BBT - basal body temperature

Onko kellään kokemusta, että laamuämpö menee alle coverlinen? :O Ei mitään muutoksia taaskaan mittauksessa. Ja olokin normaali ollut koko ajan. Toivottavasti nyt ei ihan vielä menkkoja kuitenkaan, kun vasta dpo7. Paitsi jos ovis ovis kp11 (yhden hieman epävarman lämpötilan poistamalla FF siirtää oviksen kp11:sta, tässä kierrossa en saanut ovisplussaa kun loppui testit, joten oviksen mahdollinen paikka arvoitus), niin voisi edeltää menkkoja. Mutta sitten jäisi tää kierto ihan superlyhyeksi. Tietysti kaikki kai mahdollista..

Voisko olla estrogeenidroppi tai kiinnittyminen? :smiling-eyes::folded:
 
muinoin kun vuoden verran mittailin lämpöjä niin hyvin useasti oli dippi jossain dpo5-8 välissä (negakiertoja kaikki). tulkitsin sen itse estrogeenidropiksi. lämmöt laski siis monesti hurjan alas, vielä paljon alemmas kuin alkukierron normilämmöt (ne olivat yleensä 36,2-36,5, kun taas nuo dropit saattoivat olla jopa alle 36).
 
Joo siis oikeastaan aina minullakin tipahtaa kyllä lämmöt yleensä dpo6-dpo8 välillä ja käsittääkseni niin kai "pitäisi" tapahtuakin, mutta ei koskaan ikinä ole mennyt tuon coverlinen alle ja sitä tässä ihmettelen.
 
Mites lepus timiduksen dippi etenee? :)

Mulla nousi hitusen tänään lämmöt. Toki vasta viikonloppuna pitäs alkaa menkat, eli alamäen pitäiskin vasta vähän myöhemmin alkaa. Mut oli se silti kiva :) vähän vielä saa hetken pitää toivoa yllä.

Screenshot_20220125-095101.png
 
Minä oon tosi hätäinen. Testinkin menin tekemään aamulla. Negaahan se. Nyt siis dpo8. Äsken tuli pyyhittäessä verta.. oho! Ei menkat viel voi alkaa, muuten tulis extra lyhyt kierto! Kun tuo ovis yllätti jo kp9. Toivon niin et olis kiinnittymisvuotoo.. jännät paikat!
 

Liitteet

  • 55418DBD-DBC7-4DDF-8ABF-7887FCCB77A0.png
    55418DBD-DBC7-4DDF-8ABF-7887FCCB77A0.png
    285.5 KB · Katsottu: 53
Anni-83: hyvältä näyttää, toivotaan että siellä joku kiinnittyy! :)

Mulla Oura tänään taas vähän huolissaan kun lämmöt nousi :D tää on aina yhtä hauska. Ennen on ollu voimakkaammat nousut tässä luteaalissa niin se on ollut vielä enemmän huolissaan. Katsotaan helpottaako tämä sit, kun Oura tuo sen suunnitellun kuukautiskierron seurannan - ehkä se sit oppii, että luteaalin lämmön nousu ei tarkota sairautta :)

Screenshot_20220125-111538.png
 
Tänä aamuna nousi takas sinne mistä tippui alle coverlinen, joten nyt näyttää semmoselle siksakille koko käyrä ettei tosikaan :D pitää huomenna katsoa minne päin asettuu, ei oo ikuna näin isoja heittelyjä ollut, joten liekö vaan oon nukkunut jotenkin päin honkia tai jotain.

Edit 26.1., tässä tää hullu käyrä:
 

Liitteet

  • yk10.jpg
    yk10.jpg
    60.4 KB · Katsottu: 58
Muokattu viimeksi:
@lepus timidus, hyvältä näyttää! Toivotaan parasta! :folded:

Mulla pysyi lämmöt vielä ylhäällä, mutta pelkkää negaa pukkaa testeissä. Tajusin, että varmaan kuuluukin pysyä lämpöjen ylhäällä, kun on nyt se lugesteron lääkitys joka on progesteronia, joka pitää ne lämmöt ylhäällä :Eyes: sitä kuuluu käyttää ens lauantaihin asti, ja mulla pitäis menkkojen alkaa la/su. Eli meinakohan toi, että väkisin venyy kierto nyt sit pidemmäks, vai mitä :Eyes:

Screenshot_20220126-082214.png
 
Nurppu ja lepus timidus, teidän dipit näyttää niin oikeaoppisilta! Peukut pystyssä :thumbs-up::thumbs-up: Itselläni ei ole koskaan tullut noin selkeää pudotusta kiinnittymisen aikoihin. Kaikki mun kierrot ovatkin olleet negakiertoja.

Tässä oma kuvioni. Jos merkkaan FF tuon ensimmäisen yli 36,7 lämpötilan pois, niin silloin FF siirtää ovulaatiota aikaisemmaksi. Luulen (ja toivon) että ovis olisi ollut aiemmin kuin tässä kuvassa. Silloin tallettelut olisi mennyt kohdilleen ja silloin kierto olisi itselleni normaalipituinen.

F8566F25-38AC-4C41-8988-9B568F0B0560.jpeg


Tylsää kun ei tiedä mikä dpo on menossa. Toivottavasti lämpö jatkaa nousemista. Ajattelin tehdä testin lauantaina, silloin on kp 30/31.
 
@lepus timidus, hyvältä näyttää! Toivotaan parasta! :folded:

Mulla pysyi lämmöt vielä ylhäällä, mutta pelkkää negaa pukkaa testeissä. Tajusin, että varmaan kuuluukin pysyä lämpöjen ylhäällä, kun on nyt se lugesteron lääkitys joka on progesteronia, joka pitää ne lämmöt ylhäällä :Eyes: sitä kuuluu käyttää ens lauantaihin asti, ja mulla pitäis menkkojen alkaa la/su. Eli meinakohan toi, että väkisin venyy kierto nyt sit pidemmäks, vai mitä :Eyes:

View attachment 110420
Muuttuko sulla nyt epävarmaksi tuo oviksen sijainti kun meni edelliseen kuvaan nähden katkoviivoiksi?
 
Muuttuko sulla nyt epävarmaksi tuo oviksen sijainti kun meni edelliseen kuvaan nähden katkoviivoiksi?
Öö, hyvä kysymys! Mitäs ihmettä, en edes huomannut :O voiko se oikeasti yhtäkkiä tässä kohtaa alkaa epäröimään ovulaation ajankohtaa?

Tipi: mullakin nyt ensimmäinen kerta, kun on tollanen dippi! Epäilen taas, että johtuu tästä lääkityksestä jotenkin, mutta mistä näistä tietää :Eyes: hyvä alku käyrälle sullakin! :)
 
Öö, hyvä kysymys! Mitäs ihmettä, en edes huomannut :O voiko se oikeasti yhtäkkiä tässä kohtaa alkaa epäröimään ovulaation ajankohtaa?
Ton katkoviivakuvan perusteella itse miettisin ainakin jos omalle kohdalle osuisi tuollainen, että olisiko ovis voinut sittenkin olla kaksi päivää myöhemmin ? Missä vaiheessa kiertoa sulla yleensä ovis on ollut ja olitkos sitä testaillut? Sherlock minussa alkoi kiinnostumaan tästä sun chartista :D
 
Ton katkoviivakuvan perusteella itse miettisin ainakin jos omalle kohdalle osuisi tuollainen, että olisiko ovis voinut sittenkin olla kaksi päivää myöhemmin ? Missä vaiheessa kiertoa sulla yleensä ovis on ollut ja olitkos sitä testaillut? Sherlock minussa alkoi kiinnostumaan tästä sun chartista :D
Hehhee! :D pistän tähän noi lisämerkinnät myös! Lämpöjen (ja limojen) perusteella vois ollakin! Mutta oli liuskatestissä plussa to, sit digitestissä plussa pe, silloin oli inseminaatio jonka yhteydessä oli ultra. Siinä näkyi iso folli, lääkäri sanoi että siitä ei näe onko just puhjennu vai pian puhkeemassa. Sillon pe illalla / pe-la yöllä oli menkkamaisia kipuja, siks uskon että olis ollu pe/la. Mutta limat tosiaan jatku sinne sunnuntaille, että tiedä siitä sit!

Screenshot_20220126-094438.png
 
@lepus timidus, hyvältä näyttää! Toivotaan parasta! :folded:

Mulla pysyi lämmöt vielä ylhäällä, mutta pelkkää negaa pukkaa testeissä. Tajusin, että varmaan kuuluukin pysyä lämpöjen ylhäällä, kun on nyt se lugesteron lääkitys joka on progesteronia, joka pitää ne lämmöt ylhäällä :Eyes: sitä kuuluu käyttää ens lauantaihin asti, ja mulla pitäis menkkojen alkaa la/su. Eli meinakohan toi, että väkisin venyy kierto nyt sit pidemmäks, vai mitä :Eyes:

View attachment 110420


Sori tunku tänne, mut mulla ainakin alkaa uus kierto yleensä 2-3 vrk lugen lopetuksen jälkeen.
 
Hehhee! :D pistän tähän noi lisämerkinnät myös! Lämpöjen (ja limojen) perusteella vois ollakin! Mutta oli liuskatestissä plussa to, sit digitestissä plussa pe, silloin oli inseminaatio jonka yhteydessä oli ultra. Siinä näkyi iso folli, lääkäri sanoi että siitä ei näe onko just puhjennu vai pian puhkeemassa. Sillon pe illalla / pe-la yöllä oli menkkamaisia kipuja, siks uskon että olis ollu pe/la. Mutta limat tosiaan jatku sinne sunnuntaille, että tiedä siitä sit!

View attachment 110424
Mielenkiintoista, mysteeri! :D
 
Hitsi, olin varma että nyt tuo Lugesteron pitää lämmöt ylhäällä siihen asti että lopetan, mutta tänään olikin pudonnut lämmöt! Ilman tuota pitäis siis kuukautisten alkaa ajallisesti la/su. Kovasti toivon, että alkaisi ajallaan, että pääsisi mahdollisimman pian seuraavaan hoitokierrokseen kiinni!

Kyl mua vähän mietityttää että kuinka paljon Ouraan vaikuttaa, jos käsi on yks yö enemmän peiton ulkopuolella ja toinen yö enemmän peiton alla :D joskus herään siihen, että Ourakäsi on peiton ulkopuolella, ja äkkiä sujautan takas peiton alle. Kun se kai kuitenkin laskee yön keskiarvoa, mun ymmärtääkseni :Eyes:
 
Tältä näyttää täällä nyt. Ei ne lämmöt vielä ihan täysin pudonnukaan. Eli voi olla että toi Lugesteron pitää ne väkisin jossain näillä main siihen asti, että ne lopetetaan. Huomenillalla vika luge, eli jos noudatan muiden kokemuksia, joskus ens viikon alussa alkaa sit menkat.

Screenshot_20220128-091303.png
 
Hei,

Liityn itsekin mukaan, jäin koukkuun noihin teidän kaavioihin ja tilanteiden seuraamiseen. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Itselläni ei vielä ole silmää näiden analysointiin. Oon miettinyt, tuleeko lämpöjen nousta heti kun kiinnittyminen on tapahtunut vai voiko ne nousta myöhemmin? :Eyes: Mulla menkat pitäs tulla joko ke tai to eli kierto on sen 27 tai 28 pvä. Tämä piinailu vie järjen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: FF näyttää omasta mielestäni olevan yhden dpo:n edellä, sillä eikös ovulaatio ole dpo-1? Anyway, laitelkaa viisaammat kommenttia mun käppyrään. Jännäilen samalla teidän käppyröitä, tsemppiä!
 

Liitteet

  • Screenshot_20220128-112240~2.png
    Screenshot_20220128-112240~2.png
    147.9 KB · Katsottu: 47
Takaisin
Top