BBT - basal body temperature

No niin, ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. En tiedä voisiko sen mitata yöllä jos herää niin ekan kerran heti. Mittari vaikka kainaloon, kunnes se sammuu esimerkiksi? :pompus::wink
mä joskus kokeilin, mutta kävi niin että nukahdin mittari kainaloon eikä toi osaa näyttää edellistä lukemaa :laughing021 tai sitten jos odottelee sitä niin menee unet eikä nuku enää ollenkaan. no, ens kierrossa kokeilen tuli mitä tuli, niin voidaan sit nauraa yhdessä käppyrälle :laughing014 jossei sitten tässä kierrossa tärppäis :smiley-angelic006
 
Pitäis muuten varmaan ostaa uus mittarikin lähiaikoina. Mulla on tuollainen paristokäyttöinen ja se alkaa vissiin piakkoin vedellä viimeisiään. Kävin Yliopiston Apteekissa vaan eipä ollut yhtään digitaalista kahden desimaalin tarkkuudella :wideyed: Tilailen netistä siis.
 
mä joskus kokeilin, mutta kävi niin että nukahdin mittari kainaloon eikä toi osaa näyttää edellistä lukemaa :laughing021 tai sitten jos odottelee sitä niin menee unet eikä nuku enää ollenkaan. no, ens kierrossa kokeilen tuli mitä tuli, niin voidaan sit nauraa yhdessä käppyrälle :laughing014 jossei sitten tässä kierrossa tärppäis :smiley-angelic006
Toi mun on kyllä siitä hyvä, että kun sen avaa niin näkyy siinä ekaksi se vanha lukema ja just samalla lailla aina sitten nukahdan mittari kainaloon. :grin Varmaan syöpynyt joku mittauskuoppa kainaloon jo. Mutta kyllähän siitä varmaan jotakin selkoa saa ja käppyrät on mukavia katsella. :happy119

Pitäis muuten varmaan ostaa uus mittarikin lähiaikoina. Mulla on tuollainen paristokäyttöinen ja se alkaa vissiin piakkoin vedellä viimeisiään. Kävin Yliopiston Apteekissa vaan eipä ollut yhtään digitaalista kahden desimaalin tarkkuudella :wideyed: Tilailen netistä siis.
Mä oon tuolla normi apteekin mittarilla mitannut, jossa yksi desimaali ja ihan hyvin silläkin käyrää saa. Itsekin kyllä miettinyt, että olishan se kiva ostaa sellainen BBT-mittari valoilla ja muistilla.
 
Voi että, pidän peukkuja kovasti, että saadaan plussatestiä. Milloin meinasit mittailla? :woot:

Meillä on sama juttu, että pupuilu on tärkeää molemmille. Jotenkin vaan tuntuu, että itselle iskee sellainen puutuminen tähän yrittämiseen. Voihan se olla tuo maailman tilannekin, kun mitään ei tapahdu ja minnekään ei pääse, edes deiteille murun kanssa, joka on ollut meidän juttu. Nyt se on vaan töihin tai kauppaan ja ainut yllättävä asia, onko omenat alennuksessa. Hehheh.. :nailbiting:

Ihan sama homma itellä tuo puutuminen tavallaan siihen et ei tuu lasta vaikka kuinka jyystäs. Aijemmat raskaudet ku on alkaneet heti, ei oo tarvinnu yrittää joten ehkä nyt vaa pitäs nauttia tästä yrittämisestäki.

Tein tänään aamulla testin mut eipä siinä oikein mitään näkynyt,ainakaan et ois kuvaan asti saanut näkymään. Mulla on ongelma ku nään aina kaksi viivaa vaikka vain veteen kastas,=(lue päässä vikaa.) :excited001

En tosin ees oo vieläkään varma tuliko ovulaatiota vai eikö.
 
Ihan sama homma itellä tuo puutuminen tavallaan siihen et ei tuu lasta vaikka kuinka jyystäs. Aijemmat raskaudet ku on alkaneet heti, ei oo tarvinnu yrittää joten ehkä nyt vaa pitäs nauttia tästä yrittämisestäki.

Tein tänään aamulla testin mut eipä siinä oikein mitään näkynyt,ainakaan et ois kuvaan asti saanut näkymään. Mulla on ongelma ku nään aina kaksi viivaa vaikka vain veteen kastas,=(lue päässä vikaa.) :excited001

En tosin ees oo vieläkään varma tuliko ovulaatiota vai eikö.
Sama täällä. Nyt on sitten vierähtänyt kauemmin ja onhan se aika karmea tunne. Ajatukset sahaa laidasta laitaan, että mikä voisi olla vikana. :wideyed:

Jos en olisi niin pihi, niin varmaan testailisin kanssa joka päivä. Ja tulkitsisin varmasti kaikki plussaksi. Tuntuu, että oireiden perusteella teen sen muutenkin. Vähän kun mahassa pyörähtää niin ajattelen, että jospa sitä olis raskaana jo. :wav
 
Heipparallaa! Mitä teille kuuluu? Itsellä hedelmäpelit käynnissä, perjantaina pitäis olla ovis. Tänään lekurilta progesteronit matkaan, muuten oli kaikki ok. Sanoivat vaan liian vanhaksi, kun 38v on täällä julkisella hoitojen yläikäraja.
Muoks. eli yksityiselle pitää mennä. Tuli vain sellainen masis, että olenko oikeasti jo liian vanha, pitäisikö antaa olla. :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Heipparallaa! Mitä teille kuuluu? Itsellä hedelmäpelit käynnissä, perjantaina pitäis olla ovis. Tänään lekurilta progesteronit matkaan, muuten oli kaikki ok. Sanoivat vaan liian vanhaksi, kun 38v on täällä julkisella hoitojen yläikäraja.
Muoks. eli yksityiselle pitää mennä. Tuli vain sellainen masis, että olenko oikeasti jo liian vanha, pitäisikö antaa olla. :sad001

Voi ei, lähipiirissä on yks yli 50v lapsensa saanut että ei toi 38 ole vielä ikä eikä mikään:love022
Täällä kp 40! Ei testissä edelleen kun kuvitelmia haamuista. Lämmöt korkealla olleet nyt 5 päivää.. Mietin oisko ovis voinut olla tossa muutama päivä sitten.. Millä dpo on teillä testeihin tullut jotain?
 

Liitteet

  • Screenshot_20210330_223619.jpg
    Screenshot_20210330_223619.jpg
    14 KB · Katsottu: 61
mäkin nyt kokeiluluontoisesti oon mittaillu, mutta tosiaan luteaalissa mennään jo, tänään kp26/28, dpo10. ihan tasaista 36,9C ollut viimeiset viis päivää. siitä huolimatta että olen heräilly aamuyöstä miten sattuu :hilarious: ens tai seuraavasta kierrosta ois ajatus aloittaa inseminaatiot.
 
Voi ei, lähipiirissä on yks yli 50v lapsensa saanut että ei toi 38 ole vielä ikä eikä mikään:love022
Täällä kp 40! Ei testissä edelleen kun kuvitelmia haamuista. Lämmöt korkealla olleet nyt 5 päivää.. Mietin oisko ovis voinut olla tossa muutama päivä sitten.. Millä dpo on teillä testeihin tullut jotain?
Dpo 10-11 ilmeisesti pitäisi hailuraa näkyä, mutta toisilla taas näkyy paljon myöhemmin.

mäkin nyt kokeiluluontoisesti oon mittaillu, mutta tosiaan luteaalissa mennään jo, tänään kp26/28, dpo10. ihan tasaista 36,9C ollut viimeiset viis päivää. siitä huolimatta että olen heräilly aamuyöstä miten sattuu :hilarious: ens tai seuraavasta kierrosta ois ajatus aloittaa inseminaatiot.
Oot kuitenkin malttanut mittailla, hyvä hyvä. Meidänkin täytynee varata aina sinne yksityiselle piakkoin. Mies oli jo varannut ajan omaan testiin.
 
Mulla pitäisi tänään todennäköisesti olla ovulaatio. On kyllä niin oireeton ovis, kun olla ja voi ja tikunkaan testi ei ollut kovin vahva. Juon kyllä tosi paljon aina vettä niin luulen, että se vaikuttaa viivan vahvuuteen. Laihis on nyt päällä, lämmöt tosi matalana ja useana iltana palellut. Saa nähdä onko ovuloimaton kierto kokonaan. Tänään pitäisi se progesteroni aloittaa, toivottavasti ei tule mitään jäätävää pms päälle, kun on 5 päivän lomat.

Screenshot_20210331_171417.jpg
 
Täällä kp 45/35, lämmöt korkealla edelleen. Ei silti plussaa vieläkään. Nyt vois olla dpo10, tai siis ainakin 10 päivää ollu lämmöt korkeammalla, ja enää yksi frsu testi kaapissa. Menny nii törkeesti testejä tässä kierrossa et ihan hävettää (23 raskaustestiä pissitty! Aamuailtaa... ) enkä kehtaa enää ostaa lähikaupasta.. Testaisko sen viimesen huomenna dpo 11 vai oottaskos dpo 14 silloinhan viimestää pitäis näkyä jos jotai matkassa ois. :smiley-angelic001
Ps. Onko kukaan muu mun tavoin tollona googlettanut voiko raskaustestiä käyttää uudestaan? :laughing025
 
Täällä kp 45/35, lämmöt korkealla edelleen. Ei silti plussaa vieläkään. Nyt vois olla dpo10, tai siis ainakin 10 päivää ollu lämmöt korkeammalla, ja enää yksi frsu testi kaapissa. Menny nii törkeesti testejä tässä kierrossa et ihan hävettää (23 raskaustestiä pissitty! Aamuailtaa... ) enkä kehtaa enää ostaa lähikaupasta.. Testaisko sen viimesen huomenna dpo 11 vai oottaskos dpo 14 silloinhan viimestää pitäis näkyä jos jotai matkassa ois. :smiley-angelic001
Ps. Onko kukaan muu mun tavoin tollona googlettanut voiko raskaustestiä käyttää uudestaan? :laughing025
Voi hitsinvitsi, onpas pitkä kierto sulla! Mä luulen, että mulla ei ole ovista ollut lainkaan tässä kierrossa. Niin matalalla laahanneet lämmöt. Mitä mieltä olette?

Mä en ehkä ole etsinyt juuri tuota, mutta niin monet valemenkat lukenut läpi, että oikein hävettää. :grin
Screenshot_20210404_213720.jpg
 
mä joskus kokeilin, mutta kävi niin että nukahdin mittari kainaloon eikä toi osaa näyttää edellistä lukemaa :laughing021 tai sitten jos odottelee sitä niin menee unet eikä nuku enää ollenkaan. no, ens kierrossa kokeilen tuli mitä tuli, niin voidaan sit nauraa yhdessä käppyrälle :laughing014 jossei sitten tässä kierrossa tärppäis :smiley-angelic006
Se 2-desimaalinen tallentava mittari maksaa 6e :)
 
Heipparallaa! Mitä teille kuuluu? Itsellä hedelmäpelit käynnissä, perjantaina pitäis olla ovis. Tänään lekurilta progesteronit matkaan, muuten oli kaikki ok. Sanoivat vaan liian vanhaksi, kun 38v on täällä julkisella hoitojen yläikäraja.
Muoks. eli yksityiselle pitää mennä. Tuli vain sellainen masis, että olenko oikeasti jo liian vanha, pitäisikö antaa olla. :sad001
Et ole vielä yli 40 kuitenkaan. Ja olet vasta 3 vuotta sitten ohittanut maagisen iän 35!!
Tsemppiä! Olet nyt nuorempi kuin koskaan tulet olemaan! :Heartred

Mmm, tää on siis kannustavaa kommentointia, se kuulostaa kyllä vähän masentavalta että huomenna ollaan taas vähän vanhempia kaikki :bag:. Mutta siis: nyt tai ei koskaan se vauva-asia kuntoon! :smiley-bounce013
 
Mä aloin kirjailemaan oloja ylös samaan vihkoon mihin merkitsin noi lämpötilatkin esikoisesta. Ja ajattelin että vähän pääsen kärryille olotiloista, "hikipäivistä" jne vaikken varsinaisia lämpöjä saanutkaan aikaseksi mittailla. :bored: Mutta...kävi taas kuten silloinkin että saan merkinnät lopettaa heti. Plussalla ollaan kuten pääsiäiskeli! :excited001

Tsemppiä kaikille mittailijoille!!! Pikaisia plussia kaikille!!!! :happy093.
 
Mä aloin kirjailemaan oloja ylös samaan vihkoon mihin merkitsin noi lämpötilatkin esikoisesta. Ja ajattelin että vähän pääsen kärryille olotiloista, "hikipäivistä" jne vaikken varsinaisia lämpöjä saanutkaan aikaseksi mittailla. :bored: Mutta...kävi taas kuten silloinkin että saan merkinnät lopettaa heti. Plussalla ollaan kuten pääsiäiskeli! :excited001

Tsemppiä kaikille mittailijoille!!! Pikaisia plussia kaikille!!!! :happy093.
Onneksi olkoon, mahtavia pääsiäisuutisia! :woot::wacky:
Niinhän siinä usein käy, että kun sen yrittämisen lopettaa niin sitten se natsaa. :Heartred

Kiitos ihanasta tsempistä! Mulla taitaa käydä vähän mielen päälle tämä yrittäminen. Viime viikon oli haamupotkuja ja välillä masua kiristää hassusti. Ei ole kuitenkaan sellainen olo, että olisin raskaana. Mieli vaan tekee kepposia. :shifty: Lämmöt tosi matalalla, tänään vähän korkeammat, mutta mittasin myöhemmin kuin normaalisti.

Oltiin myös ihanalla lähiminilomalla neljä päivää. Käytiin rannalla keräämässä näkinkenkiä, käppäilemässä pikkukatuja ja poltinkin itseni, kun kevätaurinko yllätti. Tuli kuitenkin hyvään saumaan. Paljon unta ja muuta ajateltavaa.:love7
 
Täällä uudessa kierrossa, nyt kp10 menossa ja aika rauhalliselta näyttää vielä, ei ovisoireita. Saa nähdä miten käy ovislimojen, kun on antihistamiinikuuri päällä :woot:

F4A6E9E1-53E9-4973-AD81-B29017BD89E6.jpeg
 
Mulla on jotenkin paljon enemmän siksakkia tämä käyrä verrattuna viime kiertoon. Viime kierron alkukierto oli melko tasaisen alhaalla koko ajan. Flo ennustaa ovista huomiselle mutta tänään ei ollut vielä ovistesti lähelläkään plussaa, niin saa nyt nähdä millon se oikein tulee. :pompus: Tänään kp 13

79EBB622-D39A-46F3-84CB-61E5ED395868.jpeg
 
Täällä uudessa kierrossa, nyt kp10 menossa ja aika rauhalliselta näyttää vielä, ei ovisoireita. Saa nähdä miten käy ovislimojen, kun on antihistamiinikuuri päällä :woot:

View attachment 101688
Ei kai sen pitäisi vaikuttaa? Syön joka päivä nimittäin vanhempaa antihistamiinia. :woot: Mulla ei kyllä ilmoja ole tullut pitkiin aikoihin. Tänään dpo6 ja oli ovisliman kaltaista valkkaria. Jännä, että se tulee aina tässä vaiheessa kiertoa.

Mulla on jotenkin paljon enemmän siksakkia tämä käyrä verrattuna viime kiertoon. Viime kierron alkukierto oli melko tasaisen alhaalla koko ajan. Flo ennustaa ovista huomiselle mutta tänään ei ollut vielä ovistesti lähelläkään plussaa, niin saa nyt nähdä millon se oikein tulee. :pompus: Tänään kp 13

View attachment 101689
Mulla kanssa joka toinen kierto on enemmän siksakkia ja voimakkaat oireet, kun taas joka toinen on niin kuin nyt, että ihan oireeton kierto kokonaisuudessaan. On sekin aika tylsää, kun ei ole mitä jännittää. :rolleyes:
 
Takaisin
Top