BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annsku samaa mieltä Gadianin kanssa että tuntuu erikoiselta tuo pyöristäminen. :wideyed: Ja eihän se mun järjen mukaan välttämättä edes tasaa tuloksia, se riippuu sen kierron arvoista ja siitä pyöristyykö ne lähemmäs vai kauemmas. Jos on vaikka 35.92 ja 36.28 niin se heittohan kasvaa pyöristämällä? (Vai onkohan mulla nyt yövuoron jäljiltä vaan aivot jäässä kun en tajua. :bag:)

Njoo uutta tää on mullekin, en oo pyöristämisestä kuullutkaan, saas nähä miten toimii :)

Mä en oo kyllä niin jaksanut tämän kierron aamulämpöjen mittailuihin panostaa. Nyt taas jäi mittaamatta kun flunssa meinaa pukkaa päälle ja lämmöt huitelee jossain 35.78-35.97 että sellasta siksakkia! Mä varmaa kohta aloitan terot kun menossa nyt kp25 ja pitäs päästä kohta jo uuteen kiertoon jotta pääsen aloittaa letrot.

Mulla FF jättänyt näyttämättä yhdessä kierrossa oviksen ja yhdessä ennustanut päivän mun mielestä 1-2 vrk pieleen, mutta mun työ sisältää yövalvomisia ja lämmöt heittää varmaan osin senkin takia. Mä en tosin käytäkään lämpöjä oviksen paikantamiseen, koska ainakin menkkojen alkamisajankohdasta päätellen tikutettu LH-huippu täsmää paremmin oviksen ajankohtaan. Alunperin mittasin enemmän oviksen varmistamiseksi ja nyt lähinnä keltarauhasen toiminnan seuraamiseksi. Ajattelin että jos toistuvasti lämmöt ei meinaa pysyä niin voisi kysyä lääkäriltä jotain hormonitukea. :wideyed:

Tältä näyttää käyrä täällä päässä:

CD2B48A1-3E6F-4FCC-95A1-B5E19A1184CA.jpeg

Kuulostaa kyllä hassulta tuo pyöristäminen :D
Latasin nyt myös tuon Natural Cyclesin. Se näyttää lämpöjen perusteella ovulaation olleen kp28, kun taas FF näyttää sen olleen kp31. Mielenkiintoista :D positiivista tietty se, että molemmat sitä mieltä että ovulaatio on tapahtunut! Se vasta jännittääkin! Luteaali ollut 11päivän luokkaa ja nyt aina alkanut viimeistään 4päivää ennen menkkoja tiputtelu. Nyt ei mitään!!:nailbiting: Tänään marssin kyllä apteekkiin hakemaan testin.
Nyt siis dpo11 (FF mukaan)

Mites teillä muilla lämmöt? :)

Jee Vaiana, tuuhan näyttään tulokset! Miten töiden aloitus sujui?

Mulla oli kaikki niin sekaisin työpaikalla sijaisten jäljiltä (ope oon) niin koko viikko meni käytännössä asioita järjestellen ja vasurilla tunteja pitäen. :meh:

Täällä tuli o-plussa eilen ihan puun takaa tikkuun, vaikka tietty vv ja olot kertoivat oviksen lähellä olevan muutenkin. Ite oottelin sitä vasta huomiselle/maanantaille, mutta lämpökäyräkin pomppasi niin, että uskottava on oviksen olevan tänään. Ihan tuurilla touhuilut ajoittuivat oikein, kun nyt sitten ei juuri mahiksia ole miehen töiden takia. Toivotaan, että tuo riittää.:nailbiting:

Viikonloppuja naiset ja tässä käppyrää ihmeteltäväksi. :happy:

Screenshot_20180106-095514.png

Eliza79, mahtavaa että ovis bongattu! Toivottavasti tallettelut riittää, hyvin ainakin osui kohdilleen ;D

Itsellä töiden aloitus alkanut oikein hyvin. Olen myyjänä. Työ on todella raskasta kyllä. Koko päivän saa juosta ja kiipeillä tikkaitta ylös alas :D varastovuoron kuorman purku oli jäätävän raskasta,mutta kyllä tähän taas kohta tottuu :) Meillä ei onneksi töissä ole asiat kummemmin muuttuneet tai muuta.

Kopsaan tän oman tekstini tuolta toisesta keskustelusta:
No eihän meidän apteekki ollut auki tänään :D ostin kaupasta clearblue plus testin.. tuli joku hailuran hailura. En edes oikein kuvaan sitä saa:grin en kyllä edes tiedä miksi ostin sen, kun en luota noihin siniviivaisiin. Enkä käyttänyt aamuvirtsaa ja vielä vissiin tuli liian vähän virtsaa(ei kestänyt 5sek suihke) :hilarious: että hyvin meni ja todella fiksua.
Jos ei huomenna menkat ala, niin haen avoinna olevasta apteekista uudet testit.

Vaiana, hienoa, että töiden aloitus on sujunut hyvin. :) Huomenna sitten uutta testiä!

Joo me ihan mäihällä innostuttiin eilen aamuyöstä ja samana iltana sitten pärähti tuo plussa. :grin Nyt tein vielä o-testin ja nega oli, joten tosi nopea lh-huippu käväisi tällä kertaa. Jos en enää illalla testiä ois tehny niin huomaamatta ois jäänyt. Hyvä opetus sinänsä.

Eliza79, no todella! :D sormet ristissä, että nyt teillä tärppäisi! Piinaviikot edessä siis :)

Täällä tuli joku flunssantapainen, ehkä vaikuttaa lämpöihin. Mittasin aamulla kolmen maissa 36,7 enkä sen jälkeen saanutkaan nukuttua :(
Testit ja lämmöt on päivän erotuksella tai sitten se on sama, vaikea sanoa mihin nuo väriviivat edes osuu.
ImageUploadedByVau Foorumi1515249180.228623.jpg

Talletukset -3 dpo ja -1 dpo lämpöjen perusteella (-2 ja 0 dpo testin perusteella). Maanantaina on se lääkäri tulossa. Jännä nähdä, näkyykö mitään tapahtuneen ovulaation merkkejä vai oliko mielikuvituksen tuotetta.
Katjusha 4 dpo

Muokattu viimeksi:
Mulla ei ff näytä edelleenkään ovista. Voiko kuume sotkea tota käppyrää näin paljon? Kuitenkin sain tikutettua oviksen tuolle kp20. Nyt kp25.

Emk, kyllä se varmasti voi sotkea :/ toisaalta hassua, jos lämmöt koholla..

Testasin sitten tänään negan :( nyt ottaa koville.. kp43, ei menkkoja, ei plussaa, dpo12

Lämmöt on koholla ollut tikutetun jälkeen. Onkohan mulla asetukset väärin.

Emk, FFhän tarvii ne kolme päivää korkeita lämpöjä ennenku merkkaa ovulaation havaituksi. Voiko olla vaan siitä kiinni? Ja laitoitko ne kuumepäivät "discard" merkinnällä ettei vaikuttais laskentaan? Kyllähän se kuume ja flunssa muutenki voi paljonki sotkea kuvioita jos lämpövaihtelut on pieniä. Mut jos testistä tiiät varman ovispäivän niin voit manuaalisesti overrideemään sen FFään.

Vaiana, pahoittelut negasta mutta dpo 12 voi vielä muuttua plussaksiki.

Laitoin research päälle niin johan löyty. Mutta päivää myöhemmin tarjos ovista.

Emk, eiks se sit vois olla oikein? Eikös ovistesteissä sanota et ovis tapahtuu n. 24-48h LH-huipusta eli ovisplussasta? Ja lämpö nousee vasta ku ovis on tapahtunu.

Gadian, yksi asetus antaa katkoviivat ja dpo4, toinen punaiset viivat ja dpo3. Advanced asetus ei mitään. Mutta eipä noissa kovasti heittoa ole. Eli jompikumpi pitää paikkansa ainakin.

Gadian, yksi asetus antaa katkoviivat ja dpo4, toinen punaiset viivat ja dpo3. Advanced asetus ei mitään. Mutta eipä noissa kovasti heittoa ole. Eli jompikumpi pitää paikkansa ainakin.

Itellä se FAM näyttää omiansa, siihen en luota yhtään, advanced toimii tai research. FAM juttu muutenkin jotenkin epävarmempi kuin muut menetelmät, en nyt muista millä tavalla :D

Ok. Research antaa tosiaan noi katkoviivat ja punaisen viivan. Kun laitan discart pariin lämpöön. Mutta pääasia ettei heitä juurikaan.

Tuli sitten iltapäivällä hulluna eggistä o_O joukossa pienen pieni veriviiru..
Oltiin kyllä vähän aikasemmin heilutettu peittoa, että mene ja tiedä. Limat oli kyllä ihan valkkaria.. sen erotan miehen tavarasta.
Nyt Kn melko matalalla, mutta tosi pehmeä.
Ja ihmetystä herättää todella kohonneet päivä- ja iltalämmöt. 37,25! o_O
Viimeksi kyllä laski pari päivää ennen menkkoja.. saa nähdä kuinka nyt käy.

Takaisin