BBT - basal body temperature

Pahoittelut Haukikanto :Heartblue

Aika huonosti mittailen lämpöjä paitsi ovulaation aikaan ja luteaalissa. Eilen ovulaatio, ja ihmettelen että nyt jo pomppasi lämmöt!:woot: yleensä siis pomppaa pikkuhiljaa. Tuo ihmetytti, että ennen ovulaatiota oli aika korkealla lämpö. Mutta enpä täysin luota lämpöihin että olisivat oikein :p
 

Liitteet

  • Screenshot_20210410-092954__01.jpg
    Screenshot_20210410-092954__01.jpg
    11.6 KB · Katsottu: 47
Aika mainio nousu kyllä :rolleyes: Mittasitko tänään, onko vieläkin noin korkealla?

On edelleen korkeella, jopa korkeemmalla kun eilen, mutta oli kyllä ihan kipee olokin aamulla. Pitää varmaan ignoorata noi kaks! Tänään sattu munasarjoihin niin ettei ollu epäilystäkään siitä mitä tapahtui, saatiin onneks hyödynnettyä! Nyt vähän terveempi olo, saa nähä mitä lämmöt aamulla näyttää mut sanoisin että 99.99% varmasti ovuloin tänään!
 
Tänään ei mikään kamalan kipee olo enää ollu, vaikka nokka oli kyllä tukossa ja yskitti heti herätessä. Mut 20min heräämisen jälkeen mitatessa oli ihan normilämpö, joten lämpöö/kuumetta mulla ei pitäis olla. Voisko tää sit pitää muka paikkansa? Toisaalta noi kaks ekaa ainakin vois mennä flunssan piikkiin, oon ihan varma että ovis oli vasta eilen - kipuihin asti tuli ovislimoja ja sit loppu kun seinään, illalla valkovuoto oli jo erilaista. :confused005 Olis kyllä aikamoinen ovis ollu jos noi lämmöt pitää paikkansa :hilarious:

BC282D87-5480-4693-8093-B08A9A93D9EC.jpeg
 
Mulla tipahti vähän lämmöt, toiv nousee taas huomenna. Nyt 36.48 ja eilen 36.59
 

Liitteet

  • Screenshot_20210411-083219.jpg
    Screenshot_20210411-083219.jpg
    14 KB · Katsottu: 49
Tänne piirtyi myös ovisviiva tauluun, eli kai se sitten oli vaikkei liuskat mitään näyttäneetkään. Kiva jos jatkossa näkee vaan jollain miljoonan euron digeillä :hilarious:

Screenshot_20210411-092432_Flo.jpg
 
Mulla myös Flo oli lämpöjen perusteella samaa mieltä ovisplussan kanssa, kun lämmöt nousussa kolmatta päivää. Eli dpo 3 tänään.

38C10BB5-A94F-4162-BEC2-CAF489C8D261.jpeg


Flo siis ilmoitti, että ovulaatio laskettu kun laitoin tämän aamun lämmöt.
 
Oi sinäkikö näät jotain:smiley-bounce012. On joo kyllä super korkealla ja ei palele yhtään vaan hiki valuu vaikka meillä on sisälämpötila 20 paikkeilla. Voisko kiinnittyminen nostaa lämpöjä nuin? Hitsi ku ei tullu mittailtua edellisissä raskauksissa lämpöjä ollenkaan. Oireita ei kyllä ole mitään. Paitsi valkovuotoa tulee edelleen tosi reilusti. Noh huomenna pitäs jo näkyä vahvempana. Eilen oli sama testi täysin tyhjä.
Klikkasin vahingossa tuota arviota "tyhmä" ku yritin painaa lainaus, toivottavasti ei jääny näkyviin poistin kyllä heti :eek:

Teitkö tänään testiä? :rolleyes:
 
Tänään ei mikään kamalan kipee olo enää ollu, vaikka nokka oli kyllä tukossa ja yskitti heti herätessä. Mut 20min heräämisen jälkeen mitatessa oli ihan normilämpö, joten lämpöö/kuumetta mulla ei pitäis olla. Voisko tää sit pitää muka paikkansa? Toisaalta noi kaks ekaa ainakin vois mennä flunssan piikkiin, oon ihan varma että ovis oli vasta eilen - kipuihin asti tuli ovislimoja ja sit loppu kun seinään, illalla valkovuoto oli jo erilaista. :confused005 Olis kyllä aikamoinen ovis ollu jos noi lämmöt pitää paikkansa :hilarious:

View attachment 101910
Vaikka se flunssa olisikin siellä vaikuttanut, niin mä kyllä luottaisin noihin lukemiin.

Mulla tipahti vähän lämmöt, toiv nousee taas huomenna. Nyt 36.48 ja eilen 36.59
Tuo lämmön sahaaminen on ihan normaalia, kyllä se varmasti lähtee taas nousuun. Mun mielestä ne estrogeenihuiput saa lämmön aina tipahtamaan.
Tänne piirtyi myös ovisviiva tauluun, eli kai se sitten oli vaikkei liuskat mitään näyttäneetkään. Kiva jos jatkossa näkee vaan jollain miljoonan euron digeillä :hilarious:

View attachment 101918
Selkeä ovis! Mun mielestä tää mittaaminen on sillä kiva, kun se näyttää niin selkeästi tapahtuuko ovis. Vaikka testi näyttäisi plussaa niin sehän ei takaa tapahtuuko se ovis. Lämmöistä sen näkee.

PikkuinenParsakaali: Teitkö tosiaan testiä jo? :woot:

Haukikanto: Miten voit? :Heartred

ON: Meillä oli viini-ilta parin työkaverin kanssa perjantaina, joten en lauantaina mittaillut lämpöjä. Tänäänkin heräsin tosi myöhään verrattuna normaalisti, mutta lämmöt oli tosi alhaiset. Oliko se niin, että sen pitäisi olla korkeampi, jos mittaa myöhemmin kuin normaalisti? Dpo11 nyt. Ei mitään oloja, muuta kuin olen ollut aika kiukkuinen viimeisen viikon ja nämä päivät. Eilen suutuin ihan tosissaan, kun mies oli juonut mun limun. :D Kunnon kiukkua siis ollut ilmassa.
Screenshot_20210411_125229_premom.eh.com.ehpremomapp_edit_932114388459852.jpg
 
Tänne piirtyi myös ovisviiva tauluun, eli kai se sitten oli vaikkei liuskat mitään näyttäneetkään. Kiva jos jatkossa näkee vaan jollain miljoonan euron digeillä :hilarious:

View attachment 101918
Tähän vielä tuli mieleen, että mä juon niin paljon vettä, että mun ovistulokset on todennäköisesti sen takia aina laimeat eikä koskaan yhtä tummat kuin kontrolliviiva. Lämpöjen takia ovis olisi pitänyt tapahtua. Meillä alkaa viikon sisällä todennäköisesti yk11, että hoidoissa sitten kesällä viimeistään selviää tapahtuuko ovista.
 
Vaikka se flunssa olisikin siellä vaikuttanut, niin mä kyllä luottaisin noihin lukemiin.


Tuo lämmön sahaaminen on ihan normaalia, kyllä se varmasti lähtee taas nousuun. Mun mielestä ne estrogeenihuiput saa lämmön aina tipahtamaan.

Selkeä ovis! Mun mielestä tää mittaaminen on sillä kiva, kun se näyttää niin selkeästi tapahtuuko ovis. Vaikka testi näyttäisi plussaa niin sehän ei takaa tapahtuuko se ovis. Lämmöistä sen näkee.

PikkuinenParsakaali: Teitkö tosiaan testiä jo? :woot:

Haukikanto: Miten voit? :Heartred

ON: Meillä oli viini-ilta parin työkaverin kanssa perjantaina, joten en lauantaina mittaillut lämpöjä. Tänäänkin heräsin tosi myöhään verrattuna normaalisti, mutta lämmöt oli tosi alhaiset. Oliko se niin, että sen pitäisi olla korkeampi, jos mittaa myöhemmin kuin normaalisti? Dpo11 nyt. Ei mitään oloja, muuta kuin olen ollut aika kiukkuinen viimeisen viikon ja nämä päivät. Eilen suutuin ihan tosissaan, kun mies oli juonut mun limun. :D Kunnon kiukkua siis ollut ilmassa.
View attachment 101927

Mulla on ainakin korkeemmalla lämmöt, jos mittaan myöhemmin kun normaalisti! Toivotaan et ois vaan joku dippi, ettei vielä lämmöt ois romahtanu.

ON: Mulla eka terve aamu, selkeesti mennään oviksen jälkeisissä lämpötiloissa ja edelleen aika korkeella, mut ei ihan NIIN korkeella kun aiemmin :hilarious:

4272B79E-F55D-4378-B356-7E212DB06BCB.jpeg
 
Heippa. Tein testejä ja missään ei näy yhtään mitään.:angry9 Kp 54 ja lämmöt edelleen 37-37.2 välillä. Nyt kaks päivää ollu tosi kovat menkka krampit, niinku ois koko alavatsa ja alaselkä tulessa... vain valkkaria tulee litra kaupalla. Oon jotenki nyt rikki mut en ainakaan raskaana. Jos nää kivut jatkuu ni varmaan pitää mennä arvauskeskukseen. Alkas vaa vuotaan ni vois korkata viinipullon ja vetää levyn suklaata siihen kylkeen ja siirtyä kohti uusia pettymyksiä.
Teitkö tänään testiä? :rolleyes:
 
Heippa. Tein testejä ja missään ei näy yhtään mitään.:angry9 Kp 54 ja lämmöt edelleen 37-37.2 välillä. Nyt kaks päivää ollu tosi kovat menkka krampit, niinku ois koko alavatsa ja alaselkä tulessa... vain valkkaria tulee litra kaupalla. Oon jotenki nyt rikki mut en ainakaan raskaana. Jos nää kivut jatkuu ni varmaan pitää mennä arvauskeskukseen. Alkas vaa vuotaan ni vois korkata viinipullon ja vetää levyn suklaata siihen kylkeen ja siirtyä kohti uusia pettymyksiä.
Voi vitsi, toivottavasti menkat siellä vihdoin alkaisi! Se on kyllä harmi, kun kierrot venyy niin joutuu odottelemaan ja olemaan epätietoisuudessa.

ON: Täällä ei voida vielä sen kummemmin. Menkat pitäisi alkaa ja eilen ja aamulla tiputteli jo vähän. Nyt kuitenkin jo "kivat" menkkakivut töissä päällä. Eiköhän ne sieltä tänään ala, kun lämmötkin tuli alas. Kohti yk11 sitten. :rolleyes: Miten noi menkat nykyään masentaakin näin kovasti..
Screenshot_20210414_100421_premom.eh.com.ehpremomapp_edit_1038914374400847.jpg
 
Tulin taas laittamaan päivitettyä käyrää, on kyllä tämä kierto yhtä siksakkia :grin Muoks. dpo 6 tänään

2D412D09-E1F4-4D86-9A67-104427ED1E7F.jpeg


Pahoittelut teille, jotka saattaa pian joutua uuteen kiertoon! :Heartred
 
Mä ihmettelin tänään, kun mittasin heti herättyäni lämmöt ja oli 36.4. Sitten kokeilin huvikseen noin 10min päästä uudestaan ja oli 36.6. En siis ollut tänä aikana muuta kun vasta heräillyt sängyssä. Merkkasin tietysti ton ensimmäisen lämmön, mutta ihmettelen vaan miten voi tulla noin iso ero, vaikka en ole ehtinyt edes sängystä nousta o_O
 
Mä ihmettelin tänään, kun mittasin heti herättyäni lämmöt ja oli 36.4. Sitten kokeilin huvikseen noin 10min päästä uudestaan ja oli 36.6. En siis ollut tänä aikana muuta kun vasta heräillyt sängyssä. Merkkasin tietysti ton ensimmäisen lämmön, mutta ihmettelen vaan miten voi tulla noin iso ero, vaikka en ole ehtinyt edes sängystä nousta o_O

Ehkä sen takia just pitäis mitata HETI kun herää. Ja joskus kun kerkeän hetken pyöriä, niin mietin vaikuttiko jo lämpöön.

Nyt tulee mielenkiintoista käyrää. Pomppas noin korkealle yhtäkkiä o_O mietin kans, vaikuttaako se, kuinka lämmin on kun mittaat. Esim nyt olin kunnolla peiton alla, sekä koira lämmitti kyljessä :hilarious:
 

Liitteet

  • Screenshot_20210415-070003.jpg
    Screenshot_20210415-070003.jpg
    11.5 KB · Katsottu: 46
Ehkä sen takia just pitäis mitata HETI kun herää. Ja joskus kun kerkeän hetken pyöriä, niin mietin vaikuttiko jo lämpöön.

Nyt tulee mielenkiintoista käyrää. Pomppas noin korkealle yhtäkkiä o_O mietin kans, vaikuttaako se, kuinka lämmin on kun mittaat. Esim nyt olin kunnolla peiton alla, sekä koira lämmitti kyljessä :hilarious:

Joo, siihen ekaan mä enemmän luotankin mutta kunhan ihmettelin :grin

Hyvältä näyttää sulla! :)
 
Mä otan joskus kaksikin mittausta putkeen. Välillä se mittari (kainalosta mitattaessa) on ihan päin persettä ja jää junnaan johonkin 35,4 :shifty: Sitten onkin järkevämpi tulos kun sen saa kunnolla ihokontaktiin. Jostain luin, että hereillä ollessa tunnissa nousee bbt noin 0,5 astetta.
 
Takaisin
Top