusteen mukaisia. 🤣

View attachment 118214
Tiedän tunteen, itekin välillä itekseni tääl höpissy lämmöistä😅 hauska nähdä onko lämmöt samanlaisia kun muissa kierroissa, nyt ei oo tärpin suhtee jännäiltävää niissä kun ei oo nyt yritystä tässä kierrossa. Joissain kierroissa mulla on käyny näin matalalla lämmöt, mut paria päivää ennen ovista. Joka kierrossa ei oo ees näin matalal menny.

Ihanaa kun jotenki just nyt täk hetkel ihan hyvä mieliala ja odottelen vaan innolla seuraavia menkkoja. Toivon ovista pian ja kerrankin lyhyttä luteliaalia😅 viime kierrossa jostain syystä oli 12 päivää, kun yleensä max ollu 11 päivää.

Tsemppiä sulle uuteen kiertoon. 👌 Melkosta siksakkia sulla viimekierrossa.

Josko sitä yrittäisi taas aktivoitua täällä, ja varmaan taas ivf/icsi -ketjussakin..

Mulla täällä dpo2 ja lämpöjä oon kiltisti mittaillu, vaikka en tänne mitään oo infonnu. 🙂
Jostain syystä ei tän aamun lämpö jatkanu normaalia oviksen jälkeistä nousua, mutta vieläpä tuo kerkee.
Screenshot_20230103-162237_Flo.jpg
Ei ollu oikein tuon selkäleikkauksen jälkeen "intoa" hyödyntää ovista paremmin, mutta tuo dpo-2 on käsittääkseni riittävä ja hyvinkin optimaalinen.
Lähinnä nyt vaan ootan, että päästään seuraavassa kierrossa taas ivf-hoitoon, eli ei suuria paineita tai stressiä taas tässä kierrossa. 😊

Josko sitä yrittäisi taas aktivoitua täällä, ja varmaan taas ivf/icsi -ketjussakin..

Mulla täällä dpo2 ja lämpöjä oon kiltisti mittaillu, vaikka en tänne mitään oo infonnu. 🙂
Jostain syystä ei tän aamun lämpö jatkanu normaalia oviksen jälkeistä nousua, mutta vieläpä tuo kerkee.
View attachment 118221
Ei ollu oikein tuon selkäleikkauksen jälkeen "intoa" hyödyntää ovista paremmin, mutta tuo dpo-2 on käsittääkseni riittävä ja hyvinkin optimaalinen.
Lähinnä nyt vaan ootan, että päästään seuraavassa kierrossa taas ivf-hoitoon, eli ei suuria paineita tai stressiä taas tässä kierrossa. 😊
Noniin eli me päästään melko samoihin aikoihin sit pistelemään, jos ei teidän välikierto nyt tuo tulosta👌 jänniä kyllä lämmöt, tikuttelitko ovista nyt?

@Juliet92 Eli toivotaan extra lyhyttä luteaalia sinne siis! 🤞

@Harmi89 Huomisessa lämmössä toivottavasti taas nousu, tuo dpo -2 on varmastikin riittävä.

Ymmärrän hyvin tuon "innon" puutteen ihan ilman leikkaustakin. Tai oon huomannut, että meillä miehen kanssa on rakkaudenkielenä ihan selkeästi halaaminen ja kiinnikkäin olo, mutta seksi itsessään ei ole. Normiolosuhteissa sitäkin tulee tehtyä vaan 1-2 krt kuukaudessa, joten nyt kun se pitäisi ajoittaa oviksen ympärille niin väkisinkin se on suorittamista ja intoa ei ainakaan vielä ole sellaiselle joka-toinen-päivä-tallattelua -hommaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ehkä se motivaatio sellaiselle joskus tulee jos tästä ei tuu mitään.

Lauantaina oli kp14 ja tuli ovis+.
Kiva kun saa hoitokiertokaverin! 😊
Aaah, sä vissiin vaan kuulut kans niihin joil nousu oviksen jälkeen lämmöissä ei oo kauheen iso. Eipä itelkää älyttömiä ja vaihdellen dpo1 ja dpo2 voi olla matalahkoja
Ite tosiaan odottelen selvyyttä oviksesta, mut lupaavia merkkejö ja oloja ilmas. Lämmöt sit onneks jälkikätee kertoo. Mut tuskin kauheesti meil kp päivä eroa tulee😊

Lämmöt matalat edellee, kai se ovis lähel on, noh lähipäivät näyttää😅 kovin limaisaa on ja mahakipuiluakin on, mut pari viimest kiertoo oviskivut ei oo täysin selkeet ollu vaan vähän erilaiset. Hassua odotella ja intoilla ovista, mitä ei saa/voi hyödyntää, mut siit voi sit laskee päiviä seuraavan kierron alkuun👌

Liitteet

• Screenshot_20230104-100138_FF App.jpg
    Screenshot_20230104-100138_FF App.jpg
    350.5 KB · Katsottu: 54
Täällä kans odotellaan ovista, huomiselle odotan saapuvaksi. Tänään pitää kellistellä mies, kun huomenna ei pysty. 😅

Liitteet

• Screenshot_2023-01-04-10-40-14-494-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2023-01-04-10-40-14-494-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    266.1 KB · Katsottu: 57
Hyvää ovisbongailua vaikka ei hyödyksi pääse tällä kertaa! Onhan se silti mukavaa puuhaa vahvistaa se. 🤭 Oliko niin @NM90 että sulla voi oviksen hyödyntää vai onko sullakin välikierto?

Täällä kp 2 ja lämmöt sen mukaisesti alhaalla 🌡️Eilen pohdin miehelle, että pitää keksiä jotain kivaa joka viikolle, että aika ei matele. Onneksi nyt viikonloppuna Tampereelle katsomaan Anastasiaa teatteriin. Ravintolassa on cocktail -lista, jota myös meinaan kokeilla 🤪

Heipähei ja hyvää alkanutta vuotta ✨💕
Me palattiin viime yönä etelän lämmöstä tänne kylmyyteen. Dpo6 tänään ja lämmöt käyttäytyy vähän poikkeavasti. Tuossa Kp18, päivää ennen ovisplussaa, lämmöt nousi korkealle kun oli eka aamu reissussa, varmaan lämpö ja muutaman tunnin unirytmin muutos vaikutti. Ja tänään dpo6 kun oli eka aamu kotona, tuli vastaavasti selvä dippi alaspäin. Olettaisin et kun huomenna rytmi on palautunut lämmöt nousee takaisin luteaalitasolle. Luget aloitin dpo4 illalla vasta, ne ei ainakaan nostanut lämpöjä. Oli pari päivää myöhenpi ovis vaikka oireiden perusteella odotin aikaisempaa. dpo-1 ja dpo0 oli kyllä hyvin selkeät oviskivut.

Onnea oviksen bongaukseen @Juliet92 ja @NM90 💫
Levollista luteaalia @Harmi89 😊 ja @Empsu94 kärsivällisyyttä alkukiertoon, kivalta kuulostaa vkonlopun ohjelma 🤩

4C1FA0CF-BD97-44BB-A371-A736AE4D4CB0.jpeg

No nousihan se lämpö takaisin luteaalilukuihin ✌🏻 Eilen oli vähän menkkamaista jomottelua ja tänään olo kuin olis jyrän alle jäänyt 😨 Toivottavasti ei ole mikään tauti iskemässä 🙏🏻 Tuntuu että ihan kaikki sairastaa nyt 🤧
Mut mikä parasta, tässä kierrossa ei alkanut oviksen jälkeinen tiputtelu lainkaan (se minkä vuoksi mulla luget). Heinäkuussa viimeksi ollut tällainen ns. normikierto, jossa ei tiputtele koko luetaalin ajan 😊

A0094BB3-0E39-4013-B2E9-27F0713CDCA1.jpeg

No nousihan se lämpö takaisin luteaalilukuihin ✌🏻 Eilen oli vähän menkkamaista jomottelua ja tänään olo kuin olis jyrän alle jäänyt 😨 Toivottavasti ei ole mikään tauti iskemässä 🙏🏻 Tuntuu että ihan kaikki sairastaa nyt 🤧
Mut mikä parasta, tässä kierrossa ei alkanut oviksen jälkeinen tiputtelu lainkaan (se minkä vuoksi mulla luget). Heinäkuussa viimeksi ollut tällainen ns. normikierto, jossa ei tiputtele koko luetaalin ajan 😊

View attachment 118248
Toivottavasti meinais olot raskautta😍 ja mukavaa, et tiputtelu pysyny poissa.

Tääl ei kyl ovis oo vielä ollu lämpöjen perusteel. Jännää pientä kitkuttelua ylöspäin.

Liitteet

• Screenshot_20230105-100057_FF App.jpg
    Screenshot_20230105-100057_FF App.jpg
    364.9 KB · Katsottu: 57
Takaisin