BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä nykyään pissin aina purkkiin että menee varmasti ohjeen mukaan, muutamassa kierrossa kokeilin cb digitaalisia ovistestejä ja muutama meni hukkaan kun ei tullut tarpeeksi virtsaa tai sihti huono tai sitten liikaa :( Mutta joo parin päivän päästä hyvä tehdä niin on sitten kunnon plussa tai nega, tarvii arvuutella :)

Kp1 yk9
Ohessa viime kierto, olihan pitkä..

Liitteet

• F9A9936F-EAD1-48DC-A23C-42755F8C2F6D.png
    F9A9936F-EAD1-48DC-A23C-42755F8C2F6D.png
    195.5 KB · Katsottu: 170
Mä oon aina pissannu pieneen näyteastiaan/purkkiin :p Tosiaan huomattavasti helpompi niin ei kuse minne sattuu, ja testin tekeminen onnistuu näppärästi dippaamalla :grin Mies näki ekan kerran kun tein r-testiä, niin sanoi että hän onkin aina miettinyt että mitenkä naiset onnistuu niitä testejä tekemään, että eikö se oo sotkuista ja mitenkä se pissa osuu siihen tikkuun :grin Mutta tämä havainnoillistaminen kuulema muutti hänenkin käsitystään testin teosta :laughing002

Ootteko huomannut samantapaista käppyrää aiemmissa kierroissa? Mulla on lähes samanlainen kuin viime kierrossa, paitsi lämmöt paljon korkeammalla. Tänään 36.98. Kauhean tutkimisen myötä selvisi että luteaalivaihe on kokoajan ollut 13pv. Katsoin kaikki kierrot 2013 vuodesta eteenpäin kun ei muutakaan tekemistä ollut. Ovis on tapahtunut samana päivänä kun tikku huutanut punaista.. Liekö sitten ahkeran tikutuksen ansiota että oon huomannut oviksen ajoissa. Eli tänään on korjaten Dpo8. Voi olla että mun teoria on täyttä hevonkukkua...

Oli kyllä Zoriallakin pitkä kierto! Pahoittelut menkoista<3

Täällä kp46, dpo15 :banghead: nega testattu jälleen.
Nyt toivoisin vain niiden menkkojen alkavan edes tällä viikolla..

Gadian joo mäkin kokeilin sitä testiä, ihan hauska :)

Emk, mulla on tiettyjä yhteneväisyyksiä kierroissa, ovislämpö nousee kahden päivän aikana ja jotain muutakin oli en nyt muista. Mutta epäsäännöllisiä on kierrot vieläkin vaikka vuoden ollut ilman pillereitä :(

Vaiana, pitkä kierto sullakin :( Täällä Kp 48, ovistestit nyt kaksi päivää räikyvän punaiset, ovista/menkkoja odottelen myös :(

Emk, mulla ainakin näyttää olevan samaa kaavaa kaikissa kierroissa. Lämpö sahaa ensi menkkojen aikaan ja sit laskee vähän juuri ennen ovulaatiota. Luteaalivaiheessa tulee aina kaks dippiä, alkuun dpo 3-5 joka voi olla aika isokin ja toinen lievempi lasku dpo 9-10. Sit lämpö nousee vielä pariksi päiväksi ennenku laskee menkkojen alkuun. Yhdessä kierrossa toi toinen dippi oli kuitenki jo dpo 6-7, arvakkaa innostuinko et nyt se on implantation dip. Mut ei sit ollukkaa.

Mulla taas on digitesteillä käynyt niin, että uitan kipossa ilmeisesti liian kauan tai liian vähän (?) ja testi menee pilalle, ja suoraan virtsasuihkusta otettuna on toiminut paremmin. :wideyed: Tietty jos ei ole kunnon hätä niin sitten pakko tehdä kiposta, puikko ei meinaa pikku lirahdukseen osua. :grin

Vaiana kovasti jännään täällä sun puolesta! :happy:

Emk eikös se osalla naisista tapahdukin samana päivänä, ja iän myötä samana päivänä ovulointi vielä lisääntyy (en kyllä muista minkä ikäinen olit). Mäkin epäilen välillä ovuloivani jo LH-huippupäivänä, mutta mun käppyrät on niin sekavia että paha olla varma. :wideyed:

Mangustimamma, oon 34v eli ikäloppu. Miten en aiemmin tutkaillut koko asiaa. Nyt on tullut dippi dpo4, yleensä dpo2-3. Piti nyt kuitenkin tilata pari 10mlu testiä, saa sitten huomenna tai perjantaina jo alkaa testaileen.. Mikäli nyt sitten nää mun tulkinnat ja ovikset pitää paikkansa.

Semmoista mietin että miksi tässä kierrossa Flo ei sanonut että ovulaatio varmistettu (tai jotain vastaavaa) niinkuin edellisessä sanoi....

En mitannut tässä kierrossa ovista päivää ennenkuin tuli oireet, siis ilmapallovatta ja kovat kivut. Mittailen aiemmin ja sit jäi tuo päivä välistä niin en tiedä oliko plussa jo Ed päivänä vai vasta oirepäivänä. Ja ikää tosiaan 41 et mietin onko lyhentynyt plussasta oviksen aika.

Liitteet

• Screenshot_20180110-113056.jpg
    Screenshot_20180110-113056.jpg
    623 KB · Katsottu: 186
Semmoista mietin että miksi tässä kierrossa Flo ei sanonut että ovulaatio varmistettu (tai jotain vastaavaa) niinkuin edellisessä sanoi....

En mitannut tässä kierrossa ovista päivää ennenkuin tuli oireet, siis ilmapallovatta ja kovat kivut. Mittailen aiemmin ja sit jäi tuo päivä välistä niin en tiedä oliko plussa jo Ed päivänä vai vasta oirepäivänä. Ja ikää tosiaan 41 et mietin onko lyhentynyt plussasta oviksen aika.

Mulla flo ei oikein toimi ees, ei näytä ovista kun viime kierrossa ja vääriä lämpötiloja löytää jostain vaikka Applen healthista ne katsoo ja siellä eri tiedot :O eikä auta vaikka korjaan, silti näyttää väärää.

Mua taas vähän ärsyttää, kun Natural Cycles on päättänyt, että mun ovis oli perjantaina, kun ite oon sitä mieltä, että se oli todennäköisesti jo keskiviikkona. Flo taas väittää, että se oli lauantaina, mikä on tosi outoa, koska mikään oire tai lämpötila ei tue teoriaa lauantaista. Miksi se ei voi korjata sitä annettujen tietojen perusteella? Pitäiskö tutkia tai muuttaa asetuksia? NC:n sekoilu johtuu varmasti siitä, että oon ollut laiska mittailemaan lämpöjä tässä kierrossa.

NC saattaa oviksen aikaan ja jälkeen ja menkkojen alkamisen jälkeen muuttaa sitä oviksen ajankohtaa, eli jos nyt näyttää että olisi vaikka 5.12. Ja sulla menkat alkaa vaikka 25.12. Eli 20 päivän päästä niin se voi sen oviksen vaihtaa vielä 15.12. tapahtuneeksi, riippuu lämmöistä yms. Eli eli odottelisin vielä muuttuuko. :) Onko sulla käytössä fertility friend?

Muska, mä luulen että jos Flo laskee sen samaan tapaan ku FF että pitää olla kolme korkeeta lämpötilaa että voi oviksen varmistaa niin se on hämääntyny tuosta ku sun dpo3 lämpö on melkein yhtä alhanen ku ennen ovista. Se ei varmaan sano ovista varmistetuksi jos se on sitä mieltä että se on vähän epävarma. Mut selkee piikkihän tuos on ylöspäin ja oireet tuli niin kyllä sä tiedät ite että se on siinä tapahtunu. :)

Mulla on käytössä tuo Flo. Ja oma kalenteri oli eka minkä latasin ja sitäkin välillä täytellyt.
Onko tuo Felicity Friend parempi? Ehkä vois kokeilla sitäkin.

Mun mielestä tai kokemuksen mukaan fertility friend ja natural cycles osaavat mukautua paremmin eri tietoihin ja niissä selkeästi joku ”kaava” jolla laskevat, flo, ovia ja womanlog ovat sitten enempi vaan kierron seuraamiseen, eivät mukaudu jos vaikka menkat ei ala silloin kuin niiden mukaan pitäisi alkaa, eli toimivat vähän niinkuin jäljessä ja ns normin mukaan. Olen kokeillut nyt myös Lily ja OvaGraph sovelluksia, niistä en osaa vielä sanoa vaikka syötinkin viime vuoden tiedot niihinkin.

Muska, tuo fertility friend on ehkä siinä mielessä mahtava että siinä on useampi menetelmä millä se voi ovulaation havaita ja sä voit ite kokeilla vaihdella että mikä olis sulle hyvä. Lisäksi siinä voi ite tehdä manuaalisen korjauksen että kyllä se ovis oli tässä vaikka se näyttäis itse laskevan jotain muuta. Se näyttää myös tilastoja kerätyistä kierroista, esim, luteaalivaiheen pituuden, ovispäivän yms. ja jos teet korjauksia ite nii se korjaa kaikki tilastotiedot sen mukaan. Ainut harmi homma siinä on kyllä se, että osa ominaisuuksista on sen maksullisen vip jäsenyyden takana, esim. mahdollisuus sovittaa useampi käyrä samaan kuvaajaan että voi helposti vertailla. Siinä on kuukauden ilmanen kokeilu ku liittyy.

Ootteko kukaan muuten hommanut sen vip jäsenyyden? Mä en oo sen ilmasen kuukauden jälkeen maksanu vaikka vähä houkuttelis. Mun mielestä 45$ vuodesta on kuitenki aika kallis, olisin ehkä ite valmis maksamaan jotain 20€.

Mulla on maksettu NC ja ff, NC:ssä oon jo pro cycler ja saanut useita kutsuttua mukaan niin kohta se on ilmainen eliniäksi :) Ff vaan kokeilussa 90 päivää, jäljellä 50 päivää kaiketi, en tiedä jatkanko sitä vai en.

Mulla on se ilmaisversio FF:stä. Mulla on puhelin ihan tukossa esikoisen kuvista, niin tähän ei mahdu kuin yksi sovellus. Paria muuta kokeilin ensin, toinen oli muistaakseni WomanLog ja toista en muista, mutta jostain syystä tykkäsin eniten tästä. Tietty vertailua tein sillon ihan alussa VIP-kokeilujakson aikana, että en tiedä olisinko valinnut toisin jos olisin suoraan verrannut tuohon riisuttuun versioon. Mulle on tärkeää että oviksen ajankohdan saa korjata itse, koska mulla lämmöt on välillä epäluotettavia, ja jos sovellus ennustaa oviksen väärin se tietysti laskee dpo:tkin väärin ja ennustaa menkat väärin.

Takaisin