BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on koko tän viikon lämmöt kyllä ihan kökköröö eikä mitään luottoa niihin.. heräilen jostain syystä koko ajan puolen yön jälkeen tunnin välein. Sit teen mittauksen tyyliin yhdeltä yöllä ja merkkaan sen täysin unenpöpperössä FF:n ja kun nousen ylös viideltä ja mittaan ja olen laittamassa sitä lukemaa FF:n, nii katon et mitäs helvettiä täällä jo on joku lukema yöllä laitettu :rolling: vaihdoin sen tähän herätessä mitattuun, mutta ei tuo tämänkään aamuinenkaan lukema ole varmaan ihan faktaa, kun tänäkin aamuna heräsin 4:30 kattomaan kelloa eli ei oo unta tarpeeksi alla varmaan. Perhanan räksäparvet rääkyy niin että heti kun vähänkin valostuu niin alkaa kauhea säksätys eikä saa aamuyöstä siksi kunnolla unta.

Luteaali on viimeisessä 11 kierrossa vaihdellut 11-16 ja FF antaa keskiarvoksi 13, että kohta puolii pitäisi alkaa lämmöt tippumaan jos täti on tulossa. Yhtään r-testiä ei ole enkä pääse hankkimaankaan kun auto prakaa ja lähin kauppa 15km päässä, että tosiaan menee piinailuksi ja lämpöjen kyttäilyksi, että osais varautua tätiinkin kun ei tiedä millanen niagara on mahdollisesti tulossa.

apr01-22.jpg

Nurpulla se on niin kauniin tasaisen käyrä :D

Hyvä kysymys, mutta en tiedä vastausta minä ainakaan. Aluksi luulin että ne kolmiot ku vaihtaa vähän suuntaa että ne kertois onko lämpö ylös vai alas, mutta sit ku katoin tarkemmin niin ei niissä tunnu olevan päätä eikä häntää. Sen tiedän että sillon kun laittaa "oireeksi" univelan, niin ei tule värillistä palleroa vaan just tommonen ontto pallero.

Ja joo mä laitoin kans yhdelle päivälle watery ja heti FF pisti oviksen katkoviivoille, eli se tulkitsee että ahaa, ehkä nyt onkin vasta tulossa hedelmällinen aika. Mut sen voi ratkaista sillä jos haluaa merkata, että tekee oireisiin uuden oman, mä oon itse lisänny sinne mm nippailun, koska krampit ei oo mulla sama asia kuin nippailu.

Ne valkoiset kolmiot ylös ja alas meinaa, että lämpö on mitattu omaan normaaliin verrattuna poikkeuksellisen aikaisin tai poikkeuksellisen myöhään. :smiling-eyes:

Kivoja käyriä! Toivottavasti NewMoonilla pian tulis ovistestiin plussa :folded:
Lepus Timiduksella mun silmään taas hyvän näköinen käyrä! Toivotaan parasta :red-heart:
Harmille onnea ja tsemppiä inssiin!:smiling face with heart-eyes:
Ja tasaisesti kaikille antoisia piinapäiviä!:folded: Malttia ja malttamattomuutta :rolling:

Edit. Omia kuulumisia: Täällä ollaan löydetty tyyppi dopplerilla nyt lähipäivinä! Välillä vaan sykekaikua jostain istukasta tms, mutta ainakin kerran myös suoraan hänestä. Pääasia että jostain kuuluu! :red-heart:

Oho, tänään kp 7, ja päätin kokees tehä testin ku nippas vähän mahasta (ja eilen oli hullut halut) ja testi näyttää tältä :O olisko sieltä nyt kuitenkin tulossa se mun haaveilema varhainen ovis!! Ja saa vielä luteaaliin tueksi sen primolutin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: toivotaan! :Person With Folded Hands:

PXL_20220503_171540365~2.jpg

Joo! Täytyy tehdä niin!

Ja kiitos Laurenski selvennyksestä!

Mä oon tässä pohtinut et mitä jos eilen oli oikeasti ovis..? Toissapäivänä ja eilen oli vahvimmat viivat (tähän asti) ja eilen oli kirkasta venyvää valkkaria, kosteat paikat kokoajan, halut:Upwards Black Arrow: ja mulle ovikseen sopivaa paineentunnetta lantiossa jne.

Siis kaikki viittaa siihen paitsi testit (lämmöistä en tiedä) :tears:
Mulla on kyllä ollut ennen ongelmia kaikkien muiden testien kanssa paitsi pregcheckin ja jos se huippu meni jo aamulla niin ei ihme että ei tullut illalla pc:llä vahvaa..

Plaah. Noh näkee sen sitten miten viivojen ja lämpöjen käy. Vai pitäiskö se näkyä jotenkin jo käyrässä jos eilen olis ollut ovis?

Nyt viimeisimmät testit on todella paljon haalentuneet vrt 2 viimeisen päivän suht vahvoihin viivoihin.
Niin, piti tähän vastata! Jos olis ollu ovis sulla eilen, niin varmaan lähtee huomenna lämmöt pinkasemaan ylös! Kylhän nuo oireet ihan selkeesti kuulostaa siltä, että vähinänkin kroppa siellä on yrittäny kovasti ovuloida! :) Toivottavasti lähtis lämmöt nyt nousuun!

Mulla tuli tänään vielä illalla kunnon kananmunanvalkuaislimat kans, että kyl kovasti nyt näyttäis täällä lupaavalta! :D viime kierrossa oli ovis vähän myöhässä, niin ehkä se nyt sit siirtelee sitä takas paikallensa :Eyes:

No ei ne kyllä nousuun lähtenyt :rolling:

View attachment 112568

En siis tiedä mitä tässä kropassa tapahtuu. Oireista olisin tosiaan sanonut että ovis meni jo..

Sulla Nurppu kyllä tosi vahva viiva, ellei jopa plussaksi luokiteltava!
Oireiden, testien ja lämpöjen perusteella näyttäis että tänään on ovulaatiopäivä dpo 0 ja huomenna uskon et lämmöt lähtee nousuun! :smiling-eyes::folded:

View attachment 112568

En siis tiedä mitä tässä kropassa tapahtuu. Oireista olisin tosiaan sanonut että ovis meni jo..

Kyllä nyt tosiaan näyttäisi ja kuulostaisi siltä että nyt on ovispäivä ja huomenna lähtisi toivottavasti lämmöt nousuun :smiling face with heart-eyes: niin jännää! :folded:

Mitäs mitäs, Nurppuko meinaa nyt jättää mut veneestä kokonaan ja ovuloida omia aikojaan :Sleuth Or Spy: ei vaan, tosi hyvä juttu :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Mulla ei näy vielä limoja eikä muita oloja, tulispa jo kun ei jaksa odottaa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Kiitos Laurenski selvennyksestä!

Onpas Newmoonilla jännä tilanne, toivottavasti selkiintyisi että tapahtuiko vai onko vasta tapahtumassa ovis.

Mulla on tylsän tasaista.

Screenshot_20220504_083714_com.android.chrome.jpg

View attachment 112568

Oireiden, testien ja lämpöjen perusteella näyttäis että tänään on ovulaatiopäivä dpo 0 ja huomenna uskon et lämmöt lähtee nousuun! :smiling-eyes::folded:
Jossun kanssa epäilen samaa.. Eli oltais periaatteessa tänään samassa veneessä Dpo0.

Minulla siis tuli eilen ovisplussa ja tänään dpo0 ja lämpöjen lasku tavalliseen tapaan. Huomenissa pitäis lämpöjen lähteä vasta nousuun..

Kattellaan, miten ne sulla käyttäytyy :thumbs-up:

Liitteet

• Screenshot_20220504-092613_Flo.jpg
    Screenshot_20220504-092613_Flo.jpg
    212.9 KB · Katsottu: 109
Mä kans veikkaisin NewMoonin kohalla samaa ku muut, että ovisdipistä kyse! Mut jännityksellä katotaan mitä huomenna on! :)

Kultahippi: Katotaan mitä tässä käy, viimekskin oli eka väärää hälytystä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mut toivottavasti nyt tulis kuitenkin ennen lauantaita jollon pitää alottaa se primolut!

Lepus timidus: tosi lupaavan näköstä! :Weary Cat Face:

Mulla jatkuu tasanen "0,2" meno, ei ainakaan oo ovisdippejä täällä :D en viel testannu milt tänään näyttää testi.

Screenshot_20220504-094628.png

Se lämpödroppi taitaa tulla siitä, että ennen ovista on estrogeenissa nousu, ja estrogeeni laskee lämpöä. Kaikilla ei sitä dippiä ees tuu, tai ei tuu kaikissa kierroissa, että ei se sillee mikään varma aina oo :) ja progesteroni lähtee nousuun kun on munarakkula puhjennu, ja se nostaa lämpöä. Eli tällä spekulaatiolla vois ny sulla olla se estrogeenidippi!

Tässä aika hyvä artikkeli ovulaatiosta ja siitä että ei kaikilla aina oo mitään yhtä selvää LH piikkiä. Ja tässä noist kuvista näkee että heidän mukaan ainakin ovis tapahtuu siis sen LH piikin jälkeen!

https://www.miracare.com/blog/can-you-ovulate-twice-in-the-same-cycle/

Amandatt: en tiiä voiko siitä lämmön korkeudesta oikeesti päätellä mitään, vaikka onhan se kutkuttavaa spekuloida niillä! Toivotaan että siellä olis kuitenki joku nyt kiinnittymässä! :)

Tältä näytti äsken ovistesti, en nyt kyl muista yhtään kauan olin pidättäny :D mutta katotaan mitä lämmöt sanoo tässä tulevina päivinä, voihan se olla että toi eilinen ei sit ollukaan viel plussan alku :Eyes: ja saatanpa vielä ilokseni illalla pissiä uuestaan tikkuun ku tiiän pidätelleenki pidempään :Sleuth Or Spy:

PXL_20220504_125628597.jpg

Takaisin