BBT - basal body temperature

Hyvältä kuulostaa, ei pitäisi ainakaan siitä jäädä kiinni! :grin Tuo hidas nousu on varmasti parempi, mulla se on tosi nopea. Usein en saa sitä yhtä tummaa viivaa edes kiinni, vaan jää vähän haaleammaksi.

Jannn kanssa tsemppiä sinne seurailuun, joskus ne tärppikierrot onkin niitä hiljaisimpia ja oireettomimpia, mitä olen täällä seurannut keskusteluita. Oliko sulla ennestään lapsia, onko ollut oireettomia ennen?

Tonninseteli: Tsemppiä sinne, tärkeintä on, että ei stressaa noita lämpöjä. Tule silti kirjoittelemaan kuulumisia ja oireita piinapäiviltä. :nailbiting::wacky:

Mulla oli tissit ihan älyttömän kipeät monta päivää tässä, mutta oon jotenkin luopunut toivosta, kun ne on joskus toistekin ollut kipeät ennen menkkoja. Oli kyllä sellaiset pms kiukkuilutkin, että oli mies helisemässä. :woot: Ajattelin toiveikkaana, että olis ollut dpo10 kiinnittymisdippi, kun sen jälkeen alkoi tiputtelu, mutta ei kai se näin kauaa pitäisi jatkua? Ihan vaaleanpunaista vv tulee vain ja sitä vatsakipua oli monta päivää. Mulla on aiemmat raskaudet olleet niin oireettomia alkuun, että jotenkin ajattelin, että seuraavakin menisi samalla tavalla. Kai ne raskaudet on kuitenkin aina vähän erilaisia. Onko teillä kokemuksia, että olisi erilaiset raskaudet?

Ei ole lapsia, mutta raskaana olen ollut kaksi kertaa. Toinen luomuraskaus enkä osannut vielä miettiä mikä dpo tmv. Toinen inseminaatiosta ja lääkkeillä, mutta varmaan rintojen kipeytyminen ollut yksi suurin ja eka oire. Mutta nyt siis vasta ovulaatiota odotan. Ivf edessä ensi kuussa tai syksyllä, jos ei nyt kävisi luomuihmettä.
Ja tässä tokassa oli mahdollisesti kiinnittymiskipuja dpo4 ja dpo5 pieni haalean ruskea tuhru suojassa.
 
Eilen tulikin iltapäivällä ovisplussa sekä tänä aamuna :) ja vaikka vähän mokailin aamulla eli en mitannut heti kun heräsin ekan kerran, niin merkkasin aamulämmöksi 36,31. Nyt jatkan mittailua jotta näkee lähteekö lämmöt nousuun :happy:
 

Liitteet

  • Screenshot_20210511-081241.jpg
    Screenshot_20210511-081241.jpg
    83.7 KB · Katsottu: 45
Hyvältä näyttää jannn! Toivotaan et lämmöt lähtee nousuun nätisti!

Mulla tuli eilen sit se o+, oli tasavahvat mut enpä sen kummempaa oo markettitesteillä saanukaan. Tänään oli jo haaleempi! Myös ff povaa ovista tälle päivälle.

B0C44F77-10D1-4DA0-8A34-56AE473617AF.jpeg
 
Hyvältä näyttää jannn! Toivotaan et lämmöt lähtee nousuun nätisti!

Mulla tuli eilen sit se o+, oli tasavahvat mut enpä sen kummempaa oo markettitesteillä saanukaan. Tänään oli jo haaleempi! Myös ff povaa ovista tälle päivälle.

View attachment 102843

Samoin :) meillä sit sama dpo!
 
Kiva, että Tonninseteli jatkoit mittailuja! :smiley-angelic008
Ja ei kai sitä ihan niin vakavasti kannata ottaa niitä heittelyitä. Sehän voi olla vähän mittari vinossa niin heittää senkin takia. :grin Huomaan kyllä, että alko nostaa hyvin lämpöjä seuraavana aamuna vaikka olisi vain pari lasia ottanut viiniä. Minäkin pari kertaa jo sanonut, että en jaksa enää mittailla, mutta uteliaisuus aina voittaa. :laughing001

Jannn ja Deb, tosi hyviä käyriä teillä! Nyt sitten ne jännät paikat. Kiva, että teillä Dpo:t samaan aikaan niin voi verrata ja jännäillä yhdessä.

Mulla oli kyllä jännät päivät. Menkat alkoi 2 päivää myöhässä ja olin jo kaivamassa testit kaapista. Ei ollut yhtään sellainen olo, että olisin raskaana, mutta flunssa ehkä siirsi menkkoja pari päivää eteenpäin. Voikohan se flunssa vaikuttaa sillä tavalla? :pompus:

Screenshot_20210512_182731.jpg
 
Kiva, että Tonninseteli jatkoit mittailuja! :smiley-angelic008
Ja ei kai sitä ihan niin vakavasti kannata ottaa niitä heittelyitä. Sehän voi olla vähän mittari vinossa niin heittää senkin takia. :grin Huomaan kyllä, että alko nostaa hyvin lämpöjä seuraavana aamuna vaikka olisi vain pari lasia ottanut viiniä. Minäkin pari kertaa jo sanonut, että en jaksa enää mittailla, mutta uteliaisuus aina voittaa. :laughing001

Jannn ja Deb, tosi hyviä käyriä teillä! Nyt sitten ne jännät paikat. Kiva, että teillä Dpo:t samaan aikaan niin voi verrata ja jännäillä yhdessä.

Mulla oli kyllä jännät päivät. Menkat alkoi 2 päivää myöhässä ja olin jo kaivamassa testit kaapista. Ei ollut yhtään sellainen olo, että olisin raskaana, mutta flunssa ehkä siirsi menkkoja pari päivää eteenpäin. Voikohan se flunssa vaikuttaa sillä tavalla? :pompus:

View attachment 102876

Millon sulla olikaan flunssa? Mullahan alkoi just viime kierrossa flunssa kp30/dpo16 ja vasta dpo19 alkoi kunnolla menkat :hungover: kai se voi myöhäistää menkkoja :dontknow särkylääkkeet sun muu siinä..
 
Millon sulla olikaan flunssa? Mullahan alkoi just viime kierrossa flunssa kp30/dpo16 ja vasta dpo19 alkoi kunnolla menkat :hungover: kai se voi myöhäistää menkkoja :dontknow särkylääkkeet sun muu siinä..
Mulla oli lauantaina jo väsy, mutta sunnuntai-maanantai oli pahimmat flunssapäivät. Tänään menin saikulta töihin niin aamulla alkoi menkatkin. En syönyt itse särkylääkettä ollenkaan, mutta ehkäpä se sitten siirsi, kun sullakin samat kokemukset. :thumleft
 
No ei se ovis kyllä vielä ollu. Ei näillä lämpötiloilla. Ehkä mun kroppa vaatii paremman ku tasavahvan ovistestin ovuloidakseen! Menee hukkaan tää kierto, ei ehdi kauheesti puputtelemaan kun tänääm ja huomenna on muuttopuuhia. Yleensä pitkissä kierroissa mulla kp20 ovis, nyt on jo kp19 :banghead:

49B5D6AF-1ED0-4D62-82FF-3DB25C163979.jpeg
 
Mittailut jatkuu kyllä... vähän muuten alkaa huumorintaju loppua kun yk 11 vai 12 jo menossa :shifty: Eikä mitään hoitosuhdetta vielä aloitettukaan koska korona ja terveyskeskukset ei kuulemma sovi yhteen. Katotaan sit sysssssymmällä.
 
Tonni kyllä silti pitäis tämmösten asioiden pyöriä ja toimia o_O

Täällä lämmöt pomppas mutta oli kyllä todella kuuma nukkua, mut toivotaan et johtui ovulaatiosta nousu :)
 
Sanos muuta. Noh pyysivät soittamaan ajanvaraukseen uudelleen "myöhemmin toukokuussa" kun maaliskuussa soitin. Eli koitan vaikka kesäkuun alussa uudestaan :happy: Nyppii vahvasti touhu, mutta minkäs teet kun ei helpolla pääse tässäkään asiassa :angry9 Hyväksyin jo tämänhetkisen kohtaloni ja liityin Simpukka ry:n jäseneksi, jos edes jotain hyvää tästäkin elämänvaiheesta tulisi lopulta aikaiseksi.
 
Mittailut jatkuu kyllä... vähän muuten alkaa huumorintaju loppua kun yk 11 vai 12 jo menossa :shifty: Eikä mitään hoitosuhdetta vielä aloitettukaan koska korona ja terveyskeskukset ei kuulemma sovi yhteen. Katotaan sit sysssssymmällä.
Tsemppiä sinne, ei kuulosta kyllä kovin kivalta, että näin tärkeitä asioita venytetään suhteettoman pitkälle.

Voin kyllä samaistua. Meillä kanssa alkoi yk12 ja itse olen 38v. Me asutaan täällä Espanjassa niin täällä ei julkisella hoideta enää 38v justiinsa. Onneksi meillä on yksityinen vakuutus ja saadaan kaikki verikokeet maksutta, aukiolotutkimukset yms. Mutta kun täällä ei kanssa mene mikään nappiin ekalla kerralla. Tuohon toiseen ketjuun juuri kirjoitin tästä samasta asiasta, mutta kerronpa nyt tännekin. Eli tänään kp2 menossa ja vakuutusyhtiön valtuutus puuttui 40 verikokeen kahdesta testistä eli juuri amh ja joku cariotipo kromosomitesti. Elikkäs kuukauden päästä uudelleen verikokeisiin ja sitten vasta mies saa käydä viemässä omat purkkinsa ja päästään toiselle käynnille. Aukiolotutkimukseen oon menossa ens viikolla ja mietin just kun se on kp10, että mun ovis on yleensä kp11, joten meneeköhän tämä kierto ihan pelastusarmeijalle..? Alkaa kyllä itselläkin huumori loppua pikkuhiljaa. :wideyed:
 
Ja siis kävin ensin verikokeissa helmikuussa julkisella. Ottivat nuo estrogeenit yms ja odotettiin tuloksia kuukausi. Sanoivat, että kaikki on kunnossa, mutta olen liian vanha julkisen puolen hoitoihin. Siitä sitten varattiin aika klinikalle ja käytiin siellä huhtikuussa ja saatiin lähete lisäverikokeisiin ja aukiolotutkimukseen. Noh, jotta pääsen käymään vakuutusyhtiön paikoissa niin mun täytyi hakea valtuutukset tietysti vakuutusyhtiön lääkäriltä. Normilääkäri valtuutti verikokeet, gynekologille hakemaan lähete aukiolotutkimukseen ja nyt oli kuitenkin kaksi valtuutusta liian vähän, joten täytyy taas varata aika johonkin lääkärille ja käydä hakemassa sieltä valtuutus, että päästään noihin viimeisiin verikokeisiin. Sitten vasta pääsee tosiaan mies purkille ja nähdään klinikan lääkäri uudelleen. Jos oltaisiin itse maksettu nuo kaksi puuttuvaa testiä niin olisi maksanut 1500€! Mutta että sellainen avautumisromaani tällä kertaa. Alkaa vaan omakin pää leviämään tähän, että oikeasti ollaan vasta heinäkuussa siellä uusintakäynnillä. :smiley-ashamed005

Muoks. Täällä siis kun ei voi vain soittaa tai hommata sähköpostilla maksuvaltuutusta vaan pitää käydä aina istumassa jonkun vastaanotolla ja käydä hoitamassa se asia. Että herr jee.
 
Kuulostaa hyvin hankalalta... Espanjalaisten kanssa paljon toimivana pystyn kuvittelemaan :hilarious: Onko teillä ennestään lapsia vai esikoinen tekeillä? Kyllä mä uskon, että kunhan sen lähetteen saisi niin täällä taas "valtio huolen pitää omistaan." :smiley-angelic001
 
Kuulostaa hyvin hankalalta... Espanjalaisten kanssa paljon toimivana pystyn kuvittelemaan :hilarious: Onko teillä ennestään lapsia vai esikoinen tekeillä? Kyllä mä uskon, että kunhan sen lähetteen saisi niin täällä taas "valtio huolen pitää omistaan." :smiley-angelic001
Meillä on kaksi luomulasta -02, -10 ja molemmat saaneet alkunsa helposti. Nyt ikää paljon enemmän tietysti ja eri puoliso. Miehellä ei ole itsellään lapsia, että meillä vika voi löytyä hänestäkin.. Täällä hän ei kuitenkaan pääse purkittamaan, ennen kuin nuo kaikki verikokeet ja aukiolotutkimus on minulle tehtynä.

Tänään näköjään tällainen menkkahuuruinen epätoivon päivä, jolloin kaikki tuntuu menevän niin väärin. :smug: Kaikkein tärkeintä olisi saada se yksi yhteinen rakas pikkuinen. Toivottavasti me kaikki onnistutaan tässä asiassa piakkoin ja odotus palkitaan. :Heartred
 
Missäs vaiheessa täällä porukka menee? Tuntuu, että ketjut hiljeni heti kun Suomessa iski kesäkelit parille päivälle :hilarious: Täällä pompitaan luteaalissa, dpo10 tänään ja tässä kierrossa ei ainakaan tullut sitä JÄÄTÄVÄÄ droppia tälle päivälle, thank God.

Screenshot_20210515-110021_Flo.jpg
 
Täällä dpo4 vasta ja lämmöt pysyneet ylhäällä, yleensä kai tässä vaiheessa tullut yksi välidroppi.
Vv tulee paljon ja eilen ihan eggistä yksi pieni klöntti, muuten pyyhittäessä näyttää kirkkaalta limalta. Mutta mielestäni multa tulee aina vv luteaalissa. Alkaa jo tuntumaan perusnegatiiviselta että tuskin plussaa tulee.
Miksiköhän Flo ei aina laske tuota ovulaatiota? Tänään tuli että laskettu ja tuo vihreä plakaatti ylös. Ehkä koska niin hyvin pysynyt ylhäällä tuon jälkeen :dontknow
 

Liitteet

  • Screenshot_20210515-123507.jpg
    Screenshot_20210515-123507.jpg
    130.6 KB · Katsottu: 44
Takaisin
Top