BBT - basal body temperature

Täällä menee kiertopäivä 4. Musta tuntuu, että vuosi ehkäisyn lopettamisesta ja nyt vasta alkaa menkat runsastumaan ja kierrot pitenemään lähemmäs sitä, mitä oli ennen 11 vuoden ehkäisyä ja siitä 7v. kierukkaa. Järkyttävää, että voi mennä noin pitkään, mutta toisaalta mulla ei ollut Mirenan aikaan kertaakaan kuukautisia. Toki oon pudottanut nyt painoa jonkun 8 kiloa parissa kuukaudessa, että sekin voinee vaikuttaa positiivisesti asiaan.

Tonninseteli: näyttää siltä, että voisi olla plussakierto, sen verran hyvännäköistä nousua siellä. :joyful:

Jannn: Mulla Premomissa kolme peräkkäistä nousua aiheuttaa tuon viivan. Viimeksi kokeilin muuttaa yhden päivän lämpöä 0,5 astetta niin tuo viiva piirtyi, että tuntuu olevan pienestä kiinni joskus. Mullakin normi digi, jonka tulos voi olla helposti väärä. :pompus:
 
Oon testaillut Sofeilla dpo7 lähtien, eikä minkäänlaista viivaa näin dpo10 mennessä piirtynyt :meh: Mut aina voi elätellä toiveita myöhäisestä kiinnittymisestä tai hitaasta hcg noususta :rolleyes:
 
Nyt ois jännä tietää, vaikuttaako makuuhuoneen kuumuus näihin lämpöihin o_O oli myös vähän levoton aamuyö. Ja parisen tuntia tämän mittauksen jälkeen jatkoin unia joten kuten ja mittasin huviks uusiksi, niin oli noussut 36,77--> 36,87. Mutta se onkin ihan normaalia että nousee kun on ollut hereillä tai nukkunut pidempään.. täytyy koittaa illemmallakin mitata :rolleyes:
Milloinkohan eka droppi tulee :woot:
 

Liitteet

  • Screenshot_20210516-081540.jpg
    Screenshot_20210516-081540.jpg
    133.9 KB · Katsottu: 64
Täällä on vissiin ovuloimaton kierto, ei haittaa sit niin paljoo ettei oo ehitty puputtelemaan muuton aikana.

E1817968-6825-4B63-B33B-04055F70CAED.jpeg
 
Muistin tänään taas aloittaa lämpöjen mittailut. Vuotopäivät ehkä nyt lopuillaan, km kun aloitti vuodot niin ei ihan normaalikierto välttämättä ole tulossa. Lämmöt ei ole vielä laskeneet raskaana olemisen jäljiltä, mut ehkä jo huomenna, kun keltarauhasen pitäis olla hävinnyt jo. Yhden kierron ehdin aiemmin mittailla ja siinä lämmöt meni just niinku oppikirjoissa ja raskauden aikana jäi ylemmälle tasolle. Sen verran rennosti näitä mittailen, että en ala kellolla heräämään vain mittausta varten, vaan mittaan kun herään.
 
Onko sulla ollut ovis tossa 15-17 välissä? Näyttäisi olevan normi estrogeenidroppi tai miks ei kinnitysdroppi? :woot::nailbiting:
Mun silmiin näyttää kyllä, että ovis olis tapahtunut.

Toi lämmönnousu on niin mitätön niin siks epäilen et ei oo tapahtunu.. Toki tässä nyt on ollu stressiä ja vaikka mitä, mikä voi lämpöihin vaikuttaa kun on täysin poikkeava arkirytmi ollu (vaikka mitannu samaan aikaan kuitenki), mutta paha sanoo kyllä! Se selviää jossain kohtaa :woot:
 
Tulihan se droppi. Eikai tästä vielä mitään voi päätellä. Ei mitään oloja ainakaan plussan suuntaan.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210517-065534.jpg
    Screenshot_20210517-065534.jpg
    132.6 KB · Katsottu: 59
Muistin tänään taas aloittaa lämpöjen mittailut. Vuotopäivät ehkä nyt lopuillaan, km kun aloitti vuodot niin ei ihan normaalikierto välttämättä ole tulossa. Lämmöt ei ole vielä laskeneet raskaana olemisen jäljiltä, mut ehkä jo huomenna, kun keltarauhasen pitäis olla hävinnyt jo. Yhden kierron ehdin aiemmin mittailla ja siinä lämmöt meni just niinku oppikirjoissa ja raskauden aikana jäi ylemmälle tasolle. Sen verran rennosti näitä mittailen, että en ala kellolla heräämään vain mittausta varten, vaan mittaan kun herään.
Tervetuloa mukaan! :happy:

Toi lämmönnousu on niin mitätön niin siks epäilen et ei oo tapahtunu.. Toki tässä nyt on ollu stressiä ja vaikka mitä, mikä voi lämpöihin vaikuttaa kun on täysin poikkeava arkirytmi ollu (vaikka mitannu samaan aikaan kuitenki), mutta paha sanoo kyllä! Se selviää jossain kohtaa :woot:
Okei, voihan se tietysti tehdä sekin. Ehkäpä se ovis on voinut olla, kun nousu tulee kuitenkin. Ainakin, kun klinikalla näytin lääkärille mun käyriä niin se sanoi heti, että jos lämmöt kuitenkin nousee niin ovis on tapahtunut vaikka se ei heti pomppaiskaan. Mulla se ero ei ole tosiaan kovin iso muutenkaan luteliaalissa. :)

Tulihan se droppi. Eikai tästä vielä mitään voi päätellä. Ei mitään oloja ainakaan plussan suuntaan.
Se on sullakin tuo dpo6 kiinnitysdroppi siellä menossa. :woot:

Mulla kesti vuotoa vain kaksi päivää, mutta vatsakipuja oli viikon ja tiputtelua ennen ja jälkeen menkkojen. Ekaa kertaa vuoteen oli viikon mittaiset kuukautiset, vaikka varsinaista vuotoa olikin vain kaksi päivää. Tosi outoa. Aloin miettimään, että onkohan mulla joku tulehdus, joka tuota tiputtelua aiheuttaa. :pompus: Ultrassa oli kaikki hyvin ja se aukiolotutkimus on nyt perjantaina. Pitäisi varmaan vielä varulta papanäyte pyytää. Onko teillä muilla ilman hormoniehkäisyä ollut tuollaista tiputtelua?o_O
 
@Navene , esikoisen jälkeisen ehkäisyn jälkeen on tiputellut melkein joka kierrossa pari päivää ennen menkkoja ja joskus jälkeenkin. Ja kaikki tutkimukset on tehty, eikä vikaa oo löytynyt, eli voi kai se olla ihan harmitontakin :confused005
 
Tässä varmaan syy suurimmalle osalle dipeistä... Googletin:

"The levels of progesterone peak at 6–8 days after ovulation, even when a woman does not become pregnant. Progesterone levels can affect a woman's mood and body — this means that after a week or so, they may experience similar symptoms in early pregnancy as they do before a period."

Tässä lienee syy dipilleni ja mahd nämä oireet johtuvat tuosta. Ällöttää ja syöminen vähän helpottaa, tämmöistä ei kyllä ole ollut ennen mutta eipä voi raskausoirekaan olla vielä :shifty:
 
@Navene , esikoisen jälkeisen ehkäisyn jälkeen on tiputellut melkein joka kierrossa pari päivää ennen menkkoja ja joskus jälkeenkin. Ja kaikki tutkimukset on tehty, eikä vikaa oo löytynyt, eli voi kai se olla ihan harmitontakin :confused005
Mulla ei ole koskaan ennen tiputellut, ennen kuin jätin Mirenan pois. Siitä alkaa olemaan jo vuosi kuitenkin. Joka kierrossa ei kyllä ole tiputellut, mutta nyt oli menkkamaista vatsakipua ja tiputteli kuitenkin useamman päivän ennen menkkoja ja vielä kaksi päivää menkkojen jälkeenkin. Täytyy ottaa lääkärin kanssa puheeksi tuo. Aiemmin puhuivat siitä progesteronista, että jos se on alhaalla niin voisi sitä aiheuttaa, mulla se oli kuitenkin normaalin sisällä. Mulla ei vaan koskaan ole ollut oikein menkkojen aikaan vatsakipuja ja nyt sitä oli kaikkina noina päivinä vuodon aikana. Hmm... Toivottavasti olisi harmitonta. :oops: Mulla vähennettiin kokeeksi kilpirauhasen lääkitystä, että ehkä silläkin voi olla vaikutusta sitten tuohon.
 
Tässä varmaan syy suurimmalle osalle dipeistä... Googletin:

"The levels of progesterone peak at 6–8 days after ovulation, even when a woman does not become pregnant. Progesterone levels can affect a woman's mood and body — this means that after a week or so, they may experience similar symptoms in early pregnancy as they do before a period."

Tässä lienee syy dipilleni ja mahd nämä oireet johtuvat tuosta. Ällöttää ja syöminen vähän helpottaa, tämmöistä ei kyllä ole ollut ennen mutta eipä voi raskausoirekaan olla vielä :shifty:
Mulla oli edellisestä kemiallisesta pahoinvointia jo heti alussa, siitä aloinkin epäilemään raskautta. Eihän se kaikille alussa tule kyllä. :pDippejä tulee tosiaan mullekin joka kierrossa. Kai se jännän paikka onkin nouseeko dipistä vielä korkeammalle. :wink
 
Mulla oli edellisestä kemiallisesta pahoinvointia jo heti alussa, siitä aloinkin epäilemään raskautta. Eihän se kaikille alussa tule kyllä. :pDippejä tulee tosiaan mullekin joka kierrossa. Kai se jännän paikka onkin nouseeko dipistä vielä korkeammalle. :wink

Ihanasti tsemppaat, kiitos :Heartred huomenna testaan varmaan jo :p
 
Mielenkiintosia tietopaketteja dipeistä! Munkin lasku oli vissiin dippi, täppäsin yhden lämmön pois päivältä, josta olin edellisenä päivänä juonu viiniä (koska se voi nostaa lämpöjä), niin ff heitti mulle oviksen!

6162FD8F-8CE7-447A-A63E-40DCCB5C90BD.jpeg
 
Takaisin
Top