BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, mä heräilen 5-7 välillä useimmiten. Saa nähdä millaista käppyrää alkaa täällä piirtymään.

Tsemppiä oviksen metsästykseen! Mihin se sulla yleensä ajoittuu?
Ovis mulla on ollu yleensä kans siellä kp20 tienoilla, mutta nyt kun syön letrozolia, niin viime kierrossa ovis tuli jo kp15.
Eli arvelisin, että tässäkin kierrossa ovis olis ton kp15 ympärillä..

Ihanaa seurailla teidän lämpöjä kun itsellä ihan turha vaihe lämpöjen suhteen! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mä herään ja otan lämmöt arkena yleensä 7-7.30 välillä, viikonloppuisin 7-9 välillä, ja joskus vaihdellen vähä aiemmin jos herään vessahätään :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Niitä lämpödippejä voi tulla sekä raskauskäyrissä tai ilman raskautta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ilmeisesti vähän yleisempää se on raskauskierroissa, mutta ihan yhtä normaalia molemmissa! Mulla tuli yks megadippi helmikuussa kun oli pitkä luteaali, dippi tuli vasta dpo12 ja menkat alkoi dpo18. Silloin tehtiin inssi ja keltarauhastuki oli käytössä, mistä johtui pitkä luteaalikin.. mutta siis muissa kierroissa ei oo selkeitä yhden päivän dippejä näkynyt!

Okei joo, se onkin ihan hyvä aika aloittaa mittailu! Itellä kans saattaa kierron alussa jäädä lämmöt pois, mutta yritän aloittaa aina tuohon aikoihin, että itse ja FF saa peruslämmöstä kiinni).

Mulla ainakin oli ihan jäätävä dippi tässä keskenmenneessä ja ihmettelin sitä täälläkin, kun tippu lämmöt dpo7 alle coverlinen ja joku (ettei olisi itseasiassa ollut ihailemani kaikkitietävä Nurppu :D) se sitten sanoikin ettei olis kiinittymisdippi! Eli sanoisin että lämmöt dippaa kiinnittymisen aikoihin ja siitä sitten nousee "raskauslämpöjen" tasolle :)
Hahaha nauroin kaikkitietävälle Nurpulle ääneen kun luin tän mut en sillon kiireessä ehtiny kommentoimaan :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mut mä muistan sun jäätävän dipin!

Mul on kans pari kertaa ollu selviä dippejä, mut ei raskauksia. Mut ne tuo kyllä ihan oman jännityksensä siihen luteaaliin! :D

Mä sain nyt reseptin Primolutiin, käsky kävi alottaa kp 11 ja syödä kymmenen päivää, tällä siis koitetaan ajoittaa menkat hyvin suhteessa tulevaan hysteroskopiaan. Ny vähän jännät paikat siltä osin että mulla keskimäärin ollu ovulaatio joskus kp 10-13 välillä, viime kierrossa tosin vasta kp 14 - mut jännää että ehtiikö ovis tulla ennen tuota kuuria ollenkaan? Ja jos ei ehdi, estääkö tuo kuuri oviksen? Ja nouseeko siis lämmöt heti kun alottaa tuon kuurin vaikkei ovis olis tullu, ja jos nousee ja jos ovis tulee vasta myöhemmin, näkyykö se käyrässä?! :D tällästen jännittävien kysymysten äärellä täällä keskellä yötä kun kp2 kääntyy kp3:ksi.

Tässä mun päivitystä. Dpo 6. Ja tosi matalana pysyy lämmöt oviksesta huolimatta... :Grimacing Face:

Liitteet

• 20220429_062845.jpg
    20220429_062845.jpg
    154.7 KB · Katsottu: 132
@Jossu123 oijoi hyvälle näyttää:smiling face with heart-eyes: meillä onkin sama dpo!

Mulla on ollut heräämisestä saakka siis aivan jäätävää menkkamaista kramppailua alavatsalla/kohdussa! Nyt on kp29 jolloin yleensä tulisi menkat, en tiedä liittyykö siihen, vai herjaileeko myoomat ihan huolella vai voiskohan olla kiinnittymisyritystä meneillään :Eyes: olo on sellainen tuolla alhaalla kuin alkaisi ihan just superkivuliaat menkat kunnon niagaravuodolla, joskus on sellaiset ja tällaisesta kramppailusta sen tietää. Ihan hullua kestokramppailua!

Lämmöt tuli 0,2'c alemmas, eli siitä ei voi oikein sanoa juuta tai jaata.

Screenshot_20220429_070426_com.android.chrome.jpg

Muokattu viimeksi:
@Jossu123 oijoi hyvälle näyttää:smiling face with heart-eyes: meillä onkin sama dpo!

Mulla on ollut heräämisestä saakka siis aivan jäätävää menkkamaista kramppailua alavatsalla/kohdussa! Nyt on kp29 jolloin yleensä tulisi menkat, en tiedä liittyykö siihen, vai herjaileeko myoomat ihan huolella vai voiskohan olla kiinnittymisyritystä meneillään :Eyes: olo on sellainen tuolla alhaalla kuin alkaisi ihan just superkivuliaat menkat kunnon niagaravuodolla, joskus on sellaiset ja tällaisesta kramppailusta sen tietää. Ihan hullua kestokramppailua!

Lämmöt tuli 0,2'c alemmas, eli siitä ei voi oikein sanoa juuta tai jaata.

View attachment 112444
Kuulostaapa jännältä! Mä oon yrittäny olla miettimättä oireita kun ei ne koskaan oo pitäny paikkaansa kun oon spekuloinut, alan luottamaan siihen et tiedän sit sen miltä se raskaus tuntuu. :rolling:

Kuulostaapa jännältä! Mä oon yrittäny olla miettimättä oireita kun ei ne koskaan oo pitäny paikkaansa kun oon spekuloinut, alan luottamaan siihen et tiedän sit sen miltä se raskaus tuntuu. :rolling:
Mä oon sellainen listantekijä eli teen about kaikesta mahdollisesta aina listaa, oon siitä lähtien laittanut menkatkin ja menkkoja edeltävät oireet ylös kun ne alkoi eli jo 20 vuotta, Ai kauhea :rolling: siks en joka pieraisua pidä raskausooreena, kun tiedän että juu sitä ja tätä oiretta ollut ennenkin tässä ja tuossa vaiheessa kiertoa :rolling: mut tällästä kramppailua tässä vaiheessa kiertoa en muista koskaan olleen! Nyt alkaa vähän helpottaa kramppailu, saas nähdä tuleeko tästä vaan uusi oire listaan vai johtaako johonkin muuhun.

@NewMoon laitahan sit käppyrää tiirailtavaksi kun saat tarpeeksi dataa! :Sleuth Or Spy:

Kiitos vastauksista, näköjään se tosiaan vaihtelee, että milloin se tipahdus tulee. Mullakin tuli nyt uudestaan tollanen pienempi notkahdus ovispäivänä. Tänään lähti lämmöt nousuun, toivottavasti pysyy siellä. :smiling-eyes:
0B74FECE-98BD-4CF9-BC7D-A2F5EE3712EE.jpeg

Täytyy myös kommentoida, että mäkin odotan nykyään aamua melkein kun jouluaattoa, koska pääsee taas mittailemaan :tears:

Tikutteletko Nurppu ovista tän lääkehomman ohessa? Raportoi sit meille, et miten käy, tuleeko ylipäätään ovista ja miten lämmöt reagoi mihinkin :Eyes:

Hyviä piinapäiviä itse kullekin! Käyriä näytille sit säännölliseen, ni voidaan jännäillä mukana :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Tikutteletko Nurppu ovista tän lääkehomman ohessa? Raportoi sit meille, et miten käy, tuleeko ylipäätään ovista ja miten lämmöt reagoi mihinkin :Eyes:

Hyviä piinapäiviä itse kullekin! Käyriä näytille sit säännölliseen, ni voidaan jännäillä mukana :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
Joo, tarkotus olis! Oikein mielenkiinnolla itekkin jo odotan että mitä käy! :D

Piti selailla taaksepäin kun muistin, että teit samoja testejä. Teitkö kerran päivässä? Ihmettelin suht vahvoja viivoja, mut niin näyttäis sullakin olleen. Varmaan siis aika herkkiä testejä!
Tuliko sulla näillä se ovisplussa heti näkyviin kun teit testin?
(mulla siis esim pregcheckillä saattanut olla lähes plussaa, mutta viiva vahvistuu hitaasti, ovisplussa taas tullut aina melkeinpä samantien näkyviin kun se väriaine leviää).

(sori lämpöihin liittymätön jaarittelu :D)

Vähän vaihteli, 1-3 kertaa päivässä tein. A tai ap, ip ja i, riippuen vähän miten vahvat viivat oli. Kun mulla menee se huippu tosi nopeasti ohi normaalisti, eli kerta ja usein kaksikin kertaa päivässä on liian harvoin jos meinaa bongata ovisplussan. Paitsi tässä kierrossa näytti sit sen ovispäivänkin ilmeisesti, kun perjantai-ip tuli plussa ja lauantaiaamuna kirkuva plussa? Lauantaina ip:n testi oli haalentumaan päin mut perjantaita vahvempi plussa vielä ja vasta illalla se oli sit jo selkeästi kaikkia haaleampi.

Mulla oli välillä saman merkkisiä jotain 10 herkkyyksisiä, mutta eihän ne näyttänyt mitään kuten nämä 25 herkkyydellä olevat joten päätin etten maksa ns. turhasta ylimääräistä. Nyt kun jäin miettimään, niin en ole koskaan tainnut mitään muuta testejä kokeilla kuin näitä halpiksia, mutta kyllä nää mun kohdalla toimii. Saan plussan nopeasti kiinni muutamalla testillä, vaikka tässä kierrossa näitä nyt paloikin 30 tai jopa ylikin :rolling:

Hitto kun heräilin pitkin yötä ja puoliunessa aloin mittaamaan. Sit kun katoin kännykästä valoa että näkisin mittarin lukeman, niin kello olikin vasta 01:15, 3:45, 4:12 ja 5:11 että en nyt sit tiiä mun todellista lämpöä tälle päivälle :Grinning Face With Smiling Eyes: Yhden aikaan näytti 36,57, neljän jälkeen 36,59 ja viiden jälkeen 36,73. Pistin tuon neljän aikaan mittaamani ja käppyrä näyttää nyt tylsimmältä koskaan, kun ei voi spekuloida lämpöjen perusteella mitään :Relieved Face:

apr0122.jpg

Muokattu viimeksi:
Mulla kävi vähän samoin, mittasin ekan kerran neljän aikaan kun heräsin, sitten nukuin vielä reilu pari tuntia ja mittasin uudestaan ja oli 0,4 astetta korkeampi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En nyt sitten tiedä kumman laitan, kun toi jälkimmäinen on ajallisesti lähempänä milloin yleensä mittaan mutta toisaalta olin jo ollut hereillä hetken siinä välissä.. Varmaan se eka tulos on ehkä oikeampi?

Mulla taas lämpö pomppasi 36,9.. olisin innoissani jos ei ois ollu tuollanen eilinen. Olin vähän ystävien kanssa ulkona ja tuli otettua vähän alkoholia. Se mulla nostaa lämmöt aina tappiin.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin