BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaa, olikin vain pieni haava alakerrassa. Eli ei ehkä sittenkään tiputteluvuotoao_O
Toivo elää.. tai sitten kierto venyy mahdottoman pitkäksi :D

Ja hei mahtavaa Mrs Smith! Tsemppiä ja onnea työnhakuun :)

Mun loppukierron mittauksilla taitaa saada heittää vesilintua. Työt alkoi ja joudun heräämään 3h aiemmin kuin aiemmin oon mittaillut. Ehkä viikonloppuna vois onnistua.. Tällä hetkellä herään vielä sydänkurkussa kellon soittoon :D Rupeen sit ensi kierrossa mittaa tuohon aiempaan aikaan, nyt kp37/? Dpo6/7 yk8

Zoria, vähän sama homma täällä :D työvuorot vielä alkaa eri aikoihin, niin herääminenkin vähän niin ja näin. Ja huomaan stressaavani heräämistä ja sitten heräilenkin pitkin yötä :grin

Tosi paljon tsemppiä työnaloitukseen Zoria<3 On se vaan outoa taas totutella tähän rumbaan :)

Vaiana, kp40, dpo9?, yk4

Mun edellinen käyrä jäi sitten yk 5 lopulliseksi käyräksi, samana iltana tuli täti. Ei muuta kuin kohti uutta yritystä.

Zoria, FF huomioi epäluotettavat mittaukset jos sinne lisätietoihin ilmoittaa tarkennuksia, esim. sairaus tai valvominen. Näkyvät käyrällä mutta ohjelma ei huomioi niitä ovista määrittäessään (tai niin se ainakin väittää).

Mrs. Smith, tuo on hyvä strategia. :grin Ja Vaianalle peukut pystyyn! :happy:

Mä ajattelin varailla nyt gyneä tälle kuukaudelle. Ilmeisesti olisi hyvä mennä oviksen aikaan, mutta onko parempi mennä juuri ennen vai jälkeen? Mulla FF ennustaa ovista ti 15.1. ja ma 14.1. olisi osuvasti vapaapäivä. Mutta jos on parempi mennä oviksen jälkeen niin varaan sitten ke/to illalle.

Mangustimamma, mä olen ymmärtänyt, että kannattaa mennä ennen ovista, koska silloin ultralla voidaan bongata kasvava munanrakkula ennen, kuin se puhkeaa. Jo irronnutta munasolua tai keltarauhasta ei kai enää ultralla näy.

Mulla nyt kp 26 ja molemmat mun käyttämät sovelukset (natural cycles ja flo) ennustaa nyt ovista perjantaille tai lauantaille. Mä kuintenkin itse veikkaisin, että ovis oli ja meni jo eilen tai toissapäivänä. Heräsin yöllä neljän aikaan joko koiran rapisteluun tai nännikipuun. En siis ole ihan varma kumpi mut herätti, mutta herätessä erityisesti vasen nänni oli todella kipeä. Vieläkin sitä suorastaan polttelee. Valvoin noin tunnin, mutta nukahdin vielä pariksi tunniksi ja aamulla mittasin lämmön, joka oli hiukan normaalia korkeampi (36,04, kun yleensä ennen ovista on alle 36), mutta ei vielä niin korkea, että vahvistaisi ovulaation varmasti tapahtuneen. Tosin yö heräilyjen takia tuokaan mittaus ei välttämättä ollut luotettava.

En muista, että mulla olisi koskaan ollut nänni- tai tissikipua näin pian oviksen jälkeen. Mietinkin, että onkohan se ovis voinut olla sittenkin jo aikaisemmin. Yleensä tissikipu on ilmaantunut vasta kun oviksesta on vähän yli viikko ja siinä kierrossa, josta tulin raskaaksi vasta dpo 9 tai 10. Netti kertoo, että joillain on nännikipua heti ovulaation jälkeen, mutta mulla ei ole tällaista ollut.

Aa mä mietin että oliko se juuri niin päin, että jos menee ennen ovista niin ei voi varmuudella sanoa irtoaako se munasolu kuitenkaan, mutta jos menee juuri oviksen jälkeen niin keltarauhanen näkyy ja vahvistaa että ovis on tapahtunut. :wideyed: Mutta jos se on noin päin niin varaan sen maanantain, se on muutenkin helpoin. On siinäkin pieni riski että ovis on juuri tapahtunut mutta sille ei voi sitten mitään. :)

Tarina ei kerro, oliko sitä ovista jo, mutta mulla on pari päivää rintoja kihelmöinyt ja ummettaa myös. Toiveikas, että se olis keltarauhashormonin vaikutusta :) yöt menee osin valvoessa, pikkuinen meni hoitoon ja on niin jännää kaikki.
Mulla on maanantaina lääkäri ja varmaan ultrataan. Kerran epäonnisen raskaushässäkän peruilta tuli ”superovulaatio”, keltarauhanen näkyi pelottavan suurena ja luteaalivaihe oli 21 päivää. Jotain voi jälkikäteenkin nähdä. En muista mikä dpo se ultra silloin oli. Luultavasti kierto oli niin sekaisin, ettei dposta ollut varmuutta.
Katjusha 1 dpo? Kp 27/35?

Ottaako tuosta nyt selvää, oliko ovulaatiota vai ei. Meillä on eka viikko päiväkodissa menossa ja yöt sen mukaiset. Heräillään ja häärätään. Limat on kuivunut ja äksympi tuuli on (liekö väsymystä äitillä).
ImageUploadedByVau Foorumi1515128780.014910.jpg

Yöllä 00:30 kun alkoi eka huutoshow, oli meikäläisen ”aamulämpö” 36,4.
Kstjusha kp 28/35?

Oletteko kokeilleet seurata lämpöä niin että tulosta pyöristetään? Mulla tuo yksi sovellus ohjeistaa näin tekemään, laitoin sinne tiedot viime vuodelta ja kyllä ne käyrät vähän selkeämmät on. Koitin lukea aiheesta että onko joku yleinenkin tapa näin tehdä mutta en viisaammaksi tullut, suomenkielistä tietoa ei oo ja englanniksi en löytänyt kokemuksia.

Katjusha, kyllä mun mielestä toi viimeisin huippu vois olla oviksen lämmönnousu.

Annsku, kuulostaa aika erikoiselta toi pyöristäminen, mittailuunhan suositellaan kahden desimaalin mittaria just että päästäis tarkkoihin lukuihin kun muutokset voi olla tosi pieniäkin.

ImageUploadedByVau Foorumi1515137109.243443.jpg

Onko tässä mitään järkeä :D Ekan r testin aikana FF näytti että dpo 7 muistaakseni, nyt on arviot kadonnut ja ihme lämpöjä. Taitaa tulla ennätyspitkä kierto, edellinen oli 56 päivää :O Myös luteaalivaihe vaihtelee sen mukaan onko pitkä vai normaali kierto, jopa 3 päivän ero voi olla mikä on tosi jännää.

Gadian tuossa pyöristetään 0.05 tarkkuudella, esim 36.46 onkin 36.45 tai 35.89 on 35.90, näin ollen tulee hieman pienempiä heittoja pitkin kiertoa mutta ovis selkeästi havaittavissa kuitenkin, ainakin omissa käyrissä :) näin sanoo sovelluksen ohje asiasta
ImageUploadedByVau Foorumi1515137673.279811.jpg

Katjushan käyrä kyllä näyttää että olis ovis mahdollisesti ollut, liekö hidas nousu vaan, varmasti muutaman päivän sisään tietää paremmin :)

Kyllä se ovis vaan näyttää tapahtuneen! Aamulämpö oli 36,19, joka on mulla selkeästi ovilaation jälkeinen lämpö:) Ovista edeltävät lämmöt mulla siis pääsääntöisesti 35,7-36, eikä menkkojen jälkeen yleensä ikinä ylitä tota 36 astetta! Nyt oli pitkästä aikaa myös hyvin nukuttu yö, joten tuo lienee luotettava. Eilinen aikainen nännikipu on mystisesti kadonnut. Toivotaan, että se palaa sitten noin viikon päästä ja entistä kovempana:grin Tänään varmaankin dpo 1-3, todennäköisesti dpo 2.

Annsku, ilmeisesti tolla sun käyttämällä sovelluksella on vähän erilainen toimintaperiaate. Mä käytän pääsiassa natural cyclesia, joka mainostaa tehneensä lämpötilojen mittailusta hyvinkin tieteellisiä tutkimuksia, eikä se ainakaan käske pyöristää, vaan nimenomaan käyttämään sitä kahden desimalin mahdollisimman tarkkaa mittaria.

Onnea oviksesta Mrs R!
Täällä on selkä ja maha niin kipeä, etten tiedä mikä on käynnissä. Onks teillä synnyttäneillä pahat ovistuntemukset - vai onks tää tulevien menkkojen merkki sit kuitenkin? Aika näyttää, mutta kurjaa, kun kolottaa ”koko ajan”.

Mrs R, käytän myös Natural cyclesiä tuon Lilyn lisäksi ja myös fertility friend käytössä, NC ja tuo Lily jossa pyöristetään niin ovat samat ovikset löytäneet lämpöjen perusteella viime vuoden ajan, FF taasen ei kolmesta kierrosta löytänyt, kaikkiin merkkaan lämpötilat, lilyyn pyöristäen, tuntuu toimivan ihan hyvin noissa :) Mielenkiinnolla seuraan millaisia eroja tulee olemaan NC ja lilyn välillä, josko mitään edes. Lilyssä niinkuin ff saa valita mitä seurantaa käytetään, lily myös kertoo millä periaatteella tekee ovispäätelmät, NC ei sellaisia kerrokaan.

Katjusha, itsellä kahden synnytyksen jälkeen on välillä niin pahat oviskivut että jalattomaksi vetää hetkeksi :O ennen en mitään tuntenut, nyt kyllä useimmiten tuntenut oviksen. Menkkakivut taas helpottaneet reippaasti synnytysten jälkeen :D

Annsku samaa mieltä Gadianin kanssa että tuntuu erikoiselta tuo pyöristäminen. :wideyed: Ja eihän se mun järjen mukaan välttämättä edes tasaa tuloksia, se riippuu sen kierron arvoista ja siitä pyöristyykö ne lähemmäs vai kauemmas. Jos on vaikka 35.92 ja 36.28 niin se heittohan kasvaa pyöristämällä? (Vai onkohan mulla nyt yövuoron jäljiltä vaan aivot jäässä kun en tajua. :bag:)

Mä en oo tainnut ikään tuntea ovista, tai ainakaan osannut liittää niitä siihen.

No eilen illalla pisti hetken aikaa oikein kunnolla oikealle alhaalle ja "päätin" että munasolu se siellä irtos lähtökuopista. Jouduin olla hetken kaksinkerroin. Mies kysy mikä sulla on niin sanoin et munasolu siellä irtoaa et otahan housut pois :rolleyes: O-plussa tuli siis päivällä....

Takaisin