BBT - basal body temperature

Oho! Hyvä että saat hoidettua, voi vaikuttaa tärppäämiseenkin :)

Joo nyt oon ihan paskajäykkänä kun antibiootin jälkeen pitää varata poistoleikkaus :nailbiting: Neljästä viisurista kaksi osittain puhjennut ja ne sit ottaa välillä itteensä... Ja koska mokomat vaan osittain esillä, pitää leikata. Oon 99% varma, että kuolen siihen paikkaan :dead: Vihaan suussa ronkkimista ja sit (fiksuna tyttönä) katoin Käypä hoito -sivuilta videon miten viisurit leikataan :hilarious:
 
Joo nyt oon ihan paskajäykkänä kun antibiootin jälkeen pitää varata poistoleikkaus :nailbiting: Neljästä viisurista kaksi osittain puhjennut ja ne sit ottaa välillä itteensä... Ja koska mokomat vaan osittain esillä, pitää leikata. Oon 99% varma, että kuolen siihen paikkaan :dead: Vihaan suussa ronkkimista ja sit (fiksuna tyttönä) katoin Käypä hoito -sivuilta videon miten viisurit leikataan :hilarious:

Mul on kolme neljästä poistettu, kaks oli helppoa ja poistettiin yhtä aikaa. Myöhemmin sit kolmas, joka kasvoi toista hammasta päin. Mut kai sekin sit meni hyvin :grin Neljäs ei oo puhjennut ja toiv ei puhkeekaan, se tuntuu tuol jossain poskessa :hilarious:
Hyvin se menee :thumleft
 
Joo nyt oon ihan paskajäykkänä kun antibiootin jälkeen pitää varata poistoleikkaus :nailbiting: Neljästä viisurista kaksi osittain puhjennut ja ne sit ottaa välillä itteensä... Ja koska mokomat vaan osittain esillä, pitää leikata. Oon 99% varma, että kuolen siihen paikkaan :dead: Vihaan suussa ronkkimista ja sit (fiksuna tyttönä) katoin Käypä hoito -sivuilta videon miten viisurit leikataan :hilarious:
Mulla kanssa ihan iisi juttu ylhäältä ja alhaalta hammaskirurgilla. Meni ohi 5 minuutissa. Se löi kerran vasaralla ja otti palaset pois ja laittoi tikillä kiinni. Olin kanssa ihan kakka jäykkänä ja ihan hölmistyneenä, että nytkö tää jo oli ohi. Hyvin se menee. :grin
 
Tänään lämmössä dippi, jokohan huomiselle tärähtäisi ovulaatiota tikkuun :shifty:
 

Liitteet

  • 68D44305-74EB-46FD-B4A5-4AA6350926E1.jpeg
    68D44305-74EB-46FD-B4A5-4AA6350926E1.jpeg
    222.3 KB · Katsottu: 56
Nooo ei tässä nyt liikaa tartte jännittää vielä kun hampaan poiston saa kuulemma loka-marraskuulle :hilarious: Mimmosetkohan jonot sielä HUS lapsettomuushoitopuoella sitten on :eek: Oon kuullut koronan nyt selitykseksi iiiiihan kaikkeen, mitä oon koittanut terveydenhuoltopuolelta saada :stop:

Noh, lämmöt palannut normaaleiksi, antibiootti päällä ja ovista kohden mennään. Jos semmonen nyt edes antibiootin kanssa on tulossa :rolleyes:
 
Pikainen omanapa: Tuli jonkunlainen hailu rfsu:lla, sit minimaalista tiputtelua ja lämmöt on ylhäällä vielä et ei voi olla menkat kyseessä, dpo10 vasta muutenkin!

7766024B-1E92-4ED9-9C39-2FCEA4F1D5A2.jpeg
 
Nooo ei tässä nyt liikaa tartte jännittää vielä kun hampaan poiston saa kuulemma loka-marraskuulle :hilarious: Mimmosetkohan jonot sielä HUS lapsettomuushoitopuoella sitten on :eek: Oon kuullut koronan nyt selitykseksi iiiiihan kaikkeen, mitä oon koittanut terveydenhuoltopuolelta saada :stop:

Noh, lämmöt palannut normaaleiksi, antibiootti päällä ja ovista kohden mennään. Jos semmonen nyt edes antibiootin kanssa on tulossa :rolleyes:

Miten voi noin pitkään mennä että pääsee?! Joo tiedän korona..mut silti..oisko paha mennä yksityiselle? Riittääkö hoidoksi yksi antibioottikuuri?
 
Miten voi noin pitkään mennä että pääsee?! Joo tiedän korona..mut silti..oisko paha mennä yksityiselle? Riittääkö hoidoksi yksi antibioottikuuri?

Ihmettelin kanssa, että jopas on jonot. Espoossa ilmeisesti yhdellä asemalla tekevät leikkauksellisia poistoja nyt keskitetysti :shifty: Katoin et Mehiläisellä ja Terveystalolla kaikkineen sen 400-600€, eli ehkä mä odotan :finger:

Antibioottia nyt ja sitten jos alkaa taas oireilla, voi käyttää jotain desinfioivaa suuvettä :hilarious:
 
Pikainen omanapa: Tuli jonkunlainen hailu rfsu:lla, sit minimaalista tiputtelua ja lämmöt on ylhäällä vielä et ei voi olla menkat kyseessä, dpo10 vasta muutenkin!

View attachment 103261
Voi vitsi, onpas jänskää!!!!! Kun lämmöt pysyy ylhäällä, niin mun mielestä hyvä merkki. Onhan noita alkuvaiheen vuotoja paljon erilaisia ja kiinnitymisvuotoakin voi olla. Tuu heti kertomaan kuinka tilanne etenee. :woot:
 
Tänään sain vihdoin ne aukkarin tulokset ja oikea tuuba on ilmeisesti tukossa. Lääkäri suositteli suoraan IVF. On vähän pettynyt olo kyllä. Progesteroneja syönyt kaksi päivää, en tiedä vaikuttaako lämpöihin, mutta tänään lämmöt pomppas kunnolla ylös. On vähän pettynyt fiilis noista uutisista, nyt sitten mietittävä lähdetäänkö noihin hoitoihin. Täällä se on kuitenkin 4500€/kerta.
Screenshot_20210527_220543.jpg
 
Onko täällä kokemuksia Ouran lämpömittauksesta? Epäilen, että syystä tai toisesta olen saanut tässä kuussa virheellisiä lämpöjä. Seuraavassa kierrossa toki selvitän asian tarkemmin mittaamalla myös kuumemittarilla lämmöt, mutta ajattelin kysellä kokemuksia. Meillä on asunnossa nyt ajoittain tosi kuuma ja lisäksi olen nukkunut tosi rikkonaisia öitä stressin vuoksi. Etenkin tällä viikolla olen herännyt pitkäaikaisesti yöllä vähintään kerran, nukkunut tosi rikkonaisesti muutenkin. Tänään Oura näytti vain +0.1 ja harmittelin, kun huomenna pitäisi menkat alkaa ja näytti siltä, että lämpö olisi tippumasuunnassa. Mittasin kuitenkin sitten myös kuumemittarilla ja se näytti 36.99, joka on minulle korkea lämpötila päiväsaikaankin, saati sitten ennen kuutta aamulla. Parin päivän sisäänhän sen näkee, miten tässä kierrossa nyt käy, mutta haluaisin kysyä kokemuksia Ouran lämpötiloista.
 
Onko täällä kokemuksia Ouran lämpömittauksesta? Epäilen, että syystä tai toisesta olen saanut tässä kuussa virheellisiä lämpöjä. Seuraavassa kierrossa toki selvitän asian tarkemmin mittaamalla myös kuumemittarilla lämmöt, mutta ajattelin kysellä kokemuksia. Meillä on asunnossa nyt ajoittain tosi kuuma ja lisäksi olen nukkunut tosi rikkonaisia öitä stressin vuoksi. Etenkin tällä viikolla olen herännyt pitkäaikaisesti yöllä vähintään kerran, nukkunut tosi rikkonaisesti muutenkin. Tänään Oura näytti vain +0.1 ja harmittelin, kun huomenna pitäisi menkat alkaa ja näytti siltä, että lämpö olisi tippumasuunnassa. Mittasin kuitenkin sitten myös kuumemittarilla ja se näytti 36.99, joka on minulle korkea lämpötila päiväsaikaankin, saati sitten ennen kuutta aamulla. Parin päivän sisäänhän sen näkee, miten tässä kierrossa nyt käy, mutta haluaisin kysyä kokemuksia Ouran lämpötiloista.
Mulla ei ainakaan ole tuosta Ourasta kokemusta. Tuo lämpötila pitäisi olla heti heräämisen aikana otettu, joten sinällään mittaisin ihan normi mittarilla. Toki jos siitä voi tsekata jotenkin heti herätessä sen hetkisen lämpötilan ja laittais muistiin.

ON: En tiedä onko mulla joku flunssa vai voiko olla, että progesteroni nostaa näin paljon lämpöjä? Mullahan lämmöt sahaa yleensä siksakkia ja nyt tasaista lämpöä näyttää joka aamu. Lämmöt käväisee normisti 36,7 luteliaalissa, nyt koko ajan koholla. Muuten ei mitään raskausoireita.

Eilen kävin sairaalassa varulta kohtutulehduksen varalta, kun lämpö nousi 37,4, eikä siellä löytynyt mitään verikokeissa tai ultrassa. Ultraaminen teki kyllä kipeää sieltä tukkeutuneen tuuban kohdalta. Näkyisköhän ultrassa jo mahdollinen plussa tummana kohtana yms. Eilen oli dpo6?
(Kuvassa punainen viiva on LH huippu)

Screenshot_20210530_134514.jpg
 
Luteaaliin ja piinapäiviin on siirrytty. Ovulaation ennuste on FF:llä kp16 ja Premomilla kp17. Omat tuntemukset sanois että se ois ollut pe iltana 22 jälkeen tai ihan pikkutunneilla lauantaina heti puolen yön jälkeen. Tää on kyllä mahtavaa miten oman kehon merkkejä ja tuntemuksia oppii havainnoimalla, kirjaamalla ja mittaamalla tulkitsemaan ja ennustamaan. Itsestä voin jo sanoa että toimii ku junan vessa :grin

Nyt vaan odotellaan testipäivää, dpo12 tuli viimeksi plussa.
 

Liitteet

  • B4E16507-83A3-4EB5-AEB7-557961425C04.jpeg
    B4E16507-83A3-4EB5-AEB7-557961425C04.jpeg
    437.8 KB · Katsottu: 56
  • 472A6D39-A9F3-4C4F-AEB9-76A63E19910D.png
    472A6D39-A9F3-4C4F-AEB9-76A63E19910D.png
    232.5 KB · Katsottu: 57
Luteaaliin ja piinapäiviin on siirrytty. Ovulaation ennuste on FF:llä kp16 ja Premomilla kp17. Omat tuntemukset sanois että se ois ollut pe iltana 22 jälkeen tai ihan pikkutunneilla lauantaina heti puolen yön jälkeen. Tää on kyllä mahtavaa miten oman kehon merkkejä ja tuntemuksia oppii havainnoimalla, kirjaamalla ja mittaamalla tulkitsemaan ja ennustamaan. Itsestä voin jo sanoa että toimii ku junan vessa :grin

Nyt vaan odotellaan testipäivää, dpo12 tuli viimeksi plussa.
Hyvältä näyttää kyllä ja komean kokoinen lh-piikki siellä kanssa! Nyt sitten jännätään yhdessä. :)
 
Mites muilla menee?

Dpo10 uutisia. Täällä mennään oudon tasaista viivaa, joten lienee kaikki tuon Progeffekin (Lugesteron) ansiota. Meinasin huomenna kuitenkin aamulla testata, kun meillä on after worksit töiden jälkeen. Kuukautisia odottelen Dpo14-15, joten onhan tässä vielä aikaa jännätä.
Screenshot_20210603_080357.jpg
 
Mites muilla menee?

Dpo10 uutisia. Täällä mennään oudon tasaista viivaa, joten lienee kaikki tuon Progeffekin (Lugesteron) ansiota. Meinasin huomenna kuitenkin aamulla testata, kun meillä on after worksit töiden jälkeen. Kuukautisia odottelen Dpo14-15, joten onhan tässä vielä aikaa jännätä.
View attachment 103433

Mikähän dippi sulla on eiliselle osunut? Muuten kyllä ihmeellisen tasaista viivaa sulla kyllä on.

Täällä dpo5/6 ja 36,6-36,7 sahaa lämmöt. Vielä viikko odottelua siihen että alan testaamaan.

Pitäis varmaan olla tarkempi mittari, joka näyttäis 2 desimaalia. Ku kattoo jenkkipalstojen fahrenheit käyriä, niin ne näyttää tosi erilaisilta kun luvut on tarkempia. Tosin itelle kyllä riittää ihan hyvin tää 0,1 asteen välein näyttämään suunnan mikä vaihe on. Erot tulee esille riittävän selkeästi.
 
Mikähän dippi sulla on eiliselle osunut? Muuten kyllä ihmeellisen tasaista viivaa sulla kyllä on.

Täällä dpo5/6 ja 36,6-36,7 sahaa lämmöt. Vielä viikko odottelua siihen että alan testaamaan.

Pitäis varmaan olla tarkempi mittari, joka näyttäis 2 desimaalia. Ku kattoo jenkkipalstojen fahrenheit käyriä, niin ne näyttää tosi erilaisilta kun luvut on tarkempia. Tosin itelle kyllä riittää ihan hyvin tää 0,1 asteen välein näyttämään suunnan mikä vaihe on. Erot tulee esille riittävän selkeästi.
Joo itselle on kanssa tuo yksi desimaali on riittänyt suuntaa antavasti, kunhan näkee, että ovis tapahtuu. Ja jos ne lämmöt pomppaa niin kyllä siinä yleensä aika iso tulee mun mielestä.

Mulla kanssa yleensä sahaa lämmöt siksakkia, mutta tuo proge on kyllä aiheuttanut tosi tasaista käyrää nähtävästi. Mulle tulee yleensä kaksi estrogeenidippiä joka kierrossa.

Nauroinkin tänä aamuna miehelle, että proge tuottaa samat signaalit kuin olisi raskaana vaikkei olisikaan. Maha turvoksissa, tissit kasvaneet ihan kauheasti, kahvi ei maistu ja hampaiden pesu ällöttää. Mutta huomenna meinasin varuiksi testin siksi juuri tehdä.
 
Muokattu viimeksi:
Hei! Mulla jäi viime kierrossa kemialliseks taas vaihteeks. No eipä siinä, nyt on aika lapsettomuuspolille elokuulle joten sieltä sit saadaan apuja viimestään. Nyt kp7 ja rauhallinen tilanne, lämmöt majailee matalalla.
 
Heips! Te jotka mittailleet jo kauemmin, niin kuinka paljon ennen ovulaatiota lämpötilan aleneminen tapahtuu yleensä? Päivää? Kahta? Kolmea? :)
 
Takaisin
Top