Mangustimamma, mä olen ymmärtänyt, että kannattaa mennä ennen ovista, koska silloin ultralla voidaan bongata kasvava munanrakkula ennen, kuin se puhkeaa. Jo irronnutta munasolua tai keltarauhasta ei kai enää ultralla näy.
Mulla nyt kp 26 ja molemmat mun käyttämät sovelukset (natural cycles ja flo) ennustaa nyt ovista perjantaille tai lauantaille. Mä kuintenkin itse veikkaisin, että ovis oli ja meni jo eilen tai toissapäivänä. Heräsin yöllä neljän aikaan joko koiran rapisteluun tai nännikipuun. En siis ole ihan varma kumpi mut herätti, mutta herätessä erityisesti vasen nänni oli todella kipeä. Vieläkin sitä suorastaan polttelee. Valvoin noin tunnin, mutta nukahdin vielä pariksi tunniksi ja aamulla mittasin lämmön, joka oli hiukan normaalia korkeampi (36,04, kun yleensä ennen ovista on alle 36), mutta ei vielä niin korkea, että vahvistaisi ovulaation varmasti tapahtuneen. Tosin yö heräilyjen takia tuokaan mittaus ei välttämättä ollut luotettava.
En muista, että mulla olisi koskaan ollut nänni- tai tissikipua näin pian oviksen jälkeen. Mietinkin, että onkohan se ovis voinut olla sittenkin jo aikaisemmin. Yleensä tissikipu on ilmaantunut vasta kun oviksesta on vähän yli viikko ja siinä kierrossa, josta tulin raskaaksi vasta dpo 9 tai 10. Netti kertoo, että joillain on nännikipua heti ovulaation jälkeen, mutta mulla ei ole tällaista ollut.