BBT - basal body temperature

Testit negaa mutta käyrä mielenkiintoinen
 

Liitteet

  • Screenshot_20210519-073533.jpg
    Screenshot_20210519-073533.jpg
    137 KB · Katsottu: 71
On kyllä mielenkiintoinen! Onko sulla dpo8 vasta?

Jep. Tänäänkin aamuyöllä heräilin joten tiedä sit kuinka luotettava mittaus on. Mullahan luteaali pitkä kuin nälkävuosi vai miten sitä sanotaan..eli vielä on ainakin 8päivää ennen kuin menkat alkaa :shifty:
 
Jep. Tänäänkin aamuyöllä heräilin joten tiedä sit kuinka luotettava mittaus on. Mullahan luteaali pitkä kuin nälkävuosi vai miten sitä sanotaan..eli vielä on ainakin 8päivää ennen kuin menkat alkaa :shifty:
Mullakin oli 15 päivää viimekierrossa! Hehheh todellakin nälkävuodeksi voi kutsua sitä. Odottavan aika on pitkä. Lauantaina pitäisi olla ovis sen tutkimuksen jälkeen, saa nähdä kuis käy. :grin
 
Lämmöt seuraa ihmeellisen identtisesti edellisen kierron käyrää. Sen perusteella voisi näyttää että km ei ole sekoittanut mitään. Kp 8 tänään ja ovis hyvällä tuurilla tulossa ma-ti.
 
Oon jo kuukauden verran yrittänyt päästä foorumille, mutta jostain syystä rekisteröityminen/kirjautuminen ei onnistu

Meillä taustalla yritystä 7/2020 alkaen, plussa 12/2020, keskenmeno tammikuussa ja yritys jatkui maaliskuussa yksien menkkojen jälkeen. Siinä vaiheessa aloin myös laittaa Ouran lämpöjä ylös ff:ään ja nyt siis kolmas lämpökierto menossa. Oo mielenkiinnolla lukenut tätä ketjua ja halunnut mukaan, mutta nyt vasta huomasin, että voin osallistua myös kirjautumatta.

Eka yk keskenmenon jälkeen oli lyhyehkö luteaali, normalisoitui viime kierrossa. Ennen keskemenoa kierrot oli 27-31, nyt ollut 31 ja 28.

Fässä kierrossa testasin ekaa kertaa myös ovista, eka digillä, mutta ne loppui kesken enkä saanut siihe hätään uusia, joten sit pari päivää myöhemmin vahva plussa, seuraavana aamuna myös vahva plussa ja oireiden perusteella ovis oli maanantaina, lämmöt nousi myös aavistuksen.

Tässä kierrossa lämmöt heittelee tylsästi, mut oon myös heräillyt yöllä ja mittausajankohdat vaihtelee. Lisäksi joinain yönä (kuten viime yönä) meillä on parvekkeen ovi auki, kun miehellä kuuma (mulla ei ). Katotaan jos osaisin laittaa chartin tähän.

C4XyJy


(https://aijaa.com/C4XyJy)
 
Ja virhe tuli kierron pituuksiin, menkkojen jälkeen eka kierto oli 31 (ovis lämpöjen perusteella kp21) ja yk2 oli 29 (ovis lämpöjen perusteella kp16-17). Nyt siis ovisplussa kp19ilta-kp20aamu.
 
Okei mun ovulaatio olikin vasta myöhemmin! Mut muistin et mullahan oli se kemiallinen viime kierrossa, se varmaan viivästytti!

8B494346-33FB-439A-B48C-FD72154569B5.jpeg
 
No mitäs munukkaa nyt tapahtuu. Nytkö se korona sitten iskee :wideyed: Lämmöt laski, menkat alkoi ja nyt kp2 lämmöt 36,65 :shifty: Innolla odotan taas tikkua nenään. Yleensä lämmöt menkkojen aikana jossain 36,2.....

En taas kestä jos on jotain UUTTA hormonihäikkää :arghh:
 
No mitäs munukkaa nyt tapahtuu. Nytkö se korona sitten iskee :wideyed: Lämmöt laski, menkat alkoi ja nyt kp2 lämmöt 36,65 :shifty: Innolla odotan taas tikkua nenään. Yleensä lämmöt menkkojen aikana jossain 36,2.....

En taas kestä jos on jotain UUTTA hormonihäikkää :arghh:

Mittasitko samaan aikaan ku yleensä? Olitko nukkunu hyvin? Onko kipee olo?
 
Mittasitko samaan aikaan ku yleensä? Olitko nukkunu hyvin? Onko kipee olo?

Mittasin samaan aikaan, nukuin ku tukki (tosin vajaa 6 tuntia) ja päätä särkee, mutta muuten ihan fine :confused005

Tää nyt on ensimmäinen kierto kun mittailen suusta lämpöjä, mutta silti siis korkeammalla kuin pari edellistä aamua.
 
Mittasin samaan aikaan, nukuin ku tukki (tosin vajaa 6 tuntia) ja päätä särkee, mutta muuten ihan fine :confused005

Tää nyt on ensimmäinen kierto kun mittailen suusta lämpöjä, mutta silti siis korkeammalla kuin pari edellistä aamua.

Se suusta mittaaminen voi vaikuttaa kans, suusta on aina inasen korkeempi kun kainalosta. Ja menkkojen aikaan voi hormonit vielä vähän heitellä, monihan alottaa mittaamisen sen takia vasta menkkojen jälkeen.
 
Se suusta mittaaminen voi vaikuttaa kans, suusta on aina inasen korkeempi kun kainalosta. Ja menkkojen aikaan voi hormonit vielä vähän heitellä, monihan alottaa mittaamisen sen takia vasta menkkojen jälkeen.

Tottapa tuokin. Katon mihin suuntaan se tästä lähtee :shifty: Haen sit tikkua nenään jos menee lenssuksi :hilarious:
 
Harmi jos, kun, ei tule plussaa tästä kierrosta..lämmöt kun näyttää hyviltä :shifty:
 

Liitteet

  • Screenshot_20210521-153301.jpg
    Screenshot_20210521-153301.jpg
    137.7 KB · Katsottu: 69
Harmi jos, kun, ei tule plussaa tästä kierrosta..lämmöt kun näyttää hyviltä :shifty:
No nyt on kyllä hieno käyrä!

Oon jo kuukauden verran yrittänyt päästä foorumille, mutta jostain syystä rekisteröityminen/kirjautuminen ei onnistu

Meillä taustalla yritystä 7/2020 alkaen, plussa 12/2020, keskenmeno tammikuussa ja yritys jatkui maaliskuussa yksien menkkojen jälkeen. Siinä vaiheessa aloin myös laittaa Ouran lämpöjä ylös ff:ään ja nyt siis kolmas lämpökierto menossa. Oo mielenkiinnolla lukenut tätä ketjua ja halunnut mukaan, mutta nyt vasta huomasin, että voin osallistua myös kirjautumatta.

Eka yk keskenmenon jälkeen oli lyhyehkö luteaali, normalisoitui viime kierrossa. Ennen keskemenoa kierrot oli 27-31, nyt ollut 31 ja 28.

Fässä kierrossa testasin ekaa kertaa myös ovista, eka digillä, mutta ne loppui kesken enkä saanut siihe hätään uusia, joten sit pari päivää myöhemmin vahva plussa, seuraavana aamuna myös vahva plussa ja oireiden perusteella ovis oli maanantaina, lämmöt nousi myös aavistuksen.

Tässä kierrossa lämmöt heittelee tylsästi, mut oon myös heräillyt yöllä ja mittausajankohdat vaihtelee. Lisäksi joinain yönä (kuten viime yönä) meillä on parvekkeen ovi auki, kun miehellä kuuma (mulla ei ). Katotaan jos osaisin laittaa chartin tähän.

C4XyJy


(https://aijaa.com/C4XyJy)
Tervetuloa mukaan! :happy: Kiva, että saadaan lisää chartteja.
Tottapa tuokin. Katon mihin suuntaan se tästä lähtee :shifty: Haen sit tikkua nenään jos menee lenssuksi :hilarious:
Mulla on joskus menkkojen ekat päivät lämmöt vielä korkealla, mutta ne laskee viimeistään menkkojen viimeisinä päivinä, että kyl se varmaan lähtee laskuun sullakin. :-)

ON: Mulle tehtiin tänään vihdoin se aukiolotutkimus. Ei onneksi sattunut, vähän kuin menkkajomotusta olisi ollut. Kieltämättä vähän jännitti, mutta ihan turhaan. En kyllä ymmärtänyt yllättäen, mitä ne espanjaksi selitti, mutta kyllä ne aina kysyi, että onko kaikki hyvin välillä englanniksi. Helpottaa kummasti, kun ei tiedä ollaanko jo lopussa vai vasta aloitettu ja miettii sitten omiaan. :hilarious: Huomenna ehkäpä ovis. Tikku näytti aika laimeeta, mutta otin sen vasta 19 aikaan illalla ja mun huippu on niin nopea niin se saattoi mennä ohi jo. Yleensä mittaan 14 ja 17.

Debillä kanssa hyvännäköinen käyrä :happy:
 
Ootteko havainnut ruokavalion vaikutuksia lämpöihin?

Perjantaina herkuteltiin illalla irtokarkeilla ja kropassa tuntui sokerin reilumpi syöminen epämukavana tukalana olona. Seuraavan aamun lämmössä näkyi pienenä kohoamisena normaaliin follikkelivaiheen tasoon nähden, mut ei kuitenkaan vielä oviksen jälkeisellä tasolla.
 
Ootteko havainnut ruokavalion vaikutuksia lämpöihin?

Perjantaina herkuteltiin illalla irtokarkeilla ja kropassa tuntui sokerin reilumpi syöminen epämukavana tukalana olona. Seuraavan aamun lämmössä näkyi pienenä kohoamisena normaaliin follikkelivaiheen tasoon nähden, mut ei kuitenkaan vielä oviksen jälkeisellä tasolla.
Mulla dieetti laskenut lämpöjä, joten uskoisin, että tällä on vaikutusta. Alkoholi ja sokeri käyttäytyy "samantapaisesti" elimistössä ja alkoholi myös nostaa lämpöjä. Insuliinintuotanto lisääntyy ja miksei nostaisi lämpöä, kun kroppa joutuu tekemään enemmän hommia tilanteen tasoittamiseen. Mulla taas vähempi kalorimäärä vastaavasti laskenut lämpöjä, kun ei ole niin paljon sulateltavaa. Voihan tämä mun empiirinen tutkimus olla ihan huuhaatakin, mutta tuli vaan tällainen päätelmä mieleen. :grin
 
Löytyykö täältä muita, jotka mittaa lämpöjä Ouralla? Tajusin juuri tuossa Ouran lämpöartikkeleita lukiessa, että olen näemmä tulkinnut niitä väärin. Olen ollut siinä uskossa, että se valmiuslukemassa näkyvä lämpö on vertailua siihen omaan perustasoon. Nyt kuitenkin artikkelista sain sen käsityksen, että se vertautuu edellisiin päiviin ja sitten siellä Trendit-osiossa oleva lämpö on se, joka vertautuu perustasoon. Tietääkö joku tarkemmin? Yllättävän paljon erinäköiset käyrät tulee vaihtamalla tuo trendi-lukema lämmöksi..
 
Takaisin
Top