BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä se FAM näyttää omiansa, siihen en luota yhtään, advanced toimii tai research. FAM juttu muutenkin jotenkin epävarmempi kuin muut menetelmät, en nyt muista millä tavalla :D
Mulla kanssa tuo FAM näyttää ihan ihmeitä :D silti törmännyt netissä moneen, jotka tuota suosivat.

Joo tuo FAM kai sopii parhaiten niille joilla säännöllinen kierto (minkä takia varmaan suurimmalle osalle täällä ei sovi kun tuntuu että kaikilla heittelee kierrot välillä miten sattuu :/) ja perustuu siihen että ovis tapahtunut sitten kun 3 lämpöä on kuutta edellistä korkeampi, mikä tarkottaisi itsellä että vois luulla oviksen olevan useamman kerran kuussa, sit tuo advanced ja research ottavat kaiken huomioon, lämpötilan, limat jne, research ns vaihtelee kun koko ajan sinne tulee uusia tapoja/tilastoja mitkä kokeiluasteella ennenkuin niitä siirretään sitten advanced puolelle. Näin siis ymmärsin kun netistä luin :) Mulla joka sovellus sanoo että FAM tosiaan ei sovi kaikille ja on epätarkempi, että sitä ei kannattaisi käyttää jos yhtään epäilyttää. Se kyllä muutaman kierron oviksen näyttää mitä muut ei näytä, johtuen juuri kun en ole limoja yms silloin vielä merkannut eli se katsoo lämpötiloista.

427070F3-7DC9-46E6-A822-D9F37860E219.jpeg

No johan on.. nousussa vain. Katsotaan alkaako ne menkat tänään. Outoa kyllä, kun viimeksi lämmöt laski pari päivää ennen.
Dpo13 ?

Mulla näyttää tältä nyt. Kuumeet jätetty pois. Ja asetus advanced. Eikä yhtään mitään oloja mihinkään suuntaan. Normaalisti olisin tähän mennessä kehitellyt kaikki mahdolliset ja mahdottomat raskausoireet. Vähän silti epävarma oviksen ajankohdasta, koska tikuttelin rfsu:lla ja varsinaista o+ en sillä saanut. Sitten kp20 hain pc:t ja joskus illalla myöhään pääsin tekemään ja plussaa näytti, ehkä ovis oli jo aiemmin kun seuraavan päivän testi oli selvä nega. Mutta pääasia että ff nyt näyttää samaa päivää kun on o+ tikutettu. Ajoitus ehkä vähän perseellään.

Liitteet

• 1515392684060.jpg
    1515392684060.jpg
    108.4 KB · Katsottu: 169
Vaiana, lupaavalta näyttää, toivottavasti tulis plussa sinne!

Emk, mä veikkaisin että ovis on ollu kp21 kun ottaa huomioon tuon ovisplussan. Mullakin on joskus ollut noin että se lämpö nousee parina päivänä peräkkäin reilusti ja oon aatellut että vois olla ovis tapahtunut yöllä jolloin progesteroni ei oo välttämättä kerinnyt nostaa seuraavaan aamuun lämpöä vielä ihan niin korkealle. Mutta pääasia että on tapahtunut ja hyödynnettykin sopivasti vaikka päivällä heittäis!

Vähän oli laiskaa aikaa joulun ja uudenvuoden aikana. Mutta odotellaan. :) edelleen ei kyllä ole mikään vahva tunne että tärppäisi, mutta eiköhän sekin selviä vielä. Harmittaa kyllä tuo kun menin niitä rfsu :n testejä ostamaan. Olisin varmaan missannut koko oviksen, mutta kivut kyllä kertoi. Ihmettelin vaan kun plussaa ei tule..

Jos Vaiana jatkaa nousuaan niin oliskos sulla sitten jo se triaphis mikä lie shift tms, että lämpötila nousee toisen kerran oviksen jälkeen korkeammalle, raskauden merkki :)

ImageUploadedByVau Foorumi1515398524.406290.jpg

Tässä mun merkkailut tähän mennessä, pitkään ollut jokapäiväisiä oviskipuja mutta ovista ei näy :( Lämmöistä palautin muutamat erikoiset kun koko kierto tuntuu heittelevän häränpyllyä. Koskaan oo ollut näin sekaisin kierrot että venyis ja venyis, kerran vuoteen yks kierto venynyt mutta muuten ollut säännöllistä, en tiedä mikä on sotkenut, raskaudet vai mikä :o

Te jotka olette mitanneet kauemmin näyttääkö tää ok? Ei oo vielä noussut tarpeeksi että oviksen olis Flo ennustanut. Tänään laski. Täytyy mittailla vielä ja katsoa mitä tapahtuu. Pari päivää viluttanut. Mietinkin kun aina väliin viluttelee niin johtunee oviksen jälkeisestä lämmön noususta. Siis jos mietin vuottakin taapäin. Välillä viluttaa ja välillä tarkenee hyvin. Et onkin kaiketi johtunut tästä. Toissa yönä palelin sängyssä ja muistin et aina välillä näin on.

Liitteet

• Screenshot_20180108-142337.jpg
    Screenshot_20180108-142337.jpg
    620.1 KB · Katsottu: 176
Muska77, kiinnittyminen saattaa näkyä lämmön tippumisella, tietty dpo 3ko tuo nyt on niin on aika varhaista sille, voi olla ihan harmiton droppaus myös, näkee parin päivän sisään miten jatkaa kulkuaan :) Yksittäiset kohoilut/laskut ei välttämättä merkkaa mitään, isompi kuva se tärkein :)

Muska, mä oon käsittäny että se on aika tavallista. Mulla kaikissa käyrissä näkyy lämmönlasku dpo 3-5 paikkeilla ja sit lämmöt nousee taas. Jostain joskus luin että se johtuisi siitä että ovulaation aikaan rakkulasta vapautuu progesteronia isompi hulaus ja sit menee pari päivää että rakkula muuttuu keltarauhaseks ja alkaa erittää samoja määriä progesteronia. Et voi tulla sit pieni pudotus progesteronitasos ennenku keltarauhanen pääsee kunnolla vauhtiin.

Meillä pojalla nousi yöllä kova kuume ja on ihan reppana :( yskii ja henki rohisee.
Pistää kyllä nyt uskomaan, että onko itelläkin kohonneet lämmöt vaan jotain sairastelua. Ei ole kipeä olo, mutta hikoiluttaa kovasti koko ajan. Öisin paleltaa. Onko mulla jotku hiton vaihdevuodet?!
Että mahdollista taas etten ole edes ovuloinut, koska silloinkin oli vähän flunssaa..ja kaikki lämmöt vain tästä johtuvaa. Huoh
Tänään taas testattu nega iltapissasta, dpo13.

Ystävä ilmoitti, että plussasi tänään taas ekasta kierrosta, kun kakkosta päättivät yrittää. Iloinen olen hänen puolestaan, mutta kyllä menin työpaikan vessaan yhden kyyneleen päästämään.. :( kyllä te tiedätte..kun tuntuu epäreilulta välillä.

Kiitos vastauksista! Äsken lämpö oli 37,10. Joo ei sais mittailla kun aamuisin mut ku höppänänä toivoo raskautta niin minkäs teet.

Vaiana, pahoittelut, Sulla on ollut herkkä päivä :/
Mun lääkäri käski olla kyttäämättä kiertoa. Hmm... ehkä hän on oikeassa. Pitää opetella muuta ”jännitystä” elämään ... seksillä sitä ihmiset raskautuu, oli hänen kantansa. Vähän tähän joutuu kyllä totuttelemaan. Oma olo on, että menkat alkaa niinku nyt...
Katjusha 6 dpo (onko huominen jo kp 1?)

Tässä mun tuotos, onhan tuossa pikkuisen ennen ja jälkeen -tunnelmia, mutta vain vähän. Tänään alkoi maha toimimaan muutaman päivän ummetuksen jälkeen eli keltarauhashormoni varmaan loppu sitten.
ImageUploadedByVau Foorumi1515440708.677351.jpg

Meillä pojalla nousi yöllä kova kuume ja on ihan reppana :( yskii ja henki rohisee.
Pistää kyllä nyt uskomaan, että onko itelläkin kohonneet lämmöt vaan jotain sairastelua. Ei ole kipeä olo, mutta hikoiluttaa kovasti koko ajan. Öisin paleltaa. Onko mulla jotku hiton vaihdevuodet?!
Että mahdollista taas etten ole edes ovuloinut, koska silloinkin oli vähän flunssaa..ja kaikki lämmöt vain tästä johtuvaa. Huoh
Tänään taas testattu nega iltapissasta, dpo13.

Ystävä ilmoitti, että plussasi tänään taas ekasta kierrosta, kun kakkosta päättivät yrittää. Iloinen olen hänen puolestaan, mutta kyllä menin työpaikan vessaan yhden kyyneleen päästämään.. :( kyllä te tiedätte..kun tuntuu epäreilulta välillä.

Vaiana, mulla on hyvä ystävä raskaana ja vain pari viikkoa vähemmän kuin mitä mun keskenmennyt raskaus olisinollut. Kyllä se rehellisesti ottaa tosi koville, vaikka ei hänen onnensa tietenkään ole mitenkään minulta pois. Mutta kyllä mun mielestä sun käyrä näyttää ihan siltä, että olisit ovuloinut. Ei mulla ainakaan ihan pieni flunssa nosta lämpöjä mitenkään merkittävästi. Vasta sitten tulee pieni ero, kun oikeasti on kuumeinen olo.

Mittasin herätessä lämmön 36,47. Se on mulle tosi korkea, korkeampia aamulämpötuloloksia olen saanut vain siinä kierrossa, josta plussasin. Ärsyttää, kun mittailut meni tässä kierrossa ihan takapuolelleen, enkä nyt tiedä, onko nyt dpo 10-13 vai 5-7. Jos en olisi saanut epämääräistä haamua, sanoisin, että dpo 6. Pissasin tikkuun, mutta se oli jotenkin viallinen ja jäi kokonaan valkoiseksi:hilarious: Väri ei siis lähtenyt nousemaan olleenkaan. Ehkä pissaa ei tullut tarpeeksi, vaikka sitä mielestäni siihen ihan kunnolla lorotin:grin

Joo saimpas lisättyä. Poistin 1.1 lämmön kun oli ensimmäinen päivä kun kuume laski. Ff muutenkin heitti oviksen ihan mihin sattui. No tällä mennään nyt. Nyt ei ole lämmöt tipahtanut, viime kuussa tippui Dpo5 ja nousi taas. Nyt ei.. Tästä emme oppineet mitään. Vähän hakusessa vielä näiden tulkinta kun en ole mitannut sitten 2016 tammikuun.

Liitteet

• 1515481303787.jpg
    1515481303787.jpg
    105.8 KB · Katsottu: 153
Mrs R, mulla oli joskus myös testi tai kaks ettei se väri noussut yhtään, toisen kanssa kokeilin painaa sitä ”väripatruunaa” mutta levähti värit vaan sinne alkupäähän :D kyseessä oli ihan tikkutestit jotka dippasin purkissa niin ei voinut olla sitäkään ettei tarpeeksi virtsaa ollut. Teitkö uutta testiä?

ImageUploadedByVau Foorumi1515496801.666983.jpg

Ovisplussa tänään, josko nyt ovista pukkaa tai sitten menkat. Joka tapauksessa ei jää yrityksen puutteesta kiinni :) Kp48-49 olisi myöhäisin ovis ikinä, saas nähdä miten käy!

En tehnyt uutta testiä, kun aamupissat meni jo pötöstä:grin Avasin testin ja mun mielestä sellainen suojaliuska oli siinä liian pitkä, jonka takia virtsa ei imeytynyt kunnolla. Testaan ehkä seuraavan kerran vasta ylihuomenna, kun siitä oletetusta jälkimmäistä ovisajankohdastakin voisi ehkä jo plussata.

Takaisin