BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiköhän tää kierto ollut tässä. Nega testattu, kaikki lupaavat oireet hävinneet. Jään odottaa huomiselle menkkoja, mikäli ne ei tule ni sit seuraavana päivänä uutta testiä.

Muille parempaa onnea, Turotuksen käyrä näyttää lupaavalta :)

Liitteet

• CFDCFC95-B061-4364-9A08-DB3F7058241A.png
    CFDCFC95-B061-4364-9A08-DB3F7058241A.png
    246.9 KB · Katsottu: 241
Zoria, ei lämpöjen lasku dpo10 paikkeilla ole ollenkaan huono merkki, mä oon selannu plussakäyriä ff:n gallerias ja siellä näkyy aika usein tuommoisia että kp10 paikkeilla näkyy dippi ja sit lämpötilat lähtee taas nousuun. Ei siis kannata heittää kirvestä kaivoon ennenkuin on pari peräkkäistä matalaa lämpötilaa.

Vaiana, pahoittelut menkoista.

turotus, lupaavalta näyttää siellä, peukut pystyyn!

Mä en oo mitannut aamulämpöjä lauantain aamun jälkeen, kun eilen heräsin puoli kolmelta iltapäivästä. Olin ollut juhlimassa, tämän aamun jäi myös mittaamatta kun nukuin aamuyöstä vähän huonosti. Pyörin ja kääntelin kylkeä, mutta en usko että mitään ihmeellistä muutosta oo niissä. Katotaan jos huomisesta taas mittaan.

Täällä aika varmasti huomenna kp1 (vaaleanpunaista tuli jo paperiin ja tutut tuntemukset alamahalla), joten lopullinen tän kierron käppyrä näyttää tältä.
Screenshot_20171127-095549.png

Jos nyt positiivista haetaan kierrosta, niin luteaalivaihe oli vihdoin se normi 14pv ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. Lisäksi mun lämmöt oli nyt alemmat kuin ennen ja sitä parin päivän takaista hyppäystä lukuunottamatta ne oli tosi tasaiset. Eli selvästi huomaa, miten imetyksen radikaali vähentäminen vaikuttaa kiertoon ja lämpöihin. Hyvillä mielin siis uuteen kiertoon ja perjantain pippaloita odotteleen. :happy:

Vaiana, mistä löysit? Mä yritin etsiä silloin alussa mutta en oikein löytänyt tähän tarkotukseen tehtyjä mittareita, ihan tavallisia digejä näytti vaan tulevan vastaan. Ostin sit vaan lähiapteekista ekan jossa oli kaks desimaalia. Ärsyttää vaan ku välillä aamuyöllä pitää mitata kun herään yleensä ennen miestä ja sit yritän tunkee sitä mittaria jotenki tyynyn alle puoliks ettei mies heräis siihen ääneen ku se piippaa 10! kertaa.... Aika show yhdestä lämpömittauksesta.. :grin

Sain tänään toisen kerran tässä kierrossa hymynaaman testiin, vaikka ei kai sais testaa kun sen kerran mutta raskauskeijun liuskaovistesti näytti aamulla aika vahvaa viivaa niin oli pakko testata.
Aamulämmön mittauskin ei oo nyt niin tarkkaa kun heräsin puolituntia myöhemmin kun yleensä ja 2 päivää jäänyt välistä mittaamatta tosiaan.

c96b5441edfe0342cdd06a77aba63fc7

Kp38

5b39ab57dabf798321ca476b45161dd5

Kp22

31d3bb1137890a7e265e572cc0ff1798

Vaiana, mistä löysit? Mä yritin etsiä silloin alussa mutta en oikein löytänyt tähän tarkotukseen tehtyjä mittareita, ihan tavallisia digejä näytti vaan tulevan vastaan. Ostin sit vaan lähiapteekista ekan jossa oli kaks desimaalia. Ärsyttää vaan ku välillä aamuyöllä pitää mitata kun herään yleensä ennen miestä ja sit yritän tunkee sitä mittaria jotenki tyynyn alle puoliks ettei mies heräis siihen ääneen ku se piippaa 10! kertaa.... Aika show yhdestä lämpömittauksesta.. :grin

No sain myös googletella, mutta löytyikin helposti Kotitesti.fi:stä! :)
Varmasti ihan vaan tavallinen kahden desimaalin mittari, jota markkinoidaan bbt nimellä :D toivon myös, että ei piippaa tuhatta kertaa!

Testit negaa, mutta missä ne menkat on.. Oisko viimein tuo luteaalivaihe pidentynyt, jäämme mielenkiinnolla odottelee mitä tässä tapahtuu.

Kannattaa katsoa olisiko mittarissa semmoinen muistitoiminto eli kun piippaa ni painaa vaan sen pois ja seuraavalla kerralla sitten näyttää sen lämmön kun laittaa mittarin päälle. Näin ei tartte huudattaa mittaria aamulla :)

Alinahilla siellä mielenkiintoisia tuloksia, jos se ovis viimein tulisi sitten. Peitto vaan heilumaan!

Liitteet

• 6648FD80-4825-45B3-A29A-F9E56B4B1A9D.png
    6648FD80-4825-45B3-A29A-F9E56B4B1A9D.png
    192 KB · Katsottu: 226
Alinah, kyllähän tuo ovikselta vaikuttaa! Toivottavasti pystyitte hyödyntämään!

Täällä puksutellaan puolivälissä luteaalivaihetta, tällä kertaa ei oo tullu yhtä isoja dippejä kun edellisissä kierroissa ja kp5 paikkeilla kun mulla on yleensä dippi alaspäin onkin huippu ylöspäin. o_O
b_pxO7Oz.png

Mies kuumeessa, mutta pakko yrittää tänään hyödyntää jos heräisi jossain kohtaa. Mutta eikös kipeenä (kuumeessa) siittiöiden laatukin oo vähään heikompi vai oonko ymmärtänyt väärin.. No mutta jokatapauksessa, eilen ei kyllä pystytty hyödyntää kun mies vaan nukku ja valvoi sitten yöllä kun ite piti nukkua.

Selkeä oli kyllä Zorialla lämpöjen laskukin! Tsemppiä uuteen kiertoon! Hyvä asenne :)

Toivottavasti saatte alinah hyödynnettyä :) en osaa sanoa miten kuume vaikuttaa siittiöihin..

Lämmöt lähti laskuun ja tänään alkanut tulla pyyhittäessä tuhrua, joten huomenna varmaan kp 1.

Liitteet

• Screenshot_2017-11-29-19-28-54-1.png
    Screenshot_2017-11-29-19-28-54-1.png
    69.7 KB · Katsottu: 219
204A2245-3FB4-4306-B36D-BD802BE7AF3F.png

Täältä tullaan perässä Mrs Smith! Lähekkäin mennee meillä kp:t :)

Oli muuten erittäin oudot ja niukat menkat meikäläisellä. Lämmöt heittää siksakkia, mutta tänään esim mittasin vasta jo nousseena, joten ihmekös tuo.

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin!
Kunpa me kaikki nyt plussataisiin:rolleyes:

Täällä yks ilmoittautuu mukaan. Olen mittaillut lämpöjä jo ennen kakkosen tuloa. Mulla on lady compin baby comp laite. Vauva 3kk vanha ja imetyksellä mennään. Menkat ei ole vielä alkaneet, mutta kierto ikäänkuin pyörii taustalla. On ovulaation oireita ja menkkakipuja. Tarkoitus olis nyt ehkäistä luonnollinen ehkäisy menetelmällä. Voin suositella kirjaa Taking charge of your fertility. Imetyksen aikana tää mittailu on aika haasteellista, mutta kirjan ohjeiden ja oman kropan tuntemisen vuoksi uskallan tähän ehkäisynä luottaa. Ja jos ehkäisy pettäisikin niin sitten kolmonen on tervetullut.

Vitsi toi pämppääminen nostaa aamulämpöä! :D tänä aamuna 37.0!!!! Mulla ei IKINÄ normaalisti oo ollu ku ihan maximissaan 36.7.

No en merkinnyt tuota "glögilämpöä" käyrälle :D

Takaisin