BBT - basal body temperature

Täällä sahataan meneen kans.

Screenshot_20210415-095059_Flo.jpg
 
Ehkä sen takia just pitäis mitata HETI kun herää. Ja joskus kun kerkeän hetken pyöriä, niin mietin vaikuttiko jo lämpöön.

Nyt tulee mielenkiintoista käyrää. Pomppas noin korkealle yhtäkkiä o_O mietin kans, vaikuttaako se, kuinka lämmin on kun mittaat. Esim nyt olin kunnolla peiton alla, sekä koira lämmitti kyljessä :hilarious:

Joillakin tulee raskaana varsinki tollanen ”toinen nousu” lämmöissä luteaalivaiheen puolivälissä. Toivotaan parasta!

Mulla tuli joku dippi lämmöissä ja suunta on nyt taas ylöspäin. Terve oon ollu jo muutaman päivän (tai no, tää flunssa on sellasta sorttia mikä paranee super hitaasti, mut lämpöö ei oo ollu päiviin enää) ja tältä näyttää:

D4A4591B-C286-4C8A-8132-809C1339E4F4.jpeg
 
Taas droppi :grin mittasin tunnin aiemmin kuin esim eilen, en tiedä vaikuttaako. Usko plussaan nolla vaikka chartti sanois mitä :bag: mutta näitä on hauska seurailla
 

Liitteet

  • Screenshot_20210416-063416.jpg
    Screenshot_20210416-063416.jpg
    14.9 KB · Katsottu: 75
Nyt hetken sulatelleena pakko tulla kirjottaan lisää. Kp 57, ja 22 päivää ovulaatiosta. Oli pakko tehä samasta pissasta heti perää toinen testi ku en meinaa uskoa, eilen vielä nega aijemmin se yksi haamu. Paljon lukenut olen myöhään plussaamisesta mut en ajatellu et oikeesti sitä käy. Toki jos onkin joku kohdun ulkoinen tms. Mut enpä maalaile piruja seinille, kun kivutki loppu. Esikoisesta plussasin, kun menkat noin oli viikon myöhässä vaikka tikutin jokapäivä. Nyt menkat on myöhässä jo melkeen kolme viikkoa mut ovulaatiokin tuli aika myöhään.
 
Oon tässä jonkun aikaa yrittänyt opiskella BBT-menetelmää ja lueskellut tätä ketjua. :) En nyt äkkiseltään löytänyt tietoa, että mistä voisi dpo 3-4 kohdalla johtua lämpödippi? Osalla ollut ilmeisesti dippi silloin? Mulla on aika hyvin aina lämmöt nousseet oviksen jälkeen ja pysyneet myös koholla. Kunnon lh-huippua en bongannut ovistesteillä tässä kierrossa. Mulla normilämpö on sellainen 36.4-36.6 ja aina en ole sitä "ovisdroppia" saanut kiinni. Mutta oviksen jälkeen lämmöt nousee 37.1-37.3 ja siellä huidelleet useamman päivän, vasta 1-2 pv menkkojen alettua romahtaa. Tänään tuli lämmöissä oletettavasti dpo 3 pudotus puolella asteella ja jäin sitä nyt miettimään. :pompus:
 
Oon tässä jonkun aikaa yrittänyt opiskella BBT-menetelmää ja lueskellut tätä ketjua. :) En nyt äkkiseltään löytänyt tietoa, että mistä voisi dpo 3-4 kohdalla johtua lämpödippi? Osalla ollut ilmeisesti dippi silloin? Mulla on aika hyvin aina lämmöt nousseet oviksen jälkeen ja pysyneet myös koholla. Kunnon lh-huippua en bongannut ovistesteillä tässä kierrossa. Mulla normilämpö on sellainen 36.4-36.6 ja aina en ole sitä "ovisdroppia" saanut kiinni. Mutta oviksen jälkeen lämmöt nousee 37.1-37.3 ja siellä huidelleet useamman päivän, vasta 1-2 pv menkkojen alettua romahtaa. Tänään tuli lämmöissä oletettavasti dpo 3 pudotus puolella asteella ja jäin sitä nyt miettimään. :pompus:

Se liittyi jotenkin hormoneihin, oliko niin että estrogeeni nousee, vai laskee? :bag:

Onnea Parsakaali plussasta! Onko millasia oireita ollut?
 
@Indi mulla on aina välillä kans ollu noita dippejä siinä dpo 3-6 välillä. joku täällä ehdotti, että vois olla estrogeenipiikkejä, joita voi tulla useampi kierron aikana (myös luteaalissa).
 
Onnea plussasta PikkuParsakaali!!

Meneepä täällä muidenkin käyrät siksakkia, mulla myös 0,15-0.20 vaihtelua kokoajan, kummallista!

5AE5462B-7218-443E-B01E-C43D5F254404.jpeg
 
Nyt hetken sulatelleena pakko tulla kirjottaan lisää. Kp 57, ja 22 päivää ovulaatiosta. Oli pakko tehä samasta pissasta heti perää toinen testi ku en meinaa uskoa, eilen vielä nega aijemmin se yksi haamu. Paljon lukenut olen myöhään plussaamisesta mut en ajatellu et oikeesti sitä käy. Toki jos onkin joku kohdun ulkoinen tms. Mut enpä maalaile piruja seinille, kun kivutki loppu. Esikoisesta plussasin, kun menkat noin oli viikon myöhässä vaikka tikutin jokapäivä. Nyt menkat on myöhässä jo melkeen kolme viikkoa mut ovulaatiokin tuli aika myöhään.
Wautsi! Ja onnea plussasta hirmuisesti! :hello2
 
Mulla jatkuu tämä siksakki. Onkohan tälläisellä käyrällä edes mahdollista haaveilla plussasta? :sorry:

463A08DF-CF71-4E39-9FA6-AB76B758E2CB.jpeg
 
Täällä toinen siksakkaaja :bored: Eilen olin jo ihan toiveissa, että josko jatkaisi nousua ja tulisi hieno triphasic chart, mutta ei, alas päätti tulla taas...

Screenshot_20210417-102347_Flo.jpg

Onko muita, keitä veetyttää silmittömästi, että dpo9 Flo jaksaa muistuttaa "Uusi kiertosi alkaa muutamassa päivässä, ethän unohda kirjata kuukautisiasi" kun ite on vielä ihan toiveissa :facepalm:
 
Äsken päätin mitata huviks, pesin juuri ikkunoita niin aattelin että varmaan hirveen korkeella, mut olikin 36,16 ja olin että :wtf kunnes muistin että join myös juuri kylmää vettä :hilarious:
Aamulla mittasin ja oli 36,38, mutta en haluaisi kirjata sitä, koska olin pyörinyt jo sängyssä ja käynyt WC ja ottanut hörpyn vettä lähiaikoina.. oli ihan rutikuiva suu kun heräsin, vissiin nukuin suu auki enemmän kuin normaalisti :grin

Muoks. Nyt vartin maattuani sängyssä, lämpö on noussut 36,16-->36,82. Mut eipä se mitään kerro :p
 
Muokattu viimeksi:
Mulla jatkuu tämä siksakki. Onkohan tälläisellä käyrällä edes mahdollista haaveilla plussasta? :sorry:

View attachment 102091
Kannattaa tutkia netistä raskautuneiden taulukoita. Mutta sehän tässä mittailussa on hyvä, että jos elimistössä on vaikka jotakin hormonia liikaa tai liian vähän niin se näkyy lämmöissä. Mutta tuo lämpötilan mittailuhan voi riippua siitäkin kuorsaako tai nukkuuko suu auki. En tiedä, mitä ajattelet emättimestä mittailuun, joillakin se oli tasoittanut käyrää? Itse mittaan normidigillä kainalosta ja kyllä mullakin joskus pitää ottaa uudelleen, kun mittari on ollut kainalossa miten sattuu, kun nukahdan usein mittari kainaloon. :grin
 
Mä oon nähnyt ainakin paljon noita siksakkeja juurikin raskaana olevien korteissa!

Täällä tuli kans flo:n lämpimät muistutukset muutamassa päivässä alkavasta uudesta kierrosta. Ei siinä, ainakin muistaa keittää kuukupin :hilarious: Mulla teki taas jonkun nousun lämmöt! Siksakkia mennään yläsuunnassa.

98309AA1-16FA-4FED-A102-B4908F520689.jpeg
 
Mulla pomppas 37 lämpö, MUTTA testattu paljon myöhempään heräämisaikaan kuin yleensä. Eli tämäkään ei ehkä pidä paikkaansa. Ja usein lämmöt korkealla kunnes menkat alkaa.. ja ne alkaa vasta ens la varmaan :facepalm:

Tonni, paljon sulla luteaali? Alkaako menkat huomenna normaalistikin vai voiko vielä nousta?
 
Takaisin
Top